Ενδιαφέρον! Παρεμπιπτόντως, μόλις απέδειξες ότι εδώ ο Ιωάννης Λυδός αναπράγει μία αρχαία ρωμαϊκή θέση και άρα δεν εκφράζει εδώ μία ελληνομανιακή δική του θέση...Ζαποτέκος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 13:39Ιωάννης Λυδός :
… ὅτι Ῥωμύλος καὶ οἱ κατ' αὐτὸν τῇ Αἰολίδι ἐφθέγγοντο φωνῇ· … Ὥστε τύραννος ἦν ὁ Ῥωμύλος, πρῶτον μὲν τὸν ἀδελφὸν ἀνελὼν καὶ τὸν μείζονα, καὶ πράττων ἀλόγως τὰ προσπίπτοντα· ταύτῃ καὶ Κυρῖνος προσηγορεύθη, οἷον εἰ κύριος, κἂν εἰ ∆ιογενιανῷ τῷ λεξογράφῳ ἄλλως δοκεῖ. οὐδὲ γὰρ ἀγνοήσας ὁ Ῥωμύλος, ἢ οἱ κατ' αὐτόν, δείκνυται κατ' ἐκεῖνο καιροῦ τὴν Ἐλλάδα φωνήν, τὴν Αἰολίδα λέγω, ὥς φασιν ὅ τε Κάτων ἐν τῷ Περὶ Ῥωμαϊκῆς Ἀρχαιότητος Βάρρων τε ὁ πολυμαθέστατος ἐν Προοιμίοις τῶν πρὸς Πομπήϊον αὐτῷ γεγραμμένων, Εὐάνδρου καὶ τῶν ἄλλων Ἀρκάδων εἰς Ἰταλίαν ἐλθόντων ποτὲ καὶ τὴν Αἰολίδα τοῖς βαρβάροις ἐνσπειράντων φωνήν.
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 15 Απρ 2025, 15:02, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Το κατεξοχήν άθλημα των εθνικιστών είναι η ασάφεια, η υπεκφυγή και η ανακριβολογία. Όταν ο «κακός» Σαββάτιος έρχεται και τα θέτει όλα σε μία στέρεη και ακριβή βάση, αποστερόντας τους την ευκαιρεία να κάνουν τα άλματα λογικής επί ασάφειας, τότε γίνεται ο «κακός», ο «ελληνοφοβικός» και ο «ανθέλληνας»...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 15 Απρ 2025, 15:48, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Οι σημερινοί αρχαιολόγοι που θεωρούνται περισσότερο αξιόπιστοι ισχυρίζονται ότι η απώτερη καταγωγή των Ρωμαίων ήταν από Κέλτες της δυτικής Ευρώπης άσχετα αν είχαν κάποιες διαφορές επειδή ήταν πιο εκσυγχρονισμένοι για την εποχή τους. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στηρίχτηκαν στους Ελληνικούς μύθους τους οποίους διατηρούν μέχρι και σήμερα όπως το ίδιο κάνουν και οι νεοέλληνες αλλά γιατί οικειοποιήθηκαν τους Ελληνικούς μύθους δεν είχαν δικούς τους?Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 12:47Η κατά μακράν κυριαρχούσα ιδέα ήταν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι κατάγονταν από τους Τρώες. Ως κάτοικοι της Ιταλίας άρχισαν όπως και οι διάφοροι άλλοι πληθυσμοί της Ιταλίας εξ όσων γνωρίζω να δημιουργούν πεποιθήσεις απώτερης τρωικής καταγωγής ως μέσο αντιπαράταξης με τους Ιταλιώτες Έλληνες οι οποίο θεμελίωναν την ελληνικότητά τους μέσω μίας κοινής καταγωγής από τους Αχαιούς της Ιλιάδας. Αν αυτοί οι «εισβολείς» ήταν Έλληνες επειδή κατάγονταν από τους Αχαιούς τότε οι Ιταλικοί πληθυσμοί ήταν μη Έλληνες γιατί κατάγονταν από τους εχθρούς των Αχαιών Τρώες. Η πεποίθηση αυτή παρέμεινε κυριαρχούσα ακόμη και κατά την Κλασική Ρωμαϊκή περίοδο γιατί οι αρχαίοι Ρωμαίοι παρά τον εκτενή δανεισμό στοιχείων από τον ελληνιστικό πολιτισμό ήθελαν να διακηρύττουν την διακριτότητα τους από τους ηττημένους και κατ' αυτούς «θηλυπρεπείς» «Γραικύλους» καθώς και να δικαιολγούν/νομιμοποιούν την Ρωμαϊκή Κατάκτηση των «Γραικών» καταστροφέων της Τροίας.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο για να σχολιάσω περαιτέρω...
Είχαν φαντάζομαι. Αλλά οι Ιταλιώτες ήταν η κυριαρχούσα «αποικιοκρατική» δύναμη της περιοχής εκείνη την περίοδο. Το «εμείς» ορίζεται πάντα σε σχέση με τους «άλλους». Αν οι «άλλοι» ήταν οι Ιταλιώτες Έλληνες οι οποίοι επέβαλλαν τις διάφορες απόψεις τους, τότε είναι απόλυτα φυσικό οι «εμείς» να οριστούν με βάση τους «κανόνες»/τις ιδέες που θέτει ο τοπικά ισχυρός παράγοντας και συνεπώς διαμορφωτής της γενικής εικόνας.γιατί οικειοποιήθηκαν τους Ελληνικούς μύθους δεν είχαν δικούς τους?
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πολύ απλά ξεκάθαρα ο συγγραφέας μπέρδεψε τις παράλιες αποικίες της Μικράς Ασίας με τα Ανατολιακά έθνη που κατοικούσαν τα Δυτικά και Νοτιοδυτικά παράλια (και πιο μέσα βέβαια) της Μικράς Ασίας ή απλοποιεί την πραγματικότητα για το κοινό του διαγράφοντας την διακριτότητα του γηγενούς Ανατολιακού στοιχείου με τους Έλληνες άποικους για χάριν απλότητας/ένταξης στο σχήμα απώτερων καταγωγών που περιγράφει και για άλλους λαούς. Η Τροία δεν ήταν ελληνική αποικία βέβαια, αλλά τα παράλια της Τρωάδας αργότερα είχαν γεμίσει ελληνικές αποικίες. Έτσι οι «Τρώες» εκλαμβάνονται/παρουσιάζονται εσφαλμένα ως άποικοι των Ελλήνων. Κατά τα άλλα, γενικά, οι Τρώες όπως και οι Βιθυνοί κατά «Βυζαντινούς» ήταν μη Έλληνες.Ζαποτέκος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 13:28Για δες και εδώ για Βιθυνούς και Τρώες: Ζαποτέκος @ Η τρωική καταγωγή της Ρώμης
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Σου είπα ότι δεν με ενδιαφέρει αυτό το δευτερεύον ζήτημα. Το πρωτεύον είναι η ελληνική εθνοτική συνέχεια, την οποία οι τρισχιλιόχρονοι διεκδικούν με διάφορους τρόπους, ακόμα και χωρίς τη φυλετική καθαρότητα.Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 10:55«Ακόμη και αν»; Οι δυνητικές εξυπνάδες είναι άσχετες! Εδώ δεν συζητάμε για τον πώς θα μπορούσε η εθνικιστική σχολή να διαστρέψει την πραγματικότητα, αλλά αν ειδικά οι Ελλαδικοί πληθυσμοί είναι όντως σλαβογενείς... Τελικά δεν είναι μόνο ο Ζαποτέκος που είναι Ρίζος που όπως θέλει όλα τα γυρίζει. Έχω παρατηρήσει πολλές φορές αυτή την ιδιότητα και σε εσένα όταν συζητάμε...Pertinax έγραψε: ↑14 Απρ 2025, 23:41Ακόμα και αν μπορούσε να αποδειχθεί η σλαβική επικράτηση, οι "τρισχιλιόχρονοι" θα είχαν εναλλακτικές:
1) Οι ελλαδικοί Σλάβοι, εφόσον εξελληνίστηκαν, αφομοιώθηκαν από τους υπόλοιπους εξωελλαδικούς ελληνογενείς.
2) Γλωσσο-πολιτισμική ουσιοκρατία, αλά Βερέμης: και τι έγινε αν επικράτησαν στον ελλαδικό χώρο οι Σλάβοι; Έχουμε ελληνική εθνοτική συνέχεια δια της γλωσσικής συνέχειας.
Πλανάσαι αν θεωρείς ότι το ιστορικό αφήγημα υπακούει μονάχα σε ρητορικούς κανόνες.Σοβαρά; Και «βαρβάριζαν» αυτοί καταπατώντας τους ρητορικούς κανόνες;
Πατρίδα=η γη των πατέρων/γεννητόρων. Διακρίνεις κάποια αντίφαση σε όσα ισχυρίζεσαι;Ονειροβατείς έχοντας πάρει διαζύγιο με τις πηγές.Εφόσον υπήρχε η συλλογική πατρίδα, τότε δεν μπορεί να ήταν γενέτειρα μονάχα η πόλη-επίκεντρο.
'Οχι, γιατί το "γένος υμών" συνδέεται με τα "πατρώα (των Αθηνών)" και "αργηγέτες" είναι και οι "πρώτοι γενάρχες" (αρχαίοι Αθηναίοι=πρώτοι γενάρχες του αθηναϊκού γένους, το οποίο έφτανε μέχρι την εποχή του Χωνιάτη).Ο Χωνιάτης ναι δεν ήταν Αθηναίος, αλλά καταγόταν από τις Χώνες της Φρυγίας. Το «γένος υμών» είναι οι Έλληνες και οι αρχηγέτες οι Αθηναίοι (ως οι κορυφαίοι των Ελλήνων σύμφωνα με τον Χωνιάτη). Οι αρχηγέτες είναι και οι φιλανθρωπότατοι και φιλότιμοι από όλους τους Έλληνες. Συνεπώς, το «γένος» εδώ, είναι το ελληνικό.γένος υμών=αθηναϊκό. Ο Χωνιάτης δεν ήταν Αθηναίος, άρα κάλλιστα μπορεί να πίστευε σε μια καταγωγή από αρχαίους Έλληνες της Μικράς Ασίας.Πάντως, ο Μιχαήλ Χωνιάτης ξεκαθαρίζει πως οι πρόγονοί του δεν ήταν Έλληνες:
Θά 'θελες! Η Ρωμιοσύνη εμπεριέχει τόσο πολύ ελληνισμό που άνετα μπορείς να κατηγορηθείς ως αντι-Ρωμιός, λόγω της ολοφάνερης ελληνοφοβίας σου.Η όλη σου προσέγγιση είναι καθαρά αντι-«βυζαντινή»! Προσπαθείς να βρεις μια ψευδοσυνέχεια μέσα στην ασυνέχεια έτσι ώστε να ικανοποιήσεις τον εθνικιστικό σου εγωισμό (κάτι που παραδέχθηκες εμμέσως πλην σαφώς). Η προσέγγισή σου δεν διαφέρει κατ' ουσίαν από αυτήν του Ζαποτέκου! Πάντως, εγώ το μόνο που μπορώ να είμαι βέβαιος είναι ότι δεν θα κατηγορηθώ ποτέ για αντι-«βυζαντινισμό»!
Παραδέξου ότι υπήρχαν διάφορες καταγωγικές θεωρήσεις και άσε τις παρλαπίπες.Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 14:48Πολύ απλά ξεκάθαρα ο συγγραφέας μπέρδεψε τις παράλιες αποικίες της Μικράς Ασίας με τα Ανατολιακά έθνη που κατοικούσαν τα Δυτικά και Νοτιοδυτικά παράλια (και πιο μέσα βέβαια) της Μικράς Ασίας ή απλοποιεί την πραγματικότητα για το κοινό του διαγράφοντας την διακριτότητα του γηγενούς Ανατολιακού στοιχείου με τους Έλληνες άποικους για χάριν απλότητας/ένταξης στο σχήμα απώτερων καταγωγών που περιγράφει και για άλλους λαούς. Η Τροία δεν ήταν ελληνική αποικία βέβαια, αλλά τα παράλια της Τρωάδας αργότερα είχαν γεμίσει ελληνικές αποικίες. Έτσι οι «Τρώες» εκλαμβάνονται/παρουσιάζονται εσφαλμένα ως άποικοι των Ελλήνων. Κατά τα άλλα, γενικά, οι Τρώες όπως και οι Βιθυνοί κατά «Βυζαντινούς» ήταν μη Έλληνες.Ζαποτέκος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 13:28Για δες και εδώ για Βιθυνούς και Τρώες: Ζαποτέκος @ Η τρωική καταγωγή της Ρώμης
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Και το εμπέδωσα! Εσύ θα απαντήσεις στα ερωτήματά μου ή θα συνεχίσεις να υπεκφεύγεις;
Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές αυτό. Σου απέδειξα ότι η Κωνσταντινούπολη αν και ήταν κτισμένη στη θέση του αρχαίου Βυζαντίου θεωρείτο διακριτή πόλη με διαφορετικούς οικιστές (τον αρχαίο Ρωμαίο Μεγάλο Κωνσταντίνο και τους αρχαίους Ρωμαίους Συγκλητικούς) από το Βυζάντιο. Τότε το είχες παραδεχθεί! Τώρα που στριμώχθηκες προσπαθείς να κάνεις κωλοτούμπες. Ακόμη και ο ιδιόρρυθμος ελληνομανής Ιωάννης Τζέτζης που παρουσιάζει την Κωνσταντινουπολιτική πλέμπα ως ελληνογενή, έτσι ώστε να διεκδικήσει μία προσωπική απώτερη ελληνική καταγωγή, και την ελίτ ως αυσονογενή, σαν σύνολο, παραδέχεται/παρουσιάζει ως οικιστές και συνεπώς προπάτορες της Κωνσταντινούπολης μόνο τους «Ιταλούς Ρωμαίους»!Πλανάσαι αν θεωρείς ότι το ιστορικό αφήγημα υπακούει μονάχα σε ρητορικούς κανόνες.Σοβαρά; Και «βαρβάριζαν» αυτοί καταπατώντας τους ρητορικούς κανόνες;
Άλλο η κοιτίδα και άλλο η πατρίδα. Η γεωγραφική εθνοτική Ρωμανία ήταν η περιοχή που κληρονομούσαν οι επόμενες ρωμαϊκές γενιές από τις προηγούμενες ρωμαϊκές γενιές. Ναι! Το Ρωμαίων γένος όμως εκπήγαζε (=είχε κοιτίδα/γενέτειρα) από την νέα Ρώμη-νέα Ιερουσαλήμ-Κωνσταντινούπολη (την κοινή πατρίδα όλων των Ρωμαίων σύμφωνα με τον Ηράκλειο). Αυτή είχε εθνοσυμβολική αξία όχι π.χ. η οροσειρά του Ταύρου.Πατρίδα=η γη των πατέρων/γεννητόρων. Διακρίνεις κάποια αντίφαση σε όσα ισχυρίζεσαι;
Και αυτή είναι μία δυνατή ανάγνωση.Οχι, γιατί το "γένος υμών" συνδέεται με τα "πατρώα (των Αθηνών)" και "αργηγέτες" είναι και οι "πρώτοι γενάρχες" (αρχαίοι Αθηναίοι=πρώτοι γενάρχες του αθηναϊκού γένους, το οποίο έφτανε μέχρι την εποχή του Χωνιάτη).
Δεν αρνούμαι την ελληνική πτυχή των Ρωμαίων. Την φύση της συζητάμε. Άλλο πράγμα οι προπάτορες, των οποίων ιστορική αφηγηματική συνέχεια είμαστε «εμείς», και άρα δυνητικά αρχαϊστικά «εμείς» είμαστε οι «ίδιοι» με αυτούς, και άλλο πράγμα οι πολιτισμικοί κληροδότες. Έχει διαφορά! Ακόμη και εσύ είχες παραδεχθεί ότι οι Έλληνες είχαν «με κάποιο τρόπο» κατώτερη αξία από τους Αύσονες. Αν πράγματι οι Έλληνες ήταν παρομοίως προπάτορες, τότε ο Μετοχίτης δεν θα χρειαζόταν να καινοτομήσει, ούτε οι αναφορές για ελληνογένεια θα εμφανίζονταν τότε που εμφανίζονται στις πηγές (Λατινοκρατία και τελική Πτώση). Εγώ απλά διατυπώνω την δική σου παρατήρηση με ακρίβεια και σαφήνεια... Εσύ αδυνατείς να κάνεις αυτή τη λεπτή διάκριση γιατί δεν σε συμφέρει!...Θά 'θελες! Η Ρωμιοσύνη εμπεριέχει τόσο πολύ ελληνισμό που άνετα μπορείς να κατηγορηθείς ως αντι-Ρωμιός, λόγω της ολοφάνερης ελληνοφοβίας σου.
Στις ιστορικές πηγές πράγματι εκφράζονται πολλές καταγωγικές πεποιθήσεις, όχι όμως με την ίδια συχνότητα και ένταση. Όλες δυνητικά μπορούν να υποστηριχθούν από την ρωμαϊκή εθνοτικότητα (αυσονική ελιτιστική, ελληνοαυσονική ελιτιστική, ελληνική φυλετική, ελληνική ψευδοφυλετική + αυσονική ελιτιστική, ελληνοπρεπής φυλετική + ελιτιστική αυσονική, ελληνική φυλετική + αυσονική ελιτιστική). Από εκεί και πέρα η γενική εικόνα και οι κοινωνικές συγχρονικές πραγματικότητες/συγκείμενο πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν όταν επιχειρούμε εθνολογική ερμηνεία. Η επίκληση μίας ταυτότητας/καταγωγής είναι πάντοτε ινστρουμενταλιστική. Αυτή είναι βασική αρχή της εθνολογίας. Αν ο στόχος επίκλησης της ταυτότητας/καταγωγής είναι περιστασιακός τότε και η επίκληση ταυτότητας/καταγωγής είναι περιστασιακή. Πολύ απλό! Δεν μπορείς να διαχωρίζεις το κοινό και τον στόχο από την επίκληση ταυτότητας/καταγωγής!Παραδέξου ότι υπήρχαν διάφορες καταγωγικές θεωρήσεις
Τώρα για το Πασχάλιο Χρονικό αν δεν μπορείς να δεις το γενικό πλαίσιο στο οποίο αντισυμβατικά και εσφαλμένα οι Βιθυνοί, οι Τρώες κλπ παρουσιάζονται ως άποικοι των Ελλήνων δεν μπορώ να σε βοηθήσω! Ο συγγραφέας μεταξύ άλλων γράφει και αυτά:
Αν εσύ θέλεις να πιστεύεις ότι αυτές είναι [απώτερες] καταγωγές που πρέπει να λάβουμε τοις μετρητοίς τι να σου πω;Ῥωμαίων τῶν καὶ Κιτιαίων ἤτοι Λατίνων κεκλημένων ἔθνη καὶ ἀποικίαι εἰσὶ τέσσαρες, α' Τοῦσκοι, β' Ἀβηλλήσιοι, γ' Κάλαβροι, δ' Λουκανοί.
Ἄφρων ἔθνη καὶ ἀποικίαι εἰσὶ πέντε· α' Νεβδηνοὶ, β΄ Κνῆθοι, γ' Νουμίδες, οι Νασαμῶνες, ε΄ Σαιοί.
Εἰσὶ δὲ αὐτοῖς καὶ νῆσοι πέντε, αἵτινες πόλεις ἔχουσιν. Εἰσὶ δὲ αὗται· α' Σαρδανία, β' Κόρσικα, γ΄ Γήρβα ἡ νῦν καλουμένη Μήνιγγα, δ' Κέρκινα, ε' Γάλατοι.
Μαύρων ἔθνη καὶ ἀποικίαι εἰσὶν τρεῖς· α' Μωσυλαμοὶ, β' Τησπιτανοί, γ΄ Σαρίνσης
Σπανῶν τῶν καὶ Τυρινίων, καλουμένων δὲ Ταρρακονησίων, ἔθνη καὶ ἀποικίαι εἰσὶν ε΄ · α΄ Λυσιτανοί, β΄ Βαιτικοὶ, γ' Αὐτρίγονοι, δ΄ Βάσκονες, ε΄ Καλλαϊκοί οἱ καλούμενοι Ἄστορες
Παρατήρησες ότι από την λίστα των «αποίκων των Ελλήνων» λείπουν οι Καππαδόκες, οι Λυκάονες, οι Γαλάτες, οι Παφλαγόνες, οι Θράκες και οι Φρύγες (που θα χρειαζόσουν για να υποστηρίξεις μία φυλετική απώτατη ελληνική καταγωγή); Γιατί πιστεύεις ότι έγινε αυτό;
Και τοις μετρητοίς να το λάβουμε το κείμενο, οι Τρώες κλπ παρουσιάζονται ως διακριτοί ελληνογενείς λαοί και όχι ως Έλληνες...
Οι «παρλαπίπες» είναι δικό σου προνόμιο! Εκτός αν θεωρείς «παρλαπίπα» ότι οι Ανατολιακοί λαοί αντικειμενικά δεν ήταν Έλληνες/ελληνογενείς και ότι η γενική εικόνα της ελληνικής γραμματείας δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης αυτού ή ότι η γενική εικόνα στην οποία εκτίθονταν οι «Βυζαντινοί» λόγιοι (και την οποία εξέφραζαν/αναπαρήγαγαν και αυτοί) ήταν διαφορετική από αυτή που περιγράφω...και άσε τις παρλαπίπες.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 16 Απρ 2025, 08:03, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20626
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
και οι ελληνικοί μυθοι ηταν οικειοποίηση ιστοριων άλλων...Annibas έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 14:11Οι σημερινοί αρχαιολόγοι που θεωρούνται περισσότερο αξιόπιστοι ισχυρίζονται ότι η απώτερη καταγωγή των Ρωμαίων ήταν από Κέλτες της δυτικής Ευρώπης άσχετα αν είχαν κάποιες διαφορές επειδή ήταν πιο εκσυγχρονισμένοι για την εποχή τους. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στηρίχτηκαν στους Ελληνικούς μύθους τους οποίους διατηρούν μέχρι και σήμερα όπως το ίδιο κάνουν και οι νεοέλληνες αλλά γιατί οικειοποιήθηκαν τους Ελληνικούς μύθους δεν είχαν δικούς τους?Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 12:47Η κατά μακράν κυριαρχούσα ιδέα ήταν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι κατάγονταν από τους Τρώες. Ως κάτοικοι της Ιταλίας άρχισαν όπως και οι διάφοροι άλλοι πληθυσμοί της Ιταλίας εξ όσων γνωρίζω να δημιουργούν πεποιθήσεις απώτερης τρωικής καταγωγής ως μέσο αντιπαράταξης με τους Ιταλιώτες Έλληνες οι οποίο θεμελίωναν την ελληνικότητά τους μέσω μίας κοινής καταγωγής από τους Αχαιούς της Ιλιάδας. Αν αυτοί οι «εισβολείς» ήταν Έλληνες επειδή κατάγονταν από τους Αχαιούς τότε οι Ιταλικοί πληθυσμοί ήταν μη Έλληνες γιατί κατάγονταν από τους εχθρούς των Αχαιών Τρώες. Η πεποίθηση αυτή παρέμεινε κυριαρχούσα ακόμη και κατά την Κλασική Ρωμαϊκή περίοδο γιατί οι αρχαίοι Ρωμαίοι παρά τον εκτενή δανεισμό στοιχείων από τον ελληνιστικό πολιτισμό ήθελαν να διακηρύττουν την διακριτότητα τους από τους ηττημένους και κατ' αυτούς «θηλυπρεπείς» «Γραικύλους» καθώς και να δικαιολγούν/νομιμοποιούν την Ρωμαϊκή Κατάκτηση των «Γραικών» καταστροφέων της Τροίας.
δεν είχαν δικούς τους?
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20626
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
ειναι φτηνολόγοι...Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 14:00Το κατεξοχήν άθλημα των εθνικιστών είναι η ασάφεια, η υπεκφυγή και η ανακριβολογία. Όταν ο «κακός» Σαββάτιος έρχεται και τα θέτει όλα σε μία στέρεη και ακριβή βάση, αποστερόντας τους την ευκαιρεία να κάνουν τα άλματα λογικής επί ασάφειας, τότε γίνεται ο «κακός», ο «ελληνοφοβικός» και ο «ανθέλληνας»...
ατάλαντοι...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αυτός ο Όμηρος τα έκανε όλα.taxalata xalasa έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 22:19και οι ελληνικοί μυθοι ηταν οικειοποίηση ιστοριων άλλων...Annibas έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 14:11Οι σημερινοί αρχαιολόγοι που θεωρούνται περισσότερο αξιόπιστοι ισχυρίζονται ότι η απώτερη καταγωγή των Ρωμαίων ήταν από Κέλτες της δυτικής Ευρώπης άσχετα αν είχαν κάποιες διαφορές επειδή ήταν πιο εκσυγχρονισμένοι για την εποχή τους. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στηρίχτηκαν στους Ελληνικούς μύθους τους οποίους διατηρούν μέχρι και σήμερα όπως το ίδιο κάνουν και οι νεοέλληνες αλλά γιατί οικειοποιήθηκαν τους Ελληνικούς μύθους δεν είχαν δικούς τους?Σαββάτιος έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 12:47Η κατά μακράν κυριαρχούσα ιδέα ήταν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι κατάγονταν από τους Τρώες. Ως κάτοικοι της Ιταλίας άρχισαν όπως και οι διάφοροι άλλοι πληθυσμοί της Ιταλίας εξ όσων γνωρίζω να δημιουργούν πεποιθήσεις απώτερης τρωικής καταγωγής ως μέσο αντιπαράταξης με τους Ιταλιώτες Έλληνες οι οποίο θεμελίωναν την ελληνικότητά τους μέσω μίας κοινής καταγωγής από τους Αχαιούς της Ιλιάδας. Αν αυτοί οι «εισβολείς» ήταν Έλληνες επειδή κατάγονταν από τους Αχαιούς τότε οι Ιταλικοί πληθυσμοί ήταν μη Έλληνες γιατί κατάγονταν από τους εχθρούς των Αχαιών Τρώες. Η πεποίθηση αυτή παρέμεινε κυριαρχούσα ακόμη και κατά την Κλασική Ρωμαϊκή περίοδο γιατί οι αρχαίοι Ρωμαίοι παρά τον εκτενή δανεισμό στοιχείων από τον ελληνιστικό πολιτισμό ήθελαν να διακηρύττουν την διακριτότητα τους από τους ηττημένους και κατ' αυτούς «θηλυπρεπείς» «Γραικύλους» καθώς και να δικαιολγούν/νομιμοποιούν την Ρωμαϊκή Κατάκτηση των «Γραικών» καταστροφέων της Τροίας.
δεν είχαν δικούς τους?
- taxalata xalasa
- Δημοσιεύσεις: 20626
- Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
complexικός τύπος...Annibas έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 23:48Αυτός ο Όμηρος τα έκανε όλα.taxalata xalasa έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 22:19και οι ελληνικοί μυθοι ηταν οικειοποίηση ιστοριων άλλων...Annibas έγραψε: ↑15 Απρ 2025, 14:11
Οι σημερινοί αρχαιολόγοι που θεωρούνται περισσότερο αξιόπιστοι ισχυρίζονται ότι η απώτερη καταγωγή των Ρωμαίων ήταν από Κέλτες της δυτικής Ευρώπης άσχετα αν είχαν κάποιες διαφορές επειδή ήταν πιο εκσυγχρονισμένοι για την εποχή τους. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι στηρίχτηκαν στους Ελληνικούς μύθους τους οποίους διατηρούν μέχρι και σήμερα όπως το ίδιο κάνουν και οι νεοέλληνες αλλά γιατί οικειοποιήθηκαν τους Ελληνικούς μύθους δεν είχαν δικούς τους?
δεν είχαν δικούς τους?
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Παρά να γεμίζεις το νήμα με αθλιότητες, καλύτερα να προσπαθήσεις να αντικρούσεις αυτά με τα οποία διαφωνείς. Αν δεν μπορείς, κατάπιε τον [εθνικιστικό] σου εγωισμό και αποδέξου την αλήθεια!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 16 Απρ 2025, 09:39, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ηλίθιος αντιεθνικιστής είναι αυτός που θεωρεί δεδομένες τις εθνοτικές ταυτότητες όλων των άλλων κρατών πλην Ελλήνων.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
- Καβαλάρης
- Δημοσιεύσεις: 2499
- Εγγραφή: 01 Ιαν 2019, 18:07
- Phorum.gr user: Doc McCoy
- Τοποθεσία: Άγρια Δύση
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δεν υπήρξε καμμία αθλιότητα ανθρωπάκο. Πονάς φυσικά που προκαλείς ακατάπαυστους γέλωτες αλλά αυτά συμβαίνουν όταν γίνεσαι ρόμπα.
Τάδε έφη ο απαστράπτων ελληνογενής.



-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 994 Απαντήσεις
- 12850 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
- 71 Απαντήσεις
- 2252 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
11 Μαρ 2025, 21:07
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 886 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 286 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10