Σελίδα 3 από 6

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 10:36
από hades
Von Mackensen έγραψε:
25 Απρ 2018, 10:23
Ζτεο πάντως για τον Διάκο από όσο ξέρω δεν μπορεί να ήταν σε Αρβανίτης τουλάχιστον με βάση όσα ξέρουμε για τα δύο πιθανά χωριά καταγωγής του και το πιθανό επίθετο του.
Από το 2000 και μετά στην Ελλάδα όλους αρβανίτες πάμε να τους βγάλουμε .Θυμάμαι χαρακτηριστικά στο γνωστό ντοκυματαίρ του ΣΚΑΙ στο Μεσολόγγι σε μια δραματοποιημένη σκηνή λίγο πριν την Έξοδο είχαν βάλει μια γυναίκα με το βρέφος της να του λέει ένα νανούρισμα στα αρβανίτικα!!
Ο Βερεμής τους διόρθωσε ότι δεν γίνεται να γίνονταν αυτό στο Μεσολόγγι αλλά η εικόνα έμεινε

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 11:00
από paul25
Από σλαβοχώρι καταγόταν ο Αθανάσιος Διάκος.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 11:45
από Chainis
Υδράργυρος έγραψε:
25 Απρ 2018, 08:40
Ούτε ήταν μεγαλψυχία του Ομέρ Βρυώνη οτι δεν τον σκότωσαν επί τόπου. Τότε το χειρότερο που μπορούσε να σου συμβεί ήταν να πέσεις ζωντανός στα χέρια των τούρκων.
Ειδικά τους ιερωμένους που είχαν επαναστατήσει φαίνεται ότι είχαν έθιμο να τους παλουκώνουν.
Έχω βρει ακόμα μια αναφορά για έναν παπά που τον έπιασαν στο Μεσολόγγι κατά την πολιορκία και τον έστησαν παλουκωμένο απέναντι από τα τείχη να τον βλέπουν οι πολιορκημένοι.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 11:48
από Chainis
zteo έγραψε:
25 Απρ 2018, 09:25
Θα σε απογοητευσω σταμο αλλα τα κομικς του Φρανκ Μιλλερ οπου μελετας την ιστορια κρυβουν την αληθεια οτι ο Ανδρουτσος ασπαστηκε των μωαμεθανισμο στην αυλη του Αλη πασα.Ανηκε στο ταγμα των Μπεκτασηδων οπως και ο Αλης.
Πηγές γι αυτό;

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 11:51
από Chainis
paul25 έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:00
Από σλαβοχώρι καταγόταν ο Αθανάσιος Διάκος.
:smt005:
Ε αφού δεν ήταν από Αρβανιτοχώρι θα ήταν από Σλαβοχώρι.
Έλληνας από Ελληνοχώρι αποκλείεται να ήταν. :smt005:

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 11:58
από paul25
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:51
:smt005:
Ε αφού δεν ήταν από Αρβανιτοχώρι θα ήταν από Σλαβοχώρι.
Έλληνας από Ελληνοχώρι αποκλείεται να ήταν. :smt005:
[/quote]

Σχετικά με την Μουσουνίτσα κατόπιν αναζήτησης εντοπίσθηκαν δύο πιθανές σημασίες του ονόματος. 1) Από το ρήμα муша се (μούσα σε) που σημαίνει τρυπώνω, χώνομαι, με την προσθήκη της κατάληξης - ница (νίτσα) θα μπορούσε η (Μουσανίτσα) - Μουσουνίτσα να ορισθεί ως η «Τρυπωμένη, Κρυμμένη, Χωμένη». 2) Από το ουσιαστικό мошия (μοσίγια, το «γ» προφέρεται ελαφρά) γένους θηλυκού, που σημαίνει το τσιφλίκι, το αγρόκτημα. Με την κατάληξη - ница (νίτσα) προκύπτει (Μοσιανίτσα) – Μουσουνίτσα. Από τις δύο πιθανές σημασίες: 1) της Πάνω και Κάτω Τρυπωμένης και 2) του Πάνω και Κάτω Τσιφλίκι, η δεύτερη φαίνεται πιο ισχυρή και δεν απέχει από την εκδοχή που αναφέρεται στην ιστοσελίδα σχετικά με τον «Τσέλιγκα».

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:10
από Υδράργυρος
paul25 έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:58


Σχετικά με την Μουσουνίτσα κατόπιν αναζήτησης εντοπίσθηκαν δύο πιθανές σημασίες του ονόματος. 1) Από το ρήμα муша се (μούσα σε) που σημαίνει τρυπώνω, χώνομαι, με την προσθήκη της κατάληξης - ница (νίτσα) θα μπορούσε η (Μουσανίτσα) - Μουσουνίτσα να ορισθεί ως η «Τρυπωμένη, Κρυμμένη, Χωμένη». 2) Από το ουσιαστικό мошия (μοσίγια, το «γ» προφέρεται ελαφρά) γένους θηλυκού, που σημαίνει το τσιφλίκι, το αγρόκτημα. Με την κατάληξη - ница (νίτσα) προκύπτει (Μοσιανίτσα) – Μουσουνίτσα. Από τις δύο πιθανές σημασίες: 1) της Πάνω και Κάτω Τρυπωμένης και 2) του Πάνω και Κάτω Τσιφλίκι, η δεύτερη φαίνεται πιο ισχυρή και δεν απέχει από την εκδοχή που αναφέρεται στην ιστοσελίδα σχετικά με τον «Τσέλιγκα».
Αν δεις το χωριο από μακριά και πιο συγκεκριμένα από την Οίτη που είναι απέναντι θα καταλάβεις οτι το σωστό είναι τρυπωμένη/χωστή

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:11
από Chainis
paul25 έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:58
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:51

:smt005:
Ε αφού δεν ήταν από Αρβανιτοχώρι θα ήταν από Σλαβοχώρι.
Έλληνας από Ελληνοχώρι αποκλείεται να ήταν. :smt005:
Σχετικά με την Μουσουνίτσα κατόπιν αναζήτησης εντοπίσθηκαν δύο πιθανές σημασίες του ονόματος. 1) Από το ρήμα муша се (μούσα σε) που σημαίνει τρυπώνω, χώνομαι, με την προσθήκη της κατάληξης - ница (νίτσα) θα μπορούσε η (Μουσανίτσα) - Μουσουνίτσα να ορισθεί ως η «Τρυπωμένη, Κρυμμένη, Χωμένη». 2) Από το ουσιαστικό мошия (μοσίγια, το «γ» προφέρεται ελαφρά) γένους θηλυκού, που σημαίνει το τσιφλίκι, το αγρόκτημα. Με την κατάληξη - ница (νίτσα) προκύπτει (Μοσιανίτσα) – Μουσουνίτσα. Από τις δύο πιθανές σημασίες: 1) της Πάνω και Κάτω Τρυπωμένης και 2) του Πάνω και Κάτω Τσιφλίκι, η δεύτερη φαίνεται πιο ισχυρή και δεν απέχει από την εκδοχή που αναφέρεται στην ιστοσελίδα σχετικά με τον «Τσέλιγκα».
Ρε αδελφέ, το ότι πριν από 1400-1300 χρόνια μπορεί να καθιερώθηκε ένα Σλάβικο τοπωνύμιο και να έμεινε δεν σημαίνει ότι το χωριό του 1800 είναι Σλαβοχώρι και οι κάτοικοι εκεί μετά από τόσους αιώνες είναι απόγονοι Σλάβων.

