ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Μαρ 2019, 18:01

Κλειστόν λόγω γραμμοφώνου...
Ήμασταν και είμαστε φωνακλάδικος λαός.


Εικόνα

Το έχουμε τελικά στο αίμα μας. Σε όποια παραλία με ξένους και να πάτε το καλοκαίρι, θα διαπιστώσετε αμέσως ότι είμαστε οι μόνοι που ακουγόμαστε. Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν τι έγινε και στην Παλιά Αθήνα, όταν οι πρόγονοί μας ανακάλυψαν τους φωνογράφους και τα ραδιόφωνα. Ο πολυτάλαντος λογοτέχνης Τίμος Μωραϊτίνης, θύμα προφανώς κι ο ίδιος αυτής της τρέλας, φτάνει κι αυτός στα όριά του...

"[...] Η πόλις αυτή είνε αδύνατον να σιωπήση. Θα γκαρίζη μέχρι συντελείας του αιώνος. Ποιος είνε εις θέσιν να την εμποδίση; Τα διάφορα μέτρα που λαμβάνονται; Αλλ' ο κύριος ιδιοκτήτης του γραμμοφώνου δεν ακούει κανένα. Εάν ήκουεν, εάν δεν έπασχε από βαρηκοΐαν, θα ήκουε και το γραμμόφωνόν του, το οποίον γκαρίζει επί δώδεκα ώρες συνεχώς, ήτοι από της ανατολής του ηλίου μέχρι της δύσεως και πέραν. Αν κατοικούν απέναντι και ένα γύρω άνθρωποι που εργάζονται ή είνε ασθενείς, αυτό δεν ενδιαφέρει τον άνθρωπον με το γκαρίζον κιβώτιον.

Το φοξάκι διαδέχεται το αμανεδάκι, και την μονωδίαν του βαρυτόνου η Αλανιάρα, και το "εντέεεε, πω, πω, διπλός καϋμός" το άγριο ξεφωνητό της πρίμας, και το τελευταίον ταγκό, όλη η ατελεύτητος σειρά των τραγουδιών των απ' αιώνος κεκοιμημένων θεατρικών επιθεωρήσεων...

Πρόκειται περί επιδημίας. Ενθυμείσθε τον Δάγγειον; Τότε έκλειναν καταστήματα και γραφεία και εκολλούσαν απ' έξω ένα χαρτί που έλεγε:
"Κλειστόν λόγω Δαγγείου". Τώρα θα αρχίσουν να κολλούν χαρτιά που θα λένε: "Κλειστόν λόγω γραμμοφώνου"...

Εικόνα

Τι μέτρα ημπορούν να ληφθούν; Ημπορείτε να φιμώσετε τα 25.000 γραμμόφωνα που ξεφωνίζουν όλην την ημέραν και τα 20.000 κλάξον; Το μόνον μέτρον που ημπορεί να ληφθή είνε να ιδρυθούν νευρολογικές κλινικές. Διότι μίαν ημέραν εκεί θα κλεισθούν οι κάτοικοι της πόλεως αυτής [...]"
("Έθνος", Μάιος 1930, Τίμος Μωραϊτίνης)
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Μαρ 2019, 18:11

Πάμε στα εκλογικά κέντρα μιας άλλης εποχής.
Mια επίκαιρη αναδίφηση στο αρχείο του Θωμά Σιταρά.


Εικόνα

1930. Εκλογικά κέντρα υποψηφίων, αφίσες, σημαίες, φίλοι και οπαδοί περιφερόμενοι νωχελικά. Διαπιστώνουμε τελικά ότι πολύ λίγα πράγματα άλλαξαν….

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Και φυσικά λίγες βδομάδες πριν τις εκλογές κάθε Δήμαρχος που ήθελε να ξαναβγή φρόντιζε με κάθε τρόπο να κάνει αισθητή την παρουσία του. Δρόμοι εσκουπίζοντο επιμελώς, τα σκουπίδια δεν πρόφταιναν να βγούν και εμαζεύοντο, κάθε μορφής κοινωνικές παραινέσεις γέμιζαν τις εφημερίδες. Οι πολίτες ζούσαν ένα όνειρο που δυστυχώς δεν θα διαρκούσε για πολύ...

Εικόνα

Εικόνα

Οι εφημερίδες γνώριζαν μεγάλες κυκλοφορίες.

Εικόνα

Οι τοίχοι γέμιζαν αφίσες.

Εικόνα

Και όταν γέμιζαν οι τοίχοι πλακώναμε και τα μνημεία!

Εικόνα

Βεβαίως κάποια στιγμή τελείωναν τα ψέμματα. (Μη ψάχνετε ματαίως να βρήτε γυναίκα ψηφοφόρο. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη πριν το 1934)

Εικόνα

Το βαρύτιμο έπαθλο του νικητή, κατασκευής 1872-1874

Who is The 4th man
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 4465
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Who is The 4th man » 02 Μαρ 2019, 21:27

αφού είμαστε στήν Ιστορία, λέω Rebel νά τό βάλουμε εδώ αυτό τό 3D Animation.
ή θέαση από ψηλά είναι κάπως κουτσουρεμένη...σού δίνει τήν αίσθηση ότι οί αποστάσεις δέν είναι σωστές, πχ μεταξύ θησείου καί
Ακρόπολης ή μεταξύ Φιλοπάπου κ' Ακρόπολης
Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον

Who is The 4th man
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 4465
Εγγραφή: 11 Απρ 2018, 17:44

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Who is The 4th man » 02 Μαρ 2019, 21:42

Αυτομπαναρισμενος επ αόριστον

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 03 Μαρ 2019, 03:18

Όπου ο λαός καλείται εις τας κάλπας.
Προτού διά τον δήμο σας εκλέξετε κηφήνας, κάμετ’ έναν περίπατο στους δρόμους της Αθήνας!


Εικόνα

Μία από τις πιο ιδιόμορφες περιόδους που βίωνε η Παλιά Αθήνα - βρισκόμαστε στην εικοσαετία 1860-1880 - ήταν κι αυτή των εκλογών. Ξαφνικά, το τοπίο άλλαζε και μία άλλη ατμόσφαιρα πλανιόταν επάνω από την πόλη. Μια ατμόσφαιρα φορτισμένη, γεμάτη ένταση και φωνές! Το καταλάβαινες προτού μπεις στην πόλη ότι ήταν περίοδος εκλογών• μύριζε μπαρούτι από μακριά! Χωρίς μπαρούτι, πυροβολισμούς, φόνους και τραυματισμούς, χωρίς κρότους και αίμα, ήταν αδύνατον να διεξαχθούν εκλογές!

Η λέξη «εκλογές» ήταν μια πολυθόρυβη έννοια. Σήμαινε διαδηλώσεις, λόγους, συμπλοκές, φωνές μέχρι τρίτου ουρανού, πυροβολισμούς με γκρα και με μαυροβουνιώτικα πιστόλια, φόνους, τραυματισμούς, αιματοχυσίες. Ταυτόχρονα σήμαινε και «νέα πρόσωπα επί σκηνής»: παλικαράδες, μαγκουράδες, μπράβους, θορυβοποιούς και γενικά ένα πλήθος «ειδικών» κομπάρσων και περιπλανώμενων τύπων, που «στην αναμπουμπούλα χαιρόντουσαν».

Πίσω όμως από αυτές τις ανεξέλεγκτες καταστάσεις κρύβονταν στρατηγικές, σχέδιο! Πρώτα απ’ όλα έπρεπε να δημιουργηθεί «ρεύμα». Αυτό και μόνο αυτό έδινε τη νίκη στις εκλογές. Όταν δεν φαινόταν πού γέρνει η νίκη, έπρεπε οι διάφοροι αμφιταλαντευόμενοι να πεισθούν ότι το «ρεύμα» κλίνει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση! Γι’ αυτό δημιουργούνταν ο κατάλληλος τεχνητός θόρυβος, ώστε οι αμφιβάλλοντες να πεισθούν προς τα πού τραβάει το «ρεύμα» και τελικά η ψήφος τους να μην πάει... χαμένη.

Εικόνα

Χρειαζόταν λοιπόν θόρυβος, όγκος πλήθους, θορυβώδεις διαδηλώσεις, πάθος και κάθε είδους επίδειξη. Μέρες πριν από τη διαδήλωση, οι «φίλοι» του κόμματος ή του υποψήφιου έτρεχαν και μίσθωναν φτωχούς κι ανέργους για να γίνει το απαραίτητο «μπούγιο», δηλαδή ο επιβλητικός και πειστικός ανθρώπινος όγκος, το «ρεύμα»!

Εικόνα

Ταυτόχρονα μισθώνονταν και οι ειδικοί παλικαράδες, οι τραμπούκοι, που έπρεπε να έχουν κάνει και μερικά εγκλήματα, ώστε να τρομάζουν οι αντίθετοι. Οι παλικαράδες αυτοί, εκτός από χρήματα, αμείβονταν κατά πάγια συνήθεια και με ένα πούρο μάρκας «Trabucos», που το κάπνιζαν πάντα επιδεικτικά, γι’ αυτό και η έκφραση «τραμπούκος». Φυσικά οι μπράβοι έφεραν πάντα μαζί τους και τον ανάλογο αναγκαίο εξοπλισμό: χοντρές μαγκούρες και πιστόλια...

Όταν το «ρεύμα» κινούνταν σε σχηματισμό διαδήλωσης, προηγούνταν πάντα το βαρύ πυροβολικό της εκδήλωσης: άντρες με γκρα, οι οποίοι πυροβολούσαν συνεχώς. Ειδικός «έμπιστος συνεργάτης» του κόμματος ή του υποψηφίου ήταν εντεταλμένος να τους ανεφοδιάζει συνεχώς με πυρομαχικά. Μιλάμε για εκατοντάδες φυσίγγια. Μάχη κανονική! Τα περίστροφα δεν είχαν ιδιαίτερη χρήση στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί δεν έκαναν κρότο αντάξιο των περιστάσεων. Αντίθετα, οι παλιές μαυροβουνιώτικες κουμπούρες ήταν ό,τι το καλύτερο.

Πίσω από τους γκραδοφόρους ακολουθούσε η «μαρίδα», τουτέστιν οι μόρτηδες, και σε κάποια απόσταση ακολουθούσε η «κεφαλή» της διαδήλωσης. Η «κεφαλή» αποτελούνταν ή από τους ίδιους τους υποψήφιους ή από τους μεγάλους κομματάρχες. Είναι αυτονόητο ότι οι υποψήφιοι δεν περπατούσαν –αλίμονο–, φέρονταν σαν άλλοι αυτοκράτορες στα χέρια ρωμαλέων παλικαράδων του κόμματος.

Πιο πίσω έτρεχε ο λαός, ο κοσμάκης, φωνάζοντας, ουρλιάζοντας κι ωρυόμενος... Ένα τεράστιο ανακάτωμα από αγνούς φίλους του κόμματος, πληρωμένους και παρασυρόμενους από το «ρεύμα» ανεξάρτητους ή περίεργους...

Φυσικά, στρατηγικά ακροβολισμένοι ήταν οι ειδικά πληρωμένοι, για να φωνάζουν «Ζήτω!» και άλλα συνθήματα. Ήταν η πιο απλή δουλειά που ανατίθετο στους πιο ανίκανους. Ε! Άμα δεν έκανες ούτε και γι’ αυτήν τη δουλειά, τότε η ρετσινιά που σε ακολουθούσε ήταν: «Δεν κάνει ούτε για ζήτω»!

Είναι ευνόητο ότι η όλη στρατηγική δεν εξαντλούταν στις θορυβώδεις διαδηλώσεις. Στα καφενεία και τις ταβέρνες δρούσε καθημερινά μια στρατιά από «μορφωμένους» και, σε κάθε περίπτωση, φλύαρους συζητητές, που όλοι τη μέρα μιλούσαν για τους ημετέρους κι αντέκρουαν τους... άλλους. Το βράδυ με τη γλώσσα στεγνή απ’ την πολλή χρήση, έκαναν ουρά έξω απ’ τα γραφεία του υποψήφιου, για να παραλάβουν το μεροκάματό τους.

Όπου δεν έπειθε η «επιχειρηματολογία», έπεφταν και «λίγα ψιλά», για να πιει ο ψηφοφόρος ένα ποτηράκι στην υγειά του υποψήφιου. Ποιος μίλησε για δωροδοκία; Αν είναι δυνατόν! Η ταρίφα, πάντως, ανεβοκατέβαινε ανάλογα με τις αντιστάσεις του ψηφοφόρου. Ξεκινούσε από δύο δραχμές κι ανέβαινε όσο ανέβαινε και ο φόβος ότι θα ισοψηφίσουν το κόμματα. Έτσι, λοιπόν, το «χαρτονόμισμα» ανέβαινε παράλληλα με τον προεκλογικό πυρετό και το δίδραχμο του αμφιταλαντευόμενου ψηφοφόρου μπορούσε να γίνει 10 δραχμές κατ’ άτομο και υπήρχαν φορές που έφτανε και τις 100 δραχμές!

Εικόνα

Αυτό το μέτρο δεν ήταν πάντα αποτελεσματικό, διότι ο πονηρός Αθηναίος συστηματικά έπαιρνε τα ψιλά για το «κέρασμα», αλλά ψήφιζε... μαύρο!

Και τον παρά και στον καρά (=μαύρο). Βεβαίως το απόλυτο «must» των εκλογών δεν ήταν ούτε το θέαμα ούτε τα χρήματα: Ήταν το φαγητό! Ναι, το φαγητό ή καλύτερα το γλέντι, δηλαδή το φαγητό, τα κρασιά και η σχετική ατμόσφαιρα. Εβδομάδες πριν από τις εκλογές καπαρωνόταν μια ταβέρνα, γνωστή και ει δυνατόν κοντά στο εκλογικό κέντρο, για να πιουν, να φάνε, να γλεντήσουν και να μεθύσουν οι επίτιμοι ψηφοφόροι, τζάμπα! Φυσικά, μιλάμε για άρρενες ψηφοφόρους, διότι οι γυναίκες δεν ψήφιζαν ακόμη (Οι γυναίκες πρωτοψήφισαν στις δημοτικές εκλογές του 1934).

Για πιο ιδιαίτερες καταστάσεις, ψήνονταν και αρνιά στη σούβλα, το κρασί έρεε άφθονο και όλα αυτά καταλαβαίνετε τι γραφικές εικόνες έδιναν, με τους ψηφοφόρους μεθυσμένους μπροστά στην κάλπη, με το ένα χέρι να τρέμει και το κεφάλι να βουίζει, να πασχίζουν να θυμηθούν ποιον μαυρίζουν και ποιον ψηφίζουν!

Οι εκλογικοί λόγοι των υποψηφίων ήταν από μόνοι τους ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο. Οι προετοιμασμένες ατάκες έπεφταν βροχή:
– Καλώ τον κύριο... [όνομα αντιπάλου] να μου απαντήση στο εξής...
Ο μόρτης από κάτω φωνάζει:
– Να μην τον λες κύριο!
Και ο υποψήφιος:
– Τον λέω κύριο, γιατί είμαι εγώ κύριος!
Χαμός στο ακροατήριο...

Εικόνα

Όταν έβγαιναν τα αποτελέσματα, ξεκινούσαν άλλες καταστάσεις: Θρίαμβος για τον νικήσαντα. Πένθος για τον μαυρισθέντα. Αλλά να ήταν μόνο το πένθος, καλά θα ήταν. Το τι καζούρες σκαρφίζονταν για να κοροϊδέψουν τον αντίπαλο, δεν περιγράφεται.
Απ’ τα «άπατα» βγαλμένος
μίας κάλπης τα γερά
και σαν πριν, μουτζουρωμένος
χαίρ’ ω χαίρε, φουκαρά!


Μερικές εβδομάδες αργότερα όλοι εύχονταν ο ένας στον άλλον:
«Και στις επόμενες εκλογές»...

(Από το βιβλίο του Θωμά Σιταρά «Η Παλιά Αθήνα ζει, γλεντά, γεύεται», Αθήνα 2011, Εκδόσεις Ωκεανίδα)
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 03 Μαρ 2019, 20:19

Κινέζοι μικροέμποροι στην Παλιά Αθήνα!
Πάρτος ... Νόο μιμόζος...


Εικόνα

«Η Σαγκάη εις τας Αθήνας! Μα βέβαια. Κι' αν έχετε αντίρρησιν περάστε, σας παρακαλώ από την οδόν Αιόλου και ρίξτε μια ματιά σ' ένα χαρτοπωλείο πού υπάρχει κάτω από το Ταχυδρομείο. Θα ιδήτε εκεί την εικόνα της Σαγκάης ολοζώντανη. Στέκουν μονίμως δύο από τα φρούτα της Άπω Ανατολής. Είνε δηλαδή εγκατεστημένοι απ' έξω από το μαγαζί αυτό από το πρωΐ έως το βράδυ δυό κινέζοι.

Οι κίτρινοι μικροσκοπικοί ιδιότυποι άνθρωποι της χώρας του Βούδα και του Κομφούκιου πωλούν εκεί κολλιέ της Σαγκάης. Τα ξέρετε όλοι. Απλά, λευκά ή χρωματιστά γυάλινα ή χάνδρινα, αλλά προ πάντων τόσο συμπαθητικά, αισθητικά, διακοσμητικά και πάμφθηνα κολλιέ. Το δεξί τους χέρι επέχει θέσιν βιτρίνας. Έχουν περάση μέσα απ' αυτό το κτυπητό τους εμπόρευμα και ... στέκουν. Άφωνοι, ακίνητοι, σιωπηλοί περιμένουν την πελατεία. Υπάρχει;

Βεβαιότατα. Την προσελκύει περισσότερο ο Κινέζος πωλητής παρά το εμπόρευμά του. -Κολλέ, κολλέ...
ψελλίζει ο κίτρινος ανθρωπάκος με την μογγολική φάτσα, μόλις πλησιάση καμμία από τις νεαρές διαβάτιδες. Το κοριτσάκι κυττάζει το κινέζικο εμπόρευμα και ερωτά πρακτικώτατα και ελληνικώτατα:
-Πόσο;
-Κόσι φράφκος...
-Ακριβά.
-Νόο μιμόζος...
-Κάνει δέκα;
-Ντέκα πέντος...
-Έλα δώδεκα...

Τα μικρά σαν τσιμπλιάρικα μισοκλεισμένα μάτια του κιτρίνου ανθρωπάκου κλείνουν περισσότερο, το έν είδει προτεταμένου ρύγχους σύνολον του στόματος διαστέλλεται, τα δόντια του προβάλλουν κατάλευκα –το μόνον στοιχείον ομοιότητος πωλητού και αγοράστριας- κι' ενώ νομίζετε ότι θα την δαγκάση, ο Κινέζος απλούστατα γελά κι' απαντά με τα ιδιότυπα ελληνικά του:
-Πάρτος...
Το κολλιέ πουλήθηκε. Ο Κινέζος μένει πάλι ακίνητος εκεί, καρφωμένος σαν άψυχο ομοίωμα του Βούδα καμμιάς παγόδας της μακρυνής πατρίδος του και περιμένει νέαν πελάτιδα. Αυτός είνε ο Όν-Τσάν-Κίγκ.

Εικόνα

Ό άλλος Κινέζος που κάθεται από από την άλλην μεριά και τον οποίον οι μικροπωληταί φωνάζουν «Μαύρον» γιατί είνε περισσότερον μελαψός,
λέγεται Ό-λέ-Μιάν.

Από αυτούς τους ανθρώπους πού σήμερα η σύρραξις πού συνταράσσει την Σαγκάην τους έχει κάνη ανθρώπους της ημέρας, υπάρχουν συνολικώς εις τας Αθήνας επτά. Ο Σά-Μπού-Τσίν είνε ο Πατριάρχης της πλείαδος των Κινέζων αυτών εμπόρων φθηνών περιδεραίων. Υπάρχει –υπήρχε μάλλον- και μια Κινέζα. Αυτή όμως πρέπει να διαγραφή, διότι έπαυσε να είνε κίτρινη. Η πούδρα την έχει κάμη... λευκή.

Οι επτά άρρενες πωληταί περιδερείων δεν είνε μονίμως εγκατεστημένοι εδώ. Τους έφερε προ τετραετίας η μπόρα της κινέζικης μόδας. Τότε έκαμαν χρυσές δουλειές. Δεν είχε μείνη λευκός λαιμός Ατθίδος πού να μην είχε στολισθή με το απλό και φθηνό κόσμημα των κιτρίνων πωλητών.

Τότε οι πωληταί με το τρίπτυχον κινέζικον επίθετον εθησαύριζαν και είχαν γίνη τα συμπαθέστερα πρόσωπα της κινήσεως των εμπορικών αθηναϊκών δρόμων. Η μόδα όμως πέρασε, οι δουλειές μίκρυναν, αλλά το ψωμί πάντα βγαίνει. Δι' αυτό πηγαίνουν, φεύγουν, αλλά διαρκώς κι' επανέρχονται. Πάνε τακτικά στο Παρίσι, στα άλλα Βαλκάνια και τσούπ ξαναφυτρώνουν με την εξωτική τους ύπαρξι εις την σκόνη του αθηναϊκού πεζοδρομίου. Οι δύο –όπως είπαμε- στέκουν πάντοτε απ' έξω από το χαρτοπωλείον Μιχαλοπούλου κάτω από το Ταχυδρομείον. Δυό άλλοι έχουν «πιάτσα» την οδόν Ερμού. Οι υπόλοιποι γυρίζουν στις συνοικίες και πωλούν τα κινέζικα κολλιέ.

Αλλ' αλήθεια, είνε κινέζικα;
Ως τύποι ναι. Ως πραγματικότης όμως όχι. Οι διάφορες χάνδρες από τις οποίες γίνονται παρασκευάζονται στην Τσεχοσλοβακία. Κάθε τόσο πηγαίνει ένας από την κιτρίνην πλειάδα και παραλαμβάνει σημαντικόν στόκ τέτοιου εμπορεύματος. Το φέρνει εδώ και πρωΐ-βράδυ κάθονται οι Κινέζοι και φτιάχνουν πιά μόνοι τους τα ποικίλα κολλιέ πού τους δίνουν πάντα –ιδία το καλοκαίρι- ένα γενναίο μεροκάματο.

Κάνουν και χονδρική πώλησι –έχουν μια τσαντίτσα διαρκώς γεμάτη απ' το ιδιότυπο εμπόρευμά τους στο πλάϊ τους- και με μιά λέξι τα καταφέρνουν. Καταλαβαίνουν λίγα ελληνικά, ψελλίζουν ελάχιστα, εννοούν μερικές γαλλικές φράσεις και προφέρουν κι' αυτοί κανένα-δυό φθόγγους της γλώσσης του Ρακίνα.

Συνδιάλεξι μαζί τους:
-Ευχαριστημένος Όν-Τσάν-Κίγκ;
-Πολύς...
-Ωραία η Αθήνα;
-Ώμορφη...
-Τα κορίτσια της;
Ο Κινέζος γελά πονηρά...
-Φορούν λαιμός κολλέ, τότες πολύ ωραίος...
-Σαγκάη;
-Ά! Πιο ωραίος!
-Πηγαίνεις εκεί;
-Κάτε ντύο χρόνος. Έχει εκεί γυναίκος και παιντίς.

Η συνέχεια; Δεν ενδιαφέρει. Προ πάντων διότι όταν οι ελάχιστα ομιλητικοί Κινέζοι αρχίζουν να λένε μερικά λόγια στη γραμμή χάνουν τα ιδιότροπα ελληνικά, δεν μπορούν να εκφρασθούν κι' αρχίζουν να σας αραδιάζουν κάτι ακαταλαβίστικα λόγια. Θα έπαιρνε κανείς όρκο ότι ακούει σωστά... Κινέζικα! Και γνήσια».
(«Έθνος», 1932, Α.Μ. )
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 03 Μαρ 2019, 20:47

Τι; Είσθε τέσσερα άτομα;
Εγώ δεν πηγαίνω παρά μόνον σε ανδρόγυνο!

Κάποια στιγμή πήραν και οι υπηρέτριες την εκδίκηση τους.


Εικόνα

Από την περίοδο της Belle Époque η Αθήνα είχε γεμίσει υπηρέτριες, αφού όχι μόνο τα αριστοκρατικά σπίτια αλλά ακόμη και πολλοί μεγαλοαστοί –διάβαζε νεόπλουτοι- χρησιμοποιούσαν τις περίφημες «ψυχοκόρες» που κατέφθαναν ανελλιπώς, από τα νησιά μας κυρίως. Οι συνθήκες ζωής για τα κορίτσια αυτά ήταν συνήθως άθλιες. Δούλευαν για ένα κομμάτι ψωμί και υπέμεναν όχι μόνο τις παραξενιές της κυρίας-αφέντρας τους, αλλά όχι σπάνια τις μουρνταριές των αρρένων της οικογενείας.

Έχουν όμως οι καιροί γυρίσματα. Μετά το 1925 η ζήτηση αυξήθηκε. Η προσφορά μειώθηκε, αφού έγινε γνωστό πλέον στην επαρχία το τι γινόταν στην πρωτεύουσα και οι συνθήκες ζωής βελτιώθηκαν και εκεί. Αποτέλεσμα: Άντε να βρεις υπηρέτρια.

Τα γράφω όλα αυτά για να γίνει πιο κατανοητό το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο γράφτηκε το παρακάτω κείμενο στην εφημερίδα «Εβδομάς» το 1928.

«Νομίζετε πως είμεθα ελεύθεροι; Κάθε άλλο, είμεθα σκλάβοι, και σκλάβοι τίνων; Των μοντέρνων υπηρετριών.

Ακούστε τι συνέβη εις μίαν φίλην μου. Η κακή μοίρα τα έφερε να χάση μια καλή παληά υπηρέτρια που είχε από χρόνια σπίτι της. Επαντρεύθηκε. Τι να κάμη λοιπόν; Εδημοσίευσε μίαν αγγελία στην «Εστία», και αυτό ήταν αρκετό για να μεταβληθή το σπίτι της εις μεσιτικόν γραφείον.

Εικόνα

Παρήλασε απ' εκεί κάθε καρυδιάς καρύδι και κάθε μια είχε τις απαιτήσεις της, και τι απαιτήσεις; Εξωφρενικές! Αφήνω κατά μέρος τους υπερόγκους μισθούς -αυτό επιτέλους είναι το λιγώτερο- αλλά να εννοούν να επιβληθούν και εις τα της οικογενειακής ζωής του σπιτιού, το οποίον θα είχε την... τιμήν να τας προσλάβη:
-Έχετε παιδιά; Γιατί να ξεύρετε ότι δεν μ' αρέσουν τα παιδιά. Έπειτα το σπίτι σας έχει σκάλες, και τι βλέπω; Δεν έχετε ηλεκτρικό φως; Α! επ' ουδενί λόγω μπορώ να υπηρετήσω σε σπίτι που δεν έχει ηλεκτρικό φως.
Και φεύγει περιφρονώντας τους δυστυχείς θνητούς που δεν έχουν την τύχη να έχουν ηλεκτρικό φως και έχουν δώδεκα σκαλοπάτια για ν' ανεβαίνουν στο σπίτι τους.

Έρχεται άλλη:
-Τι; Είσθε τέσσερα άτομα; Εγώ δεν πηγαίνω παρά μόνον σε ανδρόγυνο.
Μια άλλη:
-Εννοείτε δεν θα έχετε ποτέ ξένους στο τραπέζι, δεν θα δίνετε τσάγια και το βράδυ στις 9 θα κοιμούμαι.
-Μήπως θέλεις να σου φέρνουμε και τον καφέ σου στο κρεββάτι;
Είχα την διάθεσι να την ρωτήσω, αλλά δεν είπα τίποτε και εκράτησα την αγανάκτησί μου.

Εικόνα

Λοιπόν αγαπητή μου, εάν θέλετε να έχετε το προνόμιον να έχετε μοντέρνες υπηρέτριες εις το σπίτι σας πρέπει απαραιτήτως: Να μη έχετε παιδιά, να έχετε ηλεκτρικό φως, να κάθεσθε σε σπίτι ισόγειο, να μη δέχεσθε ψυχή ζωντανή σπίτι σας, και να κουρνιάζετε το βράδυ στις 7 με τις κόττες. Αυτό θα πη εξέλιξις!».
Πηγή: www.lifo.gr

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 04 Μαρ 2019, 18:59

Κρούσματα θηλυκής λωποδυσίας.
Η ακανθώδης θέσι του εμπόρου: Πώς να χώση το χέρι του εις την χαράδραν του στηθοδέσμου όπου φαίνεται ότι κυρίως κρύπτονται τα κλοπιμαία;


Εικόνα

«Κρούσματα λωποδυσίας θηλυκής εγένοντο και πάλιν εις τα εμπορικά μας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και αι γυναίκες θα φιλοτιμηθούν να φθάσουν εις
την τέχνην αυτήν τους άνδρας και θα τους βάλουν κάτω μάλιστα, διότι έχουν
πολλά όπλα των οποίων οι άνδρες στερούνται.

Καθώς ο παπάς δύναται να κρύπτη ευκολώτερον ανοσίους σκοπούς και
πράξεις υπο το ράσον ούτω υπό τον κορσέ και το πούρ αυτής η γυνή
δύναται να διαπράττη πολλά τα αθέμιτα χωρίς να διατρέχη κινδύνους
όσους ο ανήρ.

Ο έμπορος ευρίσκεται εις λίαν δυσχερή και ακανθώδη θέσιν απέναντι γυναικός
καθ' ής συνέλαβεν υπονοίας ότι του έχει κλέψει κάτι τι.

Πώς να την ψάξη;
Πώς να χώση το χέρι του εις την χαράδραν του στηθοδέσμου όπου φαίνεται
ότι κυρίως κρύπτονται τα κλοπιμαία;
Πως θα τολμήση ν' ανασηκώση τα ιερά και απαραβίαστα εν δημοσίω μέρει
κράσπεδα της εσθήτος και του μεσοφορίου πάσης γυναικός ή να είπη αυτή:
-Με συγχωρείτε, ορίστε, παρακαλώ, μέσα να σας γδύσω;

Ιδού όμως ότι και αυτά όλα θα ήσαν εύκολα και θα εγίνοντο μια χαρά, αν ειργάζετο
εις έκαστον εμπορικόν κατάστημα μία τουλάχιστον γυνή. Πόσον χρήσιμος θα ήτο
και δια τοιαύτας δυσκόλους περιστάσεις. Καθώς μάλιστα τρώγονται τόσον
μεταξύ των αι γυναίκες με πόσην ευχαρίστησιν θα έψαχνεν η μία την άλλη
δια να την εξευτελίση αποδεικνύουσα την κλέπτριαν!

Εικόνα

Εν τούτοις επειδή ο λόγος περί λωποδυτών, και αφού η νέα αυτή βιομηχανία
τόσω προάγεται παρ' ημίν, συμβολεύομεν τους φίλους εμπόρους να κάμουν
δια τα καταστήματά των παραγγελίαν εις Βιέννην παλτών με εκατό τσέπαις,
εγγυώμενοι ότι θα προσελκύσουν πολλήν πελατείαν αρκεί να είνε εχέμυθοι...

Υ.Γ. Ταύτη τη στιγμή μανθάνομεν ότι πολλοί έμποροι της οδού Ερμού απεφάσισαν να παραλάβουν ανα μίαν υπάλληλον γυναίκα ψάχτραν, ήτοι αποκλειστικήν επι του ψαξίματος πάσης υπόπτου πελάτιδος, προ της εξόδου αυτής εις μέρος ιδιαίτερον και μακράν του βεβήλου βλέμματος των ανδρών».

Γι' αυτό και ο «Ραμπαγάς» κλείνοντας το σχετικό ρεπορτάζ προτείνει στους εμπόρους την εξής αγγελία:
«Ζητούνται ψάχτραι» ....
Και είμαστε ακόμη στο 1883 παρακαλώ!
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 04 Μαρ 2019, 21:55

«Μαντάμ, θέλω να βλέπω...» :
Σεξουαλικά οφθαλμόλουτρα στο Κολωνάκι του 1932


Εικόνα
«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με το σεξουαλικό των ένστικτο διαστρεβλωμένο, με βίτσιο στο σώμα και στην ψυχή, που δεν μπορούν να απολαύσουν τον έρωτα μόνοι τους. Ο βιτσιόζος δεν θέλει να αγκαλιάσει ο ίδιος μια γυναίκα. Αυτό δεν τον ικανοποιεί, δεν τον ευφραίνει, δεν τον γλυκαίνει. Ο βιτσιόζος θέλει να βλέπει το αγκάλιασμα των άλλων!»

Είναι ευνόητο ότι σε τόσες και τόσες ανωμαλίες που «παιζόντουσαν» κάθε μέρα στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, η οφθαλμοπορνεία – ή μπανιστήρι όπως το ξέρουμε ευρύτερα – είχε δεσπόζουσα θέση. Από βίτσια οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες άλλο τίποτα... Ιδιωτικά βίτσια – δημόσιες αρετές!

Εικόνα

"Ανήσυχος ρεπόρτερ επισκέπτεται έναν παράξενο οίκο ανοχής, που είναι συνάμα και χαμαιτυπείο και μπανιστήριο. Απολαύστε τι είδαν τα μάτια του…

«Εάν σε ερωτούσε κανείς, φίλε αναγνώστη:
– Πώς ευχαριστιέσαι τη γυναίκα;

Φυσικά θα απαντούσες:
– Όπως την ευχαριστιέται όλος ο κόσμος.
– Δηλαδή;
– Δηλαδή να: Όταν την έχω ολόγυμνη στην αγκαλιά μου, πάνω σ’ένα μαλθακό στρώμα και τη φιλώ όπως και όπου θέλω...

Ε, λοιπόν, φίλε αναγνώστη, έχεις λάθος. Δεν ευχαριστιέται έτσι όλος ο κόσμος το θηλυκό.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με το σεξουαλικό των ένστικτο διαστρεβλωμένο, με βίτσιο στο σώμα και στην ψυχή, που δεν μπορούν να απολαύσουν τον έρωτα μόνοι τους. Ο βιτσιόζος δεν θέλει να αγκαλιάσει ο ίδιος μια γυναίκα. Αυτό δεν τον ικανοποιεί, δεν τον ευφραίνει, δεν τον γλυκαίνει. Ο βιτσιόζος θέλει να βλέπει το αγκάλιασμα των άλλων!»


Εικόνα

Ας ανηφορήσουμε λοιπόν την Καρνεάδου στο Κολωνάκι όπου, όπως μας πληροφορεί η «Χρεωκοπία» του 1932... «ένας τέτοιος παράξενος οίκος ανοχής ιδρύθη κατ’ αυτάς. Είναι συνάμα και χαμαιτυπείο και μπανιστήριο. Δηλαδή μέσα στις κάμαρες, ζευγάρια ανύποπτα παραδίδονται γυμνά στην απόλαυση του έρωτός των, χωρίς να φαντάζονται ότι έξω, από τρύπες μυστικά κρυμμένες, παρακολουθούν τις φιλήδονες κινήσεις των άγρυπνα μάτια βιτσιόζων οφθαλμοπόρνων!».

Εκφυλισμός να σου πετύχει! Ας δούμε τώρα κάποιες λεπτομέρειες σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της «Χρεωκοπίας»:

«… Ο βιτσιόζος μπαίνει στο σπίτι, ρωτά τη μαντάμα:
– Έχεις μέσα κανένα ζευγάρι;
– Πολλά. Τι ζευγάρι θέλετε να μπανίσετε;
– Ο άντρας να είναι νέος, όσο το δυνατόν πιο παιδί. Μου αρέσει, ξέρετε, υπερβολικά το θέαμα του εφήβου, όταν τον σφίγγει στην αγκαλιά της μια ώριμη γυναίκα.
– Πολύ καλά. Και η γυναίκα πώς να είναι;
– Παχειά.
– Πολύ παχειά;
– Ε, όχι και φώκια. Αλλά νάχει σάρκες που να τις διακρίνω καλά από μακριά.
– Άσπρη; Σταράτη; Μελαχροινή;
– Άσπρη, σαν το γάλα.
– Αμέσως. Έχω ακριβώς το ζευγάρι που σας χρειάζεται...

Εικόνα

Ο έκφυλος αμέσως γρυλλίζει από χαρά ακόρεστη:
– Αλήθεια;
– Περάστε. Και δεν είναι ένα τέταρτο που κλείστηκαν στο δωμάτιο. Ακόμα θα βρίσκονται στα πρώτα τους γλυκοζαχαρώματα. Θα προλάβετε να δείτε τα μεγάλα χάδια...

Και ο έκφυλος, τρέμοντας από την ανυπομονησία να απολαύσει επί τέλους το θέαμα της ξένης... απολαύσεως, πληρώνει στην πατρόνα του λαμπρού καταστήματος το αντίτιμο και τρέχει να μπανίσει...

Εικόνα

Τοποθετείται πίσω από την τρύπα και βυθίζει ακόρεστα το μάτι του στο εσωτερικό του δωματίου.

Πολλοί τέτοιοι συστηματικοί οφθαλμοπόρνοι, για να διακρίνουν καλύτερα και για να μη τους διαφύγει η παραμικρή λεπτομέρεια, ο πιο αδιόρατος κυματισμός των ενωμένων σαρκών, τι κάνουν;

Φέρνουν μαζί των και ένα κιάλι, από κείνα τα μικρά κιάλια που τα χρησιμοποιούν στο θέατρο. Και μ’ αυτό πια το κιάλι, δεν τους ξεφεύγει τίποτα. Τα βλέπουν όλα! Και, επειδή ο μπανιστής είναι συνήθως και ωτακουστής, στυλώνει το κιάλι, ανοίγει τα αυτιά του διάπλατα και ακούει ξεκάθαρα όλους τους συσπασμούς και τους τριγμούς της κλίνης, που υποφέρει το βάρος της αγκάλης, όλους τους κοφτούς βόγγους της διπλής ηδονής, όλους τους συρτούς και παθιασμένους ρόγχους των αμαρτωλών ευχαριστήσεων:

– Αααχ!...
– Μη!
– Έλα! Έλα, φως μου!
– Μανίτσα μου!
– Μ’ αγαπάς;
– Αχ! Τώρα! Τώρα! Τώ... ρα!

Και τα ύστατα ξεψυχίσματα του κόρου...
Όταν τελειώσει η σκηνή και το ζευγάρι, ικανοποιημένο από τον έρωτα, φύγει στη δουλειά του, τότε βγαίνει από την κρύπτη του και ο μπανιστής.

Είναι κατακόκκινος, αναμμένος και... θα το πιστέψετε; Ευχαριστημένος!
Σαν να αγκάλιαζε αυτός και ακόμα καλύτερα. Διαστροφή...».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 06 Μαρ 2019, 03:04

Ξέρετε τι να κάνετε για να δείξετε όπως πρέπει τις γραμμές σας;
Οι Σχολές Καλλονής της Παλιάς Αθήνας και τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωναν οι υποψήφιες.


Εικόνα

Την δεκαετία του 1930 τα καλλιστεία έδιναν και έπαιρναν στην Παλιά Αθήνα. Όνειρο κάθε νεαρής ήταν να κερδίσει κάποιο τίτλο σε κάποιο διαγωνισμό, ώστε να εργαστεί σαν μανεκέν. Ήταν λοιπόν ευνόητο ότι οι αντίστοιχες Σχολές Καλλονής, όπως ονομάζονταν, ξεφύτρωναν σαν τα μανιτάρια. Εξασφαλίσαμε για σας το ερωτηματολόγιο που έπρεπε να συμπληρώσουν οι υποψήφιες πριν την εγγραφήν των.

Εικόνα

Ερωτήσεις αναφορικά με την διερεύνησιν θελγήτρων.
Απαντήσατε ειλικρινώς και ευσυνειδήτως εις τα κατωτέρω ερωτήματα:

Έχετε αρκετά θέλγητρα δια να δημιουργήσετε μιαν προσωπικήν ατμόσφαιραν εις οποιανδήποτε περίπτωσιν;
Είσθε ευχαριστημένη από την κοινωνικήν ζωήν σας;
Σας προσκαλούν εις μικράς συναναστροφάς ή μόνον εις μεγάλας δεξιώσεις;
Μπορείτε να συνομιλήσετε επί μίαν ώραν με έναν ξένον, χωρίς να προφέρετε ούτε λέξιν για τον εαυτό σας;
Σας κάνουν για δεύτερη φορά προσκλήσεις οι άνδρες;
Ξέρετε να δεχθήτε ένα κομπλιμέντο χωρίς ερύθημα και χωρίς υπεροψία;
Η φωνή σας είνε ελκυστική;
Οι τρόποι σας στην καθημερινή σας ζωή είνε εκείνοι τους οποίους δείχνετε εις κοινωνικάς συναναστροφάς;
Ξέρετε την τέχνη να κινήτε την προσοχή ευθύς ως εισέλθετε κάπου;
Όταν αφίνετε να σας πέση κάτι, τι κάνετε έως ότου το σηκώση ένας άνδρας;
Ξέρετε να ξυπνάτε σ'έναν άνδρα ιπποτικά αισθήματα;
Ξέρετε να μιλάτε με μια σπουδαία προσωπικότητα χωρίς να ψελλίζετε και χωρίς να αισθάνεσθε αμηχανία;
Ξέρετε να δείχνετε τας αξίας σας και να κρύπτετε τας ελλείψεις σας;

Εικόνα

Ερωτήσεις αναφορικά με την διερεύνησιν της κομψότητος:
Εκτελείτε τας «Δέκα εντολάς» της γυναικείας χάριτος;
Μήπως άγεσθε και φέρεσθε από το περιβάλλον σας;
Ξέρετε το άρωμα που ελκύει τους άνδρας και εκείνο που τους απομακρύνει;
Είσθε βεβαία για το καλό γούστο των ειδών της τουαλέττας σας;
Οι άνδρες σας συμπεριφέρονται ανάλογα προς τον τύπο που εκπροσωπείτε; (ο ρωμαντικός τύπος προσελκύει τους άνδρας με προστατευτικάς διαθέσεις, ο περίσκεπτος τύπος τους ήσυχους και σοβαρούς, ο αθλητικός τον άνδρα που αγαπά την συντροφιά). Ξέρετε πως το ύφασμα με κατακόρυφες γραμμές δεν λεπταίνει καθόλου και τι κάνετε για να δείξετε όπως πρέπει τις γραμμές σας;
Ξέρετε τους νόμους των χρωμάτων και των αποχρώσεων τόσο για το καλοκαίρι όσο και για το χειμώνα;
Ποια είνε τα κυριώτερα αντικείμενα των συνομιλιών σας;
Είσθε οικοδέσποινα ευχάριστος; Είσθε προσκεκλημένη ευχάριστος;
Κατέχετε την τέχνη να φορείτε το ίδιο φόρεμα πέντε φορές, χωρίς να το προσέχουν οι άλλοι;
Μπορείτε να ομιλείτε χαριτωμένα ορθία, σε πρόσωπα που κάθονται;
Ξέρετε να είσθε «σικ» παρά ωρισμένα εμπόδια, όπως γυαλιά, βαρηκοΐα, ταπεινή καταγωγή, οικονομικαί ζημίαι κλπ.;
Ξέρετε τι νευριάζει τους άνδρας, προ πάντων το πρωί;
Η κοινωνία στην οποία συχνάζετε είνε εκείνη που σας αρμόζει;
(«Έθνος», Οκτώβριος 1938)
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 06 Μαρ 2019, 20:26

Αν δεν σε θέλει!
Ερωτικές γκαντεμιές που δεν τις εύχεσαι ούτε στον εχθρό σου.


Εικόνα

«Ο Πέτρος Ξανθούλης ήταν ένας χαριτωμένος κύριος, ο οποίος μολονότι παντρεμένος με μια νέα, μάλιστα, και εύμορφη γυναικούλα, την Ελπινίκη, εννοούσε σαν τέλειος κόκορας που έλεγε ότι ήτο, να κάμνη συχνά επισκέψεις εις ξένα... κοτέτσια.

Τώρα τελευταία του είχε μπει στο μάτι μια γλυκειά μελαχροινούλα, φιλενάδα της γυναίκας του, η κυρία Μαρίκα Πιττάκου, παντρεμένη και αυτή, της οποίας τον άνδρα δεν χώνευε διόλου, ακριβώς διότι είχε ένα τέτοιο θησαυρό στα χέρια του.

Ο Πέτρος έκανε λυσσώδες κόρτε της κυρίας Μαρίκας κάθε φορά που πήγαινε στο σπίτι του και προ πάντων όταν πήγαινε αυτός στο δικό της χωρίς τη γυναίκα του. Μ' όλη του την επιμονή, όμως, δεν κατόρθωνε τίποτε και ύστερ' από δύο μηνών πολιορκία, ευρίσκεται στο ίδιο σημείον που ήταν και την πρώτη μέρα.

Ο Πέτρος πήγαινε να σκάση από το κακό του. Τέτοιαν αντίσταση δεν την είχε απαντήσει ποτέ του έως τότε και δεν ήξευρε πλέον πώς να φερθή.
Μια μέρα, έξαφνα, στην ομιλία επάνω, ήκουσε την κυρία Μαρίκα να μιλή της Ελπινίκης με θαυμασμό για της «χαρτορίχτρες».
-Δεν ξέρεις, Ελπινίκη μου, της έλεγε, μερικές από αυτές είνε φοβερό πώς τα βρίσκουν όλα! Λες κ' έχουν μαγική δύναμη στα χέρια τους!

Μια αστραπή χαράς εφώτισε τα μάτια του Πέτρου. Είχεν εύρει το αδύνατο σημείον της κυρίας Μαρίκας και ήταν τώρα βέβαιος ότι γρήγορα θα την έκανε δική του.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, επήγε σε μια γνωστή του χαρτορίχτρα, την κυρά-Μαρούσω. Της είπε ότι θα την επεσκέπτετο η κυρία Μαρίκα και την παρεκάλεσε να της πη ότι ποτέ της δεν θα ζούσε ευτυχισμένη με τον άντρα της και ότι ένας κύριος που την αγαπούσε, την αγαπούσε με την καρδιά του και μόνο μαζί του θα ζούσε ευτυχισμένη.

Εικόνα

Η κυρά-Μαρούσω κατ' αρχάς αντεστάθη. «Α, όλα κι' όλα, τέτοια πράγματα δεν τα κάνω εγώ! Είμαι τίμια γυναίκα». Όταν όμως της προσέφερεν ένα κολλαριστό εκατοστάρικο, η αντίστασις της κυρά-Μαρούσως εκάμφθη και εδέχθη να παίξη το ρόλο που της ανετίθετο.

Την άλλη μέρα, ο Πέτρος Ξανθούλης όταν επήγε σπίτι του, ευρήκε τη γυναίκα του και την κυρία Μαρίκα καθισμένες να τα λένε. Εκάθησε κι' αυτός και με τρόπο πολύ φυσικό έφερε την ομιλία στης χαρτορίχτρες. Είπε έπειτα πως ήκουσε κάτι φίλους του να εκθειάζουν εκείνο ακριβώς το πρωί μια περίφημη χαρτορίχτρα, την κυρά-Μαρούσω, που εκάθητο στην οδόν Μάνης, για την οποίαν διηγούντο περίεργες μυστικές ιδιότητες.
-Μα είνε τόσο θαυματουργή αυτή η γυναίκα;
-Κάτι παραπάνω, όπως λένε!
-Τότε να πάμε το απόγευμα να την συμβουλευθούμε!

Την άλλη μέρα, γεμάτος λαχτάρα, ο Πέτρος Ξανθούλης επήγε στης χαρτορίχτρας.
-Αι κυρά-Μαρούσω, της είπε, ήλθε;
-Ήλθε! -Λοιπόν;
-Όλα ωραία, προχώρησε με θάρρος κυρ-Πέτρο, γρήγορα το φρούτο θα πέση. Η κυρία έχει αντιληφθή ότι κάποιος τη λαχταράει. Η ίδια μου είπε ότι σιχαίνεται τον άνδρα της και θα ήταν πολύ ευτυχισμένη αν εύρισκε κανένα που να της εταίριαζε!

Ο Πέτρος Ξανθούλης έτριβε τα χέρια του από τώρα. Επί τέλους, επλησίαζε στο σκοπό του! Την άλλη μέρα η κυρία Μαρίκα ήλθε πάλι επίσκεψη στο σπίτι του.
-Αι, της είπε, επήγατε στη χαρτορίχτρα μου; Πως σας εφάνηκε;
-Φαίνεται πως είνε πρώτης τάξεως!
-Γιατί «φαίνεται»; Δεν επήγατε σεις η ίδια;
-Δεν μου έμεινε δυστυχώς καιρός. Γι' αυτό είπα κι' επήγε... η γυναίκα σας!
Καμιά από τας δυο κυρίας δεν μπόρεσε να εννοήση γιατί εκείνη τη στιγμή του ήλθε του Πέτρου σαν λιποθυμία».
(«Πειρασμός», 1923)
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 06 Μαρ 2019, 20:33

Βδέλ, φράξ, χράπ, κνύξ, λάξ, λαός, υιός ...
Μάθε παιδί μου γράμματα κατά τη δεκαετία του 1850


Εικόνα

Μια που είμαστε σε ιδιαίτερα σχολική ατμόσφαιρα, να δούμε πώς τα ελληνόπουλα μάθαιναν γράμματα κάπου τη δεκαετία του 1850. Αντιγράφω από την εφημερίδα «Η Εικονογραφημένη» του 1915 μια σχετική ιστορική αναδρομή:

«Φαντασθήτε μίαν τεραστίαν αίθουσαν, και εκεί μέσα υλικόν, διάκοσμον, προσωπικόν, μαθητάς, όλα, ένα πελώριον μάτι –του Θεού- υψηλά απέναντι των μαθητών, ρητά διάφορα, «Τίμα τον πατέρα σου...», «Αρχή σοφίας φόβος Κυρίου», «Άνθρωπος αγράμματος ξύλον απελέκητον», το αλφάβητον εις μέγα σχήμα και εις όλας τας μορφάς, καλλιγραφικά, του τύπου.

Έπειτα διπλή σειρά πινάκων αναγνώσεως και αριθμήσεως από του άλφα και της συλλαβής έως της ελευθέρας και απνευστί αναγνώσεως και από της «κουλούρας» μέχρι της πολυπλοκωτέρας διαιρέσεως, των συμμιγών και κλασμάτων, εις τους εκατέρωθεν των μαθητών τοίχους.

Και τέλος δίπλα της θύρας η «δασκαλοκαθέδρα, λεπτουργημένη, επάνω εις ένα βάθρον με 2-3 βαθμίδας, επί του οποίου υπήρχον τα γραφεία και τα ντουλάπια της υπηρεσίας του σχολείου, κάτω δε από το βάθρον υπήρχε κρύπτη, η οποία εχρησίμευε και ως φυλακή διά τους ατάκτους.

Από την δασκαλοκαθέδραν αυτήν, το στραταρχείον του σχολείου, ο μεγάλος δάσκαλος, όπως ελέγετο ο διευθυντής, ενθρονισμένος και περιστοιχούμενος από ολόκληρον επιτελείον βοηθών, δασκάλων πρωτοσχόλων, διηύθυνε με συνθηματικάς κωδωνοκρουσίας, με κρούσεις του δείκτου, με συριγμούς, με φωνάς διατόρους και παράτασσε και ωδήγει και εμοίραζε προς γραφήν, προς ανάγνωσιν ή προς αριθμητικήν, το βομβούν γύρω του σμήνος των μαθητών του.

Επάνω εις την εξέδραν αυτήν εστηρίζετο όλο το σχολείον, το υλικόν, οι κατάλογοι, τα ποινολόγια, ο μέλας και ο χρυσούς πίναξ της μομφής και της τιμής, ο γεωγραφικός χάρτης, η βιβλιοθήκη και βιβλία εις δέματα και όλαι αι εγκύκλιοι τουΥπουργείου, αίτινες απετέλουν τον τυφλοσούρτην του μεγάλου δασκάλου.

Εικόνα

Η διδασκαλία ήρχιζε με την ανάγνωσιν. Οι μαθηταί εκάθηντο, προσερχόμενοι προ του μαθήματος, εις τα θρανία καθ' ηλικίαν και ανάστημα εμπρός οι μικρότεροι ή μικροσωμότεροι.

Οι βοηθοί, με πόζαν καθηγητού Πανεπιστημίου εκκρεμούσαν εις τον μαυροπίνακα τον πίνακα της αναγνώσεως και ήρχιζε το μάθημα ...
-Βδέλ, φράξ, χράπ, κνύξ, λάξ, λαός, υιός ...

Την ανιαρότητα της διδασκαλίας εποίκιλε κάπου-κάπου κατά την αποσύνθεσιν των ημικυκλίων ένα τραγουδάκι:
Παύει πλέον η μελέτη
Κι' ο καιρός της προσευχής,
Ώρα της εξόδου ήλθε
Στώμεν μετά προσοχής κλπ


Κ' εις το τέλος ο ύμνος προς τον Βασιλέα:
Τον Βασιλέα μας τον πρώτον
Όθωνα, σώσον Θεέ!
Δός Δόξης στέφανον,
Την τύχην άφθαρτον
Τον Βασιλέα μας
Σώσον Θεέ!


Η στοιχειωδεστέρα ποινή ήτο η νηστεία, διαρκής και πολύωρος, έπειτα ήρχετο η γονυκλισία, η μαστίγωσις, και εκ μέρους όλων των μαθητών, διά παρελάσεως, το φτύσιμον. Αλλ' ήσαν εν χρήσει και αμοιβαί. Ούτω των επιμελών και ευτάκτων το όνομα ανεγράφετο εις ειδικόν πίνακα, απενέμετο δε εις αυτούς και εύσημον.

Εικόνα

Της αυτής μορφής ήσαν και τα σχολεία των κορασίων με πρόσθετον μάθημα χειροτεχνημάτων. Αλλά δεν εφύετο τότε αφθόνως η «δασκάλα» και ούτω πολλά σχολεία κορασίων διηύθυνον πρεσβύται δημοδιδάσκαλοι.

Εκ παραλλήλου, υπήρχον και μικτά σχολεία αρρένων και κορασίων, αλλ' έγιναν τόσον πολλά βραδύτερον, ώστε το 1852 το Υπουργείον εξέδωκε εγκύκλιον σχετικήν, η οποία θα μείνη αλησμόνητος: «Περί αποχωρήσεως των αρρένων από τα κοράσια» δι' ής απηγόρευε «την επιμιξίαν, ήτις προκαταβάλλει σπέρματα δυσαρέστων συνεπειών», επέβαλλε δε «το αυλίζεσθαι δι' ετέρας εισόδου εις το αυτό οίκημα διωρόφου οικοδομής». Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 07 Μαρ 2019, 17:31

Η Γλώσσα του Σώματος ερμηνεύει τις στάσεις και κινήσεις των καπνιστών.
Πες μου πώς καπνίζεις, να σου πω ποιος είσαι...


Εικόνα

«Το σιγαρέτο παίζει ρόλον εις την ζωήν; Μεγάλο, απαντούν οι κοινωνιολόγοι. Τόσο μεγάλο, ώστε να προδίδει τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου.

«Πέστε μου αν καπνίζη και προ πάντων με τι τρόπο καπνίζει, για να σας πω ποιος είνε», έλεγε κάποιος. Ιδού τώρα μερικοί κανόνες, στους οποίους συμφωνούν οι μεγαλύτεροι επιστήμονες ψυχολόγοι:

Εις την σημερινήν κοινωνίαν, ο άνθρωπος που δεν βάζει σιγάρο εις το στόμα του είνε υπερβολικά εγωπαθής και όχι τόσον καλός σύζυγος! Οι σημερινές «μοντέρνες» γυναίκες πρέπει να τον αποφεύγουν!

Εκείνες όμως που μένουν πιστές εις τας αντιλήψεις περασμένων εποχών και θέλουν ένα σύζυγον, ο οποίος να «δεσπόζη» εις το σπίτι του, χωρίς να τους ζητή την γνώμην των εις τίποτε, μπορούν ανεπιφυλάκτως να παντρευτούν έναν που δεν έχει βάλη ποτέ σιγάρο εις το στόμα του!

Ας έλθωμεν τώρα εις τους ανθρώπους που καπνίζουν. Εκείνος που κολλά το σιγάρο εις το στόμα του και το αφίνει εκεί χωρίς να το κρατή με τα δάκτυλά του, είνε συνήθως άνθρωπος βαθύνους, συχνά όμως και κρυψίνους. Είνε εις όλα υπολογιστής, βλέπει πολύ μακρυά και προβλέπει πολλά. Είνε επίσης ψύχραιμος υπερβολικά και απαθής.

Ο άνθρωπος που κρατά επί αρκετή ώρα το σιγάρο στο στόμα του, αλλά χωρίς να βγάλη από αυτό το δάχτυλά του, είναι ονειροπόλος. Συχνά έχει κλίσιν προς τα γράμματα και τας τέχνας. Είνε όμως ως επί το πλείστον τεμπέλης, του αρέσουν εν πάση περιπτώσει τα «κομφόρ» και μένει πολλές ώρες ακίνητος. Δεν είνε πολύ φλύαρος και ρέπει προς τον έρωτα.

Ο πραγματικός Δον Ζουάν, είνε εκείνος που κρατεί το σιγάρο εις τα δάκτυλα με το χέρι λίγο τεταμένο προς τα εμπρός. Είνε μια στάσις που προσελκύει την γυναίκα. Πρέπει όμως να κανονίζεται καλά από αισθηματικής απόψεως, να δείχνη φυσικότητα και απλότητα, προ πάντων να μη τοποθετήται κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να πνίγη από τον καπνό τον συνομιλητή ή την συνομιλήτριαν.

Εκείνος που βγάζει και βάζει διαρκώς το σιγάρο στο στόμα, είνε κατά κανόνα νευρική φύσις. Έχει όμως πολλά πλεονεκτήματα. Είνε πολύ δραστήριος, γεμάτος από ενεργητικότητα, τολμηρός και επιτήδειος. Αναλαμβάνει σπουδαίες δουλειές και μπορεί να τις φέρει εις πέρας. Δεν είνε όμως καθόλου «ελαστικός», παρασύρεται συχνά από τα νεύρα, είνε ευέξαπτος και δημιουργεί εύκολα εχθρούς, πράγμα το οποίον του γίνεται ενίοτε εμπόδιον εις τας επιτυχίας της ζωής του.

Εικόνα

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μόλις βγάζουν το σιγάρο από το στόμα, αφίνουν το χέρι των έτσι όρθιο, εις μικράν απόστασιν από το κεφάλι, το οποίον κλίνουν ολίγον προς τα οπίσω και αφίνουν να εκτοξευθή ένα νέφος καπνού. Ο τρόπος αυτός, ο οποίος μπορεί να θεωρηθή λιγάκι ανάγωγος όταν γίνεται μέσα σε στενή συντροφιά με συνομιλητάς πολύ κοντά, είνε χαριτωμένος και επιβλητικός όταν είνε ορατός από μακρυά. Ο καπνιστής αυτός είνε ως επί το πλείστον νέος. Πάντως, έχει αξιώσεις Δον Ζουάν. Ενίοτε όμως είνε αρκετά... ελαφρόμυαλος. Πάντως είνε τύπος εύθυμος, που παίρνει την ζωή από την καλή της όψι. Αυτό τον κάνει να είνε, κατά κανόνα, συμπαθητικός.

Εκείνοι που τινάζουν κάθε δευτερόλεπτο τη σκόνη του σιγάρου, είνε ως επί το πλείστον προληπτικοί, αλλά και προνοητικοί. Είνε όμως ανυπόμονοι και δύσκολα κατορθώνουν να πραγματοποιήσουν κάτι με μεγάλην μέθοδον.
Αντιθέτως, εκείνοι που ξεχνούν το σιγάρο των εις το τασάκι, είνε, θα ειπήτε..., αφηρημένοι. Δεν πρόκειται όμως καθόλου περί αυτού. Είνε άνθρωποι με χαρακτήρα αρκετά δύσκολον, που δύσκολα ευχαριστιούνται από τα περιστατικά της ζωής των! Έχουν μίαν προδιάθεσιν ρωμαντισμού και απογοητεύσεως. Συμβαίνει συχνά να είνε τύποι βαθυστόχαστοι, οι οποίοι είτε εις το εμπόριον, είτε εις την βιομηχανίαν, είτε εις τα γράμματα, είνε ικανοί να απορροφηθούν εις την πραγματοποίησιν κάποιου σπουδαίου έργου.

Αυτά όλα βέβαια δεν είνε απόλυτα, διότι η επίδρασις του περιβάλλοντος συχνά δεν αφίνει αυθορμήτους εκδηλώσεις παρομοίου είδους, σύμφωνα προς τον χαρακτήρα ενός εκάστου. Πάντως, αι ανωτέρω ενδείξεις του σιγάρου αποτελούν στοιχεία, τα οποία μπορούν να χρησιμεύσουν προς καθορισμόν ενός «τύπου»...

***

Δια τας γυναίκας είνε δυσκολώτερον το πράγμα, δεδομένου ότι δεν καπνίζουν όλαι, είτε από κοινωνικήν συνήθειαν, είτε δια να μη βλάπτουν την υγείαν των. Αλλά και εκείναι που καπνίζουν δεν είνε τόσο διατεθειμένες να αφήσουν αυθορμήτους εκδηλώσεις χαρακτήρος, κανονίζουν δε τας κινήσεις των κατά το κάπνισμα, όπως νομίζουν ότι θα αρέσουν περισσότερον.

Εικόνα

Πάντως, κατά κανόνα, η γυναίκα που αφίνει το σιγάρο εις το στόμα, είνε «προκλητική» και ρέπει προς τον έρωτα, αλλά... δεν είνε και τόσον πιστή...
Εκείνη που αφίνει να φεύγει ως σύννεφο ο καπνός από το στόμα, είνε ρωμαντική και ονειροπόλος.

Η «σνομπ» το κρατεί επιδεικτικά εις τα δάκτυλα και τινάζει συχνά τη σκόνη του σιγάρου, ενώ εκείνη που το θέτει κάθε στιγμήν εις το στόμα της, αγαπά την ζωήν και τας απολαύσεις της!»
(«ΕΘΝΟΣ» Ιούλιος 1936)
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 08 Μαρ 2019, 02:12

Τσικνοπέμπτη του ΄38
Με γενικό σύνθημα: Απόψε θα γλεντήσουμε, τη φτώχεια θα ξεχάσουμε..


Τσικνοπέμπτη 1938: Στα πλακιώτικα στενά ξύπνησε το αθάνατο κέφι κι όλοι οι Αθηναίοι οργάνωναν μεγάλες αποκριάτικες εξορμήσεις στις ταβέρνες της Πλάκας και του Ψυρρή. Δεν έμεινε γωνιά στις δύο αυτές συνοικίες παραπονούμενη. Το αποκριάτικο, βραδινό γλέντι στις ταβέρνες άρχιζε λίγα μέτρα πιο κάτω από τη Φιλελλήνων, στην οδό Κυδαθηναίων.

Εικόνα

Οι ταβέρνες του Πορτοκάλλη, του Σαΐτη, του Αλίκοκου και του Τσελέντη γέμιζαν από νωρίς με εύθυμες παρέες, που ξεδιψούσαν με ρετσίνα και κοκκινέλι.

Το κάστανο θέλει κρασί
και το καρύδι μέλι
το ρετσινάτο το κρασί
να είνε κοκκινέλι!...


Από την ταβέρνα «Παληά Αθήνα» του Γάκη, στο τέλος της Αδριανού, ξεχύνονταν φωνές και τραγούδια. Στην είσοδο, ψησταριές με προκλητικές κοκορετσάδες. Στο βάθος, κάτω από στολισμένα κρασοβάρελα, κρασοπαρέες γεμάτες κέφι. Απέξω, μόλις που ακουγόταν ο λατερνατζής.

Πιο κάτω, στην «Ταβέρνα του Κουρουπιώτη», γεμάτη με σκίτσα μπεκρήδων στους τοίχους και με στιχάκια για κάθε γούστο και περίσταση, το ίδιο κέφι.

Νέοι, αν θέλετε χρυσή ζωή
Πίνετε πολύ κρασί!...


Εικόνα

Από την ταβέρνα του Γιαμβριά ακουγόταν το κλαρίνο του Παναγιώτη από τη Θήβα και το σαντούρι του Νικόλα από το Μαρούσι. Τι εικόνες, Θεέ μου! Ποια ταβέρνα να ξεχάσεις; Του Κάπα, του Κρητικού, του Λάμπρου με τη μεγάλη ρουμελιώτικη ψησταριά; Αρνάκι σούβλα, κοκορέτσι ρουμελιώτικο!

Πλημμυρισμένος κι ο «Παράδεισος» του Κοτζαμάνη από μπεκρήδες της... κολάσεως. Πλημμυρισμένες και τόσες άλλες ταβέρνες στη Μιαούλη, στην Καραϊσκάκη και στην Πλατεία Ηρώων του Ψυρρή.

Την άλλη μέρα η Ακρόπολις θα έγραφε: «Η ολόξανθη ρετσίνα και το άκρατο κοκκινέλι άρχισαν από το μεσημέρι να ρέουν εν αφθονία και συνοδεία γαρδούμπας, σπληνάντερου, κοκορετσίου, διαφόρων τερψιλαρυγγίων μεζέδων, ετριπλασίασαν το κέφι των εορταστών!».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29184
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 08 Μαρ 2019, 20:26

«Μασκαράδες και πολίται, στης Κολώνες να βρεθήτε»
Γιορτάζοντας τα Κούλουμα το 1880 (Μέρος Πρώτον: Η προετοιμασία)


Εικόνα

Μία από τις πιο πανηγυρικές γιορτές των Αθηναίων ήταν τα Κούλουμα. Επίκεντρο αυτής της γιορτής ήταν οι Στύλοι του Ολυμπίου Διός (οι Κολόνες, όπως τις αποκαλούσαν) και οι γύρω λόφοι του Αρδηττού. Ντελάληδες έτρεχαν όλο το Σαββατοκύριακο σε όλα τα σημεία της πόλης και ξεσήκωναν τον κόσμο με τυμπανοκρουσίες και την εξής «διαλάλησιν»:
Μασκαράδες και πολίται
Στης Κολώνες να βρεθήτε.

Και οι «πανηγυρισταί», όπως τους αποκαλούσαν, ανταποκρίνονταν με μεγάλο ενθουσιασμό.

Ας δούμε όμως πρώτα πως γινόταν οι προετοιμασίες (το Σαββατοκύριακο πριν την Καθαρά Δευτέρα) και ακολούθως (σ’ ένα δεύτερο μέρος) πως γιορταζόταν η αρχή της Σαρακοστής.

Αντιγράφουμε από εφημερίδα του 1880 («Ραμπαγάς») «Ήτο θέαμα εκ των σπανιωτέρων η όψις της αγοράς. Ουδέποτε τόσος κόσμος επυκνώθη υπό τας ετοιμορρόπους των οψοπωλείων εκεί στέγας και τους λασπώδεις στενούς διαδρόμους. Οι συνήθως δι'υπηρετών οψωνίζοντες το κρέας, τους γάλους, το κυνήγι και τας οπώρας των, ενόμισαν ότι ώφειλον αυτοπροσώπως να εκλέξουν της πίναις, της καλόγνωμαις, το χταπόδι, το χαβιάρι και της λαγάναις των.

»Πωληταί και αγορασταί ήσαν χθες ηδελφωμένοι. Συμφωνίαι σχεδόν δεν εγίνοντο. Αι φωναί δε των πωλούντων τα χάβαρα (σ.σ.χαβιάρι) αντήχουν από μακράν ως ιαχαί ή ως ευοί! στρατού μαχομένου. Η όψις των θαλασσινών, μυριζόντων την παρθένον ευωδίαν των, τοις έδιδε μοναδικήν όψιν.

»Τα παντοπωλεία ήσαν αρειμανιώτατα περιβεβλημένα. Όλος ο Παρνασσός τα είχε στεφανώσει. Ουδέποτε τόσαι δάφναι εκόσμησαν τα Φάρσαλα. Δεν επρόφθαινον οι παντοπώλαι να ζυγίζουν, να δίδουν, να εκτιμούν, να λογαριάζουν. Υφίστατο τακτική πολιορκία, δι'ην εδέησε να προσκαλέσουν και επικούρους δυνάμεις…

»Αι παρέαι ενέσκηπτον μαζύ συντεταγμέναι και ήκουες πλέον τα συμβούλιά των:
_Να πάρουμε και 'μύγδαλα
_Όχι φθάνουν τα πορτοκάλια
_Μωρέ η ρετσίνα ταραμά σηκόνει και τίποτ'άλλο!

»Και οι αρτοπώλαι αυτοί, οι καθ'όλας τας γαστρονομικάς ώρας του έτους διατηρούντες μονοτονίαν ανεμομύλου, είχον προχθές την ποίησίν των. Επώλουν αφράτας, μαλακάς, ολίγον λιψάς λαγάνας, ήτοι κυρίαι μου, πήταις, έθιμον και αυτό της Καθαράς Δευτέρας».
Πηγή: www.lifo.gr

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών