Pertinax έγραψε: ↑16 Ιαν 2020, 10:27
Για το Λούντζη Αργυροκάστρου δεν παρέθεσες αυτούσια λαϊκή παράδοση, αλλά τη μαρτυρία ενός γιατρού (του Βάγια) που κάνει εθνικό κήρυγμα (Λόγος προς τους Ηπειρώτας) και μιλάει για πάλαι και νυν Έλληνες. Η διαφορά ανάμεσα σε μια λόγια και μία λαϊκή μαρτυρία μπορεί να είναι τεράστια.
Όλοι αυτοί οι νότιοι Τσάμηδες είχαν ελληνική συνείδηση;
Η ουσία είναι ότι οι περισσότερες από τις παραδόσεις δεν φανερώνουν σύνδεση, αλλά αποστασιοποίηση. Ακόμα και μερικές από αυτές που μιλάνε για "παλαιούς Έλληνες". π.χ.
"Για είναι Καστρί πόχει πέτρες θεριές, χτισµένες µια αχπάνου στην άλλη. Αυτά τα 'φτιασαν άλλο σόι κόσµος που δεν τους γέννησε µάνα. Αυτοί ήταν από τους παλιούς Έλληνες".
ΗΠΕΙΡΟΣ (ΑΛΠΟΥΧΩΡΙ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ), 20. ΑΙ.
Το "αλλο σόι κόσμος" φανερώνει σύνδεση;



Λίγα λόγια....
Για τη Λουντζη Αργυροκάστρου...
Δηλαδή μας λές τι;

Οτι αυτός επείδη έζησε στην Ελλάδα του μάθανε ότι '''Τα τείχη του χωριού σου θα τα λες,κυκλωπεια τειχη των Παλιων Ελλήνων''

και όλα αυτα ενώ γνωρίζουμε οτι στα ΑΜΕΣΩΣ νοτιότερα ελληνοφωνα χωριά ,
τα ιδια ακριβώς ερείπια , να τα ονομαζουν οι ντόπιοι ως εργα των ''Παλαιών Ελλήνων'''

Δευτερον αυτό με τους νοτίους Τσαμηδες ;;

Δηλαδή μας λες ότι ένας λαος αναμεικτος Αλβανων Τουρκων και Ελλήνων [=Αλβανοτσάμηδες μουσουλμάνοι σουνιτες]
επείδη απλά και μόνο εξισλαμισθηκε
ξέχασε τις 'όποιες' ...παραδόσεις του;;;

Το '''''άλλο σοι κόσμος''''
φανερωνει οση ακριβως συνδεση φανερωνουν οι ιδιες ακριβως φράσεις
που μέχρι σήμερα χρησιμοποιούμε εμείς
για τον Καραισκάκη και τον Νικηταρά

