Τι λες για Γεωμέτρη ; Ζαποτέκος @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ωραίο.
Υπάρχει όμως και η αυσονική πλευρά του Γεωμέτρη:
Εἰς τὸ πάθος Ῥωμαίων τὸ ἐν τῇ Βουλγαρικῇ κλείσει.
Οὐκ ἐφάμην ποτ΄ἔσεσθαι, οὐδ΄ ἤν ἥλιος ἀρθῇ,
Τόξα Μυσῶν δοράτων κρείττονα Αὐσονίων.
[…]
Εὔθ΄ὑπό γῆν Φαέθων, χρυσαυγέαν δίφρον ἑλίσσεις,
Τῇ μεγάλῃ ψυχῇ Καίσαρος εἰπὲ τάδε
Ἴστρος ἕλε στέφανον Ῥώμης, ὅπλα λάμβανε θᾶττον,
Τόξα Μυσῶν δοράτων κρείττονα Αὐσονίων.
Για ποιον Καίσαρα μιλάει;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Τον Ιούλιο Καίσαρα.Pertinax έγραψε: ↑13 Ιούλ 2023, 18:23Ωραίο.
Υπάρχει όμως και η αυσονική πλευρά του Γεωμέτρη:
Εἰς τὸ πάθος Ῥωμαίων τὸ ἐν τῇ Βουλγαρικῇ κλείσει.
Οὐκ ἐφάμην ποτ΄ἔσεσθαι, οὐδ΄ ἤν ἥλιος ἀρθῇ,
Τόξα Μυσῶν δοράτων κρείττονα Αὐσονίων.
[…]
Εὔθ΄ὑπό γῆν Φαέθων, χρυσαυγέαν δίφρον ἑλίσσεις,
Τῇ μεγάλῃ ψυχῇ Καίσαρος εἰπὲ τάδε
Ἴστρος ἕλε στέφανον Ῥώμης, ὅπλα λάμβανε θᾶττον,
Τόξα Μυσῶν δοράτων κρείττονα Αὐσονίων.
Για ποιον Καίσαρα μιλάει;

Έχει κι ένα ωραίο για τον Ιωάννη Τσιμισκή που νίκησε τους Χαμδανίδες Άραβες και αποκαλεί τους Βυζαντινούς ( Ρωμαίους ) γένος Αυσόνων.
ἐμὰς ὁ Χαβδᾶν χεῖρας ἔφριξεν μόνας,
τὴν ἵππον ηὐτρέπισεν εἰς φυγὴν Ἄραψ.
ἐγὼ διδάσκω πρῶτος Αὐσόνων γένος
στῆναι πρὸς ἀστράπτουσαν αὐγὴν τοῦ ξίφους
κράνος τὲ καὶ πρόσωπον ἐχθρῶν ἐν μάχαις.
ἐμὴ μάχαιρα καιρὸν οὐκ εἶχεν μάχης,
οὐκ εἶχον ἔργον χεῖρες αὗται πολλάκις,
ἀλλ᾽ ἐξαφῆκεν ἔντρομα πρὸς γῆν ξίφος.
ὅπλων δὲ χρῆσις εὕρεσις νεωτέρων,
καὶ σχῆμα λαμπρὸν τῶν ἐμῶν παιδευμάτων
πέφυκεν ἔργον τῶν ἐμῶν τολμημάτων.
οὐ σῶμα θνητὸν οὐδὲ τρωτὸν ἐν μάχαις
αὐτουργὸν ἂν δόξειεν, ἀλλ᾽ εἴ τις φύσις
ἄυλος ἄλλη καὶ βροτῶν ὑπερτέρα.
Μόνο το δικό μου χέρι φοβήθηκε ο Χαβδάν και τη φοράδα ετοίμασε για τη φυγή ο Άραβας.
Εγώ πρώτος δίδαξα το γένος των Ρωμαίων πώς να παραταχθεί μπρος στην αστραφτερή
λάμψη του ξίφους, στο κράνος και στο μέτωπο των εχθρών την ώρα της μάχης. Το σπαθί μου
δεν είχε χρόνο από τη μάχη και αυτά τα χέρια συχνά δεν συναντούσαν εμπόδιο, αλλά άφησε
ο Άραβας τρομαγμένος το ξίφος στην γη. Η επινόηση και η χρήση νεότερων όπλων και το
λαμπρό είδος της εκπαίδευσής μου ήταν αποτέλεσμα της δικής μου τόλμης. Όχι το σώμα το
θνητό, όχι το ευάλωτο στις μάχες θα φαινόταν ότι ενεργούσε από μόνο του, αλλά κάποια
άλλη άυλη φύση, ανώτερη από την ανθρώπινη.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
- Ο Θεόδωρος Β΄ Λάσκρις χαρακτηρίζει τη Νίκαια “σχολεῖον ἁπάσης τῆς Ἑλλάδος”, όπως ακριβώς είχε χαρακτηρίσει ο Περικλής την Αθήνα στον Επιτάφιο λόγο του.
- Στον [ λατινοκρατούμενο ] Σκάμανδρο ο οποίος “οὐ γὰρ ὑπὸ τὰ τῶν Ἑλλήνων τὤ τότε σκῆπτρα” ο Νικηφόρος Βλεμμύδης [ που έφυγε απ' την βυζαντινοκρατούμενη/ελληνοκρατούμενη Νίκαια ] έμαθε την αριθμητική του Νικομάχου ...
http://ikee.lib.auth.gr/record/75144/fi ... 07-546.pdf
- Στον [ λατινοκρατούμενο ] Σκάμανδρο ο οποίος “οὐ γὰρ ὑπὸ τὰ τῶν Ἑλλήνων τὤ τότε σκῆπτρα” ο Νικηφόρος Βλεμμύδης [ που έφυγε απ' την βυζαντινοκρατούμενη/ελληνοκρατούμενη Νίκαια ] έμαθε την αριθμητική του Νικομάχου ...
SpoilerShow
- Ο W. Hőrandner, Hexapterygos 160-161 σημείωσε ογδόντα επτά λέξεις από τα προγυμνάσματα του Θεόδωρου Εξαπτέρυγου, οι οποίες δεν υπάρχουν στα λεξικά Liddell-Scott (LS) και Lampe (L). Ως γνωστό στο Βυζάντιο οι λόγιοι προσπαθούσαν να μιμηθούν τους αρχαίους κλασσικούς συγγραφείς. Το γεγονός αυτό είχε δυσάρεστες συνέπειες, όπως π.χ. η λεξικογραφική σχολαστικότητα, και ο υπερβολικός αρχαϊσμός, περιφρονώντας την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας. Ένα από τα καθήκοντα του ρήτορα ήταν να μελετά επισταμένως τους αρχαίους ποιητές και να χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό παρχαϊωμένες λέξεις. Το έργο του θα θεωρούνταν καλό εφόσον είχε γραφτεί με βάση τα αττικισμό.
Βλ. H. Hunger, Λογοτεχνία Α΄ 127-128.- Βλ. και του ιδίου, “On the Imitation (μίμησις) of Antiquity in Byzantine Literature”, DOP 23-24 (1969-1970) 15-38.

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ο Ιωάννης Απόκαυκος προτρέπει τον δεσπότη της Ηπείρου να εκδιώξει τα έθνη, που σαν φίδια και θηρία βγήκαν από τα λαγούμια και τις φωλιές τους και κατασπάραξαν με τα δόντια τους τον Έλληνα και Γραικό: ἒξαγε τοὺς ὂφεις τῶν χηραμῶν, ἀπανάστα τὰ θηρία τῶν φωλεῶν, ὁπόσα ταῦτα τὸν Ἕλληνα με καὶ τὸν Γραικὸν τοῖς αὐτῶν ὀδοῦσι κατεμασήσαντο ...
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/obje ... 3/file.pdf
Επιστολή του Βασιλείου Πεδιαδίτη της Κερκύρας προς τον πάπα Ιννοκέντιο Γ΄, στην οποία ο επίσκοπος τοποθετείται ως εξής: ότι ο πάπας με το να τοποθετήσει Λατίνους επισκόπους ήταν σαν να εκδίωκε τους ορθόδοξους και είναι παράλογο να καλεί τους ουσιαστικά εκδιωχθέντες επισκόπους σε σύνοδο (οἱ διωχθέντες παρὰ τῆς ἁγιωσύνης σου;) : τέως καὶ ποῖοι τῶν γραικικῶν ἀρχιερέων εἰς τὴν σύνοδον ἀπαντήσουσιν; οἱ διωχθέντες παρὰ τῆς ἁγιωσύνης σου; ὁ ἁγιώτατος Ἀθηνῶν; ὃν ἐδίωξεν ἡ ἁγιωσύνη σου χειροτονήσασα ἕτερον εἰς τὸν ἐκείνου θρόνον; ὁ Θεσσαλονίκης, ὃν ἐδίωξεν ἡ ἁγιωσύνη σου ἀπὸ τοῦ θρόνου αὐτοῦ καὶ ἀπέστειλεν ἕτερον; ὁ Βουλγαρίας;
( ΒΟΪΝΟΥ ΦΑΝΗ , Ανάλυση και επιλεκτική έκδοση των κατηχήσεων του Μιχαήλ Χωνιάτη )
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/obje ... 3/file.pdf
Επιστολή του Βασιλείου Πεδιαδίτη της Κερκύρας προς τον πάπα Ιννοκέντιο Γ΄, στην οποία ο επίσκοπος τοποθετείται ως εξής: ότι ο πάπας με το να τοποθετήσει Λατίνους επισκόπους ήταν σαν να εκδίωκε τους ορθόδοξους και είναι παράλογο να καλεί τους ουσιαστικά εκδιωχθέντες επισκόπους σε σύνοδο (οἱ διωχθέντες παρὰ τῆς ἁγιωσύνης σου;) : τέως καὶ ποῖοι τῶν γραικικῶν ἀρχιερέων εἰς τὴν σύνοδον ἀπαντήσουσιν; οἱ διωχθέντες παρὰ τῆς ἁγιωσύνης σου; ὁ ἁγιώτατος Ἀθηνῶν; ὃν ἐδίωξεν ἡ ἁγιωσύνη σου χειροτονήσασα ἕτερον εἰς τὸν ἐκείνου θρόνον; ὁ Θεσσαλονίκης, ὃν ἐδίωξεν ἡ ἁγιωσύνη σου ἀπὸ τοῦ θρόνου αὐτοῦ καὶ ἀπέστειλεν ἕτερον; ὁ Βουλγαρίας;
( ΒΟΪΝΟΥ ΦΑΝΗ , Ανάλυση και επιλεκτική έκδοση των κατηχήσεων του Μιχαήλ Χωνιάτη )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Απόκαυκος - Βαρδάνης
Διακρίνουν τις επισκοπές σε καθαρώς ελληνικές και σε αυτές που έχουν πολλούς βαρβάρους ( Βούλγαρους κυρίως ).
τήν τών Γρεβενών τής Βονδίτζης, τούτο μόνον ταύτης ύπερτερούσης αύτής, τόν πάντα έλληνισμόν καί τό μέσον κεισθαι Γραικών

Ο Βαρδάνης ομολογεί τη δυσφορία του για ένα σημαντικό μειονέκτημα, τη γλωσσική ανομοιογένεια του πληθυσμού, φαινόμενο που πρέπει
να έχει ευρύτερη διάσταση στις επαρχιακές επισκοπές : συνωθούμεθα γὰρ ἀπὸ βαρβαροφώνων … ἐπὶ τοὺς καθαρῶς μετιόντας τὴν εὐγενῆ καὶ ἑλληνίδα φθογγήν.

ΒΟΪΝΟΥ ΦΑΝΗ , Ανάλυση και επιλεκτική έκδοση των κατηχήσεων του Μιχαήλ Χωνιάτη
https://books.google.gr/books?id=-mu1wr ... &q&f=false
================================================
Αυτό το είχε βάλει παλιά ο αρχικλέφταρος.
Θεόδωρος ( επίσκοπος ) Πάφου ( 7ος μ.Χ. αι. ) , Βίος Αγίου Σπυρίδωνος : ... πολλά πλήθη Ελλήνων τε και εθνικών, ανδρών τε και γυναικών επίστευσαν τω Χριστώ...
εθνικοί = μη εθνοτικοί Έλληνες
https://books.google.gr/books?id=UClFAA ... &q&f=false
Διακρίνουν τις επισκοπές σε καθαρώς ελληνικές και σε αυτές που έχουν πολλούς βαρβάρους ( Βούλγαρους κυρίως ).
τήν τών Γρεβενών τής Βονδίτζης, τούτο μόνον ταύτης ύπερτερούσης αύτής, τόν πάντα έλληνισμόν καί τό μέσον κεισθαι Γραικών

Ο Βαρδάνης ομολογεί τη δυσφορία του για ένα σημαντικό μειονέκτημα, τη γλωσσική ανομοιογένεια του πληθυσμού, φαινόμενο που πρέπει
να έχει ευρύτερη διάσταση στις επαρχιακές επισκοπές : συνωθούμεθα γὰρ ἀπὸ βαρβαροφώνων … ἐπὶ τοὺς καθαρῶς μετιόντας τὴν εὐγενῆ καὶ ἑλληνίδα φθογγήν.

ΒΟΪΝΟΥ ΦΑΝΗ , Ανάλυση και επιλεκτική έκδοση των κατηχήσεων του Μιχαήλ Χωνιάτη
https://books.google.gr/books?id=-mu1wr ... &q&f=false
================================================
Αυτό το είχε βάλει παλιά ο αρχικλέφταρος.
Θεόδωρος ( επίσκοπος ) Πάφου ( 7ος μ.Χ. αι. ) , Βίος Αγίου Σπυρίδωνος : ... πολλά πλήθη Ελλήνων τε και εθνικών, ανδρών τε και γυναικών επίστευσαν τω Χριστώ...
εθνικοί = μη εθνοτικοί Έλληνες
https://books.google.gr/books?id=UClFAA ... &q&f=false
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ζαποτέκος @ Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η Γκουρτζιούμη Θεοδώρα στην εργασία της ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ: O ANΔΡΟΝΙΚΟΣ Α΄ ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ θεωρεί πως στο χωρίο αυτό του Ευσταθίου οι Παφλαγόνες εννοούνται ως ελληνικός λαός.
Λίγο πριν κάνει την επίσημη εμφάνισή του στην πρωτεύουσα ο Ανδρόνικος, έστειλε τα παφλαγονικά στρατεύματά του να ηγηθούν οργανωμένης επίθεσης του λαού εναντίον των Λατίνων .
Οι Παφλαγόνες, στρατολογημένοι από την επαρχία του Πόντου στην οποία ήταν διοικητής ο Ανδρόνικος, ήταν οι πιο πιστοί υποστηρικτές του. Βλ. Νικ. Χων. 229.64: “καὶ εἶχεν αὐτὸν οὕτω μεταβάντα ἡ τῶν Παφλαγόντων μερὶς καὶ ὅσα καὶ σωτῆρα καὶ κατὰ θεῖον ἥκοντα προσδεχόμενον ἐριτίμως”. Για τη βαρβαρότητα των παφλαγονικών στρατευμάτων του Ανδρόνικου και τον καθοριστικό ρόλο τους στη σφαγή του 1182 κάνει λόγο και ο Γουλιέλμος της Τύρου GuilaumedeTyr, I 1083, ενώ ο Ευστάθιος, Άλωσις 34 τους περιγράφει ως ένα βάρβαρο ελληνικό φύλο επικεφαλής του πλήθους στα γεγονότα της σφαγής εναντίον των Λατίνων: “οἱ ἀμφ΄αὐτὸν Παφλαγόνες, ἔθνος ἀτάσθαλον καὶ ἐν Ἔλλησι βάρβαρον…ἐπἐρχονται τοῖς Λατίνοις οὐκ ἄν ἐλπίζουσι καὶ διατίθενται τὰ ἐλεεινότατα”.
http://ikee.lib.auth.gr/record/306343/f ... -25098.pdf
Παφλαγόνες Ανδρόνικου = μερίδα Ελλήνων/Βυζαντινών
Η Γκουρτζιούμη Θεοδώρα στην εργασία της ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ: O ANΔΡΟΝΙΚΟΣ Α΄ ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ θεωρεί πως στο χωρίο αυτό του Ευσταθίου οι Παφλαγόνες εννοούνται ως ελληνικός λαός.
Λίγο πριν κάνει την επίσημη εμφάνισή του στην πρωτεύουσα ο Ανδρόνικος, έστειλε τα παφλαγονικά στρατεύματά του να ηγηθούν οργανωμένης επίθεσης του λαού εναντίον των Λατίνων .
Οι Παφλαγόνες, στρατολογημένοι από την επαρχία του Πόντου στην οποία ήταν διοικητής ο Ανδρόνικος, ήταν οι πιο πιστοί υποστηρικτές του. Βλ. Νικ. Χων. 229.64: “καὶ εἶχεν αὐτὸν οὕτω μεταβάντα ἡ τῶν Παφλαγόντων μερὶς καὶ ὅσα καὶ σωτῆρα καὶ κατὰ θεῖον ἥκοντα προσδεχόμενον ἐριτίμως”. Για τη βαρβαρότητα των παφλαγονικών στρατευμάτων του Ανδρόνικου και τον καθοριστικό ρόλο τους στη σφαγή του 1182 κάνει λόγο και ο Γουλιέλμος της Τύρου GuilaumedeTyr, I 1083, ενώ ο Ευστάθιος, Άλωσις 34 τους περιγράφει ως ένα βάρβαρο ελληνικό φύλο επικεφαλής του πλήθους στα γεγονότα της σφαγής εναντίον των Λατίνων: “οἱ ἀμφ΄αὐτὸν Παφλαγόνες, ἔθνος ἀτάσθαλον καὶ ἐν Ἔλλησι βάρβαρον…ἐπἐρχονται τοῖς Λατίνοις οὐκ ἄν ἐλπίζουσι καὶ διατίθενται τὰ ἐλεεινότατα”.
http://ikee.lib.auth.gr/record/306343/f ... -25098.pdf
Παφλαγόνες Ανδρόνικου = μερίδα Ελλήνων/Βυζαντινών
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εδώ τι εννοεί ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης ;

Αἰτοῦμαι δὲ χάριν ὑπὲρ τοῦ βίου κοινήν, ὅσα δι' αἰνίγματος ἡμῖν τὰ τελευταῖα τῆς ἐπιστολῆς ὑπηπείλησας, μηκέτι διανοεῖσθαι· οὐδὲ γὰρ καλῶς ἔχειν φημὶ κρίσεως, εἴ τινες ἁμαρτάνουσι πρὸς τὴν βάρβαρον γλῶσσαν ἀπὸ τῆς Ἑλληνίδος αὐτομολοῦντες καὶ μισθοφόροι στρατιῶται γινόμενοι καὶ τὸ στρατιωτικὸν σιτηρέσιον ἀντὶ τῆς ἐν τῷ λέγειν δόξης αἱρούμενοι, διὰ τοῦτό σε καταδικάζειν τῶν λόγων καὶ ἀφωνίαν τοῦ βίου καταψηφίζεσθαι· τίς γὰρ ὁ φθεγγόμενος, εἰ σὺ τὴν βαρεῖαν ταύτην ἀπειλὴν κατὰ τῶν λόγων κυρώσειας;
σελ. 17
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... stulae.pdf
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μερικά που έχει ο Koder στο τέλος του Die Hellenis als Mitte der Ökumene: Theodoros Laskaris über den Ursprung von Philosophie, Weisheit und Wissenschaft. Τα περισσότερα τα έχουμε ξαναδεί , αλλά τα έχει μαζεμένα.
Ευσέβιος Καισαρείας , Ευαγγελική Προπαρασκευή
… τῆς πατρῴας καὶ εὐγενοῦς φιλοσοφίας, τῆς Ἑλλήνων λέγω
Νικηφόρος Βασιλάκης
γνώμη τις εὐγενὴς καὶ τρόπος φιλελεύθερος, … Ἑλληνικόν σοι καὶ τοῦτο καὶ ζῆλος εὐψυχίας Λακωνικῆς ἢ νικᾶν ἢ πίπτειν μαχόμενον
Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ( θρηνεί για την σελτζουκική κατάκτηση της Μικρασίας και που οι Έλληνες αντικαταστάθηκαν από βαρβάρους )
… τῆς ἑλληνικῆς ἐκείνης τῆς παλαιᾶς εὐγενείας / τὸ μὲν εὐγενὲς ἀπήγετο καὶ Ἑλλήνιον, τὸ δὲ δυσγενὲς καὶ βάρβαρον
Μιχαήλ Χωνιάτης ( η ελληνική ευγένεια λείπει απ' τους βαρβάρους )
Ἕλληνος εὐγενείας/ ἀλλ’ ὅσον εὐγενέστερος ἵππος ὄνου τοσοῦτον κἀκεῖνος τῶν κρατούντων νῦν, καθότι καὶ γλώττῃ ἐκοσμεῖτο Ἕλληνι
Μεσαρίτης
... παρὰ γὰρ τοῖς ἑλληνογλώσσοις ἡ τῶν ὄντων ὄντως γνῶσις ἐγνώρισται
Χωματηνός
καθαρὸς Ἕλλην τὸν ἑτερόγλωσσον, ἡμίγραικος δέ τις ἢ μιξέλλην, ὡς οὕτως εἰπεῖν, ἐκκωφηθείη τὴν ἀκοὴν τῇ παραβόλῳ προενέξει ... πληττόμενος
Ευσέβιος Καισαρείας , Ευαγγελική Προπαρασκευή
… τῆς πατρῴας καὶ εὐγενοῦς φιλοσοφίας, τῆς Ἑλλήνων λέγω
Νικηφόρος Βασιλάκης
γνώμη τις εὐγενὴς καὶ τρόπος φιλελεύθερος, … Ἑλληνικόν σοι καὶ τοῦτο καὶ ζῆλος εὐψυχίας Λακωνικῆς ἢ νικᾶν ἢ πίπτειν μαχόμενον
Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ( θρηνεί για την σελτζουκική κατάκτηση της Μικρασίας και που οι Έλληνες αντικαταστάθηκαν από βαρβάρους )
… τῆς ἑλληνικῆς ἐκείνης τῆς παλαιᾶς εὐγενείας / τὸ μὲν εὐγενὲς ἀπήγετο καὶ Ἑλλήνιον, τὸ δὲ δυσγενὲς καὶ βάρβαρον
Μιχαήλ Χωνιάτης ( η ελληνική ευγένεια λείπει απ' τους βαρβάρους )
Ἕλληνος εὐγενείας/ ἀλλ’ ὅσον εὐγενέστερος ἵππος ὄνου τοσοῦτον κἀκεῖνος τῶν κρατούντων νῦν, καθότι καὶ γλώττῃ ἐκοσμεῖτο Ἕλληνι
Μεσαρίτης
... παρὰ γὰρ τοῖς ἑλληνογλώσσοις ἡ τῶν ὄντων ὄντως γνῶσις ἐγνώρισται
Χωματηνός
καθαρὸς Ἕλλην τὸν ἑτερόγλωσσον, ἡμίγραικος δέ τις ἢ μιξέλλην, ὡς οὕτως εἰπεῖν, ἐκκωφηθείη τὴν ἀκοὴν τῇ παραβόλῳ προενέξει ... πληττόμενος
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Chronicle
Κι όταν μπορέσεις δες κι αυτά γιατί δεν τις καταλαβαίνω τις ελληνικούρες τους.
Μέμνημαι παρά τοις έμοϊς, έμους δε λέγω τους Θετταλούς ...
σελ. 76 του κειμένου ( 100 του pdf )
https://brittlebooks.library.illinois.e ... fonrer.pdf
... ην γάρ χρόνος ου πολύς ό προ τών άρτι πτωμάτων τών βαρβαρικών, καί είδομεν οι Θετταλοί σπείρας όλας ανδρών, ους καί αυτούς ή τής 'Άγαρ κοιλία πληθυνομένη ταΐς διαδοχαις προήγαγε, μέσην τήν ήμέτέραν έλαύνοντας, άνδρας θήρας, γίγαντας ||, άνδρας αί'ματα βλέποντας καί έφανταζόμεθα καί έν αύτοΐς κένωσα μεν της τών βαρβάρων γης, μετεγγισμόν τών αυτής ένοικων εις τά ημέτερα καί μεταφύτευσιν πρέπουσαν βασιλεi τω καλω γεωργω καί πληθύναι ό θεός, έλέγομεν, τη καθ' ήμας γη τους τοιούτους καρπούς, και ή μεν των 'Ιταλών γη πάλαι ποτέ πολλούς δεξαμενή ^Ελληνας μεγάλη έπωνομάσθη Ελλάς
· γην δε έκείνην τήν παρασχεδόν ήμΐν ούσαν
, καί έτέραν καί άλλην, τάς πανταχού της Ευρώπης, έν αίς το Άγαρηνόν φυλον κατέσπαρται
, εί'η αν εύεπήβολος άνθρωπος ό νέαν έπονομάσας Περσίδα ή καί γην Εύρωπαίαν Περσών
ούτως αυτοί έν ήμΐν πεπλήθυνται οι μέν πλείους άκοντες, πολλοί δέ καί έκόντες μετοικιζόμενοι καί άποικιζόμενοι.
σελ. 78 - 79 του κειμένου ( 102 - 103 του pdf ) στον παραπάνω σύνδεσμο .
Τι λέει εδώ ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ; Ποιοι είναι αυτοί οι Θετταλοί ( απόγονοι των Αιολέων του Μαιάνδρου , κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ή κάτι άλλο ;
) και ποια είναι η νέα Περσίδα ή γη Ευρωπαία Περσών ; Η Μικρασία ή κάποια άλλη περιοχή ; 


-------------------------------------
edit
Εντάξει, γι' αυτό βρήκα την εξήγηση.
Στη χορεία των λογίων που συγκρίνουν το Μανουήλ με τον Αλέξανδρο εντάσσεται και ο Μιχαήλ ο ρήτορας, που θεωρεί ότι ο Μανουήλ είναι ανώτερος του Αλέξανδρου –που με οξύτητα νου έκανε πράξη τις σκέψεις του -, αλλά και του Αλέξιου Κομνηνού.
https://www.antibaro.gr/article/29062
... τί έτι πολύς Αλέξανδρος, μέγας Αλέξιος, βασιλεύς Μακεδόνων, άναξ Ρωμαίων, ό άρχαιος εκείνος, ό ανωτέρω τρίτος έκ σου ...
σελ. 151 ( 175 του pdf ) στον παραπάνω σύνδεσμο
Εδώ ο Μιχαήλ ο Ρήτωρ ( ο Αγιοθεοδωρίτης ;
) τι λέει ; Συγκρίνει τον Μανουήλ Κομνηνό με τον Μεγαλέκο και τον Αλέξιο Α΄ Κομνηνό ( κάνει και ρητορική τσαχπινιά και βάζει το μέγας στον Αλέξιο ) ; 
Κι όταν μπορέσεις δες κι αυτά γιατί δεν τις καταλαβαίνω τις ελληνικούρες τους.

Μέμνημαι παρά τοις έμοϊς, έμους δε λέγω τους Θετταλούς ...
σελ. 76 του κειμένου ( 100 του pdf )
https://brittlebooks.library.illinois.e ... fonrer.pdf
... ην γάρ χρόνος ου πολύς ό προ τών άρτι πτωμάτων τών βαρβαρικών, καί είδομεν οι Θετταλοί σπείρας όλας ανδρών, ους καί αυτούς ή τής 'Άγαρ κοιλία πληθυνομένη ταΐς διαδοχαις προήγαγε, μέσην τήν ήμέτέραν έλαύνοντας, άνδρας θήρας, γίγαντας ||, άνδρας αί'ματα βλέποντας καί έφανταζόμεθα καί έν αύτοΐς κένωσα μεν της τών βαρβάρων γης, μετεγγισμόν τών αυτής ένοικων εις τά ημέτερα καί μεταφύτευσιν πρέπουσαν βασιλεi τω καλω γεωργω καί πληθύναι ό θεός, έλέγομεν, τη καθ' ήμας γη τους τοιούτους καρπούς, και ή μεν των 'Ιταλών γη πάλαι ποτέ πολλούς δεξαμενή ^Ελληνας μεγάλη έπωνομάσθη Ελλάς




σελ. 78 - 79 του κειμένου ( 102 - 103 του pdf ) στον παραπάνω σύνδεσμο .
Τι λέει εδώ ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ; Ποιοι είναι αυτοί οι Θετταλοί ( απόγονοι των Αιολέων του Μαιάνδρου , κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ή κάτι άλλο ;




-------------------------------------
edit
Εντάξει, γι' αυτό βρήκα την εξήγηση.
Στη χορεία των λογίων που συγκρίνουν το Μανουήλ με τον Αλέξανδρο εντάσσεται και ο Μιχαήλ ο ρήτορας, που θεωρεί ότι ο Μανουήλ είναι ανώτερος του Αλέξανδρου –που με οξύτητα νου έκανε πράξη τις σκέψεις του -, αλλά και του Αλέξιου Κομνηνού.
https://www.antibaro.gr/article/29062
... τί έτι πολύς Αλέξανδρος, μέγας Αλέξιος, βασιλεύς Μακεδόνων, άναξ Ρωμαίων, ό άρχαιος εκείνος, ό ανωτέρω τρίτος έκ σου ...
σελ. 151 ( 175 του pdf ) στον παραπάνω σύνδεσμο
Εδώ ο Μιχαήλ ο Ρήτωρ ( ο Αγιοθεοδωρίτης ;


… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Σε κατά γράμμα επίπεδο τιμά την ελληνική γλώσσα σε σχέση με κάθε άλλη.Ζαποτέκος έγραψε: ↑24 Ιούλ 2023, 22:55Εδώ τι εννοεί ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης ;
Αἰτοῦμαι δὲ χάριν ὑπὲρ τοῦ βίου κοινήν, ὅσα δι' αἰνίγματος ἡμῖν τὰ τελευταῖα τῆς ἐπιστολῆς ὑπηπείλησας, μηκέτι διανοεῖσθαι· οὐδὲ γὰρ καλῶς ἔχειν φημὶ κρίσεως, εἴ τινες ἁμαρτάνουσι πρὸς τὴν βάρβαρον γλῶσσαν ἀπὸ τῆς Ἑλληνίδος αὐτομολοῦντες καὶ μισθοφόροι στρατιῶται γινόμενοι καὶ τὸ στρατιωτικὸν σιτηρέσιον ἀντὶ τῆς ἐν τῷ λέγειν δόξης αἱρούμενοι, διὰ τοῦτό σε καταδικάζειν τῶν λόγων καὶ ἀφωνίαν τοῦ βίου καταψηφίζεσθαι· τίς γὰρ ὁ φθεγγόμενος, εἰ σὺ τὴν βαρεῖαν ταύτην ἀπειλὴν κατὰ τῶν λόγων κυρώσειας;
Το νόημα του παραδείγματος που απευθύνει στον Λιβάνιο όμως δεν γίνεται κατανοητό.
Θεωρώ ότι η κόντρα με τον Λιβάνιο θα αφορούσε τον χριστιανισμό. Οπότε, ίσως λέει, ο Γρηγόριος στον Λιβάνιο: "
μπορεί κατ' εσένα το να έφυγα από την ειδωλολατρία και να έγινα Χριστιανός να είναι σφάλμα, όμως άκουσε με και μην απαξιώνεις όσα λέω".

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Στο νέτι δεν κατάφερα να βρω κάτι παρά μόνο μια πολωνική και μια ιταλική εργασία. Τις έβαλα στο γκουγκλ τρανσλέιτ και αυτό που κατάλαβα - με κάθε επιφύλαξη βέβαιαChronicle έγραψε: ↑31 Ιούλ 2023, 23:04Σε κατά γράμμα επίπεδο τιμά την ελληνική γλώσσα σε σχέση με κάθε άλλη.Ζαποτέκος έγραψε: ↑24 Ιούλ 2023, 22:55Εδώ τι εννοεί ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης ;
Αἰτοῦμαι δὲ χάριν ὑπὲρ τοῦ βίου κοινήν, ὅσα δι' αἰνίγματος ἡμῖν τὰ τελευταῖα τῆς ἐπιστολῆς ὑπηπείλησας, μηκέτι διανοεῖσθαι· οὐδὲ γὰρ καλῶς ἔχειν φημὶ κρίσεως, εἴ τινες ἁμαρτάνουσι πρὸς τὴν βάρβαρον γλῶσσαν ἀπὸ τῆς Ἑλληνίδος αὐτομολοῦντες καὶ μισθοφόροι στρατιῶται γινόμενοι καὶ τὸ στρατιωτικὸν σιτηρέσιον ἀντὶ τῆς ἐν τῷ λέγειν δόξης αἱρούμενοι, διὰ τοῦτό σε καταδικάζειν τῶν λόγων καὶ ἀφωνίαν τοῦ βίου καταψηφίζεσθαι· τίς γὰρ ὁ φθεγγόμενος, εἰ σὺ τὴν βαρεῖαν ταύτην ἀπειλὴν κατὰ τῶν λόγων κυρώσειας;
Το νόημα του παραδείγματος που απευθύνει στον Λιβάνιο όμως δεν γίνεται κατανοητό.
Θεωρώ ότι η κόντρα με τον Λιβάνιο θα αφορούσε τον χριστιανισμό. Οπότε, ίσως λέει, ο Γρηγόριος στον Λιβάνιο: "
μπορεί κατ' εσένα το να έφυγα από την ειδωλολατρία και να έγινα Χριστιανός να είναι σφάλμα, όμως άκουσε με και μην απαξιώνεις όσα λέω".



Ναι , αλλά ποιοι είναι οι Θεσσαλοί ; Και μήπως λέει "οι δικοί μας Θεσσαλοί" ; Ο Μαίανδρος κατοικοίθηκε από Μάγνητες Αιολούς , δηλαδή από κατοίκους της Θεσσαλίας . Και η Θεσσαλονίκη θεωρούταν πόλις Θεσσαλών. Δηλαδή βλέπει μία διαχρονική ελληνικότητα από τους αρχαίους Θεσσαλούς μέχρι τις μέρες του ; Και μετά λέει πως "είδαμε οι Θεσσαλοί" να έρχονται να κατοικούν στην γη μας άνθρωποι που τους έδιωξαν οι Αγαρηνοί και αυτό ήταν καλό γιατί κάποτε και οι Έλληνες κατοίκησαν την γη των Ιταλών και αυτή ονομάστηκε Μεγάλη Ελλάδα. Και μετά μήπως λέει πως οι Αγαρηνοί κατοίκησαν την προηγουμένως δική μας γη στην Ευρώπη και τώρα θα μπορούσε να ονομαστεί "Περσίδα" ή "γη Ευρωπαία Περσών" ; Όμως την εποχή του Ευσταθίου οι Αγαρηνοί ζούσαν στην Μικρασία και όχι στην Ευρώπη , άρα ο Ευστάθιος ίσως θεωρεί Ευρώπη τις δυτικές περιοχές της Μικράς Ασίας που κάποτε κατείχαν οι Βυζαντινοί ; Αλλιώς το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι εγκατάσταση πολυάριθμων Αγαρηνών στην Βαλκανική , αλλά μαρτυρείται κάτι τέτοιο την εποχή του Ευσταθίου ; Εκτός αν λέει κοίτα μην μας φέρετε και εγκαταστήσετε λαθρεποίκους Αγαρηνούς στην Βαλκανική και γίνει η Ευρώπη "γη Περσών" όπως κάποτε η Νότια Ιταλία έγινε Μεγάλη Ελλάδα με την εγκατάσταση Ελλήνων.



… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 71 Απαντήσεις
- 2428 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
11 Μαρ 2025, 21:07
-
- 994 Απαντήσεις
- 13058 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
17 Μαρ 2025, 07:41
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 927 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 341 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
10 Δεκ 2024, 00:10