Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Highlander
Δημοσιεύσεις: 8854
Εγγραφή: 24 Ιούλ 2018, 16:43
Τοποθεσία: Κάπου

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Highlander » 07 Σεπ 2019, 18:39

Nero έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:27
Ο δημόσιος χαρακτήρας δεν ήταν από ανάγκη: στη Ρώμη ούτε ο βασιλιάς δεν πήγαινε μόνος του στην τουαλέτα. Η αυτοκρατορική τοιαύτη, πολυτελώς διακοσμημένη με ψηφιδωτά και αγάλματα, είχε τρεις θέσεις, ώστε ο αυτοκράτωρ να μη χρειάζεται να διακόψει μια συζήτηση εξαιτίας δευτερευόντων ζητημάτων που ξαφνικά ενέσκυψαν.

Οι \"λεκάνες\" των ρωμαϊκών τουαλετών ήταν συνεχόμενες, η μία δίπλα στην άλλη, περί του δωματίου, έτσι ώστε να βοηθούν την κοινωνικότητα. Σε κάποιες περιοχές, όπως η Έφεσος, και κοντά σε σημαντικά έργα, όπως το εκεί θέατρο, είχαν κτιστεί και ανοικτές τουαλέτες στη σειρά, ώστε οι επισκέπτες τους να μην χάνουν την επαφή με τα δρώμενα. Κάτω από τις θέσεις των τουαλετών, διέρχονταν συνεχώς καθαρό νερό, το οποίο και απομάκρυνε τις ακαθαρσίες.
Δηλαδή ο Ρωμαίος αυτοκράτορας αναλωνόταν σε χαλαρή κουβεντούλα με φίλους ή πιθανόν και σε χάραξη στρατηγικής με διάφορους στενούς του συνεργάτες εν μέσω κλανιών και χεσίματος. :lol: Πολύ πολύ απελευθερωμένοι οι Ρωμαίοι, τελικά. :-?
Nero έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:27
Στην άλλη σκηνή, ο μύθος του Δία και η απαγωγή του έφηβου Γανυμήδη, έχει επίσης διαστρεβλωθεί, και δείχνει τον Δία, όχι με την μορφή αετού, αλλά σαν ένας ερωδιός που κρατά ένα σφουγγάρι και καθαρίζει τα γεννητικά όργανα του Γανυμήδη.
Και μερακλήδες :smt005:
Φραγμένος_Τελεστής @ Τι θα γίνει στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την εκλογική ήττα;
Βελόπουλος: Τα πολύ ναζιστικά με βρίσκουν αντίθετο.
Βελόπουλος: Δεν με νοιάζει αν αυτές οι θέσεις είναι πιο ακραίες από της Χρυσής Αυγής

Άβαταρ μέλους
Nero
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:20

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 07 Σεπ 2019, 18:42

Rakomelofronas έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:36
:lol::lol: Να'σαι καλά.

Αστεία αστεία, πολύ μεγάλη διαφορά με τη σύγχρονη εποχή όπου στην τουαλέτα "μέχρι και ο βασιλιάς πηγαίνει μόνος", τουλάχιστον στην ανδρική γιατί στη γυναικεία φαίνεται πως οι παραδόσεις επιβιώνουν.
ο χαρακτήρας του ιδιωτικού ήταν γενικά πολύ διαφορετικός. Δες λίγες σελίδες πιο πίσω τι τράβαγαν για να πηδήξουν στα κρυφά, ιδιαίτερα τα παράνομα ζευγάρια

Στύγιος
Δημοσιεύσεις: 2116
Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 22:58

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στύγιος » 07 Σεπ 2019, 18:48

Nero έγραψε:
06 Σεπ 2019, 23:29
δυστυχώς δεν μπορώ να το βρω σε καλή ποιότητα αλλά είναι μια τοιχογραφία απο μπαράκι στην αρχαία Όστια που περιλαμβάνει τους επτά σοφούς της αρχαιότητας και κάτω απο τον καθένα ένας τυχαίος τύπος στη χέστρα. Δίπλα σε κάθε φιγούρα έχει ένα κειμενάκι με χιούμορ τουαλέτας, πχ "πάρε το βουρτσάκι και σκούπισε τον κώλο σου πριν μιλήσεις" "κάθεσαι πάνω σε μουλάρι"..δηλαδή είσαι δυσκοίλιος ή "χέσε καλά και γάμα τους γιατρούς". Το ίδιο και δίπλα στους σοφούς πχ δίπλα στον Σόλωνα λέει "ο Σόλωνας έτριβε την κοιλιά του για να χέσει" ή ο Θαλής συμβουλεύει όσους έχουν πρόβλημα στο χέσιμο να σφίγγονται περισσότερο" :003:

Εικόνα
Λαμπρά ,μου θυμίζει την απάντηση του Ελύτη σε παρατήρηση δημοσιογράφας ,όταν τον ρώτησε γιατί παραπονιέται επειδή τα βγάζει δύσκολα πέρα:
" Δηλαδή κορίτσι μου οι ποιητές δε χέζουν;"
Δε βάζω άβαταρ γιατί βαριέμαι να ψάχνω.

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 1837
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 07 Σεπ 2019, 18:52

Nero έγραψε:
06 Σεπ 2019, 23:29
δυστυχώς δεν μπορώ να το βρω σε καλή ποιότητα αλλά είναι μια τοιχογραφία απο μπαράκι στην αρχαία Όστια που περιλαμβάνει τους επτά σοφούς της αρχαιότητας και κάτω απο τον καθένα ένας τυχαίος τύπος στη χέστρα. Δίπλα σε κάθε φιγούρα έχει ένα κειμενάκι με χιούμορ τουαλέτας, πχ "πάρε το βουρτσάκι και σκούπισε τον κώλο σου πριν μιλήσεις" "κάθεσαι πάνω σε μουλάρι"..δηλαδή είσαι δυσκοίλιος ή "χέσε καλά και γάμα τους γιατρούς". Το ίδιο και δίπλα στους σοφούς πχ δίπλα στον Σόλωνα λέει "ο Σόλωνας έτριβε την κοιλιά του για να χέσει" ή ο Θαλής συμβουλεύει όσους έχουν πρόβλημα στο χέσιμο να σφίγγονται περισσότερο" :003:

Εικόνα

.
Δέν ξέρω από πού συμπέρανε ο άξιος πρόγονος Θαλής τό περισσότερο σφίξιμο αλλά.....

Σήμερα λένε νά μήν σφίγγεσαι Γέροντα αλλά.....

Νά αναπνέεις μέ βαθιές ήρεμες ανάσες ......

Ανοίγει πιό φυσίκ η σουφρίτσα......

Αλλιώς πιεζοσφίγγωντας κινδυνεύεις μέ αιμορροίδες αφού....


.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
Nero
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:20

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 07 Σεπ 2019, 19:02

Highlander έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:39
Nero έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:27
Ο δημόσιος χαρακτήρας δεν ήταν από ανάγκη: στη Ρώμη ούτε ο βασιλιάς δεν πήγαινε μόνος του στην τουαλέτα. Η αυτοκρατορική τοιαύτη, πολυτελώς διακοσμημένη με ψηφιδωτά και αγάλματα, είχε τρεις θέσεις, ώστε ο αυτοκράτωρ να μη χρειάζεται να διακόψει μια συζήτηση εξαιτίας δευτερευόντων ζητημάτων που ξαφνικά ενέσκυψαν.

Οι \"λεκάνες\" των ρωμαϊκών τουαλετών ήταν συνεχόμενες, η μία δίπλα στην άλλη, περί του δωματίου, έτσι ώστε να βοηθούν την κοινωνικότητα. Σε κάποιες περιοχές, όπως η Έφεσος, και κοντά σε σημαντικά έργα, όπως το εκεί θέατρο, είχαν κτιστεί και ανοικτές τουαλέτες στη σειρά, ώστε οι επισκέπτες τους να μην χάνουν την επαφή με τα δρώμενα. Κάτω από τις θέσεις των τουαλετών, διέρχονταν συνεχώς καθαρό νερό, το οποίο και απομάκρυνε τις ακαθαρσίες.
Δηλαδή ο Ρωμαίος αυτοκράτορας αναλωνόταν σε χαλαρή κουβεντούλα με φίλους ή πιθανόν και σε χάραξη στρατηγικής με διάφορους στενούς του συνεργάτες εν μέσω κλανιών και χεσίματος. :lol: Πολύ πολύ απελευθερωμένοι οι Ρωμαίοι, τελικά. :-?
Nero έγραψε:
07 Σεπ 2019, 18:27
Στην άλλη σκηνή, ο μύθος του Δία και η απαγωγή του έφηβου Γανυμήδη, έχει επίσης διαστρεβλωθεί, και δείχνει τον Δία, όχι με την μορφή αετού, αλλά σαν ένας ερωδιός που κρατά ένα σφουγγάρι και καθαρίζει τα γεννητικά όργανα του Γανυμήδη.
Και μερακλήδες :smt005:
καλά δε νομίζω να φτάνανε μέχρι εκεί. Στα καλά διαμερίσματα υπήρχαν τουαλέτες με τρεχούμενο νερό. Οι πιο φτωχοί είχαν το δοχείο τους. Δεν ήταν αποκλειστικά δημόσια υπόθεση αλλά ηταν ΚΑΙ δημόσια, όπως πάμε σήμερα για καφέ. Όπως δημόσια υπόθεση ήταν το μπάνιο, τα λουτρά αλλά το οποίο btw δεν είχε καμιά σχέση με την υγιεινή btw. Δεν τους ενδιέφερε να είναι καθαροί και δεν ξέρω αν συνέδεαν καν το νερό με την υγιεινή, απλά το λουτρό ήταν ευχάριστη δραστηριότητα για να περάσεις με τους κολλητούς σου

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 1940
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 07 Σεπ 2019, 21:40

Για το χέσιμο στο Βυζάντιο έχουμε ξαναπεί , έτσι ;

Απόστολος Καρπόζηλος
ΠΕΡΙ ΑΠΟΠΑΤΩΝ , ΒΟΘΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΩΝ

h**ps://drive.google.com/file/d/0B9U6_t0CIZxbN3l0dkhoN21rejA/view


Μερικά ωραία σημεία :

– Το Στρατηγικόν του Μαυρικίου συνιστά οι στρατιώτες να εκπληρώνουν τις ανάγκες τους εκτός στρατοπέδου : Αλλά και τάς σωτηριώδεις χρείας μή γίνεσθαι έσω εν τω φοσσάτω, αλλά έξωθεν , διά τήν δυσωδίαν

– Απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από υψηλά πατώματα στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας :vp20: μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.

– Σε αποπάτους έβρισκαν πολλές φορές τραγικό θάνατο αιρετικοί και ασεβείς (π.χ. ο Άρειος). Ο καθαιρεθείς αρχιεπίσκοπος Θεσ/νικης Θαλέλαιος βρέθηκε εις αφεδρώνας τήν μέν κεφαλήν αυτού κάτω εις τον σωλήνα των χρειών, καί τούς πόδας άνω έχοντα. :smt047

– Σε απόπατους γίνονταν όμως και θαύματα. :g030: Στο ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στην Κων/πολη , στον οποίο φυλασσόταν το λείψανο του Αγίου Αρτεμίου , κατέφευγαν προς θεραπεία και γιατρειά οι έχοντες κήλη ή καταβαρείς τους διδύμους. Οι προσκυνητές έμεναν μέρες και βδομάδες στο ναό προσδοκούντες θεραπεία. Ο υπηρέτης ενός συγκλητικού που έπασχε από κήλη, κατούρησε ένα βράδυ στη δεξιά πύλη του ναού, γιατί ο απόπατος για το κοινό ήταν κλειστός. Τότε το πρόβλημα της κήλης μεταφέρθηκε από τον συγκλητικό στον υπηρέτη ! :smt023

– Στα αποχωρητήρια του ίδιου ναού, ο Άγιος Αρτέμιος έκανε και δεύτερο θαύμα. Για δυό χρόνια ένας Ρόδιος ναύκληρος περίμενε να γιατρευτεί στο ναό. Ενώ είχε αποφασίσει να γυρίσει στην πατρίδα του άπρακτος, το θαύμα έγινε την παραμονή της αναχώρησής του. Στη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας δεξίωσης που έδωσε για τον κλήρο του ναού, ο ναύκληρος κάποια στιγμή σηκώθηκε από το τραπέζι για να πάει στα αποχωρητήρια του ναού. Εκεί στο σκοτάδι, βρήκε να κάθεται ένας άγνωστος άνδρας, ο οποίος του συστήθηκε ως ομοιοπαθής. Καθώς συζητούσαν για τη νόσο τους, ενώ ταυτόχρονα έκαναν και την ανάγκη τους, ο άγνωστος του ζήτησε να συγκρίνουν το μέγεθος της κήλης τους. Ο ναύκληρος του έδειξε το πάθος του και ο άγνωστος ψηλάφησε με το χέρι του και έσφιξε δυνατά. :c020: Κατά θαυμαστό τρόπο η κήλη υποχώρησε και ο ναύκληρος γιατρεύτηκε ! :smt038

– Κατά την παρακμή των υστεροβυζαντινών χρόνων τα ερείπια των αυτοκρατορικών ανακτόρων της Κων/πολης χρησιμοποιούνταν απ’τους περαστικούς σαν απόπατος και κοπρώνας. Η δε αυτοκρατορική αυλή είχε μετατραπεί σε δημόσιο χώρο πλυσίματος απ’τις πλύστρες της πόλης.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Nero
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:20

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 07 Σεπ 2019, 22:12

Ζαποτέκος έγραψε:
07 Σεπ 2019, 21:40
SpoilerΕμφάνιση
Για το χέσιμο στο Βυζάντιο έχουμε ξαναπεί , έτσι ;

Απόστολος Καρπόζηλος
ΠΕΡΙ ΑΠΟΠΑΤΩΝ , ΒΟΘΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΩΝ

h**ps://drive.google.com/file/d/0B9U6_t0CIZxbN3l0dkhoN21rejA/view


Μερικά ωραία σημεία :

– Το Στρατηγικόν του Μαυρικίου συνιστά οι στρατιώτες να εκπληρώνουν τις ανάγκες τους εκτός στρατοπέδου : Αλλά και τάς σωτηριώδεις χρείας μή γίνεσθαι έσω εν τω φοσσάτω, αλλά έξωθεν , διά τήν δυσωδίαν

– Απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από υψηλά πατώματα στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας :vp20: μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.

– Σε αποπάτους έβρισκαν πολλές φορές τραγικό θάνατο αιρετικοί και ασεβείς (π.χ. ο Άρειος). Ο καθαιρεθείς αρχιεπίσκοπος Θεσ/νικης Θαλέλαιος βρέθηκε εις αφεδρώνας τήν μέν κεφαλήν αυτού κάτω εις τον σωλήνα των χρειών, καί τούς πόδας άνω έχοντα. :smt047

– Σε απόπατους γίνονταν όμως και θαύματα. :g030: Στο ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στην Κων/πολη , στον οποίο φυλασσόταν το λείψανο του Αγίου Αρτεμίου , κατέφευγαν προς θεραπεία και γιατρειά οι έχοντες κήλη ή καταβαρείς τους διδύμους. Οι προσκυνητές έμεναν μέρες και βδομάδες στο ναό προσδοκούντες θεραπεία. Ο υπηρέτης ενός συγκλητικού που έπασχε από κήλη, κατούρησε ένα βράδυ στη δεξιά πύλη του ναού, γιατί ο απόπατος για το κοινό ήταν κλειστός. Τότε το πρόβλημα της κήλης μεταφέρθηκε από τον συγκλητικό στον υπηρέτη ! :smt023

