Και τώρα λέει οτι η φουστανέλα ειναι αλβανικη




Ναι, είναι πολύ χάλιες. Εγώ τους πρωτοέμαθα μέσω αυτού του θαυμάσιου άρθρου του ΧρονΝα και η απάντηση μου στη πρωτη πρωτη λαλακία του
Ρουμ @ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΛΑ: Μια παραδοσιακή αλβανική φορεσιά
Γιατί ο Πορφυρογέννητος προωθεί πάντα τη ρωμαϊκή (=νεο-ρωμαϊκή) ταυτότητα και έχω γράψει ολόκληρα κατεβατά, γιατί τη θεωρώ διαφορετική από την ελληνική. Το Γραικός το χρησιμοποιεί μόνο μια φορά ως σύγχρονο εθνωνύμιο και σε άλλη περίπτωση από αυτής των Μανιατών. Δεν είναι επαρκές δείγμα προώθησης κάποιας γραικικής/ελληνικής εθνοτικής ταυτότητας από τον Πορφυρογέννητο.Ρουμ έγραψε: ↑28 Δεκ 2019, 20:53Γιατί να μην πούμε ότι οπως ονομάζει-εννοει τους παλιοτερους Ρωμαιους ως παλαιους Ρωμαίους ειδολολάτρες
ετσι εννοεί και τη λεξη παλαιοτεροι Ελληνες ως τους παλαιούς Ελληνες ειδολολάτρες;
Και οι οποιοι συγχρονοι Ελληνες είναι οι Γραικοί της Αχαίας
''''[Οἱ Σκλάβοι] πρῶτον μὲν τὰς τῶν γειτόνων οἰκείας τῶν Γραικῶν ἐξεπόρθουν καὶ εῖς ἁρπαγή ἐτἰθεντο, ἔπειτα δὲ καὶ κατὰ τῶν οἰκητόρων τῆς τῶν Πατρῶν ὁρμήσαντες πόλεως … μεθ΄ἐαυτῶν ἔχοντες καὶ Ἀφρίκους καὶ Σαρακηνοῦς.'''
που τελικά πήγαν [τσο και λο]μαζί με τους Πατρινούς
τους Σλάβους και τους Σαρακηνού
Και τελικά γιατί έχουμε την απαίτηση να χρησιμοποιήσει το [ εθνοτικο ] Ελληνας οταν χρησιμοποιει
με την ίδια έννοια το '''Γραικος''' και το '''Ρωμιος'''
όταν μάλιστα το Ελληνας έχει λάβει [και ] θρησκευτική χροιά ηδη από τα υστερα ελληνιστικά χρόνια
Ερωτήματα θετω κι εγώ
Σ' αυτό που έβαλες μιλάει ο Λιουτπράνδος, όχι οι Βυζαντινοί!!!Chronicle έγραψε: ↑28 Δεκ 2019, 21:19Pertinax έγραψε:
φαίνεται πίστευαν ότι οι αρχαίοι Ρωμαίοι χωρίστηκαν σε δύο παρακλάδια ευγενείς και παρακατιανούς
Πάλι αυτοσχεδιασμοί με την πηγή; Πουθενά δεν υπάρχει στην πηγή τέτοια αντίληψη. Ο λαός είναι φορέας της ίδιας ακριβώς ταυτότητας με τους "ευγενείς". Γενικά άλλωστε ο διαχωρισμός του λαού και της ίδιας της διοικητικής και πνευματικής του ηγεσίας αποτελεί κακή αντιμετώπιση των πηγών...
Όπως βλέπουμε, δεν υφίσταται κανένα... παρακλάδι. ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ εμπεριέχονται στο εθνολογικό πρόσημο, το οποίο όπως είδαμε καθυβρίζουν οι βυζαντινοί σε πάμπολλα σημεία, όχι μόνο στην πρεσβεία του Λιουτπράνδου.
Αν δεν ερμηνεύεις σωστά τον βυζαντινό όρο Ρωμαίος φυσικά και σου φαίνεται ακατανόητη προσέγγιση. Το ζήτημα είναι ότι ο Βυζαντινός αντλεί δόξα από κάτι παλαιο-ρωμαϊκό και κάτι ελληνικό και τα περικλείει όλα στη νεο-ρωμαϊκή, aka βυζαντινή ταυτότητα.Θα έλεγα ότι είναι μια ακατανόητη προσέγγιση. Το ίδιο ισχύει και για το Ρωμαίος. Ήταν κληρονόμοι και κάτοχοι του τότε υφιστάμενου πολιτειακού φορέα για τον οποίο θαυμαζόταν από όλα τα έθνη.Pertinax έγραψε:
Συνεχιστή
Άρα, τι νόημα έχει;
Το ζήτημα είναι πως ο Βυζαντινός αντλεί δόξα από κάτι ρωμαϊκό και κάτι ελληνικό και τιμά και τα δύο με τον υπέρτατο όρο ΗΜΕΤΕΡΑ, που χρησιμοποποιεί και για την πατρίδα ΤΟΥ και για την παιδεία ΤΟΥ. Είναι δικά του, η ταυτότητα του.
Ας μην καταλήγουμε σε τέτοια παιχνίδια.
Δεν καταλαβαίνω σε ποιο πράγμα αναφέρεσαι. Πάλι βγάζεις πράγματα από το μυαλό σου;Pertinax έγραψε:
Αρχαίοι Έλληνες
Θα έλεγα ότι εξαρχής, πρόκειται για ένα ανούσιο επιχείρημα. Κανέναν δεν έχω δει να μιλάει σήμερα για τους αρχαίους Έλληνες, σαν να ΖΟΥΝ αυτή τη στιγμή! Όταν μιλάμε για τους αρχαίους Έλληνες, μιλάμε αναφερόμενοι σε εκείνη την εποχή.
Δεν λέμε "ΕΜΕΙΣ οι... αρχαίοι Έλληνες είμαστε άπαιχτοι" αλλά αναφερόμαστε στο ΠΑΡΕΛΘΟΝ: λέμε, "καλά, οι αρχαίοι Έλληνες ΗΤΑΝ άπαιχτοι".
Ήθελες να πεις μάλλον ότι δεν ερμηνεύω τον όρο Ρωμαίος όπως με βολεύει, αλλά μόνο σύμφωνα με τις πηγές τις οποίες γνωρίζω αρκετά καλά και χωρίς να χρειαστώ 15 χρόνια για να ανακαλύψω εδάφια που κάποιοι δεν είχαν καν δει.Pertinax έγραψε:
Αν δεν ερμηνεύεις σωστά τον βυζαντινό όρο Ρωμαίος
Μια που αν δεν ανέλυα εγώ την πηγή, θα είχες μείνει σε όσα έγραφε ο Καλδέλλης και ο κολλητός σου, να είσαι βέβαιος ότι ξέρω καλά ποιος μιλάει...Pertinax έγραψε:
Σ' αυτό που έβαλες μιλάει ο Λιουτπράνδος, όχι οι Βυζαντινοί
έκτοτε μετεβάλετε
Εσύ έχεις αναφέρει ως επιχείρημα ότι αναφέρονται στους αρχαίους σαν να είναι "κάποιοι άλλοι" (ή κάπως έτσι). Με τον τρόπο αυτό όμως μιλάμε ακόμα και οι σημερινοί Έλληνες για τους αρχαίους.Pertinax έγραψε:
Αρχαίοι Έλληνες
Καλά, όταν συζητούσαμε για τον Λιουτπράνδο στο παλιό phorum...
Δεν καταλαβαίνεις πως αυτοαναιρείσαι όταν λες πως η καταγωγή δεν μεταβάλλεται;Και φυσικά δεν υπάρχει η παραμικρή υπόνοια ότι μιλούν περί καταγωγής. Αυτός μιλάει για μεταβολή, το τόνισες και με κόκκινα γράμματα, όμως η καταγωγή δεν μεταβάλλεται. Η ταυτότητα μεταβάλλεται.
Δεν γέννησαν τα σκήπτρα Βυζαντινούς. Τα μέλη της Γερουσίας γέννησαν Βυζαντινούς (Κυδώνης: «και η Ρωμαίων γερουσία δεύρο μετέβαινε [...] και οι μεταστάντες εγέννων τους προγόνους ημών»)Και όπως είχα γράψει, η απουσία αναφοράς σε καταγωγή είναι ολοφάνερη διότι στην σχετική τριάδα γίνεται λόγος και για τα σκήπτρα: Αυτοκρατορικά Σκήπτρα, Γερουσία, Στρατός.
Μήπως θα μας πεις ότι χρησιμοποίησαν την αναφορά στα σκήπτρα ως μέρος ενός επιχειρήματος που εσύ λες ότι είχε στόχο να πείσει ότι έτσι... γεννήθηκαν οι βυζαντινοί; Τα σκήπτρα γέννησαν βυζαντινούς; Ή μήπως εννοούσαν ότι τα ελάχιστα μέλη της γερουσίας ήταν οι... πατεράδες εκατομμυρίων βυζαντινών λες και πρόκειται για διήγηση της ελληνικής μυθολογίας για προϊστορικές εποχές; Ή μήπως εννοούσαν ότι ο βυζαντινός αυτοκράτορας γεννήθηκε από κάποιον φαντάρο του ρωμαϊκού στρατού;
Όποιος αμερόληπτος διαβάζει καταλαβαίνει ποιος κάνει πείσματα και σε αυτό και σε πολλά άλλα.Ας είμαστε σοβαροί. Πρόκειται για σχήμα διαδοχής πολιτειακής και στρατιωτικής δύναμης και εξουσίας και όχι γενεαλογίας. Δυστυχώς αυτά που χρησιμοποιείς μοιάζουν περισσότερο με πείσματα και λιγότερο με επιχειρήματα.
Όπως βλέπουμε εδώ δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός διάλογος αλλά η προσπάθεια κάποιου να ξεφύγει και πιάνεται στη φάκα.Pertinax έγραψε:
δεν περίμενες να τεστάρεις τα πορίσματά σου μέσω ενός ισχυρού διαλόγου
Δεν καταλαβαίνεις πως αυτοαναιρείσαι όταν λες πως η καταγωγή δεν μεταβάλλεται;
Ο Λιουτπράνδος μιλάει για μεταβολή ταυτότητας/πολιτισμικών στοιχείων (γλώσσα, έθιμα, ενδυμασία).
Pertinax έγραψε:
αμερόληπτος
Φυσικά, διότι οι Φάβιοι εντάσσονται στο ίδιο αυτό κομμάτι του μύθου της κληρονομιάς της αυτοκρατορικής εξουσίας αφού ακολούθησαν τον Μ. Κων/νο στη Νέα Ρώμη.Pertinax έγραψε:
Και φυσικά το εννοούσαν ότι ο αυτοκράτορας (εν προκειμένω ο Φωκάς) καταγόταν από τους Ρωμαίους που ήρθαν από τη Ρώμη. Αν δεν το εννοούσαν δεν θα έκανε λόγο ο Ατταλειάτης για καταγωγή του οίκου των Φωκάδων από τον Μέγα Κωνσταντίνο και τους Φαβίους:
«τῷ γένει τῶν Φωκάδων […] κατηγμένους αὐτοὺς ἀπὸ τοῦ τρισμάκαρος καὶ μεγάλου Κωνσταντίνου [...]
οἱ Φωκάδες αὐτοὶ καταγόμενοι τὴν τε περιφάνειαν ἄνωθεν ἔσχον καὶ τὸ τῆς ἀνδρίας ἀλκιμώτατον καὶ ἀνύποιστον ἐκ τῶν ἐκείνων Φαβίων»
Πες μας τώρα ότι και ο Ατταλειάτης εδώ δεν μιλάει για γενεαλογία, αλλά για διαδοχή εξουσίας
Να συμπληρώσω ότι στο χωρίο του ΠορφυΖαποτέκος έγραψε: ↑28 Δεκ 2019, 22:38Ο Πορφυ γνωρίζει πως Γραικοί = Έλληνες.
Πέμπτον θέμα τῆς Εὐρώπης Ἑλλάσ Ἑλλὰς ἡ χώρα ἐκλήθη ἀπὸ Ἕλληνος τοῦ ∆ευκαλίωνος, ὃς δυναστεύσας τῆς Φθιώτιδος τοὺς ὑπηκόους ἑαυτῷ γενομένους ἀντὶ Γραικῶν Ἕλληνας ἐκάλεσε· καὶ τότε πρῶτον Ἑλλὰς ὠνομάσθη. Οὐκ ἦν δὲ τοῦτο παλαιὸν ὄνομα ἔθνους, ἀλλὰ φωνῆς τῆς Ἑλληνικῆς ἰδίωμα, ὡς ὁ συγγραφεὺς [̓Αλέξανδρός] φησι, τὴν ὀνομασίαν νεωτερικὴν εἰδώς· "δοκεῖ δέ μοι, οὐδὲ τὸ ὄνομα τοῦτο σύμπασά πως εἶχεν ἡ χώρα"· οὐδὲ ὁ ποιητὴς ἐμνήσθη Ἑλλήνων, Ἀργείους αὐτοὺς ἀποκαλῶν, ἀλλὰ Θεσσαλοὺς μόνον ἀποκαλῶν, καὶ Ἑλλάδα τὴν ὑπ' Ἀχιλλεῖ πόλιν, ὡς Ἀλέξανδρός φησιν ὁ πολυίστωρ·"οὐδαμοῦ τοὺς σύμπαντας ὠνόμασεν Ἕλληνας, οὐδ' ἄλλους ἢ τοὺς μετὰ Ἀχιλλέως ἐκ τῆς Φθιώτιδος" πρὸς τὴν Ἴλιον ἐκπλεύσαντας. Ἔχει δὲ τὸθέμα τῆς Ἑλλάδος πόλεις οθʹ· αʹ μὲν Σκάρφειαν, βʹ Ἐλατίνα, γʹ ∆αύλιον, δʹ Χαιρώνειαν, εʹ Ναύπακτον, ʹ ∆ελφούς, ζʹ Ἄμφισσαν, καὶ τὰς λοιπάς. Συναριθμεῖ δὲ ταύταις καὶ νῆσον τὴν Εὔβοιαν, ἥν τινες Χάλκιν ἢ Χαλκίδα ἐπονομάζουσιν· ἔχει δὲ μεθ' ἑαυτῆς καὶ τὰς καλουμένας νήσους Κυκλάδας καὶ νῆσον τὴν Αἴγιναν, καταντᾷ δὲ μέχρι Θερμοπυλῶν· ἐν ᾧ τόπῳ Λεωνίδης ἐκεῖνος ὁ Λακεδαιμόνιος μετὰ τριακοσίων στρατιωτῶν ἀντέστη Ξέρξῃ τῷ τῶν Περσῶν βασιλεῖ. Καὶ τοσαῦτα μὲν ἡ Ἑλλὰς κατὰ τὸν Ἱεροκλέα. ευροπ
Άρα , έστω και την μία φορά που μιλάει για "Γραικούς" , ξέρει πως μιλάει για "Έλληνες".
Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν είσαι Χρον...
Δηλαδή προκειμένου να θεμελιώσουν τη διαδοχή της αυτοκρατορικής εξουσίας έβαζαν στο αφήγημα και ένα γενεαλογικό μύθο, αλλά κατά τ' άλλα δεν ενδιαφέρονταν για ρωμαϊκή γενεαλογία.Φυσικά, διότι οι Φάβιοι εντάσσονται στο ίδιο αυτό κομμάτι του μύθου της κληρονομιάς της αυτοκρατορικής εξουσίας αφού ακολούθησαν τον Μ. Κων/νο στη Νέα Ρώμη.Pertinax έγραψε: Και φυσικά το εννοούσαν ότι ο αυτοκράτορας (εν προκειμένω ο Φωκάς) καταγόταν από τους Ρωμαίους που ήρθαν από τη Ρώμη. Αν δεν το εννοούσαν δεν θα έκανε λόγο ο Ατταλειάτης για καταγωγή του οίκου των Φωκάδων από τον Μέγα Κωνσταντίνο και τους Φαβίους:
«τῷ γένει τῶν Φωκάδων […] κατηγμένους αὐτοὺς ἀπὸ τοῦ τρισμάκαρος καὶ μεγάλου Κωνσταντίνου [...]
οἱ Φωκάδες αὐτοὶ καταγόμενοι τὴν τε περιφάνειαν ἄνωθεν ἔσχον καὶ τὸ τῆς ἀνδρίας ἀλκιμώτατον καὶ ἀνύποιστον ἐκ τῶν ἐκείνων Φαβίων»
Πες μας τώρα ότι και ο Ατταλειάτης εδώ δεν μιλάει για γενεαλογία, αλλά για διαδοχή εξουσίας
Άλλωστε οι Φωκάδες που δημιούργησαν τον μύθο αυτό είναι εκείνοι που υβρίζουν τους λατινορωμαίους ως ανδράποδα της ανάξιας πλέον πρεσβυτέρας Ρώμης...
Ιδού πως ξεφτιλίζουν την "καταγωγή" τους από τους Φαβίους οι ίδιοι οι Φωκάδες που βλαστημάνε το ιερό λατινορωμαϊκό κέντρο και υβρίζουν την πατρίδα του... "πατέρα" τους με τον χειρότερο τρόπο, υβρίζουν την πρεσβυτέρα Ρώμη, απ όπου οι "αρχές" και "τιμές" των Φαβίων:
Πέρα βεβαίως ότι δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι οι Φάβιοι ήταν Λατίνοι και οι Λατίνοι υβρίζονται από τους Βυζαντινούς όπως και από τον ίδιο τον Ατταλειάτη θεωρούνται αλλόφυλοι.
Τους Βυζαντινούς ενδιαφέρει η νομιμοποίηση τους ως προς την κληρονομιά της αυτοκρατορίας και θέλουν να συνδέονται με αυτήν, δεν τους ενδιαφέρει να έχουν "πατεράδες" Λατίνους...
Παραδέξου ότι δεν έχεις κάνει προσπάθεια να καταλάβεις τι λέω, γιατί είσαι κολλημένος.τα μαργαριτάρια σου:
Όπως π.χ. οι... "εθνικά Ρωμαίοι" που αλλάζουν για πλάκα το δήθεν ιερό "εθνοτικό" τους όνομα σε Έλληνες.
Ο αλχημιστής...Pertinax έγραψε: