ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14100
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 02 Νοέμ 2019, 16:56

Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 16:45
Ολο χαρακτηρισμοί και τίποτε από την ουσία αποφεύγοντας την ταμπακιέρα.
Πλάκα μας κάνεις; Αφού δεν μπορείς να πείς τίποτα σε αυτά που σου αντιπαραθέτω. Οποιοσδήποτε άλλος στην θέση σου, θα είχε εγκαταλήψει το θέμα. Αν ήταν και φιλότιμος, θα είχε αλλάξει και nickname.
Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 16:45
Αλλο το ύαιανα και λύκαινα και άλλο το Βασίλενα και Γιώργενα (που δεν γράφεται με αίνα πάντα)
Γιατί άλλο; Επειδή έτσι το θέλεις; Φέρε κάποιο επιχείρημα γιά να γίνεις πιστευτός
Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 16:45
και που σε κάποιες περιοχές της Ηπείρου είναι -οβα και εβα.
Αλλο το -αινα και άλλο το -οβα. Το γεγονός ότι είπες παπαριά γιά την κατάληξη -αινα δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχουν όντως σλαβικές καταλήξεις σε Ελληνικά ονόματα. Φέρε παράδειγμα να το εξετάσουμε.
Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 16:45
Εσύ επιμένεις να θεωρείς ψεκασμένα τα δικά μου γραφόμενα αλλά οταν σε ρωτώ αν είναι σε συνεχή χρήση από την αρχαιότητα μου απαντάς άλλα λόγια να αγαπιόμαστε γιατί ξέρεις πολύ καλά οτι δεν είναι. Το να ονομάζουν τις γυναίκες με τα ονόματα-επίθετα των ανδρών τους είναι μια συνήθεια που δεν υπήρχε στην Αρχαία Ελλάδα και πρωτοεμφανίζεται εδώ στον ύστερο Μεσαίωνα.
Σου εξήγησα γιατί η απαίτησή σου να είναι κάτι σε συνεχή χρήση από την απώτατη αρχαιότητα δεν στέκει. Επ'αυτού δεν ανταπάντησες, αλλά επιμένεις στο ίδιο. Αυτό είναι ο ορισμός του "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε". Εν πάσει περιπτώσει, σου έφερα το "Σκύθαινα" που είναι αρχαίο.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 02 Νοέμ 2019, 17:04

Χαχαχα η πλάκα είναι ότι νομίζεις ότι με κατατρόπωσες με τα επιχειρήματα σου και όταν σε ρωτώ γιατί αυτή η συνήθεια δεν είναι σε χρήση από την απώτατη αρχαιότητα ενώ έχει αρχαιοελληνικές ρίζες δεν μου απαντάς. Και στην τελική εγώ δεν είπα ότι η νεοελληνική αυτή συνήθεια έχει ντε και καλά σλαβικές ρίζες. Εγώ απλώς διέκρινα κάποιες αναλογίες με τις συνήθειες των Σλάβων και εσύ μου αναφέρεις ως θέσφατο δικές σου εικασίες χωρις να μου εξηγείς πειστικά γιατί αυτή η συνήθεια (το Γιώργενα κτλ) που έχει αρχαιοελληνικές ρίζες δεν είναι σε χρήση συνεχώς από την αρχαιότητα. Το σκύθαινα δεν έχει καμία σχέση για το θέμα που ομιλούμε. Κλείνω εδώ γιατί βλέπω ματς.

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 02 Νοέμ 2019, 17:11

Και επειδή αυτά που γράφω τα στηρίζω και κάπου δες το λινκ https://pneumatikocentroagias.wordpress ... τικη-υποδ/
Η χήρα Ντόμπρινα και βλάσινα που απαντώνται μεταξύ άλλων στα ανθρωπωνύμια της περιοχής της Αγιάς Λάρισας με βάση τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454-1455 είναι αρχαίες Ελληνίδες έτσι δεν είναι?

Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 1009
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS » 02 Νοέμ 2019, 22:09

Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 17:11
Και επειδή αυτά που γράφω τα στηρίζω και κάπου δες το λινκ https://pneumatikocentroagias.wordpress ... τικη-υποδ/
Η χήρα Ντόμπρινα και βλάσινα που απαντώνται μεταξύ άλλων στα ανθρωπωνύμια της περιοχής της Αγιάς Λάρισας με βάση τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454-1455 είναι αρχαίες Ελληνίδες έτσι δεν είναι?
Όχι, αυτές είναι λαθρο βουλγαροσλάβες.
Ο Ανυφαντής, ο Γρηγόρης και ο Κένταρχος όμως μπορεί να είναι αρχαίοι Έλληνες... :lol:
We're on a mission from God 777

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 02 Νοέμ 2019, 23:45

LOUROS έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 22:09
Arisvilla έγραψε:
02 Νοέμ 2019, 17:11
Και επειδή αυτά που γράφω τα στηρίζω και κάπου δες το λινκ https://pneumatikocentroagias.wordpress ... τικη-υποδ/
Η χήρα Ντόμπρινα και βλάσινα που απαντώνται μεταξύ άλλων στα ανθρωπωνύμια της περιοχής της Αγιάς Λάρισας με βάση τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454-1455 είναι αρχαίες Ελληνίδες έτσι δεν είναι?
Όχι, αυτές είναι λαθρο βουλγαροσλάβες.
Ο Ανυφαντής, ο Γρηγόρης και ο Κένταρχος όμως μπορεί να είναι αρχαίοι Έλληνες... :lol:
Εγώ πάντως που είμαι και λίγο ψεκασμένος δεν βλέπω και πολλούς αρχαίους ελληνες σε αυτά τα ανθρωπωνύμια. Ο γκίνης Βλάχος, ο Ιβάνης Σέρβος, ο Ταμπιβίζος Μουζάκης, ο Σταικος Μπρατόης, ο Λίκας Στοβιράβος, ο Βλάντος Βλάσης, η χήρα Πετράνα, η Χηρα Ντομπρίνα, η χήρα μιλού κτλ κτλ δεν μου μοιάζουν για απόγονοι των Μυρμιδόνων του Αχιλλέα. Ο φίλτατος Λεπορέλλο που δεν είναι ψεκασμένος σαν και εμένα παρακαλώ να με διαφωτίσει για τις αρχαιοελληνικές ρίζες των εν λόγω ανθρωπωνυμίων. Ουτε ο Πιος Κένταρχος μου μοιάζει για Αρχαίος Ελληνας, έχω μια επιφύλαξη για τον Κώστα Ταμπιβίζο. Σημειωτέον οτι επειδή η μητέρα μου κατάγεται από ένα χωριό 20 χιλιόμετρα από την Αγιά και ξέρω την περιοχή, όλα τα χωριά εκεί και η Αγιά είναι και ήταν ελληνόφωνα. Κατά 99% ήταν ελληνόφωνα και όταν έγινε η συγκεκριμένη απογραφή το 1454. Επίσης, θέλω από τον φίλτατο Λεπορέλλο να μου εξηγήσει αν το Ντομπρίνα , Το Πετράνα και το Βλασίνα ανθρωπωνύμια με τα οποία καταγράφονται οι γυναίκες της περιοχής βγαίνουν από την κατάληξη -αινα όπως το λύκαινα ύαιανα κτλ. Νομίζω οτι είναι εμφανέστατη η αρχαιοελληνική επίδραση.

Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 1009
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS » 03 Νοέμ 2019, 00:03

@Arisvilla, δεν είσαι λιγο ψεκασμένος, είσαι τελείως.

Στην απογραφή απο το χωριό που έφερες έχει Ελληνικά, Αρβανίτικα, Βλάχικα, Σέρβικα και άλλα ονόματα που ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα της περιοχής τον 15ο αιώνα. Τώρα τι σημασία εχει ποιός είναι πιο αρχαίος απο ολους αυτούς μόνο εσυ ξέρεις. Αφου όλα τα χωριά ήταν Ελληνόφωνα όμως μάλλον απο όλα τα στοιχεία κάπου το Ελληνικό θα υπερείχε.

Γι τα άλλα που λες, μια χαρά τα λέει ο ο Λέπο, σε έχει κάνει ρόμπα, οι σλάβικες καταλήξεις που φέρνεις είναι πανάσχετες με τη Ελληνική κατάληξη -αινα. Δεν χρειάζεται να είναι αρχαιοελληνικές, λες και τα σλαβονόματα που έφερες εσυ είναι αρχαια; Απο μας τα πήρανε :lol:
We're on a mission from God 777

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 03 Νοέμ 2019, 00:15

LOUROS έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:03
@Arisvilla, δεν είσαι λιγο ψεκασμένος, είσαι τελείως.

Στην απογραφή απο το χωριό που έφερες έχει Ελληνικά, Αρβανίτικα, Βλάχικα, Σέρβικα και άλλα ονόματα που ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα της περιοχής τον 15ο αιώνα. Τώρα τι σημασία εχει ποιός είναι πιο αρχαίος απο ολους αυτούς μόνο εσυ ξέρεις. Αφου όλα τα χωριά ήταν Ελληνόφωνα όμως μάλλον απο όλα τα στοιχεία κάπου το Ελληνικό θα υπερείχε.

Γι τα άλλα που λες, μια χαρά τα λέει ο ο Λέπο, σε έχει κάνει ρόμπα, οι σλάβικες καταλήξεις που φέρνεις είναι πανάσχετες με τη Ελληνική κατάληξη -αινα. Δεν χρειάζεται να είναι αρχαιοελληνικές, λες και τα σλαβονόματα που έφερες εσυ είναι αρχαια; Απο μας τα πήρανε :lol:
Οτι να ναι. Σου παραθέτω στοιχεία που δείχνουν οτι το 1454 σε χωριό που ζούσαν μαζί Σλάβοι, Βλάχοι, Αρβανίτες και λίγοι Ρωμιοί και ήταν ελληνόφωνα (οχι φυσικά γιατί το ελληνικό στοιχείο υπερείχε γιατί από τα ανθρωπωνύμια και ο πιο χαζός το καταλαβαίνει) τις χήρες της περιοχής τις αποκαλούσαν Ντομπρίνα και Βλασίνα (και όχι -αινα) Δηλαδή χήρα του Ντόμπρου και του Βλάση και εσύ συνεχίζεις να μου λές για την κατάληξη -αινα και να υποστηρίζεις οτι το Βασίλενα και Γιώργενα κτλ είναι μια συνήθεια με αρχαιοελληνικές ρίζες χωρίς να μου παραθέτεις κανένα μα κανένα στοιχείο που να δείχνει οτι οι Αρχαίοι Ελληνες ονόμαζαν έτσι τις γυναίκες. Αλλά τι συζήτηση να κάνεις εδώ μου έβγαζες τον Πίο Κένταρχο αρχαίο Ελληνα. Τέρμα η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά με εσάς. Τα βρίσκετε όλα αρχαιοελληνικά.

Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 1009
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS » 03 Νοέμ 2019, 00:31

Arisvilla έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:15
LOUROS έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:03
@Arisvilla, δεν είσαι λιγο ψεκασμένος, είσαι τελείως.

Στην απογραφή απο το χωριό που έφερες έχει Ελληνικά, Αρβανίτικα, Βλάχικα, Σέρβικα και άλλα ονόματα που ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα της περιοχής τον 15ο αιώνα. Τώρα τι σημασία εχει ποιός είναι πιο αρχαίος απο ολους αυτούς μόνο εσυ ξέρεις. Αφου όλα τα χωριά ήταν Ελληνόφωνα όμως μάλλον απο όλα τα στοιχεία κάπου το Ελληνικό θα υπερείχε.

Γι τα άλλα που λες, μια χαρά τα λέει ο ο Λέπο, σε έχει κάνει ρόμπα, οι σλάβικες καταλήξεις που φέρνεις είναι πανάσχετες με τη Ελληνική κατάληξη -αινα. Δεν χρειάζεται να είναι αρχαιοελληνικές, λες και τα σλαβονόματα που έφερες εσυ είναι αρχαια; Απο μας τα πήρανε :lol:
Οτι να ναι. Σου παραθέτω στοιχεία που δείχνουν οτι το 1454 σε χωριό που ζούσαν μαζί Σλάβοι, Βλάχοι, Αρβανίτες και λίγοι Ρωμιοί και ήταν ελληνόφωνα (οχι φυσικά γιατί το ελληνικό στοιχείο υπερείχε γιατί από τα ανθρωπωνύμια και ο πιο χαζός το καταλαβαίνει) τις χήρες της περιοχής τις αποκαλούσαν Ντομπρίνα και Βλασίνα (και όχι -αινα) Δηλαδή χήρα του Ντόμπρου και του Βλάση και εσύ συνεχίζεις να μου λές για την κατάληξη -αινα και να υποστηρίζεις οτι το Βασίλενα και Γιώργενα κτλ είναι μια συνήθεια με αρχαιοελληνικές ρίζες χωρίς να μου παραθέτεις κανένα μα κανένα στοιχείο που να δείχνει οτι οι Αρχαίοι Ελληνες ονόμαζαν έτσι τις γυναίκες. Αλλά τι συζήτηση να κάνεις εδώ μου έβγαζες τον Πίο Κένταρχο αρχαίο Ελληνα. Τέρμα η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά με εσάς. Τα βρίσκετε όλα αρχαιοελληνικά.
Ντάξει, κάνα μποτάκι πρέπει να σαι γιατί δεν απαντάς σε αυτά που σου παραθέτουν, επαναλαμβάνεις χιλιοαπαντημένα πράγματα με τις ίδιες ανυπόστατες παπαρίες.

Δεν σου είπα τίποτα γι αρχαίες -αινες, λες και οι αρχαίοι είχαν επώνυμα. Σύγχρονες είναι. Αν οι Σλαβοβούλγαροι ξέρανε να γράφουν θα είχαμε στοιχεία και για τις δικές τους αρχαίες και σύγχρονες ονομασίες να συγκρίνουμε. Αλλα δεν εχουν, εμεις τους μάθαμε να γράφουν.

Και το Κένταρχος μια χαρά αρχαίο είναι, τουλάχιστον απο Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Και τα ονόματα των Κένταρχων στο λινκ σου είναι Γιώργης, Κώστας, Πέτρος κτλ, άρα κάνε ενα σάλτο και ασε τις τρελίτσες με τον Πίο.
We're on a mission from God 777

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 03 Νοέμ 2019, 00:47

LOUROS έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:31
Arisvilla έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:15
LOUROS έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:03
@Arisvilla, δεν είσαι λιγο ψεκασμένος, είσαι τελείως.

Στην απογραφή απο το χωριό που έφερες έχει Ελληνικά, Αρβανίτικα, Βλάχικα, Σέρβικα και άλλα ονόματα που ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα της περιοχής τον 15ο αιώνα. Τώρα τι σημασία εχει ποιός είναι πιο αρχαίος απο ολους αυτούς μόνο εσυ ξέρεις. Αφου όλα τα χωριά ήταν Ελληνόφωνα όμως μάλλον απο όλα τα στοιχεία κάπου το Ελληνικό θα υπερείχε.

Γι τα άλλα που λες, μια χαρά τα λέει ο ο Λέπο, σε έχει κάνει ρόμπα, οι σλάβικες καταλήξεις που φέρνεις είναι πανάσχετες με τη Ελληνική κατάληξη -αινα. Δεν χρειάζεται να είναι αρχαιοελληνικές, λες και τα σλαβονόματα που έφερες εσυ είναι αρχαια; Απο μας τα πήρανε :lol:
Οτι να ναι. Σου παραθέτω στοιχεία που δείχνουν οτι το 1454 σε χωριό που ζούσαν μαζί Σλάβοι, Βλάχοι, Αρβανίτες και λίγοι Ρωμιοί και ήταν ελληνόφωνα (οχι φυσικά γιατί το ελληνικό στοιχείο υπερείχε γιατί από τα ανθρωπωνύμια και ο πιο χαζός το καταλαβαίνει) τις χήρες της περιοχής τις αποκαλούσαν Ντομπρίνα και Βλασίνα (και όχι -αινα) Δηλαδή χήρα του Ντόμπρου και του Βλάση και εσύ συνεχίζεις να μου λές για την κατάληξη -αινα και να υποστηρίζεις οτι το Βασίλενα και Γιώργενα κτλ είναι μια συνήθεια με αρχαιοελληνικές ρίζες χωρίς να μου παραθέτεις κανένα μα κανένα στοιχείο που να δείχνει οτι οι Αρχαίοι Ελληνες ονόμαζαν έτσι τις γυναίκες. Αλλά τι συζήτηση να κάνεις εδώ μου έβγαζες τον Πίο Κένταρχο αρχαίο Ελληνα. Τέρμα η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά με εσάς. Τα βρίσκετε όλα αρχαιοελληνικά.
Ντάξει, κάνα μποτάκι πρέπει να σαι γιατί δεν απαντάς σε αυτά που σου παραθέτουν, επαναλαμβάνεις χιλιοαπαντημένα πράγματα με τις ίδιες ανυπόστατες παπαρίες.

Δεν σου είπα τίποτα γι αρχαίες -αινες, λες και οι αρχαίοι είχαν επώνυμα. Σύγχρονες είναι. Αν οι Σλαβοβούλγαροι ξέρανε να γράφουν θα είχαμε στοιχεία και για τις δικές τους αρχαίες και σύγχρονες ονομασίες να συγκρίνουμε. Αλλα δεν εχουν, εμεις τους μάθαμε να γράφουν.

Και το Κένταρχος μια χαρά αρχαίο είναι, τουλάχιστον απο Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Και τα ονόματα των Κένταρχων στο λινκ σου είναι Γιώργης, Κώστας, Πέτρος κτλ, άρα κάνε ενα σάλτο και ασε τις τρελίτσες με τον Πίο.
Χαχαχαχα με αρέσει όταν δεν έχετε επιχειρήματα καταφεύγετε στους γνωστούς χαρακτηρισμούς. Μποτ, παπαριές κάνε ένα σάλτο κτλ. Εσύ δεν είπες τίποτε για αρχαίες -αινες ο Λεπορέλο που με κατατρόπωσε σύμφωνα με εσένα το έγραφε. Το Γιώργης, Κώστας, Πέτρος είναι κλασικά χριστιανικά ονόματα το Κένταρχος σαν επώνυμο είναι εμφανές οτι ρωμαιοφέρνει. Οποιος δεν έχει παρωπίδες και μελετήσει τα ανθρωπωνύμια του 15ου αιώνα που σου παρέθεσα (υπάρχουν και πλείστα άλλα όχι μόνο από Θεσσαλία, αλλά και από Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο και Μακεδονία κτλ από τα οθωμανικά κατάστιχα του 1454-1455 που πρόσφατα μεταφράστηκαν), τα τοπωνύμια και τις ιστορικές πηγές δεν μπορεί να μην παραδεχτεί το αυτονόητο οτι οι σύγχρονοι νεοέλληνες είναι ένας σύμμεικτος λαός που ελάχιστη σχέση έχει από κάθε άποψη με τους Αρχαίους Ελληνες. Είναι ένας βαλκανικός λαός που έχει πολλά κοινά στοιχεία με τους γειτονικούς λαούς των Αλβανών και των Βουλγάρων ένας λαός που καθοριστικό στοιχείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας του έπαιξε η ορθόδοξη χριστιανική πίστη και η αφοσίωση στο πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.

Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 1009
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS » 03 Νοέμ 2019, 00:52

Arisvilla έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:47
δεν μπορεί να μην παραδεχτεί το αυτονόητο οτι οι σύγχρονοι νεοέλληνες είναι ένας σύμμεικτος λαός που ελάχιστη σχέση έχει από κάθε άποψη με τους Αρχαίους Ελληνες. Είναι ένας βαλκανικός λαός που έχει πολλά κοινά στοιχεία με τους γειτονικούς λαούς των Αλβανών και των Βουλγάρων ένας λαός που καθοριστικό στοιχείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας του έπαιξε η ορθόδοξη χριστιανική πίστη και πίστη στο πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.
Και οι Αρχαίοι Έλληνες ετσι ήταν, με άλλη θρησκεία βεβαια αλλά κατα τα άλλα ίδιοι. Γιατί ωρύεσαι;
We're on a mission from God 777

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 03 Νοέμ 2019, 01:00

LOUROS έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:52
Arisvilla έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 00:47
δεν μπορεί να μην παραδεχτεί το αυτονόητο οτι οι σύγχρονοι νεοέλληνες είναι ένας σύμμεικτος λαός που ελάχιστη σχέση έχει από κάθε άποψη με τους Αρχαίους Ελληνες. Είναι ένας βαλκανικός λαός που έχει πολλά κοινά στοιχεία με τους γειτονικούς λαούς των Αλβανών και των Βουλγάρων ένας λαός που καθοριστικό στοιχείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας του έπαιξε η ορθόδοξη χριστιανική πίστη και πίστη στο πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.
Και οι Αρχαίοι Έλληνες ετσι ήταν, με άλλη θρησκεία βεβαια αλλά κατα τα άλλα ίδιοι. Γιατί ωρύεσαι;
Εγώ καθόλου, δεν έχω κανένα πρόβλημα και κόμπλεξ με οποιοδήποτε λαό του κόσμου ούτε θεωρώ ότι υπάρχουν καθαροί λαοί, ούτε θεωρώ κάποιον λαό ανώτερο από τον άλλο. Και αν είχα αρβανίτικη, σλάβικη ή βλάχικη καταγωγή (που κατά 99% έχω) δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα με αυτό ουτε θα το θεωρούσα ντροπή.

Άβαταρ μέλους
sport billy
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: 18 Ιαν 2019, 12:52
Phorum.gr user: sport billy
Τοποθεσία: planet Mars

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sport billy » 03 Νοέμ 2019, 09:22

Η κατάληξη (-αίνα, -ένα) όπως έδειξαν και οι υπόλοιποι υπάρχει στην Ελληνική γλώσσα από την αρχαιότητα.
Βεβαίως και δεν χρησιμοποιείτο συστηματικά για να καταδείξει την σύζυγο κάποιου.
Αυτό εμφανίστηκε πολύ αργότερα, όταν η θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα υποβαθμίστηκε πολύ και πήρε θέση και αυτή σαν να ήτανε περιουσιακό στοιχείο, όπως τα ζώα ή τα κτήματα. Είναι ένα φαινόμενο που έλαβε χώρα στην ύπαιθρο και τα χωριά, καθώς στις πόλεις αν αναφερόσουν σε "Γιώργαινα" ή "Βασίλαινα" κανείς δεν θα μπορούσε να προσδιορίσει το πρόσωπο λόγω του πλήθους των "Γιώργων" και "Βασίληδων".
Άρα μιλάμε για μια προσφώνηση των μικρών χωριών όπου οι "Γιώργηδες" και οι "Βασίληδες" ήταν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ και για μια προσφώνηση που χρησιμοποιείτο από κόσμο αμόρφωτο και γεωργοκτηνοτροφικό. Από χειρονάκτες και χωριάτες δηλαδή, όπου λόγω της φύσεως των ασχολιών τους η σωματική δύναμη έπαιζε τον σπουδαιότερο ρόλο στην επιβίωση. Έτσι η θέση της γυναίκας που δεν ήταν τόσο δυνατή σωματικά όσο ο άνδρας υποβαθμίστηκε κοινωνικά και έγινε κι αυτή "περιουσία".
Η κατάληξη λοιπόν υπήρχε, για άλλες χρήσεις βέβαια και ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιηθεί και με αυτό τον τρόπο.
Όποιος νομίζει ότι οι χωριάτες πριν μια χιλιετία μπορούσανε να αποδώσουνε το νόημα των λέξεων "Βασίλ-αινα"και "Βασίλενα", "Γιώργαινα" και "Γιώργενα", "Σπύραινα" και "Σπύρενα" με άλλο τρόπο, υποτίθεται "Ελληνικό", παρακαλούμε ας μας πει ποια ήταν η εναλλακτική τους επιλογή.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Πριν 40 χρόνια μια γειτόνισα, άρτι αφιχθείσα από ορεινό "κωλοχώριον" αποκαλούσε την μητέρα μου "Σπύρενα". Όλες οι υπόλοιπες της πόλης αλλά και των πιο ανεπτυγμένων χωριών την καλούσαν με το όνομα της.
grtex 7381 έγραψε:
30 Μαρ 2019, 20:41
Το Γκιωνης βγαίνει και από το πουλί Γκιώνη, ακόμα και οι Τσακωνες και οι Κρητικοί το έχουν
Θες ένα γλυφιτζούρι;

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 03 Νοέμ 2019, 10:35

sport billy έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 09:22
Η κατάληξη (-αίνα, -ένα) όπως έδειξαν και οι υπόλοιποι υπάρχει στην Ελληνική γλώσσα από την αρχαιότητα.
Βεβαίως και δεν χρησιμοποιείτο συστηματικά για να καταδείξει την σύζυγο κάποιου.
Αυτό εμφανίστηκε πολύ αργότερα, όταν η θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα υποβαθμίστηκε πολύ και πήρε θέση και αυτή σαν να ήτανε περιουσιακό στοιχείο, όπως τα ζώα ή τα κτήματα. Είναι ένα φαινόμενο που έλαβε χώρα στην ύπαιθρο και τα χωριά, καθώς στις πόλεις αν αναφερόσουν σε "Γιώργαινα" ή "Βασίλαινα" κανείς δεν θα μπορούσε να προσδιορίσει το πρόσωπο λόγω του πλήθους των "Γιώργων" και "Βασίληδων".
Άρα μιλάμε για μια προσφώνηση των μικρών χωριών όπου οι "Γιώργηδες" και οι "Βασίληδες" ήταν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ και για μια προσφώνηση που χρησιμοποιείτο από κόσμο αμόρφωτο και γεωργοκτηνοτροφικό. Από χειρονάκτες και χωριάτες δηλαδή, όπου λόγω της φύσεως των ασχολιών τους η σωματική δύναμη έπαιζε τον σπουδαιότερο ρόλο στην επιβίωση. Έτσι η θέση της γυναίκας που δεν ήταν τόσο δυνατή σωματικά όσο ο άνδρας υποβαθμίστηκε κοινωνικά και έγινε κι αυτή "περιουσία".
Η κατάληξη λοιπόν υπήρχε, για άλλες χρήσεις βέβαια και ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιηθεί και με αυτό τον τρόπο.
Όποιος νομίζει ότι οι χωριάτες πριν μια χιλιετία μπορούσανε να αποδώσουνε το νόημα των λέξεων "Βασίλ-αινα"και "Βασίλενα", "Γιώργαινα" και "Γιώργενα", "Σπύραινα" και "Σπύρενα" με άλλο τρόπο, υποτίθεται "Ελληνικό", παρακαλούμε ας μας πει ποια ήταν η εναλλακτική τους επιλογή.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Πριν 40 χρόνια μια γειτόνισα, άρτι αφιχθείσα από ορεινό "κωλοχώριον" αποκαλούσε την μητέρα μου "Σπύρενα". Όλες οι υπόλοιπες της πόλης αλλά και των πιο ανεπτυγμένων χωριών την καλούσαν με το όνομα της.
Φυσικά είναι έτσι όπως τα λες με έναν μικρό αστερίσκο. Για μένα η κατάληξη -αινα (λύκαινα υαινα) δεν έχει άμεση σχέση με το Γιώργινα ή Γίωργενα. Το λύκαινα είναι ο θηλυκός λύκος. Από τα στοιχεία που παρέθεσα από το 1454 οι Οθωμανοί κατέγραφαν ως χήρα Ντρομπρίνα και Βλασίνα και Πετράνα τις γυναίκες όπως ακριβώς κάνουν και οι Ρώσοι (και πιθανόν και άλλοι λαοί). Περισσότερα αυτά τα ίνα, ένα και όβα αντικατοπτρίζουν μια κτητική αντίληψη για το ρόλο της γυναίκας σε μια πλήρως ανδροκρατούμενη κοινωνία στην ελληνική ύπαιθρο. Δηλαδή καμία απολύτως σχέση με την Αρχαία Ελλάδα.

Άβαταρ μέλους
Hector Buas
Δημοσιεύσεις: 5640
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Hector Buas » 03 Νοέμ 2019, 10:44

sport billy έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 09:22
Η κατάληξη (-αίνα, -ένα) όπως έδειξαν και οι υπόλοιποι υπάρχει στην Ελληνική γλώσσα από την αρχαιότητα.
Βεβαίως και δεν χρησιμοποιείτο συστηματικά για να καταδείξει την σύζυγο κάποιου.
Αυτό εμφανίστηκε πολύ αργότερα, όταν η θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα υποβαθμίστηκε πολύ και πήρε θέση και αυτή σαν να ήτανε περιουσιακό στοιχείο, όπως τα ζώα ή τα κτήματα. Είναι ένα φαινόμενο που έλαβε χώρα στην ύπαιθρο και τα χωριά, καθώς στις πόλεις αν αναφερόσουν σε "Γιώργαινα" ή "Βασίλαινα" κανείς δεν θα μπορούσε να προσδιορίσει το πρόσωπο λόγω του πλήθους των "Γιώργων" και "Βασίληδων".
Άρα μιλάμε για μια προσφώνηση των μικρών χωριών όπου οι "Γιώργηδες" και οι "Βασίληδες" ήταν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ και για μια προσφώνηση που χρησιμοποιείτο από κόσμο αμόρφωτο και γεωργοκτηνοτροφικό. Από χειρονάκτες και χωριάτες δηλαδή, όπου λόγω της φύσεως των ασχολιών τους η σωματική δύναμη έπαιζε τον σπουδαιότερο ρόλο στην επιβίωση. Έτσι η θέση της γυναίκας που δεν ήταν τόσο δυνατή σωματικά όσο ο άνδρας υποβαθμίστηκε κοινωνικά και έγινε κι αυτή "περιουσία".
Η κατάληξη λοιπόν υπήρχε, για άλλες χρήσεις βέβαια και ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιηθεί και με αυτό τον τρόπο.
Όποιος νομίζει ότι οι χωριάτες πριν μια χιλιετία μπορούσανε να αποδώσουνε το νόημα των λέξεων "Βασίλ-αινα"και "Βασίλενα", "Γιώργαινα" και "Γιώργενα", "Σπύραινα" και "Σπύρενα" με άλλο τρόπο, υποτίθεται "Ελληνικό", παρακαλούμε ας μας πει ποια ήταν η εναλλακτική τους επιλογή.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Πριν 40 χρόνια μια γειτόνισα, άρτι αφιχθείσα από ορεινό "κωλοχώριον" αποκαλούσε την μητέρα μου "Σπύρενα". Όλες οι υπόλοιπες της πόλης αλλά και των πιο ανεπτυγμένων χωριών την καλούσαν με το όνομα της.
Θα ήθελες να μας αναπτύξεις (εσύ η ίσως ο Leporello) με ποιόν ακριβώς τρόπο διασώθηκε η αρχαία μορφή (κατάληξη -αινα) στην σύγχρονη Ελληνική? Γιατί μπορεί κανείς να επιχειρηματολογήσει πως η συγκεκριμένη κατάληξη χρησιμοποιήθηκε ακριβώς όπως χρησιμοποιέιται και στην Σλαβική: δηλαδή ως η γενική πτώση (η Σπύραινα = του [γυναίκα του] Σπύρου).

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9265
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 03 Νοέμ 2019, 10:50

Hector Buas έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 10:44
sport billy έγραψε:
03 Νοέμ 2019, 09:22
Η κατάληξη (-αίνα, -ένα) όπως έδειξαν και οι υπόλοιποι υπάρχει στην Ελληνική γλώσσα από την αρχαιότητα.
Βεβαίως και δεν χρησιμοποιείτο συστηματικά για να καταδείξει την σύζυγο κάποιου.
Αυτό εμφανίστηκε πολύ αργότερα, όταν η θέση της γυναίκας έναντι του άνδρα υποβαθμίστηκε πολύ και πήρε θέση και αυτή σαν να ήτανε περιουσιακό στοιχείο, όπως τα ζώα ή τα κτήματα. Είναι ένα φαινόμενο που έλαβε χώρα στην ύπαιθρο και τα χωριά, καθώς στις πόλεις αν αναφερόσουν σε "Γιώργαινα" ή "Βασίλαινα" κανείς δεν θα μπορούσε να προσδιορίσει το πρόσωπο λόγω του πλήθους των "Γιώργων" και "Βασίληδων".
Άρα μιλάμε για μια προσφώνηση των μικρών χωριών όπου οι "Γιώργηδες" και οι "Βασίληδες" ήταν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟΙ και για μια προσφώνηση που χρησιμοποιείτο από κόσμο αμόρφωτο και γεωργοκτηνοτροφικό. Από χειρονάκτες και χωριάτες δηλαδή, όπου λόγω της φύσεως των ασχολιών τους η σωματική δύναμη έπαιζε τον σπουδαιότερο ρόλο στην επιβίωση. Έτσι η θέση της γυναίκας που δεν ήταν τόσο δυνατή σωματικά όσο ο άνδρας υποβαθμίστηκε κοινωνικά και έγινε κι αυτή "περιουσία".
Η κατάληξη λοιπόν υπήρχε, για άλλες χρήσεις βέβαια και ήρθε η στιγμή να χρησιμοποιηθεί και με αυτό τον τρόπο.
Όποιος νομίζει ότι οι χωριάτες πριν μια χιλιετία μπορούσανε να αποδώσουνε το νόημα των λέξεων "Βασίλ-αινα"και "Βασίλενα", "Γιώργαινα" και "Γιώργενα", "Σπύραινα" και "Σπύρενα" με άλλο τρόπο, υποτίθεται "Ελληνικό", παρακαλούμε ας μας πει ποια ήταν η εναλλακτική τους επιλογή.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Πριν 40 χρόνια μια γειτόνισα, άρτι αφιχθείσα από ορεινό "κωλοχώριον" αποκαλούσε την μητέρα μου "Σπύρενα". Όλες οι υπόλοιπες της πόλης αλλά και των πιο ανεπτυγμένων χωριών την καλούσαν με το όνομα της.
Θα ήθελες να μας αναπτύξεις (εσύ η ίσως ο Leporello) με ποιόν ακριβώς τρόπο διασώθηκε η αρχαία μορφή (κατάληξη -αινα) στην σύγχρονη Ελληνική? Γιατί μπορεί κανείς να επιχειρηματολογήσει πως η συγκεκριμένη κατάληξη χρησιμοποιήθηκε ακριβώς όπως χρησιμοποιέιται και στην Σλαβική: δηλαδή ως η γενική πτώση (η Σπύραινα = του [γυναίκα του] Σπύρου).
Μα τους προκαλώ να μου το εξηγήσουν και το μόνο που κάνουν, κυρίως ο Λεπορέλο είναι να καταφεύγουν σε χαρακτηρισμούς και να με αποκαλούν ψεκασμένο.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών