Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 48026
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 19 Οκτ 2019, 22:03

Nero έγραψε:
19 Οκτ 2019, 19:57
Kauldron έγραψε:
19 Οκτ 2019, 19:48
Nero έγραψε:
19 Οκτ 2019, 18:16


Σ'ευχαριστώ. Επι του πρακτέου πάντως, δεν υπάρχει κάποιος άλλος σκοπός πέρα απο το να αναδείξω την ευημερία που γνώρισε το νησί της Χίου κατα την οθωμανική περίοδο :102:
Τόση ευημερία που το κατέστρεψαν. :fp:
κάνουμε κύκλους μου φαίνεται. Να σου πω, γιατί αρνείσαι τόσο πεισματικά να δεχτείς ότι οι ζωές των ανθρώπων της εποχής μπορεί να μην ήταν παντού και διαχρονικά μία αποκαλυπτικού τύπου κόλαση που δεν έβλεπαν την ώρα γλιτώσουν και ζούσαν σε ένα διαρκές, ασταμάτητο βασανιστήριο;
Ρε Νερο μου νέρο μου, γιατί μου βάζεις λόγια? Τί σου είπα, τί μου λες?
Ζώντας υπό τον Σουλτάνο, ακόμα και αν περνούσες καλά, αν του τη βάραγε του Σουλτάνου σου 'παιρνε το κεφάλι, γιατί έτσι.
Και για να μη λες οτι αυτά ήταν τότε, κλπ, πρώτον ΔΕΝ ίσχυαν αυτά παντού τότε, δεύτερον, ακόμα και ΣΗΜΕΡΑ στην Τουρκία, αυτά ισχύουν. Αν για κάποιο λόγο δε σε γουστάρει ο Έρντο, σου παίρνει το κεφάλι, καταλήγεις σε κάποια φυλακή, και γενικά διαλύεται ολόκληρη η ζωή σου.
Οπότε ο ραγιάς, ζούσε σε διαρκή ΦΟΒΟ. Τί δεν καταλαβαίνεις πές μας.
Kappa έγραψε:
04 Φεβ 2024, 15:56
Κάποιες φορές, τα κρύα απογεύματα του χειμώνα, σκέφτομαι μήπως όλα είχαν εξελιχθεί αλλιώς αν της είχα στείλει dickpick.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40333
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 19 Οκτ 2019, 23:23

Nero έγραψε:
19 Οκτ 2019, 15:38
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
19 Οκτ 2019, 15:06
Εγώ νομίζω ότι μεταφράζεται πολυμήχανος. Π.χ. ο βιομήχανος οδυσσέας :P Να μας πει ο hellegennes που είναι πρώην μεταφραστής σύμφωνα με τα γραφόμενά του
με χειρωνακτική εργασία έχει να κάνει νομίζω, στο κοντεξτ του συγκεκριμένου κιόλας σίγουρα. Αν υπάρχει και με τη σημασία του πολυμήχανου δεν το ξέρω δεν το έχω συναντήσει ποτε
Σε σύγχρονα κείμενα χρησιμοποιείται κυρίως για να καταδείξει εργατικότητα του πνεύματος. Αυτόν που βρίσκει λύσεις. Συνώνυμο του resourceful.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Παλαιοελλαδίτης
Δημοσιεύσεις: 5393
Εγγραφή: 12 Σεπ 2018, 12:51

Re: Οθωμανική Χίος- πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Παλαιοελλαδίτης » 20 Οκτ 2019, 20:13

Nero έγραψε:
18 Οκτ 2019, 18:34
Παλαιοελλαδίτης έγραψε:
18 Οκτ 2019, 18:30
Κλασικό πρότυπο πολυπολιτισμικής συμβίωσης μέχρι τη στιγμή που οι Οθωμανοί ξεκίνησαν να καταπιέζουν τον πληθυσμό λόγω κάποιας εξέγερσης (εδώ η Ελληνική Επανάσταση) φτάνοντας μέχει τη σφαγή (εδώ αυτή του 1822).

Συμφωνώ πως ιστορικά έχει ενδιαφέρον η αρμονική - εντός ή εκτός εισαγωγικών - συμβίωση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία μεταξύ διαφορετικών πληθυσμών και οι διάφορες πτυχές της (π.χ. καθημερινότητα, διαπροσωπικές σχέσεις κλπ), όμως έχω την εντύπωση πως επρόκειτο για μια κατάσταση εξαιρετικά εύθραυστη.
δε διαφωνώ, αλλά και να διαφωνούσα θα όφειλα να δώσω συγχαρητήρια γιατί έκανες τον κόπο να απαντήσεις, σε ένα νήμα που οι περισσότερες απαντήσεις είναι χαρακτηρισμοί, προσβολές, ως και βρισιές :)
Το ξέρω ότι ώρες ώρες είμαι ξενέρωτος και προσπαθώ αντί για βρισιές να γράψω κανονικά επιχειρήματα. :003:

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8147
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Αργομουνιάτικο.....

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 20 Οκτ 2019, 21:03

Nero έγραψε:
18 Οκτ 2019, 17:57
Προκειμένου να διαμορφώσουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τη
συμβίωση Ελλήνων και Τούρκων της Χίου πριν από την καταστροφή του 1822, θα
πρέπει να σκιαγραφήσουμε την εικόνα του Οθωμανού Τούρκου στα μάτια του Χιώτη
υπόδουλου, καθώς και την εικόνα του Ορθόδοξου Χίου, τις συνθήκες της ζωής του
πριν από το 1822, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα του, έτσι όπως αυτός
διαμορφώθηκε από την τουρκική κατάκτηση.

Λόγω της μικρής, αριθμητικά,
παρουσίας οθωμανικού πληθυσμού στο νησί, ο οποίος, όπως είδαμε, διαβιούσε
κυρίως εντός του Φρουρίου,215 αλλά και της χαλαρής οθωμανικής διοίκησης, η
τουρκική κυριαρχία δεν υπήρξε ιδιαίτερα πιεστική και οι Έλληνες της Χίου
απολάμβαναν για μεγάλα χρονικά διαστήματα μία ήρεμη ζωή, ακολουθώντας τους
κανόνες που υπαγορεύονταν από το εθιμικό δίκαιο της πατρίδας τους και την
ορθόδοξη πίστη τους.

Η εικόνα του Οθωμανού ως «Άλλου», κατά την περίοδο στην οποία αναφερόμαστε, αν εξαιρέσουμε τις περιόδους έντασης ή μεμονωμένες περιπτώσεις, δεν ήταν τόσο αρνητική, όπως σε άλλες περιοχές της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας. Η κατάσταση είχε, σε γενικές γραμμές, ως εξής: Οι Τούρκοι αξιωματούχοι είχαν στην ουσία ‘παραδώσει’ τη διοίκηση της πόλης στους Χίους δημογέροντες έχοντας ως μοναδική μέριμνα την είσπραξη των φόρων. Οι απλοί μουσουλμάνοι, σε συνθήκες ηρεμίας, αγωνίζονταν σκληρά για την επιβίωση και επεδίωκαν την ειρηνική συμβίωση με τους χριστιανούς συντοπίτες τους.

Ο περιηγητής De Marcellus (1820), με κάποια υπερβολή, αναφέρει ότι στη Χίο Έλληνες και Τούρκοι ζούσαν τόσο αρμονικά, ώστε οι δεύτεροι αφομοίωσαν την γλώσσα και τα έθιμα των πρώτων.216 Ο Γάλλος περιηγητής Olivier, ο οποίος επισκέφθηκε το νησί το 1792, διαφοροποιεί τον χριστιανικό πληθυσμό της Χίου από τους υπόλοιπους ραγιάδες: «Φθάνοντας στη Χίο ενόμισα ότι μετεκομίσθην εις άλλην χώραν ή εις άλλο κλίμα. Είχα δει τον Έλληνα στενάζοντα υπό τον φρικτότατον ζυγόν του δεσποτισμού, ύπουλον, απολίτιστον δειλόν, αμαθή, δεισιδαίμονα και πτωχόν. Ενταύθα απολαμβάνει σκιάν ελευθερίας, είναι χρηστός, ευγενής, τολμηρός, βιομήχανος, αγχίνους, πεπαιδευμένος και πλούσιος».217 Ο Βλαστός περιγράφει μία ευνομούμενη και ανθηρή κοινωνία και αναφέρει για τους Χίους: «Οι κάτοικοι της Χίου διηρούντο εις πέντε τάξεις: εμπόρους, τεχνίτας, εργαστηριούχους, θαλασσινούς και γεωργούς. Όλοι ήσαν κατά το μάλλον και ήττον πλούσιοι».218 Συνδέει δε την ευδαιμονία της νήσου με το πολίτευμα, την οικονομική ευμάρεια των κατοίκων, την αγάπη για την ιδιαίτερη πατρίδα τους και την προσκόλλησή τους στα χιακά ήθη και έθιμα. Επιπλέον, επιχειρεί ένα ψυχογράφημα των Ορθοδόξων Χίων τονίζοντας ότι είναι «πιστοί και τίμιοι (όσο συγχωρεί το εμπορικό επάγγελμα), οικονόμοι και λιτοί, πλήρεις ζήλου προς την παιδείαν και τις τέχνες, πολιτισμένοι και προς τον πολιτισμόν καθ’ ημέραν βαδίζοντες, ελεύθεροι στάσεων και ταραχών δια το αφιλοπόλεμον, εύθυμοι και κωμικοί», ενώ τονίζει την αφοσίωσή τους στους νόμους και τα ήθη του τόπου τους.219 Ο Αμερικανός φιλέλληνας Jarvis αναφέρει ότι: «Συνδύαζαν οι Χιώτες την παιδεία με την πιο μεγάλη πολυτέλεια, γιατί όλους τους νησιώτες τούς είχαν προσπεράσει στον πολιτισμό και πλησίαζαν τους Ευρωπαίους ωςπρος τα ήθη και τις ενδυμασίες».220

...

Οι εντυπώσεις για τους κατοίκους της Χίου, που αποκόμισαν και κατέγραψαν οι ξένοι περιηγητές που την επισκέφθηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους καθ’ όλη τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας, μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη συνύπαρξη Ελλήνων και Οθωμανών στο νησί, καθώς και για την εικόνα των δύο «Άλλων».

Ο Γάλλος περιηγητής Pierre Belon ήταν ένας από τους πρώτους που επισκέφθηκε το νησί της Χίου λίγα χρόνια μετά την κατάληψή του από τους Τούρκους. Ο Belon αναφέρεται λεπτομερώς στην καταγωγή των κατοίκων και στον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής τους: «Οι κάτοικοι της Χίου είναι μέρος Γενοβέζοι και μέρος Ιταλοί, και οι άλλοι Έλληνες, υποτελείς των Τούρκων, και έχουν ελευθερίαν. Τώρα, διοικείται η Χίος και διάγει κατ’ αρεσκείαν». Πλέκει δε το εγκώμιο των Χίων «οίτινες μολονότι ανατολίται ζώσιν à la Française ou à la Latine, είναι όμως και πολλοί οι θέλοντες να ζώσι Ελληνιστί, όλοι δ’ είναι γενικώς εντελώς ελεύθεροι». Έκδηλος είναι ο θαυμασμός του και για τις γυναίκες της Χίου.225 Ο επίσης Γάλλος περιηγητής Jean Thevenot, που επισκέπτεται τη Χίο στα μέσα του 17ου αιώνα, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Σε πολιτισμικό και κοινωνικό επίπεδο το νησί μπορεί να θεωρηθεί ως πρότυπο προόδου και ανάπτυξης».226

Το υψηλό βιοτικό επίπεδο των Χίων, η σχετική ηρεμία, η ευνομία, η θρησκευτική ελευθερία,228 βασικά χαρακτηριστικά της καθημερινότητάς τους και αποτέλεσμα, ως ένα βαθμό, της πολιτικής των προνομίων που τους παραχώρησε η Υψηλή Πύλη, επηρέασαν οπωσδήποτε τον χαρακτήρα τους και ταυτόχρονα, την εικόνα που διαμόρφωσαν για τους Οθωμανούς κατακτητές. Ο De Marcellus αναφέρεται στο πιο γνωστό προϊόν της Χίου, τη μαστίχα, στην εκμετάλλευση της οποίας αποδίδεται και η εύνοια της βασιλομήτορος (Βαλιδέ σουλτάνας), καθώς: «Η Χίος έχει το πολύ σημαντικό προνόμιο να εξαρτάται κατευθείαν από τη Βαλιδέ σουλτάνα, αφού ένα μέρος από τα εισοδήματα του νησιού ανήκουν στις γηραιές βασίλισσες του παλατιού. Εικοσιτέσσερα χωριά προμηθεύουν στις έμορφες οδαλίσκες το μυρωδάτο προϊόν εξασφαλίζοντας στο ωραίο νησί την εύνοια του κυρίου».229 Η εικόνα της ειρηνικής συνύπαρξης του Χίου υπόδουλου με τον Οθωμανό κατακτητή παρουσιάζεται σε πολλές πηγές, ιστορικές και μη.

...

πηγή: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/45564
συγκινήθηκα ρε γμτ :cry

Οθωμανέλλην


.
Κάνεις νήμα γιά Χίο χωρίς αναφορά στό έθιμο τού Αργομουνιάτικου ;;;

:e040::011:

:a108: ...ψάξε κσί μάθε.... :8)

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών