Η περιοχή " Α "των σλαβικών τοπωνυμίων στην Αλβανία, μεταξύ των ποταμών Αώου και Γενούσου, που αναφέρω στις προηγούμενες δύο αναρτήσεις μου, ταυτίζεται εξαιρετικά με την περιοχή που ομιλείται σήμερα η κατά τους Αλβανούς βόρεια Τοσκική διάλεκτος.
Ακολουθεί σχετικός χάρτης:
Dialect_map_albania.png
είναι ενδιαφέρον, ότι η διαλεκτικές περιοχές των Τσάμικων και των Λιάπικων της Τόσκικης Αλβανικής, ταυτίζονται με την περιοχή της Ηπείρου που ομιλείτο η Νότια Ελληνική Διάλεκτος, σε αντίθεση με όλες της άνωθεν τις Αττικής περιοχές που ομιλείτο καθολικώς η Βόρεια Ελληνική.
Σημαίνει άραγε μεταγενέστερο εποικισμό από την Πελοπόννησο;..
Παρατηρώντας τον χάρτη με τα σλαβικά τοπωνύμια στην σημερινή Αλβανία παρατηρούμε ότι θα μπορούσαμε να χωρίσουμε την διαπραγματευόμενη περιοχή σε τρεις τομείς:
ΤΟΜΕΑΣ Α: Πολλά σλαβικά τοπωνύμια
ΤΟΜΕΑΣ Β και Γ: Σημαντικά λιγότερα σλαβικά τοπωνύμια
ΑΛΒΑΝΙΑ ΣΛΑΒΙΚΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ.jpg
Στο μεταξύ, δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε, το σύνορο του χάρτη δεν ανταποκρίνεται σε γνωστή ιστορικά πολιτική διαίρεση του χώρου.
Για παράδειγμα προσέξτε ότι η πόλη των Αγ.Σαράντα απέναντι από την Κέρκυρα είναι νοτίως της γραμμής.
Και σκοπεύω να παραμείνω σοβαρός. Και για τον λόγο αυτό δεν θα υποχωρήσω στην κάθε "Λουριά" (Sport Billy το συγκεκριμένο κλίνεται όπως το παπαριά), όποιος και να την εκφράζει.
Аν ήθελες να διατηρήσεις την σοβαρότητά σου, τότε δεν θα μιλούσες από καθέδρας σε ένα θέμα στο οποίο είναι εμφανές ότι άλλος έχει τις γνώσεις και όχι εσύ.
Αυτό θα σε προφύλασσε από το να γράψεις αστειότητες, όπως π.χ. αυτό:
Έτσι στις Σλαβικές γλώσσες, όταν θέλουμε να π.χ. αναφερθούμε στην "γυναίκα του Ivan" χρησιμοποιούμε την μορφή Ivanova
Υποθέτω ότι αν ήξερες ότι πρόκειται γιά αστειότητα δεν θα το έγραφες. Οπότε, σε προκαλώ να βρείς ένα παράδειγμα τέτοιο. Μιά γυναίκα του Ιβάν (ή οποιουδήποτε ανδρικού ονόματος) που να αναφέρεται σαν Ιβάνοβα.
Ας δούμε το τι κρύβεται πίσω από τις καταλήξεις "-αινα" και "-ινα" τώρα.
Παραμύθια χωρίς καμμία στήριξη.
Δεν θα ξαναμπώ στην διαδικασία να συζητήσω το θέμα, με δεδομένο μάλιστα πως δεν έχει και καμμία ιδιαίτερη σημασία. Προσωπικά, εκείνο που με ενόχλησε στο θέμα είναι η μαζική επίθεση σας στον χρήστη Arisvilla, τον οποίο, ενώ σας έθετε μερικά πολύ σοβαρά και λογικά επιχειρήματα, τον χαρακτηρίσατε όπως τον χαρακτηρίσατε απλώς γιατί αντιπαθείτε τις ιδέες του. "Παραμερίσατε" δηλαδή την λογική απλώς γιατί δεν σας άρεσαν οι ιδέες του συγκεκριμένου χρήστη. Ωστόσο, είναι καιρός να μάθετε πως ακόμη και οι άνθρωποι που αντιπαθούμε μπορεί να έχουν δίκιο. Δεν λύνονται όλα με οπαδικές/αγελαίες συμπεριφορές.
Η περιοχή " Α "των σλαβικών τοπωνυμίων στην Αλβανία, μεταξύ των ποταμών Αώου και Γενούσου, που αναφέρω στις προηγούμενες δύο αναρτήσεις μου, ταυτίζεται εξαιρετικά με την περιοχή που ομιλείται σήμερα η κατά τους Αλβανούς βόρεια Τοσκική διάλεκτος.
Ακολουθεί σχετικός χάρτης:
Dialect_map_albania.png
είναι ενδιαφέρον, ότι η διαλεκτικές περιοχές των Τσάμικων και των Λιάπικων της Τόσκικης Αλβανικής, ταυτίζονται με την περιοχή της Ηπείρου που ομιλείτο η Νότια Ελληνική Διάλεκτος, σε αντίθεση με όλες της άνωθεν τις Αττικής περιοχές που ομιλείτο καθολικώς η Βόρεια Ελληνική.
Σημαίνει άραγε μεταγενέστερο εποικισμό από την Πελοπόννησο;..
Στο 1ωρα και 25 λεπτα διδεται μια τετοια εξηγηση
Καλά, αυτός το ξεφτίλισε..... το 490 πΧ λέει
Αν ήταν έτσι όλες οι παραθαλάσσιες περιοχές στον Βορά θα μιλούσαν νότιες ελληνικές διαλέκτους. Αι σύρε ζντΧαλκιδική να τσπεις τι μλαν.
Και σκοπεύω να παραμείνω σοβαρός. Και για τον λόγο αυτό δεν θα υποχωρήσω στην κάθε "Λουριά" (Sport Billy το συγκεκριμένο κλίνεται όπως το παπαριά), όποιος και να την εκφράζει.
Аν ήθελες να διατηρήσεις την σοβαρότητά σου, τότε δεν θα μιλούσες από καθέδρας σε ένα θέμα στο οποίο είναι εμφανές ότι άλλος έχει τις γνώσεις και όχι εσύ.
Αυτό θα σε προφύλασσε από το να γράψεις αστειότητες, όπως π.χ. αυτό:
Έτσι στις Σλαβικές γλώσσες, όταν θέλουμε να π.χ. αναφερθούμε στην "γυναίκα του Ivan" χρησιμοποιούμε την μορφή Ivanova
Υποθέτω ότι αν ήξερες ότι πρόκειται γιά αστειότητα δεν θα το έγραφες. Οπότε, σε προκαλώ να βρείς ένα παράδειγμα τέτοιο. Μιά γυναίκα του Ιβάν (ή οποιουδήποτε ανδρικού ονόματος) που να αναφέρεται σαν Ιβάνοβα.
Ας δούμε το τι κρύβεται πίσω από τις καταλήξεις "-αινα" και "-ινα" τώρα.
Παραμύθια χωρίς καμμία στήριξη.
Δεν θα ξαναμπώ στην διαδικασία να συζητήσω το θέμα, με δεδομένο μάλιστα πως δεν έχει και καμμία ιδιαίτερη σημασία. Προσωπικά, εκείνο που με ενόχλησε στο θέμα είναι η μαζική επίθεση σας στον χρήστη Arisvilla, τον οποίο, ενώ σας έθετε μερικά πολύ σοβαρά και λογικά επιχειρήματα, τον χαρακτηρίσατε όπως τον χαρακτηρίσατε απλώς γιατί αντιπαθείτε τις ιδέες του. "Παραμερίσατε" δηλαδή την λογική απλώς γιατί δεν σας άρεσαν οι ιδέες του συγκεκριμένου χρήστη. Ωστόσο, είναι καιρός να μάθετε πως ακόμη και οι άνθρωποι που αντιπαθούμε μπορεί να έχουν δίκιο. Δεν λύνονται όλα με οπαδικές/αγελαίες συμπεριφορές.
Ρε Έκτορα...σοβαρά τώρα;
Δηλαδή εσύ δεν συμφωνούσες μαζί του και συμμετείχες από οίκτο και για παρηγοριά;
Δεν ήταν επίθεση. Συζήτηση κάνουμε εδώ μέσα.
Αν αύριο βγω και πώ η Γη είναι επίπεδη, τι έχει να γίνει; Οι άλλοι φταίνε η εγώ και ή τι κρίμα που του την πέσανε όλοι...
Με ξενερώνουν τέτοιες απαλότητες.
Δεν συμπαθούμε και δεν αντιπαθούμε κανένα εδώ μέσα γιατί απλούστατα δεν τον ξέρουμε.
Απαντήσεις στα γραφόμενα του πήρε και αν κρίνω από τις αντιδράσεις του μια χαρά άτομο είναι.
Δεν το ήξερα ότι υπήρχε κανόνας εδώ μέσα "ΕΝΑΣ εναντίον ΕΝΟΣ". Να που το άκουσα κι αυτό.
Και σκοπεύω να παραμείνω σοβαρός. Και για τον λόγο αυτό δεν θα υποχωρήσω στην κάθε "Λουριά" (Sport Billy το συγκεκριμένο κλίνεται όπως το παπαριά), όποιος και να την εκφράζει.
Аν ήθελες να διατηρήσεις την σοβαρότητά σου, τότε δεν θα μιλούσες από καθέδρας σε ένα θέμα στο οποίο είναι εμφανές ότι άλλος έχει τις γνώσεις και όχι εσύ.
Αυτό θα σε προφύλασσε από το να γράψεις αστειότητες, όπως π.χ. αυτό:
Έτσι στις Σλαβικές γλώσσες, όταν θέλουμε να π.χ. αναφερθούμε στην "γυναίκα του Ivan" χρησιμοποιούμε την μορφή Ivanova
Υποθέτω ότι αν ήξερες ότι πρόκειται γιά αστειότητα δεν θα το έγραφες. Οπότε, σε προκαλώ να βρείς ένα παράδειγμα τέτοιο. Μιά γυναίκα του Ιβάν (ή οποιουδήποτε ανδρικού ονόματος) που να αναφέρεται σαν Ιβάνοβα.
Ας δούμε το τι κρύβεται πίσω από τις καταλήξεις "-αινα" και "-ινα" τώρα.
Παραμύθια χωρίς καμμία στήριξη.
Δεν θα ξαναμπώ στην διαδικασία να συζητήσω το θέμα, με δεδομένο μάλιστα πως δεν έχει και καμμία ιδιαίτερη σημασία. Προσωπικά, εκείνο που με ενόχλησε στο θέμα είναι η μαζική επίθεση σας στον χρήστη Arisvilla, τον οποίο, ενώ σας έθετε μερικά πολύ σοβαρά και λογικά επιχειρήματα, τον χαρακτηρίσατε όπως τον χαρακτηρίσατε απλώς γιατί αντιπαθείτε τις ιδέες του. "Παραμερίσατε" δηλαδή την λογική απλώς γιατί δεν σας άρεσαν οι ιδέες του συγκεκριμένου χρήστη. Ωστόσο, είναι καιρός να μάθετε πως ακόμη και οι άνθρωποι που αντιπαθούμε μπορεί να έχουν δίκιο. Δεν λύνονται όλα με οπαδικές/αγελαίες συμπεριφορές.
Σωστή στάση, αφού η εναλλακτική θα ήταν να βρείς όντως κάτι που να στηρίζει την θέση σου, π.χ. κάποια σύζυγο ενός Ιβάν, που να την αποκαλούσαν Ιβάνοβα. Αφού αυτό είναι αδύνατο, κάνεις το καλύτερο δυνατόν.
Οσο γιά τον arisvilla, αυτός ξεκίνησε αντί επιχειρημάτων (όχι σε αυτό το νήμα αλλά σε άλλα) να λέει πως παρασύρομαι από τους εθνικιστικούς μύθους κ.λ.π. Και δεν κατάλαβα, τι έπρεπε να κάνω σε αυτό το νήμα; Να πώ: "μη του απαντάτε, είναι δικός μου;". Και φυσικά, καθόλου λογικά δεν είναι τα επιχειρήματά του. Εϊναι αποτέλεσμα αγνοίας.
Аν ήθελες να διατηρήσεις την σοβαρότητά σου, τότε δεν θα μιλούσες από καθέδρας σε ένα θέμα στο οποίο είναι εμφανές ότι άλλος έχει τις γνώσεις και όχι εσύ.
Αυτό θα σε προφύλασσε από το να γράψεις αστειότητες, όπως π.χ. αυτό:
Υποθέτω ότι αν ήξερες ότι πρόκειται γιά αστειότητα δεν θα το έγραφες. Οπότε, σε προκαλώ να βρείς ένα παράδειγμα τέτοιο. Μιά γυναίκα του Ιβάν (ή οποιουδήποτε ανδρικού ονόματος) που να αναφέρεται σαν Ιβάνοβα. Παραμύθια χωρίς καμμία στήριξη.
Δεν θα ξαναμπώ στην διαδικασία να συζητήσω το θέμα, με δεδομένο μάλιστα πως δεν έχει και καμμία ιδιαίτερη σημασία. Προσωπικά, εκείνο που με ενόχλησε στο θέμα είναι η μαζική επίθεση σας στον χρήστη Arisvilla, τον οποίο, ενώ σας έθετε μερικά πολύ σοβαρά και λογικά επιχειρήματα, τον χαρακτηρίσατε όπως τον χαρακτηρίσατε απλώς γιατί αντιπαθείτε τις ιδέες του. "Παραμερίσατε" δηλαδή την λογική απλώς γιατί δεν σας άρεσαν οι ιδέες του συγκεκριμένου χρήστη. Ωστόσο, είναι καιρός να μάθετε πως ακόμη και οι άνθρωποι που αντιπαθούμε μπορεί να έχουν δίκιο. Δεν λύνονται όλα με οπαδικές/αγελαίες συμπεριφορές.
Σωστή στάση, αφού η εναλλακτική θα ήταν να βρείς όντως κάτι που να στηρίζει την θέση σου, π.χ. κάποια σύζυγο ενός Ιβάν, που να την αποκαλούσαν Ιβάνοβα. Αφού αυτό είναι αδύνατο, κάνεις το καλύτερο δυνατόν.
Οσο γιά τον arisvilla, αυτός ξεκίνησε αντί επιχειρημάτων (όχι σε αυτό το νήμα αλλά σε άλλα) να λέει πως παρασύρομαι από τους εθνικιστικούς μύθους κ.λ.π. Και δεν κατάλαβα, τι έπρεπε να κάνω σε αυτό το νήμα; Να πώ: "μη του απαντάτε, είναι δικός μου;". Και φυσικά, καθόλου λογικά δεν είναι τα επιχειρήματά του. Εϊναι αποτέλεσμα αγνοίας.
Συνεχίζεις τα ίδια και τους χαρακτηρισμούς. Και με μια συνεχή προσπάθεια να μειώνεις τους άλλους επειδή δεν συμφωνούν με τις απόψεις σου. Τες πα δεν το συνεχίζω αλλά θεωρώ περισσότερο ψεκασμένο να αναζητείς αρχαιοελληνικές ρίζες σε έθιμα που αποδεδειγμένα δεν υπήρχαν στην Αρχαία Ελλάδα παρά όσα ψεκασμένα σύμφωνα με εσένα υποστηρίξα εγώ. Και εγώ δεν χαρακτήρισα την άποψη κανενός ψεκασμένη. Εσύ το άρχισες. Και ναι όταν μου γράφεις αυτά για την λύκαινα, όταν υποστηρίζεις οτι ο Παπαρρηγόπουλος έχει δίκιο για την αδιάκοπη (έστω και πολιτιστική) συνέχεια του ελληνισμού υιοθετείς άκριτα τους εθνικιστικούς νεοελληνικούς μύθους. Οσον αφορά τον Εκτορα καλά σας τα λέει, το πρόβλημα με κάποιους από εσάς είναι οτι δεν έχετε ανοχή στη διαφορετική άποψη. Οχι όλοι βέβαια καθώς ειδικά με τον sport billy αν και διαφωνώ η συζήτηση και η αντιπαράθεση ήταν γόνιμη.
Συνεχίζεις τα ίδια και τους χαρακτηρισμούς. Και με μια συνεχή προσπάθεια να μειώνεις τους άλλους επειδή δεν συμφωνούν με τις απόψεις σου. Τες πα δεν το συνεχίζω αλλά θεωρώ περισσότερο ψεκασμένο να αναζητείς αρχαιοελληνικές ρίζες σε έθιμα που αποδεδειγμένα δεν υπήρχαν στην Αρχαία Ελλάδα παρά όσα ψεκασμένα σύμφωνα με εσένα υποστηρίξα εγώ. Και εγώ δεν χαρακτήρισα την άποψη κανενός ψεκασμένη. Εσύ το άρχισες. Και ναι όταν μου γράφεις αυτά για την λύκαινα, όταν υποστηρίζεις οτι ο Παπαρρηγόπουλος έχει δίκιο για την αδιάκοπη (έστω και πολιτιστική) συνέχεια του ελληνισμού υιοθετείς άκριτα τους εθνικιστικούς νεοελληνικούς μύθους. Οσον αφορά τον Εκτορα καλά σας τα λέει, το πρόβλημα με κάποιους από εσάς είναι οτι δεν έχετε ανοχή στη διαφορετική άποψη. Οχι όλοι βέβαια καθώς ειδικά με τον sport billy αν και διαφωνώ η συζήτηση και η αντιπαράθεση ήταν γόνιμη.
Oσες κρίσεις κάνω είναι επί των απόψεών σου και όχι γιά εσένα που άλλωστε δεν σε ξέρω. Και φυσικά δεν μπορώ να δείξω σεβασμό σε απόψεις που δεν μπορούν να στηριχθούν σε τίποτα. Τι πρέπει να κάνω; Να κρύψω το ότι τις θεωρώ τής πλάκας;
@Arisvilla, Ένα θα σου πω...Ο Λέπο είναι οτι πιο απομακρυσμένο μπορείς να φανταστείς απο ψεκασμένο που αναζητεί αρχαιοελληνικές ρίζες.
Με τον Λεπο είχαμε επικές αντιπαραθέσεις στο παλιό πχορουμ, μερικές φορές ξεφεύγανε και σε χαρακτηρισμούς. Μπορεί και να ξανα έχουμε, εξαρτάτε το θέμα και την επιχειρηματολογία. Αλλά στο τέλος τις διαφορές μας λύναμε με επιχειρήματα. Δυστυχώς εσυ απο τέτοια δεν έχεις και πολλά. Αυτα που φέρνεις δεν είναι διαφορετικές απόψεις. Είναι απλά τελείως λάθος χωρίς κανένα στήριγμα στην πραγματικότητα.
@Arisvilla, Ένα θα σου πω...Ο Λέπο είναι οτι πιο απομακρυσμένο μπορείς να φανταστείς απο ψεκασμένο που αναζητεί αρχαιοελληνικές ρίζες.
Με τον Λεπο είχαμε επικές αντιπαραθέσεις στο παλιό πχορουμ, μερικές φορές ξεφεύγανε και σε χαρακτηρισμούς. Μπορεί και να ξανα έχουμε, εξαρτάτε το θέμα και την επιχειρηματολογία. Αλλά στο τέλος τις διαφορές μας λύναμε με επιχειρήματα. Δυστυχώς εσυ απο τέτοια δεν έχεις και πολλά. Αυτα που φέρνεις δεν είναι διαφορετικές απόψεις. Είναι απλά τελείως λάθος χωρίς κανένα στήριγμα στην πραγματικότητα.
Οταν κάποιος ενστερνίζεται τις θεωρίες του Παππαρηγόπουλου τότε a priori η λογική του είναι κοντά σε ψεκασμένο που αναζητεί αρχαιοελληνικές ρίζες. Αυτά που φέρνω εγώ είναι απλώς διαφορετικές απόψεις. Απλώς επειδή έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τους εθνικούς μύθους με τους οποίους έχετε μεγαλώσει για αυτό προσπαθείτε να τις λοιδωρήσετε. Εγώ έφερα και παραδείγματα για αυτά που υποστήριζα και πηγές και βιβλιογραφία. Εσείς μόνο επίθεση και τίποτε άλλο. Και αυτό γιατί δεν μπορείτε με τίποτε να αποδεχτείτε οτι πολλά έθιμα των νεοελλήνων δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους Ελληνες. Οσον αφορά τα γλωσσολογικά του Λεπορέλο κατά τη γνώμη μου ήταν άσχετα με το θέμα και σε λάθος κατεύθυνση. Εγώ μεγάλωσα από πολύ μικρός με την αρχαία ελληνική ιστορία και την βυζαντινή ιστορία. Οταν όμως άρχισα να διαβάζω άλλα συγγράματα πέραν των γνωστών που μας επιβάλλουν να διαβάσουμε ως μαθητές και όχι μόνο άρχισα να έχω μεγάλες αμφιβολίες για τους εθνικούς μας μύθους. Σπουδάζοντας άρχισα να έχω πρόσβαση και σε ξένη βιβλιογραφία αλλά και σε ελληνόγλωσση μη mainstream και πια δεν έχω καμία αμφιβολία για το οτι οι σύγχρονοι νεοέλληνες έχουν ελάχιστη εως καμία σχέση με την Αρχαία Ελλάδα και πολιτιστικά και εθνολογικά. Και φυσικά καμία δισχιλιετής συνέχεια του ελληνισμού δεν υπάρχει. Εσείς πιστεύετε το αντίθετο αλλά πολλοί μη Ελληνες αλλά και Ελληνες επιστήμονες διαφωνούν. Και οι Σλάβοι, όπως και οι Αρβανίτες και οι Βλάχοι έχουν βάλει τη σφραγίδα τους στην εθνολογική αλλά και πολιτιστική διαμόρφωση του νεοέλληνα- ρωμιού και αυτό είναι γενικά αποδεκτό από όλους τους σοβαρούς αντικειμενικούς επιστήμονες. Διαφωνίες υπάρχουν μόνο ως προς το βαθμό που έχει γίνει αυτό.
@arisvilla, γράφεις ανοησίες και υιοθετείς προπαγανδιστική συμπεριφορά που ταιριάζει με τα alternative facts των Alt-right.
Φέρε μου την ανάρτηση του Λέπο που εστερνίζεται τον Παπαρηγόπουλο; που είναι;
Το μονο που σου έφερε είναι οτι δεν ξέρεις γραμματική της ΝεοΕλληνικής γλώσσας και λογικό οτι δεν σ'αρέσει.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.