ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 26 Μαρ 2019, 16:46

Όταν θύμωναν… στην Παλιά Αθήνα.
Τα «γαλλικά» που χρησιμοποιούσαν ήταν για κάθε επάγγελμα διαφορετικά.


Εικόνα

Τώρα που ανεβάζει ζέστη, τα νεύρα τεντώνονται λίγο παραπάνω και λέμε και καμιά κουβέντα παραπάνω. Οι πρόγονοί μας και οξύθυμοι ήταν και δεν χάριζαν κάστανα κανενός. Τα «γαλλικά» που χρησιμοποιούσαν ήταν για κάθε επάγγελμα διαφορετικά όπως εντοπίσαμε στην εφημερίδα «Σατανάς» του 1929.

Εικόνα
Πηγή: www.lifo.gr


Όταν ο «Ρήγας» έγινε Τσέλιγκας, και η «Ντάμα» Βλαχοπούλα…
Σπαρταριστές κυβερνητικές αποφάσεις του 1937.


Εικόνα

Με αφορμή το πρωτοχρονιάτικο έθιμο της ακράτητης χαρτοπαιξίας, σας βρήκα ένα άρθρο από την εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» (Δεκέμβριος 1937).

Εικόνα

Στην προσπάθεια του να διαμορφώσει ακόμη πιο ελληνοπρεπή την κοινωνία ο Μεταξάς, αφού απαγόρεψε τον ναργιλέ και τα αμανετζίδικα άσματα ως έχοντα ανατολίτικη προέλευση, προχώρησε ακάθεκτος και στην συμμόρφωση της τράπουλας στα «ελληνικά» ιδεώδη ... Και μη χειρότερα!!
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 27 Μαρ 2019, 18:15

Στο Ελδοράδο των γυναικών 1931.
Παρακολουθούμε τις γυναίκες που ψωνίζουν στην Ερμού και ...
εμβαθύνουμε εις τας σοφοτέρας των ψυχολογικών μελετών !


Εικόνα

Σας είχα υποσχεθεί σε προηγούμενο σημείωμα μου ότι θα ξαναπερνούσαμε παρέα από την Ερμού, για ψώνια αυτή τη φορά.

Όταν διαβάζεις στις εφημερίδες της εποχής «Εις αυτήν συνεκεντρώθησαν τα εμπορικά των ειδών της πολυτέλειας και των γυναικείων καλλωπισμών, πράγματα ελκύοντα τας κυρίας, ως τας χρυσαλίδας ή φλοξ» η πιο κάτω «Εδώ δεσπόζει το κράτος της κομψής αμφιέσεως και το αιωνίως φιλάρεσκον θήλυ πορεύεται εις το καθημερινόν προσκύνημα των ιδιοτροπιών του συρμού» (σ.σ. εννοεί της μόδας), πώς να το κάνουμε;
Σε τρώει η περιέργεια!

Εικόνα

Κυρίες, κύριοι, αφιερώνουμε το σημερινό μας σημείωμά στις Ατθίδες της Παλιάς Αθήνας ενώ τις παρακολουθούμε στα «περάσματά» τους από την οδό της «τρυφηλής ασωτίας», την Ερμού. Οδηγός μας, ο νεαρός τότε ρεπόρτερ των «Αθηναϊκών Νέων», Δημήτρης Ψαθάς. Είμαστε στο 1931.

«Ιερά στιγμή. Η κυρία βαδίζει προς τα μαγαζιά. Η οδός Ερμού πρώτα, και κατόπιν όλοι οι άλλοι δρόμοι της οικουμένης. Είνε η οδός που οδηγεί κατ’ευθείαν εις την ευτυχίαν της. Όποιος ομιλήση για την γυναικείαν ψυχολογίαν και τα γούστα, για τας μεγάλας συγκινήσεις του θήλεως χωρίς ν’αναφέρη τα κύματα της μετάξης που είνε επιμελώς τυλιγμένα στα τόπια κι’αραδιασμένα εκεί, εις τα μεγάλα καταστήματα, είνε ασφαλέστατα εις το κεφάλαιον της γνώσεως των γυναικών αστοιχείωτος.

»Μέσα σε μίαν βιτρίνα είνε κλεισμένο το άπαντον των ονείρων της. Ένα κατάστημα της οδού Ερμού αποτελεί το Ελδοράδο της. Καμμία υπερβολή… Η γυναίκα εις την θριαμβευτικωτέραν εκδήλωσιν του φύλου της, εις τον έρωτα, υπήρξεν ανέκαθεν άπιστη. Εις το μετάξι όμως, εις την τουαλέττα της, ποτέ. Βάλτε την ανάμεσα εις τον ιδεωδέστερον εραστήν και σε ένα κομψό φουστάνι. Θα διαλέξη χωρίς τον παραμικρότερο δισταγμό το δεύτερον. Βάλτε ακόμη μπροστά της, αν θέλετε, το πολυτιμότερον έντυπον, μνημείον της ανθρωπίνης διανοήσεως και ένα φιγουρίνι. Θ’απλώση το χέρι απ’ευθείας στο δεύτερο.

Εικόνα

»Μην αμφιβάλλετε… Προσέξτε αυτό το βλέμμα που έχει καρφωθή εις την βιτρίναν του μεγάλου καταστήματος της οδού Ερμού. Εραστής εις τας πλέον παθητικάς στιγμάς των ερώτων του δεν το εγνώρισε. Η κυρία βαδίζει σιγά και σταματά κατά διαλείμματα, προσέχει, απολαμβάνει τα χρώματα, τις πτυχές, τα παιγνίδια της μετάξης πίσω από το κρύσταλλο της βιτρίνας. Είνε όλη όνειρα, αγάπη, αφοσίωση…

***

»Δεν ξέρω πώς ημπορεί να είνε ο παράδεισος των ανδρών. Πάντως ο παράδεισος των γυναικών, δεν ημπορεί να είνε άλλος από αυτό το μεγάλο κατάστημα, όπου παρελαύνει, από το πρωί μέχρι το βράδυ, όλος ο ωραιόκοσμος της πρωτευούσης. Νεαρά κορίτσια, που εργάζονται ολόκληρον τον μήνα για να εξοικονομήσουν ένα χιλιόδραχμο, νεαρές κυρίες που διεξάγουν ομηρικούς καυγάδες να αποσπάσουν από τα χέρια του συζύγου των μερικά εκατοστάρικα, εύπορες κυρίες που πηδούν με χάρι σουμπρέττας από την λιμουζίνα, αλλά και φτωχούλες νοικοκυρές και κορίτσια του λαού που υποβάλλονται σε χίλιες στερήσεις, και άλλα που ρευστοποιούν ένα μέρος από τα θέλγητρά των για ν’αποκτήσουν τ’απαραίτητα, περνούν όλη την ημέρα με συγκίνησιν εμπρός από τον πάγκον, όπου απλώνεται το κύμα της ευτυχίας.

»Τον βλέπετε αυτόν τον υπάλληλον με τον πήχυν στα χέρια; Είνε ο άγιος Πέτρος με το κλειδί του παραδείσου. Και μετρά, μετρά ο δυστυχής, από όρθρου βαθέος. Κατεβάζει τόπια, ανοίγει, εξυμνεί τας αρετάς του προϊόντος, παλεύει με την πάλην του θήλεως του οποίου το μάτι πλέει μέσα εις αυτό το πέλαγος της χαράς με ηδονήν και προσπαθεί να σταθεροποιήση κάπου την προτίμησίν του. Αλλά το εγχείρημα είνε τόσον δύσκολον. Η στιγμή της εκλογής, της προτιμήσεως, του «κόψε μου έξη πήχες», δεν γνωρίζει οίκτον. Είνε το φινάλε εις ένα γοητευτικόν ρωμάντζο, το οποίον το θηλυκόν εννοεί να το τραβήξη όσο μπορεί περισσότερον.

-Έχετε ζωρζέττες, παρακαλώ;
-Από ζωρζέττες, μαντάμ… όλα τα είδη και όλα τα χρώματα.


»Και αρχίζει το πρώτον μέρος του δράματος. Αι λέξεις «όλα τα είδη και όλα τα χρώματα» πρέπει να μεταβληθούν αμέσως σε πραγματικότητα. Τα ράφια ερημώνονται στο λεπτό κι’ο πάγκος μεταβάλλεται σε βουνό μετάξης.

Εικόνα

-Τι λες, Ελενίτσα; Καλό είνε αυτό το γκρενά…
-Ναι, μα κι’αυτό το κίτρινο συνηθίζεται.
-Αχ, γλυκό που είνε αυτό το ροζ!...


»Ο υπάλληλος προσπαθεί να παρέμβη εις αυτήν την σύγχυσιν των προτιμήσεων και να εισηγηθή τα πολύτιμα γούστα του και την πείραν του.

-Να πάρετε απ’αυτό μαντάμ. Ολόκληρο το τόπι το εξηντλήσαμε σε δυο μέρες.
-Αλήθεια; Έχετε δίκηο… Μα εγώ προτιμώ το γκρενά.


»Ξετυλίγονται εκ νέου τα τόπια, μεταφέρονται κοντά στην πόρτα για να φαίνωνται στο φως του ήλιου καλύτερα τα χρώματά των, επακολουθούν νέες συζητήσεις, της οποίες καταβάλλει απεγνωσμένες προσπάθειες να φέρη εις πέρας ο υπάλληλος, χαμένος πίσω από τον πανύψηλον σωρόν, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.

-Πάμε να δούμε και αλλού, Ελενίτσα;
-Πάμε καϋμένη… Ίσως βρούμε καλύτερα.
-Μας συγχωρείτε για την ενόχλησι, κύριε… Άλλη φορά θα ψωνίσουμε από δω… αν βρούμε κάτι να μας αρέση.


***

»Ποιο όμως είνε αυτό το κάτι που θ’αρέση; Είνε αδύνατον να καθορισθή. Διότι το θήλυ που εβγήκε να ψωνίση ενθουσιάζεται από όλα. Και επειδή είνε αδύνατον να τα προμηθευθή όλα, κάνει την βόλτα των καταστημάτων, ψάχνει τα πάντα, εγγίζει τα πάντα, συζητεί για ολόκληρον την παραγωγήν όλων των εργοστασίων του κόσμου, ώσπου να καταλήξη κάπου. Δεν σας συνέβη ποτέ να περνάτε το πρωί από την οδόν Ερμού, να δήτε δυο γυναίκες να μπαίνουν σ’ένα κατάστημα και το μεσημέρι που φεύγετε από την δουλειά σας να της δήτε της ίδιες πάλι να βγαίνουν επί τέλους από κάποιο άλλο με τα πακετάκια υπό μάλης; Είνε συνηθέστατον.

»Η στιγμή της εκλογής είνε πράγματι συγκινητική. Όταν επιστή όμως, αρχίζει το δεύτερον μέρος του δράματος.

-Τι στοιχίζει αυτό το κρεπ-ντε-σιν;
-Εκατό δραχμάς, μαντάμ…
»Τα μάτια της μαντάμ γεμίζουν έκπληξιν και οργήν.
-Εκατό δραχμές; Τι λες, παιδί μου… Τώρα δα στο πλαϊνό, μας το είπαν ογδόντα.
-Δεν είνε της ιδίας ποιότητος, μαντάμ. Τα δικά μας υφάσματα είνε ασυναγώνιστα.


»Αλλά το επιχείρημα δεν συγκινεί.
-Αστειεύεστε; Το κρεπ-ντε-σιν του πλαϊνού καταστήματος ήταν ανωτέρας ποιότητος! Λοιπόν θα μου το δώσετε ογδόντα δραχμές;
-Αδύνατον, κυρία μου! Δεν συμφέρει… Σας βεβαιώ, ότι πουλάμε στο κόστος. Δεν μας μένει τίποτε.
-Καλά τότε. Είμαστε σύμφωνοι. Θα μου το δώσετε με… ενενήντα δραχμές!


»Και κατόπιν πολλών αγώνων, κλείνεται η συμφωνία και δίδεται η εντολή να μετρηθούν έξη πήχες. Την στιγμή δε που ο υπάλληλος ετοιμάζεται να κόψη, γίνεται η τελευταία απόπειρα:

-Πήγαινε λιγάκι παραπέρα το ψαλλίδι, παιδάκι μου!... Δε χάλασε ο κόσμος!...

»Όσοι θέλουν να σπουδάσουν την γυναίκα, ας ανοίξουν ένα εμπορικό στην οδόν Ερμού. Με τον πήχυν εις το χέρι, θα ημπορούν να επιδοθούν εις τας σοφωτέρας των ψυχολογικών μελετών…»

Και επειδή φαντάζομαι ότι οι άρρενες αναγνώστες μειδιούν χαιρέκακα, θα τους πρότεινα ν’ αφήσουν τα γελάκια και να εντρυφήσουν στην εξής σκέψη του Εμμανουήλ Ροϊδή:

«Απαραίτητος όρος αρμονικής συμβιώσεως με γυναίκα φιλάρεσκον είναι ν’αποκρύπτη τις επιμελώς δύο τινά: τα εννέα δέκατα της αγάπης του και το ήμισυ τουλάχιστον της περιουσίας του».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 28 Μαρ 2019, 18:14

Πώς συμπεριφέρονται οι επαγγελματίες, όταν γνωρίζουν το πρώτο τους αμόρε... Εύστοχες όσο και επίκαιρες παρατηρήσεις παρ' όλο που γράφτηκαν το 1939

Εικόνα

Καλοκαίρι και τα αισθήματα χτυπάνε κόκκινο. Ο «Πολύβιος» του περιοδικού «Ρομάντζο» μετά από πολύμηνη έρευνα (1939) ανάμεσα στους επαγγελματίες της εποχής και όχι μόνον, μας μυεί στα μυστικά της πρώτης προσέγγισης ...

Εικόνα

Ο ζαχαροπλάστης... την σοροπιάζει.
Ο λουκουματζής... την μελώνει.
Ο μάγειρας... την ψήνει.

Εικόνα

Ο καφεκόπτης... την καβουρδίζει.

Εικόνα

Ο μουσικός... τα παίζει.
Ο πυροσβέστης... καίγεται.
Ο πεινασμένος... χορταίνει σαν την βλέπει.
Ο φαγάς έχει... λιγούρες.

Εικόνα

Ο αρθριτικός... πιάνεται.

Εικόνα

Ο φρόνιμος... χάνει το μυαλό του.
Ο ακατάστατος... γίνεται άνω-κάτω.

Ο αεροπόρος ... πετά στα ουράνια

Εικόνα

Και ο δάσκαλος... κλείνει το ρήμα «αγαπάω-ώ»!
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 29 Μαρ 2019, 17:15

Διαφυγών την προσοχήν των οικείων του ηρραβωνίσθη !
Η Παλιά Αθήνα και οι κοινωνικές αγγελίες.


Εικόνα

Οι εφημερίδες ήταν ο μοναδικός τρόπος εκείνη την εποχή για να παρουσιάσει κανείς κάθε μορφής κοινωνικά δρώμενα. Και πρέπει να παραδεχτούμε ότι όχι μόνο γινόταν ευρύτατη χρήση, αλλά θα ισχυριζόμουν και κατάχρηση. Εξωστρεφείς και επικοινωνιακοί όπως ήσαν οι πρόγονοί μας περίμεναν, θα έλεγα, την ευκαιρία για να δουν τ’ όνομά τους τυπωμένο και τη χαρά η ακόμη και τη λύπη τους αντικείμενο κοινωνικού σχολιασμού. Μερικοί μάλιστα διέθεταν αξεπέραστο χιούμορ, κάτι που κάνει κάποιες καταχωρήσεις ακόμη πιο ενδιαφέρουσες.

Εικόνα

Στο «Φως» του 1861 φούρναρης δεν διστάζει να κάνει δημόσια σε βουλευτή μια συμφέρουσα πρόταση…

«Παρεκλήθημεν από τον απέναντι του ξενοδοχείου του Βοσπόρου φούρναρην να εκφράσωμεν την ευγνωμοσύνην του, προς τον εκ Σίφνου πρώην βρακάν και ήδη φραγγοφορεμένον, πρώην μπακάλην και ήδη βουλευτήν του Αιγαίου Πελάγους, καθώς και εις τους τρεις φίλους του, διά το αλισβερίσι το οποίον του κάμνουν κάθε πρωί, τρώγοντες τακτικώς από 50 λεπτά σπανακομπούρεκα και συγχρόνως ότι τους παρακαλεί να συστήσουν το κατάστημά του και εις τους λοιπούς συναδέλφους των, υποσχόμενος να καταβιβάση τότε την τιμήν από 5 λεπτά εις 4».

Απολαύστε τώρα πως μια ουράνια καλλονή ψάχνει για γαμπρό. Βρισκόμαστε στο 1860.

«Ουρανία τις καλλονή, οισρηλατηθείσα προ ημερών, ειδοποιεί το κοινόν της πόλεως ότι είναι διά γάμον. Η ειδοποίηση κρέμαται εις παράθυρον οικίας τινός κατά την οδόν Αργυραμοιβών Ν. 15 στροφή β´».

Ενώ ένας παντοπώλης το 1846 δεν θα έλεγε όχι σε λίγη προίκα.

Εικόνα

Ιδιαίτερα τον 19ο Αιώνα δεν ήταν σπάνιο, ελλείψει αρκετών επιλογών για διαφημιστική προβολή, να χρησιμοποιούνται κοινωνικές αγγελίες για εμπορική προβολή. Έτσι λοιπόν διαβάζουμε στο «Φως» του 1860:

«Ο υποφαινόμενος προσελθών εκ Σύρου εις Αθήνας μετά της οικογενείας μου, χάριν διασκεδάσεως, κατέλυσα εις το Ξενοδοχείον “Η Ερμούπολις”, διευθυνόμενον υπό του κυρίου Νικολάου Καπέλα, παρά του οποίου έτυχα εξαιρέτου περιποιήσεως και έμεινα λίαν ευχαριστημένος τόσον εκ της καλής αυτού συμπεριφοράς, όσον και εκ της άκρας του Ξενοδοχείου αυτού καθαριότητος. Εν Αθήναις τη 10 Μαΐου 1860, Σπυρίδων Βουτζινάς»

Ακόμη και λυπητερά γεγονότα δίνουν αφορμή για εμπορική προβολή. Διαβάζουμε έτσι στη «Νέα Εφημερίδα»:

«Τελέσας σήμερον το μνημόσυνον διά τον θάνατον του προσφιλούς μου υιού, ευχαριστώ εκ καρδίας τον ζαχαροπλάστην κ. ... διά τον καλλιτεχνικόν δίσκον των κολλύβων, τον οποίον κατασκεύασε και όστις διήγειρε την προσοχήν όλων των παρευρεθέντων. Συνιστώ δε τούτον και εις τους φίλους και τους παρακαλώ να τον προτιμήσουν εις παρομοίας περιστάσεις»!

Κι επειδή στη χώρα μας καθετί καινούριο ή καινοφανές αντιγράφεται σε χρόνο μηδέν, μερικές μόνο ημέρες μετά στην ίδια εφημερίδα διαβάζουμε:

«Την παρελθούσα Κυριακήν ετέλεσα εν Μεγάροις το μνημόσυνον της μεταστάσης πολυκλαύστου συζύγου μου, Μαριγούς. Τον δίσκον των κολλύβων κατεσκεύασε καλλιτεχνικώτατα και εφρόντισε να αποστείλη καλώς συσκευασμένον διά του σιδηροδρόμου, ο αμίμητος πλέον καταστάς κατασκευαστής δίσκων και αρχαιότατος των εν Αθήναις ζαχαροπλαστών κ. ... Διό και εκφράζω προς αυτόν τας απείρους μου ευχαριστίας»!

Εικόνα

Και μια και πιάσαμε τα λυπητερά να τα κλείσουμε με την αναφορά σ’ ένα άλλο ευχαριστήριο, όπου οι «τεθλιμμένοι συγγενείς», ευχαριστούντες τον κόσμο για τη συμμετοχή του στη θλίψη τους, δεν ξεχνούν και τον ανθοπώλη, διότι «οι παραδείσιοι τη αληθεία και μετά καλλιτεχνικωτάτου ζήλου φιλοπονηθέντες στέφανοι... ηυχαρίστησαν τους οφθαλμούς πάντων»...

Στην «Επιθεώρηση» διαβάζουμε και μια έμμετρη συγκεκαλυμμένη ιατρική ρεκλάμα:
«Τω ιατρώ Αθηνών, Σκλήρη τω Λεωνίδα
ότι με εθεράπευσεν, ευγνωμοσύνην οίδα,
πάσχοντα εκ νοσήματος σχεδόν αθεραπεύτου
ο μ’ έκαμνε να φαίνωμαι ωχρός εντός καθρέπτου.
Άπαντες με απήλπισαν εκτός του Λεωνίδα
προς τον οποίον χρεωστώ ζωής μου την ελπίδα.
Ο εσαεί ευγνώμων, Ιωάννης Πλεύσης»

Μια μεγάλη τέλος κατηγορία αγγελιών από μόνη της, αποτελούσαν αυτές που αναφερόντουσαν σε χρηματικές απαιτήσεις. Αλίμονο σε όσους δεν πλήρωναν τα χρέη τους. Η διαπόμπευση μέσω των εφημερίδων ήταν δεδομένη. Φαίνεται όμως ότι δεν τους ένοιαζε ιδιαίτερα, γιατί οι εφημερίδες ήταν γεμάτες από τέτοιες ειδοποιήσεις (κάτι που ίσως μας αναγκάσει να επανέλθουμε με ιδιαίτερο αφιέρωμα).

Στο «Φως» του 1862 βρίσκουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα καταχώρηση που αναφέρεται «επί προσωπικού» και δεν διστάζει να απειλήσει με δημόσια ρουφιανιά! Φαίνεται ακόμη ότι δεν ίσχυαν οι διατάξεις περί συκοφαντικής δυσφήμισης...

«Ο παστρικός Χρ. Νικολάου, διευθυντής του καφενείου των Ευφρονούντων, κάμνει καλά να πληρώση την συνδρομήν του, διά να μη μας αναγκάση να γράψωμεν τι πράγμα είνε το καφενείον του και προκαλέσωμεν, ως άλλοτε, αστυνομικά μέτρα».

Εικόνα
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 29 Μαρ 2019, 20:17

Μα δεν υπάρχεις εσύ μόνο, μέσα σ’ αυτό το σπίτι!...
Συνηθισμένες γυναικείες απαντήσεις που δηλητηρίαζαν τη ζωή των ζευγαριών στην Παλιά Αθήνα.


Εικόνα

Αν με ανάγκαζαν να συνοψίσω σε μια πρόταση μια γενική εντύπωση από την πολυετή ενασχόληση μου με τα δρώμενα της Παλιάς Αθήνας θα απαντούσα χωρίς κανένα ενδοιασμό:

-Είναι δυνατόν τόσες ομοιότητες σε σχέση με τα σημερινά καθημερινά χαρακτηριστικά της κοινωνικής συμπεριφοράς;

Πιστεύω θα συμφωνήσετε μαζί μου μετά την ανάγνωση του ρεπορτάζ από το περιοδικό «Μπουκέτο» (1933) που ακολουθεί. Απευθύνεται φυσικά στις Κυρίες διότι, σύμφωνα με την περιρρέουσα τότε αντίληψη, μόνο αυτές έχριζαν άμεσης και ριζικής βελτίωσης !

Εικόνα

«Πόσες φορές, κυρία μου, βλέποντας ότι δεν ζείτε πια τόσο ταιριασμένα με τον άνδρα σας, σκέπτεσθε με πικρία τα ωραία όνειρα που επλάθατε άλλοτε για τη συζυγική ζωή, όταν ακόμη την φανταζόσασταν σαν παράδεισο αρμονίας και τρυφερότητος !

Εν τούτοις, συχνότατα εσείς είστε η αιτία της γρήγορης δύσεως της ευτυχίας σας με τις μικρολεπτομέρειες της καθημερινής συμπεριφοράς σας.

Εικόνα

Κάνετε στον εαυτό σας διάφορες ερωτήσεις και απαντήσετε με ειλικρίνεια.
Σ’ αυτό θα σας βοηθήση ο κατωτέρω πίνακας, ο οποίος θα σας χρησιμεύση
ως… σωσίβιο της ευτυχίας σας. Μπορείτε πιθανώτατα να προλάβετε ακόμη
και να διορθώσετε το κακό…

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Απόψε βρέχει. Να μια καλή ευκαιρία για να μείνωμε επί τέλους στο σπίτι, ήσυχοι…
…και σεις απαντάτε:
-Όλο το βράδυ στο σπίτι, να σε κυττάζω και να με κυττάς; Ωραία διασκέδασις!...
…αντί να του πήτε:
-Τι ωραία βραδυά θα περάσωμε! Θα είμαστε επί τέλους λίγο μόνοι!

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Ο συνέταιρός μου μου μιλούσε όλη την ημέρα για ένα σπουδαίο σχέδιό του…
…και σεις απαντάτε:
-Δεν πιστεύω ν’ αρχίσης τώρα να μιλάς και στο σπίτι για τις δουλειές σου!
Προς Θεού!...
…αντί να του πήτε:
-Αλήθεια; Είναι σπουδαία δουλειά; Πες μου, πες μου λεπτομέρειες!

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Έχω έναν ελαφρό πονοκέφαλο. Δεν μπόρεσα να τον κάνω καλά όλη την ημέρα.
…και σεις απαντάτε:
-Περίεργο! Κάθε φορά που πρόκειται να βγούμε έξω, έχεις πονοκέφαλο!
…αντί να του πήτε:
-Πώς σε λυπούμαι! Θέλεις να πάρης μια ασπιρίνη;… Θέλεις να πλαγιάσης;

Εικόνα

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Σήμερα το απόγευμα πήγα και αγόρασα μια θαυμάσια γραβάτα.
…και σεις απαντάτε:
-Μα αφού είχες αγοράσει μια την περασμένη εβδομάδα!
Κι’ ύστερα λένε τις γυναίκες φιλάρεσκες.
…αντί να του πήτε:
-Αποφάσισες επί τέλους να γίνης κομψός; Δείξε μου την!...
Α, σου πηγαίνει περίφημα!

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Μ’ αρέσει πολύ ο πουρές από σπανάκι. Γιατί μου τον φτιάνεις τόσο σπάνια;
…και σεις απαντάτε:
-Ο συνηθισμένος εγωισμός σου! Σ’ αρέσει. Μα δεν υπάρχεις εσύ μόνο μέσα
σ’ αυτό το σπίτι!...
…αντί να του πήτε:
-Δεν έχεις παρά να μου το πης. Αν θέλης, να σου φτιάνω καθημερινώς ένα πιατάκι.

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Ξέρεις, ήμουν μαζί με τον Τάκη και τον Γιώργο. Πέρασα θαυμάσια την ώρα μου.
…και σεις απαντάτε:
-Δεν ξέρω πώς μπορείς να διασκεδάζης με τους δυο αυτούς ηλιθίους!
Μα την αλήθεια, έχεις παράξενα γούστα!
…αντί να του πήτε:
-Είναι, αλήθεια, και οι δύο πολύ συμπαθητικοί.
Να τους προσκαλής κάπου-κάπου, να περνούν εδώ καμμιά βραδυά.

Εικόνα

Ο άνδρας σας σας λέει:
-Γιατί αργοπόρησε έτσι το φαγητό; Και μάλιστα σήμερα,
που έχω ραντεβού για υποθέσεις…
…και σεις απαντάτε:
-Τι φταίω εγώ;… Δεν σκέπτεσαι παρά το φαγητό!
Το σπίτι για σένα δεν είναι παρά ένα ρεστωράν!
…αντί να του πήτε:
-Με συγχωρείς! Έτυχε μια αναποδιά στην κουζίνα.
Σ’ένα λεπτό όμως θα είναι έτοιμο.»
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 30 Μαρ 2019, 17:11

7 επαγγελματίες μιλούν για το γάμο τους ("Χρεωκοπία" 1932)
Μας ξαφνιάζουν οι ξεχωριστές οπτικές αλλά και το διαφορετικό λεξιλόγιο...


Εικόνα

Η ανήσυχη «Χρεωκοπία» πλησίασε σ’ ένα ρεπορτάζ, που γράφτηκε το 1932, 7 διαφορετικούς επαγγελματίες και τους ζήτησε να μιλήσουν χωρίς μισόλογα για το γάμο τους. Προέκυψε έτσι ένα απολαυστικό κείμενο με 7 διαφορετικές προσεγγίσεις αλλά και 7 διαφορετικά λεξιλόγια. Απολαύστε …


Εικόνα
«Ένας ράφτης »
Ο γάμος είναι σαν την πρόβα ενός φορέματος. Εκείνο που πρέπει να πετύχη ο άντρας, είναι τα μανίκια. Όσο για τη γυναίκα, αυτή ούτως ή άλλως θα του γίνη στενός κορσές.


Εικόνα
»Ένας τυπογράφος »
Η γυναίκα μοιάζει με την έκδοσι μιας εφημερίδος. Στην αρχή ο άντρας δουλεύει τη λινοτυπική της μηχανή, για να πέση η... μήτρα και να χύση μολύβι. Έπειτα πέφτουν στο πιεστήριό τους μαζί για να πιεσθούν, εκτός αν χρειασθή και τρίτη έκδοση, οπότε καλεί και... δεύτερο λινοτύπη.


Εικόνα
»Ένας μουσικός »
Ο γάμος είναι ορχήστρα όπου η σύζυγος παίζει... και γελά• η γειτονιά παίζει το τύμπανον και ο σύζυγος το κέρας!


Εικόνα
»Ένας μανάβης »
Ο γάμος είνε περιβόλι που τον πρώτο μήνα φυτρώνουν άνθη, τον δεύτερο καρότα και τον τρίτο ξυλοκέρατα. Το τελευταίο θα συμβή ανεξαρτήτως του αν ο άντρας πιάση ή όχι τη γυναίκα του στα... πράσα.


Εικόνα
»Ένας βιβλιοπώλης »
Ο γάμος είναι η ένωσις δύο τόμων εις ένα σώμα. Εννοείται ότι εκείνος ο τόμος που χρειάζεται δέσιμο, είναι η γυναίκα.


Εικόνα
»Ένας φαρμακοποιός »
Ο γάμος είναι ρετσέτα, την οποίαν πληρώνει ο σύζυγος για να έχη η γυναίκα του αρσενικό.


Εικόνα
»Ένας μαραγκός »
Γίνεσαι τάβλα στο μεθύσι και παντρεύεσαι. Παίρνεις ένα τρυπάνι και προσπαθείς ν’ ανοίξης όσες... τρύπες άφισαν οι άλλοι βουλωμένες, διότι τη μικρή την έχουν πριν από σένα πολλοί αποπλανήση. Μένεις ευχαριστημένος για το έργο σου και ενώ εκείνη ροκανίζει την περιουσία σου, εσύ μένεις με την πλάνη ότι η γυναίκα σου είναι αθώα».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 30 Μαρ 2019, 20:07

Πόσο γρήγορα περνά ο καιρός όταν βρίσκεται κανείς μαζί σας!
Γυναικείες φιλοφρονήσεις που «έλιωναν» τους Παλιούς Αθηναίους.


Εικόνα

«Κολακεύσατέ τον», συμβούλευε , το περιοδικό «Σφαίρα» το 1921 τις αναγνώστριές του. Και συνέχιζε, «Δεν υπάρχει άνδρας που να μην επηρεάζεται από τις κολακείες. Ιδού μερικές αποτελεσματικές φράσεις:

Εικόνα

1. Και με κλειστά μάτια θα μπορούσα να σας αναγνωρίσω από την χειραψία σας. Είναι τόσο σταθερή, τόσο ανοιχτόκαρδη!

2. Θα έπρεπε να γίνεται «σπήκερ» στον ραδιοφωνικό σταθμό. Η φωνή σας είναι τόσο υποβλητική!

3. Είναι ήδη η ώρα εννέα! Πόσο γρήγορα περνά ο καιρός όταν βρίσκεται κανείς μαζί σας!

4. Χορεύετε τόσο ωραία, ώστε μαντεύω ότι θάχετε και μουσικότατο αυτί…

Εικόνα

5. Δεν σας είπαν ποτέ πόσο μοιάζετε με τον Μορίς Σεβαλιέ (η όποιον άλλον ηθοποιόν προτιμάτε). Σεις όμως έχετε ύφος ποιο λεπτό, φυσικά…

6. Έχω μια φίλη που έχει τρομερή επιθυμία να σας γνωρίση…

7. Με συγκινεί πολύ το ενδιαφέρον σας, γιατί είμαι βεβαία ότι θάχετε μεγάλο σουξέ στις γυναίκες…

8. Αυτό που με ελκύει σε σας, είναι ότι δεν μοιάζετε με κανένα άλλον άνδρα!»

Εικόνα

Και φυσικά το περιοδικό δεν ξεχνούσε στο τέλος και τους άρρενες αναγνώστες του. Ιδού λοιπόν και η τελευταία συμβουλή σ’ αυτούς:

«Αν ακούσετε χαριτωμένες κυρίες ή δεσποινίδες να σας λένε τα ανωτέρω λόγια, μην τις πολυπιστεύετε!»
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 31 Μαρ 2019, 21:06

Τα πριν και τα μετά του γάμου.
Είχε και ο παλιός καλός καιρός τις ανατροπές του. Και τι ανατροπές…


Εικόνα

Αγάπη και λουλούδια, ζωή παραμυθώδης. Αυτά άκουγαν αι Ατθίδες της Παλιάς Αθήνας και έλιωναν.

Εικόνα

Το ειδύλλιο έκλεινε φυσικά με παπά και με στεφάνι και άρχιζε ο ανθόσπαρτος έγγαμος βίος. Τα πριν όμως και τα μετά, ας μας τα πει καλύτερα το περιοδικό «Σφαίρα» του 1921.

Προ του γάμου
-Ας μιλήσουμε λιγάκι, φιλτάτη μου! Να σ’ ακούω και να μεθώ με τα λόγια σου: αυτή είναι η μόνη μου ευχαρίστηση.

Εικόνα

Μετά τον γάμον
-Τρομερό! Σ’ όλα πρέπει ν’ ανακατώνεσαι! Θεέ μου! Ποτέ μια στιγμή δεν μπορεί να κλείση το στόμα της!
***

Προ του γάμου
-Να ζήσω χωρίς εσένα δεν μπορώ και δεν θέλω, αγάπη μου! Σένα ή τον θάνατον!

Εικόνα

Μετά τον γάμον
-Πόσο είναι ευτυχισμένοι οι ανύπανδροι! Ο συζυγικός βίος δεν αξίζει μια πεντάρα.
***

Προ του γάμου
-Είμ’ έτοιμος να πληρώσω την αγάπη σου με τη ζωή μου! Διάταξέ με κ’ εγώ σου φέρνω όλο τον κόσμο μπρος στα πόδια σου. Όταν θα γίνης γυναίκα μου, δεν θ’ ακούσης από μένα κακό λόγο.
Μετά τον γάμον
-Παναγία μου! Μήπως ένας τίμιος άνθρωπος μπορεί να υποφέρη σε τέτοια έξοδα! Τώρα ζητάς καινούργιο καπέλλο. Μα την αλήθεια, είσαι ανυπόφορη.

Εικόνα

Προ του γάμου
-Μόνον εσένα αιώνια θ’ αγαπώ! Συ είσαι για μένα το παν! Ποτέ το βλέμμα μου δεν θα κυττάξη άλλη γυναίκα! Το σύμβολό μου:
«Πίστις μέχρι τάφου».
Μετά τον γάμον
-Πάλι γρίνιες. Εγώ σου τώπα χίλιες φορές, ότι επισκέπτομαι την Α…, απλώς συμπατριώτισα. Είναι μόνη της η δυστυχισμένη χωρίς προστάτη…
***

Προ του γάμου
-Ω τι ηδονή αισθάνεται όποιος χορεύει με σένα και μεθά από τα αγγελικά σου βλέμματα! Μετά τον γάμον
-Ξέρεις πως χορεύω χωρίς όρεξι, γιατί ο χορός μού φέρνει δύσπνοια. Όχι! εγώ θα κάτσω.
***

Προ του γάμου
-Με σένα, άγγελέ μου, είμ’ έτοιμος να πεινάσω. Με σένα είμ’ ευτυχής σ’ ένα ερημικό νησί.
Μετά τον γάμον
-Τι έκαμες τις παντούφλες μου; Ποιος διάολος λέρωσε το πουκάμισό μου; Τι διάολο σκέφτεσαι ήθελα να ξέρω.
***

Προ του γάμου
-Για σένα εγώ μεταμορφώνω τη γη σε παράδεισο, γεμίζω το δρόμο σου με άνθη και σε σηκώνω στα χέρια…

Εικόνα

Μετά τον γάμον
--Πάλι θεωρείο στο θέατρο! Ακόμη ένας μήνας δεν πέρασε που πήγαμε… Μήπως σου φαίνεται πως είμαι ο Φορντ;
***

Προ του γάμου
-Ο δούλος σου θα είμαι εγώ. Διαταγή θα είνε για μένα η παραμικρή σου επιθυμία. Θα την μαντεύσω στα μάτια σου και η μόνη μου χαρά, να σε υπακούω.
Μετά τον γάμον
-Φώναξε την υπηρέτρια να σου φέρη την καρέκλα. Εγώ σε βαρέθηκα.
***

Προ του γάμου
-Σήμερα θα σου φέρω την καινούργια έκδοση του «Ρωμαίου και της Ιουλιέτας». Διάβαζε, Ιουλία μου, και ενθυμού τον Ρωμαίο σου!
Μετά τον γάμον
-Καλλίτερα να διάβαζες τη μαγειρική, παρά τα άθλια μυθιστορήματα. Τα λεφτά φεύγουν και δεν τρώγω ποτέ φαΐ της προκοπής!

Εικόνα

Προ του γάμου
-Μη μιλάς έτσι, αγάπη μου. Εγώ δεν λέω ποτέ ψέμματα. Χωρίς εσέ δεν υπάρχει ζωή για μένα. Αν συ, ο Θεός φυλάξοι, επέθαινες, ο ίδιος τάφος θα δεχόταν και μένα.

Εικόνα

Μετά τον γάμον Ειδοποίησις. -Νέος, χήρος, κάτοχος καλής περιουσίας, επιθυμεί να παντρευθή. Γράψατε Π.Ν.Κ..
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 31 Μαρ 2019, 22:37

«Ζητείται δακτυλογράφος δια σοβαράν εργασίαν»
… και ενεφανίσθη «έμπειρη» με ακαταμάχητα επιχειρήματα !


Εικόνα

Κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου (1910-1940) άρχισαν να εργάζονται και οι γυναίκες. Γραμματείς, ταμίες και υπάλληλοι άρχισαν να κερδίζουν τα προς το ζην δίπλα στις μοδίστρες τις καπελούδες και τις καπνεργάτριες που παραδοσιακά αποτελούσαν το γυναικείο εργατικό δυναμικό. Οι άρρενες αισθάνθηκαν απειλούμενοι αφού έχαναν πάγια διαμορφωμένα δικαιώματα. Έτσι άρχισαν να γράφονται στις εφημερίδες δηκτικά σχόλια, να δημοσιεύονται ευθυμογραφήματα με τυποποιημένα υπονοούμενα, όπως και αυτό που ακολουθεί από την εφημερίδα «Αθηναϊκά Νέα» (1933).

Εικόνα

«Εζήτησε δια των εφημερίδων μίαν δακτυλογράφον δια τας προσωπικάς του υποθέσεις. Ήτο διανοούμενος, έγραφε απειρίαν πραγμάτων την ημέραν και δεν επρόφθανε. Συνεπώς η ανάγκη της δακτυλογράφου ήτο πραγματική και ειλικρινής και δεν υπηγορεύετο ποσώς από κακοήθη ελατήρια.

Φαίνεται όμως ότι αι διακτυλογράφοι γενικώς δεν λαμβάνουν ποτέ υπ’ όψει παρομοίας συνθήκας, εθισμέναι εις άλλον τρόπον εργασίας.

Εικόνα

Διότι το απόγευμα της ιδίας ημέρας, καθ’ ην εδημοσιεύθη η αγγελία, συνέβησαν τα εξής πράγματα:
Ο κ.Ν.Ν. παρακαλώ;
-Εγώ μαμζέλ.
-Εσείς ζητάτε δακτυλογράφο;
-Εγώ μαμζέλ.
Το θηλυκόν το οποίον παρουσιάσθη πρώτον, ήτο φλογερόν, ωραίον και προκλητικόν.
-Καθήστε μαμζέλ.

Εκάθισε σε μίαν καρέκλαν, έβαλε το πόδι επάνω στο πόδι και ήρχισε τας διαπραγματεύσεις.
-Πόσες ώρες θα δουλεύω, αν σας κάνω εγώ, κύριε;
-Μα… τρεις-τέσσαρες την ημέρα.
-Μπιέν. Τι γραφομηχανή έχετε;
-Άντλερ. Ξέρετε;
-Πώς. Ξέρω όλες τις μάρκες. Και με τι μισθό αν επιτρέπετε;
-Χίλιες δραχμές, μαμζέλ.

Εικόνα

Η δακτυλογράφος ησθάνθη ελαφράν απογοήτευσιν, εσήκωσε ελαφρώς την φούσταν της εις τρόπον ώστε να δη ο μέλλων προϊστάμενός της ότι άξιζε περισσότερα, έβγαλε από το τσαντάκι της μια κομψή ταμπακερούλα και του προσέφερε σιγαρέττο.

-Πάρτε. Τίποτε περισσότερο… θα έπρεπε. Η ώρες είνε πολλές.
-Μερσί. Ατυχώς, μαμζέλ, για περισσότερα δεν μπορώ.
Επειδή τα επιχειρήματα δεν εφαίνοντο να είχαν επίδρασιν επί του ανθρώπου, το θηλυκόν έβαλε εις ενέργειαν άλλα, περισσότερον ακαταμάχητα.

Εικόνα

-Παρντόν… μου επιτρέπετε; Κάνει λιγάκι ζέστη εδώ μέσα.
-Ελεύθερα μαμζέλ.
Και η δακτυλογράφος έβγαλε το παλτό και το καπέλλο της. Ήτο μέγας πειρασμός.
-Να αν μου δίνατε τουλάχιστο δυο χιλιάδες…
Ο υποψήφιος προϊστάμενος ήρχισε να ζαλίζεται ελαφρώς.
-Ναι… να σας πω… το συζητάμε. Διότι…
Το θηλυκόν τον εκυττούσε κατά τρόπον σκανδαλώδη.
-Α, μα είσαστε… είσαστε τρέλλα δεσποινίς. Παρντόν δηλαδή… αλλά.
Και επειδή ο προϊστάμενος δεν είχε την σκληρότητα σιδήρου έκανε ότι θα έκανε πας άνθρωπος με καρδιά, αισθήσεις και αισθήματα.
-Δυο χιλιάδες… χαλάλι μαμζέλ!
**

Μετά ολίγας ημέρας εδημοσιεύετο εις τας εφημερίδας νέα αγγελία.

«Ζητείται δακτυλογράφος άσχημη, δι’ωρισμένας ώρας. Γράψατε Ν.Ν.»

Διότι η ωραία δακτυλογράφος ως απεκαλύφθη δεν εγνώριζε γραφομηχανήν…»


Ιδού το θαυματουργό «Σωσίδερμον» που έσωσε τόσες και τόσες χαριτόβρυτες δεσποινίδες !
Η ανακάλυψη ενός πολύ «προχωρημένου» μαιευτήρα της Παλιάς Αθήνας.


Εικόνα

Αν το μυαλό σας πήγε σε κάτι «Σωσίδερμον» για τον παρθενικό υμένα που τόσο ήταν αναγκαίος εκείνες τις εποχές (μέσα 19ου Αιώνα), μάλλον βιαστήκατε.

Εικόνα

Εδώ έχουμε να κάνουμε με κάτι πρωτοπόρο και θαυματουργό που σώζει τα πάντα, απ’ ότι διαβάζετε. Παραδεχτείτε ότι η ονομασία του φαρμάκου είναι ευφυής. Σίγουρα δεν θα τα περίμενε κανείς όλα αυτά από ένα μαιευτήρα. Αλλά ήταν οι εποχές όπου όλοι μπερδευόντουσαν με όλα. Άραγε σώζεται η συνταγή; Ποιος θα μας απαντήσει;
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 01 Απρ 2019, 18:02

Το πρώτο ειδύλλιο.
«Δεσποινίς. Λαμβάνω τον κάλαμον ανά χείρας με τρέμουσαν την δεξιάν διά να αποτολμήσω να σας ειπώ ότι από την πρώτην στιγμήν που σας είδον, η καρδιά μου ήρχισε να πάλλη παραδόξως!»

Εικόνα

Σε λίγο θ’ ανοίξουν τα σχολεία. Αφήνοντας τα παιδιά μας στην πόρτα του, εμείς οι παλιοί, οι πιο ρομαντικοί, θα μπούμε ίσως στον πειρασμό να θυμηθούμε τη δική μας νεότητα. Χτυποκάρδια στο θρανίο, και τι χτυποκάρδια.
Ποιος δεν θα θυμηθεί, ξεφυλλίζοντας το εξαίρετο βιβλίο του Αθηναιογράφου Δημήτρη Καμπούρογλου «Ιστορίες από την Παλιά Αθήνα» (1893), τα πρώτα του δειλά ερωτικά σκιρτήματα:

«Από το σπίτι του διά να υπάγη στο Γυμνάσιον της Πλάκας, ένα μόνον δρόμον είχε να αλλάξη. Αυτός όμως προτιμούσε ένα στενόν σοκκάκι, που δεν τον πήγαινε βέβαια συντομώτερα, είχεν όμως άλλα προτερήματα. Είχεν ένα σπιτάκι και το σπιτάκι αυτό ένα παραθυράκι, και το παραθυράκι αυτό, κάθε πρωί στας 8 παρά τέταρτον που περνούσε, δύο μικρές συμμαθήτριες και πολύ φιλενάδες, που εδιάβαζαν. Είχαν επαναλήψεις. Πότε η μία, πότε η άλλη κρατούσε το τετράδιον και άκουε την άλλην που έλεγε.

»Μόλις ο φίλος μου πλησίαζε στο παραθυράκι αυτό, έσκυβε το κεφάλι του κάτω –όλα τ’ αγόρια είναι μπούφοι– και κύτταζε τα βήματά του, που κάθε τόσο ετρίκλιζαν. Την ώραν όμως που θα έστρεφε το στενόν, εγύριζε το κεφάλι του και έρριχνε μία μονάχα βιαστική ματιά στο παραθυράκι.

Εικόνα

»Μια φορά είδε πως είχαν γυρίσει τα κεφαλάκια τους και τον κύτταζαν.
Την άλλη μέρα του χαμογέλασαν. Την τρίτη μέρα του κούνησαν το τετράδιον.
Έβγαλε και αυτός το καπέλλο του τότε και χαιρέτησε από μακρυά.
Την άλλη μέρα, ύστερα απ’ τα πραξικοπήματα αυτά, άμα τον είδαν από μακρυά
που φάνηκε στο στενόν, τσακίστηκαν να μπουν μέσα.

»Το πρωί πέρασε δειλά δειλά, ξύνοντας σχεδόν τον τοίχο.
Αυταίς όμως ξεκαρδισμέναις στα γέλια μπήκαν μέσα.
Θύμωσε και έκανε τρεις μέρες να περάση.

»Όταν ξεθύμωσε και πέρασε, με αδιαφορίαν τάχα και απάθειαν, ακούει μια
φωνίτσα –τι γλυκειά φωνίτσα που ήτον αυτή!– να του λέγη:
– Διατί τόσον σοβαρός;...

»Ήτο Παρασκευή• το Σάββατον, δεν πέρασε.

»Τη Δευτέρα πρωί, μόλις αντίκρυσε το στενόν, είδε πως τα κορίτσια,
αντί να είναι στο παράθυρον ήσαν στην πόρτα.

“Θάρρος”, είπε μέσα του• “θα περάσω και θα της χαιρετήσω• και να μου πουν κανένα δειλό δειλό καλημέρα σας, θα σταθώ και θα τους μιλήσω. Δεν είναι σωστό να φοβάμαι έτσι• θα με πάρουν και για κουτό”.

»Μόλις επλησίασεν, η μία από αυτές, η ζωηρότερη, η μελαχροινή, κυττάζοντας και διορθώνοντας τάχα την ποδιά της φιλενάδας της, και σαν να της μιλούσε, του λέγει: – Τι γινήκατε πάλι, τρεις μέρες;!...

»Και εξηκολούθησε να διορθώνη την ποδίτσα που δεν είχε τίποτε για διόρθωμα.
Τότε λέγει και αυτός, χωρίς να σταθή, μες στα δόντια του:
– Τρεις μέρες δεν θυμούμαι τι έγεινα• τρεις νύχτες όμως εγώ το ξέρω!...

Εικόνα

»Και εξηκολούθησε τον δρόμον του, χωρίς να ιδή το αποτέλεσμα της εκρήξεως.

»Ήτον η πρώτη εκ του συστάδην μάχη του προς το ωραίον φύλον.
Για μια στιγμή το αίμα του είχε συγκεντρωθή στο κεφάλι του,
και κτυπούσαν τα μηλίγγια του. Και τόσο τάχασε, που δεν υπελόγισε καλά την
στροφήν που θάκανε βιαστικά στο τέλος του δρομίσκου και κτύπησε στον τοίχον.

»Την άλλην ημέρα –πώς αργούν να ξημερώσουν μερικές μέρες...– μόλις αντίκρυσε το ωραίον σπιτάκι, της είδε πάλι στο παράθυρον.

»Μόλις επλησίαζεν, η μελαχροινή μπήκε μέσα –ήτον η αράδα της άλλης φαίνεται–,
η άλλη δε –η ξανθή– έρριξ’ ένα διπλωμένον χαρτάκι και τραβήχτηκε κι’ αυτή μέσα, γλυστερά σαν πετρόψαρον.

»Ο φίλος μου έκαμε πως εσκόνταψε• σκόρπισε χάμω τα τετράδιά του και μαζεύοντάς τα, πήρε και το μυρωδάτο χαρτάκι... Γυρίζει το στενό, κυττάζει δεξιά, ζερβά, μπρος, πίσω, ψηλά, χαμηλά –ως και χάμω κύτταξε– και άμα βεβαιώθηκε πως δεν τον βλέπει κανείς, άνοιξε το χαρτάκι!

“Ποίαν εκ των δύο αγαπάς;” να τι έλεγε το χαρτάκι.

Εικόνα

»Το τι έπαθε αυτή την ημέρα δεν λέγεται. Ο Καθηγητής της Γεωγραφίας τον ηρώτησε πού είναι ο Σαρωνικός κόλπος και αυτός είπε: στην Ερυθράν Θάλασσαν!...

»Τα γέλια των συμμαθητών του νομίζει κανείς πως ακόμη ακούονται.

“Ποίαν εκ των δύο λοιπόν;” Tον έβενον ή το χρυσάφι; Tο μυστήριον ή την αποκάλυψιν;... Tα λιγωμένα μάτια ή τα λαχταριστά χείλη; Ερώτησε τα βιβλία του σχολείου, που είχε διαβάση φανερά στην λάμψιν της ημέρας και στο φως της λάμπας, και δεν του είπαν τίποτε. Ερώτησε τα βιβλία που είχε διαβάσει κρυφά τη νύχτα,
όταν εκοιμούντο όλοι, με τη γλυκειά βοήθεια του μικρού καντηλιού του, και του είπαν πολλά και ανώφελα.

»Σαν ερώτησε και την ψυχήν του, του είπε με πολλήν ειλικρίνειαν:
– Και της δύο.

Εικόνα

»Το πρωί που πέρασε και ήσαν στο παράθυρο σκυμμέναις απάνω στο βιβλίο τους –να, που ντράπησαν και αυταίς!...– έρριξε και αυτός το διπλωμένο χαρτάκι του μέσα στην πορτίτσα τους:
– Και της δύο. »...
Την άλλην ημέρα που ξαναπέρασε... το παράθυρο ήταν κατάκλειστο, και ούτε ξανάνοιξε πια στης 8 παρά τέταρτον».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 02 Απρ 2019, 21:05

Ηδονικά παραληρήματα τους παλιούς καλούς καιρούς.
«Τον θέλω νάνε ωραίος, να είνε και ρωμαλέος»


Εικόνα

«Όλα τάχε η Μαργιωρή, ο φερετζές της έλειπε».
Αν δεν το πήρατε χαμπάρι αποκτήσαμε και Παγκόσμια Ημέρα Οργασμού, η 8η Αυγούστου. Ήταν ελεύθερη η ημέρα από γιορτές και είπαν να την γεμίσουνε. Και επειδή κάνει και ζέστη είπαν ας ρίξουνε και λίγο οργασμό να γίνεται και το σχετικό νταραβέρι.

Όπως ασφαλώς θα έχετε συνειδητοποιήσει, σαν φανατικοί της στήλης, οι καλοί μας πρόγονοι μια χαρά τα πηγαίνανε και στο σεξ. Ιδιαίτερα μετά το 1923, όταν η Πόλη μας ξεσάλωσε και απεδείχθη η καλύτερη μαθήτρια του αμαρτωλού Παρισιού, στην Παλιά Αθήνα γινότανε το «έλα να δεις».

Κυρίες, κύριοι σας παρουσιάζω τη μικρή μου συμβολή στη μεγάλη αυτή μέρα, όπως την δανείστηκα από τον λίαν αμαρτωλό «Πειρασμό» του 1923. Σημειώστε ότι τα ακούσματα είναι original !!!

Εικόνα

«Παιχνιδιάρη, τρελλέ... Πόσα παιχνίδια ξέρεις, πόσο είσαι θερμός.

»Τα ξέρεις όλα. Με παίρνεις στην αγκαλιά σου και με κάνεις να γίνουμαι όλη φωτιά! Ξέρεις όλα τα μέρη του κορμιού μου, τα πειο ευαίσθητα! Ξέρεις που μ’ αρέσουν τα φιλιά όταν δίδονται σιγαλά, απαλά, φευγαλέα. Ξέρεις πού πρέπει να μ’ ερεθίσης με την πνοή σου. Τα ξέρεις όλα, παιχνιδιάρη, αγαπητικέ μου.

»Ο λαιμός μου είνε το πρώτο μέρος που δέχεται ταις ορμητικαίς σου εφόδους. Τον φιλείς τόσο παράφορα. Μου τον έχεις γεμίσει σημάδια. Καθώς τρυπώνεις το πρόσωπό σου, η πνοή σου με καίει, με τελειώνει. Σπαρταρώ στην αγκαλιά σου σαν το ψάρι. Τρέμω και γλυκολαχταρίζω. Μόλις μπορώ ν’ ανοίξω το στόμα μου. Η φωνή μου σβύνει. Σου ψιθυρίζω, σου ζητώ έλεος, σου ζητώ να με λυπηθής, να με αφήσης:

– Γλυκέ μου, γλυκέ μου, σώνει πεια!

»Κι’ εσύ, τρελλέ, παιχνιδιάρη, γίνεσαι πειο παράφορος. Μου φιλάς το αυτί, στο μέρος εκείνο που καμμιά γυναίκα δεν μπορεί ν’ ανθέξη στον τόσο ερεθισμό. Τότε, ω τότε πεια... σε σφίγγω τόσο, που μου κόβεται η πνοή... Το αίμα χτυπάει στα μηνίγγιά μου. Η καρδιά μου πάει να σπάση. Σου φωνάζω:

– Φίλησέ με, φίλησέ με ακόμη! Θέλω να αισθανθώ τον πόνο των δοντιών σου πάνω στην τρυφερή μου σάρκα. Βύθισε τα νύχια σου στο σώμα μου. Κάμε με να ξεψυχήσω. Λύσε τα μαλλιά μου, σχίσε τα ρούχα μου, σύ-ντριψέ με. Θέλω να αισθανθώ την ανδρική σου δύναμί!

Εικόνα

»Αλλά συ, ερωτοτεχνήτη κι’ ερωτοπαιχνιδιάρη, δεν βιάζεσαι. Σου αρέσει να με βλέπης να μένω αναίσθητη εμπρός σου από την ηδονή. Σου αρέσει να με αφήνης μισολυπόθυμη από το πάθος. Σου αρέσει να σύρωμαι στα πόδια σου, δυνατέ, γλυκέ κ’ υπερήφανε, να σύρωμαι και να σε παρακαλώ:

– Έλα, ω έλα, λυπήσου με, δος μου τα φιλιά σου, δος μου τα χείλη σου! Πώς παίζη η γλυκειά σου γλωσσίτσα σαν πουλάκι, τι θερμή που είναι η πνοή σου.

»Μ’ αγγίζεις κι’ ανατριχιάζω! Με κυττάζεις και νιώθω τη καρδιά μου να σφίγγεται. Μου μιλάς και λαχταρώ! Μου λες “έλα” και λύνονται τα γόνατά μου, γλυκέ μου. Πες μου πoια μέρη του κορμιού μου σ’ αρέσουν περισσότερο; Ξέρεις πως δεν σου αρνούμαι τίποτε...

»Αχ! το σφίξιμό σου, το σφίξιμό σου! Με κάνει να μένω παράλυτη από γλύκα, αγαπημένε μου. Εσύ ξέρεις όλα τα μυστικά χάδια. Όσα κάνουν το κορμί να σπαρταρά μέσα στην ανδρική αγκαλιά. Όσα κάμνουν το αίμα να βράζη. Τι άλλο θέλεις από μένα; Δεν σου τα εχάρισα όλα; Κάθε μέρος του σώματός μου το έχεις φιλημένο. Έχεις αφήσει παντού τα αποτυπώματα των δοντιών σου, τρελλέ μου αγαπητικέ.

»Ξέρεις όλα τα μυστικά της γοητείας και του ερεθισμού. Ξέρεις πώς να σκλαβώνεται η γυναίκα και πώς να σέρνεται σιμά σου, γονατιστή παρακαλώντας, μεθυσμένη, αλλόφρων! Όλα τα ξέρεις συ, δάσκαλε της αγάπης. Δάσκαλε των χαδιών, δάσκαλε της ηδονής, άφησέ με να τραγουδήσω τώρα κι’ εγώ για σένα...

Εικόνα

»Άφησε να κολλήσω τα χείλη μου στην πειο καυτή σάρκα σου, στην πηγή της ηδονής μου! Τίποτε άλλο».
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 03 Απρ 2019, 18:50

Η γυνή προ του καθρέπτου.
Ο πόλεμος των φύλων στην Παλιά Αθήνα.


Εικόνα

Είμαστε στο 1922. Γυναίκες σαρώνουν αργά αλλά σταθερά καθιερωμένα ανδρικά επαγγέλματα. Υπάρχει ένας διάχυτος εκνευρισμός στο ανδρικό φύλο που νοιώθει ότι απομακρύνεται από τα παραδοσιακά κεκτημένα του προνόμια.

Σαν αντίδραση στον Αθηναϊκό Τύπο, που δεν έχει ακόμη ιδιαίτερες συμπάθειες στο Γυναικόκοσμο, εμφανίζονται όλο και περισσότερες «αποδείξεις» για την ανωτερότητα του Ανδρικού και την κατωτερότητα του Γυναικείου φύλου, όπως μαρτυρεί και η παμπόνηρη «διαπίστωση» στο «Αθηναϊκό Σικ».

Εικόνα

Μπορείς εύκολα να φανταστείς αγαπητέ/η αναγνώστη/τρια τι λαβή για σχόλια και συζητήσεις στα καφενεία, τα ζαχαροπλαστεία και τα σαλόνια έδιναν τέτοια «αθώα» δημοσιεύματα.

Εικόνα
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 04 Απρ 2019, 20:25

Οι 14 φάσεις του έρωτα.
Κάτι έχουμε να μάθουμε κι απ’ την Παλιά Αθήνα.


Εικόνα

Όσοι έχετε διαβάσει το βιβλίο μου «Πόθοι και πάθη στην Παλιά Αθήνα», αλλά και απ’ όσους δεν ξεφεύγουν οι «κόκκινες» αναρτήσεις μου στο LIFO, ασφαλώς είστε πλήρως ενήμεροι πόσο μπερμπάντηδες ήσαν οι καλοί μας πρόγονοι, ιδιαίτερα μετά το 1920. Από το «σοβαρό» περιοδικό «Ο Παπαγάλος» (1918) σας έχω σήμερα ένα έμμετρο μαθηματάκι για τα 14 στάδια που περνούσε ο έρωτας, τουλάχιστον εκείνη την εποχή.

Εικόνα
1.
Σαν κυνηγήσης μια μικρή
Σου κάνει πρώτα το βαρύ
Και αν ύστερα τα σιάξετε σε δυο βδομάδες
-Αυτά ’ναι… νοστιμάδες!


Εικόνα
2.
Αρχίζει έπειτα και σου γλυκομιλά
Σου λέει άξαφνα πως κάποιος της κολλά
Κι’ όταν σου πη πως την εξήτησεν ο τάδες
-Αυτά ’ναι… χωρατάδες!


Εικόνα
3.
Στου Ζάππειου σε κάποια μοναξιά
Γυρίζετε μαζί ζερβά-δεξιά
Κι’ αν σου σηκώση του φουστάνι της
Και πή: η κάλτσα μου είναι τρύπια,
-Αυτά ’ ναι τα… τερτίπια!


Εικόνα
4.
Σ’ έχει απ’ εδώ, σ’ έχει απ’ εκεί
Κι’ αν έξαφνα γονιοί, παπάδες, σπιτικοί
Σου την φορτώσουν μια χαρά
Αυτά ’ ν’ τα… σοβαρά!


Εικόνα
5.
Του γάμου φτάνει η τελετή, χαρές,
φιλιά, το βράδυ γλέντια, σουαρές
Κι’ όταν η νύφη τρέμει μεσ’ τ’ ατλάζια
Αυτά ’ναι… νάζια!


Εικόνα
6.
Η πόζα έπειτα και η φωνή της σαν… Σειρήν.
Όλα εκείνα που μελέτησε από πριν
μέσ’ στην ερωτική Προπαίδεια
-Αυτά ’ναι… σχέδια!


Εικόνα
7.
Αχ, Μαίρη μου, σαν την φωνάζης
Κι’ όταν λιπόθυμη την αγκαλιάζης
Των πρώτων εβδομάδων τις βραδιές
-Αυτά ’ ναι… αλεπουδιές!
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 04 Απρ 2019, 20:26

Εικόνα
8.
Τελειώνει ο μην του μέλιτος. Τρανά
να βλέπη η νύφη όνειρα αρχινά
Φάληρα, Κηφισιές και βίλλες
-Αυτά ’ ναι πεια… ξεροκαΐλες!


Εικόνα
9.
Κατόπι ρόμπες ανοιχτές
Σήμερα πειο παχειά από χτες
Κι’ αν ύστερα σ’ έλθουν μωρά
-Αυτά ’ναι… τυχηρά!


Εικόνα
10.
Η γυναικούλα σου εν τούτοις
Καμάρι σ’ έχει και μπιζού της
Κι’ αν σου… τα παίζει και γελά ηλίθια
-Αυτά ’ναι… κολοκύθια!


Εικόνα
11.
Ύστερα, αν σε κανένα μήνα
Αρχίσουν νεύρα, πείσμα, γκρίνια
«Θα πάω στης μαμάς» και τέτοια
-Αυτά ’ναι… μαραφέτια!


Εικόνα
12.
Κι’ όταν η φαμελιά, όσο πηγαίνει,
Αρχίζει και πολυπληθαίνει
Και τα μωρά κλαιν σαν δαιμονισμένα
-Αυτά ’ ναι τα… συνειθισμένα!


Εικόνα
13.
Κι’ αν κάποτε σου χρειασθή κανένα τάλληρο
-Άνθρωπος είσαι, θέλεις Φάληρο!
Δεν είναι ανάγκη να ψαρεύης δάνεια…
Αυτά ’ ναι… σπάνια!


Εικόνα
14.
Κι’ αν η μαντάμ στα χωρατά
Δανείζεται απ’ αλλούς λεφτά
Και τύχη και τα παίξη με κανένα
-Αυτά ’ ναι πεια τα πειο… συνειθισμένα!

Εικόνα
Πηγή: www.lifo.gr

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29095
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ!

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 05 Απρ 2019, 20:21

Ρομαντικό ειδύλλιο εις την παραλία του Παλαιού Φαλήρου ...
αλλά το ζευγαράκι ήταν ματιασμένο!


Εικόνα

«(Η σκηνή εις την παραλίαν του Παλαιού Φαλήρου. Ώρα 10η εσπερινή. Πανσέληνος ...)

Εκείνος. Άχ!
Εκείνη. Άχ!
Εκείνος. (εν εκστάσει) Φεγγάρι!
Εκείνη. Βραδυά!
Εκείνος. (την βλέπει στα μάτια) Αιωνίως λοιπόν Μαρίκα μου;
Εκείνη (dolcissimo). Ναι!
Εκείνος (piano). Όσον κι' εγώ;
Εκείνη (a tempo). Μά μήπως ξέρω πόσον ...
Εκείνος. Πόσον σ' αγαπώ; Άπιστη! (εκβάλλει στεναγμόν βάθους πέντε μέτρων)
Εκείνη. Γιώργο!
Εκείνος. Μαρία!
Εκείνη. Άχ!
Εκείνος. Άωαα ... χ! (εξακολουθούν να περιπατούν εις την άμμον)
Εκείνη. Το φεγγάρι ... Για ιδές το φεγγάρι...
Εκείνος. (μελοδραματικώς) Και το κύμα;
Εκείνη. Ναι και το κύμα...
Εκείνος (τραγουδεί σιγά): Να μην έβγης απόψε σελήνη Γιατί θάβγη και θάβγη εκείνη...
Εκείνη. Έλα Γιώργο...
Εκείνος. Τι;
Εκείνη. Ξέρεις τι...
Εκείνος. Δεν ξέρω τίποτα
Εκείνη. Αυτό πού μου ζητάς πάντοτε

Εικόνα

Εκείνος (γλείφων τα χείλη του). Φιλί;
Εκείνη. Ναι!
Εκείνος. Αγάπη μου... (ακούεται τρομερός ήχος φιλήματος. Το φίλημα εξακολουθεί υποδιαιρούμενον εις μικρότερα απαλώτερα και τρυφερώτερα φιλήματα. Εις ολίγον μέτρων απόστασιν διακρίνεται η σκιά ενός ευζώνου επί της άμμου. Οι ερωτευμένοι προχωρούν ανύποπτοι)

Εικόνα

Ο εύζωνος (αναπηδών). Ουρέ;
Εκείνος και εκείνη ....
Ο εύζωνος. Ουρέ; Φλιέστι ουρέ παραθαλασσίους;
Εκείνη. (μισολιποθυμούσα) Άαααχ...
Εκείνος (της κάνει αέρα με το καπέλο του. Προς τον εύζωνον: Μά κυ..κυ...
Εκείνη (συνέρχεται)
Ο εύζωνος. Τι κύ..κύ... κί τουν κακόσ' τουν κιρό! Σε συνέλαβουν αλληλουφιλιούμενουν μετά θηλέους!
Εκείνος (Έξαλλος.) Να σού πώ...
Ο εύζωνος. Τι να μ' πής ουρέ; Εξουσία ειμί.. Μί γλέπ' ς για δε μί γλέπ' ς;
Για του σπαθί! Για κι' η κουρώνα! Προύς τ' ν ιξουσίαν απουτίνισι!
Εκείνος (έξω φρενών). Τι αγαπάς κύριε;

Ο εύζωνος. Αγαπού ότι σινιλήφθης κατ' ίμπροσθέν μου να κάν' ς όργια! Πώς του φλείς ουρέ του θηλ' κό; Ά; Τι του πλανέβ' ς ουρέ του ζλαπάκι του κακόμ' ρου; Κρίνε ουρέ; Ποιος σούδωκι ουρέ την εξουσία να βαδίζης μιτά γυναίκας κί να την πειράζης διαφουρουτρόπους; Ουρέ δεν υπολογίσις τν αστυνομία; Τούν εύζουνουν δεν τούν έλαβις υπό σιμείουσιν; Γιατί κάθουμι γώ ιδώ κι περιφέρουμι; Ποια η υστουλή μ; Ποίον το καθήκου, μ;

Εικόνα

(προς εκείνην) Ισί ουρέ ζλάπ, τ' διάολ' ιέμαθες κι τούν έρουτα νιά πράμα; Πού σί πααιν' ιτουτους ού χαμένους μουρή; Γυρβολιά σί φέρν; Πού ειν' η μάννα σ' ουρέ θηλκό; Πούν του σπιτ' ς; Πού πλανιέσι ουρέ κ'ι τι χαζ' β' ς ιδώ στν ερημίαν; Έτς φλιόντ ού κόσμους; Μάτς μούτς κουρίτς πράμμα; Κρίνι ουρέ διαουλόσπιρμα τ' διαόλ! (απλώνει το χέρι του) Κόπιασ' μέσα...

Εκείνη.
Άχ (αποπειράται να λιποθυμήση).
Εκείνος. (Παρακλητικώς). Άφησε μας... Να χαρής ότι αγαπάς...
Ο εύζωνος. Στάκα. Μην επιμβαίν' ς στού καθήκουν μ' !
Εκείνος. Μά για όνομα Θεού.
Ο εύζωνος. Ουρέ στάκα. Ανήθικι τα' διαόλ ! Ιρουτάκια!
Εκείνη. Άχ Θεέ μου... (κλαίει)
Ο εύζωνος Κλιαίς ά; Κλιαίς κατσίκα τα' διαόλ. Αννουφελώς κλιαίς. Για τήρα φσταν.
Για τήρα καπέλλου με φτιρά... Μί δαύτα σί ξιγέλασι ου ιρουτάκιας; Μί δαύτα ά!
Εκείνη. Έλεος... Έλεος...
Ο εύζωνος Να σας κάψου κί τσί δύο παλκουζάγαρα, Παένετε και μί σας ξανιδώ να φλιέστι παραθαλασσίους κι υπό τα όμματα τσ' εξουσίγιας. Ουρίστε.... ».
(«Πειρασμός» 1921)
Πηγή: www.lifo.gr

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών