ιερογλυφικές γραφές

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 31 Αύγ 2019, 11:28

Ο Πολύμερος, η Πολυγιαννάκη, ή ο Owens, θα αντλούσαν από τα 87 φωνητικά σημεία της Γραμμικής, Β 45 που θα ταίριαζαν είτε οπτικά με αυτά του δίσκου, είτε κάνοντας προεργασία με υπάρχοντα κείμενα σε Μινωικές γραφές θα κάναν "reverse engineering" διαβάζοντας αυτό που θέλαν να διαβάσουν. Έτσι όμως δεν στοιχειοθετείται αποκωδικοποίηση.
Φίλε μου Ο Πολύμερος και η Πολυγιαννάκη διαβάσανε τον Δίσκο σύμφωνα με τις φωνητικές της Γραμμικής ΄Β, ο Owens δεν ξέρω πως, αλλά λογικά και αυτός σύμφωνα με την ίδια λογική προφανώς.
Το θέμα είναι ότι η μετάφραση της Πολυγιαννάκη είναι για τα κλάματα, ασύνδετο νόημα κτλ. ο δε Οwens δεν ξέρω τι ισχυρίζεται αλλά και αυτός όπως και η Πολυγιαννάκη διαβάζουν με λάθος φορά τον Δίσκο, δηλαδή αντίστροφα.
Το τι αποτέλεσμα βγαίνει αν κάποιος διαβάσει τον Δίσκο σύμφωνα με τις φωνητικές της Γραμμικής ΄Β το έβαλα και τα συμπεράσματα είναι για τον καθένα.

Πολλοί δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι είναι δυνατόν η Ιερογλυφική να ήταν παντού στην Κρήτη η ίδια.
Και πολύ περισσότερο και μετά την κατάκτηση από τους Αχαϊούς να συνέχισαν οι Γραμμικές με τους ίδιους ήχους.


Πολλές εικασίες υπάρχουν για την γλώσσα, όμως η πρακτική εφαρμογή της Γραμμικής ΄Β, άλλα δείχνει.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 31 Αύγ 2019, 13:36

Befaios έγραψε:
31 Αύγ 2019, 11:28
Ο Πολύμερος, η Πολυγιαννάκη, ή ο Owens, θα αντλούσαν από τα 87 φωνητικά σημεία της Γραμμικής, Β 45 που θα ταίριαζαν είτε οπτικά με αυτά του δίσκου, είτε κάνοντας προεργασία με υπάρχοντα κείμενα σε Μινωικές γραφές θα κάναν "reverse engineering" διαβάζοντας αυτό που θέλαν να διαβάσουν. Έτσι όμως δεν στοιχειοθετείται αποκωδικοποίηση.
Φίλε μου Ο Πολύμερος και η Πολυγιαννάκη διαβάσανε τον Δίσκο σύμφωνα με τις φωνητικές της Γραμμικής ΄Β, ο Owens δεν ξέρω πως, αλλά λογικά και αυτός σύμφωνα με την ίδια λογική προφανώς.
Το θέμα είναι ότι η μετάφραση της Πολυγιαννάκη είναι για τα κλάματα, ασύνδετο νόημα κτλ. ο δε Οwens δεν ξέρω τι ισχυρίζεται αλλά και αυτός όπως και η Πολυγιαννάκη διαβάζουν με λάθος φορά τον Δίσκο, δηλαδή αντίστροφα.
Το τι αποτέλεσμα βγαίνει αν κάποιος διαβάσει τον Δίσκο σύμφωνα με τις φωνητικές της Γραμμικής ΄Β το έβαλα και τα συμπεράσματα είναι για τον καθένα.

Πολλοί δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι είναι δυνατόν η Ιερογλυφική να ήταν παντού στην Κρήτη η ίδια.
Και πολύ περισσότερο και μετά την κατάκτηση από τους Αχαϊούς να συνέχισαν οι Γραμμικές με τους ίδιους ήχους.


Πολλές εικασίες υπάρχουν για την γλώσσα, όμως η πρακτική εφαρμογή της Γραμμικής ΄Β, άλλα δείχνει.
Δεν πρέπει να συγχέεις την γραφή με την γλώσσα. Μπορεί Ετεοκρήτες, Πελασγοί, ή και Αιγύπτιοι, Χετταίοι, κλπ, να χρησιμοποιούσαν την Γραμμική Α ή την Μινωική Ιερογλυφική που ανέπτυξαν Έλληνες ή το αντίστροφο για να αποτυπώσουν την δική τους γλώσσα. Έτερον εκάτερον. Η συχνότητα εμφάνισης των διαφόρων γραφών όμως στα Μινωικά κέντρα, Φαιστό, Κνωσό, Μάλια κλπ δεν είναι ομοιόμορφη.

Η φορά ανάγνωσης είναι σημαντική αλλά δεν αρκεί. Αν ήταν έτσι τότε στατιστικώς ένας στους δύο που θα ξεκίναγαν να αποκωδικοποιήσουν τον δίσκο θα τα κατάφερναν.

Ο Τσικριτσής για την Πολυγιαννάκη γράφει(σελίδα 17 του βιβλίου του "Ο δίσκος της Φαιστού") :

"Στο σύνολό της η ερμηνεία δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις της γλωσσολογίας."

Ο Τσικριτσής για τον Πολύμερο γράφει(ίδια σελίδα):

"Το αποτέλεσμα και αυτής της ερμηνείας δεν στηρίζεται σε κανόνες γλωσσολογίας."
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 31 Αύγ 2019, 14:08

Το 2013 είχα γράψει βιβλίο με τίτλο "Δίσκος της Σίδης εν Φαιστώ". Εκεί πριν κάνω τις διορθώσεις που έβαλα στο επόμενο βιβλίο μου κάνει την εξής ερμηνεία(Α πλευρά):


«(Η) Φαιστός δέχεται (την) Σίδη, και βαδίζουν αὐτοί (στην) Φαιστό. Τάνυση δέχονται αὐτοί, αὐτούς κινώ, (τον) ταγό τιμούν, βηματίζουν προς (την) σβούρα αυτοί. Κινούνται αὐτοί. (Ὦ) Δία, ἀνατινάσσεται (η) γαία! Κινούνται αυτοί, νάμα, Σίδη, και βαδίζουν αὐτοί. Κινούνται αὐτοί. (Ὦ) Δία, ἀνατινάσσεται γαία, καυστική! Προς γυνή αὐτοί, παράκληση τραγουδούν, (ἒχουν) ἀπογυμνωθεί αὐτοί, καί κινούνται, {καί} τιμή αὐτοί, νόμος ισχύος, με βία ρέει, μοίρα τώρα αὐτοί, μαίνoμαι ζω! (Τους) συγκεντρώνω (και) διέρχομαι. Ποιός (τους) δέχεται αὐτούς;»
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 31 Αύγ 2019, 15:04

Δεν πρέπει να συγχέεις την γραφή με την γλώσσα. Μπορεί Ετεοκρήτες, Πελασγοί, ή και Αιγύπτιοι, Χετταίοι, κλπ, να χρησιμοποιούσαν την Γραμμική Α ή την Μινωική Ιερογλυφική που ανέπτυξαν Έλληνες ή το αντίστροφο για να αποτυπώσουν την δική τους γλώσσα. Έτερον εκάτερον. Η συχνότητα εμφάνισης των διαφόρων γραφών όμως στα Μινωικά κέντρα, Φαιστό, Κνωσό, Μάλια κλπ δεν είναι ομοιόμορφη.
Δεν είμαι τόσο γνώστης όλης της κατάστασης, αλλά για να ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα.
Στην Κρήτη την εποχή της Ιερογλυφικής κυβερνούσαν ισχυροί βασιλιάδες με τον όρο «Μίνωας».
Αν υπήρχαν και άλλοι λαοί που με την ίδια γραφή γράφανε αλλά μιλούσαν μια άλλη γλώσσα, αυτό δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στην Κρήτη.
Ο Πολύμερος είναι πιθανόν πολύ προσεκτικός και ότι βάζει είναι από σφραγιδόλιθους δηλαδή επίσημα έγραφα από το παλάτι ή από μαντεία και γενικά από επίσημες αποστολές.
Αυτό σημαίνει ότι η γραφή της Κρήτης είχε την εποπτεία του εκάστοτε Μίνωα και δεν γινόταν ο καθένας να γράφει όπως του καπνίσει, αλλιώς καταργείται και ο σεβασμός στη βασιλεία.
Πρακτικά αν κάποιος βάλει τις φωνητικές ακολουθίες της Γραμμικής ΄Β στο Δίσκο της Φαιστού προκύπτει το αποτέλεσμα που έβαλα και έχει πληθώρα επαναλήψεων.

Γράφεις ότι σε βιβλίο σου αφιερωμένο στο «Δίσκος της Σίδης» η ερμηνεία που βγαίνει είναι αυτή που έβαλες.
Προσωπικά βλέπω να υπάρχει νόημα αλλά θα πρέπει να μας δώσεις και άλλα στοιχεία.
1) να δοθεί όπως το έκανα και εγώ η απόδοση στα λατινικά φωνητικά, όπως παράδειγμα:
Kalesto dedo si det(a) epipi qea.
Kalesto te dato dedo qea ke ioqu dapolawo (e)pilape sufi qea.
2) να μας πεις αν η φωνητική απόδοση είναι από την Γραμμική ΄Β ή από αλλού και που βέβαια.

Δεν έχω ξανακούσει για αυτόν τον δίσκο και αν γίνεται να δώσεις μια εικόνα του να τον δούμε.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 31 Αύγ 2019, 15:54

Επέλεξα είκοσι (20) σύμβολα από τον πίνακα συσχέτισης με Γραμμική Β κατά την εσωτερική ανάγνωση, σελίδα 113 του βιβλίου του Τσικριτσή. Σε αυτά προσέθεσα την αντιστοίχηση του κεφαλιού με λοφίο με το φωνήεν 'Ε' που βρίσκεται στον πίνακα ταξινόμησης και συσχέτισης του Δίσκου με το αρχείο της Γραμμικής Α που παραθέτει ο Τσικριτσής στην σελίδα 105 του βιβλίου του. Έτσι από τον Τσικριτσή έχω 21 σημεία.

Επέλεξα εννέα (9) σύμβολα από τον πίνακα συσχέτισης της Πολυγιαννάκη.

Για πέντε (5) συλλαβές στο βιβλίο της Πολυγιαννάκη που υπάρχουν στο ανάπτυγμα των συλλαβών μου προτίμησα διαφορετικές, δικές μου αξίες.

Για μία (1) συλλαβή που δεν υπάρχει καθόλου στο βιβλίο της Πολυγιαννάκη προφανώς υιοθέτησα δική μου αξία.

Για τρεις (3) συλλαβές που υπάρχουν στον πίνακα συσχέτισης με Γραμμική Β κατά την εσωτερική ανάγνωση του Τσικριτσή, και για τις οποίες συμφωνεί και η Πολυγιαννάκη, επέλεξα άλλες συλλαβές διότι δεν υπάρχουν στο ανάπτυγμα συλλαβών μου. Για τις δύο από τις τρεις επελέγησαν ίδια σύμφωνα(ri αντί rya, και ro αντί ru).

Για έξι (6) συλλαβές που υπάρχουν στον πίνακα της Πολυγιαννάκη, επέλεξα άλλες συλλαβές διότι δεν υπάρχουν στο ανάπτυγμα συλλαβών μου.
Συνολικά λοιπόν πρότεινα 15 δικές μου αντιστοιχίσεις ανάμεσα σε ιερογλυφικά και συλλαβές - αποδόσεις. Αυτά στο δεύτερο διορθωμένο βιβλίο.

Να σημειώσω ότι, απ' ότι θυμάμαι, με εξαίρεση τις αξίες του Τσικριτσή, τις άλλες τις επέλεξα και με βάση τους λεξαρίθμους.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 31 Αύγ 2019, 17:32

Απ' ότι βλέπω ο Δίσκος που λες δεν είναι άλλος από τον Δίσκο της Φαιστού, μιλάμε για το ίδιο πράγμα λοιπόν.
Η Πολυγιαννάκη και ο Τσικριτσής πάλι ποιες φωνητικές αξίες έχουν στο ανάπτυγμα συλλαβών τους;
Είναι ίδιες με του Πολύμερου;
Για τον Πολύμερο τι ξέρεις έχει τραβήξει τον δικό του δρόμο;

Το κεφάλι με το λοφίο σαν Μοϊκάνα (αλλά και ο διπλούς πέλεκυς) έχει την φωνητική αξία «Α» κατά την Γραμμική ΄Β, γιατί αυτό το έχει ο Τσικριτσής ως «Ε»;

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 31 Αύγ 2019, 18:01

Επίσης κάτι σημαντικό, έχω δει και τα 120 βίντεο του Πολύμερου, σε κάποιο που δεν θυμάμαι ποιο είναι λέει περίπου το εξής αν θυμάμαι καλά:
Ι Ιερογλυφική από τότε που υπήρξε δεν σταμάτησε ποτέ γιατί έχουν βρεθεί δείγματά της ακόμα και μέχρι τον 10 αιώνα.
Η Γραμμικές συνυπήρχαν για αρκετό διάστημα μέχρι να επικρατήσει η ΄Β.

Δεν ξέρω αν τα αποδίδω πιστά αλλά σαν να άκουσα τα παραπάνω, εσύ έχεις κάτι που ξέρεις πάνω σε αυτά;

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 31 Αύγ 2019, 21:39

Befaios έγραψε:
31 Αύγ 2019, 17:32
Απ' ότι βλέπω ο Δίσκος που λες δεν είναι άλλος από τον Δίσκο της Φαιστού, μιλάμε για το ίδιο πράγμα λοιπόν.
Η Πολυγιαννάκη και ο Τσικριτσής πάλι ποιες φωνητικές αξίες έχουν στο ανάπτυγμα συλλαβών τους;
Είναι ίδιες με του Πολύμερου;
Για τον Πολύμερο τι ξέρεις έχει τραβήξει τον δικό του δρόμο;

Το κεφάλι με το λοφίο σαν Μοϊκάνα (αλλά και ο διπλούς πέλεκυς) έχει την φωνητική αξία «Α» κατά την Γραμμική ΄Β, γιατί αυτό το έχει ο Τσικριτσής ως «Ε»;
Δεν το έχω διαβάσει το βιβλίο του Πολύμερου. Το βιβλίο της Πολυγιαννάκη εκδόθηκε το 1996 και του Πολύμερου το 1998. Το βιβλίο του Τσικριτσή βγήκε το 2006.

Μετατρέποντας τις συλλαβές που περιέχουν κρυμμένο υ σε μορφή τύπου Γραμμικής Β έχω για το νέο βιβλίο το διορθωμένο την πλευρά που ξεκινά με τον ρόδακα στο κέντρο:

pa-i-to de-ko si-di te wi-wi pe-e pa-i-to
/ te-ta-na de-ko pe-e pe ki-mo ta-jo ti-ma wi-tu ne-me wi pe-e
/ ko-mo pe-e
/ de-u ti-na-to ka-wi-e
/ ko-mo pe-e na-mu si-di te wi-wi pe-e
/ ko-mo pe-e
/ de-u ti-na-to ka-wi-e ke-re
/ pa-na ne pe-e a-ra o-de te-ta o pe-e te ko-mo [te]-ti ma pe-e no-je wi pe-a ri-wi mu-ra-pi pe-e ro-so so
/ a-ri-so pe-ra wa
/ ti de-ko pe-e
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 01 Σεπ 2019, 12:51

«(Η) Φαιστός δέχεται (την) Σίδη, και βαδίζουν αὐτοί (στην) Φαιστό.
pa-i-to de-ko si-di te wi-wi pe-e pa-i-to


Τάνυση δέχονται αὐτοί, αὐτούς κινώ, (τον) ταγό τιμούν, βηματίζουν προς (την) σβούρα αυτοί.
/ te-ta-na de-ko pe-e pe ki-mo ta-jo ti-ma wi-tu ne-me wi pe-e


Κινούνται αὐτοί.
/ ko-mo pe-e


(Ὦ) Δία, ἀνατινάσσεται (η) γαία!
/ de-u ti-na-to ka-wi-e


Κινούνται αυτοί, νάμα, Σίδη, και βαδίζουν αὐτοί.
/ ko-mo pe-e na-mu si-di te wi-wi pe-e


Κινούνται αὐτοί.
/ ko-mo pe-e


(Ὦ) Δία, ἀνατινάσσεται γαία, καυστική!
/ de-u ti-na-to ka-wi-e ke-re


Προς γυνή αὐτοί, παράκληση τραγουδούν, (ἒχουν) ἀπογυμνωθεί αὐτοί, καί κινούνται, {καί} τιμή αὐτοί, νόμος ισχύος, με βία ρέει, μοίρα τώρα αὐτοί, μαίνoμαι ζω!
/ pa-na ne pe-e a-ra o-de te-ta o pe-e te ko-mo [te]-ti ma pe-e no-je wi pe-a ri-wi mu-ra-pi pe-e ro-so so


(Τους) συγκεντρώνω (και) διέρχομαι.
/ a-ri-so pe-ra wa


Ποιός (τους) δέχεται αὐτούς;»
/ ti de-ko pe-e



Δεν με πείθει, αλλά όπως είπα λίγα ξέρω και δεν μπορώ να εγγυηθώ για τις αντιστοιχίες των συμβόλων.

Για μένα που παρακολουθώ τον Πολύμερο σε όλα τα βίντεο η γραμματική είναι πάρα πολύ κοντά στους χρόνους και στις καταλήξεις των κλασικών χρόνων.
Παρουσιάζεται κάτι που είναι πολύ μακρινό στην ελληνική γλώσσα τι στιγμή που ο Πολύμερος παντού και πάντα το παρουσιάζει πολύ κοντά.
Και δεν μιλάω μόνο για τον δίσκο αλλά σε όλα τα κείμενα των 120 βίντεο.
Δηλαδή το wi-wi π.χ. που το βάζεις ως βαδίζει είναι κάτι που μοιάζει λίγο.
Το ki-mo το βάζεις αντί του κινώ, μα το ένα έχει μ και το άλλο ν, εκτός και είναι ορθογραφικό λάθος.
Δεν ξέρω, πάντως θα πρέπει να καθίσω να πάρω ένα, ένα τα σύμβολα και να δω πόσο κοντά είναι στη Γραμμική ΄Β, αλλιώς δεν μπορώ να συνεχίσω.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 01 Σεπ 2019, 13:09

Την συλλαβική απόδοση την πήρα από το δεύτερο βιβλίο μου, ενώ το κείμενο που παρέθεσα τελευταία είναι από το πρώτο.

Ας το παραθέσω ξανά με απόδοση στα αρχαία Ελληνικά αλφαβητικά(το τελευταίο από το δεύτερο βιβλίο).

pa-i-to de-ko si-di te wi-wi pe-e pa-i-to
Φαιστός, δέχω(μαι), Ἳδη(ή Σίδις) τέ βίβη σφείς, Φαιστός.

/ te-ta-na de-ko pe-e pe ki-mo ta-jo ti-ma wi-tu ne-me wi pe-e
/ Τέ τάνα, δέχω(μαι) σφείς, σφέ ὁμού, ταγό τίμα, Fίτυν νέμειν Fίς σφείς.

/ ko-mo pe-e
/ Ὁμού σφείς.

/ de-u ti-na-to ka-wi-e
/ Ζεύς(ή Σδεύς), τινάττων γαFίην

/ ko-mo pe-e na-mu si-di te wi-wi pe-e
/ Ὁμού σφείς, Ναμμού, Ἳδη(ή Σίδις) τέ βίβη σφείς.

/ ko-mo pe-e
/ Ὁμού σφείς.

/ de-u ti-na-to ka-wi-e ke-re
/ Ζεύς(ή Σδεύς), τινάττων γαFίην, Κήρες.

/ pa-na ne pe-e a-ra o-de te-ta o pe-e te ko-mo {te]-ti ma pe-e no-je wi pe-a ri-wi mu-ra-pi pe-e ro-so so
/ Πάνα(ή Πάρνα) νή σφείς, ἀρά ᾠδή, τέττα ὃς σφείς, τέ ὁμού, τηθίς μᾶ {τιμάν} σφείς, νόες Fίς, σφέας ρυFείς, μύρραφι σφείς, λούσων σοί.

/ a-ri-so pe-ra wa
/ Ἂλισος, πέρα Fά(στυ).

/ ti de-ko pe-e
/ Τύ δέχω σφείς.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 01 Σεπ 2019, 13:27

Δηλαδή το wi-wi π.χ. που το βάζεις ως βαδίζει είναι κάτι που μοιάζει λίγο.
Το w αποδίδει αρκετά καλά το β(όχι το μπ). Θυμίζω ότι το ανάπτυγμά μου δεν έχει q. Το βιβι σχετίζεται με το ρήμα βίβημι που είναι ποιητικός τύπος του βαίνω, και σημαίνει περπατώ, βαδίζω.
Το ki-mo το βάζεις αντί του κινώ, μα το ένα έχει μ και το άλλο ν, εκτός και είναι ορθογραφικό λάθος.
Το τμήμα αυτό είναι από τα πιο δύσκολα στην ανάγνωση. Κινώ διάβασα στο πρώτο βιβλίο. Μετά το διόρθωσα. Κατά τον Τσικριτσή επειδή η διάλεκτος της γλώσσας που αποτυπώθηκε στην Γραμμική Α' είναι μια πρώιμη Αιολική διάλεκτος, η πρώτη συλλαβή δασυνόμενων λέξεων που στην Γραμμική Β' θα άρχιζαν με 'ο' ή 'ου', στην Γραμμική Α' θα γράφονταν με ku ή xu. Επειδή όμως στην ιερογλυφική γραφή του δίσκου της Φαιστού η συλλαβή ki μπορεί να αποτυπώνει πιθανώς είτε το ki είτε το ku, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το ki-mo είναι στην ουσία το επίρρημα ὁμού που σημαίνει μαζί. Βέβαια δεν αποκλείεται απλά να πρόκειται για το όνομα Κίμων.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 01 Σεπ 2019, 14:58

Δεν υπάρχουν δασείες και δίγαματα στις γραφές αυτές εξάλλου ήταν σχεδόν αδύνατον να μπουν.
Παραδείγματα από την Γραμμική΄Β, είναι από το βίντεο:

Από το 10:15 έως το 16:00


Να σημειώσω ότι ο Πολύμερος από μικρή ηλικία παρακολουθούσε όλους αυτούς τους πρώτους ξένους καθηγητές που έρχονταν στην Ελλάδα για την αποκρυπτογράφηση των γραφών.
Ήταν μαθητής τους αν δεν κάνω λάθος και το αντικείμενο του (εκτός των λογιστικών) είναι μόνο αυτό.
Ο Τσικριτσής ανακατεύεται με πολλά άλλα και δεν είναι το αντικείμενο αυτό το μόνο που τον ενδιαφέρει, ούτε έχει το αλάθητο του Πάπα.

Θα δώσω παραδείγματα από τα βίντεο του Πολύμερου.
Εικόνες και συμβολισμοί.


Σε αυτό το βίντεο δείχνει δύο ανθρώπους να κάθονται δίπλα σε ένα μεγάλο δοχείο.
Η όλη απεικόνιση συνηγορεί στην όλη διαδικασία της εισπνοής του υσσώπου.



Σε αυτό το βίντεο δείχνει έναν σκύλο να είναι σαν πεθαμένος.
Η όλη απεικόνιση συνηγορεί στην όλη διαδικασία μαστίγωσης έως θανάτου.



Σε αυτό το βίντεο δείχνει ένα άλογο να βρίσκεται σε στύση.
Η όλη απεικόνιση συνηγορεί στην όλη διαδικασία ζευγαρώματος των ζώων.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 02 Σεπ 2019, 18:04

Befaios έγραψε:
01 Σεπ 2019, 14:58
Δεν υπάρχουν δασείες και δίγαματα στις γραφές αυτές εξάλλου ήταν σχεδόν αδύνατον να μπουν.
Παραδείγματα από την Γραμμική΄Β, είναι από το βίντεο:

Από το 10:15 έως το 16:00

Να σημειώσω ότι ο Πολύμερος από μικρή ηλικία παρακολουθούσε όλους αυτούς τους πρώτους ξένους καθηγητές που έρχονταν στην Ελλάδα για την αποκρυπτογράφηση των γραφών.
Ήταν μαθητής τους αν δεν κάνω λάθος και το αντικείμενο του (εκτός των λογιστικών) είναι μόνο αυτό.
Ο Τσικριτσής ανακατεύεται με πολλά άλλα και δεν είναι το αντικείμενο αυτό το μόνο που τον ενδιαφέρει, ούτε έχει το αλάθητο του Πάπα.
Γιατί είναι αδύνατον να μπουν; Στο βίντεο αναφέρεται σε περιπτώσεις της Γραμμικής Β΄ η οποία είναι διαφορετική από την Γραμμική Α΄ και η οποία είναι μεταγενέστερη από τον δίσκο της Φαιστού. Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι την δασεία την αποτύπωσαν πάντα. Εγώ έκανα μία υπόθεση γι' αυτό που διάβασα. Και έχω ένα στοιχείο που το ενισχύει. Σε βίντεο του Τσικριτσή ομιλεί για σβησμένο κείμενο στο τέλος του δίσκου. Εκεί σημειώνει ότι υπήρχε γραμμένο το ki-mo, δηλαδή αυτά τα δύο σύμβολα. Διαβάζοντας λοιπόν ομού(μαζί) μας δείχνει κάτι που πρέπει να υπολογίσουμε μαζί μέχρι το τέλος του κειμένου. Εκεί λοιπόν έρχονται οι λεξάριθμοι για να μας βοηθήσουν. Βλέπεις ο λεξάριθμος δίδει 31, τον αριθμό των φράσεων της πλευράς. Πρόκειται για αριθμό ημερών μήνα. Στην άλλη πλευρά έχουμε 30 που παραπέμπει σε μήνα με 30 ημέρες. Ομού λοιπόν 31. Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιο πιθανόν να λέει ομού παρά ας πούμε Κίμων.

Για την ανάγνωση των άλλων αποσπασματικών ιερογλυφικών επιγραφών δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα διότι όπως προ-είπα η γνώσεις στα αρχαία Ελληνικά είναι περιορισμένες. Στόχος μου δεν είναι τόσο πολύ η ανάγνωση του δίσκου όσο η φωνητική του αποκωδικοποίηση. Προσπαθώ να δουλέψω όσο μπορώ στις γραφές και όχι στις γλώσσες.
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Befaios
Δημοσιεύσεις: 567
Εγγραφή: 09 Μάιος 2019, 16:00

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Befaios » 02 Σεπ 2019, 23:13

Mα και γι΄αυτό έβαλα την λέξη «σχεδόν», γιατί μπορούσαν να μπουν υπό προϋποθέσεις.
Στην λέξη wanaka το w ήταν ή εξελίχθηκε σε δίγαμα η λέξη.
Στη λέξη π.χ. Ερμής δεν μπορούσαν να βάλουν το Η γιατί το Η δεν υπήρχε για να μπει.
Οπότε στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γινόταν να μπουν παρά μόνο στο w.
Αλλά και εκεί αν ήταν στη μέση της λέξης κάποιο δίγαμα δεν γινόταν να μπει λόγο συλλαβικής πρακτικής.
(δύο σύμφωνα μαζί ήταν αδύνατο να συμπίπτουν)
Αλλά και εκεί που μπορεί, μπαίνει όπως στον wo-ko = Fοίκος
Για την ανάγνωση των άλλων αποσπασματικών ιερογλυφικών επιγραφών δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα διότι όπως προ-είπα η γνώσεις στα αρχαία Ελληνικά είναι περιορισμένες. Στόχος μου δεν είναι τόσο πολύ η ανάγνωση του δίσκου όσο η φωνητική του αποκωδικοποίηση. Προσπαθώ να δουλέψω όσο μπορώ στις γραφές και όχι στις γλώσσες.
Πάντα όποια λέξη θέλει να δείξει την έχει πρώτα εντοπίσει σε ομηρικά λεξικά όπως του Πανταζίδη και ενός άλλου δεν θυμάμαι τώρα.
Και με τον χρόνο που απαιτείται στην ομηρική.
Πάντως όταν δεν υπάρχει γνώση στους αρχαίους χρόνους και σύνταξη και δη της ομηρικής γλώσσας, δύσκολα θα βγει αποτέλεσμα.

Άβαταρ μέλους
Σπύρος
Δημοσιεύσεις: 4422
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:50
Phorum.gr user: Σπυρος1
Τοποθεσία: έρημος
Επικοινωνία:

Re: ιερογλυφικές γραφές

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σπύρος » 03 Σεπ 2019, 09:34

Befaios έγραψε:
02 Σεπ 2019, 23:13
Mα και γι΄αυτό έβαλα την λέξη «σχεδόν», γιατί μπορούσαν να μπουν υπό προϋποθέσεις.
Στην λέξη wanaka το w ήταν ή εξελίχθηκε σε δίγαμα η λέξη.
Στη λέξη π.χ. Ερμής δεν μπορούσαν να βάλουν το Η γιατί το Η δεν υπήρχε για να μπει.
Οπότε στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γινόταν να μπουν παρά μόνο στο w.
Αλλά και εκεί αν ήταν στη μέση της λέξης κάποιο δίγαμα δεν γινόταν να μπει λόγο συλλαβικής πρακτικής.
(δύο σύμφωνα μαζί ήταν αδύνατο να συμπίπτουν)
Αλλά και εκεί που μπορεί, μπαίνει όπως στον wo-ko = Fοίκος
Κι' όμως μπορεί να μπει. Το Η δεν υπήρχε όπως γράφεις για να μπει, εισήχθη στο αλφάβητο από τον Παλαμήδη μαζί με άλλα τρία γράμματα. Όμως υπήρχε το κάππα. Στην Γραμμική Β' το k προφέρεται είτε 'Κ' είτε 'Χ'{KH}. Στο Χ εμπεριέχεται η δασεία και έτσι μπορούμε να γράψουμε Χελλάς αντί hελλάς.

Κάτι που δεν είχα προσέξει όταν διάβασα τον δίσκο είναι η πιθανότητα να έχει αποτυπωθεί η Ελλάδα ή ο Έλληνας στον δίσκο. Φαντάζομαι κάτι τέτοιο είναι πολύ σημαντικό για την χρονολόγηση στην έννοιας 'Ελληνικότητα' και για να θέσουμε ένα κάτω όριο στο πόσο παλαιό είναι το Ελληνικό έθνος.

Έστω ότι στον δίσκο θέλανε να γράψουν την λέξη: Έλλην. Η λέξη αυτή με την μορφή αυτή είναι στο αρχαίο Ιωνικό αλφάβητο χωρίς δασείες. Ο λεξάριθμός της είναι:

ΕΛΛΗΝ = 5+30+30+8+50 = 123

Όμως η πλευρά του δίσκου με τον ρόδακα στο κέντρο, η 'Ελληνική' αν θέλετε πλευρά περιέχει 123 φωνητικά σημεία.

Ας δούμε όμως πως θα γραφόταν ας πούμε από αρχαίους Θηβαίους όπου υπήρχε στο Βοιωτικό αλφάβητο, μια μορφή του Δυτικού αλφαβήτου.

ΗΕΛΛΕΕΝ

Το Η είναι εδώ η δασεία και το διπλό Ε αποδίδει τον ήχο του μακρύ Ε (Ιωνικό Η). Πως θα αποτυπωθεί αυτό σε συλλαβική γραφή του δίσκου της Φαιστού; Η απάντηση είναι:

ke-re

Τις συλλαβές ke και re τις έχω υιοθετήσει από την στατιστική ανάλυση του Τσικριτσή με εσωτερική ανάγνωση του δίσκου.

Πόσες φορές νομίζεις ότι εμφανίζεται η συλλαβή ke στον δίσκο; Η απάντηση είναι μόνο μία. Είναι στην πλευρά του δίσκου με τον ρόδακα, αυτή με τα 123 σημεία συνολικά. Περίεργο! Και ποιες συλλαβές έχει δίπλα της, πριν ή μπροστά στην σαφώς οριοθετημένη φράση που βρίσκεται; Πριν δεν έχει καμία, μετά έχει μόνο μία, την re! Έχουμε λοιπόν ξεχωριστή σαν φράση την λέξη 'Έλλην'. Αλλά που την έχουμε οπτικά πάνω στον δίσκο; Εδώ είναι το εκπληκτικό. Ο χώρος που βρίσκεται είναι εκτεταμένος έτσι ώστε να πιάσει και την αρχή της περιφέρειας του δίσκου. Από την μία πλευρά συνορεύει με τον ρόδακα, πάρνα 'πατρίδα' 'οίκο'{βλέπε Παρνασσός}, και από την άλλη την ολοκλήρωση του κειμένου μετά την κίνησή του στην περιφέρεια με έναν λεξάριθμο που αποτυπώνει όλη την μυστική σοφία των πυραμιδικών ευθυγραμμίσεων. Ορίζεται στον δίσκο η έννοια της Ελληνικότητας!

Εικόνα
ΕΙΜΙ Η ΖΩΗ = ΙΗΣΟΥΣ = 888

Απάντηση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών