Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tribut ... _a_cat.htmἘμμανουήλ Ροΐδης - Ἱστορία μιᾶς γάτας
Ἂν ἐξαιρέσωμεν τοὺς νεοπλατωνικοὺς φιλοσόφους, δὲν πιστεύω νὰ ὑπάρχωσιν ἄλλα ἐπὶ γῆς πλάσματα ὅσον οἱ γάτοι συκοφαντηθέντα. Ὡς κατὰ πρόληψιν καὶ κατὰ παράδοσιν κηρύττονται δεισιδαίμονες, ὀπτασιασταί, μυθολόγοι καὶ ὀνειροπλέκται ὁ Πορφύριος, ὁ Ἰάμβλιχος, ὁ Πρόκλος καὶ ὁ Πλωτίνος, οὕτω κακίζεται καὶ πᾶς γάτος ὡς δόλιος, ἄπιστος, ἀχάριστος καὶ ἀνίκανος ἄλλον παρὰ τὸν ἑαυτόν του ν᾿ ἀγαπήσῃ. Καὶ ὡς εἰς τὰ λεγόμενα ὀνείρατα τῶν νεοπλατωνικῶν ἀντιτάσσεται ἡ ἀσφαλὴς ἐπιστήμη τοῦ Ἀριστοτέλους, οὕτω καὶ εἰς τοῦ γάτου τὴν κακίαν αἱ πάντοιαι τοῦ σκύλλου ἀρεταί. Εἰς προγενέστερον ἔργον μου ἐπροσπάθησα ν᾿ ἀποδείξω τὸ ἱστορικῶς ἀσύστατον τῆς τοιαύτης περὶ τῶν Ἀλεξανδρινῶν γνώμης καί, πρὸ πάντων, πόσον εἶναι ἄδικος ἡ πρὸς ἄλληλα σύγκρισις δυὸ πραγμάτων ὅλως ἀνομοίων, οἵα ἡ ἐμπειρία τοῦ Σταγειρίτου πρὸς τὸ ὑπερούσιον πτερύγισμα τῆς νεοπλατωνικῆς διανοίας1. Τοῦτο εἶναι περίπου τὸ αὐτὸ ὡς ἂν ὑπετιμάτο ἐν συγκρίσει πρὸς τὴν πέρδικα, ὡς μὴ φαγώσιμος, ἡ ἀηδών. Καθ᾿ ὅμοιον τρόπον κατηγορεῖται καὶ ὁ γάτος ὅτι δὲν γλείφει τὰς χεῖρας τοῦ κυρίου ὅταν οὗτος τὸν δέρη, ὅτι δὲν τρέχει ἅμα τὸν καλέση, οὐδὲ στέργει νὰ φανῇ χρήσιμος κυνηγῶν διὰ λογαριασμόν του, φυλάσσων τὰ πρόβατά του, στρέφων ἐπὶ τῆς πυρᾶς τὸν ὀβελὸν καὶ προπορευόμενος μὲ φανάριον εἰς τὸ στόμα, ἢ κὰν νὰ τὸν διασκέδαση ὑπερπηδῶν ράβδους ἢ ὀρθούμενος ἐκ τῶν ὀπισθίων ποδῶν. Ταῦτα εἶναι ἀκριβέστατα. Οὐδεὶς ποτὲ οὔτε δι᾿ ἀμοιβῆς οὔτε διὰ ραβδισμῶν κατώρθωσε νὰ ἐπιβάλῃ εἰς γάτον νὰ πράξη ὅσα πράττουσιν οἱ σκύλλοι, οἱ δοῦλοι καὶ οἱ γελωτοποιοί. Ἀλλ᾿ οἱ τοιαῦτα παρ᾿ αὐτοῦ ἀπαιτοῦντες λησμονοῦσιν, ὡς φαίνεται, ὅτι ἐκ τῶν συνοίκων μας ζῴων μόνον οὗτος ἀνήκει εἰς τὸ βασιλικὸν γένος τῶν αἰλουροειδῶν (filins)· ὅτι εἶναι πρωτεξάδελφος τῆς τίγρεως, τοῦ πάνθηρος καὶ τοῦ λέοντος, καὶ ἄμεσος ἀπόγονός του αἰλούρου καὶ τοῦ λυγκέως· ὅτι ἔχει, ὡς ἐκεῖνοι, ὀφθαλμοὺς λάμποντας εἰς τὸ σκότος καὶ γνώρισμα τῆς εὐγενείας του ὀξεῖς ὄνυχας συσταλτούς. Οὐδὲ φαίνονται κάλλιον τῆς φυσιολογίας μελετήσαντες τὴν ἱστορίαν. Ἐκ ταύτης θὰ ἐμάνθανον ὅτι κατὰ τοὺς ἀρχαίους ἐκείνους χρόνους, ὅτε ἐθεοποιεῖτο τὸ κάλλος τοῦ σώματος καὶ τὸ σθένος τῆς ψυχῆς, πλειστάκις ἠξιώθη ὁ γάτος θείων τιμῶν. Οἱ Αἰγύπτιοι τὸν ἐλάτρευσαν ὡς Ἀπόλλωνα ὑπὸ τὸ σχῆμα γαιοκεφάλου νεανίσκου καὶ τὴν γάταν ὡς θεὰν τοῦ ἔρωτος καὶ τοῦ κάλλους. Ἡ εὐμορφία τῷ ὄντι τῶν γυναικῶν ἐξετιμᾶτο παρ᾿ αὐτῶν κατ᾿ ἀκριβῆ ἀναλογίαν τῆς ὁμοιότητος πρὸς τὰ αἰλουροειδῆ, τοῦ σπινθηρισμοῦ τῶν ὀφθαλμῶν, τῆς λειότητος τοῦ δέρματος, τοῦ ροδίνου χρώματος τῶν ρωθώνων, τῆς ἐλαφρότητος τοῦ πατήματος, τῆς χάριτος καὶ τῆς εὐκινησίας. Πρὸς κατάκτησιν τοιούτων προσόντων ἀφιεροῦντο, κατὰ τὸν Διόδωρον, νηπιόθεν αἱ κορασίδες εἰς τὴν θεὰν Γαλῆν, διὰ τῆς ἀναρτήσεως εἰς τὸν τράχηλον μεταλλίου φέροντος τὴν εἰκόνα τῆς Αἰγυπτίας Ἀφροδίτης, κατὰ δὲ τὸν Διόδωρον, ὁσάκις ἀπέθνησκεν ἐντὸς αἰγυπτιακῆς οἰκίας γαλῆ, ἔκοπτον οἱ κάτοικοι εἰς ἔνδειξιν πένθους τὴν κόμην. Μετὰ τοὺς Αἰγυπτίους ἐλάτρευσαν οἱ Ἄραβες εἰς τοὺς αὐτοὺς τόπους τὸ εἴδωλον τοῦ Χρυσοῦ Γάτου, οὐδ᾿ ἔπαυσαν μετὰ τὴν ἀποκάλυψιν τοῦ ἑνὸς Θεοῦ νὰ τὸν κηρύττωσι τὸ κάλλιστον μετὰ τὸν ἄνθρωπον δημιούργημα, ἀντιτάσσοντες αὐτὸν ὡς σύμβολον καθαριότητος καὶ εὐγενείας εἰς τὰ λοιπὰ ζῷα καὶ μάλιστα τὸν σκύλλον. Ἀλλὰ τὴν ἀληθῆ αὐτοῦ ὑπεροχὴν φαίνονται κατανοήσαντες κάλλιον παντὸς ἄλλου λαοῦ οἱ κατακτηταὶ τοῦ ἀρχαίου κόσμου Σουηδοὶ καὶ Βανδῆλοι, οἱ ἀναγράψαντες εἰς τὰς πολεμικὰς αὐτῶν σημαίας τὸ ὁμοίωμα τοῦ γάτου, ὡς τοῦ μόνου πλάσματος τὸ ὁποῖον δύναται μὲν νὰ ἡμερωθῆ, ὄχι ὅμως καὶ νὰ ὑποδουλωθῆ.
Απλά εξαιρετικός, όσο και αν με δυσκολεύει η καθαρεύουσά του.
Σας σιχάθηκε η ψυχή μου.
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2173
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Γεια σου ρε Γαλή
Σπουδαίο κεφάλαιο ο Λεμπέσης -και δυστυχώς γνωστός μόνο για τους "Βλάκες" του
Σπουδαίο κεφάλαιο ο Λεμπέσης -και δυστυχώς γνωστός μόνο για τους "Βλάκες" του
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Αν είναι να μιλάμε καθαρεύουσα χίλιες φορές να μιλάμε ισπανικά που δεν είναι φλωρικη και ακούγονται και ωραία
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Γι' αυτό κυκλοφορεί και σε ελληνική μετάφραση.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:34Γεια σου ρε Γαλή
Σπουδαίο κεφάλαιο ο Λεμπέσης -και δυστυχώς γνωστός μόνο για τους "Βλάκες" του
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2173
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Και αν θυμάμαι καλά τη "μετάφραση" την έκανε ο Γκόρπας -κάτι που δεν του συγχωρώ όσο και να τον αγαπάω...ΓΑΛΗ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:39Γι' αυτό κυκλοφορεί και σε ελληνική μετάφραση.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:34Γεια σου ρε Γαλή
Σπουδαίο κεφάλαιο ο Λεμπέσης -και δυστυχώς γνωστός μόνο για τους "Βλάκες" του
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Μα ακριβώς γι' αυτό, ανέβασα το συγκεκριμένο κείμενο. Γιατί σημασία δεν έχει μόνον το νόημα αλλά και η λεκτική απόδοση του. Στη δημοτική, χάνει τελείως τη δυναμική του.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:40Και αν θυμάμαι καλά τη "μετάφραση" την έκανε ο Γκόρπας -κάτι που δεν του συγχωρώ όσο και να τον αγαπάω...ΓΑΛΗ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:39Γι' αυτό κυκλοφορεί και σε ελληνική μετάφραση.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 20:34Γεια σου ρε Γαλή
Σπουδαίο κεφάλαιο ο Λεμπέσης -και δυστυχώς γνωστός μόνο για τους "Βλάκες" του
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6315
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Αν είχα ψαροταβέρνα θα την ονόμαζα "οψάριον", κατά Αδ.Κοραή.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2173
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Το ζήτημα, όπως έχει τεθεί από τον νηματοθέτη («Καθαρεύουσα ή Δημοτική;»), προϋποθέτει αλλά και συνεπάγεται μια ψευδοδιλημματική δυαδική αντίθεση που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Είμαστε όλοι χρήστες της ΚΝΕ (Κοινής Νεοελληνικής), η οποία έχει δεχθεί μεταξύ άλλων και λόγιες επιρροές, οπότε πιθανολογώ ότι κανείς σήμερα δεν μιλά «ατόφια» αποκλειστικά καθαρεύουσα ή «ατόφια» αποκλειστικά δημοτική.
Προσωπικά είμαι «μικτός» και πολύ μου αρέσει, καθώς μου παρέχει έναν ευρύτατο ορίζοντα, από όπου μπορώ να αντλήσω για να εκφραστώ γλωσσικά.
Προσωπικά είμαι «μικτός» και πολύ μου αρέσει, καθώς μου παρέχει έναν ευρύτατο ορίζοντα, από όπου μπορώ να αντλήσω για να εκφραστώ γλωσσικά.
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Κι εγώ το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχω τη δυνατότητα να μιλήσω ή να γράψω σε σωστή καθαρεύουσα, οπότε δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 09:05Το ζήτημα, όπως έχει τεθεί από τον νηματοθέτη («Καθαρεύουσα ή Δημοτική;»), προϋποθέτει αλλά και συνεπάγεται μια ψευδοδιλημματική δυαδική αντίθεση που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται. Είμαστε όλοι χρήστες της ΚΝΕ (Κοινής Νεοελληνικής), η οποία έχει δεχθεί μεταξύ άλλων και λόγιες επιρροές, οπότε πιθανολογώ ότι κανείς σήμερα δεν μιλά «ατόφια» αποκλειστικά καθαρεύουσα ή «ατόφια» αποκλειστικά δημοτική.
Προσωπικά είμαι «μικτός» και πολύ μου αρέσει, καθώς μου παρέχει έναν ευρύτατο ορίζοντα, από όπου μπορώ να αντλήσω για να εκφραστώ γλωσσικά.
Αλλά νομίζω ότι κάπου υπάρχει μία γενικότερη σύγχυση. Κάποιοι θεωρούν την καθαρεύουσα ως "πλουμιστή", υπερβολική γλώσσα, ενώ είναι αφαιρετικός (πυκνός) τρόπος έκφρασης. Και αυτό μπορεί να διαπιστωθεί πολύ εύκολα, αν κάποιος επιχειρήσει να αποδώσει ένα κείμενο καθαρεύουσας, στην κοινή νεοελληνική που αναφέρεις και στη δημοτική. Είτε είναι τρεις αράδες, είτε τρεις σελίδες.
Εκεί που πραγματικά απολαμβάνω την δημοτική εξέλιξη της γλώσσας είναι στα δημοτικά τραγούδια.
Παραμένουν δροσερά, περιγραφικά, ρέοντα και αποδίδουν πλήρως εικόνες, νοήματα και συναίσθημα, σε πλήρη αντίθεση με τον ακαδημαϊκό δημοτικισμό και την κακοπαιγμένη αυθεντικότητα του.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Αναφερόμαστε στην καθαρεύουσα, εννοώντας τη Λόγια γλώσσα, ενώ δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.
Η λόγια γλώσσα ήταν η γλώσσα της Διοίκησης, στρυφνη και γραφειοκρατική και εν πολλοίς ακατανόητη από τον μέσο ομιλητή της νεοελληνικής.
Η καθαρεύουσα είχε άλλο σκοπό και άλλη εκκίνηση. Φτιάχτηκε, όπως φαίνεται από το όνομα της, για να καθαρίσει την νεοελληνική από τα τουρκικά, κυρίως, γλωσσικά δάνεια, αλλά και τα ιταλικά.
Για να το κάνει αυτό έπρεπε να εφεύρει λέξεις για να αποδώσει όρους που δεν είχαν φτιαχτεί με τη φυσική διαδικασία, αλλά είχαν επιβληθεί από άλλες γλώσσες.
Με αυτήν την έννοια η καθαρεύουσα έχει πολλά κοινά με την νέα Εβραϊκή γλώσσα που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο στο κράτος του Ισραήλ και έφτιαξε από το μηδέν λέξεις που αντικατέστησαν στα εβραϊκά τις λέξεις των γλωσσών της σκλαβιάς.
Η λόγια γλώσσα ήταν η γλώσσα της Διοίκησης, στρυφνη και γραφειοκρατική και εν πολλοίς ακατανόητη από τον μέσο ομιλητή της νεοελληνικής.
Η καθαρεύουσα είχε άλλο σκοπό και άλλη εκκίνηση. Φτιάχτηκε, όπως φαίνεται από το όνομα της, για να καθαρίσει την νεοελληνική από τα τουρκικά, κυρίως, γλωσσικά δάνεια, αλλά και τα ιταλικά.
Για να το κάνει αυτό έπρεπε να εφεύρει λέξεις για να αποδώσει όρους που δεν είχαν φτιαχτεί με τη φυσική διαδικασία, αλλά είχαν επιβληθεί από άλλες γλώσσες.
Με αυτήν την έννοια η καθαρεύουσα έχει πολλά κοινά με την νέα Εβραϊκή γλώσσα που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο στο κράτος του Ισραήλ και έφτιαξε από το μηδέν λέξεις που αντικατέστησαν στα εβραϊκά τις λέξεις των γλωσσών της σκλαβιάς.
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Στην περίπτωση του Ισραήλ αναστήθηκε μια νεκρή από αιώνων γλώσσα. Δεν "καθαρίστηκε" γλώσσα που μιλούνταν ήδη.Beria έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:37Αναφερόμαστε στην καθαρεύουσα, εννοώντας τη Λόγια γλώσσα, ενώ δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.
Η λόγια γλώσσα ήταν η γλώσσα της Διοίκησης, στρυφνη και γραφειοκρατική και εν πολλοίς ακατανόητη από τον μέσο ομιλητή της νεοελληνικής.
Η καθαρεύουσα είχε άλλο σκοπό και άλλη εκκίνηση. Φτιάχτηκε, όπως φαίνεται από το όνομα της, για να καθαρίσει την νεοελληνική από τα τουρκικά, κυρίως, γλωσσικά δάνεια, αλλά και τα ιταλικά.
Για να το κάνει αυτό έπρεπε να εφεύρει λέξεις για να αποδώσει όρους που δεν είχαν φτιαχτεί με τη φυσική διαδικασία, αλλά είχαν επιβληθεί από άλλες γλώσσες.
Με αυτήν την έννοια η καθαρεύουσα έχει πολλά κοινά με την νέα Εβραϊκή γλώσσα που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο στο κράτος του Ισραήλ και έφτιαξε από το μηδέν λέξεις που αντικατέστησαν στα εβραϊκά τις λέξεις των γλωσσών της σκλαβιάς.
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Αυτή η σιγουριά με την οποία μιλάς για πράγματα που δεν έχεις ιδέα είναι συγκινητική.Antigeist έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:39Στην περίπτωση του Ισραήλ αναστήθηκε μια νεκρή από αιώνων γλώσσα. Δεν "καθαρίστηκε" γλώσσα που μιλούνταν ήδη.Beria έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:37Αναφερόμαστε στην καθαρεύουσα, εννοώντας τη Λόγια γλώσσα, ενώ δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.
Η λόγια γλώσσα ήταν η γλώσσα της Διοίκησης, στρυφνη και γραφειοκρατική και εν πολλοίς ακατανόητη από τον μέσο ομιλητή της νεοελληνικής.
Η καθαρεύουσα είχε άλλο σκοπό και άλλη εκκίνηση. Φτιάχτηκε, όπως φαίνεται από το όνομα της, για να καθαρίσει την νεοελληνική από τα τουρκικά, κυρίως, γλωσσικά δάνεια, αλλά και τα ιταλικά.
Για να το κάνει αυτό έπρεπε να εφεύρει λέξεις για να αποδώσει όρους που δεν είχαν φτιαχτεί με τη φυσική διαδικασία, αλλά είχαν επιβληθεί από άλλες γλώσσες.
Με αυτήν την έννοια η καθαρεύουσα έχει πολλά κοινά με την νέα Εβραϊκή γλώσσα που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο στο κράτος του Ισραήλ και έφτιαξε από το μηδέν λέξεις που αντικατέστησαν στα εβραϊκά τις λέξεις των γλωσσών της σκλαβιάς.
Re: Καθαρεύουσα ή δημοτική;
Hebrew belongs to the West Semitic branch of the Afroasiatic language family. Hebrew is the only Canaanite language still spoken and the only truly successful example of a revived dead language.Beria έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:41Αυτή η σιγουριά με την οποία μιλάς για πράγματα που δεν έχεις ιδέα είναι συγκινητική.Antigeist έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:39Στην περίπτωση του Ισραήλ αναστήθηκε μια νεκρή από αιώνων γλώσσα. Δεν "καθαρίστηκε" γλώσσα που μιλούνταν ήδη.Beria έγραψε: ↑16 Ιούλ 2020, 11:37Αναφερόμαστε στην καθαρεύουσα, εννοώντας τη Λόγια γλώσσα, ενώ δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.
Η λόγια γλώσσα ήταν η γλώσσα της Διοίκησης, στρυφνη και γραφειοκρατική και εν πολλοίς ακατανόητη από τον μέσο ομιλητή της νεοελληνικής.
Η καθαρεύουσα είχε άλλο σκοπό και άλλη εκκίνηση. Φτιάχτηκε, όπως φαίνεται από το όνομα της, για να καθαρίσει την νεοελληνική από τα τουρκικά, κυρίως, γλωσσικά δάνεια, αλλά και τα ιταλικά.
Για να το κάνει αυτό έπρεπε να εφεύρει λέξεις για να αποδώσει όρους που δεν είχαν φτιαχτεί με τη φυσική διαδικασία, αλλά είχαν επιβληθεί από άλλες γλώσσες.
Με αυτήν την έννοια η καθαρεύουσα έχει πολλά κοινά με την νέα Εβραϊκή γλώσσα που κατασκευάστηκε μετά τον πόλεμο στο κράτος του Ισραήλ και έφτιαξε από το μηδέν λέξεις που αντικατέστησαν στα εβραϊκά τις λέξεις των γλωσσών της σκλαβιάς.
Πω ρε φίλε πόσες ταπεινώσεις έχω ρίξει εδώ μέσα. Ιστορία έχω γράψει.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Στηρίζουμε Θεοτόκη Τιτή Ντολαπτσή για δημοτική σύμβουλος στον δήμο Νικαιας
από Μαδουραίος » 16 Σεπ 2023, 16:44 » σε Εσωτερική Πολιτική - 7 Απαντήσεις
- 209 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Green Dragon
16 Σεπ 2023, 17:02
-
-
- 6 Απαντήσεις
- 182 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από southern
29 Φεβ 2024, 17:19