Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 02 Ιούλ 2019, 17:09

Antigeist έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 15:30
Chronicle έγραψε:
Όλα αυτά δεν έχουν ουδεμία σχέση με τις εποχές που επιβίωνε ο ισχυρός. Και ο ισχυρός στην περίπτωση μας ήταν το βεληνεκές του ελληνικού πολιτισμού...
Και ποιός δηλαδή επιβιώνει σήμερα αν όχι ο ισχυρός; Ο λεπρός και ο παραπληγικός; Και είναι δυνατόν να λες ότι ο ισχυρός στην περίπτωση του Βυζαντίου ήταν ο "ελληνικός πολιτισμός"; Ποιός πολιτισμός δηλαδή; Αυτός που η ρωμαϊκή εξουσία τον ανάγκασε να αλλάξει θρησκεία; Αυτός που κατέστρεφε αγάλματα και ναούς; Αυτός που απαγόρευε στους ειδωλολάτρες να διδάσκουν; Αυτός που λοιδορούσε τους φιλοσόφους; Δεν καταλαβαίνεις ότι ο "ελληνικός πολιτισμός" ήταν η λιγότερο εμβριθής συνιστώσα της Ρωμανίας;
Όπως κάθε ελληνο-εθνίκι, έχει πάρει στα σοβαρά την ατάκα του Οράτιου για τον ελληνικό πολιτισμό και το άξεστο Λάτιο. Ενώ η πραγματικότητα ήταν αυτή.

Το ότι βρίσκουν ανούσια την υιοθέτηση του ρωμαϊκού εθνικού ονόματος και την αλλαγή της εθνικής κοιτίδας (από τον ελλαδικό χώρο σε μια πρώην ελληνική, αλλά μεταμορφωμένη και ρωμαϊκή πλέον πόλη, την Κωνσταντινούπολη), οι ίδιοι τύποι που ουρλιάζουν σαν ταλιμπάν για το ξεπούλημα του μακεδονικού ονόματος ("που είναι η ψυχή μας") στους Σκοπιανούς, είναι, το λιγότερο, αστείο.

To ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του "ελληνοχριστιανισμού". Τα ελληνο-εθνίκια επιμένουν ότι ο ελληνισμός αναμόρφωσε τον χριστιανισμό με την ελληνική γλώσσα και τη φιλοσοφική ορολογία στη διατύπωση του δόγματος. Αλλά, στην ουσία, ο χριστιανισμός ενσωμάτωσε τον ελληνισμό και τον έκοψε-έραψε στα μέτρα του, ώστε να είναι συμβατός με το χριστιανικό δόγμα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Pertinax την 02 Ιούλ 2019, 18:53, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 02 Ιούλ 2019, 17:57

Chronicle έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 07:46
Κάποτε έγραφες σαν τον Βακαλόπουλο (που τώρα τον ειρωνεύεσαι), μετά πήγες στο άλλο άκρο, καιρός λοιπόν να επιστρέψεις στις πηγές.
Έχεις πάθει κοκομπλόκο, δεν εξηγείται αλλιώς :lol:

Πότε "έγραφα σαν τον Βακαλόπουλο"; Εννοείς τα σχόλια (εδώ & εδώ) όπου δείχνω ότι ακόμα και αυτός δεν μπορούσε να τα βγάλει πέρα με τις δημώδεις πηγές (στις οποίες φαίνεται η ασυνέχεια του ελληνικού αυτοπροσδιορισμού σε λαϊκό επίπεδο) και το έριχνε στο καλαματιανό (δλδ στην ουσιοκρατία: ήταν Έλληνες, γιατί είχαν ελληνική καταγωγή και γλώσσα); Σε μια θεώρηση, δηλαδή, που έχουν καταρρίψει εντελώς οι κοινωνικές επιστήμες;
Για να βρει επιχειρήματα θα υιοθετήσει μέχρι και την προπαγάνδα των Σκοπιανών;!
Από τον 6ο αι. έχουμε την σαφέστατη μαρτυρία για τη συμμετοχή του Αλεξάνδρου Α΄ στους Ολυμπιακούς αγώνες όπου αναγνωρίζονται ως Έλληνες.
Το ότι αυτό είχε εμπεδωθεί πλήρως το μαρτυρά και ο ο Ισοκράτης που τους χαρακτηρίζει απογόνους του Ηρακλή και τους καλεί να ηγηθούν του αγώνα των Ελλήνων κατά των ασιατών βαρβάρων:

Εικόνα

Εικόνα
Καταρχάς δεν είναι "Σκοπιανοί", αλλά εθνικά Μακεδόνες (πες τους Βορειο-Μακεδόνες ή Σλαβο-Μακεδόνες, το ίδιο κάνει). Το ότι δεν μπορείς να χωνέψεις πως τα ονόματα δεν περιέχουν κάποια αναλλοίωτη ουσία, αλλά μπορούν να πάρουν διάφορες σημασίες, δείχνει το ερασιτεχνικό επίπεδο της συνολικής προσέγγισής σου στο θέμα των ταυτοτήτων.

Δεύτερον, τα περί "υιοθέτησης ξένης προπαγάνδας" πιστοποιούν, για άλλη μια φορά (όπως τα περί "εθνομηδενιστών" "σμερδιάκωφ" κλπ), ότι είσαι συκοφάντης και βλέπεις παντού "εχθρούς του έθνους", όπως οι ψεκασμένοι.

Ήμουν σαφής, ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν ελληνικό φύλο (ελληνόφωνοι). Αλλά ότι άργησαν να μπουν στην ελληνική εθνοτική ομάδα ή τουλάχιστον πάρα πολλοί Έλληνες των πόλεων-κρατών δεν θεωρούσαν αυτονόητη την ένταξή τους στην ομάδα των Ελλήνων. Πράγμα που αποδεικνύει περίτρανα ότι το καθοριστικό στοιχείο μιας εθνοτικής ταυτότητας δεν είναι το αντικειμενικό (καταγωγή, γλώσσα), αλλά το υποκειμενικό (συνείδηση).

Και στις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις, δεν δηλώνεται η μυθική καταγωγή του λαού των Μακεδόνων, αλλά μόνο αυτή των Μακεδόνων βασιλέων. Προφανώς ο μύθος δεν έλεγε πως όλος ο μακεδονικός λαός καταγόταν από το Άργος και τον Ηρακλή.

Ειδικά για τον Ισοκράτη, τη θέση που τοποθετεί τους Μακεδόνες (ανάμεσα στους Έλληνες και τους βάρβαρους) και την ατάκα του ότι ο πρόγονος του Φίλιππου ήταν ο μόνος Έλληνας που κυβέρνησε έναν αλλόφυλο λαό δες εδώ.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 02 Ιούλ 2019, 19:00

Pertinax έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 17:09
ελληνο-εθνίκι
Οι θέσεις μου είναι πάντα ξεκάθαρες και έτσι δεν με απασχολούν ιδιαίτερα οι πονηροί, είτε νεοναζί και νεοπαγανιστές είτε ελληναράδες σαν και του λόγου σου που ασελγούν σε κάτι δήθεν "αριστερό" που δεν έχουν καν.

Παριστάνεις λοιπόν κάτι που δεν είσαι, και την ίδια στιγμή ενώ οι λέξεις έχουν σαφή νοήματα, εσύ αφοδεύεις επάνω στα νοήματα αυτά ενώπιων όλων και αυτό δείχνει απλώς τη δική σου βρωμιά.

Για την ιστορία, ο σκοπιανός, είναι ο ακροδεξιός εθνικιστής των Σκοπίων που καπηλεύεται την ξένη ιστορία. Προφανώς, ταυτίζεσαι μαζί τους.

Και φυσικά έχω συλλέξει σεβαστό αριθμό τεκμηρίων που δείχνει ότι, εθνικής πνοής βιβλιογραφία αλλά καί σχολικά βιβλία του πρώτου μισού του 20ου αιώνα είχαν αποδεχτεί την "Βόρεια Μακεδονία" κατά λέξη, ως έδαφος επάνω στο οποίο δεν υπάρχουν ελληνικές αξιώσεις εκτός από μια λεπτή εδαφική γραμμή στα νότια, διότι αφορούσε κυρίως σλαβικό έδαφος. Κανείς εθνικιστής δεν θα παρουσιάσει ποτέ κάτι τέτοιο.

Οπότε, να έχεις θάρρος και όχι θράσσος, ώστε να μη βρωμίζεις με τις ελληναράδικης νοοτροπίας ακαθαρσίες σου έναν χώρο που βρίσκονται κι άλλοι.
Pertinax έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 17:09
άξεστο Λάτιο
Η ρήση του οράτιου επιβεβαιώνεται μέσα από ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ τεκμήρια που έχουν προσκομισθεί. Και τελικά ο ελληνισμός και πάλι τους άλλαξε σε βάθος, καθώς αποτέλεσε το στήριγμα της ρωμαϊκής πολιτειακής συγκρότησης όπως επιβεβαιώνεται ωραία και στο κλείσμο της αυτοκρατορίας:

Εικόνα

Το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι ήταν απλώς κάτι βάρβαροι αιώνες μετά τον Όμηρο, δεν είναι ντροπή, διότι μόνοι τους το παραδέχονταν. Και εκεί οφείλεται φυσικά και ο φθόνος τους:

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 02 Ιούλ 2019, 19:37

Chronicle έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 19:00
Pertinax έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 17:09
άξεστο Λάτιο
Η ρήση του οράτιου επιβεβαιώνεται μέσα από ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ τεκμήρια που έχουν προσκομισθεί.

Το γεγονός ότι οι Ρωμαίοι ήταν απλώς κάτι βάρβαροι αιώνες μετά τον Όμηρο, δεν είναι ντροπή, διότι μόνοι τους το παραδέχονταν. Και εκεί οφείλεται φυσικά και ο φθόνος τους
Εννοούσα ότι η ρωμαϊκή εξουσία/πολιτεία ήταν μεγαλύτερη δύναμη από τον πολιτισμό (όπως δηλώνει ο Αγχίσης στον Αινεία, στην Αινειάδα):

«Άλλοι (το πιστεύω πράγματι) με περισσότερη χάρη από εμάς θα σφυρηλατήσουν χαλκό που αναπνέει, θα βγάλουν ζωντανά πρόσωπα από το μάρμαρο: θα υπερασπίζονται τις υποθέσεις τους καλύτερα, θα ανιχνεύουν με όργανα τις κινήσεις των ουρανών και θα λένε για την ανατολή των αστερισμών: εσύ, Ρωμαίε, θυμήσου, δική σου αποστολή είναι να εξουσιάζεις τους λαούς με τη δύναμή σου (αυτή θα είναι η τέχνη σου), να επιβάλλεις τον νόμο στην ειρήνη, να χαρίζεσαι στους νικημένους και να κατανικάς τους υπερήφανους.»

... αλλά αφού αδυνατείς κάθε φορά να καταλάβεις τι λέω... βράστα...

Και φυσικά έχω συλλέξει σεβαστό αριθμό τεκμηρίων που δείχνει ότι, εθνικής πνοής βιβλιογραφία αλλά καί σχολικά βιβλία του πρώτου μισού του 20ου αιώνα είχαν αποδεχτεί την "Βόρεια Μακεδονία" κατά λέξη, ως έδαφος επάνω στο οποίο δεν υπάρχουν ελληνικές αξιώσεις εκτός από μια λεπτή εδαφική γραμμή στα νότια, διότι αφορούσε κυρίως σλαβικό έδαφος. Κανείς εθνικιστής δεν θα παρουσιάσει ποτέ κάτι τέτοιο.
Συγχαρητήρια. Σοβαρά :D

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10206
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 02 Ιούλ 2019, 19:40

Chronicle έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 19:00
Και φυσικά έχω συλλέξει σεβαστό αριθμό τεκμηρίων που δείχνει ότι, εθνικής πνοής βιβλιογραφία αλλά καί σχολικά βιβλία του πρώτου μισού του 20ου αιώνα είχαν αποδεχτεί την "Βόρεια Μακεδονία" κατά λέξη, ως έδαφος επάνω στο οποίο δεν υπάρχουν ελληνικές αξιώσεις εκτός από μια λεπτή εδαφική γραμμή στα νότια, διότι αφορούσε κυρίως σλαβικό έδαφος. Κανείς εθνικιστής δεν θα παρουσιάσει ποτέ κάτι τέτοιο.
Ισχύει :

Ζαποτέκος @ Μακεδονία άγνωστη.
Βόρεια Μακεδονία σε παλαιές σχολικές γεωγραφίες. Δεν το ήξερα και το έμαθα από έναν καλό φίλο ( = Chronicle ).
Νικόλαος Μεταξάς, Νέα Φυσική και Πολιτική Γεωγραφία της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεως των Δημοτικών Σχολείων, Παρθεναγωγείων και εν τω εξωτερικώ Αστικών Σχολείων , 1910

( Δείτε και στην σελ. 53 το "ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΗΠΕΙΡΟΣ" ).

σελ. 94 -95 : Μακεδονία - Αλβανία - Ήπειρος. Φαίνονται τα όρια της Μακεδονίας.

σελ. 107 : Ο πληθυσμός των αμέσων ευρωπαϊκών κτήσεων της Τουρκίας ανέρχεται εις 6.400.000 , εκ των οποίων περί τα 3 περίπου εκατομμύρια είναι Έλληνες , οι δε λοιποί Τούρκοι , Αλβανοί, Βούλγαροι , οικούντες κυρίως την Β. Θράκην και Β. Μακεδονίαν, Εβραίοι, Αρμένιοι και πολλοί Ευρωπαίοι.
http://e-library.iep.edu.gr/iep/collect ... 920&tab=01
Γ. Α. Μέγας , Γεωγραφία δια την Β΄ τάξιν των Ελληνικών Σχολείων, 1927

σελ. 39 Αξιόλογοι πόλεις εν την βορεία Μακεδονία είναι τα Σκόπια και το Μοναστήριον...

http://e-library.iep.edu.gr/iep/collect ... &start=160
Γεωγραφία μέρος πρώτον η Ευρώπη διά την Β΄τάξιν του Γυμνασίου 1932, Γεώργιος Μέγας

σελ. 20 : Η κοιλάς του Αξιού ( Βορεία Mακεδονία ) ανήκει φυσικώς εις την περιφέρειαν του Αιγαίου. (...) Τα Σκόπια ... εν τη νοτία Σερβία ... η πεδιάς του Μοναστηρίου ... το Μοναστήριον ... προπύργιον του Ελληνισμού, ... η Γεβγελή, η Δοίράνη, και η Στρώμνιτσα , περιελήφθησαν εις τα σερβικά σύνορα , αν καί είχον ελληνικώτατον πληθυσμόν. (...). Όπως δ' εις την παλαιάν Σερβίαν , ούτω και εις την δυτικήν Μακεδονίαν , παρά τήν Αχρίδα , πολλοί Αλβανοί αφέθησαν εντός των σερβικών συνόρων.

http://e-library.iep.edu.gr/iep/collect ... e=02-01490
Ευστράτιος Π. Παπάνης , Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου , 1978

σελ. 34 : χάρτης με τον όρο Μακεδονία στα πλαίσια της Γιουγκοσλαβίας

σελ. 38 : Το 1912 - 1913 η Σερβία κατέλαβε τη βόρεια Μακεδονία.
http://e-library.iep.edu.gr/iep/collect ... 025&tab=01
Στην Γεωγραφία Β΄Γυμνασίου 1962 σελ. 23 - 25, 27 , 29 , 32 , 35 χρησιμοποιείται ο όρος Σερβική Μακεδονία, αλλά και "Μακεδονία" ( χάρτης σελ. 26 ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 02 Ιούλ 2019, 19:43

"Προφανώς ο μύθος δεν έλεγε πως όλος ο μακεδονικός λαός καταγόταν από το Άργος και τον Ηρακλή"

Ασφαλώς δεν είναι έτσι.

Ο Ηρόδοτος στο 5,22 ενώ αναφέρεται μόνο στον Αλέξανδρο Α΄, εντούτοις δια μέσω αυτού μιλάει για όλους τους Μακεδόνες:

"Έλληνας δέ είναι ΤΟΥΤΟΥΣ" και "κατά περ ΑΥΤΟΙ λεγουσι"

Επίσης ο Ηρόδοτος στο 8,137-138 μετά από μια ολόκληρη διήγηση όπου αναφέρεται και η καταγωγή των Μακεδόνων μαζί με άλλες ιστορίες, κλείνει γράφοντας:
"ως λέγεται υπό ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ"

Και φυσικά στις αρχαίες γενεαλογίες κοινός Γενάρχης Ελλήνων, Γραικών και Μακεδόνων είναι ο Δευκαλίωνας που έχει γιο τον Έλληνα και εγγονό τον Γραικό και τον Μακεδόνα. Κατά συνέπεια ανάμεσα σε παππούδες, παιδιά και εγγόνια δεν υπάρχει χώρος εδώ για γεναλογικά ή φυλετικά "βάρβαρους".

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 02 Ιούλ 2019, 19:48

Ζαποτέκος έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 19:40
Ισχύει :
Και υπάρχουν πολλά ακόμα, όπως:

Εικόνα

[ΠΡΟΣΘΗΚΗ]

Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 02 Ιούλ 2019, 20:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Chronicle
Δημοσιεύσεις: 678
Εγγραφή: 11 Σεπ 2018, 07:56
Phorum.gr user: Chronicle

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chronicle » 02 Ιούλ 2019, 20:02

Και ένα ωραίο για τον φίλο τον Ζαποτέκο, που έπρεπε να μπει στο σχετικό άρθρο αλλά είχα ξεχάσει που το είχα βρει. Εδώ βλέπουμε ότι αν και το "Έλληνας" διατηρούσε και στο Βυζάντιο και στην Τουρκοκρατία ανάλογα τα συμφραζόμενα και την έννοια του "ειδωλολάτρη", εντούτοις ακόμα και ο απλός λαός ήξερε να διακρίνει τις θετικές σημασίες των όρων "Ελλην-*", καθώς τα "ελληνικά" που είναι τα γράμματα των Ελλήνων, όχι μόνο δεν προσδιορίζουν κάποια... "αλλότρια" συνείδηση ταυτότητας, αλλά διδάσκονται και στον πλέον αγράμματο χωρικό από τον Κοσμά τον Αιτωλό ως το απαραίτητο εφόδιο και όχημα που θα τον φέρει κοντά στην Εκκλησία(!), που θα τον διαχωρίσει από τα ζώα(!), που είναι προτιμότερα και από το ίδιο το νερό, που είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν και άλλες εκκλησίες και μοναστήρια.

Αφιερωμένο (και αυτό) εξαιρετικά στους οπαδούς στην πιο ακραία θεωρία που έχει εμφανιστεί στην ιστορία, ότι τα "ρωμέικα" και τα "ελληνικά" σηματοδοτούσαν δήθεν "διαφορετικές συλλογικές ταυτότητες" όταν πιεζόταν από έναν σεβαστό Άγιο να στέλνουν υποχρεωτικά τα παιδιά τους να τα μαθαίνουν. Ίσως οι λαϊκοί γονείς να είχαν... διαφορετική συλλογική ταυτότητα από τα παιδιά τους.

Εδώ λοιπόν βλέπουμε αν ο λαός "ήξερε μόνο τα... ρωμέικα"!

Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Chronicle την 02 Ιούλ 2019, 20:15, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10206
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 02 Ιούλ 2019, 20:10

Antigeist έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 00:47
Και ποιός πιστεύει ότι "εξαφανίστηκαν" οι Έλληνες την βυζαντινή περίοδο; Οι Εβραίοι πριν μερικές δεκαετίες εξαφανίστηκαν γιατί είτε εξοντώθηκαν είτε μεταναστεύσαν. Το ίδιο και με τους Τούρκους του Μοριά την επανάσταση. Το ίδιο και με την Ρωμιοσύνη της Τουρκίας που απελάθηκε μετά μαζικών σφαγών. Οι Έλληνες πουθενά δεν πήγαν. Απλώς ο αστικός πολιτισμός παρήκμασε γιατί δεν υπήρχε πλέον καμία ασφάλεια στα Βαλκάνια από επιδρομείς. Με την κάθοδο των Σλάβων οι πολιτικά ακέφαλες μάζες άρχισαν να σλαβοποιούνται όπως και οι υπόλοιποι αυτόχθονες Βαλκάνιοι. Στη Μικρά Ασία οι Έλληνες ρωμαιοποιήθηκαν γιατί η θεσμοί του στρατού και της εκκλησίας προωθούσαν ρωμαϊκή ταυτότητα. Δεν έχουμε "εξαφανισή" λοιπόν, μια κανονικότατη διαδικασία αλλαγής ταυτότητας έχουμε η οποία δεν απαιτεί διόλου αλλαγή γλώσσας. Μια χαρά Φράγκοι γίνανε οι Γαλλορωμαίοι και ας κράτησαν τη γλώσσα τους. Άμα οι Λομβαρδοί ή οι Γότθοι ήταν κρατήσει θα είχαν και αυτοί αλλάξει την ταυτότητα των ντόπιων αλλά ήταν βραχύβια κράτη και οι δομές τους δεν ήταν πολύ συγκεντρωτικές.

Στόχος του ελληνικού εθνικισμού ήταν το πάρσιμο της πόλης; Και τώρα δηλαδή που όλοι οι σώφρονες γνωρίζουν ότι η πόλη πλέον δεν παίρνεται γιατί υπάρχει ακόμα ελληνικός εθνικισμός; Ο μέσος Έλληνας, είτε εθνικιστής ή όχι έχει γραμμένη τη Ρωμιοσύνη και καλά κάνει. Προφανώς λοιπόν έχει χαθεί ανεπιστρεπτί. Αν ο σημερινός ελληνικός εθνικισμός θέλει να αξιοποίησει το ρωμαϊκό παρελθόν πρέπει κατ' ανάγκη να απαλλαγεί από θρησκοταλιμπανισμούς και ουτοπικά όνειρα τύπου Ρήγα. Οι ταλιμπανισμοί ήταν απαραίτητοι για να επιβιώσει το γένος τον εκτουρκισμό όμως είχαν ως τίμημα την ολική πνευματική στειρότητα του έθνους και σήμερα είναι εξίσου τροχοπέδη στην αποστολή επιβίωσής μας όπως και ο παραδοσιακός υπεραναπληρωτικός γραικυλικός εθνικισμός.

Ο "βασιλιάς" Κωνσταντίνος λεγόταν έτσι γιατί ανέβαζε το πρεστίζ του ίδιου στα μάτια του λαουτζίκου. Ο λόγος που μας βάζανε "βασιλείς" είναι γιατί οι δυτικοί θεωρούσαν ότι είμαστε πολύ μπουνταλάδες για κανονικό κοινοβουλευτισμό. Μη τον βγάλουμε λοιπόν και συνέχεια των Βυζαντινών Αυροκρατόρων. Ήμαρτον. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει ρωμαϊκό κράτος δεν νοείται Ρωμαίος Αυτοκράτορας. Να σημειώσω εδώ ότι κατά τη γνώμη μου ήταν λάθος προσέγγιση μετά την επανάκτηση της πόλης από τους Φράγκους, να συνεχιστεί η αυτοκρατορική παράδοση. Η Κωνσταντινούπολη ήταν πλέον πόλη κράτος και έπρεπε να κυβερνάται ως κανονική πόλη κράτος όπως η παλιά Ρώμη. Αν ζούσα εκείνη την εποχή θα πρότεινα επιστροφή στο υπατικό σύστημα.
Όταν λέμε "εξαφανίστηκαν" δεν εννοούμε βιολογικά. Αυτό το θεωρώ βλακεία για να ασχοληθώ. Ερευνάμε το αν διεκόπει η ιστορική τους συνέχεια ή όχι απ' την μεσοβυζαντινή περίοδο και μετά. Εμείς πιστεύουμε ότι η μνήμη των Ελλήνων δεν έσβησε. Παραδείγματα απ' την Μεσοβυζαντινή Περίοδο ( αφού μέχρι τον 6ο αι. όλοι δέχονται πως υπήρχαν εθνοτικοί Έλληνες ) :
- Νικήτας Μάγιστρος
- Θεόδωρος Κυζίκου
- Μιχαήλ Χωνιάτης
- Καμινιάτης
- Χρήση του Γραικός ( Στουδίτης, Χοιροσφάκτης κ.λπ. )
- Χρήση του Έλληνας ( Ανώνυμος Αθηναίος, κουρέας Κορίνθου , Τζέτζης κ.λπ. )
- Χρήση αρχαίων στοιχείων απ' την ελληνική τοπική ιστορία , π.χ. χώρα Δωριέων στον βίο του οσίου Νίκωνος του Μετανοείτε.


Στόχος των Ελλήνων του '21 ήταν η δημιουργία του "Ρωμαίικου" , το πάρσιμο της Πόλης, η γνώση πως ο τελευταίος βασιλιάς δεν προσκύνησε ( βλ. Κολοκοτρώνη για Παλαιολόγο ) κ.λπ. Εκεί στηρίχτηκε και η Μεγάλη Ιδέα αφού δημιουργήθηκε το ελληνικό κράτος. Φυσικά και σήμερα δεν υπάρχει ελληνικός εθνικισμός που να εκπορεύεται από το κράτος ή εθνικιστικές ιδέες που να διαπερνούν όλο το σώμα του ελληνικού λαού. Πλέον ο ελληνικός εθνικισμός έγκειται μόνο τις ιδέες που εκφράζουν τα πολιτικά κόμματα.


Όχι μόνο ο Κωνστανίνος αποκαλούταν από τους οπαδούς του Κωνσταντίνος ΙΒ΄, αλλά και οι οπαδοί τους αποδείκνυαν πως έχουν βυζαντινή καταγωγή. Για δες αυτήν την γενεαλογική γραμμή του Γλύξμπουργκ που οδηγεί στον Μιχαήλ Παλαιολόγο Η΄.

George I of GREECE
Christian IX of Denmark
Friedrich Wilhelm, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg
Friedrich Karl Ludwig, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Prince Karl Anton August of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Peter August, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Frederick Louis, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Countess Marie Sibylle of Nassau-Saarbrücken
Anna Amalia of Baden-Durlach
Georg Friedrich, Margrave of Baden-Durlach
Anna of Veldenz
Rupert, Count Palatine of Veldenz
Margarete of Hohenlohe-Neuenstein
Helene of Württemberg
Margaret of Savoy, Duchess of Anjou
Amadeus VIII of Savoy
Amadeus VII, Count of Savoy
Amadeus VI, Count of Savoy
Yolande Palaeologina of Montferrat
Theodore I, Marquess of Montferrat
Andronikos II Palaiologos
Michael VIII Palaiologos

Εσύ μάλλον θα τα έβαφες μαύρα σαν τον Σεναχηρείμ αν μάθαινες για την ανακατάληψη της Πόλης απ' τον Στρατηγόπουλο. :lol:

Ἐπεὶ δὲ καὶ εἰς Νικομήδειαν ἔφθασαν, ἐνεστώσης τῆς πανηγύρεως τοῦ ἐν μάρτυσι μεγίστου Παντελεήμονος, ἔτυχε δ' ἐκεῖσε καὶ ὁ Κακὸς Σεναχηρείμ, ἐν πρωτασηκρῆτις ὀφφικίῳ μεγαλυνόμενος, καὶ τὸ φημιζόμενον ἤκουε· πρῶτον μὲν διηπίστει καὶ ὡς πλάσμα τὸν λόγον ἀπέπεμπεν· ὡς δ' ἐξελθὼν ἤκουσε καὶ ἐπίστευεν, εἰσελθὼν ἅμα καὶ τῶν σφετέρων γενείων ἀπρὶξ ταῖς χερσὶ δραξάμενος, «Ὢ οἷον, εἶπεν, ἀκούω. Τοῦτο ταῖς ἡμετέραις ἡμέραις ἐταμιεύετο· τί γε ἁμαρτοῦσιν, ὡς ἐπιζῆν καὶ βλέπειν τοσαῦτα δεινά; Τοῦ λοιποῦ καλόν τις μὴ ἐλπιζέτω, ἐπεὶ Ῥωμαῖοι καὶ αὖθις πατοῦσι τὴν πόλιν.» Ταῦτ' ἔλεγεν ἐκεῖνος καὶ δῆλος ἦν δυσχεραίνων τὰ παρὰ πολλοῖς θαυμαζό μενα. Ὅπου δὲ κατήντησαν ταῦτα, ὁ λόγος κατὰ τόπον ἐρεῖ.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10206
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 02 Ιούλ 2019, 20:18

Antigeist έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 15:30
Και ποιός δηλαδή επιβιώνει σήμερα αν όχι ο ισχυρός; Ο λεπρός και ο παραπληγικός; Και είναι δυνατόν να λες ότι ο ισχυρός στην περίπτωση του Βυζαντίου ήταν ο "ελληνικός πολιτισμός"; Ποιός πολιτισμός δηλαδή; Αυτός που η ρωμαϊκή εξουσία τον ανάγκασε να αλλάξει θρησκεία; Αυτός που κατέστρεφε αγάλματα και ναούς; Αυτός που απαγόρευε στους ειδωλολάτρες να διδάσκουν; Αυτός που λοιδορούσε τους φιλοσόφους; Δεν καταλαβαίνεις ότι ο "ελληνικός πολιτισμός" ήταν η λιγότερο εμβριθής συνιστώσα της Ρωμανίας;
Η ρωμαϊκή εξουσία ανάγκασε τους Έλληνες να αλλάξουν θρησκεία ; :lol: Ο Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης δεν ήταν Έλληνας ; Τι λέει ο Ευσέβιος ;

Ότι μεν ούν το γένος Έλληνες όντες και τα Ελλήνων φρονούντες εκ παντοίων τε εθνών ως αν νεολέκτου στρατιάς λογάδες συνειλεγμένοι της πατρίου δεισιδαιμονίας αποστάται καθεστήκαμεν


Τι λέει ο Σωκράτης ο Σχολατικός ;

Ἡ ἑλληνική παίδευσις οὔτε παρά τοῦ Χριστοῦ, οὔτε παρὰ τῶν αὑτοῦ μαθητῶν, ἢ ὡς θεόπνευστος ἐδέχθη, ἢ ὡς ἐπιβλαβὴς ἐξεβλήθη. Καὶ τοῦτο ὡς ἡγοῦμαι, οὐκ ἀπρονοήτως ἐποίησαν· πολλοὶ γὰρ τῶν παρ᾽ Ἕλλησιν φιλοσοφησάντων οὐ μακρὰν τοῦ γνῶναι Θεὸν ἐγένοντο...τὸ γὰρ καλόν, ἔνθα ἂν ᾖ, ἴδιον τῆς ἀληθείας ἐστίν.


Τι διδασκόταν ένας Βυζαντινός της Μεσοβυζαντινής Περιόδου για να είναι μορφωμένος ;
Γρηγόριος Πάρδος, επίσκοπος Κορίνθου, 11ος αι. :
‘Εν τοις πανηγυρικοΐς κείσθω προ πάντων είς άρχέτυπον o Μέγας Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Νύσσης, ο (Μέγας) Βασίλειος, έν οις όλίγοις τοιούτοις έγραψεν, ο παναθηναϊκός λόγος του Αριστείδου, ο Θεμίστιος, ο Προκόπιος Γάζης, ο Χορίκιος, ό Ψελλός τά μάλιστα και εΐ τις τοιούτος εν τε τοις παλαιοϊς και νεωτέροις ή καθ’ ήμάς.
έν τοις συμβουλευτικοίς ο Χρυσόστομος, ο Μέγας Βασίλειος, ο Αριστείδης ο Ισοκράτης, ο Δημοσθένης, ο Λιβάνιος, ο Χορίκιος καϊ εί τις τοιούτος.
ει δε και τους ηθικούς λόγους τακτέον εις συμβουλήν, προσληπτέον σοι και τον Πλούταρχον μάλιστα.
εν δε τοις διακανικοις ο Δημοσθένης, ο Λυσίας, ο Λιβάνιος, ο Χορίκιος και ει τοις τοιούτος (…)
υπέρ πάντας οΰς ίσμεν αυτοί τελείους ρητορικούς λόγους αρίστους ακρότατοι οι τέσσαρες ούτοι : ο περί στεφάνου Δημοσθενικός, ο Παναθηναϊκός του Αριστείδου, ο εις τον Μέγαν Βααίλειον επιτάφιος του Θεολόγου και ο του Ψελλού εις τήν μητέρα
ανάγνωθι Λευκίππην, Χαρίκλειαν, Λουκιανόν, Συνέσιον (…)


Η "ελληνοχριστιανική" ιδεολογία σε όλο της το μεγαλείο. :smt005:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 02 Ιούλ 2019, 20:27

Chronicle έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 19:43
"Προφανώς ο μύθος δεν έλεγε πως όλος ο μακεδονικός λαός καταγόταν από το Άργος και τον Ηρακλή"

Ασφαλώς δεν είναι έτσι.

Ο Ηρόδοτος στο 5,22 ενώ αναφέρεται μόνο στον Αλέξανδρο Α΄, εντούτοις δια μέσω αυτού μιλάει για όλους τους Μακεδόνες:

"Έλληνας δέ είναι ΤΟΥΤΟΥΣ" και "κατά περ ΑΥΤΟΙ λεγουσι"
Δλδ δέχεσαι πως η μυθική καταγωγή από το Άργος αφορούσε όλο το μακεδονικό λαό, μέσω των βασιλέων του.

Αντίστοιχα, τότε, πρέπει να δεχτείς πως και η μυθική καταγωγή των Βυζαντινών βασιλέων από την αρχαία Ρώμη αφορούσε (έστω συμβολικά) και όλο τον βυζαντινό λαό.

Γρηγόριος Μάμμας: σωστά μας λέει Γραικολατίνους ο Εφέσου, γιατί καταγωγικά είμαστε λατινο-Ρωμαίοι, μέσω των βασιλέων μας και γλωσσικά είμαστε Έλληνες-Γραικοί:

«Του γάρ Μεγάλου Κωνσταντίνου εκείθεν ορμωμένου , καί τούς λίαν ευγενεστάτους μεγιστάνας Ρωμαίων εκ Ρώμης μετοικισαμένου εις την επ’ ονόματι εαυτού ανεγερθείσαν πόλιν, τήν καί Νέαν Ρώμην ονομασθείσαν, οι εξ εκείνων φύντες τήν μέν των Ελλήνων εξασκήσαντες γλώτταν, καί διά ταύτης φθεγγόμενοι, , εικότως καί Γραικολατίνοι οφείλουσι λέγεσθαι, διότι οι Λατίνοι τούς Έλληνας Γραικούς ονομάζουσι. Καί όπερ αυτός ο τίμιος ανήρ καθ’ ημών προφέρει, ημείς αληθές τε είναι ηγούμεθα καί ομολογούμεν. Εώμεν νύν λέγειν , ότι καί οι βασιλεύοντες ημών Ρωμαίοι εισιν εκείθεν έλκοντες τό γένος».

Ιωσήφ Βρυέννιος:
«Υμείς έστε μόνοι των Ρωμαίων το άνθος, οι της πρεσβυτέρας Ρώμης απόγονοι»
Και φυσικά στις αρχαίες γενεαλογίες κοινός Γενάρχης Ελλήνων, Γραικών και Μακεδόνων είναι ο Δευκαλίωνας που έχει γιο τον Έλληνα και εγγονό τον Γραικό και τον Μακεδόνα. Κατά συνέπεια ανάμεσα σε παππούδες, παιδιά και εγγόνια δεν υπάρχει χώρος εδώ για γεναλογικά ή φυλετικά "βάρβαρους".
Οι καθεαυτό Έλληνες κατάγονταν από τους γιους του Έλληνα. Οι υπόλοιποι θεωρούνταν ξαδερφάκια, ημιβάρβαροι. Ο "Γραικός" του Ησίοδου (που ήταν ανίψι του Έλληνα) δεν γνωρίζουμε τι συμβολική αξία είχε, καθώς φαίνεται να αντιφάσκει με την εκδοχή ότι οι πρώτοι Έλληνες λέγονταν Γραικοί.

jimdenin
Δημοσιεύσεις: 3220
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 13:57

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από jimdenin » 02 Ιούλ 2019, 20:33

Ζαποτέκος@:

Δηλαδή να υποθέσουμε ότι ήρθε ο χριστιανισμός μέσω βυζαντίου και οι τότε Έλληνες είπαν "ελάτε να σας κεράσουμε καφέ και τσιγάρο";

Να υποθέσουμε ότι η κριτική του Κέλσου υπάρχει μόνο στην φαντασία μας; Η επίσης κριτική του Ιουλιανού και αυτή στην φαντασία μας; Η ιστορία της Υπατίας, οι ολυμπιακοί αγώνες και το τέλος τους, η ακαδημία Πλάτωνος κλπ; Όλα στην φαντασία μας;

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10206
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 02 Ιούλ 2019, 20:39

jimdenin έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 20:33
Ζαποτέκος@:

Δηλαδή να υποθέσουμε ότι ήρθε ο χριστιανισμός μέσω βυζαντίου και οι τότε Έλληνες είπαν "ελάτε να σας κεράσουμε καφέ και τσιγάρο";

Να υποθέσουμε ότι η κριτική του Κέλσου υπάρχει μόνο στην φαντασία μας; Η επίσης κριτική του Ιουλιανού και αυτή στην φαντασία μας; Η ιστορία της Υπατίας, οι ολυμπιακοί αγώνες και το τέλος τους, η ακαδημία Πλάτωνος κλπ; Όλα στην φαντασία μας;
Ο χριστιανισμός ήρθε επί ρωμαιοκρατίας και οι Έλληνες ήταν απ' τους πρώτους χριστιανούς.

Γιατί ήταν ο Ιουλιανός Έλληνας ; Οι Έλληνες επί Ιουλιανού είχαν γίνει χριστιανοί οι περισσότεροι. Όταν πήγε στην Αντιόχεια οι Έλληνες Αντιοχείς χριστιανοί τον έκλασαν στα ίσα.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1528
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 02 Ιούλ 2019, 20:43

Chronicle έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 20:02
Και ένα ωραίο για τον φίλο τον Ζαποτέκο, που έπρεπε να μπει στο σχετικό άρθρο αλλά είχα ξεχάσει που το είχα βρει. Εδώ βλέπουμε ότι αν και το "Έλληνας" διατηρούσε και στο Βυζάντιο και στην Τουρκοκρατία ανάλογα τα συμφραζόμενα και την έννοια του "ειδωλολάτρη", εντούτοις ακόμα και ο απλός λαός ήξερε να διακρίνει τις θετικές σημασίες των όρων "Ελλην-*", καθώς τα "ελληνικά" που είναι τα γράμματα των Ελλήνων, όχι μόνο δεν προσδιορίζουν κάποια... "αλλότρια" συνείδηση ταυτότητας, αλλά διδάσκονται και στον πλέον αγράμματο χωρικό από τον Κοσμά τον Αιτωλό ως το απαραίτητο εφόδιο και όχημα που θα τον φέρει κοντά στην Εκκλησία(!), που θα τον διαχωρίσει από τα ζώα(!), που είναι προτιμότερα και από το ίδιο το νερό, που είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν και άλλες εκκλησίες και μοναστήρια.

Αφιερωμένο (και αυτό) εξαιρετικά στους οπαδούς στην πιο ακραία θεωρία που έχει εμφανιστεί στην ιστορία, ότι τα "ρωμέικα" και τα "ελληνικά" σηματοδοτούσαν δήθεν "διαφορετικές συλλογικές ταυτότητες" όταν πιεζόταν από έναν σεβαστό Άγιο να στέλνουν υποχρεωτικά τα παιδιά τους να τα μαθαίνουν. Ίσως οι λαϊκοί γονείς να είχαν... διαφορετική συλλογική ταυτότητα από τα παιδιά τους.

Εδώ λοιπόν βλέπουμε αν ο λαός "ήξερε μόνο τα... ρωμέικα"!
Συνεχίζει το χαβά του ο μπαγάσας ο Χρον, για πράγματα που έχουν απαντηθεί σελίδες πριν και δείχνουν ότι πλέκει σενάρια φαντασίας

Κοσμάς Αιτωλός και ελληνικά σχολεία

ρωμέικα και ελληνικά:

κατά κανόνα οι έχοντες ρωμαίικη συνείδηση είχαν την τάση να διακρίνουν τη ρωμαίικη από την ελληνική και τους Ρωμιούς από τους (αρχαίους) Έλληνες, αν και ενίοτε δέχονταν την μεταξύ τους καταγωγική σύνδεση (όπως ο Καταρτζής). Τους λόγιους τους έβλεπαν σαν εθνοτικούς Ρωμιούς που, εκτός από τη ρωμαίικη, χρησιμοποιούσαν και την ελληνική γλώσσα.

και εδώ:

Ο λαός ήξερε τη διαφορά ανάμεσα στη ρωμαίικη γλώσσα (δημώδη) και στα ελληνικά, τα οποία ήταν υποχρεωμένος να μάθει όποιος ήθελε να μορφωθεί. Πάντα έτσι γινόταν, δεν έλεγε κάτι καινούργιο ο Πατροκοσμάς. Απλώς τόνιζε τη σημασία της μόρφωσης.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10206
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 02 Ιούλ 2019, 20:45

Pertinax έγραψε:
02 Ιούλ 2019, 17:09
στα σοβαρά την ατάκα του Οράτιου για τον ελληνικό πολιτισμό και το άξεστο Λάτιο. Ενώ η πραγματικότητα ήταν αυτή.
Aυτή ήταν ; Ή μήπως ήταν αυτό που είπε ο αυτοκράτορας Κλαύδιος στον βάρβαρο " Μπράβο που έμαθες τις δυο γλώσσες της αυτοκρατορίας μας, τα λατινικά και τα ελληνικά."

Τι μόρφωση πήρε ο Οκταβιανός κατά τον Ζωναρά ;

̓Οκταβίου παιδὸς ετι οντος ἐμβεβληκέναι. ἐκ τούτων τοίνυν ὁ Καῖσαρ μεγάλα ἐπ' αὐτῷ ἐπελπίσας εἰσεποιήσατό τε τὸν παῖδα καὶ κληρονόμον κατέλιπε, καὶ ἐπιμελῶς ἐπαίδευε λόγοις ῥητορικοῖς τῇ τε τῶν Λατίνων καὶ τῇ ̔Ελληνίδι φωνῇ,


Το ότι βρίσκουν ανούσια την υιοθέτηση του ρωμαϊκού εθνικού ονόματος και την αλλαγή της εθνικής κοιτίδας (από τον ελλαδικό χώρο σε μια πρώην ελληνική, αλλά μεταμορφωμένη και ρωμαϊκή πλέον πόλη, την Κωνσταντινούπολη)
Μια πόλη που όλοι ήξεραν πως είχε ελληνική ιστορία. ... η Ρωμαίων αρχή .. κατεδούλωσε καί τά των Ελλήνων έθνη, εικότως αυτή και οι Βυζάντιοι πειθόμενοι διετέλουν. ( Hσύχιος ο Μιλήσιος [ 6ος αι. ] , Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως )
To ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του "ελληνοχριστιανισμού". Τα ελληνο-εθνίκια επιμένουν ότι ο ελληνισμός αναμόρφωσε τον χριστιανισμό με την ελληνική γλώσσα και τη φιλοσοφική ορολογία στη διατύπωση του δόγματος. Αλλά, στην ουσία, ο χριστιανισμός ενσωμάτωσε τον ελληνισμό και τον έκοψε-έραψε στα μέτρα του, ώστε να είναι συμβατός με το χριστιανικό δόγμα.
Ο ελληνισμός δεν ήταν κάτι ενιαίο θρησκευτικά και φιλοσοφικά. Υπήρχαν πολλά ρεύματα που συγκρούνταν μεταξύ τους. Ο χριστιανισμός το μεν φαρμακώδες απέρριψε, το δε τρόφιμον εισεδέξατο.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών