Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
- Λόρδος Ταντρίδης
- Δημοσιεύσεις: 2043
- Εγγραφή: 07 Οκτ 2018, 15:49
- Phorum.gr user: Λόρδος Ταντρίδης
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Ακόμα δεν έχει δοθεί μία επαρκή εξήγηση από τους Αντί-Συνεχιστές τι απέγιναν οι Αρχαίοι Έλληνες , αν εμείς είμαστε Σλάβοι και Άραβες . Και δεν μιλάμε για κανένα χωριό στα βουνά , ολόκληρες πόλεις και οικισμούς με προηγμένα συστήματα και τεχνολογίες για την εποχή τους . Άντε και να είπανε ότι είναι Ρωμαίοι , αλλάζει το γεγονός ότι πριν ήταν Έλληνες ;
Και εν τέλη τι σας πειράζει να δηλώνουμε Αρχαίοι Έλληνες , από την στιγμή μάλιστα που έχουμε και κάποια αποδεικτικά στοιχεία να δείξουμε ; Δεν υπάρχει κάποια φορολόγηση για αυτό ή κάτι άλλο κακό . Και εσείς ας λέτε ότι είστε απόγονοι των Σοβιετικών ας πούμε ποσώς με πειράζει . Γούστο σας και καπέλο σας .
Και εν τέλη τι σας πειράζει να δηλώνουμε Αρχαίοι Έλληνες , από την στιγμή μάλιστα που έχουμε και κάποια αποδεικτικά στοιχεία να δείξουμε ; Δεν υπάρχει κάποια φορολόγηση για αυτό ή κάτι άλλο κακό . Και εσείς ας λέτε ότι είστε απόγονοι των Σοβιετικών ας πούμε ποσώς με πειράζει . Γούστο σας και καπέλο σας .
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
O Αρίστος το έχει πάει πολύ πιο πέρα από αυτό: παραλληλίζει τις ανθρώπινες υποδιαιρέσεις με τα διαφορετικά είδη των ζώωνLeporello έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 14:43Το άκρον άωτο το ιδεαλισμού: και καλά τα έθνη είναι αιωνια και αυθύπαρκτη οντότητα δοσμένη από την Φύση (η φυση αρεσκεται να παραγει διαφορες και οχι ομοιομορφια). Αν είχε έστω και κόκκο αλήθειας αυτό το ανιστορικό αφήγημα, δεν θα μπορούσαν να δημιουργηθούν νέα έθνη. Θα λέγαμε ότι οι Γάλλοι είναι στην πραγματικότητα Κέλτες και οι Τούρκοι Χετταίοι (αν και ούτε οι Κέλτες, ούτε οι Χετταίοι ήταν οι πρώτοι κάτοικοι των αντίστοιχων περιοχών).Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 08:26Δεν ειναι αφαιρετικη νοητικη κατασκευη απο καποια εξουσια το εθνος αλλα συλληψη που εκφραζει την πραγματικοτητα. Το οτι πιχι τα προβατα δεν ειναι λυκοι και αποτελουν ξεχωριστη ζωικη ομαδα ειναι πραγματικοτητα, καθε ζωο γνωριζει ποια αλλα ζωα ανηκουν στο ειδος του και ποια οχι. Το οτι οι Ελληνες με τους Τουρκους εχουν γλωσσικες, πολιτισμικες, φυσιογνωμικες διαφορες, ειναι πραγματικοτητα. Το οτι οι Γερμανοι με τους Παπουα δεν εχουν καμια σχεση ειναι επισης πραγματικοτητα.
Γενικοτερα η φυση αρεσκεται να παραγει διαφορες και οχι ομοιομορφια. Το να εντοπιζουμε τις διαφορες ειναι κατι προφανες αν πιχι μιλαμε διαφορετικες γλωσσες. Η γλωσσα ειναι κοινος συνδεσμος, οπου δεν υπαρχει ο κοινος συνδεσμος αμεσως εντοπιζεται η διαφορετικοτητα.


Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Leporello έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 14:43Το άκρον άωτο το ιδεαλισμού: και καλά τα έθνη είναι αιωνια και αυθύπαρκτη οντότητα δοσμένη από την Φύση (η φυση αρεσκεται να παραγει διαφορες και οχι ομοιομορφια). Αν είχε έστω και κόκκο αλήθειας αυτό το ανιστορικό αφήγημα, δεν θα μπορούσαν να δημιουργηθούν νέα έθνη. Θα λέγαμε ότι οι Γάλλοι είναι στην πραγματικότητα Κέλτες και οι Τούρκοι Χετταίοι (αν και ούτε οι Κέλτες, ούτε οι Χετταίοι ήταν οι πρώτοι κάτοικοι των αντίστοιχων περιοχών).Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 08:26Δεν ειναι αφαιρετικη νοητικη κατασκευη απο καποια εξουσια το εθνος αλλα συλληψη που εκφραζει την πραγματικοτητα. Το οτι πιχι τα προβατα δεν ειναι λυκοι και αποτελουν ξεχωριστη ζωικη ομαδα ειναι πραγματικοτητα, καθε ζωο γνωριζει ποια αλλα ζωα ανηκουν στο ειδος του και ποια οχι. Το οτι οι Ελληνες με τους Τουρκους εχουν γλωσσικες, πολιτισμικες, φυσιογνωμικες διαφορες, ειναι πραγματικοτητα. Το οτι οι Γερμανοι με τους Παπουα δεν εχουν καμια σχεση ειναι επισης πραγματικοτητα.
Γενικοτερα η φυση αρεσκεται να παραγει διαφορες και οχι ομοιομορφια. Το να εντοπιζουμε τις διαφορες ειναι κατι προφανες αν πιχι μιλαμε διαφορετικες γλωσσες. Η γλωσσα ειναι κοινος συνδεσμος, οπου δεν υπαρχει ο κοινος συνδεσμος αμεσως εντοπιζεται η διαφορετικοτητα.
Καθολου ιδεαλισμος, χειροπιαστος ρεαλισμος, τα κοινα γνωρισματα συγκροτουν ταυτοτητα ειτε μιλαμε για αγελη ζωων, ειτε για κοινωνια ανθρωπων. Η δικη σας θεση οτι αυτη η ταυτοτητα για να αναγνωριστει πρεπει να περασει απο το φεις κοντρολ της κρατικης υποστασης εχει ακυρωθει επανειλημμενα στην ιστορια, παραδειγματα οι Εβραιοι της διασπορας πριν την ιδρυση του ισραηλινου κρατους και οι Κουρδοι που ποτε δεν ιδρυσαν κρατος.
Απλα οι ταυτοτητες δεν ειναι στατικες, εξελισσονται καθως καποια γνωρισματα υποχωρουν ενω αναπτυσσονται νεα, οποτε καποια στιγμη εχουμε την ποιοτικη αλλαγη της εμφανισης νεας ταυτοτητας λειτουργικοτερης της παλιας. Οσο γι τους Κελτες της Γαλλιας ειχαν την ιδια τυχη που ειχαν και οι Πελασγοι μετα την εμφανιση των ελληνικων φυλων
Το ιδιο ισχυει και για τις γλωσσες, εξελισσονται δυναμικα, δεν μιλαμε την αρχαια ελληνικη αλλα τη νεα που εξελιχθηκε απο αυτην.
.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Στα ζωα η αισθηση της ταυτοτητας ειναι πολυ πιο δεσμευτικη απο τις ανθρωπινες ομαδες. Οι κοτσιφες καταλαβαινουν τη δικη τους λαλια, οχι τη λαλια των παπαγαλων. Και σε αυτο δεν χωρουν εξαιρεσεις.
Οταν λοιπον κατι ειναι ΘΕΣΜΟΣ μεσα στην ιδια τη φυση, απο τα πρωτα σταδια του ζωικου βασιλειου, μονο ιδεαλιστικο δεν μπορεις να το πεις. Εκτος και αν κανεις νοητικες αφαιρεσεις στο μυαλο σου για να ακυρωσεις το πατερν της φυσης, οποτε εσυ βγαινεις ιδεαλιστης (πιχι οι υλιστες διαφωτιστες που με τις προκρουστιες αφαιρεσεις τους προσπαθουσαν ολα να τα κοντυνουν στα μετρα τους).

.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Πολλά πράγματα μπορεί να προσδιορίζουν έναν λαό. Πολλοί δίνουν έμφαση στο θρήσκευμα, τη γλώσσα και την ιστορία. Την ιστορία δε μπορείς να τη παρακάμψεις με κανέναν τρόπο αλλά στα άλλα δύο θα μπορούσες θεωρητικά να μην δώσεις τόση έμφαση. Η ταυτότητα σου είναι αυτό που είσαι και όχι αυτό που θα ήθελες να είσαι. Από 'κει και πέρα η μοναδικότητα είναι πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό.
In the darkness between the stars the weak and the faithless find no deliverance.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Πλέον δεν βρισκόμαστε στην εποχή του ρομαντισμού για να μιλάμε για συνέχειες και ασυνέχειες σε βιολογικό ( φυλετικό επίπεδο ). Η συνέχεια ή η ασυνέχεια έχει να κάνει με το αν οι ελληνόφωνοι του Μεσαίωνα ( Βυζαντινή Εποχή ) θυμούνταν ή ξέχασαν ότι κατάγονταν από τους αρχαίους ελληνόφωνους. Αν το θυμούνταν έχουμε συνέχεια. Αν το ξέχασαν έχουμε ασυνέχεια.Λόρδος Ταντρίδης έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 18:27Ακόμα δεν έχει δοθεί μία επαρκή εξήγηση από τους Αντί-Συνεχιστές τι απέγιναν οι Αρχαίοι Έλληνες , αν εμείς είμαστε Σλάβοι και Άραβες . Και δεν μιλάμε για κανένα χωριό στα βουνά , ολόκληρες πόλεις και οικισμούς με προηγμένα συστήματα και τεχνολογίες για την εποχή τους . Άντε και να είπανε ότι είναι Ρωμαίοι , αλλάζει το γεγονός ότι πριν ήταν Έλληνες ;
Και εν τέλη τι σας πειράζει να δηλώνουμε Αρχαίοι Έλληνες , από την στιγμή μάλιστα που έχουμε και κάποια αποδεικτικά στοιχεία να δείξουμε ; Δεν υπάρχει κάποια φορολόγηση για αυτό ή κάτι άλλο κακό . Και εσείς ας λέτε ότι είστε απόγονοι των Σοβιετικών ας πούμε ποσώς με πειράζει . Γούστο σας και καπέλο σας .
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Έδω έχεις ένα δίκιο, αφού οι αρχαίοι Έλληνες χαρακτήριζαν έθνος οποιαδήποτε ομάδα με κοινά χαρακτηριστικά (Όμηρος: έθνος μελισσών, έθνος χοίρων, Πλάτων: έθνος ιχθύων, Ξενοφών: έθνος ραψωδών, θήλυ και άρρεν έθνος)Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 18:41Καθολου ιδεαλισμος, χειροπιαστος ρεαλισμος, τα κοινα γνωρισματα συγκροτουν ταυτοτητα ειτε μιλαμε για αγελη ζωων, ειτε για κοινωνια ανθρωπων. Η δικη σας θεση οτι αυτη η ταυτοτητα για να αναγνωριστει πρεπει να περασει απο το φεις κοντρολ της κρατικης υποστασης εχει ακυρωθει επανειλημμενα στην ιστορια, παραδειγματα οι Εβραιοι της διασπορας πριν την ιδρυση του ισραηλινου κρατους και οι Κουρδοι που ποτε δεν ιδρυσαν κρατος.

Αλλά: δεν σχηματίζουν όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες έθνη. Οι φυλές της παλαιολιθικής-νεολιθικής εποχής, τα ελληνικά και προελληνικά φύλα που κατοικούσαν στον ελλαδικό χώρο πριν την μυκηναϊκή περίοδο, τα διάφορα βαρβαρικά (γερμανικά, σλαβικά) φύλα του πρώιμου μεσαίωνα προφανώς δεν μπορούν να χαρακτηριστούν έθνη.
Επίσης, οι σχολές που ταυτίζουν το έθνος με τη νεωτερικότητα, την αστική τάξη, τον εθνικισμό και το έθνος-κράτος δεν υπονοούν ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν ομαδοποιήσεις με κάποια εθνοπολιτισμικά χαρακτηριστικά. Απλώς τις χαρακτηρίζουν με άλλους όρους, χαμηλότερης βαρύτητας. Η μοντέρνα εθνολογία τις λέει "εθνότητες". Παλιά η αριστερά τις έλεγε "λαότητες".
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Pertinax έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 19:28
Επίσης, οι σχολές που ταυτίζουν το έθνος με τη νεωτερικότητα, την αστική τάξη, τον εθνικισμό και το έθνος-κράτος δεν υπονοούν ότι στο παρελθόν δεν υπήρχαν ομαδοποιήσεις με κάποια εθνοπολιτισμικά χαρακτηριστικά. Απλώς τις χαρακτηρίζουν με άλλους όρους, χαμηλότερης βαρύτητας. Η μοντέρνα εθνολογία τις λέει "εθνότητες". Παλιά η αριστερά τις έλεγε "λαότητες".
Xαμηλοτερης βαρυτητας ειναι οι συγχρονες ομαδοποιησεις. Ειναι κωμικο να λεμε οτι δεν ενοιωθαν εθνος οι Εβραιοι οταν θυσιαζοντουσαν μεχρις ενος στη Μασαντα εναντιον των πανισχυρων Ρωμαιων και οτι δεν ενοιωθαν εθνος οι Ελληνες στους Περσικους Πολεμους. Ο τροπος που αντιλαμβανονταν το εθνος ο Πλατωνας, ο Ισοκρατης και ο Γοργιας ειναι 100 φορες ποιοτικοτερος απο οτι το αντιλαμβανονται καποιοι συγχρονοι.
Απλα οι Δυτικοι διαφωτιστες συστηματικα υποτιμησαν πολλα στην αρχαιοτητα για να βγουν απο πανω. Θεωρησαν πιχι οτι μια οργανωμενη κρατικη δομη εχει μεγαλυτερη σημασια απο το φυγοκεντρο μοντελο της αρχαιοτητας με τα ιστορικα εθνη να εχουν πολυκεντρικη αναπτυξη μεσω των κοινοτητων της διασπορας τους.
.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Όπως έγραψα και σε προηγούμενο σχόλιο, ειδικά οι αρχαίοι Έλληνες είχαν μια εθνική συνείδηση της πλάκας που τους ένωνε μία φορά και τους χώριζε δέκα. Τα πιστεύω μεμονωμένων διανοούμενων δεν ευθυγραμμίζονταν με την κοινωνική πραγματικότητα της εποχής. Ούτε καν το 1821 ο απλός λαός είχε ενστερνιστεί την εθνική ιδέα ως το ανώτερο ιδανικό του. Γι΄αυτό του Κολοκοτρώνη του έβγαινε η Παναγία να κρατάει σε εγρήγορση τους στρατιώτες του μετά από κάθε πετυχημένη μάχη ή πολιορκία κάστρου. Αυτό επιτεύχθηκε μόνο μέσω των θεσμών του νεοελληνικού κράτους και την ευρύτερη κυκλοφορία εντύπων με εθνικό-εθνικιστικό περιεχόμενο. Η εβραϊκή περίπτωση είναι ιδιάζουσα, γιατί εκεί η εθνότητα ταυτιζόταν απόλυτα με το θρησκευτικό μεσσιανισμό.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 19:36Xαμηλοτερης βαρυτητας ειναι οι συγχρονες ομαδοποιησεις. Ειναι κωμικο να λεμε οτι δεν ενοιωθαν εθνος οι Εβραιοι οταν θυσιαζοντουσαν μεχρις ενος στη Μασαντα εναντιον των πανισχυρων Ρωμαιων και οτι δεν ενοιωθαν εθνος οι Ελληνες στους Περσικους Πολεμους. Ο τροπος που αντιλαμβανονταν το εθνος ο Πλατωνας, ο Ισοκρατης και ο Γοργιας ειναι 100 φορες ποιοτικοτερος απο οτι το αντιλαμβανονται καποιοι συγχρονοι.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Και σημερα που εχουμε αυστηρη κρατικη υποσταση οι Ελληνες χωριζονται στα δεκα ζητηματα για να ενωθουν στο ενα. Εδω ακομη και σε σοβαρα εθνικα θεματα οπως ελληνοτουρκικα, Μακεδονικο, σχεση με την Κυπρο, δεν υπαρχει καμια ομοφωνια στην αντιμετωπιση. Ειμαστε διχασμενοι ακομη και στο πως θα γιορτασουμε τα 200 χρονια απο την επανασταση. 
Και αν οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν εθνικη συνειδηση της πλακας οπως ισχυριζεσαι, σημερα η εθνικη συνειδηση στο 80% του πληθυσμου ειναι εντελως πιο της πλακας. Τουλαχιστον οι αρχαιοι Ελληνες μπορουσαν να κινητοποιηθουν ολοι να πολεμησουν υπερ βωμων και εστιων, σημερα το μονο που κινητοποιει τους Νεοελληνες ειναι το κοψιμο της συνταξης η του μισθου.
.

Και αν οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν εθνικη συνειδηση της πλακας οπως ισχυριζεσαι, σημερα η εθνικη συνειδηση στο 80% του πληθυσμου ειναι εντελως πιο της πλακας. Τουλαχιστον οι αρχαιοι Ελληνες μπορουσαν να κινητοποιηθουν ολοι να πολεμησουν υπερ βωμων και εστιων, σημερα το μονο που κινητοποιει τους Νεοελληνες ειναι το κοψιμο της συνταξης η του μισθου.
.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Καμία σχέση. Αν επιτεθούν οι Τούρκοι όλοι θα γίνουμε μια γροθιά. Όταν επιτέθηκαν οι Ιταλοί, ακόμα και ο Ζαχαριάδης έστειλε επιστολή στήριξης στον Μεταξά. Στην αρχαιότητα όμως, όταν επιτέθηκαν οι Πέρσες πολλές ελληνικές πόλεις μήδισαν και άλλες παρέμειναν ουδέτερες.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 19:59Και σημερα που εχουμε αυστηρη κρατικη υποσταση οι Ελληνες χωριζονται στα δεκα ζητηματα για να ενωθουν στο ενα. Εδω ακομη και σε σοβαρα εθνικα θεματα οπως ελληνοτουρκικα, Μακεδονικο, σχεση με την Κυπρο, δεν υπαρχει καμια ομοφωνια στην αντιμετωπιση.
Και αν οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν εθνικη συνειδηση της πλακας οπως ισχυριζεσαι, σημερα η εθνικη συνειδηση στο 80% του πληθυσμου ειναι εντελως πιο της πλακας. Τουλαχιστον οι αρχαιοι Ελληνες μπορουσαν να κινητοποιηθουν ολοι να πολεμησουν υπερ βωμων και εστιων, σημερα το μονο που κινητοποιει τους Νεοελληνες ειναι το κοψιμο της συνταξης η του μισθου.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Pertinax έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 20:06Καμία σχέση. Αν επιτεθούν οι Τούρκοι όλοι θα γίνουμε μια γροθιά. Όταν επιτέθηκαν οι Ιταλοί, ακόμα και ο Ζαχαριάδης έστειλε επιστολή στήριξης στον Μεταξά. Στην αρχαιότητα όμως, όταν επιτέθηκαν οι Πέρσες πολλές ελληνικές πόλεις μήδισαν και άλλες παρέμειναν ουδέτερες.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 19:59Και σημερα που εχουμε αυστηρη κρατικη υποσταση οι Ελληνες χωριζονται στα δεκα ζητηματα για να ενωθουν στο ενα. Εδω ακομη και σε σοβαρα εθνικα θεματα οπως ελληνοτουρκικα, Μακεδονικο, σχεση με την Κυπρο, δεν υπαρχει καμια ομοφωνια στην αντιμετωπιση.
Και αν οι αρχαιοι Ελληνες ειχαν εθνικη συνειδηση της πλακας οπως ισχυριζεσαι, σημερα η εθνικη συνειδηση στο 80% του πληθυσμου ειναι εντελως πιο της πλακας. Τουλαχιστον οι αρχαιοι Ελληνες μπορουσαν να κινητοποιηθουν ολοι να πολεμησουν υπερ βωμων και εστιων, σημερα το μονο που κινητοποιει τους Νεοελληνες ειναι το κοψιμο της συνταξης η του μισθου.
Η αντιπαλοτητα Αθηνας-Σπαρτης στον αρχαιο κοσμο αντικατασταθηκε στο νεοελληνικο κρατος με την ισχυρη εσωτερικη ψυχροπολεμικη συγκρουση Δεξιας με την Αριστερα, που τρεις φορες εγινε και θερμοπολεμικη.
Η Αριστερα θελησε μεχρι και να σαμποταρει τη Μικρασιατικη Εκστρατεια ενω αγωνιστηκε για την αποσχιση της Μακεδονιας απο τον εθνικο κορμο και μεταπολεμικα επελεξε τον Εμφυλιο. Συνεπως μην εισαι καθολου σιγουρος οτι στα εθνικα θεματα ειμαστε μια γροθια οι Νεοελληνες. Τον Εθνικο Διχασμο αντικατεστησε η λυσσαλεα συγκρουση Δεξιας και Αριστερας.
Σημερα ισως η φυση της συγκρουσης εχει αλλαξει καθως ενα υβριδιο δεξιας με ενα υβριδιο αριστερας εχουν συμμαχησει σε βασικους στοχους της Παγκοσμιοποιησης και στρεφονται ουσιαστικα κατα των λαικων στρωματων και των αξιων τους.
.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Ουσιοκρατία στη νιοστή.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 20:56
Η αντιπαλοτητα Αθηνας-Σπαρτης στον αρχαιο κοσμο αντικατασταθηκε στο νεοελληνικο κρατος με την ισχυρη εσωτερικη ψυχροπολεμικη συγκρουση Δεξιας με την Αριστερα, που τρεις φορες εγινε και θερμοπολεμικη.
Η Αριστερα θελησε μεχρι και να σαμποταρει τη Μικρασιατικη Εκστρατεια ενω αγωνιστηκε για την αποσχιση της Μακεδονιας απο τον εθνικο κορμο και μεταπολεμικα επελεξε τον Εμφυλιο. Συνεπως μην εισαι καθολου σιγουρος οτι στα εθνικα θεματα ειμαστε μια γροθια οι Νεοελληνες. Τον Εθνικο Διχασμο αντικατεστησε η λυσσαλεα συγκρουση Δεξιας και Αριστερας.
Σημερα ισως η φυση της συγκρουσης εχει αλλαξει καθως ενα υβριδιο δεξιας με ενα υβριδιο αριστερας εχουν συμμαχησει σε βασικους στοχους της Παγκοσμιοποιησης και στρεφονται ουσιαστικα κατα των λαικων στρωματων και των αξιων τους.
Οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες πολεμούσαν μεταξύ τους για το συμφέρον δύο διαφορετικών πατρίδων (Αθήνας και Σπάρτης). Οι Δεξιοί και οι Αριστεροί πολεμούσαν μεταξύ τους για τον έλεγχο της ίδιας πατρίδας, της Ελλάδας. Απλά ονειρεύονταν μια Ελλάδα όπου θα κυριαρχούσε η δική τους πολιτική ιδεολογία.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Pertinax έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 21:23Ουσιοκρατία στη νιοστή.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 20:56
Η αντιπαλοτητα Αθηνας-Σπαρτης στον αρχαιο κοσμο αντικατασταθηκε στο νεοελληνικο κρατος με την ισχυρη εσωτερικη ψυχροπολεμικη συγκρουση Δεξιας με την Αριστερα, που τρεις φορες εγινε και θερμοπολεμικη.
Η Αριστερα θελησε μεχρι και να σαμποταρει τη Μικρασιατικη Εκστρατεια ενω αγωνιστηκε για την αποσχιση της Μακεδονιας απο τον εθνικο κορμο και μεταπολεμικα επελεξε τον Εμφυλιο. Συνεπως μην εισαι καθολου σιγουρος οτι στα εθνικα θεματα ειμαστε μια γροθια οι Νεοελληνες. Τον Εθνικο Διχασμο αντικατεστησε η λυσσαλεα συγκρουση Δεξιας και Αριστερας.
Σημερα ισως η φυση της συγκρουσης εχει αλλαξει καθως ενα υβριδιο δεξιας με ενα υβριδιο αριστερας εχουν συμμαχησει σε βασικους στοχους της Παγκοσμιοποιησης και στρεφονται ουσιαστικα κατα των λαικων στρωματων και των αξιων τους.
Οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες πολεμούσαν μεταξύ τους για το συμφέρον δύο διαφορετικών πατρίδων (Αθήνας και Σπάρτης). Οι Δεξιοί και οι Αριστεροί πολεμούσαν μεταξύ τους για τον έλεγχο της ίδιας πατρίδας, της Ελλάδας. Απλά ονειρεύονταν μια Ελλάδα όπου θα κυριαρχούσε η δική τους πολιτική ιδεολογία.
Οι Αριστεροι της γνωστης περιοδου θεωρουσαν οτι η Ελλαδα τελειωνει στα Τεμπη και οτι δεν πρεπει να περιλαμβανει τη Μακεδονια, τη Θρακη, την Κυπρο και μερη της Μικρας Ασιας. Επισης το καλυτερο τους σεναριο θα ηταν να αποτελεσει η Ελλαδα (μαζι με αλλες βαλκανικες χωρες), λαικη δημοκρατια της ΕΣΣΔ (αν κερδιζε η Σοβιετια τον Ψυχρο Πολεμο).
Η διαφορετικη ιδεολογια λοιπον μπορει τελικα να σημαινε και διαφορετικες πατριδες. Οι Δεξιοι εβλεπαν την Ελλαδα σαν οργανικο μερος και προμαχωνα της Δυσης, οι Αριστεροι την ονειρευοντουσαν σαν την εξοδο της Σοβιετικης Ενωσης στη Μεσογειο.
.
Re: Μερικές σκέψεις για την νεοελληνική ταυτότητα
Δεν τα υποστήριζαν αυτά όλοι οι αριστεροί. Τουλάχιστον όχι το ΕΑΜ και ο Βελουχιώτης.Αρίστος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2020, 21:32Οι Αριστεροι της γνωστης περιοδου θεωρουσαν οτι η Ελλαδα τελειωνει στα Τεμπη και οτι δεν πρεπει να περιλαμβανει τη Μακεδονια, τη Θρακη, την Κυπρο και μερη της Μικρας Ασιας. Επισης το καλυτερο τους σεναριο θα ηταν να αποτελεσει η Ελλαδα (μαζι με αλλες βαλκανικες χωρες), λαικη δημοκρατια της ΕΣΣΔ (αν κερδιζε η Σοβιετια τον Ψυχρο Πολεμο).
Η διαφορετικη ιδεολογια λοιπον μπορει τελικα να σημαινε και διαφορετικες πατριδες. Οι Δεξιοι εβλεπαν την Ελλαδα σαν οργανικο μερος και προμαχωνα της Δυσης, οι Αριστεροι την ονειρευοντουσαν σαν την εξοδο της Σοβιετικης Ενωσης στη Μεσογειο.
.
Εν πάσει περιπτώσει, ακόμα και οι επιλογές της μικρότερης εδαφικά Ελλάδας ή της Ελλάδας ως ομόσπονδου κράτους μέσα σε μια μεγάλη σοβιετική ομοσπονδία δεν καταργούσαν την ιδέα της ελληνικής πατρίδας. Πόσο μάλλον η επιλογή στρατοπέδου στον Ψυχρό πόλεμο.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 19 Απαντήσεις
- 775 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Fata_Morgana
25 Αύγ 2024, 22:26
-
-
Νέα δημοσίευση Η πολιτική μου ταυτότητα.
από Γενιά της Αμαρτίας » 31 Μαρ 2025, 09:25 » σε Φιλοσοφία πολιτικής - 3 Απαντήσεις
- 184 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Γενιά της Αμαρτίας
31 Μαρ 2025, 09:55
-
-
- 47 Απαντήσεις
- 4028 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Leporello
05 Οκτ 2024, 15:34
-
-
Νέα δημοσίευση Προσωπικος Αριθμος και Νεα Ηλεκτρονικη Ταυτοτητα
από Νατάσα » 02 Νοέμ 2024, 20:17 » σε Θρησκειολογία - 63 Απαντήσεις
- 1980 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Νατάσα
11 Νοέμ 2024, 12:50
-