off topicpylothess έγραψε: ↑01 Ιαν 2022, 11:51Τι είναι το χρήμα; Στην πραγματικότητα είναι μπογιαντισμένο χαρτί που γράφει αριθμητικά ποσά , με ζωγραφιές επάνω του.Fluffy έγραψε: ↑01 Ιαν 2022, 09:59Μια χαρά πραγματικο είναι το χρήμα. Είναι κοινωνική σχέση.pylothess έγραψε: ↑30 Δεκ 2021, 23:53
Έτσι και αλλιώς αν το καλοσκεφτείς το χρήμα είναι μια ψευδαίσθηση.Όλη η οικονομία στηρίζεται επάνω σε μια ψευδαίσθηση. Παλαιότερα τα χρήματα ήταν βόδια, άλογα,γουρούνια κ.τ.λ.που ανταλάσσονταν. Αργότερα στις εγχρήματες κοινωνίες έγιναν χρυσά νομίσματα.Μετά ,τα χαρτονομίσματα αντιστοιχούσαν σε ένα ποσό χρυσού στην κεντρική τράπεζα. Σήμερα είναι απλώς χαρτιά που έχουν ελάχιστο εώς μηδενικό αντίκρυσμα σε χρυσό. Σε λίγο καιρό το χρήμα θα είναι ηλεκτρονικό .
Εάν εγώ καταθέσω 100 ευρώ σε μια τράπεζα ,πόσα ευρώ θα κρατήσει η τράπεζα σαν απόθεμα; Το 1 ευρώ; Το υπόλοιπα 99 ευρώ τι θα τα κάνει; Δεν θα τα δανείσει; Η Α τράπεζα έχει ονομαστικό ποσό κατάθεσης 100 ευρώ. Τα 99 ευρώ που δανείζει , καταλήγουν στα χέρια κάποιου άλλου όπου τα καταθέτει στην τράπεζα Β. Άρα συνολικές καταθέσεις Α+Β=100+99=199 ευρώ.Είναι λίγο απλουστευμένο το παράδειγμα . Η πλάκα είναι ότι αυτά δεν τα έχω διαβάσει σε site ψεκασμένων.Αυτά τα έχω διαβάσει σε συγγράμματα αστικής οικονομίας που μας δίδαξαν στο πανεπιστήμιο.
Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Γιατί το βλέπεις τόσο επιφανειακά το θέμα; Εσύ καταθέτεις τα χρήματά σου στην τράπεζα να σου τα φυλάει και αυτή τα δανείζει. Αν όλοι μαζί πήγαιναν , οι καταθέτες , να κάνουν ανάληψη στα χρήματά τους θα κατέρρεε ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα. Γι 'αυτό άλλωστε επιβλήθηκαν και τα capital control αν θυμάσαι καλά . Για την προστασία του τραπεζικού και συνολικά του καπιταλιστικού συστήματος. Τότε που όλοι νόμιζαν ότι θα τους τα φάνε τα λεφτά οι κομμουνιστές. Και όλα αυτά επειδή ο Αλέξης ήθελε να παίξει " επανάσταση " στο Playstation που λέγεται κυβέρνηση. Ο Αλέξης Τσίπρας νόμιζε ότι είναι κάτι μεταξύ Άρη Βελουχιώτη, Che Guevara, Σιμόν Μπολιβάρ, Τσάβες κ.τ.λ.Fluffy έγραψε: ↑05 Ιαν 2022, 11:31off topicpylothess έγραψε: ↑01 Ιαν 2022, 11:51Τι είναι το χρήμα; Στην πραγματικότητα είναι μπογιαντισμένο χαρτί που γράφει αριθμητικά ποσά , με ζωγραφιές επάνω του.
Εάν εγώ καταθέσω 100 ευρώ σε μια τράπεζα ,πόσα ευρώ θα κρατήσει η τράπεζα σαν απόθεμα; Το 1 ευρώ; Το υπόλοιπα 99 ευρώ τι θα τα κάνει; Δεν θα τα δανείσει; Η Α τράπεζα έχει ονομαστικό ποσό κατάθεσης 100 ευρώ. Τα 99 ευρώ που δανείζει , καταλήγουν στα χέρια κάποιου άλλου όπου τα καταθέτει στην τράπεζα Β. Άρα συνολικές καταθέσεις Α+Β=100+99=199 ευρώ.Είναι λίγο απλουστευμένο το παράδειγμα . Η πλάκα είναι ότι αυτά δεν τα έχω διαβάσει σε site ψεκασμένων.Αυτά τα έχω διαβάσει σε συγγράμματα αστικής οικονομίας που μας δίδαξαν στο πανεπιστήμιο.
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
"Μεταναστών Μητέρα": Σαν σήμερα, 11 Οκτώβρη 1965, πεθαίνει η Ντοροθέα Λανγκ, Αμερικανίδα φωτογράφος, κυρίως γνωστή για τη δουλειά της στην περίοδο της ύφεσης εκ μέρους της Διεύθυνσης Αγροτικής Ασφάλειας στις ΗΠΑ. Οι φωτογραφίες της Λανγκ αποτύπωσαν τις άθλιες συνθήκες στις οποίες ζούσαν οι εργάτες και τα λαικά στρώματα την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης. Η Λάνγκ είχε γεννηθεί το 1895 στο Νιου Τζέρσεϊ απο γονείς Γερμανούς μετανάστες. Ο πατέρας της εγκατέλειψε την οικογένεια όταν ήταν δώδεκα ετών, ένω σε ηλικία επτά ετών νόσησε από πολιομυελίτιδα, η οποία την άφησε με αποδυναμωμένο δεξί πόδι και μόνιμη χωλότητα. Όταν αποφοίτησε από το Λύκειο θηλέων ήταν ανένδοτη ότι θα γίνει φωτογράφος, παρόλο που ποτέ δεν είχε χρησιμοποιήσει φωτογραφική μηχανή. Άρχισε να εκπαιδεύεται σε στούντιο φωτογραφίας. Μόλις ξεκίνησε η Μεγάλη Ύφεση, έστρεψε το ενδιαφέρον της από το στούντιο στο δρόμο. Άρχισε να φωτογραφίζει άνεργους και άστεγους και τα συσσίτια για τους πεινασμένους. Έτσι, τράβηξε την προσοχή τοπικών φωτογράφων. Προσλήφθηκε ως εργαζόμενη για τη Διοίκηση της Υπηρεσίας Επανεγκατάστασης και της Γεωργικής Ασφάλειας. Οι φωτογραφίες της έφεραν στο φώς τους φτωχούς και ξεχασμένους, τις εκτοπισμένες αγροτικές οικογένειες και τους εργαζόμενους μετανάστες. Tο 1936 η Λανγκ πάτησε το "κλικ" για την σπουδαία και διάσημη εικόνα της με τίτλο "Μεταναστών Μητέρα" ("Migrant Mother"), που έγινε η εικόνα της φτώχειας και της απελπισίας των εργατών, των ανέργων, των μεταναστών, μετά το κραχ της δεκαετίας του '20.
Το 1960, η Λανγκ μίλησε για την εμπειρία της τραβώντας τη φωτογραφία: "Είδα και πλησίασα την πεινασμένη και απελπισμένη μητέρα σαν να με τραβούσε με μαγνήτη...δεν θυμάμαι πώς εξήγησα την παρουσία μου ή την κάμερά μου σε αυτήν, αλλά θυμάμαι ότι δεν με ρώτησε.. Δεν ζήτησα το όνομα ή την ιστορία της. Μου είπε την ηλικία της, ότι ήταν τριάντα δύο. Είπε ότι ζούσαν τρώγοντας κατεψυγμένα λαχανικά από τα γύρω χωράφια και πουλιά που σκότωσαν τα παιδιά. Είχε μόλις πουλήσει τα ελαστικά από το αυτοκίνητό της για να αγοράσει φαγητό. Εκεί καθόταν σε εκείνη τη σκηνή με τα παιδιά της-που κρέμονταν πάνω της-και φαινόταν να γνωρίζει ότι οι εικόνες της μπορούσαν να την βοηθήσουν και έτσι με βοήθησε. Υπήρχε ένα είδος ισότητας γι 'αυτό". Τρεις μέρες μετά τη δημοσίευση της φωτογραφίας στην εφημερίδα, εκείνος ο καταυλισμός στη μέση του πουθενά γέμισε με τρόφιμα, ρούχα και προσφορές ανθρώπων που είχαν συγκινηθεί από τη φωτογραφία της μητέρας. Κάποιοι απ’ τους άστεγους εργάτες είχαν ήδη φύγει, ανάμεσά τους και η μητέρα με τα παιδιά, που δεν ήξεραν τι είχε συμβεί. Η φωτογραφία και οι άλλες φωτογραφίες απο τον καταυλισμό πέρασαν στην ιστορία σαν σύμβολα των κοινωνικών ανισοτήτων στην εποχή της οικονομικής κρίσης, όταν η κυρίαρχη τάξη στις ΗΠΑ συνέχιζε να βγάζει κέρδη.
Η "Μητέρα Μετανάστης" έγινε η "Μόνα Λίζα" της εποχής της κρίσης του καπιταλισμού. Η ταυτότητα της έγινε γνωστή πολλές δεκαετίες αργότερα, όταν, η ηλικιωμένη πλέον γυναίκα εκείνης της φωτογραφίας,έδινε μάχη με τον καρκίνο και χρειαζόταν χρήματα για την νοσηλεία και την θεραπεία της.Τότε δημοσιεύτηκε το όνομα της και συγκεντρώθηκε ένα ποσό (κάποιες χιλιάδες δολάρια) που της επέτρεψε να έχει ένα αξιοπρεπές τέλος. Την έλεγαν Φλόρενς (Florence Owens Thomson 1903 -1983) και ήταν Ινδιάνα Τσερόκι. Διωγμένη από την Οκλαχόμα– όπως χιλιάδες της φυλής της-παντρεύτηκε σε μικρή ηλικία, όμως η οικογένεια του συζύγου δεν ήθελε μια Ινδιάνα για νύφη. Έκαναν παιδιά, ο άντρας της πέθανε ξαφνικά και έζησε την υπόλοιπη ζωή της στον αγώνα για να ζήσει τα παιδιά της. Η Φλόρενς δεν κέρδισε ποτέ χρήματα από τις φωτογραφίες (μόνο το ποσό εκείνο στα γεράματα, πριν πεθάνει). Ούτε η Λανγκ. Τα δικαιώματα ανήκαν στην αμερικανική κυβέρνηση. Η Λανγκ, όμως, κέρδισε αναγνωρισιμότητα κι επαγγελματική καταξίωση.
Το 1941 ξεκίνησε να φωτογραφίζει στρατόπεδα που έφτιαξαν οι αμερικάνοι για τους γιαπωνέζικης καταγωγής πολίτες,με ανάθεση της War Relocation Authority (WRA). Όμως οι φωτογραφίες της δεν άρεσαν στο στρατό γιατί έδειχναν ξεκάθαρα την αδικία που υπέστησαν αυτές οι οικογένειες. Οι φωτογραφίες βγήκαν στην δημοσιότητα δεκαετίες μετά. Συνέχιζε να δουλεύει μετα τον πόλεμο, όμως η υγεία της δεν ήταν καθόλου καλή και έτσι αναγκάστηκε να μείνει άνεργη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το έργο της αναγνωρίστηκε και η ίδια τιμήθηκε ενώ ζούσε. 11 Οκτωβρίου 1965, πέθανε από καρκίνο του οισοφάγου στο Σαν Φρανσίσκο, σε ηλικία 70 ετών. Όσο θα υπάρχει καπιταλισμός και άρα φτώχεια, ανεργία, ρατσισμός, πόλεμος, η "Μητέρα Μετανάστης" με τα πρόσωπα των μεταναστών,των προσφύγων, των ανέργων, των φτωχών,θα επιστρέφει ξανά και ξανά για να αποκαλύπτει την πραγματικότητα και υποκρισία του συστήματος της εκμετάλλευσης και της βίας.
Εκείνη η μάνα και τα παιδιά είναι η δική του ιστορία, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Το 1960, η Λανγκ μίλησε για την εμπειρία της τραβώντας τη φωτογραφία: "Είδα και πλησίασα την πεινασμένη και απελπισμένη μητέρα σαν να με τραβούσε με μαγνήτη...δεν θυμάμαι πώς εξήγησα την παρουσία μου ή την κάμερά μου σε αυτήν, αλλά θυμάμαι ότι δεν με ρώτησε.. Δεν ζήτησα το όνομα ή την ιστορία της. Μου είπε την ηλικία της, ότι ήταν τριάντα δύο. Είπε ότι ζούσαν τρώγοντας κατεψυγμένα λαχανικά από τα γύρω χωράφια και πουλιά που σκότωσαν τα παιδιά. Είχε μόλις πουλήσει τα ελαστικά από το αυτοκίνητό της για να αγοράσει φαγητό. Εκεί καθόταν σε εκείνη τη σκηνή με τα παιδιά της-που κρέμονταν πάνω της-και φαινόταν να γνωρίζει ότι οι εικόνες της μπορούσαν να την βοηθήσουν και έτσι με βοήθησε. Υπήρχε ένα είδος ισότητας γι 'αυτό". Τρεις μέρες μετά τη δημοσίευση της φωτογραφίας στην εφημερίδα, εκείνος ο καταυλισμός στη μέση του πουθενά γέμισε με τρόφιμα, ρούχα και προσφορές ανθρώπων που είχαν συγκινηθεί από τη φωτογραφία της μητέρας. Κάποιοι απ’ τους άστεγους εργάτες είχαν ήδη φύγει, ανάμεσά τους και η μητέρα με τα παιδιά, που δεν ήξεραν τι είχε συμβεί. Η φωτογραφία και οι άλλες φωτογραφίες απο τον καταυλισμό πέρασαν στην ιστορία σαν σύμβολα των κοινωνικών ανισοτήτων στην εποχή της οικονομικής κρίσης, όταν η κυρίαρχη τάξη στις ΗΠΑ συνέχιζε να βγάζει κέρδη.
Η "Μητέρα Μετανάστης" έγινε η "Μόνα Λίζα" της εποχής της κρίσης του καπιταλισμού. Η ταυτότητα της έγινε γνωστή πολλές δεκαετίες αργότερα, όταν, η ηλικιωμένη πλέον γυναίκα εκείνης της φωτογραφίας,έδινε μάχη με τον καρκίνο και χρειαζόταν χρήματα για την νοσηλεία και την θεραπεία της.Τότε δημοσιεύτηκε το όνομα της και συγκεντρώθηκε ένα ποσό (κάποιες χιλιάδες δολάρια) που της επέτρεψε να έχει ένα αξιοπρεπές τέλος. Την έλεγαν Φλόρενς (Florence Owens Thomson 1903 -1983) και ήταν Ινδιάνα Τσερόκι. Διωγμένη από την Οκλαχόμα– όπως χιλιάδες της φυλής της-παντρεύτηκε σε μικρή ηλικία, όμως η οικογένεια του συζύγου δεν ήθελε μια Ινδιάνα για νύφη. Έκαναν παιδιά, ο άντρας της πέθανε ξαφνικά και έζησε την υπόλοιπη ζωή της στον αγώνα για να ζήσει τα παιδιά της. Η Φλόρενς δεν κέρδισε ποτέ χρήματα από τις φωτογραφίες (μόνο το ποσό εκείνο στα γεράματα, πριν πεθάνει). Ούτε η Λανγκ. Τα δικαιώματα ανήκαν στην αμερικανική κυβέρνηση. Η Λανγκ, όμως, κέρδισε αναγνωρισιμότητα κι επαγγελματική καταξίωση.
Το 1941 ξεκίνησε να φωτογραφίζει στρατόπεδα που έφτιαξαν οι αμερικάνοι για τους γιαπωνέζικης καταγωγής πολίτες,με ανάθεση της War Relocation Authority (WRA). Όμως οι φωτογραφίες της δεν άρεσαν στο στρατό γιατί έδειχναν ξεκάθαρα την αδικία που υπέστησαν αυτές οι οικογένειες. Οι φωτογραφίες βγήκαν στην δημοσιότητα δεκαετίες μετά. Συνέχιζε να δουλεύει μετα τον πόλεμο, όμως η υγεία της δεν ήταν καθόλου καλή και έτσι αναγκάστηκε να μείνει άνεργη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το έργο της αναγνωρίστηκε και η ίδια τιμήθηκε ενώ ζούσε. 11 Οκτωβρίου 1965, πέθανε από καρκίνο του οισοφάγου στο Σαν Φρανσίσκο, σε ηλικία 70 ετών. Όσο θα υπάρχει καπιταλισμός και άρα φτώχεια, ανεργία, ρατσισμός, πόλεμος, η "Μητέρα Μετανάστης" με τα πρόσωπα των μεταναστών,των προσφύγων, των ανέργων, των φτωχών,θα επιστρέφει ξανά και ξανά για να αποκαλύπτει την πραγματικότητα και υποκρισία του συστήματος της εκμετάλλευσης και της βίας.
Εκείνη η μάνα και τα παιδιά είναι η δική του ιστορία, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 12449
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
τι ανέβασες πάλι, ρε μλκ;
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Ενα μικρό ατόπημα αλλά είπα να μην το λογοκρίνω.
Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
Τέμπη: Το πένθος είναι ταξικό και του λαού μαράζι
- Ληστοσυμμορίτης
- Δημοσιεύσεις: 10725
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2023, 17:16
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Ημέρα μνήμης για τη μητέρα των μεταναστών, αποτύπωσε πως οι Αμερικανοί έγιναν μετανάστες στην ίδια τους τη χώρα
Καπιταλισμός ένα σύστημα που σαπίζει
Έγκλημα της Πύλου: ο θάνατος διακοπές στη μεσόγειο πάει.
Έγκλημα της Πύλου: ο θάνατος διακοπές στη μεσόγειο πάει.
- Frappezitis
- Δημοσιεύσεις: 14069
- Εγγραφή: 19 Απρ 2021, 12:11
Re: Ο μεγάλος λιμός της δεκαετίας του 30 στις ΗΠΑ
Φωτογραφία από οικογένεια τις ΗΠΑ του 1935, παρουσιάστηκε το 2009 σε έκθεση του ουκρανικού κράτους ως φωτογραφία από τον λιμό.
Από τον Γκέμπελς στον Ρίγκαν και τους ...σημερινούς φωστήρες

Από τον Γκέμπελς στον Ρίγκαν και τους ...σημερινούς φωστήρες

Αξιοι διάδοχοι των ναζί οι
ισραηλινοι.

-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Αυξήσεις πρόκληση 40% στις συντάξεις των βουλευτών συν αναδρομικά δεκαετίας!
από Αρίστος » 06 Οκτ 2023, 04:25 » σε Εσωτερική Πολιτική - 38 Απαντήσεις
- 1343 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από nyxtovios
12 Οκτ 2023, 11:04
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ένα μεγάλος, αντίπαλος οπωσδήποτε αλλά μεγάλος, ομιλεί εκ του τάφου
από Maspoli » 08 Απρ 2024, 11:00 » σε Διεθνής πολιτική - 82 Απαντήσεις
- 2877 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Dorian
20 Απρ 2024, 10:23
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ελληνικό Bollywood δεκαετίας 20s
από Μαδουραίος » 04 Ιούλ 2024, 16:09 » σε 7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ - 11 Απαντήσεις
- 420 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μπίστης
10 Ιούλ 2024, 12:07
-
-
-
Νέα δημοσίευση Οριστικό: Χαράτσι στα παλιά αυτοκίνητα (άνω της δεκαετίας) και νέα Τέλη Κυκλοφορίας
από georgebi » 10 Οκτ 2024, 17:41 » σε Εσωτερική Πολιτική - 298 Απαντήσεις
- 5808 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από georgebi
19 Οκτ 2024, 12:59
-