Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Μία πρόχειρη απόδειξη αυτού είναι ότι ουδείς Μικρασιάτης έφερε ισοσυγκερασμένο μπουζούκι στην Ελλάδα με την Καταστροφή.
Του κόσμου τα όργανα παίζανε στη Μικρασία αλλά αυτό όχι.
Μία πρόχειρη απόδειξη αυτού είναι ότι ουδείς Μικρασιάτης έφερε ισοσυγκερασμένο μπουζούκι στην Ελλάδα με την Καταστροφή.
Του κόσμου τα όργανα παίζανε στη Μικρασία αλλά αυτό όχι.
Μόνο ο Γιοβάν Τσαούς έφερε -και αυτό ήταν sui generis ταμπουροειδές και ιδιότυπο.
σημασια εχει ο μυθος κ το παραμυθι
απο τη γεννηση του το τριχορδο ηταν υποθεση οργανοποιων Αττικης κ Πελοποννησου - κ στην Αμερικη τα εργαστηρια τα ειχαν δυο απο την Λακωνια κ ενας απο το Αργος με τεχνιτες απο Πατρα κ Καλαματα (τα γνωριζεις πολυ καλα)
Στην Μικρασια μηδεν - δεν υπηρχε
πως φτασαμε στο σημειο να διαωνιζονται μπαρουφες ειναι απιστευτο
οντως νομιζα οτι ο Αιβαλιωτης εδειξε τα ντουζενια στο Μαρκο.
Κανείς δεν έδειχνε σε κανέναν -πόσο μάλλον ντουζένια...
Ό,τι έκλεβε ο καθένας -με το μάτι και με το αφτί- από τους παλιούς "σπιτικούς" και φυλακίσιους μπουζουκτσήδες, αυτή ήταν η "αλληλοδιδακτική" διαδικασία.
Αυτό έκανε και ο Μάρκος. Σαν παιδάκι άκουγε τους παλιούς τρίχορδους στη Σύρα και μετά τους παλαιότερους τρίχορδους στον Πειραία.
Σκέψου πως, όταν παρακολουθούσε για να μάθει από έναν εξαιρετικό παίκτη αλλά σκυλόμαγκα, ονόματι Ζυμαρίτη/Ζουμαρίτη, και τον πήρε πρέφα αυτός, του είπε του Μάρκου:
-Βρὲ μπαγάσα , δὲ σοῦ εἶπα , ὅταν ἐγὼ παίζω ἐσὺ νὰ φεύγεις;
Μία πρόχειρη απόδειξη αυτού είναι ότι ουδείς Μικρασιάτης έφερε ισοσυγκερασμένο μπουζούκι στην Ελλάδα με την Καταστροφή.
Του κόσμου τα όργανα παίζανε στη Μικρασία αλλά αυτό όχι.
Αν οι Πειραιωτες ηταν αυτοι που κατεληγαν στη Σμυρνη τοτε το ρεμπετικο θα ειχε βασιστει στο ουτι και στα σαντουροβιολα, παντως θα ειχε κυριαρχησει κι εκει.
Μία πρόχειρη απόδειξη αυτού είναι ότι ουδείς Μικρασιάτης έφερε ισοσυγκερασμένο μπουζούκι στην Ελλάδα με την Καταστροφή.
Του κόσμου τα όργανα παίζανε στη Μικρασία αλλά αυτό όχι.
Αν οι Πειραιωτες ηταν αυτοι που κατεληγαν στη Σμυρνη τοτε το ρεμπετικο θα ειχε βασιστει στο ουτι και στα σαντουροβιολα, παντως θα ειχε κυριαρχησει κι εκει.
Μπα το πολυ απλο ειπα: οτι σε οποιο λιμανι κι αν κατεφευγαν οι προσφυγες το ρεμπετικο θα εκφραζοταν με το οργανο που επαιζαν οι ντοπιοι μαγκες.
Μην πατε να υποβαθμισετε το ρολο των Μικρασιατων λοιπον, καθε ομαδα ειχε την προσφορα της.
.
Δεν γινεται να υποβαθμιστει κατι ανυπαρκτο
Οι Μικρασιατες αναγκαστηκαν μετα το φτυσιμο που εφαγε η κλαψομουνικη μουσικη τους - να συμπαραταχθουν με το μοναδικο συλλογικο επιτευγμα πολιτισμου της συγχρονης Ελλαδας - αλλιως θα πεθαιναν της πεινας
Ηταν τοση η δυναμικη μιας μακραιωνης παλαιοελλαδιτικης παραδοσης που γεννησε το ρεμπετικο κ μετα το λαικο τραγουδι που ολες οι ανωθεν κ εξωθεν προσπαθειες επιρροης στην Ελληνικη μουσικη - εξατμιζονταν
Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2023, 07:42
από Αρίστος
Οσο ανυπαρκτος ειναι ο Παπαιωαννου για το ρεμπετικο αλλο τοσο ηταν ανυπαρκτη η προσφορα των Μικρασιατων.
Και δεν καταλαβα, αυτο το σμυρνεικο του 1907 (πρωτη ηχογραφηση) δεν ειναι ρεμπετικο;
Κι αυτο που το ακουμε και σηκωνεται η τριχα τι ειναι;
Οσο ανυπαρκτος ειναι ο Παπαιωαννου για το ρεμπετικο αλλο τοσο ηταν ανυπαρκτη η προσφορα των Μικρασιατων.
Και δεν καταλαβα, αυτο το σμυρνεικο του 1907 (πρωτη ηχογραφηση) δεν ειναι ρεμπετικο;
Κι αυτο που το ακουμε και σηκωνεται η τριχα τι ειναι;
Κι αυτο για πολυ μερακληδες;
.
καμια σχεση - ιδεα δεν εχεις
οσο για τον Μπαρμπα Γιαννη που ξεροκοπανας κανε μια αναζητηση στις πολλες συνεντευξεις που εχει δωσει - τι τον ωθησε να μαθει μπουζουκι απο που αγοραζε τα οργανα κ απο ποιους εμαθε - οπως τα λεει ο ιδιος
Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2023, 10:51
από Αρίστος
Ξερω πολυ καλα τι τον ωθησε να μαθει μπουζουκι και ηταν το τραγουδι του Χαλικια που ηχογραφηθηκε στην Αμερικη.
Ο Χαλικιας δεν ηταν ουτε Πειραιωτης, ουτε Μικρασιατης, αλλα απο τη Σπαρτη.
Και μην τρελλαθουμε, στον Πειραια ζουσε ο Παπαιωανννου, απο Περαιωτες θα μαθαινε.
Δεν αλλαζει ομως το γεγονος οτι αυτη η μουσικη ιδιοφυια γεννηθηκε στη Μικρα Ασια απο Μικρασιατες γονεις.
Ξερω πολυ καλα τι τον ωθησε να μαθει μπουζουκι και ηταν το τραγουδι του Χαλικια που ηχογραφηθηκε στην Αμερικη.
Ο Χαλικιας δεν ηταν ουτε Πειραιωτης, ουτε Μικρασιατης, αλλα απο τη Σπαρτη.
Και μην τρελλαθουμε, στον Πειραια ζουσε ο Παπαιωανννου, απο Περαιωτες θα μαθαινε.
Δεν αλλαζει ομως το γεγονος οτι αυτη η μουσικη ιδιοφυια γεννηθηκε στη Μικρα Ασια απο Μικρασιατες γονεις.
.
Του Χαλικια δεν ηταν τραγουδι - ηταν μουσικο θεμα
Ηταν παλαιοελλαδιτης - κ το μπουζουκι του κατασκευης Γκρετση με καταγωγη απο το Αργος καμια σχεση με Μικρασια
ο Παπαιωαννου κ οσοι αλλοι εμαθαν κ συνεθεταν με βαση το ρεμπετικο του Περαια κ οχι αν γεννηθηκαν στον αλφα κενταυρου της κιλικιας η του πλανητικου συστηματος της προποντιδας
Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2023, 11:17
από Beria
Για σκέψου ότι η ελλαδική μουσική φτιάχτηκε πέριξ ενός οργάνου που ονομάζεται Μποζούκ Σαζ, χτίστηκε πάνω σε μακάμ της Ανατολής, στην τραγουδιστική παράδοση των Ασίκηδων, αλλά είναι εντελώς μοναδική στην πρωτοτυπία της
Καλά λέει ο Οττο ότι έχει πολλά κοινά με το Χιπχοπ
Για σκέψου ότι η ελλαδική μουσική φτιάχτηκε πέριξ ενός οργάνου που ονομάζεται Μποζούκ Σαζ, χτίστηκε πάνω σε μακάμ της Ανατολής, στην τραγουδιστική παράδοση των Ασίκηδων, αλλά είναι εντελώς μοναδική στην πρωτοτυπία της
Καλά λέει ο Οττο ότι έχει πολλά κοινά με το Χιπχοπ
σιγουρα - γιατι δεν ειχαμε τροπους κ ηχους απο χιλιετιες ουτε τριχορδα κ πανδουριδες ουτε τραγουδια (το χειρογραφο της Βιεννης δεν υπαρχει )
περιμεναμε τους αραβες με τα μακαμια κ τα σαζια
Για σκέψου ότι η ελλαδική μουσική φτιάχτηκε πέριξ ενός οργάνου που ονομάζεται Μποζούκ Σαζ, χτίστηκε πάνω σε μακάμ της Ανατολής, στην τραγουδιστική παράδοση των Ασίκηδων, αλλά είναι εντελώς μοναδική στην πρωτοτυπία της
Καλά λέει ο Οττο ότι έχει πολλά κοινά με το Χιπχοπ
σιγουρα - γιατι δεν ειχαμε τροπους κ ηχους απο χιλιετιες ουτε τριχορδα κ πανδουριδες ουτε τραγουδια (το χειρογραφο της Βιεννης δεν υπαρχει )
περιμεναμε τους αραβες με τα μακαμια κ τα σαζια