κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Δημοκράτης
Δημοσιεύσεις: 24770
Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκράτης » 08 Ιουν 2023, 19:48

Ασέβαστος έγραψε:
08 Ιουν 2023, 19:42
Δημοκράτης έγραψε:
08 Ιουν 2023, 14:34
pylothess έγραψε:
08 Ιουν 2023, 14:32
Αντί για αρχαία να διδάσκονται τα παιδιά παραπάνω ώρες μαθηματικά γλώσσα αγλλικά ή μια άλλη ξένη γλώσσα.
Η στην τελική ας γυρνάνε και μια ώρα νωρίτερα σπίτι τους.
Ε και όποιος θέλει να σπουδάσει ιστορία, αρχαιολογία, νομική στα σρχιδια μας να πάει να γαμηθει ο μπινες
πανεπιστημιο
Θα φτάσει πανεπιστήμιο για να κάνει τα πάντα από τα αρχαια; Ε να καμειβκαι ο μαθηματικός πολυώνυμα τρίτης τάξης και πάνω στο πανεπιστήμιο

Δεν έχουν νόημα αυτά που λέτε. Δεν γίνεται να πας στο πανεπιστήμιο και να αρχίσεις από το 0

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16618
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 08 Ιουν 2023, 19:49

Δημοκράτης έγραψε:
08 Ιουν 2023, 19:48
Ασέβαστος έγραψε:
08 Ιουν 2023, 19:42
Δημοκράτης έγραψε:
08 Ιουν 2023, 14:34


Ε και όποιος θέλει να σπουδάσει ιστορία, αρχαιολογία, νομική στα σρχιδια μας να πάει να γαμηθει ο μπινες
πανεπιστημιο
Θα φτάσει πανεπιστήμιο για να κάνει τα πάντα από τα αρχαια; Ε να καμειβκαι ο μαθηματικός πολυώνυμα τρίτης τάξης και πάνω στο πανεπιστήμιο

Δεν έχουν νόημα αυτά που λέτε. Δεν γίνεται να πας στο πανεπιστήμιο και να αρχίσεις από το 0
Μπορεί να αρχίσει να διαβάζει εσένα στο φορουμ για να προκόψει!
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 08 Ιουν 2023, 19:59

Antipnevma έγραψε:
08 Ιουν 2023, 13:42
hellegennes έγραψε:
07 Ιουν 2023, 23:47
Antipnevma έγραψε:
07 Ιουν 2023, 18:09


Ω γραυ αβελτέρα, ξύπνα! Η μετάφραση σου είναι λάθος στην πρώτη πρόταση.
Ελεύθερη απόδοση είναι, πώς είναι λάθος; Η δική σου που φιλοδοξεί να είναι απόδοση κατά κείμενο έχει όντως λάθη.
Κανένα. Μπορεί η μετάφραση των γεγονότων ως 'όσα κοσμούν την ύπαρξη' να είναι πράγματι στιλιστική υπερβολή αφού θα αρκούσε και το 'όσα συμβαίνουν' αλλά ταιριάζει καλά με το νόημα του κειμένου.
Για αρχή δεν μετέφρασες σωστά το καίτοι, που συνδέει το κείμενο με την προηγούμενη πρόταση. Έπειτα, αυτό το «όσα κοσμούν την ύπαρξη» είναι όχι απλά φλύαρο αλλά ξεκούδουνο. Είναι περιγραφή που δεν υπάρχει στο κείμενο, η λέξη σ' αυτό το συγκείμενο μεταφράζεται ως "πλάση", σκέτο, ή με την πολύ απλούστερη δική μου σύνταξη «ένα μόνο αρκεί» χωρίς προσδιορισμό.

Παρακάτω, λες «και δεν χρειάζεται να αναφέρω τίποτα σπουδαία παραδείγματα» όταν το κείμενο λέει «και μη μοι νυν τα μεγάλα», δηλαδή "και μην μου πεις για τα σημαντικά (πράγματα)". Εσύ μην μου πεις, όχι εγώ δεν χρειάζεται να πω. Σήμερα θα λέγαμε "κι άσε στην άκρη τα σημαντικά" ή "ας πιάσουμε τα απλά".

Μετά μεταφράζεις «δείτε απλά πως...» που δεν υπάρχει πουθενά, η φράση ξεκινά με "μόνο αυτό" ή "αυτό" σκέτο, όπου υπονοείται το "πες μου" από την προηγούμενη πρόταση (μην μου πεις).

Τέλος, μεταφράζεις «κανείς, θα σου πουν» το «ουδέ εις φησίν», όπου το "φησίν" είναι απλή οριστική και είναι στο ενικό πρόσωπο. Κυριολεκτικά είναι «κανείς, λέει», το οποίο είναι αόριστο πρόσωπο που χρησιμοποιούμε και σήμερα, ειδικά σε φανταστικές εξιστορήσεις (είδα ένα περίεργο όνειρο, ήμουν λέει πάνω...)
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 10 Ιουν 2023, 19:11

hellegennes έγραψε:
08 Ιουν 2023, 19:41
Antipnevma έγραψε:
08 Ιουν 2023, 13:37
hellegennes έγραψε:
07 Ιουν 2023, 23:47


Ελεύθερη απόδοση είναι, πώς είναι λάθος; Η δική σου που φιλοδοξεί να είναι απόδοση κατά κείμενο έχει όντως λάθη.
Είναι λάθος η πρώτη πρόταση γιατί ο Επίκτητος κάνει λόγο για ύπαρξη πρόνοιας στη φύση και όχι για πρόνοια του Δία και των θεών όπως μεταφράζεις εσύ. Αυτό έχει σημασία γιατί στον στωικισμό δεν προνοούν οι θεοί αλλά ο Θεός.
Πρώτον, η δική μου απόδοση είναι η κοντινότερη στο κείμενο, δεν υπάρχει καν συζήτηση γι' αυτό, ξέρω τι μεταφράζω. Μπορείς να την ξαναδείς αν θες. Δεύτερον, σχολιάζουμε για την μετάφραση της Γαλής, όχι την δική μου. Εγώ δεν μίλησα για πρόνοια του Δία. Η απόδοσή της είναι σωστή σαν ελεύθερη απόδοση, το νόημα είναι η θεία πρόνοια είτε την ονομάζεις Γιαχβέ είτε Φύση είτε Δωδεκάθεο.
Στην στωική διδασκαλία του Επίκτητου δεν υπάρχει δωδεκάθεο που προνοεί συνεπώς δεν μπορούμε να το μεταφράσουμε έτσι είτε ελεύθερη μετάφραση κάνουμε είτε όχι.

Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 10 Ιουν 2023, 19:18

hellegennes έγραψε:
08 Ιουν 2023, 19:59
Antipnevma έγραψε:
08 Ιουν 2023, 13:42
hellegennes έγραψε:
07 Ιουν 2023, 23:47


Ελεύθερη απόδοση είναι, πώς είναι λάθος; Η δική σου που φιλοδοξεί να είναι απόδοση κατά κείμενο έχει όντως λάθη.
Κανένα. Μπορεί η μετάφραση των γεγονότων ως 'όσα κοσμούν την ύπαρξη' να είναι πράγματι στιλιστική υπερβολή αφού θα αρκούσε και το 'όσα συμβαίνουν' αλλά ταιριάζει καλά με το νόημα του κειμένου.
Για αρχή δεν μετέφρασες σωστά το καίτοι, που συνδέει το κείμενο με την προηγούμενη πρόταση. Έπειτα, αυτό το «όσα κοσμούν την ύπαρξη» είναι όχι απλά φλύαρο αλλά ξεκούδουνο. Είναι περιγραφή που δεν υπάρχει στο κείμενο, η λέξη σ' αυτό το συγκείμενο μεταφράζεται ως "πλάση", σκέτο, ή με την πολύ απλούστερη δική μου σύνταξη «ένα μόνο αρκεί» χωρίς προσδιορισμό.

Παρακάτω, λες «και δεν χρειάζεται να αναφέρω τίποτα σπουδαία παραδείγματα» όταν το κείμενο λέει «και μη μοι νυν τα μεγάλα», δηλαδή "και μην μου πεις για τα σημαντικά (πράγματα)". Εσύ μην μου πεις, όχι εγώ δεν χρειάζεται να πω. Σήμερα θα λέγαμε "κι άσε στην άκρη τα σημαντικά" ή "ας πιάσουμε τα απλά".

Μετά μεταφράζεις «δείτε απλά πως...» που δεν υπάρχει πουθενά, η φράση ξεκινά με "μόνο αυτό" ή "αυτό" σκέτο, όπου υπονοείται το "πες μου" από την προηγούμενη πρόταση (μην μου πεις).

Τέλος, μεταφράζεις «κανείς, θα σου πουν» το «ουδέ εις φησίν», όπου το "φησίν" είναι απλή οριστική και είναι στο ενικό πρόσωπο. Κυριολεκτικά είναι «κανείς, λέει», το οποίο είναι αόριστο πρόσωπο που χρησιμοποιούμε και σήμερα, ειδικά σε φανταστικές εξιστορήσεις (είδα ένα περίεργο όνειρο, ήμουν λέει πάνω...)
Πρώτα απ' όλα προφανώς ούτε εγώ κάνω κατά λέξη μετάφραση. Μόνος σου υπέθεσες ότι αυτός ήταν ο σκοπός μου. Το ωστόσο ταιριάζει μια χαρά νοηματικά όπως και το κοσμούν την υπάρξη. Η μετοχή γεγονότων εδώ σημαίνει 'όσα υπάρχουν' και τίποτε από το νόημα δεν χάνεται έτσι όπως το απέδωσα. Σωστή είναι μια μετάφραση όταν αποδίδει το νόημα ορθά. Το πόσο καλή είναι αισθητικά είναι άλλο ζήτημα και εν πολλοίς υποκειμενικό.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 10 Ιουν 2023, 22:54

Δεν είναι αισθητικά τα λάθη σου, αισθητικά καλή είναι η μετάφρασή σου· είναι γραμματικά και νοηματικά. Τώρα, κατόπιν εορτής, σωστά λες ότι το "γεγονότων" σημαίνει εδώ "όσα υπάρχουν", δεν μιλάει για συμβάντα. Αυτό με μια λέξη στην ΚΝΕ λέγεται "πλάση" ή "δημιουργία" αλλά επειδή εδώ σκοτίζει την απόδοση, προσωπικά προτίμησα να το αφήσω να υπονοείται με το "ένα μόνο αρκεί", αφού αναλύει αυτό το ένα παρακάτω. Εσύ όχι μόνο δεν ελαφραίνεις αυτήν την περιττή πληροφορία αλλά την κάνεις ακόμη πιο περιττή με ένα ξεκούδουνο ποιητικό "όσα κοσμούν την ύπαρξη". Πώς το "όσα υπάρχουν" νέτο-σκέτο γίνεται "κοσμείται η ύπαρξη δι' αυτών" μόνο εσύ το ξέρεις. Σε ένα κείμενο είσαι ελεύθερος να αποδίδεις περιφραστικά ή ελλειπτικά αλλά ποτέ να προσθέτεις πληροφορίες που δεν υπάρχουν στο κείμενο γιατί τότε κάνεις συγγραφική προσθήκη.

Τα γραμματικά λάθη σου τα έχω δείξει, μην τα λέμε ξανά.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 14 Απρ 2024, 19:43

hellegennes έγραψε:
10 Ιουν 2023, 22:54
Δεν είναι αισθητικά τα λάθη σου, αισθητικά καλή είναι η μετάφρασή σου· είναι γραμματικά και νοηματικά. Τώρα, κατόπιν εορτής, σωστά λες ότι το "γεγονότων" σημαίνει εδώ "όσα υπάρχουν", δεν μιλάει για συμβάντα. Αυτό με μια λέξη στην ΚΝΕ λέγεται "πλάση" ή "δημιουργία" αλλά επειδή εδώ σκοτίζει την απόδοση, προσωπικά προτίμησα να το αφήσω να υπονοείται με το "ένα μόνο αρκεί", αφού αναλύει αυτό το ένα παρακάτω. Εσύ όχι μόνο δεν ελαφραίνεις αυτήν την περιττή πληροφορία αλλά την κάνεις ακόμη πιο περιττή με ένα ξεκούδουνο ποιητικό "όσα κοσμούν την ύπαρξη". Πώς το "όσα υπάρχουν" νέτο-σκέτο γίνεται "κοσμείται η ύπαρξη δι' αυτών" μόνο εσύ το ξέρεις. Σε ένα κείμενο είσαι ελεύθερος να αποδίδεις περιφραστικά ή ελλειπτικά αλλά ποτέ να προσθέτεις πληροφορίες που δεν υπάρχουν στο κείμενο γιατί τότε κάνεις συγγραφική προσθήκη.

Τα γραμματικά λάθη σου τα έχω δείξει, μην τα λέμε ξανά.
Καλά πάνε μάθε πρώτα ότι τα αγγλικά είναι γερμανική γλώσσα και τίποτε άλλο και μετά έλα παίξτο translation studies expert.

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 18373
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 14 Απρ 2024, 19:48

να διδασκονται ομηρος,κλασικα κειμενα αττικης διαλεκτου με επιπλεον εμφαση και στις αλλες διαλεκτους της ελληνικης,κειμενα παλαιας και καινης διαθηκης,βυζαντινες υμνωδιες,διηγηματα του παπαδιαμαντη ανα ετος και σταδιακα

που σημαινει ναμην ψηφιζετε αυτους που ψηφιζετε,να μην εχετε υπουργους παιδειας αυτους που εχετε,αλλα αυτους θελετε αυτη την οικονομια εχετε και αυτην την παιδεια θα λαβουμε

αποπασοκοποιηση τωρα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Κόκκορας την 14 Απρ 2024, 19:56, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17022
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 14 Απρ 2024, 19:54

Antipnevma έγραψε:
28 Μάιος 2023, 16:28
Υπάρχει κανένας λόγος να διδάσκονται τα αρχαία στα σχολεία; Για ποιό λόγο θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον μέσο φυσιολογικό άνθρωπο πως μιλούσαν στην Αθήνα πριν από 2500 χρόνια;
Να ανοίξουν τα στραβά μας, μια που η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι κακή αντιγραφή της αρχαίας και δεν στέκεται με τίποτα μόνη της, χωρίς την αρχαία ως δεκανίκι.
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 18373
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 14 Απρ 2024, 19:54

γενικα πρεπει να υπαρχει τριβη με δυσκολα πεδια,η αποεντατικοποιηση των σπουδων να αναστραφει και επιπλεον να εμπεδωθει η (Αυτο)πειθαρχια

ετσι θα εξελισσεται και ο εγκεφαλος,οχι με τη λουφα

Άβαταρ μέλους
jason0
Δημοσιεύσεις: 10176
Εγγραφή: 29 Ιαν 2020, 19:41

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jason0 » 14 Απρ 2024, 20:08

Βασικά πρέπει να βγουν τελείως απ το παιχνιδι οι τύποι, κλινε την ευκτικη παθητικου αορίστου μέσης φωνής του τάδε και μαθε τα παραθετικα του ευ που δεν χρειάζονται πουθενα σήμερα και να κάνουν ανάλυση των αρχαίων κειμένων

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40718
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 14 Απρ 2024, 22:47

Antipnevma έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:43
hellegennes έγραψε:
10 Ιουν 2023, 22:54
Δεν είναι αισθητικά τα λάθη σου, αισθητικά καλή είναι η μετάφρασή σου· είναι γραμματικά και νοηματικά. Τώρα, κατόπιν εορτής, σωστά λες ότι το "γεγονότων" σημαίνει εδώ "όσα υπάρχουν", δεν μιλάει για συμβάντα. Αυτό με μια λέξη στην ΚΝΕ λέγεται "πλάση" ή "δημιουργία" αλλά επειδή εδώ σκοτίζει την απόδοση, προσωπικά προτίμησα να το αφήσω να υπονοείται με το "ένα μόνο αρκεί", αφού αναλύει αυτό το ένα παρακάτω. Εσύ όχι μόνο δεν ελαφραίνεις αυτήν την περιττή πληροφορία αλλά την κάνεις ακόμη πιο περιττή με ένα ξεκούδουνο ποιητικό "όσα κοσμούν την ύπαρξη". Πώς το "όσα υπάρχουν" νέτο-σκέτο γίνεται "κοσμείται η ύπαρξη δι' αυτών" μόνο εσύ το ξέρεις. Σε ένα κείμενο είσαι ελεύθερος να αποδίδεις περιφραστικά ή ελλειπτικά αλλά ποτέ να προσθέτεις πληροφορίες που δεν υπάρχουν στο κείμενο γιατί τότε κάνεις συγγραφική προσθήκη.

Τα γραμματικά λάθη σου τα έχω δείξει, μην τα λέμε ξανά.
Καλά πάνε μάθε πρώτα ότι τα αγγλικά είναι γερμανική γλώσσα και τίποτε άλλο και μετά έλα παίξτο translation studies expert.
Θυμήθηκες μετά από έναν χρόνο να απαντήσεις και απαντάς με μια άσχετη μαλακία. Τα αγγλικά δεν έχουν καμμιά σχέση με τα λάθη που έχεις κάνει στο κείμενο. Ό,τι συζήτηση κι αν είχαμε για τα αγγλικά, τα οποία ούτε κατά προσέγγιση δεν ξέρεις όσο εγώ, δεν αφορά καθόλου τα μεταφραστικά σου λάθη από αρχαία σε νέα ελληνικά. Επειδή δεν έχεις να απαντήσεις τίποτα για τα πλείστα λάθη σου, πετάς μια τελείως άκυρη μαλακία.

Ένα αυτό. Το άλλο είναι φυσικά ότι έχουμε συζητήσει εκτενώς για τα αγγλικά. Από εμένα έμαθες ότι η αγγλική γλώσσα έχει απώτερη καταγωγή από την πρωτογερμανική, είναι τελείως αστείο να με παρακινείς να μάθω τι γλώσσα είναι τα αγγλικά. :lol:

Δεν κατόρθωσες όμως να εμπεδώσεις, όσα μαθήματα κι αν σου έκανα, ότι η σύγχρονη αγγλική δεν έχει σχεδόν καμμιά σχέση με τις άλλες γερμανικές γλώσσες. Συντακτικά, γραμματικά και λεξιλογικά είναι τελείως διαφορετική γλώσσα. Περισσότερα κοινά έχει με την λατινική και την νεοελληνική γραμματική και σύνταξη παρά με την γερμανική.

Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν καμμιά σχέση με το ότι η μετάφρασή σου έχει σημαντικά λάθη τα οποία σου τα υπέδειξα, μαζί με την σωστή μετάφραση.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 32761
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 15 Απρ 2024, 10:32

Juno έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:54
Antipnevma έγραψε:
28 Μάιος 2023, 16:28
Υπάρχει κανένας λόγος να διδάσκονται τα αρχαία στα σχολεία; Για ποιό λόγο θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον μέσο φυσιολογικό άνθρωπο πως μιλούσαν στην Αθήνα πριν από 2500 χρόνια;
Να ανοίξουν τα στραβά μας, μια που η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι κακή αντιγραφή της αρχαίας και δεν στέκεται με τίποτα μόνη της, χωρίς την αρχαία ως δεκανίκι.
τα στραβα μας ανοιγουν με ζωντανες επιστημες, οχι με νεκρες γλωσσες.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70078
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 15 Απρ 2024, 10:35

Κόκκορας έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:48
να διδασκονται ομηρος,κλασικα κειμενα αττικης διαλεκτου με επιπλεον εμφαση και στις αλλες διαλεκτους της ελληνικης,κειμενα παλαιας και καινης διαθηκης,βυζαντινες υμνωδιες,διηγηματα του παπαδιαμαντη ανα ετος και σταδιακα

που σημαινει ναμην ψηφιζετε αυτους που ψηφιζετε,να μην εχετε υπουργους παιδειας αυτους που εχετε,αλλα αυτους θελετε αυτη την οικονομια εχετε και αυτην την παιδεια θα λαβουμε

αποπασοκοποιηση τωρα
Συμφωνώ.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Bazoomba
Δημοσιεύσεις: 9234
Εγγραφή: 22 Σεπ 2019, 09:33
Phorum.gr user: Bazoomba

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bazoomba » 15 Απρ 2024, 10:38

ΓΑΛΗ έγραψε:
15 Απρ 2024, 10:35
Κόκκορας έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:48
να διδασκονται ομηρος,κλασικα κειμενα αττικης διαλεκτου με επιπλεον εμφαση και στις αλλες διαλεκτους της ελληνικης,κειμενα παλαιας και καινης διαθηκης,βυζαντινες υμνωδιες,διηγηματα του παπαδιαμαντη ανα ετος και σταδιακα

που σημαινει ναμην ψηφιζετε αυτους που ψηφιζετε,να μην εχετε υπουργους παιδειας αυτους που εχετε,αλλα αυτους θελετε αυτη την οικονομια εχετε και αυτην την παιδεια θα λαβουμε

αποπασοκοποιηση τωρα
Συμφωνώ.
Κούλι στις εθνικές. :smt023
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών