ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 26 Φεβ 2020, 19:55

Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017
Η άγνωστη ιστορία του Μνημείου των Αέρηδων.

Εικόνα

Το πιο ξακουστό μνημείο στο κέντρο της Αθήνας είναι ο Παρθενώνας στην Ακρόπολη.

Ένα από αυτά που έρχονται σε δεύτερη μοίρα είναι οι περίφημοι Αέρηδες ή Μνημείο των Αέρηδων ή Πύργος των Ανέμων, στην Πλάκα. Πρόκειται για ένα μνημείο του 1ου π.Χ. Αιώνα. Ο οκταγωνικός πύργος, ύψους 13,5 μέτρων είναι κατασκευασμένος από το γνωστό πεντελικό μάρμαρο.

Το μνημείο κατασκεύασε ο αστρονόμος Ανδρόνικος από την Κύρρο της Μακεδονίας (γι' αυτό και ονομάζεται κάποιες φορές Ωρολόγιο του Κυρρήστου).

Εικόνα

Στους χριστιανικούς χρόνους, οι Αέρηδες έγιναν εκκλησία και στον περιβάλλοντα χώρο φτιάχτηκε ένα νεκροταφείο.

Όταν οι Τούρκοι ανακατέλαβαν την Αθήνα, το 18ο αιώνα, το μνημείο έγινε τόπος προσευχής για το Τάγμα των Δερβίσιδων του Μεβλεβί και πήρε την ονομασία «τεκές του Μπραΐμη». Τότε ανοίχτηκαν και τα παράθυρα που υπάρχουν μέχρι σήμερα. Χάριν στους Μεβλεβήδες Δερβίσιδες, το μνημείο έμεινε στην Ελλάδα και γλύτωσε από τον Έλγιν. Ο Λόρδος Έλγιν ήθελε να μεταφέρει ολόκληρο το κτίσμα στη Βρετανία αλλά οι Μεβλεβήδες δεν το επέτρεψαν.

Εικόνα

Μετά από εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης, το μνημείο είναι επισκέψιμο για το κοινό.
https://mygreekholiday.gr/art-culture/i ... on-aeridon

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 28 Φεβ 2020, 19:51

23 Σεπτεμβρίου 2017
Πλάκα: Η «συνοικία των θεών» στο πέρασμα του χρόνου.

Εικόνα

Η Πλάκα αποτελεί μια από τις πιο όμορφες συνοικίες της Αθήνας, η οποία προσελκύει και “μαγεύει” καθημερινά πλήθος επισκεπτών.


Πρόκειται για μια συνοικία, που προσδίδει μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα γραφική νότα στη μονοτονία που χαρακτηρίζει το κέντρο της πόλης. Αν και απέχει λίγα μόλις λεπτά από αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική περιοχή, που σε ταξιδεύει σε μια εποχή μακρινή και ίσως αλλιώτικη για κάποιους, που δεν την έζησαν αλλά την είδαν να ζωντανεύει μέσα από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Ένας περίπατος, λοιπόν, στα δρομάκια της Πλάκας βοηθά ακόμα κι αυτούς να φανταστούν την εποχή αυτή και να αναλογιστούν πως ήταν άραγε η Αθήνα τότε. Ιδιαίτερα αν ο περίπατος αυτός συνοδεύεται από το άκουσμα μιας λατέρνας το “ταξίδι στο χρόνο” γίνεται μοναδικό.

Εικόνα

Ιστορικά στοιχεία και αξιοθέατα.
Η προέλευση του ονόματος της περιοχής δεν είναι στην ουσία γνωστή, με αποτέλεσμα να έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες σχετικά με αυτό το ζήτημα. Σύμφωνα με την επικρατέστερη, η Πλάκα οφείλει το όνομά της σε μία μεγάλη πέτρινη πλάκα που βρέθηκε στην περιοχή της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου Αλεξάνδρειας, δίπλα στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου. Ως τις αρχές του 20ου αιώνα, η εικόνα της περιοχής ήταν εντελώς διαφορετική καθώς στο σημείο, όπου σήμερα βλέπουμε τον αρχαιολογικό χώρο, εκτεινόταν η γειτονιά της Βλασαρούς με τα σπίτια, τα στενά γραφικά δρομάκια και τα μαγαζάκια της. Οι απαλλοτριώσεις που έγιναν βοήθησαν τους αρχαιολόγους να ανασκάψουν και να αναδείξουν το κέντρο της κλασικής Αθήνας.

Εικόνα

Της ίδιας εποχής είναι και ένα από τα ορόσημα της Πλάκας, το οποίο κάθε επισκέπτης θαυμάζει, το μνημείο του Λυσικράτη χτισμένο τον 4ο αιώνα π.Χ., που σώζεται ως τις μέρες μας. Στη διάρκεια της τουρκοκρατίας, το μνημείο ήταν μέρος Μονής των Καπουτσίνων, η οποία κατεδαφίστηκε κατά την επανάσταση. Στη ρωμαϊκή περίοδο, η περιοχή της Πλάκας βρισκόταν ακόμη στο επίκεντρο. Η Ρωμαϊκή Αγορά και η γειτονική βιβλιοθήκη το Αδριανού αποτελούν μια απόδειξη την ακμή της Αθήνας. Γνωστότερο μνημείο είναι ο πύργος των «Αέρηδων» που έλαβε αυτό το όνομα λόγω των παραστάσεων των ανέμων στις όψεις του κτιρίου.

Από την κλασική και τη ρωμαϊκή εποχή περνάμε στα χρόνια του Βυζαντίου. Το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές διάσπαρτες εκκλησίες αποδεικνύει, ότι η περιοχή συνέχισε να έχει αξιοσημείωτο αριθμό κατοίκων παρ’όλο που είχε χάσει την αρχαία της δόξα. Σημαντικότεροι από αυτούς τους ναούς είναι οι Άγιοι Απόστολοι στην Αρχαία Αγορά, η Αγία Αικατερίνη και ο Άγιος Νικόλαος του Ραγκαβά.

Εικόνα

Από την Πλάκα δεν λείπουν και σημαντικά οθωμανικά μνημεία όπως ο Μεντρεσές, ιερατική σχολή των Οθωμανών και το Φατιέ Τζαμί που χτίστηκε το 1458, δύο χρόνια μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, προς τιμήν του Μωάμεθ του Πορθητή, όταν αυτός επισκέφτηκε την Αθήνα. Αναστυλωμένο μνημείο της οθωμανικής περιόδου είναι το Χαμάμ του Αμπίτ Εφέντη ή «Λουτρό των Αέρηδων» που ανήκει στο Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης.

Εικόνα

Αξίζει να σημειωθεί πως πολλά μουσεία στεγάζονται στα νεοκλασικά και διατηρητέα κτίρια της πλάκας, τα οποία συντελούν στην αύξηση της δημοτικότητάς της. Στην οδό Κυδαθηναίων, για παράδειγμα, βρίσκεται το Κεντρικό Κτίριο του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης, που ανάμεσα στις συλλογές του ξεχωρίζει αυτή με τα ζωγραφικά έργα του Θεόφιλου. Στην ίδια οδό συναντάμε και το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, με διάφορες δραστηριότητες και παροχές για τους μικρούς επισκέπτες του.

Εικόνα

Σημείο συνάντησης των μουσικόφιλων της Αθήνας είναι το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη-Κέντρο Εθνομουσικολογίας. Το μουσείο περιλαμβάνει μια αξιόλογη συλλογή μουσικών οργάνων του μουσικολόγου Φοίβου Ανωγειανάκη, που εκτίθεται στους τρείς ορόφους του μουσείου, ενώ εκπαιδευτικά προγράμματα και τα σεμινάρια εκμάθησης μουσικών οργάνων αποσκοπούν στη διαφύλαξη και ανάδειξη της ελληνικής μουσικής παράδοσης.

Εικόνα

Αναφιώτικα.
Ένας ακόμη λόγος που η περιοχή της πλάκας είναι ιδιαίτερα αγαπητή και στις άμεσες προτιμήσεις του κόσμου είναι τα αναφιώτικα. Πρόκειται για μια γραφική λιλιπούτεια συνοικία της Αθήνας, που βρίσκεται σκαρφαλωμένη στην βορειανατολική πλευρά του βράχου της Ακρόπολης, στα όρια της συνοικίας της Πλάκας. Δημιουργήθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν εγκαταστάθηκαν και δημιούργησαν τις οικίες τους στην περιοχή εργάτες από το νησί της Ανάφης, που είχαν έρθει στην Αθήνα για να εργαστούν ως χτίστες, στην ανοικοδόμηση της πόλης και στην ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα. Ως πρώτοι οικιστές αναφέρονται ένας ξυλουργός (Γ. Δαμίγος) και ένας κτίστης (Μ. Σιγάλας) από την Ανάφη, ενώ το παράδειγμά τους ακολούθησαν αργότερα κι άλλοι συμπατριώτες τους, οικοδομώντας με τον ίδιο τρόπο τα σπίτια τους κάτι που αν και ήταν παράνομο οι αρχές έδειχναν μια επιείκεια κατά τη διάρκεια της έξωσης του Όθωνα και μεσοβασιλείας.

Εικόνα

Η συνοικία χτίστηκε σύμφωνα με την αρχιτεκτονική των Κυκλάδων. Οι Αναφιώτες αναστήλωσαν παράλληλα με την εγκατάστασή τους, τους δύο ναούς που βρίσκονταν στην περιοχή από τον 17ο αιώνα, τον ναό του Αγίου Συμεών και του Αγίου Γεωργίου των Βράχων.

Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 εγκαταστάθηκαν στην περιοχή Μικρασιάτες πρόσφυγες εμπλουτίζοντας την σύνθεση του πληθυσμού. Τη δεκαετία του 1950 τμήμα της συνοικίας κατεδαφίστηκε λόγω ανασκαφών. Τα επόμενα χρόνια πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες απαλλοτριώσεις από το υπουργείο πολιτισμού και σήμερα έχουν απομείνει μόνο 45 οικήματα τα οποία ανακηρύχθηκαν διατηρητέα. Τα οικήματα αυτά έχουν επιφάνεια από 8 έως 36 τ.μ. Οι κάτοικοι των Αναφιώτικων σύμφωνα με την καταμέτρηση του 2015 είναι 65 και ανάμεσά τους 4 παιδιά.

Εικόνα
https://www.maxmag.gr/agnosti-ellada/pl ... u-chronou/

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 29 Φεβ 2020, 19:44

27 Φεβρουαριου 2020
Ιστορίες διχόνοιας στην πλατεία Ομονοίας.

Εικόνα

Οι αρχιτεκτονικές αλλαγές που γίνονται αυτή την περίοδο στην πλατεία Ομονοίας δεν επιχειρούν την εικαστική ομοιότητα με το οικείο στους παλαιότερους παρελθόν, αλλά προσπαθούν να επαναφέρουν την πολύπαθη πλατεία σε αυτό που ήταν, τουλάχιστον μέχρι κάποιες δεκαετίες πριν: να αποτελέσει το ουσιαστικό κέντρο της πρωτεύουσας, που θα πρωτοστατεί, όπως παλαιότερα, στις πολιτικές και κοινωνικές εκδηλώσεις της πόλης.

Η τύχη το φέρνει ώστε η έξωση του βασιλικού ζεύγους Οθωνα και Αμαλίας από τη χώρα να ξεκινά με τα επαναστατικά σχέδια που εξυφαίνονται το προηγούμενο διάστημα εναντίον τους σε καφενείο της πλατείας που φέρει τότε το όνομα του μονάρχη. Οταν τον Οκτώβριο του 1862 το βασιλικό ζεύγος αναχωρεί με τη θαλαμηγό «Αμαλία» για πάντα από τη χώρα, η προσωρινή κυβέρνηση που συγκροτείται, θέλοντας να τιμήσει τον χώρο που ξεκίνησαν όλα και να σηματοδοτήσει την εθνική ενότητα που οφείλει να χαρακτηρίσει την επόμενη ημέρα, μετονομάζει την πλατεία από Οθωνος σε Ομονοίας. Στον πανηγυρικό λόγο του ο τότε πρόεδρος της προσωρινής κυβέρνησης Δημήτριος Βούλγαρης αναφέρει: «Ας ορκιστώμεν επί της πλατείας ταύτης, της λαβούσης ήδη το ωραίον της Ομονοίας όνομα, και ας είπη έκαστος εξ ημών: ορκίζομεν πίστην εις την πατρίδα και υπακοήν εις τας εθνικάς αποφάσεις».

Αυτά βέβαια σε επίπεδο ωραίων λόγων γιατί στην πράξη, τα επόμενα χρόνια, η πλατεία όχι μόνο δεν δικαιώνει την ονομασία της, αλλά αποτελεί για πολλές δεκαετίες το κέντρο αιματηρών επεισοδίων, σφοδρών συγκρούσεων και πολιτικών μονομαχιών. Μόλις μερικούς μήνες μετά, τον Ιούνιο του 1863, ο ολιγοήμερος εμφύλιος μεταξύ φιλομοναρχικών και αντιμοναρχικών ή «Πεδινών και Ορεινών», όπως ονομάζονται, μετατρέπει την ευρύτερη περιοχή σε πεδίο πολεμικών συγκρούσεων με δεκάδες νεκρούς και χρειάζεται η παρέμβαση των πρεσβευτών των Μεγάλων Δυνάμεων, που απαιτούν εκεχειρία, για να αποφευχθεί ο γενικευμένος εμφύλιος.

Εικόνα
Ετσι ήταν ο χώρος πριν δημιουργηθεί η -αρχικά- πλατεία Οθωνος. Ο δρόμος μπροστά είναι η σημερινή οδός Αγίου Κωνσταντίνου και στο βάθος ο απέραντος ελαιώνας της Αθήνας.

Τον Οκτώβριο του 1865 φοιτητική διαδήλωση στην πλατεία Ομονοίας διαλύεται με βίαιο τρόπο, ενώ ακούγονται και πυροβολισμοί στον αέρα. Στον ίδιο χώρο γίνονται, το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, μεγάλες διαδηλώσεις για το Κρητικό ζήτημα, υπέρ του Ελληνισμού της Μακεδονίας, οι προεκλογικές συγκεντρώσεις όλων των παρατάξεων. Δεν λείπουν τα συλλαλητήρια κάθε είδους κοινωνικών και συντεχνιακών διεκδικήσεων, όπως… κτηματιών για τον φόρο στις οικοδομές το 1895, η πρώτη διαδήλωση αστυνομικών για οικονομικά ζητήματα το 1896, ενώ σε νέα συγκέντρωση κτηματιών δημιουργείται και συγκέντρωση φτωχών που φωνάζουν «Θέλουμε νερό».

Εικόνα
Η πλατεία βρίσκεται συνεχώς σε κατάσταση ανακατασκευής για να παραμείνει ίδια.

Το 1897 σε διαδήλωση φοιτητών με αίτημα την απομάκρυνση καθηγητή από το πανεπιστήμιο σκοτώνεται ένας φοιτητής και τραυματίζονται επτά, ενώ την ίδια χρονιά σε συγκέντρωση κατά της ειρήνης με την Τουρκία και εναντίον της βασιλικής οικογένειας, ομιλητής είναι ο Μαρίνος Αντύπας.

Στις 30 Αυγούστου 1901 φτάνουν στην Αθήνα εκατοντάδες Ρουμάνοι φοιτητές/τριες. Αγνωστο γιατί οι Αθηναίοι ενθουσιάζονται τόσο με το γεγονός που στην τελετή υποδοχής που τους γίνεται στην πλατεία Ομονοίας συγκεντρώνονται πάνω από 100.000 άτομα, νούμερο εντυπωσιακό και για τα σημερινά δεδομένα. Πάνω στον αντίστοιχο ενθουσιασμό τους για την απρόσμενη παλλαϊκή υποδοχή, οι Ρουμάνοι φοιτητές πετούν τα καπέλα τους στον αέρα φωνάζοντας «τραγιάσκα», που στη γλώσσα τους σημαίνει «ζήτω». Οι Αθηναίοι θεωρώντας ότι έτσι ονομάζονται τα καπέλα τους, δίνουν την ονομασία τραγιάσκα σε αυτού του τύπου τα καπέλα, δημιουργώντας έτσι μια νέα μόδα, όπως αναφέρει εφημερίδα λίγους μήνες μετά: «Η επίσκεψη των Ρουμάνων έδωκε μιαν καλήν έμπνευσιν εις την βιομηχανία των πιλοποιών, την κατασκευή καπέλων γυναικείων ομοίως προς εκείνα που εφόρουν οι Ρουμάνοι φοιτηταί και οι Ρουμανίδαι φοιτήτριαι».

Εικόνα
Αλλη μια ανακατασκευή της…

Στις αρχές του αιώνα ένας γνωστός καβγατζής της εποχής ονόματι Μουρούζης μαζί με δέκα καβαλάρηδες μπαίνουν στην «Ηβη» που θεωρείται το πιο αριστοκρατικό μαγαζί της Ομόνοιας και αφού τα κάνουν όλα λίμπα, συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο στις άμαξες που βρίσκονται στην πλατεία. Το εντυπωσιακό είναι ότι όταν εκτονώθηκε το μένος του, ο Μουρούζης ρώτησε τον ιδιοκτήτη του μαγαζιού πόση ζημιά τού έκανε και τον αποζημίωσε. Για τις κατεστραμμένες άμαξες δεν γνωρίζουμε τι έγινε…

Νεκρός σε συγκέντρωση φοιτητών στην πλατεία Ομονοίας υπάρχει και στις διαμαρτυρίες για τη μετάφραση στη δημοτική της τραγωδίας «Ορέστεια» το 1903, ενώ στον ίδιο χώρο, στη διάρκεια της Μεσοολυμπιάδας, γίνεται η λαμπρότατη επίσημη υποδοχή του βασιλικού ζεύγους της Αγγλίας. Παρότι μετά τον τερματισμό των Βαλκανικών πολέμων συγκεντρώνονται στην πλατεία, ως λάφυρα, εκατοντάδες βουλγαρικά και τουρκικά τηλεβόλα δίνοντας στον χώρο όψη στρατοπέδου, πυροβολισμός ακούγεται τρία χρόνια μετά από το πλέον απρόσμενο σημείο. Στις 13 Μαΐου 1920 η πολιτική όξυνση της εποχής μεταμορφώνει την παράσταση της Μαρίκας Κοτοπούλη στο ομώνυμο θέατρο της πλατείας σε… Αγρια Δύση. Εν μέσω παράστασης πέφτει ξύλο μεταξύ των θεατών, καρέκλες πετάγονται στον αέρα, ενώ δεν λείπουν οι πυροβολισμοί.

Εικόνα
Το θέατρο Κοτοπούλη αποτελεί για πολλές δεκαετίες διαχρονικό σημείο αναφοράς της πλατείας.

Ο αριθμός και η ποικιλία των συγκεντρώσεων που γίνονται αυτή την περίοδο στην πλατεία είναι πολύ μεγάλος αλλά κάποιες από αυτές ξεχωρίζουν. Τον Μάρτιο του 1908 οι συγκεντρωμένοι ζητούν από την κυβέρνηση να μην αγοράσει γαλλικά υποβρύχια, φωνάζοντας συνθήματα όπως: «Κάτω τα σκάουτς», «Κάτω τα υποβρύχια».

Σε παμπροσφυγικό συλλαλητήριο τον Ιανουάριο του 1923 ένας εκ των ομιλητών είναι Τούρκος αντικεμαλιστής που εκδηλώνει τη συμπαράστασή του στους ξεριζωμένους πρόσφυγες. Πιθανότατα είναι η πρώτη φορά που έχουμε Τούρκο ομιλητή σε συγκέντρωση στην Ελλάδα, να μιλάει μάλιστα για ένα τέτοιο «καυτό» ζήτημα. Εξίσου περίεργη είναι η συγκέντρωση που γίνεται στην Ομόνοια τον Απρίλιο του 1926 για να υποστηριχτεί η δικτατορία Πάγκαλου με συνθήματα όπως: «Ζήτω ο Πάγκαλος», «Οχι αίματα».

Εικόνα
Τη δεκαετία του ‘10 κυριαρχούσαν στην πλατεία οι φοίνικες, περιστοιχιζόμενοι από μικρά μαγαζιά.

Στην Ομόνοια γίνεται η πρώτη αντιστασιακή ενέργεια την περίοδο της γερμανικής Κατοχής, όταν μόλις δέκα μέρες μετά την είσοδο των κατακτητών στην πόλη οι θαμώνες της πλατείας παίρνουν στο κυνήγι Ιταλούς αξιωματικούς. Στα Δεκεμβριανά η πλατεία είναι στο επίκεντρο των συγκρούσεων, εκεί γίνονται τη δεκαετία του ‘50 τα περισσότερα καθημερινά συλλαλητήρια υποστήριξης του κυπριακού λαού για ανεξαρτησία και ένωση με την Ελλάδα, εκεί συγκεντρώνονται και πανηγυρίζουν οι φίλαθλοι τις μεγάλες εθνικές και οπαδικές επιτυχίες στον αθλητισμό.

Ο Τσιν Τσον, ο «Αψε Σβήσε» και ο «Χάρης»
Επειδή ιστορία μιας περιοχής δεν είναι μόνο τα κτίρια, τα σημαντικά γεγονότα και οι προσωπικότητες που περνούν από εκεί, αξίζει να μνημονεύσουμε κάποιες μορφές που ζουν στο περιθώριο της πλατείας Ομονοίας. Είμαστε σίγουροι ότι σήμερα αυτές οι μορφές είναι πολλαπλάσιες και περισσότερο ανώνυμες…

Ο Τσιν Τσον είναι Ασιάτης πλανόδιος έμπορος, απροσδιόριστης εθνικότητας, των αρχών του αιώνα. Θεωρείται ο πρώτος «ντίλερ» ναρκωτικών στην Ελλάδα. Πουλά χασίς, κοκαΐνη, ενώ αποτελεί μέγα διαφημιστή της νικοτίνης και «της ηδονής που προσφέρει». «Ιδικοί του άνθρωποι ήσαν όλαι αι κατ’ επάγγελμα ή ερασιτεχνικώς αθλιότητες των κέντρων της Ομονοίας και οι κουρελιασμένοι τύποι της νυχτερινής εργασίας», γράφει γι’ αυτόν λογοτεχνικό έντυπο του Μεσοπολέμου. Είναι τόσο δημοφιλής στους ανθρώπους της νυχτερινής Ομόνοιας, που προσπαθεί να γίνει δημοτικός σύμβουλος, έχοντας ως προεκλογική του εξαγγελία τη στέγαση της Αθήνας με γυάλινο θόλο.

Εικόνα
Κυκλοφοριακό χάος τη δεκαετία του ‘50. Μπροστά το φαρμακείο «Μπακάκος» και δίπλα το καφενείο «Βυζαντινόν», που τώρα δεν υπάρχει.

Ο «Αψε Σβήσε» είναι κουρέας της πλατείας στα τέλη του 19ου αιώνα, με καλλιτεχνικές ανησυχίες. Γράφει το θεατρικό έργο «Χάιδω η λυγερή», που ανεβαίνει σε μία και μοναδική παράσταση στο διπλανό με το μαγαζί του θέατρο «Κοτοπούλη». Παρότι όλοι πηγαίνουν σε αυτή για να χλευάσουν και να πετάξουν μαξιλάρια, στο τέλος τον αποθεώνουν και τον μεταφέρουν σηκωτό στο κουρείο του, αφού υπόσχεται ότι δεν… θα ξαναγράψει άλλο θεατρικό έργο…

Μεταπολιτευτικά υπάρχει ο «Χάρης» που μεσολαβεί στην πιάτσα ταξί μεταξύ ταξιτζή και πελάτη. Αν ο τελευταίος τελικά μπει στο ταξί, ο Χάρης απλώνει το χέρι και ζητά τα «μεσιτικά» του. Τη δεκαετία του ‘80 στην πλατεία κυκλοφορεί με τα χέρια στις τσέπες ένας ψηλός μουσάτος που φορά πάντα μία σταχτιά εργατική φόρμα και όλα πάνω του είναι κόκκινα, κάλτσες, σκούφος, μπαλώματα, ενώ έχει πάντα πολλά κόκκινα στιλό. Το όνομά του είναι άγνωστο και οι φήμες λένε ότι έχασε τα λογικά του μετά από ένα ναυάγιο. Την ίδια περίοδο στους δρόμους και τα στενά πέριξ της πλατείας γυρνά όλη την ημέρα μια μικροκαμωμένη κυρία η οποία βγάζει ανατριχιαστικές κραυγές ως κόκορας. Εκεί είναι και μια ηλικιωμένη γυναίκα, που είναι τόσο σκυφτή, που νομίζεις ότι η μύτη της ακουμπά στην άσφαλτο. Σέρνει πάντα πίσω της δεκάδες σακούλες με διάφορα μικροπράγματα.
https://www.eleftherostypos.gr/istories ... -omonoias/

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 01 Μαρ 2020, 20:54

27/12/2019
Πως λεγόταν η Αθήνα πριν ονομαστεί Αθήνα;

Εικόνα

Η Αθήνα είναι από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου, με την καταγεγραμμένη ιστορία της να φθάνει ως το 3.200 π.Χ.

Η Αρχαία Αθήνα, μια περιτοιχισμένη πόλη, ήταν μία πανίσχυρη πόλη-κράτος, που αναπτύχθηκε παράλληλα με το λιμάνι της, το οποίο αρχικά ήταν το Φάληρο και αργότερα ο Πειραιάς. Κέντρο των τεχνών, της γνώσης και της φιλοσοφίας, έδρα της Ακαδημίας του Πλάτωνα και το Λυκείου του Αριστοτέλη, αναφέρεται ευρέως ως λίκνο του Δυτικού πολιτισμού και γενέτειρα της δημοκρατίας, κυρίως λόγω της επίδρασης των πολιτιστικών και πολιτικών επιτευγμάτων της κατά τους 5ο και 4ο αιώνες π.Χ. στο υπόλοιπο της τότε γνωστής Ευρωπαϊκής ηπείρου.

Εικόνα

Το αρχικό όνομα της Αθήνας ήταν Ακτή ή Ακτική και το είχε πάρει από τον πρώτο της βασιλιά, Ακταίο. Το δεύτερο όνομά της, Κεκροπία, είχε προέλθει από τον βασιλιά Κέκροπα.

Ο Κέκρωψ δέχεται το δώρο της θεάς Αθηνάς, το ιερό δένδρο της ελαίας, κρατήρας 410 π.Χ., ο οποίος διαδέχθηκε τον Ακταίο, αφού παντρεύτηκε την κόρη του.

Εικόνα

Σύμφωνα με τον μύθο, το κάτω μέρος του σώματος του ήταν το ίδιο, με αυτό του δράκοντα. Κατά την διάρκεια των χρόνων της βασιλείας του, η θεά Αθηνά και ο Ποσειδών συναγωνίσθηκαν για την προστασία της πόλεως, προσφέροντας δώρα. Ο Ποσειδών κτύπησε με την τρίαινα του πάνω στον βράχο της Ακροπόλεως και ανέβλυσε μια πηγή με αλμυρό νερό. Από το χτύπημα (τα τρία σημάδια μπορεί να τα δει κανείς πίσω από το Ερέχθειον..) ξεπήδησε και το πρώτο άλογο έτοιμο να υπηρετήσει τον άνθρωπο, ενώ η Αθηνά πρόσφερε ένα δένδρο ελιάς.

Εικόνα

Ο μύθος αναφέρει, ότι όλοι οι άνδρες της Αθήνας ψήφισαν για το δώρο του Ποσειδώνα και όλες οι γυναίκες για το δώρο της Αθηνάς και επειδή ήταν μια γυναίκα παραπάνω από τους άνδρες, η θεά Αθηνά προτιμήθηκε και από αυτήν, η πόλη πήρε το όνομα της. Για να προστατεύσει την πόλη από τους πειρατές της Καρίας από την θάλασσα και τους Βοιωτούς από την ξηρά, ο Κέκρωψ διένειμε την Αττική σε δώδεκα περιοχές, για να διαχειρίζεται καλύτερα τον πληθυσμό: Αφίδναι, Βραυρώνα, Δεκέλεια, Επάκρια, Ελευσίνα, Κεκροπία, Κηφισία, Κυθαιρός, Φάληρο, Σφαιττός, Τετράπολις, Θορικό Περισσότερα…

Εικόνα

Η ίδρυση της Αθήνας χάνεται στην αχλύ του μύθου, καθώς είναι γενικά αποδεκτό ότι προϋπήρχε της Μυκηναϊκής εποχής. Στα πανάρχαια χρόνια της νεολιθικής εποχής,όλη η περιοχή της Αττικής λεγόταν “Κραναά”. Η ονομασία προέρχεται από το επίθετο “κραναός” που σημαίνει τραχύς, πετρώδης, όπως δηλαδή ήταν όλη η βραχώδης Αττική χερσόνησος.

Κέκροπας
Πρώτοι κάτοικοι της περιοχής θεωρούνται οι Πελασγοί και μετέπειτα,μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα,οι Ίωνες (ο γενάρχης Ίων ήταν υιός του Απόλλωνα και της Κρέουσας). Πρώτος βασιλιάς της πόλης, σύμφωνα με τη μυθολογία, ήταν ο Πελασγός Ακταίος και το αρχικό της όνομα ήταν “Ακτή” ή “Ακτική”. Τον Ακταίο διαδέχθηκε ο γαμπρός του,”Κέκροπας”,από τον οποίο ονομάστηκε “Κεκροπία”.

Ακταίος
-Σύμφωνα με τον Φερεκύδη, ήταν πατέρας του Τελαμώνα και φίλος του Πηλέα. -Σύμφωνα με τον Παυσανία, ήταν ο πρώτος βασιλιάς της Αττικής. Η κόρη του Άγραυλος παντρεύτηκε τον Κέκροπα, τον οποίο διαδέχτηκε στον θρόνο της Αττικής ο Κραναός.
http://www.perfectreader.net/%cf%80%cf% ... %b8%ce%ae/


Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 01 Μαρ 2020, 21:02

28 Οκτωβρίου, 2019
Η Ιστορία της Ακρόπολης από το 3500 π.Χ μέχρι σήμερα.

Εικόνα

Για αυτό ο ελληνικός πολιτισμός έδωσε τα φώτα του στον υπόλοιπο κόσμο.

Δείτε το εκπληκτικό βίντεο:


https://www.el.gr/ethnos/istoria/i-isto ... -ch-mechr/



Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 01 Μαρ 2020, 21:12

Πώς χτίστηκε ο Παρθενώνας.
Πώς ανέβαζαν μάρμαρα 10 τόνων, σε 15 μέτρα ύψος, σε 20 λεπτά! Ο δρόμος της λιθαγωγίας από την Πεντέλη στον Ιερό Βράχο.


Εικόνα

Η οικοδόμηση του Παρθενώνα ήταν ένα τεχνολογικά πρωτοποριακό και φυσικά εξαιρετικά δύσκολο έργο για τους αρχαίους Έλληνες. Κατάφεραν να εξορύξουν, να μεταφέρουν και να ανυψώσουν τεράστιους όγκους μαρμάρου από την Πεντέλη, στον βράχο της Ακρόπολης, με τα μέσα της εποχής.

Στα έργα της Ακρόπολης, εργάστηκαν ελεύθεροι πολίτες, μέτοικοι, δούλοι και μαρμαροτεχνίτες από την Πάρο, την Νάξο και την Μικρά Ασία.

Εικόνα
Αναπαράσταση εξόρυξης πεντελικού μαρμάρου, από το βιβλίο του Μανόλη Κορρέ «Από ττην Πεντέλη στον Παρθενώνα»

Η Αθήνα έγινε εργοτάξιο. Οι χιλιάδες τεχνίτες που έχτισαν τον Παρθενώνα σε χρόνο ρεκόρ. Το 447 π.Χ., την περίοδο του «Χρυσού Αιώνα του Περικλή», άρχισαν να χτίζεται το μεγαλύτερο οικοδόμημα της Ακρόπολης ο Παρθενώνας. Την κατασκευή του ανέλαβαν οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης, ενώ ο Φειδίας είχε καθήκοντα γενικού επιστάτη.

Η Αθήνα μετατράπηκε σε εργοτάξιο. Για την ανέγερση του Παρθενώνα εργάστηκαν χρυσοχόοι, χαλκοπλάστες, μαρμαρογλύπτες, ξυλουργοί, αμαξοπηγοί (κατασκευαστές αμαξών), σχοινοποιοί, και ζευγοτρόφοι (κάτοχοι βοδιών). Λέγεται πως ανάμεσα στους χιλιάδες εργάτες ήταν και ο Αθηναίος φιλόσοφος, Σωκράτης που ήταν λιθοξόος.

Τα έργα τελείωσαν μέσα σε 8 χρόνια. Ο αρχιτέκτονας και αναστηλωτής του Παρθενώνα Μανόλης Κορρές, είπε στη «Μηχανή του Χρόνου»: “Έχτιζαν, ταυτοχρόνως, σε όλες τις τέσσερις πλευρές και στο εσωτερικό. Αυτό δεν μπορούσε σε άλλες πόλεις να γίνεται, γιατί απαιτούσε πολύ ταχείς ρυθμούς. Τεράστια συνεργεία, τεράστια συστράτευση πάρα πολύ μεγάλων δυνάμεων.”.


«Οδός Λιθαγωγίας». Ο δρόμος από το λατομείο της Πεντέλης μέχρι την Ακρόπολη.

Εικόνα
Η «οδός Λιθαγωγίας». Ο δρόμος που οι αρχαίοι τεχνίτες μετέφεραν το μάρμαρο από την Πεντέλη στην Ακρόπολη.

Για την κατασκευή του Παρθενώνα χρησιμοποιήθηκαν τουλάχιστον 20 χιλιάδες τόνοι πεντελικού μαρμάρου. Για να μπορέσουν να μεταφέρουν τα μάρμαρα, οι αρχαίοι τεχνίτες κατασκεύασαν την «οδό Λιθαγωγίας». Ο δρόμος ξεκινούσε από το λατομείο στην σπηλιά του Νταβέλη στην Πεντέλη και κατέληγε στη νότια πλευρά της Ακρόπολης. Η διαδρομή διαρκούσε περίπου 6 ώρες. Υπολογίζεται ότι υπήρχαν γύρω στις 20 άμαξες που έκαναν το δρομολόγιο, δέκα φορές ημερησίως. Ο συντονισμός ήταν πολύπλοκος και άψογος, γιατί τα πάντα έπρεπε να φθάνουν στο εργοτάξιο της Ακρόπολης την κατάλληλη ώρα και όχι νωρίτερα, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός.

Όταν τα μάρμαρα έφταναν, οι εργάτες έπρεπε να τα ανεβάσουν στον ιερό βράχο. Χρησιμοποιώντας μόνο τη φυσική τους δύναμη, ήταν αδύνατο να τα καταφέρουν. Χάρη στις γνώσεις μηχανικής και την ευρηματικότητα τους ανακάλυψαν τρόπους ανύψωσης, που θυμίζουν σύγχρονες μεθόδους.

Εικόνα
Σχεδιαστική αναπαράσταση χρήσης ξύλινου γερανού για την ανύψωση των μαρμάρων, από το βιβλίο του Μανόλη Κορρέ «Από την Πεντέλη στον Παρθενώνα»

Κατασκεύασαν αυτοσχέδιους γερανούς χρησιμοποιώντας τεράστιες τροχαλίες με δεμένες άμαξες και από τις δυο πλευρές, που λειτουργούσαν ως αντίβαρα. Εκτός από αυτή τη μέθοδο, οι τεχνίτες κατασκεύασαν και ξύλινους γερανούς.
Οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι γύρω από τον Παρθενώνα δούλευαν 8 μεγάλοι γερανοί και άλλοι μικρότεροι, κυρίως στο εσωτερικό του επί κατασκευή ναού. Αξιοποιώντας αρχές και νόμους της φυσικής, χρησιμοποίησαν κατάλληλους μοχλούς και τροχαλίες που πολλαπλασίαζαν τη ροπή δύναμης. Ήταν τόσο καλά κατασκευασμένοι που μπορούσαν να ανεβάζουν ένα μάρμαρο βάρους δέκα τόνων σε ύψος 15 μέτρων μέσα σε είκοσι λεπτά της ώρας.

Παρόμοιος τεχνικός εξοπλισμός χρησιμοποιήθηκε και για τις εργασίες αναστήλωσης του Παρθενώνα το 1984. Στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου φιλοξενείται από το 2017, ο γερανός που κατασκευάστηκε στη Γαλλία και υπηρέτησε επί 33 συναπτά έτη, τα αναστηλωτικά έργα. Πρόκειται για ένα ιστορικό μηχάνημα, στην κατασκευή του οποίου συνέβαλε και ο αρχιτέκτονας και αναστηλωτής του Παρθενώνα, Μανόλης Κορρές. Ο ιστορικός Γερανός του Παρθενώνα εκτίθεται στο Λαύριο για μουσειακούς και εκπαιδευτικούς λόγους.

Δείτε το βίντεο συναρμολόγησης του γερανού στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου:


http://www.mixanitouxronou.gr/pos-chtis ... -20-lepta/

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 09 Μαρ 2020, 17:16


Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 19 Μαρ 2020, 19:44





Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 25 Μαρ 2020, 20:10

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020
Ποιος έσωσε τον Παρθενώνα από τους Οθωμανούς το 1822

Εικόνα

O Παρθενώνας διατηρούσε κάποια μέρη των πλευρικών τοίχων του, και μάλιστα σε ύψος 11 μέτρων, μέχρι την έναρξη της Επανάστασης του 1821. Συνεπώς, είναι εσφαλμένη η εντύπωση ότι οι τοίχοι του ναού είχαν καταστραφεί ολοσχερώς από την ανατίναξη του 1687, σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό Μανώλη Κορρέ. Ο κ. Κορρές είχε μιλήσει στην πανηγυρική συνεδρία της Ακαδημίας Αθηνών για τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου, με θέμα «Η Ακρόπολις των Αθηνών κατά την Επανάσταση του 1821». Μεγάλη καταστροφή επήλθε στους τοίχους αυτούς, όπως και στους κίονες του ναού, κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Ιερού Βράχου από τους Ελληνες ενόσω οι Τούρκοι είχαν οχυρωθεί εκεί, όπως είπε.

Ο κ. Κορρές έκανε μια αναδρομή στην ιστορία της οχύρωσης και των καταστροφών που υπέστησαν διαχρονικά τα μνημεία της Ακρόπολης, και θύμισε ότι οι πολιορκούμενοι Τούρκοι το 1822 κατεδάφισαν σωζόμενα τμήματα των τοίχων του Παρθενώνα για να αρπάξουν τον μόλυβδο των αρχαίων συνδέσμων που τους ήταν χρήσιμος για τη χύτευση σφαιρών.

Τότε, ο ερασιτέχνης αρχαιολόγος Κυριακός Πιττάκης, μετέπειτα έφορος Αρχαιοτήτων του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, εξέφρασε στον Οδυσσέα Ανδρούτσο τον ευσεβή πόθο να τους δοθούν βόλια για να σταματήσει η καταστροφή του μνημείου. Κάτι που έγινε. Το περιστατικό, το οποίο γνωρίζουμε από τη βιβλιογραφία, ενισχύεται πλέον από τις μελέτες και έρευνες στον Παρθενώνα, όπου ανευρέθηκαν οι διαλυμένοι λίθοι και το συνδετικό υλικό έλειπε. Επίσης, ο κ. Κορρές είπε πως πολλά μάρμαρα χρησιμοποιήθηκαν τότε και ως βόμβες από τους Οθωμανούς. Αποσπάθηκαν περίπου 520 αρχαίοι λίθοι, εκ των οποίων οι 200 τεμαχίστηκαν για διάφορες χρήσεις και οικοδομικές εργασίες.

Εικόνα

Η καταστροφή του μνημείου συνεχίστηκε και όταν το κάστρο πέρασε στα χέρια των Ελλήνων. Ο Γιάννης Γκούρας, που γκρέμισε τον Οδυσσέα Ανδρούτσο από τον πύργο δίπλα στα Προπύλαια, δολοφονώντας τον, βρήκε σύντομα κι εκείνος τον θάνατο από τουρκικό βόλι, την ώρα που είχε βγει στο εξωτερικό του Ερεχθείου. Μέσα στο μνημείο είχε εγκαταστήσει την οικία του. Λίγο αργότερα, τουρκική βόμβα κατέστρεψε τη μαρμάρινη οροφή του Ερεχθείου. Οπως αυτή κατέπεσε, σκότωσε τη χήρα του Γκούρα, Ασημίνα.

Μέχρι την ημέρα της απελευθέρωσής του, οι σωροί των πεσμένων μαρμάρων συνεχώς αναμοχλεύονταν από κατεδαφιστές, λιθολόγους και συλλέκτες αρχαιοτήτων. Εν τω μεταξύ, μέχρι το 1843 υπήρχε μέσα στον Παρθενώνα το μικρό τζαμί που είχαν ανεγείρει οι Τούρκοι, το οποίο κατεδαφίστηκε με «μέριμνα» του Πιττάκη. Αυτή η διόλου μεγαλειώδης εικόνα κυριαρχούσε στα λαμπρά μνημεία της αρχαιότητας εκείνη την εποχή. Ακολούθησαν πολλές επεμβάσεις για να έχουμε τη σημερινή εικόνα των μνημείων της Ακρόπολης. Ο Μανόλης Κορρές πάντως τόνισε πως η Ακρόπολη, όπως τη γνωρίζουμε, περισσότερους αιώνες έχει χρησιμοποιηθεί ως οχυρό παρά ως χώρος λατρείας.

Καθώς οι τοίχοι των μνημείων δεν έχουν επιβιώσει ως τις μέρες μας, ο μη υποψιασμένος επισκέπτης μπορεί και να φαντάζεται πως τα αρχαία δημόσια κτίρια είχαν μόνο κολόνες. Δεν είναι καθόλου έτσι. Όλα τα μνημεία είχαν τοίχους και ανάμεσά τους ο Παρθενώνας, στον οποίο οι μαρμάρινοι τοίχοι του σηκού (του εσωτερικού χώρου, δηλαδή, όπου φυλασσόταν το λατρευτικό άγαλμα) ήταν εξίσου εντυπωσιακοί.

Στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, σηκός ονομαζόταν ο κύριος εσωτερικός χώρος όπου φυλασσόταν το άγαλμα του θεού (ή της θεάς) στον οποίο ήταν αφιερωμένος. Στην περίπτωση του Παρθενώνα, στο μέρος αυτό φυλασσόταν το περίφημο χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, που φιλοτέχνησε ο Φειδίας και είχε κολοσσιαίες διαστάσεις.

Ο τοίχος του σηκού ανατινάχθηκε εν μέρει από την έκρηξη που υπήρξε συνέπεια του βομβαρδισμού του Μοροζίνι (1687) αλλά μεγαλύτερη ακόμη καταστροφή υπέστη κατά την πολιορκία της Ακρόπολης το 1822, όταν οι Τούρκοι έσπασαν τις αρχαίες πέτρες για να αφαιρέσουν το μολύβι. «Το τμήμα που διατηρήθηκε ώς το 1822 ακέραιο, διαλύθηκε μέσα σε έναν μήνα για να ληφθεί ο μόλυβδος και οι πέτρες έμειναν εκεί. Κανείς δεν ήθελε τις πέτρες, τον μόλυβδο ήθελαν», έχει πει σε συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού συμβουλίου ο Μανόλης Κορρές. «Οι Τούρκοι με βαριά κατέστρεψαν 500 λίθους. Πεντακόσιους ''τραυματίες'' άφησαν πίσω τους, επειδή ήταν βιαστικοί. Θα μπορούσαν να είχαν καταστρέψει 50 και οι 450 να ήταν ''υγιείς''» είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια της Υπηρεσίας Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως Βασιλική Ελευθερίου, ο τοίχος είχε υποστεί τεράστιες φθορές εξαιτίας της πυρπόλησης του Παρθενώνα από τους Ερουλους, τον 3ο αι. μ.Χ. Οταν ανατινάχθηκε τμήμα του, τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν. Ετσι, καθώς χτυπούσαν οι Οθωμανοί, οι δόμοι κατέρρεαν.
https://www.liberal.gr/economy/poios-es ... 822/293667


Αθήνα, 1870 (Επιχρωματίστηκε από τον Χ. Καπλάνη)

Εικόνα


Η Ομόνοια και στο βάθος η οδός Πανεπιστημίου το 1973....

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2020, 21:11

25 φωτογραφίες που δείχνουν πως έπιναν καφέ στην παλιά Αθήνα.
Ο καφές είναι μια λατρεμένη συνήθεια στην Ελλάδα πως όμως ήταν πριν πολλά χρόνια αυτή η αγαπημένη συνήθεια;
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν δείχνουν διάφορα καφενεία και το πως έπιναν καφέ τότε σε μια άλλη Αθήνα που δεν έχει σχέση με την σημερινή.

Εικόνα

1. Το ζαχαροπλαστείο Κυβέλεια στα Χαυτεία. Πανεπιστημίου 83, μεταξύ Αιόλου & Πλατεία Ομονοίας (Από το λεύκωμα “ΑΘΗΝΑΙ” που εκδόθηκε το 1925)

Εικόνα

2. Το Ζαχαροπλαστείο του Ζαχαράτου στο ισόγειο της Οικίας Βούρου (Βασ. Γεωγίου Α’ & Σταδίου 2, Πλατεία Συντάγματος), 1948-50

Εικόνα

3. Στα τραπεζάκια του Απότσου: Στη μέση ο Αμερικανός διευθυντής της Esso Pappas, Jim Warren, και αριστερά του ο Κώστας Παπαγεωργίου εκδότης του περιοδικού ΗΩΣ

Εικόνα

4. Το Καφέ-Μπαρ “Η Αλεξάνδρεια” των Γιανναρά-Γιαδενάκη

Εικόνα

5. Το Νέον της Ομόνοιας το 1970
https://www.i-diakopes.gr/25-fotografie ... CNK-LbkTdc

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2020, 21:12

Εικόνα

6. Καφενείο και καταστήματα στην περιοχή του Θησείου, 1925

Εικόνα

7. Αθήνα, Σεπτέμβριος 1964 (Φωτό ©Harry Weber)

Εικόνα

8. Το Αναψυκτήριον Αίγλη του Κ. Ρώμπαπα, Ζάππειον, 1911-1925 (Από το λεύκωμα “ΑΘΗΝΑΙ” που εκδόθηκε το 1925)

Εικόνα

9. Το Καφενείον “ΝΕΟΝ” στην Πλατεία Ομονοίας (Από το λεύκωμα “ΑΘΗΝΑΙ” που εκδόθηκε το 1925)

Εικόνα

10. Ο θρυλικός “Απότσος” στο Μέγαρο Βουγά, Σταδίου 5
https://www.i-diakopes.gr/25-fotografie ... CNK-LbkTdc

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2020, 21:12

Εικόνα

11. Ο Παπασπύρου στην Λεωφόρο Συγγρού, δίπλα στο Άγιο Σώστη

Εικόνα

12. Κέντρο Villa Mon Caprice, στην Έπαυλη Θων, 28 Ιουνίου 1912. Παρέα Αθηναίων απολαμβάνει την γαλήνη στον κήπο με τα αγάλματα

Εικόνα

13. Κέντρο “Villa Mon Caprice”, στην Έπαυλη Θων, 1937

Εικόνα

14. Το Zonar’s κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής

Εικόνα

15. Το Καφέ-Ζαχαροπλαστείο “Χαρίδημος” στην Αχαρνών
https://www.i-diakopes.gr/25-fotografie ... CNK-LbkTdc

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2020, 21:13

Εικόνα

16. Η Πλατεία του Σταθμού στην Κηφισιά

Εικόνα

17. Καφενείο στη Στοά Φέξη

Εικόνα

18. Εσωτερικό του καφενείου του Νικολάου Βουγιούκα, 1836. Σκίτσο του Martin Christian Wedseltoft Rørbye

Εικόνα

19. Καφενείον Ζαχαράτου, Πλατεία Ομονοίας, 1896

Εικόνα

20. Καφενείον Νέον, πλατεία Ομονοίας (Φωτό ©Σπύρος Στάβερης)
https://www.i-diakopes.gr/25-fotografie ... CNK-LbkTdc

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29193
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2020, 21:13

Εικόνα

21. Λαϊκός καφενές Λυκούργου, Πλατεία Μητροπόλεως, 1907

Εικόνα

22. Τα τραπεζάκια του καφενείου “Ζαβορίτη” στην Πλατεία Συντάγματος, 1960

Εικόνα

23. Το Ζαχαροπλαστείο Γιαννάκη, στις αρχές της Πανεπιστημίου, 1911

Εικόνα

24. Κυριακάτικο πρωινό στο Ζαχαροπλαστείο Γιαννάκη, γύρω στα 1900. © Νεοελληνική Ιστορική Συλλογή Κωνσταντίνου Τρίπου – Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη

Εικόνα

25. Καφενείο κοντά στους στύλους του Ολυμπίου Διός, περί το 1870
https://www.i-diakopes.gr/25-fotografie ... CNK-LbkTdc

Άβαταρ μέλους
The Age of Aquarius
Δημοσιεύσεις: 1843
Εγγραφή: 02 Δεκ 2018, 22:36
Phorum.gr user: The Age of Aquarius

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Age of Aquarius » 25 Απρ 2020, 19:56

Το νήμα αυτό είναι πραγματικό μνημείο

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών