Ζαποτέκος έγραψε: ↑09 Ιαν 2025, 08:29
1) Για πολλούς λόγους. Γιατί ήταν φιλομαθής. Γιατί ήθελε να ξέρει τα επιχειρήματα των δυτικών από πρώτο χέρι . Και ... και ... και ..
Άρα παραδέχεσαι ότι λόγω φιλομάθειας και... και... είχε έντονη Δυτική/Αναγεννησιακή επιρροή.
2) Γιατί δεν πρόλαβε. Γιατί δεν ήθελε. Γιατί εμποδιζόταν απ' τις επικρατούσες συνθήκες. Γιατί βαριόταν. Και... και... και ...
Γελοιοποιείσαι...
3) Γιατί αυτός ήταν πατριάρχης και νόμιζαν πως οι ορθόδοξοι έχουν τους πατριάρχες όπως αυτοί τους πάπες. Έλεγαν Να ο πατριάρχης σας τα λέει.
Οι «Βυζαντινοί» και μεταβυζαντινοί Ουνίτες πρώην Ορθόδοξοι δεν γνώριζαν την διαφορά;
4) Στην φαντασία σου ;
Καμία φαντασία μου. Ακόμη και το κείμενο κατά Πλήθωνα έχει Λατινική/Δυτική επιρροή ως προς την συλλογιστική/επιχειρήματα.
5) Ο Βησσαρίων δεν είχε ασπαστεί αρχικά πλήρως τον ουνιτισμό. Σταδιακά ενέδωσε. Βλ. παρακάτω παραθέματα.
Τι σημαίνει «ενέδωσε»; Εννοείς θαμπώθηκε από το χρήμα και τα οφφίκια (λόγια του Σχολάριου μάλιστα). Ενώ ο Σχολάριος ποιός υποστήριξε
εδώ ότι εξ αρχής υποστήριζε
ολόψυχα την Ένωση; Ο Σχολάριος υποστήριξε/ζε την Ένωση όποτε την υποστήριξε/ζε γιατί εξέφραζε την Αυτοκρατορική Ουνιτική πολιτική μέχρι που κατάλαβε ότι οι Δυτικοί δεν θα έστελλαν βοήθεια ή και αν έστελλαν δεν θα κατάφερναν τίποτα. Λατινίζων θεολογικά/φιλοσοφικά (μέχρι το τέλος της ζωής του) ήταν ο άνθρωπος τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο.
6) Δεν χρειάζεται να καταρρίψω αστήρικτες θεωρίες. Εσύ πρέπει να τις τεκμηριώσεις.
Δεν χρειάζεται να τεκμηριώσω εγώ τις κοινά αποδεκτές θέσεις από τους σοβαρούς ιστορικούς και όχι κάποιους απολογητές... Το ποιά ακριβώς έγγραφα είναι πλαστά ή όχι δεν κάνει διαφορά.
Παραθέματα απ' την Εκκλησιαστική Ιστορία του Βλ. Φειδά.
Του Ορθόδοξου θεολόγου-Απολογητή.
Η εξοικείωση των Βυζαντινών με την λατινική θεολογία και τον αριστοτελισμό ως όπλο στις θεολογικές αντιπαραθέσεις Δύσης και Ανατολής. Παρόμοια περίπτωση με τον Βησσαρίωνα ( πριν ασπασθεί ολοκληρωτικά την Ουνία ) ήταν και ο ορθόδοξος Γεννάδιος.
Α, καλά... Ο Βησσαρίωνας έμαθε λατινικά αφότου εγκαταστάθηκε στη Δύση. Ο Φειδάς είναι εκτός τόπου και χρόνου. Την φόρμουλα «του Βησσαρίωνα» την πρότεινε ο λατινογνώστης, θαυμαστής του Θωμά Ακινάτη... Γεώργιος Σχολάριος! Τα πρακτικά της Συνόδου Φερράρας-Φλωρεντίας δεν είναι χαλκευμένα να το αποδεκτείς εσύ και κάθε Απολογητής...