Re: η πιο εύκολη γλώσσα του κόσμου
Δημοσιεύτηκε: 22 Μαρ 2023, 12:36
Η γλώσσα του σώματος.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Είναι τρομερά αστείο αυτό το φαινόμενο. Κατά κύριο λόγο το επικαλούνται για τους άλλους ακριβώς αυτοί που ορίζονται απ' αυτό. Σπάνια θα δεις κάποιον που έχει γνώσεις σε έναν τομέα να επικαλείται για τους άλλους αυτό το φαινόμενο.Antipnevma έγραψε: ↑22 Μαρ 2023, 12:06Είσαι η επιτομή του φαινομένου Dunning-Kruger και δεν πρόκειται να βελτιωθείς αν δεν συνειδητοποιήσεις την άγνοιά σου.
Oι μάρτυρες του Ιεχωβά είναι πράγματι πολύ προτιμότεροι από τις κλασικές θρησκείες γιατί καλούν σε αυτοδιάθεση και αντίσταση απέναντι στο κράτος αλλά εμείς οι αναρχικοί είμαστε ριζοσπαστικά άθεοι. Θεωρούμε ότι κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να εκπροσωπεί τον θεό και θέλουμε κατάργηση όλων των θρησκευτικών οργανώσεων.
Δεν υπάρχουν στιβαρά κράτη. Ακόμα και τα φαινομενικά πανίσχυρα είναι γίγαντες με πήλινα πόδια και γι' αυτό μονίμως παραπαίουν και καταρρέουν. Η εξουσία είναι ουτοπία.
1,5;
Αὐτὰ ποὺ γράφεις στηρίζονται σὲ μιὰ ὑπόθεση ὅτι ἡ γλῶσσα προσδιορίζει μιὰ ἀνθρώπινη κοινότητα. Δηλαδὴ ἀπορρίπτει τὴν ἀνάποδη περίπτωση ὅτι οἱ ἄνθρωποι προσδιορίζουν τὴ γλῶσσα τους. Γιὰ μένα εἶναι σαφὲς ὅτι συμβαίνει τὸ δεύτερο καὶ διαφωνῶ μαζί σου.Antipnevma έγραψε: ↑19 Ιουν 2024, 20:19Η γλώσσα Εσπεράντο μπορεί αξία να αποκληθεί αναρχική γιατί 1. δεν έχει εθνικώς ή ταξικώς ορισμένο αφεντικό/ιδιοκτήτη, 2. δεν υπακούει σε αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες, 3. γκρεμίζει τα εμπόδια επικοινωνίας που συντηρούν τα εθνοκρατικά και ταξικά μαντριά και 4. αντιστέκεται στις αξιώσεις ισχύος των γλωσσών των ισχυρότερων κρατών ή τάξεων απέναντι σε γλώσσες λιγότερο ισχυρών κρατών, κοινωνιών και τάξεων.
Πλάστηκε στη βάση ινδοευρωπαϊκού λεξιλογίου αλλά με σκοπό να είναι εύκολη στην εκμάθηση αφαιρώντας έτσι από τον κάθε δασκαλάκο τον αέρα εξουσίας και προνομίου που του παρέχει η γνώση περίπλοκων και ανούσιων γραμματικών κανόνων. Η γραμματική της είναι συγκολλητική όπως στις τουρκικές και φινοουγγρικές γλώσσες και σε βαθύτερο επίπεδο είναι απομονωτική όπως στα κινέζικα και στα βιετναμέζικα πράγμα που σημαίνει ότι τα μορφήματά της στέκουν από μόνα τους ως ανεξάρτητες λέξεις αφαιρώντας από τον κάθε επίδοξο Μπαμπινιώτη το δικαίωμα να το παίζει εξουσία ως γνώστης και ερμηνευτής ενός 'πλούσιου λεξιλογίου'. Έχει σκληρά πειθαρχημένη γραμματική (διότι παραδόξως η αναρχία φέρνει μια ανώτερη τάξη) επιτρέποντας την δημιουργία πανσπερμίας λέξεων μέσω του συνδυασμού λεξικών ριζών με καμιά σαρανταριά επιθήματα.
Για παράδειγμα μπορούμε από τη ρίζα san- (υγιής) να φτιάξουμε λέξεις όπως: malsana (“άρρωστος”), malsanulo (“ασθενής”), gemalsanuloj (“ασθενείς παντός φύλου”), malsanulejo (“νοσοκομείο”), sanigilo (“φάρμακο”), saniĝinto (“άτομο που ανάρρωσε”), sanigejo (“μέρος ίασης”), malsaneto (“ασήμαντη ασθένεια”), malsanego (“σοβαρή ασθένεια”), malsanegulo (“βαριά ασθενής”), sanstato (“κατάσταση υγείας”), sansento (“αίσθημα ευεξίας”), sanlimo (“πληρωτέο όριο του ασφαλιστή υγείας”), malsankaŭzanto (“παθογόνο αίτιο”), kontraŭmalsanterapio (“θεραπεία της ασθένειας”)…).
Τα κύρια μέρη του λόγου (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα και επιρρήματα) έχουν σταθερές καταλήξεις που επιτρέπουν πάντοτε την σαφή αναγνωρισή τους. Αυτή η κανονικότητα την κάνει ιδιαίτερα εύκολη στην εκμάθηση ενώ η σιδηρά της διάταξη την κάνει ακραία παραγωγική και όντας εξοπλισμένη με δυνητικά άπειρο αριθμό λέξεων μπορεί να εκφράσει με ευχέρεια όλες τις ιδέες και καταστάσεις.
Για παράδειγμα θα μπορούσε κανείς να γράψει ενα μυθιστόρημα για εξωγήινους που έχουν την μορφή τραπεζιού και να τους ονομάσει tablo (“τραπέζι”), tablino (“τραπεζοθύληκο”), tablido (“τραπεζόπουλο”)… Μπορούμε να φανταστούμε έναν άνθρωπο που περπατάει με την όπισθεν (inversmarŝanto , “οπισθοπερπατητής”), ένα γιατρικό εναντίον του δογματισμού ( maldogmigilo , “αντιδογματικό”), κτλ.
Αρχίζεις τους συλλογισμούς σου από μια λάθος κατανόηση του κόσμου η οποία - όπως πολλές παρανοήσεις - πηγάζει από την παραγνώριση και υποτίμηση του παράγοντα εξουσία.Ανίκητος έγραψε: ↑Χθες, 10:57Αὐτὰ ποὺ γράφεις στηρίζονται σὲ μιὰ ὑπόθεση ὅτι ἡ γλῶσσα προσδιορίζει μιὰ ἀνθρώπινη κοινότητα. Δηλαδὴ ἀπορρίπτει τὴν ἀνάποδη περίπτωση ὅτι οἱ ἄνθρωποι προσδιορίζουν τὴ γλῶσσα τους. Γιὰ μένα εἶναι σαφὲς ὅτι συμβαίνει τὸ δεύτερο καὶ διαφωνῶ μαζί σου.Antipnevma έγραψε: ↑19 Ιουν 2024, 20:19Η γλώσσα Εσπεράντο μπορεί αξία να αποκληθεί αναρχική γιατί 1. δεν έχει εθνικώς ή ταξικώς ορισμένο αφεντικό/ιδιοκτήτη, 2. δεν υπακούει σε αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες, 3. γκρεμίζει τα εμπόδια επικοινωνίας που συντηρούν τα εθνοκρατικά και ταξικά μαντριά και 4. αντιστέκεται στις αξιώσεις ισχύος των γλωσσών των ισχυρότερων κρατών ή τάξεων απέναντι σε γλώσσες λιγότερο ισχυρών κρατών, κοινωνιών και τάξεων.
Πλάστηκε στη βάση ινδοευρωπαϊκού λεξιλογίου αλλά με σκοπό να είναι εύκολη στην εκμάθηση αφαιρώντας έτσι από τον κάθε δασκαλάκο τον αέρα εξουσίας και προνομίου που του παρέχει η γνώση περίπλοκων και ανούσιων γραμματικών κανόνων. Η γραμματική της είναι συγκολλητική όπως στις τουρκικές και φινοουγγρικές γλώσσες και σε βαθύτερο επίπεδο είναι απομονωτική όπως στα κινέζικα και στα βιετναμέζικα πράγμα που σημαίνει ότι τα μορφήματά της στέκουν από μόνα τους ως ανεξάρτητες λέξεις αφαιρώντας από τον κάθε επίδοξο Μπαμπινιώτη το δικαίωμα να το παίζει εξουσία ως γνώστης και ερμηνευτής ενός 'πλούσιου λεξιλογίου'. Έχει σκληρά πειθαρχημένη γραμματική (διότι παραδόξως η αναρχία φέρνει μια ανώτερη τάξη) επιτρέποντας την δημιουργία πανσπερμίας λέξεων μέσω του συνδυασμού λεξικών ριζών με καμιά σαρανταριά επιθήματα.
Για παράδειγμα μπορούμε από τη ρίζα san- (υγιής) να φτιάξουμε λέξεις όπως: malsana (“άρρωστος”), malsanulo (“ασθενής”), gemalsanuloj (“ασθενείς παντός φύλου”), malsanulejo (“νοσοκομείο”), sanigilo (“φάρμακο”), saniĝinto (“άτομο που ανάρρωσε”), sanigejo (“μέρος ίασης”), malsaneto (“ασήμαντη ασθένεια”), malsanego (“σοβαρή ασθένεια”), malsanegulo (“βαριά ασθενής”), sanstato (“κατάσταση υγείας”), sansento (“αίσθημα ευεξίας”), sanlimo (“πληρωτέο όριο του ασφαλιστή υγείας”), malsankaŭzanto (“παθογόνο αίτιο”), kontraŭmalsanterapio (“θεραπεία της ασθένειας”)…).
Τα κύρια μέρη του λόγου (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα και επιρρήματα) έχουν σταθερές καταλήξεις που επιτρέπουν πάντοτε την σαφή αναγνωρισή τους. Αυτή η κανονικότητα την κάνει ιδιαίτερα εύκολη στην εκμάθηση ενώ η σιδηρά της διάταξη την κάνει ακραία παραγωγική και όντας εξοπλισμένη με δυνητικά άπειρο αριθμό λέξεων μπορεί να εκφράσει με ευχέρεια όλες τις ιδέες και καταστάσεις.
Για παράδειγμα θα μπορούσε κανείς να γράψει ενα μυθιστόρημα για εξωγήινους που έχουν την μορφή τραπεζιού και να τους ονομάσει tablo (“τραπέζι”), tablino (“τραπεζοθύληκο”), tablido (“τραπεζόπουλο”)… Μπορούμε να φανταστούμε έναν άνθρωπο που περπατάει με την όπισθεν (inversmarŝanto , “οπισθοπερπατητής”), ένα γιατρικό εναντίον του δογματισμού ( maldogmigilo , “αντιδογματικό”), κτλ.
Ὑπάρχει ἡ αὐταπάτη ὅτι ἡ γλῶσσα πιέζει τοὺς ἀνθρώπους, ἀλλὰ ἡ πίεση εἶναι ἀνεξάρτητη τῆς γλώσσας: Τυραννικὸς "δασκαλάκος" βρίσκεται γιὰ ὁποιαδήποτε γλῶσσα. Ἡ πίεση εἶναι κοινωνική, προκύπτει ἀπὸ τὴ διάρθρωση τῶν ἀνθρώπινων σχέσεων μέσα στὴ γλωσσικὴ κοινότητα. Μὲ ἄλλα λόγια, γίνεσαι ὁμιλητὴς μιᾶς γλώσσας μόνο ἀπὸ δική σου ἀπόφαση, ὅσο καὶ ἂν αὐτὴ εἶναι ἀποτέλεσμα κοινωνικῆς πίεσης. Ἡ ἐξοικείωση μὲ τὴ γραμματικὴ κλπ. εἶναι ἐξοικείωση μὲ τὴν γλωσσικὴ κοινότητα - ἂν ὄχι ὑποκοινότητα ποὺ ἔχει διδαχθεῖ τὴ γραμματικὴ γιὰ τὴν γλῶσσα της.
Ἡ ἰδέα μιᾶς γλώσσας ἐσπεράντο ποὺ θὰ λειτουργήσει ἀπελευθερωτικὰ ἀπέναντι σὲ ταξικοὺς διαχωρισμούς, ἐμπόδια ἐπικοινωνίας κλπ. ἐξ αἰτίας μιᾶς ὑποτιθέμενης "δυσκολίας τῆς γλώσσας" εἶναι μιὰ πλάνη. Ἡ ἐξέλιξη τῶν γλωσσῶν δείχνει ὅτι ἀκολουθοῦν τὶς κοινωνικὲς προτιμήσεις, ἂς τὸ πῶ ἔτσι, ἄρα πρῶτα θὰ "ἐλευθερωθοῦν" οἱ ἄνθρωποι κι ὕστερα οἱ γλῶσσες τους.
1. Καμμιά γλώσσα δεν έχει αφεντικά και ιδιοκτήτες.Antipnevma έγραψε: ↑19 Ιουν 2024, 20:19Η γλώσσα Εσπεράντο μπορεί αξία να αποκληθεί αναρχική γιατί 1. δεν έχει εθνικώς ή ταξικώς ορισμένο αφεντικό/ιδιοκτήτη, 2. δεν υπακούει σε αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες, 3. γκρεμίζει τα εμπόδια επικοινωνίας που συντηρούν τα εθνοκρατικά και ταξικά μαντριά και
Αφέλειες όπως πάντα που πηγάζουν ως συνήθως από την ανικανότητα να συλληφθεί το φαινόμενο της εξουσίας.hellegennes έγραψε: ↑Χθες, 13:531. Καμμιά γλώσσα δεν έχει αφεντικά και ιδιοκτήτες.Antipnevma έγραψε: ↑19 Ιουν 2024, 20:19Η γλώσσα Εσπεράντο μπορεί αξία να αποκληθεί αναρχική γιατί 1. δεν έχει εθνικώς ή ταξικώς ορισμένο αφεντικό/ιδιοκτήτη, 2. δεν υπακούει σε αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες, 3. γκρεμίζει τα εμπόδια επικοινωνίας που συντηρούν τα εθνοκρατικά και ταξικά μαντριά και
2. Καμμιά γλώσσα δεν υπακούει σε δευτέρου επιπέδου αυθαίρετους γραμματικούς κανόνες, όλοι οι κανόνες έχουν κάποια ιστορική βάση. Αυθαίρετη είναι η γλώσσα στο σύνολό της σε πρώτο επίπεδο, δεν προκύπτει από φυσικούς νόμους, όλες οι λέξεις και οι κανόνες είναι εν γένει αυθαίρετοι και το ίδιο ισχύει και την Εσπεράντο. Οι κανόνες της είναι 100% αυθαίρετοι όπως κάθε γλώσσας.
3. Δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο επικοινωνίας. Μπορείς να μάθεις οποιαδήποτε γλώσσα θέλεις και η δυσκολία εκμάθησής της ως δεύτερη γλώσσα εξαρτάται από την μητρική σου γλώσσα. Η Εσπεράντο δεν έχει κάποια μαγική ιδιότητα, υπακούει εξίσου σ' αυτήν την φυσική πραγματικότητα. Είναι εγγύτερα στην ισπανική και την ιταλική γλώσσα, ως εκ τούτου είναι ευκολότερη στην εκμάθηση από ισπανόφωνους και ιταλόφωνους και εξαιρετικά δύσκολη στην εκμάθηση για οποιονδήποτε μιλάει αποκλειστικά ασιατικές γλώσσες, αφρικανικές γλώσσες, αμερικανικές γλώσσες ή γλώσσες του ειρηνικού.
Σε επίπεδο μητρικής γλώσσας δεν υπάρχουν εύκολες και δύσκολες γλώσσες, όλες οι γλώσσες έχουν ακριβώς τον ίδιο βαθμό δυσκολίας στην εκμάθηση.
Γιατί τα Κλιγκόν είναι γλώσσα για ορκ όχι για ανθρώπους.