Pertinax έγραψε: ↑17 Φεβ 2020, 08:36
Εσύ είσαι αυτός που θα αναθεωρήσεις (και) τα περί της "κοινής των Ελλήνων γλώσσης" από τον Σοφιανό
Και το ότι συνδέει τη ρωμέικη ή κοινή με την ελληνική γιατί το τονίζεις; Για να δείξεις τι; Είπε κανείς ότι σε ένα βαθμό δεν συνδέονταν
δεν μιλάω... για λατινορωμαϊκή ταυτότητα
Ρωμικάτο
εξήγηση ότι για πολλούς απλούς Ρωμιούς η (αρχαία) ελληνική ιστορία ανήκε στη ρωμαίικη, όπως ακριβώς για πολλούς αρχαίους Έλληνες η προγενέστερη πελασγική ιστορία ανήκε στην ελληνική;
Κοινή ιστορία, αλλά με θεμελιώδη ιδεολογική διαφοροποίηση, που φαίνεται ήδη όταν συγκρίνουμε π.χ. το ιστορικό έργο του Δούκα και του Χαλκοκονδύλη. Ο ένας είναι συνειδητός Ρωμαίος (που χρησιμοποιεί ελάχιστα τους εναλλακτικούς όρους Γραικοί-Έλληνες) και ο άλλος συνειδητός Έλληνας.
Εννοείται ότι θα το ερευνήσω, αλλά ακόμα και το να μπει η πηγή αυτή στην κατηγορία της ταύτισης Ρωμαίος/Γραικός δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.
Το φαιδρό ήταν ότι έγραψες τη φράση "δεν σου βγαίνει" για μια πηγή που πήγες να κάνεις τον έξυπνο έχοντας ξεχάσει ότι ταυτίζει το Ρωμαίος με το Γραικός...
============
Ξέχασες φαίνεται ότι τις δύο γλωσσικές μορφές τις ονομάζατε με τον κολλητό σου "γλώσσες" και εκεί επάνω του έδινες συγχαρητήρια που στήριξε σχεδόν εξολοκλήρου την ιδεοληψία ότι η "ρωμέικη" είχε διαφορετικό όνομα από την "ελληνική" διότι δήθεν σηματοδοτούσαν... διαφορετικές εθνοτικές ταυτότητες. Οπότε μην παριστάνεις τον ανήξερο λέγοντας, "γιατί το τονίζεις ότι συνδέει τη ρωμέικη ή κοινή με την ελληνική". Εσύ έφτασες κατόπιν στο άλλο άκρο, και ενώ οι λόγιοι μιλούσαν τα "ελληνικά" είπες ότι ο λαός τους έβλεπε ως... δικούς του, "με ρωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα" ενώ οι λόγιοι δεν την είχαν, διότι είχαν "ελληνική"!
Πραγματικά, απίθανα πράγματα.
============
Όπως θυμάσαι, η στάση σου εξαρχής άλλαξε, και πρώτα σιγοντάρηζες τον καλδέλλη και τον κολλητό σου στα παλαβά περί "λατινικότητας" του ανατολικού Ρωμαίος με βάση τις αναφορές "πάτριος". Μετά συνειδητοποίησες ότι δεν είναι δυνατόν το Γραικός να υπάρχει στην Ανατολή και να μην είναι "ημικό". Το οποίο φυσικά το σύνδεσα με την "νεορωμαϊκή ταυτότητα" που ήταν "νεορωμαϊκή" διότι είχε ελληνισμό τον οποίο έδειξα τόσο καθαρά, ώστε να υποχρεωθείς να πεις το πρωτοφανές ότι υπάρχει "εθνικά Ρωμαίος" που μπορεί "απλά" και "εναλλακτικά" να αυτοπροσδιορίζεται ως Έλληνας/Γραικός!
Και φυσικά, στο τέλος όπου απέδειξα πλήρη γλωσσική και γενεαλογική απέχθεια προς τον λατινισμό, δέχτηκες μή βιολογική σύνδεση, αλλά ενώ δέχτηκες ότι η βυζαντινή ταυτότητα ήταν διάφορη από των δυτικών ρωμαίων, εντούτοις δεν τόλμησες να παραδεχτείς ως θεμελιώδη αιτία της διαφοροποίησης τον ελληνισμό, διότι σκέτη η Νέα Ρώμη δεν μπορεί να σηματοδοτήσει τόσο βαθύ χάσμα ανάμεσα στους δύο λαούς χωρίς τον ελληνισμό. Και κατάντησες να φτιάξεις μια ταυτότητα νεορωμαϊκή αλλά... "κενή πολιτισμού" ή με έναν πολιτισμό που "δεν παίζει και τόσο ρόλο", ή με έναν πολιτισμό που "κάπου*-κάπου" δίνει "εναλλακτικό" όνομα! Το οποίο "εναλλακτικό" όνομα ανήκει σε άλλον λαό στην ιστορία, και έτσι, δύο "διάφοροι" λαοί, μπορούν να έχουν το... ίδιο όνομα, και μάλιστα όταν το "εναλλακτικό όνομα" είναι κατώτερο από το υπέρτατο "Ρωμαίος"!
Τι να πει κανείς. Πραγματικά είμαι ευγνώμων που όσα έγραψα έχουν συνοχή και δεν κατάντησα να γράφω τέτοιες αλλοπρόσαλλες θεωρίες.
Το "Ρωμικάτο" δεν σας το έμαθα εγώ, εγώ σας έμαθα ότι το "Ρωμικάτο" σημαίνει αρχαία Ελλάδα καθώς το κείμενο αυτό έχει πλήρη ακαδημαϊκή γνώση της ιστορίας και δεν το έγραψε κανένας χωρικός την ώρα που όργωνε και μπορεί να μπερδεύτηκε από τους εξωγήινους που του δίδαξαν ότι υπήρχε κάποια... "ρωμέικη ιστορία" που φυσικά υπάρχει μόνο στην φαντασιοπληξία σας.
Οι πηγές είναι από εγγράμματους, οπότε ακαδημαϊκή γνώση με κάποια δήθεν "ρωμέικη ιστορία" όπου μπερδεύεται πως τάχα οι αρχαίοι Έλληνες ήταν... "Ρωμαίοι" δεν υπάρχει! Αντιθέτως, υπάρχουν εκατοντάδες πηγές που καταγράφουν ξεκάθαρα ότι οι Βυζαντινοί Ρωμαίοι όπως και οι Ρωμαίοι της Τουρκοκρατίας λέγονταν Έλληνες/Γραικοί διότι είτε γενεαλογικά είτε πολιτισμικά, είναι οι πρόγονοι τους...
Κατά συνέπεια, ουδεμία πηγή ακόμα και με σκέτη αναφορά σε Ρωμαίος, δεν αρκεί για να δείξει κάποια αυτοτελή "ρωμέικη ταυτότητα". Ούτε καν ο Καταρτζής δεν μπόρεσε να αποσυνδέσει το "Ρωμαίος" από την ιστορία του ελληνισμού ή των Ελλήνων.
Ούτε φυσικά καν ο Κακριδής, που εκτός ότι οι αναφορές του είναι μόλις από τον 19ο - 20ο αιώνα, δείξαμε πως ούτε καν η αναφορά σε αρχαίους Έλληνες ή Έλληνες σε τρίτο πρόσωπο δεν δείχνει επιθυμία αποσύνδεσης του Ρωμαίος από το Έλληνας.
Αυτή εμφανίστηκε μόνο με την αντίστροφη μορφή, από τους Δυτικόπληκτους, που αποσύνδεσαν το Έλληνας από το Ρωμαίος.
Πέρα από τις πηγές, μελετητές όπως ο Κοτζαγεώργης ή ο Koder στο τελευταίο συλλογικό περί ταυτότητας ξεκάθαρα μιλούν για το μεταβυζαντινό "Ρωμαίος" που σημαίνει οριστικά πλέον, αφού χάθηκε το πολιτειακό στήριγμα, τον πολιτισμικά και προνεωτερικά Έλληνα. Και πλέον το Έλληνας περιλαμβάνει και το Βυζάντιο. Η Νέα Ρώμη μόνο στον ύπνο σας παραπέμπει σε διαφορετική ταυτότητα. Ο ελληνισμός της Τουρκοκρατίας είναι πλέον και ρωμιοσύνη και συμπεριλαμβάνει οριστικά και τη Νέα Ρώμη ως κομμάτι του. Οι δυτικόπληκτοι ήταν οι πρώτοι που θέλησαν διά της βίας να περάσουν από την αρχαία Ελλάδα απευθείας στο σήμερα για πολιτικούς λόγους.
Οι διαφορές Χαλκοκονδύλη, Δούκα, Κων/νου Παλαιολόγου ή Θεόδωρου Α΄και Β΄Λάσκαρη, η Χωνιάτη, υπάρχουν μόνο στην ιδεοληψία σας. Μία και μόνο, μοναδική χρήση του Έλλην/Γραικός που μπορεί και αντικαθιστά το Ρωμαίος, αποδεικνύει την κοινή ταυτότητα όλων. Πόσο μάλλον όταν προέρχεται από τη Βυζαντινή ελίτ που είναι ο μοανδικός αυθεντικός εκφραστής της ημικής βυζαντινής ταυτότητας. Και το "Ρωμέλληνας" ένα είναι ανάμεσα τα άλλα εθνωνύμια, αλλά περιγράφει ακριβώς τη σύνθεση της βυζαντινής ταυτότητας όπου σε καμία περίπτωση η χρήση του Ρωμαίος δεν μπορεί να σημαίνει κάποια αυτοτελή ταυτότητα χωρίς ελληνισμό. Και εφόσον η ταυτότητα εμπεριέχει ελληνισμό που η πηγή του είναι οι Έλληνες και εμπεριέχει και ρωμαϊκότητα που η πηγή της είναι το ρωμαϊκό κράτος, η δήθεν αυτοτέλεια στα σημαινόμενα του ονόματος Ρωμαίος έχει πάει ήδη περίπατο.
Το "έχει πάει περίπατο" το ομολογείτε εσείς με τη φράση ότι "το Έλλην μπορούσε ως εναλλακτικό όνομα να χρησιμοποιηθεί αντί του Ρωμαίος". Αυτό μας αρκεί ως παραδοχή του αδιεξόδου σας.