Είχε μια ωραία παράθεση στο αείμνηστο πχόρουμ ο Καρυτινός, κάποια χωριά στην Πελοπόννησο που δεν υπήρχαν επί ενετοκρατίας και εμφανίστηκαν με Σλάβικα ονόματα επί τουρκοκρατίας, πχ η Στεμνίτσα αν θυμάμαι καλά, κι αυτό με βάση καταλόγους και των Βενετσιάνων και των Τούρκων κι όχι στον αέρα.
Αυτό σημαίνει απλά ότι σε ένα μέρος που το έλεγαν για αιώνες Στεμνίτσα κατέφυγαν πολλοί Έλληνες το 1550-1600 και έφτιαξαν χωριό.

Άσε που ο Διάκος μπορεί και να καταγόταν από την Αρτοτίνα.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:17
από paul25
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:11

Ρε αδελφέ, το ότι πριν από 1400-1300 χρόνια μπορεί να καθιερώθηκε ένα Σλάβικο τοπωνύμιο και να έμεινε δεν σημαίνει ότι το χωριό του 1800 είναι Σλαβοχώρι και οι κάτοικοι εκεί μετά από τόσους αιώνες είναι απόγονοι Σλάβων.

Είχε μια ωραία παράθεση στο αείμνηστο πχόρουμ ο Καρυτινός, κάποια χωριά στην Πελοπόννησο που δεν υπήρχαν επί ενετοκρατίας και εμφανίστηκαν με Σλάβικα ονόματα επί τουρκοκρατίας, πχ η Στεμνίτσα αν θυμάμαι καλά, κι αυτό με βάση καταλόγους και των Βενετσιάνων και των Τούρκων κι όχι στον αέρα.
Αυτό σημαίνει απλά ότι σε ένα μέρος που το έλεγαν για αιώνες Στεμνίτσα κατέφυγαν πολλοί Έλληνες το 1550-1600 και έφτιαξαν χωριό.

Άσε που ο Διάκος μπορεί και να καταγόταν από την Αρτοτίνα.
Δε με διαβάζεις προσεκτικά. Έγραψα " Ο Διάκος προέρχεται απο σλαβοχώρι" τι σημαίνει αυτό για τον Διάκο;

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:22
από Chainis
paul25 έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:17
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:11

Ρε αδελφέ, το ότι πριν από 1400-1300 χρόνια μπορεί να καθιερώθηκε ένα Σλάβικο τοπωνύμιο και να έμεινε δεν σημαίνει ότι το χωριό του 1800 είναι Σλαβοχώρι και οι κάτοικοι εκεί μετά από τόσους αιώνες είναι απόγονοι Σλάβων.

Είχε μια ωραία παράθεση στο αείμνηστο πχόρουμ ο Καρυτινός, κάποια χωριά στην Πελοπόννησο που δεν υπήρχαν επί ενετοκρατίας και εμφανίστηκαν με Σλάβικα ονόματα επί τουρκοκρατίας, πχ η Στεμνίτσα αν θυμάμαι καλά, κι αυτό με βάση καταλόγους και των Βενετσιάνων και των Τούρκων κι όχι στον αέρα.
Αυτό σημαίνει απλά ότι σε ένα μέρος που το έλεγαν για αιώνες Στεμνίτσα κατέφυγαν πολλοί Έλληνες το 1550-1600 και έφτιαξαν χωριό.

Άσε που ο Διάκος μπορεί και να καταγόταν από την Αρτοτίνα.
Δε με διαβάζεις προσεκτικά. Έγραψα " Ο Διάκος προέρχεται απο σλαβοχώρι" τι σημαίνει αυτό για τον Διάκο;
Τίποτα.

Να με διαβάζεις κι εσύ προσεκτικά.
Έγραψα για το τι σημαίνει Σλαβοχώρι σήμερα.
Πάλι τίποτα.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:27
από paul25
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:22

Τίποτα.

Να με διαβάζεις κι εσύ προσεκτικά.
Έγραψα για το τι σημαίνει Σλαβοχώρι σήμερα.
Πάλι τίποτα.
Μπορεί όμως και τα πάντα.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:39
από zteo
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:48
zteo έγραψε:
25 Απρ 2018, 09:25
Θα σε απογοητευσω σταμο αλλα τα κομικς του Φρανκ Μιλλερ οπου μελετας την ιστορια κρυβουν την αληθεια οτι ο Ανδρουτσος ασπαστηκε των μωαμεθανισμο στην αυλη του Αλη πασα.Ανηκε στο ταγμα των Μπεκτασηδων οπως και ο Αλης.
Πηγές γι αυτό;
Η εξυπνάδα της μάνας του την οδήγησε να τον γράψει στο τάγμα των μπεκτασήδων στα Γιάννενα, για να τον προστατεύσει από τις αυθαιρεσίες των Τούρκων. Αυτό ήταν ένα γεγονός που το χρησιμοποίησαν οι εχθροί του για να τον κατηγορήσουν ότι αλλαξοπίστησε κι έγινε μουσουλμάνος. Ήταν όμως γεγονός ότι το τάγμα αυτό ήταν μια αίρεση που είχε ακόμη και τον Χριστό για προφήτη τους. Μάλιστα στην Φιλική Εταιρεία είχαν ενταχθεί και άτομα μουσουλμανικής προέλευσης μπεκτασήδες.
http://vukentra.gr/ellada-istorika/6678 ... i-alitheia
Ηταν Αλεβιζιτικης προελευσης ταγμα,οπως ειναι γνωστο οι Αλεβιζιτες ειχαν αρκετα στοιχεια και απο την χριστιανικη θρησκεια.
Τωρα για την περιπτωση του Διακου.Να διευκρινησουμε μερικα πραγματα.
Εκεινη την περιοδο στην Βαλκανικη επικρατει ενας απολυτος φυλετικος αχταρμας.Ηταν σχεδον απιθανο να βρεις χωριο οπου να ηταν 100% φυλετικα καθαρο.Συνεπως οταν μιλαμε για Αρβανιτοχωρια-Ελληνοχωρια-Σλαβοχωρια μιλαμε οτι μια πλειοψηφια 20-25% ηταν Αρβανιτες-Ελληνες-Σλαβοι.Οποτε δεν θα ηταν παραλογο ο Διακος να ηταν Αρβανιτης απο χωριο που η πλειοψηφια του ηταν Ελληνες.
Πιστευω λοιπον οτι ο Διακος ειχε Αρβανιτικη καταγωγη και για εναν ακομα λογο.Ο Ομερ δεν θα εκανε κινηση να σωσει τον Διακο εαν δεν ειχαν κοινη φυλλετικη καταγωγη.Γιαυτο τον λογο ξαφνιαζεται και εκνευριζεται ο Ομερ που συνεχιζει να πιστευει στην παλια φυλετικη φεουδαρχια της Οθωμανικης αυτοκρατοριας οταν του δινει αρνητικη απαντηση ο Διακος στην προσφορα του να αλλαξει πιστη,διοτι βλεπει οτι εχει υπερβει την φυλλετικη του καταγωγη και εχει αφομοιωθει σε αυτο που ονομαζουμε Ελληνικο εθνος.

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 12:59
από blackpaint
καπου διαβασα πως η φουστανελα ηταν αρχικα αλβανικη κι απ αυτους την πηραμε κι εμεις γιατι ηταν της μοδας

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 13:07
από Chainis
zteo έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:39
Chainis έγραψε:
25 Απρ 2018, 11:48
zteo έγραψε:
25 Απρ 2018, 09:25
Θα σε απογοητευσω σταμο αλλα τα κομικς του Φρανκ Μιλλερ οπου μελετας την ιστορια κρυβουν την αληθεια οτι ο Ανδρουτσος ασπαστηκε των μωαμεθανισμο στην αυλη του Αλη πασα.Ανηκε στο ταγμα των Μπεκτασηδων οπως και ο Αλης.
Πηγές γι αυτό;
Η εξυπνάδα της μάνας του την οδήγησε να τον γράψει στο τάγμα των μπεκτασήδων στα Γιάννενα, για να τον προστατεύσει από τις αυθαιρεσίες των Τούρκων. Αυτό ήταν ένα γεγονός που το χρησιμοποίησαν οι εχθροί του για να τον κατηγορήσουν ότι αλλαξοπίστησε κι έγινε μουσουλμάνος. Ήταν όμως γεγονός ότι το τάγμα αυτό ήταν μια αίρεση που είχε ακόμη και τον Χριστό για προφήτη τους. Μάλιστα στην Φιλική Εταιρεία είχαν ενταχθεί και άτομα μουσουλμανικής προέλευσης μπεκτασήδες.
http://vukentra.gr/ellada-istorika/6678 ... i-alitheia
Ηταν Αλεβιζιτικης προελευσης ταγμα,οπως ειναι γνωστο οι Αλεβιζιτες ειχαν αρκετα στοιχεια και απο την χριστιανικη θρησκεια.
Τωρα για την περιπτωση του Διακου.Να διευκρινησουμε μερικα πραγματα.
Εκεινη την περιοδο στην Βαλκανικη επικρατει ενας απολυτος φυλετικος αχταρμας.Ηταν σχεδον απιθανο να βρεις χωριο οπου να ηταν 100% φυλετικα καθαρο.Συνεπως οταν μιλαμε για Αρβανιτοχωρια-Ελληνοχωρια-Σλαβοχωρια μιλαμε οτι μια πλειοψηφια 20-25% ηταν Αρβανιτες-Ελληνες-Σλαβοι.Οποτε δεν θα ηταν παραλογο ο Διακος να ηταν Αρβανιτης απο χωριο που η πλειοψηφια του ηταν Ελληνες.
Πιστευω λοιπον οτι ο Διακος ειχε Αρβανιτικη καταγωγη και για εναν ακομα λογο.Ο Ομερ δεν θα εκανε κινηση να σωσει τον Διακο εαν δεν ειχαν κοινη φυλλετικη καταγωγη.Γιαυτο τον λογο ξαφνιαζεται και εκνευριζεται ο Ομερ που συνεχιζει να πιστευει στην παλια φυλετικη φεουδαρχια της Οθωμανικης αυτοκρατοριας οταν του δινει αρνητικη απαντηση ο Διακος στην προσφορα του να αλλαξει πιστη,διοτι βλεπει οτι εχει υπερβει την φυλλετικη του καταγωγη και εχει αφομοιωθει σε αυτο που ονομαζουμε Ελληνικο εθνος.
Από την βιβλιογραφία της αφήγησης που έχει ο σύνδεσμος, ο Μακρυγιάννης κι ο Τρικούπης που θα ήταν σοβαρές πηγές απ' όσο θυμάμαι δεν λένε πουθενά ότι ο Ο. Ανδρούτσος ήταν Μεκτασής και νομίζω ότι καλά θυμάμαι.

Οι άλλοι είναι σύγχρονοι μας και δεν έχει βαρύτητα η γραφή τους για αυτό το ζήτημα.

Έχει ενδιαφέρον πάντως ότι από το ξερό "ήταν μουσουλμάνος" πήγαμε στο "οι Μπεκτασήδες είχαν και χριστιανικά στοιχεία στην πίστη τους".

Re: η μαχη της αλαμανας 1821

Δημοσιεύτηκε: 25 Απρ 2018, 13:08
από Chainis
blackpaint έγραψε:
25 Απρ 2018, 12:59
καπου διαβασα πως η φουστανελα ηταν αρχικα αλβανικη κι απ αυτους την πηραμε κι εμεις γιατι ηταν της μοδας
Και το φέσι ήταν Τούρκικο.