– Στα αποχωρητήρια του ίδιου ναού, ο Άγιος Αρτέμιος έκανε και δεύτερο θαύμα. Για δυό χρόνια ένας Ρόδιος ναύκληρος περίμενε να γιατρευτεί στο ναό. Ενώ είχε αποφασίσει να γυρίσει στην πατρίδα του άπρακτος, το θαύμα έγινε την παραμονή της αναχώρησής του. Στη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας δεξίωσης που έδωσε για τον κλήρο του ναού, ο ναύκληρος κάποια στιγμή σηκώθηκε από το τραπέζι για να πάει στα αποχωρητήρια του ναού. Εκεί στο σκοτάδι, βρήκε να κάθεται ένας άγνωστος άνδρας, ο οποίος του συστήθηκε ως ομοιοπαθής. Καθώς συζητούσαν για τη νόσο τους, ενώ ταυτόχρονα έκαναν και την ανάγκη τους, ο άγνωστος του ζήτησε να συγκρίνουν το μέγεθος της κήλης τους. Ο ναύκληρος του έδειξε το πάθος του και ο άγνωστος ψηλάφησε με το χέρι του και έσφιξε δυνατά. :c020: Κατά θαυμαστό τρόπο η κήλη υποχώρησε και ο ναύκληρος γιατρεύτηκε ! :smt038

– Κατά την παρακμή των υστεροβυζαντινών χρόνων τα ερείπια των αυτοκρατορικών ανακτόρων της Κων/πολης χρησιμοποιούνταν απ’τους περαστικούς σαν απόπατος και κοπρώνας. Η δε αυτοκρατορική αυλή είχε μετατραπεί σε δημόσιο χώρο πλυσίματος απ’τις πλύστρες της πόλης.
:goodpost::+1:

είχα απορία σε τι ακριβώς χρησίμευε η τρυπούλα κάτω απο το κάθισμα και φυσικά ήταν για το σφουγγαράκι. Για να σκουπίζεσαι χωρίς να σηκωθείς. Ήθελε δεξιοτεχνία μάλλον αλλά έξυπνο

Εικόνα


Άβαταρ μέλους
Nero
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:20

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 08 Σεπ 2019, 16:59

ένας Γερμανός μονομάχος, λέει ο Σενέκας κλείστηκε στην τουαλέτα και αυτοκτόνησε καταπίνοντας ένα βουρτσάκι τουαλέτας για να πνιγεί :o:c040:

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 1837
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Στοιχεία πολιτισμικής ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 27 Σεπ 2019, 01:12

Nero έγραψε:
07 Σεπ 2019, 22:12
Ζαποτέκος έγραψε:
07 Σεπ 2019, 21:40
SpoilerΕμφάνιση
Για το χέσιμο στο Βυζάντιο έχουμε ξαναπεί , έτσι ;

Απόστολος Καρπόζηλος
ΠΕΡΙ ΑΠΟΠΑΤΩΝ , ΒΟΘΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΩΝ

h**ps://drive.google.com/file/d/0B9U6_t0CIZxbN3l0dkhoN21rejA/view


Μερικά ωραία σημεία :

– Το Στρατηγικόν του Μαυρικίου συνιστά οι στρατιώτες να εκπληρώνουν τις ανάγκες τους εκτός στρατοπέδου : Αλλά και τάς σωτηριώδεις χρείας μή γίνεσθαι έσω εν τω φοσσάτω, αλλά έξωθεν , διά τήν δυσωδίαν

– Απαγορευόταν η ρίψη ακαθαρσιών και ρυπαρών υδάτων από υψηλά πατώματα στους κατοικούντες χαμηλότερα. Ορισμένοι φαίνεται πως άδειαζαν τα ουροδόχα αγγεία τους από ψηλά. Ένας απ’τους δεινοπαθούντες ήταν ο λόγιος Ιωάννης Τζέτζης. Ζούσε στο μεσαίο πάτωμα ενός τρίπατου σπιτιού. Από πάνω του ζούσε ένας πολύτεκνος ιερέας :vp20: μαζί και με τα γουρουνόπουλά του. Όταν η οικογένεια του παπά κατουρούσε , σχημάτιζε ποταμούς ναυσιπόρους, σε αντίθεση με το ιππικό του Ξέρξη που ξέρανε τους ποταμούς απ’τους οποίους πέρασε. Ο Τζέτζης έλυσε το πρόβλημα επισκευάζοντας τον σωλήνα των ακαθάρτων υδάτων που είχε χαλάσει ακριβώς πάνω από το υπέρυθρό του, από το οποίο έμπαιναν μέσα στο διαμέρισμά του τα νερά της αποχέτευσης του πολύτεκνου ιερέα.

– Σε αποπάτους έβρισκαν πολλές φορές τραγικό θάνατο αιρετικοί και ασεβείς (π.χ. ο Άρειος). Ο καθαιρεθείς αρχιεπίσκοπος Θεσ/νικης Θαλέλαιος βρέθηκε εις αφεδρώνας τήν μέν κεφαλήν αυτού κάτω εις τον σωλήνα των χρειών, καί τούς πόδας άνω έχοντα. :smt047

– Σε απόπατους γίνονταν όμως και θαύματα. :g030: Στο ναό του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου στην Κων/πολη , στον οποίο φυλασσόταν το λείψανο του Αγίου Αρτεμίου , κατέφευγαν προς θεραπεία και γιατρειά οι έχοντες κήλη ή καταβαρείς τους διδύμους. Οι προσκυνητές έμεναν μέρες και βδομάδες στο ναό προσδοκούντες θεραπεία. Ο υπηρέτης ενός συγκλητικού που έπασχε από κήλη, κατούρησε ένα βράδυ στη δεξιά πύλη του ναού, γιατί ο απόπατος για το κοινό ήταν κλειστός. Τότε το πρόβλημα της κήλης μεταφέρθηκε από τον συγκλητικό στον υπηρέτη ! :smt023

– Στα αποχωρητήρια του ίδιου ναού, ο Άγιος Αρτέμιος έκανε και δεύτερο θαύμα. Για δυό χρόνια ένας Ρόδιος ναύκληρος περίμενε να γιατρευτεί στο ναό. Ενώ είχε αποφασίσει να γυρίσει στην πατρίδα του άπρακτος, το θαύμα έγινε την παραμονή της αναχώρησής του. Στη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας δεξίωσης που έδωσε για τον κλήρο του ναού, ο ναύκληρος κάποια στιγμή σηκώθηκε από το τραπέζι για να πάει στα αποχωρητήρια του ναού. Εκεί στο σκοτάδι, βρήκε να κάθεται ένας άγνωστος άνδρας, ο οποίος του συστήθηκε ως ομοιοπαθής. Καθώς συζητούσαν για τη νόσο τους, ενώ ταυτόχρονα έκαναν και την ανάγκη τους, ο άγνωστος του ζήτησε να συγκρίνουν το μέγεθος της κήλης τους. Ο ναύκληρος του έδειξε το πάθος του και ο άγνωστος ψηλάφησε με το χέρι του και έσφιξε δυνατά. :c020: Κατά θαυμαστό τρόπο η κήλη υποχώρησε και ο ναύκληρος γιατρεύτηκε ! :smt038

– Κατά την παρακμή των υστεροβυζαντινών χρόνων τα ερείπια των αυτοκρατορικών ανακτόρων της Κων/πολης χρησιμοποιούνταν απ’τους περαστικούς σαν απόπατος και κοπρώνας. Η δε αυτοκρατορική αυλή είχε μετατραπεί σε δημόσιο χώρο πλυσίματος απ’τις πλύστρες της πόλης.
:goodpost::+1:

είχα απορία σε τι ακριβώς χρησίμευε η τρυπούλα κάτω απο το κάθισμα και φυσικά ήταν για το σφουγγαράκι. Για να σκουπίζεσαι χωρίς να σηκωθείς. Ήθελε δεξιοτεχνία μάλλον αλλά έξυπνο

Εικόνα

.
Η Ανω τρύπα τών μαρμάρων συνεχίζει τό άνοιγμα.....

Γιά να περνάει ο κύριος Πούτσος νομίζω..... :D


.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...


Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών