Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 19:33

Pertinax έγραψε:
28 Δεκ 2019, 19:24

Γιατί ενώ όλοι οι ειδωλολάτρες της Ρωμανίας είχαν εξαφανιστεί (θεωρούνταν πλέον αρχαίοι), επιβίωναν ακόμα κάποιοι σύγχρονοι στη Μάνη.
Και πάλι δεν βρίσκω τον λόγο να κάνει αυτόν τον διαχωρισμό :102:
όταν μάλιστα αναφερει τη φράση εντοπιων [ Ρωμαίων] και Παλαιοτέρων Ρωμαίων [ Μανιατών ειδολολατρών ]


Θα ηταν πιο λογικό να έγραφε
'''καλουντε Ελληνες γιατι ειναι προσκηνητες των ειδωλων , οπως ηταν οι Ελληνες''' :8)

Επίσης εχουμε η οχι στην αρχαια γραμματεία αναφορα περι ''Παλαιων Πελασγων''' η '''Αρχαιων Λελεγων''' κλπ;;
Γιατί αν έχουμε τότε αλλαζει το πράγμα και δέχομαι χωρις ερωτηματικά την ερμηνεία σου :g030:

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 28 Δεκ 2019, 20:01

Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 19:33
Pertinax έγραψε:
28 Δεκ 2019, 19:24

Γιατί ενώ όλοι οι ειδωλολάτρες της Ρωμανίας είχαν εξαφανιστεί (θεωρούνταν πλέον αρχαίοι), επιβίωναν ακόμα κάποιοι σύγχρονοι στη Μάνη.
Και πάλι δεν βρίσκω τον λόγο να κάνει αυτόν τον διαχωρισμό :102:
όταν μάλιστα αναφερει τη φράση εντοπιων [ Ρωμαίων] και Παλαιοτέρων Ρωμαίων [ Μανιατών ειδολολατρών ]
Δεν λέει ότι οι Μανιάτες ήταν παλαιότεροι Ρωμαίοι, αλλά ότι βαστούσαν από τους παλαιότερους Ρωμαίους που ήταν ειδωλολάτρες. Άρα το Ρωμαίος είναι εθνοτικό (παλαιότεροι Ρωμαίοι=ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Ρωμαίοι=χριστιανοί), ενώ το Έλληνες είναι θρησκευτικό (παλαιοί Έλληνες=παλαιοί ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Έλληνες=σύγχρονοι ειδωλολάτρες).

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 28 Δεκ 2019, 20:08

Chronicle έγραψε:
24 Δεκ 2019, 09:42
Όπως λέει και ο Λιουτπράνδος, στους Βυζαντινούς "εσείς είστε τόσο Γραικοί, που θεωρούμε ότι απεχθάνεστε ακόμα και το όνομα Ρωμαίοι" διότι γι' αυτούς, είναι αδιανόητο να είναι κάποιος Ρωμαίος χωρίς τα στοιχεία λατινικότητας. Και ήδη στον 9ο αιώνα οι Δυτικοί τους λένε, "εσείς δεν έχετε τίποτα το ρωμαϊκό, εμείς έχουμε ιταλικά εδάφη, λατινική γλώσσα, πρεσβυτέρα Ρώμη". Όμως το αυτί των βυζαντινών δεν ιδρώνει, και χαρακτηρίζουν "βάρβαρο" κάθε λατινικό στοιχείο, πράγμα αδιανόητο να πει κάποιος αν φέρει αντίληψη συνέχειας σπέρματος, υβρίζοντας το γένος του, τον πατέρα του.
Ωπα, πάλι μπερδεύεις τα βυζαντινά αφηγήματα, για να βγάλεις το συμπέρασμα που θέλεις. Από τις απαντήσεις των Βυζαντινών στον Λιουτπράνδο δεν προκύπτουν ύβρεις προς τους ίδιους τους αρχαίους Ρωμαίους. Αντιθέτως, φαίνεται να πίστευαν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι χωρίστηκαν σε δύο παρακλάδια: στους ευγενείς και αυθεντικούς συνεχιστές που ίδρυσαν τη Νέα Ρώμη και στους παρακατιανούς, τα απόκληρα τέκνα, που έμειναν πίσω στη Ρώμη.

Ο Λιουπράνδος δεν λέει "είστε τόσο Γραικοί", αλλά "γίνατε τόσο Γραικοί". Δηλαδή ακόμα και αυτός αφήνει να εννοηθεί ότι μιλάει σε εκ καταγωγής Ρωμαίους (ευγενείς) που είχαν χάσει τη ρωμαϊκότητά τους, κατά το δυτικό αφήγημα, επειδή αλλοιώθηκαν πολιτισμικά από το λαό των Γραικών.

Υβρεολόγιο κατά των λατινικών βρίσκεις στον Μιχαήλ Γ΄, αλλά όχι στον Πορφυρογέννητο που αποκαλεί πάτριο γλώσσα τη λατινική και καταγράφει τις λατινικές φράσεις που άδονταν στις επίσημες βυζαντινές τελετές, μέχρι την εποχή του (De Ceremoniis):

Τὰ ὑπὸ τῶν καγκελλαρίων τοῦ κοιαίστωρος ἐν ταῖς προελεύσεσι τῶν δεσποτῶν ἐν τῇ Μεγάλῃ Ἐκκλησίᾳ ῥωμαϊστὶ ᾀδόμενα

Χριστούγεννα:
"∆ὲ Μαρίε Βέργηνε νάτους ἐτ Μάγια δ' ωριεντε κοὺμ μούνερα ἀδοράντες."
"Κρίστους, ∆έους νόστερ, κουμσέρβετ ἠμπέριουμ βέστρουμ περ μουλτουσάννος ἐτ βόνος."

Φώτα:
"Ἰῶαννες ἐν Ἰορδάνε βαπτΐζατ ∆όμηνουμ• σεκούνδουμ ἴλλουμ βόκατ δὲ τὲ βόλο."
"Κρίστους, ∆έους νόστερ, κούμσερβετ ἠμπέριουμ βέστρουμ περ μουλτοσάννος ἐτ βόνος."

Ανάσταση:
"Κοὺμ κρουκηφίξους ἐστ ἐτ σεπούλτους ἐτ τέρξια δίερρε σουρρέξιτ."
"Κρίστους, ∆έους νόστερ, κούμσερβετ ἠμπέριουμ βέστρουμ περ μουλτοσάννος ἐτ βόνος."


Ἔκθεσις τῶν λεγομένων ὑπὸ τῶν βουκαλίων

"Κωνσερβεθ ∆έους, ἠμπέρηουμ βέστρουμ."
Ὅ ἐστιν μεθερμηνευόμενον• "Φυλάξῃ ὁ Θεὸς τὴν βασιλείαν ὑμῶν."

"Βόνα τοῦα σέμπερ."
"Τὰ ἀγαθά σου διηνεκῶς."

"Βίκτωρ σῆς σέμπερ."
"Τροπαιοῦχος ἔσῃ ἀεί."
Όπως κατά λέξη είχε γραφτεί ( http://www.oodegr.com/neopaganismos/ell ... f_9.htm#1. ):
"η ρωμαϊκότητα που συνεχίζεται σε υπόβαθρο κυρίως ελληνικό είναι πλέον «Νεο-Ρωμαϊκή» (Νέα Ρώμη)"

Το νεορωμαϊκή όμως, δεν αρκεί αν απουσιάζει ο μέγας πυλώνας υπερηφάνειας και διαφοροποίησης στον αγώνα ανατολής-δύσης που είναι ακριβώς το "ελληνικό υπόβαθρο".

Χωρίς τον πυλώνα του ελληνισμού μαζί με την tranlatio imperii φυσικά, που έφερε την αυτοκρατορία στα εδάφη του ελληνισμού, η ταυτότητα παραμένει λειψή διότι απουσιάζει αυτό που υπάρχει στις πηγές, ότι Ανατολή και Δύση συγκρούονται, και συγκρούονται ουσιαστικά ως ελληνορωμαϊκή και λατινορωμαϊκή ταυτότητα.

Αυτό που γράφουν οι πηγές, δεν μπορούμε να το αφαιρέσουμε. Η ρωμαϊκότητα των βυζαντινών είναι "νεο-ρωμαϊκή", όμως δεν αρκεί, διότι οι ίδιοι βυζαντινοί προσδιορίζουν τους εαυτούς τους και διαφοροποιούνται προς τους τρίτους, με βάση τρεις άξονες κύρους, που είναι η ρωμαϊκότητα, η πίστη και ο ελληνισμός.
Eξυπακούεται ότι το νεο-ρωμαϊκή συμπεριλαμβάνει τον πυλώνα του ελληνισμού. Αλλιώς δεν θα ήταν νεο-ρωμαϊκή, αλλά σκέτα ρωμαϊκή.

Αλλά η εμμονή να αναφέρεται κάθε φορά το βυζαντινό τρίπτυχο (ρωμαϊσμός-ορθοδοξία-ελληνισμός) οφείλεται στην προκατάληψη αυτών που επιλέγουν να βλέπουν τον ελληνισμό σαν διακριτή οντότητα και να μη βλέπουν ότι η βυζαντινή ταυτότητα, στην ολότητά της, ήταν μια εθνοτική ταυτότητα.

Κανείς δεν μιλάει για τριαξονική ταυτότητα αμερικανισμού (πολιτεία) - προτεσταντισμού (επικρατούν θρήσκευμα) - αγγλοσαξωνισμού (γλώσσα και πολιτισμός). Λέει απλά "αμερικανική ταυτότητα".
Όπως βλέπουμε στον Συνεχιστή, πηγές δόξας για τους βυζαντινούς αποτελούν όχι μόνο ρωμαϊκές παραδόσεις (1) αλλά και ο ελληνισμός (3), αφού οι Ρωμαίοι θαυμάζονται από όλα τα έθνη για την ελληνική τους παιδεία η οποία αν και είναι δημιούργημα των Ελλήνων, χαρακτηρίζεται "ημετέρα" (2), όπως ακριβώς και το πάτριο έδαφος. Μάλιστα, τον ίδιο αιώνα με τον Θεόφιλο, ο Κων/νος Κύριλλος παρουσιάζει τους Βυζαντινούς ως επινοητές και δημιουργούς της ελληνικής επιστήμης επιβεβαιώνοντας ένα ξεκάθαρο αίσθημα συνέχειας που σαφέστατα δεν πηγάζει από τη ρωμαϊκότητα:

Εικόνα
Ο Παπαρρηγόπουλος έχει δώσει μια ωραία περιγραφή της πρώιμης βυζαντινής ταυτότητας της Κωνσταντινούπολης (5ος αιώνας), την οποία δεν βλέπω το λόγο να μη τη χρησιμοποιήσουμε και για τις μεταγενέστερες περιόδους:

«Διότι υπήρχεν ήδη εν Κωνσταντινουπόλει εθνική τις συνείδησις ισχυρά. Η εθνική αύτη συνείδησις δεν συνεταυτίζετο, πολλού γε δει, μετά του Ελληνισμού. Δύο έτερα επεκράτουν εν αυτή γεγονότα˙ το ρωμαϊκόν κράτος και η χριστιανική πίστις. Ο Ελληνισμός μετείχε μεν ουσιωδώς αμφοτέρων τούτων των γεγονότων, αλλά καλυπτόμενος υπό του επισήμου αυτών όγκου, ήτο έτι αφανής εις τα όμματα των πολλών, οίτινες ούτε εκάλουν ούτε ενόμιζον εαυτούς έλληνας, αλλά ρωμαίους και χριστιανούς. Και ως τοιούτοι όμως, ήτοι ως οι μόνοι κάτοχοι ολοκλήρου του τότε υφισταμένου πολιτισμού, δεν ηνείχοντο να ίδωσι την εκπροσωπούσαν τον πολιτισμόν τούτον υπερτάτην αρχήν περιερχομένην εις χείρας ανδρός βαρβάρου, επήλυδος Αλανού, Γότθου ή Βανδήλου».

Έτσι μπορεί να ερμηνευτεί και η φράση του Συνεχιστή: το Γένος των Ρωμαίων, ως κάτοχος του ως τότε υφιστάμενου πολιτισμού, ήταν κληρονόμος και της ελληνικής παιδείας, για την οποία θαυμαζόταν από όλα τα έθνη.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 20:13

Pertinax έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:01

Δεν λέει ότι οι Μανιάτες ήταν παλαιότεροι Ρωμαίοι, αλλά ότι βαστούσαν από τους παλαιότερους Ρωμαίους που ήταν ειδωλολάτρες. Άρα το Ρωμαίος είναι εθνοτικό (παλαιότεροι Ρωμαίοι=ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Ρωμαίοι=χριστιανοί), ενώ το Έλληνες είναι θρησκευτικό (παλαιοί Έλληνες=παλαιοί ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Έλληνες=σύγχρονοι ειδωλολάτρες).
Aς τα δούμε ένα ένα ...

Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων,
οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας,

΄

Ας τα δούμε ένα ένα

Εχουμε και λέμε...

Στη περιοχή του Ταυγέτου κατοικούσαν τριων κατηγοριών ανθρωποι
α]η γενιά των προρρηθέντων Σλάβων
β]Οι εντόπιοι [Ρωμιοι προφανώς που δεν ταυτίζοντε ούτε με τους Σλαβους ούτε με τους ειδολολάτρες Μανιάτες λογικά Ρωμιοί ορθόδοξοι απόγονοι ντόπιων ]
γ]Τους [ πρωην] ειδολολάτρες Μανιάτες οι οποίοι κατάγοντε ''εκ των Παλαιοτέρων Ρωμαίων '''.

Οι πρωτοι-οι Σλάβοι διαχωρίζοντε από τους αλλου δύο λόγω διαφορετικής γενιάς...
Οι αλλοι δύο ήταν
οι εντοπιοι ορθόδοξοι Ρωμιοι που διαχωρίζοντε από τους τρίτους
τους Μανιάτες - ειδολολάτρες γιατί αυτοι ηταν εκ των Παλαιοτέρων Ρωμαίων

Καλα ως εδώ;;

Αμφιβάλει καταρχήν κανείς ότι μιλαέι για 2 διαφορετικά γένη
Σλάβων και Ρωμαίων ;;

Το γένος αυτό των Ρωμαίων της περιοχής [ ολων δηλαδή εκ των μή προρρηθέντων Σλάβων]
, ντόπιοι χριστιανοι και Μανιάτες ειδολολάτρες
από που κατάγονταν;;;

Είναι προφανές ότι κατάγοντε από τα ευγενή ελληνικά γένη του Χρονικού της Μονεβασιάς :8):8)

Καλά ως εδώ;;
Δηλαδή για τη καταγωγή φαντάζομαι το ξεκαθαρίσαμε :grfl:

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 28 Δεκ 2019, 20:34

Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:13
Το γένος αυτό των Ρωμαίων [ ολων δηλαδή εκ των μή προρρηθέντων Σλάβων]
, ντόπιοι χριστιανοι και Μανιάτες ειδολολάτρες
από που κατάγονταν;;;

Είναι προφανές ότι κατάγοντε από τα ευγενή ελληνικά γένη του Χρονικού της Μονεβασιάς :8):8)

Καλά ως εδώ;;
Δηλαδή για τη καταγωγή φαντάζομαι το ξεκαθαρίσαμε :grfl:
Για την καταγωγή ναι.
Αλλά βλέπεις ότι ο Πορφυ επιλέγει ως εθνοτικό όνομα και των αρχαίων κατοίκων (που ήταν ειδωλολάτρες) το Ρωμαίοι, πράγμα που δηλώνει επικράτηση της βυζαντινο-ρωμαϊκής ταυτότητας έναντι της αρχαίας καταγωγής. Όπως ακριβώς οι αρχαίοι Έλληνες επέλεγαν πολλές φορές να ονομάζουν Έλληνες τους προγενέστερους Πελασγούς.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 20:38

Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:13
Pertinax έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:01

Δεν λέει ότι οι Μανιάτες ήταν παλαιότεροι Ρωμαίοι, αλλά ότι βαστούσαν από τους παλαιότερους Ρωμαίους που ήταν ειδωλολάτρες. Άρα το Ρωμαίος είναι εθνοτικό (παλαιότεροι Ρωμαίοι=ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Ρωμαίοι=χριστιανοί), ενώ το Έλληνες είναι θρησκευτικό (παλαιοί Έλληνες=παλαιοί ειδωλολάτρες, σύγχρονοι Έλληνες=σύγχρονοι ειδωλολάτρες).
Aς τα δούμε ένα ένα ...

Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων,
οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας,

΄

Ας τα δούμε ένα ένα

Εχουμε και λέμε...

Στη περιοχή του Ταυγέτου κατοικούσαν τριων κατηγοριών ανθρωποι
α]η γενιά των προρρηθέντων Σλάβων
β]Οι εντόπιοι [Ρωμιοι προφανώς που δεν ταυτίζοντε ούτε με τους Σλαβους ούτε με τους ειδολολάτρες Μανιάτες λογικά Ρωμιοί ορθόδοξοι απόγονοι ντόπιων ]
γ]Τους [ πρωην] ειδολολάτρες Μανιάτες οι οποίοι κατάγοντε ''εκ των Παλαιοτέρων Ρωμαίων '''.

Οι πρωτοι-οι Σλάβοι διαχωρίζοντε από τους αλλου δύο λόγω διαφορετικής γενιάς...
Οι αλλοι δύο ήταν
οι εντοπιοι ορθόδοξοι Ρωμιοι που διαχωρίζοντε από τους τρίτους
τους Μανιάτες - ειδολολάτρες γιατί αυτοι ηταν εκ των Παλαιοτέρων Ρωμαίων

Καλα ως εδώ;;

Αμφιβάλει καταρχήν κανείς ότι μιλαέι για 2 διαφορετικά γένη
Σλάβων και Ρωμαίων ;;

Το γένος αυτό των Ρωμαίων της περιοχής [ ολων δηλαδή εκ των μή προρρηθέντων Σλάβων]
, ντόπιοι χριστιανοι και Μανιάτες ειδολολάτρες
από που κατάγονταν;;;

Είναι προφανές ότι κατάγοντε από τα ευγενή ελληνικά γένη του Χρονικού της Μονεβασιάς :8):8)

Καλά ως εδώ;;
Δηλαδή για τη καταγωγή φαντάζομαι το ξεκαθαρίσαμε :grfl:
Συμπλήρωση στα παραπάνω [προς αποφυγή παρανοήσεων] :8)

Το οτι λέει οτι οι Μανιάτες ''καλούντε παρά των εντοπίων'''
δεν σημαίνει ότι οι Μανιάτες δεν είναι και αυτοί .. ντόπιοι :lol:
απλά η αναφορά αυτή έχει να κάνει με το ότι
''Ελληνες''' δεν αποκαλούσαν τους Μανιάτες οι Σλάβοι νεοφερμένοι αλλά οι ντόπιοι [ πράγμα λογικό εξάλου] :8):8)
Αφου μόνο στη γλώσσα του ελληνόφωνου υπήρχε η λέξη Ελλην [ ως θρησκευτικη σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση] :8)

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 20:53

Pertinax έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:34
Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 20:13
Το γένος αυτό των Ρωμαίων [ ολων δηλαδή εκ των μή προρρηθέντων Σλάβων]
, ντόπιοι χριστιανοι και Μανιάτες ειδολολάτρες
από που κατάγονταν;;;

Είναι προφανές ότι κατάγοντε από τα ευγενή ελληνικά γένη του Χρονικού της Μονεβασιάς :8):8)

Καλά ως εδώ;;
Δηλαδή για τη καταγωγή φαντάζομαι το ξεκαθαρίσαμε :grfl:
Για την καταγωγή ναι.
Αλλά βλέπεις ότι ο Πορφυ επιλέγει ως εθνοτικό όνομα και των αρχαίων κατοίκων (που ήταν ειδωλολάτρες) το Ρωμαίοι, πράγμα που δηλώνει επικράτηση της βυζαντινο-ρωμαϊκής ταυτότητας έναντι της αρχαίας καταγωγής. Όπως ακριβώς οι αρχαίοι Έλληνες επέλεγαν πολλές φορές να ονομάζουν Έλληνες τους προγενέστερους Πελασγούς.
Ωραία :wink ..αφού ξεκαθαρίσαμε τη καταγωγή :grfl: πάμε παρακάτω :8)

Δηλαδή κατ εσέ
Οι Μανιάτες βαστούσαν[συμφωνα με το χρονικό ] από τους Παλαιοτερους Ρωμαιους =ειδολολάτρες [οπως ηταν παλιά οι Ρωμαίοι ]
Οπότε το Ρωμαίος είναι εθνοτικό [ προφανώς],με τη λέξη ''παλαιος'' να ειναι χρονικος διαχωρισμών ειδολολατρείας-ορθοδοξίας

Και γιατι με το ίδιο σκεπτικο να μην πούμε
Παλαιοι Ελληνες = παλαιοι ειδολολάτρες Ελληνες
Ελληνες=συγχρονοι ειδολολάτρες Ελληνες

Εγω δεν συμφωνω με το τελευταιο απλά σε ρωτάω :smt047

Γιατί να μην πούμε ότι οπως ονομάζει-εννοει τους παλιοτερους Ρωμαιους ως παλαιους Ρωμαίους ειδολολάτρες
ετσι εννοεί και τη λεξη παλαιοτεροι Ελληνες ως τους παλαιούς Ελληνες ειδολολάτρες;

Και οι οποιοι συγχρονοι Ελληνες είναι οι Γραικοί της Αχαίας
''''[Οἱ Σκλάβοι] πρῶτον μὲν τὰς τῶν γειτόνων οἰκείας τῶν Γραικῶν ἐξεπόρθουν καὶ εῖς ἁρπαγή ἐτἰθεντο, ἔπειτα δὲ καὶ κατὰ τῶν οἰκητόρων τῆς τῶν Πατρῶν ὁρμήσαντες πόλεως … μεθ΄ἐαυτῶν ἔχοντες καὶ Ἀφρίκους καὶ Σαρακηνοῦς.'''
που τελικά πήγαν [τσο και λο] :8) μαζί με τους Πατρινούς
τους Σλάβους και τους Σαρακηνού

Και τελικά γιατί έχουμε την απαίτηση να χρησιμοποιήσει το [ εθνοτικο ] Ελληνας οταν χρησιμοποιει
με την ίδια έννοια το '''Γραικος''' και το '''Ρωμιος'''
όταν μάλιστα το Ελληνας έχει λάβει [και ] θρησκευτική χροιά ηδη από τα υστερα ελληνιστικά χρόνια

Ερωτήματα θετω κι εγώ :8)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ρουμ την 28 Δεκ 2019, 21:47, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 28 Δεκ 2019, 21:19

Pertinax έγραψε:
φαίνεται πίστευαν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι χωρίστηκαν σε δύο παρακλάδια ευγενείς και παρακατιανούς

Πάλι αυτοσχεδιασμοί με την πηγή; Πουθενά δεν υπάρχει στην πηγή τέτοια αντίληψη. Ο λαός είναι φορέας της ίδιας ακριβώς ταυτότητας με τους "ευγενείς". Γενικά άλλωστε ο διαχωρισμός του λαού και της ίδιας της διοικητικής και πνευματικής του ηγεσίας αποτελεί κακή αντιμετώπιση των πηγών...

Εικόνα

Όπως βλέπουμε, δεν υφίσταται κανένα... παρακλάδι. ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ εμπεριέχονται στο εθνολογικό πρόσημο, το οποίο όπως είδαμε καθυβρίζουν οι βυζαντινοί σε πάμπολλα σημεία, όχι μόνο στην πρεσβεία του Λιουτπράνδου.

Pertinax έγραψε:
Συνεχιστή
Θα έλεγα ότι είναι μια ακατανόητη προσέγγιση. Το ίδιο ισχύει και για το Ρωμαίος. Ήταν κληρονόμοι και κάτοχοι του τότε υφιστάμενου πολιτειακού φορέα για τον οποίο θαυμαζόταν από όλα τα έθνη.

Άρα, τι νόημα έχει;
Το ζήτημα είναι πως ο Βυζαντινός αντλεί δόξα από κάτι ρωμαϊκό και κάτι ελληνικό και τιμά και τα δύο με τον υπέρτατο όρο ΗΜΕΤΕΡΑ, που χρησιμοποποιεί και για την πατρίδα ΤΟΥ και για την παιδεία ΤΟΥ. Είναι δικά του, η ταυτότητα του.

Ας μην καταλήγουμε σε τέτοια παιχνίδια.

Pertinax έγραψε:
Αρχαίοι Έλληνες

Θα έλεγα ότι εξαρχής, πρόκειται για ένα ανούσιο επιχείρημα. Κανέναν δεν έχω δει να μιλάει σήμερα για τους αρχαίους Έλληνες, σαν να ΖΟΥΝ αυτή τη στιγμή! Όταν μιλάμε για τους αρχαίους Έλληνες, μιλάμε αναφερόμενοι σε εκείνη την εποχή.

Δεν λέμε "ΕΜΕΙΣ οι... αρχαίοι Έλληνες είμαστε άπαιχτοι" αλλά αναφερόμαστε στο ΠΑΡΕΛΘΟΝ: λέμε, "καλά, οι αρχαίοι Έλληνες ΗΤΑΝ άπαιχτοι".

Θεωρώ εντελώς παιδικό το επιχείρημα.

Και μάλιστα, είδαμε πηγές στον Κακριδή που οι αγράμματοι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως εν δυνάμει κληρονόμο των χαρακτηριστικών των αρχαίων, και είδαμε την πηγή από το 1827 όπου στην αρχή της επιστολής οι αρχαίοι Έλληνες ονομάζονται σε τρίτο πρόσωπο, παρά το γεγονός ότι αυτός που μιλάει αυτοπροσδιορίζεται Έλληνας και συνεχιστής τους.

Αυτό το "επιχείρημα" μην το χρησιμοποιείται. Δεν είναι σοβαρό.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 28 Δεκ 2019, 21:42, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 21:22

Chronicle έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:19
:smt023:smt023:smt023

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Δεκ 2019, 21:23

Απ' την στιγμή που κάποιος αναφέρει το "Γραικοί" είναι σίγουρο πως με τον όρο "παλαιοί Έλληνες" εννοεί το ειδωλολάτρες και πιστεύει πως υπάρχουν και Νεοέλληνες χριστιανοί. Αλλιώς θα χρησιμοποιούσε το σκέτο "Έλληνες" . Από πολύ παλιά όλοι γνώριζαν πως Γραικός = Έλληνας. Παράδειγμα ο Στλβής Ζαποτέκος @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Τους ευσεβεστάτους των Γραικών
παλαιών ... Ελλήνων
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 21:33

Ζαποτέκος έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:23
Απ' την στιγμή που κάποιος αναφέρει το "Γραικοί" είναι σίγουρο πως με τον όρο "παλαιοί Έλληνες" εννοεί το ειδωλολάτρες και πιστεύει πως υπάρχουν και Νεοέλληνες χριστιανοί. Αλλιώς θα χρησιμοποιούσε το σκέτο "Έλληνες" . Από πολύ παλιά όλοι γνώριζαν πως Γραικός = Έλληνας. Παράδειγμα ο Στλβής Ζαποτέκος @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Τους ευσεβεστάτους των Γραικών
παλαιών ... Ελλήνων
:smt023:smt023



Ζαμπο άσχετο αλλά βρήκα μια μαλαγανια που έκανε σε πηγή ο Λαζαρης [ δεν μιλάμε για παρερμηνεία αλλά για προσθηκε λέξεως] :smt047:smt047

Ρουμ @ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΑ: Μια παραδοσιακή αλβανική φορεσιά
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ρουμ την 28 Δεκ 2019, 21:34, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Δεκ 2019, 21:34

Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:33
Ζαποτέκος έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:23
Απ' την στιγμή που κάποιος αναφέρει το "Γραικοί" είναι σίγουρο πως με τον όρο "παλαιοί Έλληνες" εννοεί το ειδωλολάτρες και πιστεύει πως υπάρχουν και Νεοέλληνες χριστιανοί. Αλλιώς θα χρησιμοποιούσε το σκέτο "Έλληνες" . Από πολύ παλιά όλοι γνώριζαν πως Γραικός = Έλληνας. Παράδειγμα ο Στλβής Ζαποτέκος @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Τους ευσεβεστάτους των Γραικών
παλαιών ... Ελλήνων
:smt023:smt023

Ζαμπο άσχετο αλλά βρήκα μια μαλαγανια που έκανε σε πηγή ο Λαζαρης [ δεν μιλάμε για παρερμηνεία αλλά για προσθηκε λέξεως] :smt047:smt047
Ποιος είναι ο Λάζαρης ; :smt017
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Δεκ 2019, 21:35

Ζαποτέκος έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:34

Ποιος είναι ο Λάζαρης ; :smt017
AAAAA .... XANEIΣ :smt005::smt005:

https://www.freeinquiry.gr/articles/ere ... /2436.html

Να και η απάντηση μου στη πρωτη πρωτη λαλακία του

Ρουμ @ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΑ: Μια παραδοσιακή αλβανική φορεσιά
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ρουμ την 28 Δεκ 2019, 21:38, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 28 Δεκ 2019, 21:37

Είναι ο ψεκασμένος που έχει ανοίξει πόλεμο κατά των εμβολίων, που έλεγε ότι οι αρχαίοι Έλληνες είχαν πτητικές συσκευές και πολλά άλλα...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 28 Δεκ 2019, 21:39, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10205
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Δεκ 2019, 21:38

Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:35
Ζαποτέκος έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:34
Ρουμ έγραψε:
28 Δεκ 2019, 21:33


:smt023:smt023

Ζαμπο άσχετο αλλά βρήκα μια μαλαγανια που έκανε σε πηγή ο Λαζαρης [ δεν μιλάμε για παρερμηνεία αλλά για προσθηκε λέξεως] :smt047:smt047
Ποιος είναι ο Λάζαρης ; :smt017
AAAAA .... XANEIΣ :smt005::smt005:

https://www.freeinquiry.gr/articles/ere ... /2436.html
Α, αυτός. Το ήξερα το φαιδρό "freeinquiry" , αλλά δεν είχα συγκρατήσει επώνυμο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ζαποτέκος την 28 Δεκ 2019, 21:43, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών