Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Chainis » 26 Μαρ 2019, 21:47
Σχολιασμός του κειμένου του Δήμου
Η επανάσταση ξεκίνησε όχι από τους ηρωικούς αρματολούς και κλέφτες (αντίθετα αυτοί και μέσα στον Αγώνα πολεμούσαν σαν μισθοφόροι για αμοιβή και λάφυρα) αλλά από φιλήσυχους αστούς εμπόρους που ζούσαν έξω από την Ελλάδα. Το κίνημα άρχισε από αστούς αλλά το αγκάλιασε ο λαός.
Ψέματα.
Οι φιλήσυχοι αστοί δούλεψαν επάνω στην οργάνωση της επανάστασης και σ' αυτό πρόσφεραν πολλά αλλά η επανάσταση ξεκίνησε από τους αρματολούς και κλέφτες που χωρίς αυτούς ήταν αδύνατον να ξεκινήσει.
Ο λαός την αγκάλιασε σίγουρα αλλά αυτός ο λαός εκπαιδεύτηκε στα όπλα και τον πόλεμο από αυτούς ακριβώς τους αρματολούς και κλέφτες κι αυτούς ακολουθούσε.
Όταν ένας αστός (ο Μαυροκορδάτος) πήγε να ανακατευτεί στα στρατιωτικά τα έκανε κώλο όλα.
Οι αρματολοί και κλέφτες και ο λαός βεβαίως αυτό που ζητούσαν ήταν το αυτονόητο, να τους εξασφαλίζουν την διατροφή και τα πολεμοφόδια όσο πολεμούσαν και σε κάποιες περιπτώσεις το κράτος τους έδινε μισθό γι' αυτό ακριβώς και γι' αυτό τύποι σαν τον Δήμου τους βάφτισαν μισθοφόρους.
Τα λάφυρα ήταν στην γενική νοοτροπία της εποχής και για τους άοπλους και πεινασμένους ήταν δώρο θεού.
Όμως, όπως γράφει ο Σκαρίμπας: «Το Πατριαρχείο το αφόρισε. Οι Πρόκριτοι και οι Ιεράρχες το χλεύασαν.
Ο Καποδίστριας του γύρισε τις πλάτες.
Ο Κοραής μας το μυκτήρισε». Η αρχή ήταν πολύ δύσκολη και το τέλος ολέθριο. Η Εκκλησία όχι μόνο δεν πρωτοστάτησε στον Αγώνα αλλά τον πολέμησε με κάθε τρόπο. Αφόρισε τον Ρήγα Φεραίο, εναντιώθηκε στις «σατανικές» απόψεις για ελευθερία, ισότητα και δημοκρατία που έρχονταν από την Δύση και τελικά αφόρισε και την ίδια την επανάσταση. Φυσικά κανείς δεν ήταν στην Αγία Λαύρα στις 25 Μαρτίου και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός όχι μόνο δεν σήκωσε το λάβαρο (που φτιάχτηκε μετά από 50 χρόνια) αλλά έβριζε τον επαναστάτη Παπαφλέσσα ως «εξωλέστατον».
Οι περισσότεροι (πολύ περισσότεροι) μητροπολίτες και επίσκοποι και ηγούμενοι μοναστηριών των επαναστατημένων περιοχών συμμετείχαν ενεργά στον αγώνα, πολλοί ήταν φιλικοί από πριν και τα μοναστήρια ήταν κέντρα περίθαλψης και επιμελητείας της επανάστασης.
Για τους απλούς ιερείς καλύτερα να μην αναφερθούμε.
Πολλοί ιεράρχες δε θανατώθηκαν από τους Τούρκους.
Ο Πατριάρχης απλώς δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά και έπρεπε να αποτρέψει όσες σφαγές μπορούσε.
Οι Τούρκοι ξέροντας την αξία του αφορισμού του τον κρέμασαν.
Το ότι και οι δυο (Π.Π.Γερμανός και Παπαφλέσσας) συμμετείχαν ενεργά από την αρχή στην επανάσταση και ο δεύτερος έδωσε την ζωή του δεν μετράει αφού ντε φάκτο η εκκλησία ήταν κατά, αυτό που μετράει είναι ότι ο ένας είπε τον άλλο εξωλέστατο επειδή ήταν γκομενιάρης.
Α και η άγια Λαύρα!
Όλοι ξέρουν ότι συμβολικά καθιερώθηκε η 25η Μαρτίου σαν εθνική εορτή κι ότι η δοξολογία έγινε στις 17 Μαρτίου, εκτός από τον Δήμου .
Το ότι ο Κοραής πίστευε ότι πρέπει πρώτα να μορφωθούν οι Έλληνες και μετά να επαναστατήσουν δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.
Ξέρει ο Δήμου γιατί παραιτήθηκε ο Καποδίστριας (τι εξήγηση έδωσε στον Τσάρο) από υπουργός του αμέσως μόλις ξεκίνησε η επανάσταση;
Όχι κι ούτε τον νοιάζει, όπως δεν τον νοιάζει τι έκανε στην Ευρώπη μέχρι το 27 για την Ελλάδα.
Η επανάσταση του 21 απέτυχε ολοκληρωτικά. Μετά την εισβολή του Ιμπραήμ δεν είχε μείνει ούτε μία επαναστατική εστία. Ελευθερωθήκαμε μόνο χάρη στην απόφαση των Μεγάλων Δυνάμεων – και την δράση τους στην ναυμαχία του Ναβαρίνου. (Ήταν η πρώτη – και η καλύτερη –«ανθρωπιστική επέμβαση» της ιστορίας).
Δεν απέτυχε εφόσον είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία Ελληνικού κράτους, για την ακρίβεια είναι η μόνη επιτυχημένη επανάσταση από δεκάδες που έγιναν στον Ελληνικό χώρο κατά των Τούρκων.
Όλη η Πελοπόννησος ήταν επαναστατική εστία μέχρι το 27, όπως ήδη έγραψα αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να φέρει ο Ιμπραήμ 40.000 στρατό και να φύγει με 16.000 όταν έφυγε.
Επιπλέον σε περιοχές της Πελοποννήσου όπως η Μάνη και η Αργολιδοκορινθία δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει και στις περισσότερες από τις άλλες έκανε επιδρομές για να καίει και να σκοτώνει άμαχους κι έτρεχε μετά στην ασφάλεια των κάστρων.
Καλό είναι να θυμόμαστε μεγάλες μάχες κατά του Ιμπραήμ και ήταν πολλές και πολλές από αυτές νικηφόρες.
Το ότι οι μεγάλες δυνάμεις αποφάσισαν την δημιουργία Ελληνικού κράτους οφείλεται ακριβώς στην δράση των κλεφτών και αρματολών που τους ακολουθούσε ο λαός (και τους σιχτιρίζει ο Δήμου) μέχρι και το 27.
Η επανάσταση απέτυχε επειδή οι Έλληνες πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, παρά με τους Τούρκους. Ο – ήδη τόσο απών – Κωστής Παπαγιώργης, την είχε χαρακτηρίσει:«πανεθνικό εμφύλιο, ο οποίος κατ’ ευφημισμόν βαπτίσθηκε επανάσταση από τους ιδεολόγους ιστορικούς».
Οι Έλληνες δεν πολεμούσαν περισσότερο μεταξύ τους, υπερβολή για να στηρίξει θέση, αρκεί να δούμε τα θύματα Ελλήνων και Τούρκων στις μεταξύ τους μάχες και τα θύματα του εμφυλίου και θα φανεί ξεκάθαρα.
Είχαμε έναν άσχημο εμφύλιο που έδωσε την ευκαιρία στους Τούρκους να δράσουν με τρόπο που δεν θα μπορούσαν αν είμασταν ενωμένοι.
Στην Επανάσταση έγιναν πράξεις θηριωδίας εκ μέρους των Ελλήνων. Στην κατάληψη της Τριπολιτσάς σφάχτηκαν πάνω από 30.000 άμαχοι – ανάμεσά τους πολλοί Εβραίοι που ήταν αμέτοχοι στον αγώνα. Λόγος: το πλιάτσικο. Λέει ο Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματα: «το ασκέρι όπου ήταν μέσα, το ελληνικό, έκοβε κι σκότωνε από Παρασκευή ως Κυριακή, γυναίκες παιδιά και άντρες, 32000, μία ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς». (Αντίθετα οι Τουρκαλβανοί υπερασπιστές της πόλης έφυγαν αλώβητοι μετά από συμφωνία. Που σημαίνει ότι ο Κολοκοτρώνης είχε τον έλεγχο του στρατού του και άρα επέτρεψε τη εθνοκάθαρση).
Λοιπόν:
- Οι 32.000 περιέχουν 12.000+ μάχιμους που πέθαναν πολεμώντας μέσα στην πόλη,
- Από τις 20.000 που μένουν αρκετές χιλιάδες κρατήθηκαν αιχμάλωτοι και όμηροι για λύτρα.
- Ο λόγος που οι Εβραίοι ήταν μισητοί ήταν ότι πάντα τα πήγαιναν καλά με τους Τούρκους και πρόσφατα είχαν βεβηλώσει το πτώμα του Πατριάρχη.
- Ο λόγος που πολιορκήθηκε η Τριπολιτσά δεν ήταν το πλιάτσικο αλλά το ότι μόνο η κατάληψη της θα σιγούρευε την επανάσταση στην Πελοπόννησο.
- Ο λόγος που σφάχτηκαν οι Τούρκοι είναι ότι καταλήφθηκε με έφοδο, δεν παραδόθηκε, και τότε έτσι γινόταν παντού, δεν πρωτοτύπησαν οι Έλληνες.
- Οι Αλβανοί που διασώθηκαν με συνθήκη με τον Κολοκοτρώνη ήταν 1.500 από περίπου 4.000.
- Ο Κολοκοτρώνης όταν ξεκίνησε η σφαγή ήταν όμηρος των Αλβανών, για να σιγουρευτούν ότι θα κρατήσει τον λόγο του, τον άφησαν όταν βγήκαν από την πόλη και όταν η σφαγή ήταν ανεξέλεγκτη.
Και όσοι δεν συμπαθούν τους Αλβανούς θα έπρεπε να ξέρουν πως μερικοί από τους πιο γενναίους οπλαρχηγούς και καπεταναίους μας ήταν Αρβανίτες που δεν μιλούσαν καν τα ελληνικά. Κι όταν ο Μαυροκορδάτος έβγαλε λόγο στα πληρώματα του Ελληνικού στόλου χρειάστηκε μεταφραστή γιατί δεν κατάλαβαν λέξη (το γράφει ο Παπαρρηγόπουλος).
Όλοι ανεξαιρέτως οι καπεταναίοι Αρβανίτικης καταγωγής μιλούσαν άπταιστα Ελληνικά, δεν υπάρχει καμία μαρτυρία για κανένα ότι δεν μπορούσε να συνεννοηθεί στην Ελληνική γλώσσα.
Αλλά είναι άνευ σημασίας, και οι Αρβανίτες ήταν Έλληνες, μόνο για "προοδευτικούς" ρατσιστές έχει σημασία και το αναδεικνύουν υπερβάλλοντας και ψευδόμενοι.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος
Chainis την 26 Μαρ 2019, 22:33, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων