Δεν είναι άσχετη η γενετική. Λειτουργεί υποστηρικτικά στην εξάπλωση των γλωσσών αλλά όχι απόλυτα διότι οι γλώσσες μεταδίδονται και οριζόντια μέσω ατόμων διαφορετικής καταγωγής. Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των Ευρωπαίων αποίκων στην Αμερική εκτός από τα γλωσσικά στοιχεία προστίθενται και τα γενετικά που θα μπορούσαν να στηρίξουν την εξάπλωση των γλωσσών τους στη νέα ηπειρο αν δεν υπήρχαν τα ιστορικοπολιτισμικά δεδομένα.taxalata xalasa έγραψε:η γενετκή είναι άσχετη με την γλωσσική εξάπλωση...
αλλιώς αν δεν είναι τότε όλοι οι λατινοαμερικάνοι είναι ΙΕ γενετικά... ο Aztec Tlatoani, Moctezuma ήταν ΙΕ γιατί σήμερα οι απόγονοι του μιλάνε ΙΕ γλώσσα... Αυτό μας λές με την γενετική σου ανάλυση στο yamnaya και την γλωσσική εξάπλωση...ότι δηλαδή, επειδή στο yamnaya ήταν μιξαρισμένοι λαοί, η γλώσσα που μίλαγαν ήταν δική τους και την εξάπλωσαν παντού...
Και ενώ βλέπεις, αυτό που σου λέω για νότια προέλευση της γλώσσας ως λογικό και φυσικό επακόλουθο εξελικτικής πορείας του ανθρώπου γεωργού και είναι και στο 18% της γενετικής σου ανάλυσης, το αγνοείς επιδεικτικά λέγοντας "δεν ξέρουμε τι μιλαγάν αυτοί που ήσαν για χλιάδες χρόνια γεωργοί που εξαπλώνονταν μαζί με την γλώσσα τους και είχαν φτάσει στην ποντική στέππα και ένα μέρος αυτών μιξαρίστηκε με τους γηγενείς νόμαδες κυνηγούς και τους έμαθαν την τέχνη της γεωργίας μαζί με την γλώσσα..."
Για το σενάριό σου δεν αγνόησα τίποτα. Είπα το προφανές, αυτό δηλαδή για το οποίο δεν έχεις στοιχεία (όπως κι εγώ δεν ξέρω τι γλώσσα μιλούσαν στη στέπα).
Τι οφθαλμοφανές να δεχτώ μωρέ. Την σαλάτα άσχετων λέξεων και ριζών που κάνεις; Την παράβλεψη των φωνητικών νόμων; Το ευφάνταστο σενάριο ότι επειδή οι γεωργοί αντάλλαξαν τον ταύρο με τα άλογα των πληθυσμών της στέπας φτιάχτηκε λέξη ίππος που σημαίνει ίσος; Λες και δεν αντάλλαζαν προγενέστερα οι γεωργικές κοινωνίες προϊόντα μεταξύ τους. Έπρεπε να γνωρίσουν το άλογο για να παραχθεί η λέξη για το ίσος/ισότητα και εξίσωση;taxalata xalasa έγραψε: αν δεν δέχεσαι το οφθαλμοφανές για παιδάκια δημοτικού, να το σταματήσουμε εδώ...
Ποιος είναι ο προϊστάμενος στο Δρομοκαΐτειο; Πρέπει να του μιλήσω.
Όλος κόσμος το γνωρίζει όχι μόνο εγώ. Και δεν έχει σχέση με την Gimbutas. Να το κοιτάξεις αυτό το πρόβλημα.taxalata xalasa έγραψε: πάλι τα ίδια θα γράφω; αφού εσύ νομίζεις ότι οι η πλειοψηφία των λέξεων είναι τυχαίες κραυγές δίχως νόημα. Τι να σου εξηγώ τώρα; Τα receptors στον εγκέφαλο σου, μάλλον είναι βουλωμένα από την πολύ πίστη που έχεις στη γιμπούτα.
Δεν ήταν μόνο κυνηγοί αλλά ποιμένες και κτηνοτρόφοι.taxalata xalasa έγραψε:18% εξελιγμένοι γεωργοί vs δύο φυλών ποντικοφάγων και ταρανδοφάγων κυνηγών νομάδων της στέππας..... guess what ? έμαθαν οι νότιοι με το 18% στα γίδια να μιλάνε, όπως λέει και η γιμπούτα ότι έμαθαν κάποιοι λίγοι από τις στέππες στους χιλετιής γεωργούς πέριξ του αιγαίου να μιλάνε ΙΕ....Με τον ίδιο τον δικό σου τρόπο έγινε για να μην κάνεις τον κόπο να αντιφάξεις.....Και εσύ τραγούδα την γιμπούτια τραγωδία...
Επίσης το σενάριο που έχεις στο μυαλό σου είναι απλοϊκό. Παίρνεις ως δεδομένο ότι επειδή κάποιοι γνώριζαν την γεωργία θα επικρατούσαν γλωσσικά σε πληθυσμούς που δεν την γνώριζαν. Αυτό δεν είναι αυτονόητο. Εφόσον στην στέπα η ποιμενική οικονομία ήταν σημαντικότερη, οι κάτοικοί της μπορεί να έμαθαν κάποια στιγμή τη γεωργία από άλλους αλλά αυτή έπαιξε συμπληρωματικό ρόλο στη διατροφή και την οικονομία τους. Ο ποιμενισμός δεν υποχώρησε. Αντίθετα στα Βαλκάνια της τέταρτης χιλιετίας π.Χ. παρατηρείται μια τάση αυξανόμενου ποιμενισμού σε μια ταραγμένη περίοδο όπου διάφοροι οικισμοί εγκαταλείπονται και καταστρέφονται.
Από κει και πέρα εγώ δεν είπα ότι είναι γνωστή η διαδικασία γλωσσικής αλλαγής στην Ελλάδα. Όμως δεν είναι γνωστές και οι αναλογίες των αυτόχθονων/νεοφερμένων.
Είπα «όχι απαραίτητα για όλα» που σημαίνει ότι για κάποια είχαν όπως το βουνό, το λόφο και το ύψωμα εν γένει. Για τα θαλάσσια είδη που λες δεν είχαν ή δεν έχουμε καταφέρει να τις αποκαταστήσουμε.taxalata xalasa έγραψε:Καλα ρε συ, οι καυκαύσιοι που λες δεν είχαν λέξη για το όρος, το λόφο, το βουνό.... σταμάτα την γιμπουτοβότκα...
Στα ελληνικά και με στοιχεία.taxalata xalasa έγραψε:Όχι βέβαια δεν φύτρωσαν οι γεωργοί πέριξ του αιγαίου....Απηδιόντουσαν στο Απήδημα από το 210,000 πχ μέχρι να γίνουν γεωργοί..... Απηδιόντουσαν τότενες και στο ουκραΐνα ; δεν νομίζω...
Οι παλιότερες «ροές» (δηλαδή η γραφή μιας ΙΕ γλώσσας) δεν έχει σημασία. Από την απαρχή της ΠΙΕ μέχρι την εμφάνιση γραπτής ΙΕ γλώσσας το 1700 π.Χ. μεσολαβεί τεράστιο διάστημα για να έχουν μετακινηθεί πληθυσμοί από άλλη περιοχή στην Μικρά Ασία. Το πότε θα γραφτεί η κάθε γλώσσα είναι θέμα συγκυρίας και δεν έχει σχέση με την γεωγραφική προέλευσή της. Π.χ. τα παλιότερα κείμενα της Ουραλικής ομογλωσσίας βρέθηκαν τον 13ο αιώνα μ.Χ. στην Ουγγαρία και όχι στην ευρύτερη περιοχή των Ουραλίων που εντοπίζεται η κοιτίδα των συγκεκριμένων γλωσσών. Ομοίως τα παλιότερα κείμενα της Αυστρονησιακής ομογλωσσίας βρίσκονται στη Σουμάτρα και όχι στην Ταϊβάν όπου εντοπίζεται η κοιτίδα των αυστρονησιακών γλωσσών.taxalata xalasa έγραψε:Η καθόλου "ροή" δεν μας οδηγεί αναγκαστικά στην εποχή της ΠΙΕ. Η παλιότερη "ροή" είναι λογικότερη εξήγηση από ανύπαρκτες φανταστικές "ροές" αγνώστου προελέυσεως. Κολοκύθια νερόβραστα...
Για εγκατάσταση σε νησιά ή παραθαλάσσιες περιοχές θα χρησίμευαν οι βάρκες. Σε θέσεις όμως βαθύτερα στην ενδοχώρα κάθε περιοχής δεν θα τις κουβάλαγαν σαν χάχες.taxalata xalasa έγραψε: Είχαν, για χιλίαδες χρόνια πηδιόντουσαν σαν τα κουνέλια και δεν χώραγαν και έφευγαν με την γλώσσα και το φαρό-σπόρο και έφτασαν παντού με τα πλεούμενα στις ακτές της μεσογείου...σταδιακά σε πάροδο αιώνων.... λογικότατο να γίνει με αιτία την έλειψη χώρου για όλους όσο μεγάλωνε ο πληθυσμός...
Πες απλά ότι δεν έχεις να τελειώνουμε. Μπας και διατηρήσεις λίγη αξιοπρέπεια μέσα στην παράνοιά σου.taxalata xalasa έγραψε:τι στοιχεία θές; αφού δεν έχει τελείωσει ο εξγιμπουτιασμός που σου κάνω... ακόμα αντιδρούν τα γιμπούτια δαιμόνια μέσα σου και θα άρχισεις να κράζεις πάλι...