Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2021, 19:13
Και ειναι οι ιδιοι οι αρχαιοι Ελληνες που προσπαθεις να τους βγαλεις δαιμονικους και κακους, αυτοι που αποδεχθηκαν τον Χριστο.
.
.
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Στο βιβλίο του Dennis D. Hughes, Human Sacrifice in Ancient Greece διαβάζει κανείς άλλα για τις ανθρωποθυσίες στην αρχαία Ελλάδα. Παραθέτω και αυτό από την γερμανόγλωσση βίκι που λέει ότι υπάρχουν μαρτυρίες ανθρωποθυσιών στις θεριστικές γιορτές του Κρόνου, σφαγμένα κορίτσια για την άρτεμη και ο λεγόμενος φαρμακός.Αρίστος έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 18:38Antipnevma έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 18:29Στο πως εκδηλώνεται η λατρεία βλέπεις καμιά διαφορά; Κανένας Χριστιανός που γνωρίζει την χριστιανική πίστη δεν ζητάει από τους Αγίους και τους Προφήτες αυτά που ζητάνε οι ειδωλολάτρες από τα ξόανά τους και ούτε κάνουν αυτά που κάνουν οι ειδωλολάτρες για να θεωρούνται πιστοί δηλαδή σφαγές ζώων και ανθρώπων.Αρίστος έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 17:44Εγω παντως δεν βλεπω καμια διαφορα στο να προσκυναει ενας πιστος την εικονα του Προφητη Ηλια και να προσκυναει ενας αρχαιος πιστος ενα αγαλμα του Απολλωνα.
Αναγκαιες εκδηλωσεις της λαϊκης λατρειας που παρηγορουν την ψυχη ειναι και οι δυο. Και καμια φορα αν συνοδευονται απο πιστη παραγουν και αποτελεσματα.
.
Ο Χριστιανός δεν χρειάζεται "παρηγοριά" γιατί δεν ζει με την προσδοκία μεταθανάτιας απολαβής όπως οι μωαμεθανοί ούτε με τον φόβο να ψηθεί στην κόλαση όπως οι αιρετικοί. Η εκκλησία του Χριστού διδάσκει ότι η εγκόσμια ζωή δεν πρέπει να μας είναι βάρος και για αυτό άλλωστε καταδικάζει την αυτοκτονία. Τι νόημα θα είχε να μας υποδεικνύει ο Κύριος πως πρέπει να ζήσουμε αν ήξερε ότι αυτό δεν μας ωφελεί ήδη στην παρούσα ζωή; Ο ανθρώπος για την ορθοδοξία δεν είναι "κακός" αλλά ατελής και η ατέλειά του οφείλεται στην αστοχία του. Τα "κακά" στον κόσμο οφείλονται στις ανθρώπινες αστοχίες, δηλαδή στην έλλειψη Θεού και αντιμετωπίζονται επιτυχώς αν ο άνθρωπος αφήσει τον Θεό να τον καθοδηγήσει.
Η Εκκλησία του Χριστού παρέχει στους πιστούς της ψυχοθεραπεία και τα αποτελέσματά της είναι ορατά στον άνθρωπο ήδη όσο ζει για αυτό και οι ιδιαίτερα πιστοί Χριστιανοί φημίζονται για την πραότητά τους.
Μην παραπληροφορεις, στους ιστορικους αιωνες της αρχαιας Ελλαδας τρεις φορες αναφερονται ανθρωποθυσιες, οι δυο αφορουν αιχμαλωτους σε μαχη. Οσο για τις θυσιες ζωων κανουν και οι Χριστιανοι το Πασχα αλλα εκαναν και οι Εβραιοι εκατομβες στο Ναο του Σολομωντα. Μην μου ζητας λοιπον να βγαλω ανθρωποθυσιαστη εναν αρχαιο Ελληνα τσοπανο που μπορει να θυσιαζε ενα κατσικακι μια φορα το χρονο σε ενα ναίδριο του Απολλωνα και να μην βλεπω τη συγκριση με τον αντιστοιχο τσοπανο που θα σουβλισει ενα αρνακι το Πασχα αφου πρωτα γιορτασει την Ανασταση πιθανως σε εκκλησακι που αντικατεστησε το ναίδριο του προγονου του. Καλως η κακως οι λαϊκες λατρειες εχουν κοινα στοιχεια, εκφραζουν την απλη και αθωα λαΙκη ψυχη και μια χαρα πιστευω οτι τις δεχεται ο Θεος. Γιατι μην μου πεις οτι ο Θεος δεν εισακουγε τους ευσεβεις αρχαιους Ελληνες οταν προσευχονταν με ειλικρινεια και συντριβη.
.
Antipnevma έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 20:03
Σιγά μην πιστεύεις ότι δέχεται ο Θεός "τις λαϊκές λατρείες", αφού είναι φανερό ότι δεν πιστεύεις στην ύπαρξη Θεού. Φυσικά εμείς πιστεύουμε στην ύπαρξη τόσο του ενός Θεού όσο και των δαιμονίων που λάτρευαν οι αρχαίοι λαοί.
Αυτοί δεν ήταν σίγουρα εθνοτικοί Έλληνες. Ήταν ειδωλολάτρες ( Έλληνες ) που είχαν ασπαστεί τον ιουδαϊσμό ( εξ εθνικών ) και γι' αυτό πήγαιναν να προσκυνήσουν στην εορτή ή ήταν Ιουδαίοι που ζούσαν εκτός της Ιουδαίας, ανάμεσα σε εθνικούς/ειδωλολάτρες ( Έλληνες ) .Αρίστος έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 20:34Antipnevma έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 20:03
Σιγά μην πιστεύεις ότι δέχεται ο Θεός "τις λαϊκές λατρείες", αφού είναι φανερό ότι δεν πιστεύεις στην ύπαρξη Θεού. Φυσικά εμείς πιστεύουμε στην ύπαρξη τόσο του ενός Θεού όσο και των δαιμονίων που λάτρευαν οι αρχαίοι λαοί.
Και ηταν τοσο δαιμονισμενοι και ανθρωποθυσιαστες οι αρχαιοι Ελληνες που ο Χριστος ειπε γι' αυτους:
Ησαν δέ τινες ῞Ελληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων, ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν, λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν. Ἔρχεται Φίλιππος, καὶ λέγει τῷ ᾿Ανδρέᾳ, καὶ πάλιν ᾿Ανδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ ᾿Ιησοῦ. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· ἐλήλυθεν ἡ ὥρα, ἵνα δοξασθῇ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου.
Κατά Ιωάννην, κεφάλαιον 12, 20-23.
.
Τι σημασία έχει από που ξεκινά χρονικά; Δεν βλέπεις ότι με την ίδια λέξη (πρόγονοι, χωρίς εισαγωγικά) χαρακτηρίζει και τους Έλληνες και τους Ρωμαίους; Δεν βλέπεις το "ἄμφω τούτω τὼ γένει ἐφ’ ἡμῖν δήπου συνελήλυθε"; Δεν λένε όλες οι σχετικές αναφορές ότι η στιγμή της ένωσης των δύο αρχαίων γενών ήταν η ίδρυση της Κωνσταντινούπολης;Chronicle έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 12:19Είπα να απέχω, αλλά δεν σε αφήνουν...
Βλέπω λοιπόν ότι κάποιος ξέχασε ότι η αρχή αυτών των Ρωμαίων ΞΕΚΙΝΑ όχι από "παλαιούς Ρωμαίους", αλλά από την ελληνική αρχαιότητα. Άρα, σαφώς δεν φαντάζεται ότι έχουμε πράγματι γέννηση ενός "παιδιού" από ταυτόχρονη μίξη δύο γονέων, διότι το ξεκίνημα βρίσκεται στον Αλέξανδρο:
"τὴν Ἀλεξάνδρου δὲ καὶ τῶν μετ’ ἐκείνων ἡμεῖς σώζομεν διαδοχήν"
Με τον ίδιο τρόπο ξεχνά τους Έλληνες όταν λέει το παρακάτω για την παλαιά Ρώμη:Επίσης κάποιος ξέχασε ότι ο Μετοχίτης για κάποιον λόγο "ξεχνά" να πει στον Ανδρόνικο ότι ήταν "Ρωμέλληνες", και τους λέει ΜΟΝΟ Έλληνες.
Πράγματι, είναι σαν να λέει ότι, εφόσον έρχονται πλέον και Έλληνες/εθνικοί να με ακούσουν, έχω ολοκληρώσει το έργο μου (τη διδασκαλία στους Εβραίους) και πρέπει να προετοιμαστώ για την τελευταία πράξη (Σταύρωση και Ανάσταση). Άλλωστε το κήρυγμα του Ευαγγελίου στα Έθνη το ανέθεσε στους μαθητές.Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 12:43Το δίδαγμα της περικοπής είναι πως πλέον το κήρυγμα θα εξαπλωθεί και εκτός των Ιουδαίων και πως πλησιάζει η ώρα της Σταύρωσης και της Ανάστασης.Ησαν δέ τινες ῞Ελληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων, ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν, λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν. Ἔρχεται Φίλιππος, καὶ λέγει τῷ ᾿Ανδρέᾳ, καὶ πάλιν ᾿Ανδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ ᾿Ιησοῦ. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· ἐλήλυθεν ἡ ὥρα, ἵνα δοξασθῇ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου.
Κατά Ιωάννην, κεφάλαιον 12, 20-23.
Ο Κυδώνης δηλαδή δεν πίστευε οτι οι ομογενείς του ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων;
Φυσικά. Αλλά ταυτόχρονα θεωρούσε προγόνους και τους αρχαίους Ρωμαίους. Το αφήγημα της διπλής αρχαίας ιστορικής καταγωγής το βλέπουμε και σε ενωτικούς (Κυδώνης, Χρυσολωράς, Μανουήλ Παλαιολόγος, Ισίδωρος) και σε ανθενωτικούς (Ιωσήφ Βρυέννιος). Ακόμα και στον Πλήθωνα.Archikleftaros έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 16:19Ο Κυδώνης δηλαδή δεν πίστευε οτι οι ομογενείς του ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων;
Μιλούσαν πάντα για την Ρωμαϊκή αριστοκρατία που μεταφέρθηκε απο τον Κωνσταντίνο στην Πόλη. Λίγοι και εκλεκτοί...Pertinax έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 16:38Φυσικά. Αλλά ταυτόχρονα θεωρούσε προγόνους και τους αρχαίους Ρωμαίους. Το αφήγημα της διπλής αρχαίας ιστορικής καταγωγής το βλέπουμε και σε ενωτικούς (Κυδώνης, Χρυσολωράς, Μανουήλ Παλαιολόγος, Ισίδωρος) και σε ανθενωτικούς (Ιωσήφ Βρυέννιος). Ακόμα και στον Πλήθωνα.Archikleftaros έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 16:19Ο Κυδώνης δηλαδή δεν πίστευε οτι οι ομογενείς του ήταν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων;
Η μεταφορά της ρωμαϊκής αριστοκρατίας έδινε φυσική ρωμαϊκή γενεαλογία στην αυτοκρατορική ελίτ (Γρηγόριος Μάμμας: «οι εξ εκείνων φύντες τήν μέν των Ελλήνων εξασκήσαντες γλώτταν, καί διά ταύτης φθεγγόμενοι, τό δέ γένος εκείθεν (από τη Ρώμη) έλκοντες») και ιστορική (μέσω της πολιτείας) σε όλο το γένος. Διαφορετικά ο Μετοχίτης δεν θα έβλεπε την αρχαία ρωμαϊκή κληρονομιά ως πατρώα, ο Χρυσολωράς δεν θα έβλεπε τους παλαιούς Ρωμαίους ως προγόνους και ο Κυδώνης δεν θα έγραφε ότι «οι μεταστάντες (από τη Ρώμη) εγέννων τους προγόνους ΗΜΩΝ» (δλδ όλων των Βυζαντινών).Archikleftaros έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 16:54
Μιλούσαν πάντα για την Ρωμαϊκή αριστοκρατία που μεταφέρθηκε απο τον Κωνσταντίνο στην Πόλη. Λίγοι και εκλεκτοί...
Σκέψου το λίγο...όσο και αν το κάνουμε περίπλοκο αυτοί το είχαν πολύ απλά στο μυαλό τους και με συνείδηση της ταυτότητάς τους αλλά και με ιστορική γνώση οι λόγιοι περιέγραψαν πολύ απλά αυτό που έγινε στην πραγματικότητα. Αν το σκεφτείς ψύχραιμα είναι αξιοθαύμαστο το πόσο γνώστες ήταν της ιστορίας τους (μας).
Ίσως και εθνοτική μέσω της προσπάθειας σύνδεσης αρχαίων Ελλήνων και αρχαίων Ρωμαίων ( όταν δεν επικρατούσαν τα αντιλατινικά αισθήματα ).
Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 12:43Αυτοί δεν ήταν σίγουρα εθνοτικοί Έλληνες. Ήταν ειδωλολάτρες ( Έλληνες ) που είχαν ασπαστεί τον ιουδαϊσμό ( εξ εθνικών ) και γι' αυτό πήγαιναν να προσκυνήσουν στην εορτή ή ήταν Ιουδαίοι που ζούσαν εκτός της Ιουδαίας, ανάμεσα σε εθνικούς/ειδωλολάτρες ( Έλληνες ) .Αρίστος έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 20:34Antipnevma έγραψε: ↑11 Απρ 2021, 20:03
Σιγά μην πιστεύεις ότι δέχεται ο Θεός "τις λαϊκές λατρείες", αφού είναι φανερό ότι δεν πιστεύεις στην ύπαρξη Θεού. Φυσικά εμείς πιστεύουμε στην ύπαρξη τόσο του ενός Θεού όσο και των δαιμονίων που λάτρευαν οι αρχαίοι λαοί.
Και ηταν τοσο δαιμονισμενοι και ανθρωποθυσιαστες οι αρχαιοι Ελληνες που ο Χριστος ειπε γι' αυτους:
Ησαν δέ τινες ῞Ελληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων, ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν, λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν. Ἔρχεται Φίλιππος, καὶ λέγει τῷ ᾿Ανδρέᾳ, καὶ πάλιν ᾿Ανδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ ᾿Ιησοῦ. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων· ἐλήλυθεν ἡ ὥρα, ἵνα δοξασθῇ ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου.
Κατά Ιωάννην, κεφάλαιον 12, 20-23.
.
Κι ο Ανδρέας και ο Φίλιππος είχαν ελληνικά ονόματα , αλλά δεν είχαν ελληνική καταγωγή ( τουλάχιστον ο Ανδρέας ).
Το Έλληνας σε αυτές τις περιπτώσεις θέλει ερμηνεία. Ας πούμε στο περιστατικό με την Χαναναία λέει : γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει. Δηλαδή γυναίκα εθνική ( μη Ιουδαία ) , εθνοτικά Συροφοινίκισσα ( Χαναναία ή Αραμαία ή και τα δύο ).
Το δίδαγμα της περικοπής είναι πως πλέον το κήρυγμα θα εξαπλωθεί και εκτός των Ιουδαίων και πως πλησιάζει η ώρα της Σταύρωσης και της Ανάστασης.
Pertinax έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 17:09Η μεταφορά της ρωμαϊκής αριστοκρατίας έδινε φυσική ρωμαϊκή γενεαλογία στην αυτοκρατορική ελίτ (Γρηγόριος Μάμμας: «οι εξ εκείνων φύντες τήν μέν των Ελλήνων εξασκήσαντες γλώτταν, καί διά ταύτης φθεγγόμενοι, τό δέ γένος εκείθεν (από τη Ρώμη) έλκοντες») και ιστορική (μέσω της πολιτείας) σε όλο το γένος. Διαφορετικά ο Μετοχίτης δεν θα έβλεπε την αρχαία ρωμαϊκή κληρονομιά ως πατρώα, ο Χρυσολωράς δεν θα έβλεπε τους παλαιούς Ρωμαίους ως προγόνους και ο Κυδώνης δεν θα έγραφε ότι «οι μεταστάντες (από τη Ρώμη) εγέννων τους προγόνους ΗΜΩΝ» (δλδ όλων των Βυζαντινών).Archikleftaros έγραψε: ↑12 Απρ 2021, 16:54
Μιλούσαν πάντα για την Ρωμαϊκή αριστοκρατία που μεταφέρθηκε απο τον Κωνσταντίνο στην Πόλη. Λίγοι και εκλεκτοί...
Σκέψου το λίγο...όσο και αν το κάνουμε περίπλοκο αυτοί το είχαν πολύ απλά στο μυαλό τους και με συνείδηση της ταυτότητάς τους αλλά και με ιστορική γνώση οι λόγιοι περιέγραψαν πολύ απλά αυτό που έγινε στην πραγματικότητα. Αν το σκεφτείς ψύχραιμα είναι αξιοθαύμαστο το πόσο γνώστες ήταν της ιστορίας τους (μας).