τώρα που το λες, συνειδητοποιηώ ότι ο μπαγάσας ο Ηρόδοτος επίτηδες βάζει τον Μαρδόνιο, τον ηττημένο στη συνέχεια των Πλαταιών, να λοιδωρήσει τους Ελ, για να δώσει δραματικό τόνο στην αφήγηση του.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑23 Μάιος 2019, 23:23Ακριβώς. Και στη συγκεκριμένη αφήγηση του Ηρόδοτου, αυτό που παρέθεσες είναι ένα από τα επιχειρήματα του Μαρδόνιου στην προσπάθεια του να πείσει τον Ξέρξη να εκστρατεύσει πάλι κατά της Ελλάδος. Και δεν ήταν άσχετος, ήταν γνώστης του ελληνικού τρόπου μάχης και ήταν σίγουρος ότι μπορούσαν να νικήσουν εύκολα.σύντροφος διαβάτης έγραψε: ↑23 Μάιος 2019, 23:02το ότι σκοτώθηκε στις Πλαταιές δεν σημαίνει ότι είναι λάθος αυτό που είπε. Εξάλλου ο Ηρόδοτος βάζει αυτά τα λόγια στο στόμα του Μαρδόνιου. Και ο Ηρόδοτος κάτι ξέρει παραπάνω.
Το αν ήταν λάθος ή σωστό φάνηκε από το αποτέλεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν θεωρήσουμε ότι αυτά τα λόγια ήταν φανταστικά ή μυθοπλασία του Ηρόδοτου, το ιστορικό γεγονός ήταν η συντριβή των Περσών αν και είχαν τοξότες, ιππικό και σχεδόν τριπλάσιο αριθμό ανδρών (σύμφωνα με όλες τις ιστορικές εκτιμήσεις). Πράγμα που δείχνει τη δυναμική της ελληνικής φάλαγγας ακόμη και σε υπέρτερο αριθμητικά αντίπαλο και κυρίως το αξιόμαχο όλων των οπλιτών των πόλεων-κρατών.
Ομως εγώ έβαλα τον Μαρδόνιο για να καταρρίψει το επιχείρημα σου παραπάνω, ότι στις μάχες οπλιτών υπήρχαν συστήματα και ο κόουτς έδινε οδηγίες στο τάιμαουτ κλπ. Μας λέει οτι οι ηλίθιοι Ελληνες, όταν πάνε για πόλεμο, επιλέγουν το πιό επίπεδο και λείο τερέν που υπάρχει (για να μην έχει κάποια πλευρά τακτικό πλεονέκτημα λόγω εδάφους) , και συνάπτουν μάχη με τέτοιο τρόπο ώστε οι μεν νικητές έχουν τρομερές απώλειες, οι δε ηττημένοι καταστρέφονται τελείως.
Η νίκη κρίνεται απο την γενναιότητα και την δύναμη σ'αυτόν τον υπέροχο διαγωνισμό που είναι ο οπλιτικός πόλεμος.