ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 21 Ιαν 2020, 18:56

ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΜΥΘΟΣ

Οτι οι Αλβανοι είναι ένας λαός....
Ενώ είναι απλά ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ αλλα ΔΥΟ ΦΥΛΕΣ


Βορεια και Nοτια Σιπερία, συμβολη στη χαώδη διαφορά των

Ας αρχίσουμε από κάτι πρόσφατο
Γεγονότα του πολέμου και της κατοχής


http://ikee.lib.auth.gr/record/132386/files/Hoxha.pdf

Αποσπάσματα από την παραπάνω εργασία

''''''Με τη κατάρευση του μετώπου του 1940 πολλοι ορθόδοξοι ενταχθηκαν στην εθνικη αντισταση με το ΕΑΜ Αλβανιας....
σημαντικό ρολο στην επιλογή αυτή
επαιξε οτι και η φυλετικη του συσταση του ΕΑΜ Αλβανιας καθως απαρτιζοταν κυρίως από Τοσκηδες του νότου ''''
'''Το 1942 το ΚΚΑ αρχισε να βρίσκει ανταπόκριση στους πλυθησμους της υπαίθρου
και ιδιαίτερα στο νοτο
στους τοσκικούς πλυθησμούς μπεκτασήδων και ορθοδόξων'
''''Το Νοεμβρη του 1943 ,οι γερμανοι οργάνωσαν επιχείρηση κατα των Κομμουνιστικων ομαδων σε ολη τη χωρα
με αποτελεσμα τον περιορισμων των ανταρτικων δυνάμεων στους ορεινους ογκους του νότου ''''
''''Κατα την απελευθερωση της Σκοδρας απο τις κομμουνιστικές δυνάμεις το Νοεμβριο του 1944 ,ντόπιοι εξεγερμενοι προσπαθησαν να ανακαταλαβουν την πολη...
Την ευθυνη της εξεγερσης την εριξε ο Χοτζα στον καθολικο κληρο ,

Ενβερ Χότζα...
'''Οσο αναφορα την αιρεση των Μπεκτασήδων πολλοί από τους οπαδούς του εδειξαν πατριωτικη σταση
η ιδια κατασταση επικρατει και μεταξυ των ορθοδοξων χριστιανων :
g030:τοσο της ιεραρχιας οσο και και αναφορικα προς τους πιστους...
Η καθολικη εκκλησια και ο κλήρος ηταν εξαιρετικα συντηριτικοι....
Μονο το δικο μας καθεστως ,η δικτατορία του προλεταριατου καταφερε και έθεσε τέρμα στην δωσιλογη δραστηριότητα της καθολικής εκκλησίας''''


Πάμε παρακάτω
Γερμανικό Εγγραφο για τη διαφορα Νοτου - Βορρα
και το ρόλο των Ελλήνων της Σιπερίας
που επιβεβαιωνει ολα τα παραπάνω...

Γερμανικό εγγραφο με ημερομηνία 17.9.1943 οπως το παρουσιαζει ο Γκοντοβος στο περιοδικο Αρδην τευχος 114.....
Εκει αναφέρει μεταξύ άλλων .....
''''''Το πρωτίστως ελληνορθόδοξο και κομμουνιστικά διαβρωμένο νοτιο τμήμα της χώρας ειναι στη μεγαλη πλειοψηφεία του εχθρικό απέναντι στη Γερμανία.
Αντιθέτως η κεντρική και βόρεια Αλβανια δείχνει φιλογερμανική στάση.''''......
'''Το κομμουνιστικό κόμμα μπόρεσε να βάλει πόδι στον ορθοδοξο πλυθησμό της νοτιας Αλβανίας
ο οποίος ειναι αναμεμειγμένος με σημαντικό ποσοστο Ελλήνων
''' :grfl:
Η νοτια Αλβανια και αν μερει η κεντρική κυριαρχούντε σχεδον ολοκληρωτικά από κομμουνιστικές συμμορίες..''.....
''Στη κεντρική και βόρεια Αλβανία υπάρχουν κυρίως εθνικές ομάδες ,ορκισμενοι εχθροί Ιταλων και Κομμουνιστών.
Ηδη ορισμένες εξ αυτων εχουν τεθει στη διαθεση των στρατευμάτων μας''''
Οι περισσοτεροι Αλβανοι δείχνουν σεβασμό απέναντι στον Γερμανό και φροντίζουν να καλιεργησουν μια καλη σχέση μαζί του.''''

Συνεχιζεται ετσι εν πολλοις ο γλωσσικος ,πολιτισμικος, θρησκευτικος, κλπ διαχωρισμος που ειδαμε προηγουμενα .

Στο νότιο τμήμα οι Μπεκτασηδες και οι Ορθοδοξοι ....Στο βόρειο Σουνιτες και Καθολικοί
Εικόνα
Με μωβ οι ορθόδοξοι....

Κάτω οσοι εξ αυτων μιλάνε ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ελληνικα η βλαχικά
Εικόνα
Με κίτρινο οι Βλαχοφωνοι με μπλε οι ελληνόφωνοι :grfl:

Κάποια πρώτα συμπεράσματα..
Παρατηρούμε καταρχάς οτι η ορθοδοξια επιβίωσε στη λεγόμενη ΝΕΑ ΗΠΕΡΟ , σημερινη Τοσκαρία...
Μια πρώτη συνδεση δηλαδή της ελληνοφωνίας -του ελληνικου πολιτισμού με τον ορθοδοξη πίστη :g030:

Παρατηρούμε ομως και κάτι πιο συγκεκριμένο και σημαντικό
Οτι η ορθοδοξία επιβιωσε κυριως και συμπαγώς σε μέρη που
κατοικουντε ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
η κατοικουνταν μεχρι πριν μερικούς αιώνες

α]Απο ελληνόφωνους
β]Από Βλαχοφωνους
γ]Από αλβανοελληνοφωνους η αλβανοβλαχόφωνους
η από σκέτο αλβανοφωνους που συγκατοικούσανε με Ρωμιούς η Βλάχους
Αρά και εδώ διακρίνουμε μια δευτερη λοιπόν συνδεση της ελληνοφωνίας , του ελληνικου πολιτισμικού υπόβαθρου με τον ορθοδοξη πίστη :g030:
Καθόλου τυχάιο οτι οι περιοχες διατηρησης του χριστιανισμου ταυτίζετοντε σχεδόν απόλυτα με τις περιοχες οπου υπάρχουν αρχαιοελληνικα μνημεία

Ποια είναι η Νεα Ηπειρος;;
Εικόνα
Η ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ η αλλιώς ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΛΛΥΡΙΑ-ΙΛΛΥΡΙΑ ΓΚΡΕΚΑ
περιοριστηκε ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΜΑΥΡΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
και συμπιπτει σχεδον απόλυτα με τη σημερινή Τοσκερία


Καταρχήν από τον παραπάνω χάρτη [που συμπιπτει με ΟΛΕΣ τισ αναφορές αρχαίων συγγραφέων ]
Η ΠΑΛΑΙΑ ΗΠΕΙΡΟΣ συνέπιπτε με τη σημερινή Ηπειρο και ΟΛΗ τη σημερινή βορεια Ηπειρο....
Η ''''ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟΣ''' ηταν η ελληνοιλλυρικη πλέον , νοτια Ιλλυρία, και για αυτό ονομάστηκε ΙΛΛΥΡΙΑ ΓΚΡΕΚΑ :grfl:

Αξιοσημείωτο το εξής ...
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ [και όχι οι Αρχαιοι Ελληνες ]
ονόμασαν την περιοχή αυτή ως '''Ιλλυρία Γρεκα''' και ''''Νεα Ηπειρο'''


Ας δούμε και μία αρχαία μαρτυρία
''Ταύτην δή την οδόν εκ των περί την Επίδαμνον και την Απολλωνίαν τόπων ιούσιν
εν δεξιά μεν εστι τα Ηπειρωτικά έθνη κλυζόμενα τω Σικελικώ πελάγει μέχρι του Αμβρακικού κόλπου,
εν αριστερά δε τα όρη τα των Ιλλυριών..Στράβωνος Γεωγραφικά, Ζ', 323.

Παρά την πάροδο χιλιετιών από την πληροφορία του Στράβωνος και παρά τις εν τω μεταξύ παντοειδείς, ιδίως γλωσσικές[24], αλλοιώσεις διατηρούνται ευδιάκριτες πολλές πτυχές του περιπετειώδους και ταραχώδους βίου των κατοίκων των δυο πλευρών του Γενούσου.

Καταρχάς ας δούμε οτι αυτα ήταν και τα όρια του Δεσποτάτου της Ηπειρου 1000 χρόνια μετά..μια ομολογουμένως παράξενη συμπτωση
Εικόνα

Ενω στα χρονια της υστερης τουρκοκρατιας η διαφορα αυτή των πλυθησμων περιξ του Γενουσου ηταν αξιπαρατηρητη από ξενους και Ελληνες μελετητες
''''Επιπλέον,υπάρχουν φυλετικές διαφορές ανάμεσα στους Γκέγκηδες που ζουν στον άγριο βορρά και τους Τόσκηδες στο λιγότερο τραχύ νότο.
Θα έλεγε κανείς πως ανήκουν σε διαφορετικές εθνότητες :o .Κα πράγματι αυτό συμβαίνει.Θα ήταν εύκολο να αποδείξει κανείς πως οι Αλβανοί δεν είναι ένας λαός αλλά μισή ντουζίνα λαοί
. ''''(Frazer,σ. 257-258)

πχ Κ.Δ Σεγιόπουλος '''' τα βόρεια σύνορα της Ηπείρου''' σελ 66
'Η έρευνα των λαογραφικών στοιχείων κατω του Γενουτσου ποταμού και ιδιαίτερα των ιστορικών λειψάνων
[ ηθη έθιμα , τραγουδι ,τροπος συνοικήσεως κλπ] καταδεικνύει οτι η χώρα νότια του Γενουσου
μοιάζει πολύ η μάλλον κατα πάντα προς τη νοτια Ηπειρο
... :grfl:

Ενώ τα ιδια αναφέρει τα ιδια και ο Αινιάν για τους νότιους Αλβανους εχθρους των Ελλήνων κατα το 1821...
''''Η δύναμις του Ομέρ Βρυώνη εσύγκειτο από Αλβανούς έχοντες την αυτήν ενδυμασίαν, τον αυτόν οπλισμόν
και τα αυτά σχεδόν ήθη και έθιμα με τους Έλληνες
[/b][/i]».''''
[Απομνημονεύματα Δημητρίου Αινιάν , Η βιογραφία του Γεωργίου Καραϊσκάκη" σελ 323].


Ενώ και ο Κοσμάς Θεπρωτός αναφέρει..
''Οι Γκέκηδες διαφέρουν πολύ από τους Ηπειρώτες Αρβανίτες ,
κατα τον ιματισμό , το ανάστημα τον οργανισμό και το πνεύμα..'''

Ηπειρωτικά χρονικκά τόμος 6 σελ 58


Αλλά και η γλώσσα η σκιπεταρικη
ηταν μεν η ίδια στις 2 αυτές διαφορετικές φυλές
αλλά με μεγάλες διαφορές προφοράς ,συνταξης και λεξιλογίου.

Μερικές χαρακτηριστικές μαρτυρίες

George Finley σελ 80 ''Η Ιστορία της ελληνικής επαναστάσεως'''
'''Εις Γκέκας και είς Τόσκας δεν εννοούσι αλλήλους κατα την πρώτη συνάντησην..'''

'''Ή διαλεκτική διαφορά μεταξύ Γκέκηδων και Τόσκηδων εΐναι τοιαύτη
ώστε ό αλβανόφιλος Hahn
αναφέρει δτι
οί απεσταλμένοι τοϋ Άλή πασα τών ’Ιωαννίνων πρός τον Μουσταφα πασαν τής Σκόδρας, αν και ’Αλβανοί την καταγωγήν,
ήσαν ύποχρεωμένοι νά έχουν μαζί τους καί διερμηνείς , έάν τυχόν οΐ ίδιοι δέν έγνώριζον τήν Γκέγκικην γλώσσαν»


Οι ιδιοι οι Ελληνες το 1821 διαχώριζαν Γκέκηδες και Τόσκηδες-Αλβανούς σαν να ηταν 2 διαφορετικοί λαοί

Δημήτριος Αινιάν σελ 232 ''Απομνημονευματα Καραισκάκη κι αλλων αγωνιστών'''
'''Οι εχθροι επιτίθεντο εις το χωριό από τρία διαφορετικά μέρη,
από δεξιά οι Αλβανοί ,
κατά πρόσωπο οι Χαλδουπηδες
από δε αριστερά οι Γκέκηδες
..'''

Φραντζής, Αμβρόσιος, Επιτομή της Ιστορίας της αναγεννηθείσης Ελλάδος Τόμος 2
'''Καθότι αυτοί Γκέκηδες όντες και Αλβανοί κατηφάνησαν πολλούς Αραβας και αναχώρησαν δια την πατρίδα των'''


Και ο Σουρμέλης σελ 174 '''Ιστορια των Αθηνών''' ,
αναφέρει κάτι παρόμοιο....
''''Ησαν μετ αυτων πολλα γενη βαρβαρων,Βοσνακηδες,Γκεκηδες ,Aλβανοι ,Ασιανοι ...
Οι Γκέκηδες καθοπτώμενοι αλαζονικώς των Αλβανώνν
,οτι εδήχθησαν άνανδροι στη κατάληψη του Λεονταρίου''

Ο Τρικούπης αναφέρει στην πολιορκία της Ακρόπολης υπό τον Κιουταχή
περιστατικό όπου Αλβανοί ειρωνεύονται :a015: Γκέγκηδες μετά από αποτυχημένη έφοδό τους. .

Ακομα και προσεχτικοι ξενοι περιηγητες οπως ο Πουκεβιλ τους διαχωρίζουν ...
'''''.... τή ταχύτητει τής οπισθοχωρήσεως ενέπεσαν εν τώ μέσω τήν Γκέκηδων Σκυπετάρων
οίτινες έκραζον ότι τούς εδολοφόνουν ,καί ότι οι Αλβανοί Ηπειρώται
τούς επρόδιδον.
[Απομνημονεύματα Πουκεβίλ β]

Ακόμη μία μαρτυρία
[Χρυσανθακόπουλος Απομνημονεύματα περί της Ελληνικής Επαναστάσεως - Τόμος β΄ ]
Ανέφερε προς τους Ελληνες ένας Αλβανός λιποτάκτης
'''Και αν θελετε να φυγετε να περασετε απο το ταμπούρι το δικό μας , αλλά να φυλάγεσθε από τους Γκέκηδες μην σας βαρέσουν....
Aυτά είπε ο Αλβανός προς τον Σταυρόπουλο...
Τα οχυρώματα των Αλβανων δεν τους βάρεσαν , από τα δε Γκέκικα ταμπούρια οι Γκέκηδες δεν βγήκαν καθόλου από αυτά'''


Κασομουλης σελ 198 ''Ενθυμήματα στρατιωτικά της Επαναστάσεως των Ελλήνων 1821-1833''' Τόμος 1...
'''Οι Τούρκοι εις αυτόν τον πόλεμο εφάνησαν ως 4.000 ,Αλβανοί ,Γκέκηδες και Κόνιαροι..'''


Η επιστολή του ΥΨΗΛΑΝΤΗ στους αρχηγους των Τοσκικών στρατευμάτων κατά την έναρξη της επανάστασης
Φιλήμων τόμος Δ σελ 447 ,Δοκιμιο περι της ελληνικης επαναστασεως...
'''ΑΝΔΡΙΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ....ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ ΜΕΤΟ ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΙ ΤΟΣΚΗΔΕΣ''''
'''Αλλα εσεις ω ανδρίοι Τόσκηδες δεν κατάγεσθε από τους μικρόψυχους ανατολίτας ... αλλά είστε απόγονοι των προγόνων μας ηρώων...'''

Και ο Σουλιώτης Κουτσονίκας αναφέρει στη σελίδα 263 στον τόμο Δ του βιβλίου του ''γενική ιςτορία της Ελληνικής Επαναστασεως''''
''''Φιλοτημηθέντες δε οι Αλβανοί και οι Γκέκηδες έκαμαν έφοδο αλλά αποκρούσθησαν ..'''
Ενώ στη σελίδα 274 αναφέρει
'''....έτρεψε σε φυγή του εχθρούς Αραβας ,Αλβανούς και Γκέκηδες...''''

Ενώ στη σελίδα 135 του Τομος Β αναφέρει τα εξείς για τη διαφορά Γκεκηδων και Τοσκηδων
http://arvanitis.eu/wp-content/uploads/ ... %CF%82.pdf

Για του Τοσκοφωνους ως το Ντουράτσο-Δυρράχιο ....
''προερχοντε εκ της ελληνικής φυλής ,
διαφέροντες μονο κατα τη διαλεκτο
αλλα έχοντες την αυτη φυσιογνωμια,νοημοσύνη τα αυτά ήθη έθιμα σύμφωνα με τα των κατοίκων της ελευθέρας Ελλάδας
.... εκ των εθιμων μετεβληθησαν οσοι παρεδεχθησαν τον ισλαμισμο
.....

Ενω για τους Γκέκηδες αναφέρει ....
'''...Εις τους κατοικους της Ιλλυριας δεν βλεπει τις τα αυτα πραγματα
γιατι αν μεταβη στα ενδοτερα ,προς το Ιλλυρικο.
αμεσως παρουσιαζοντε
φυσιογνωμιαι διαφορετικαι,
αναστηματα μεγαλυτερα ,
γλωσσα τραχυτερα,
και ηθη διαφορετικα
..

Μπορεί να είναι υπερβολική η αναφορά του σε'''''' ελληνονγενείς Τοσκηδες''''
αλλά δειχνει οτι η διαφορετικότητα αυτη των αρχαίων χρόνων
εντεύθεν του Σκουμπι ποταμού
διατηρήθηκε ως τα νεότερα χρόνια

πράγμα αξιοσημείωτο

Και όλα αυτά από τον Σουλιώτη Κουτσονίκα , κάποιον dhlad;h , που οι Αλβανοι fασιστες βαφτίζουν ως ..Αλβανό


Για τους Αλβανοτσάμηδες την μεικτή καταγωγή των οποίων παρατήρησε και ο Γούντχαουζ...
Πιο συγκεκριμένα, στην αναφορά του με τίτλο «Σχετικά με τους Τσάμηδες» της 16ης Οκτωβρίου
του 1945 αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι Τσάμηδες ανήκουν φυλετικά εν μέρει στην
τουρκική, στην αλβανική και στην ελληνική φυλή.


Είναι επίσης χαρακτηριστικο οτι μόνο οι νοτιότεροι των Τοσκηδων είχαν οι ΙΔΙΟΙ αίσθηση της συγγένιας τους με τους Ελληνες
http://balkaneana.eu/explore/uploads/pd ... 93f68a.pdf
Για τις επαρχίες Λεσκοβικιου ,Καραμουρατιάς κλπ αναφέρει
''Στην πλειοψηφεία τους οι μουσουλμανικοί αυτοι πλυθησμοί ,
αν και θεωρουσαν, όπως ολοι οι Τοσκηδες,οτι είναι συγγενικός λαός με τους Ελληνες
...''''

Σπυδίδων Σπυρομήλιος ''Αλβανοί και Αλβανισται'' σελ 28,αναφερόμενος για τους Λιαμπηδες Κουτσιώτες μουσουλμάνους
''''Πως είναι δυνατόν να λησμονηθεί αυτός ο σύνδεσμος αυτός αφού από της αλλαξοπιστίας των δεν ελησμόνησαν την συγγένεια αίματος'''

Σελ 80 Ζωτος Μολοσσος ,Ηπειρωτικαι μελέται
Αναφέρει εκεί ότι Οι ΝΌΤΙΟΙ Τουρκαλβανοί [Αργυροκάστρου , Πρεμετής κλπ ] λέγουν για τους Ρωμιους συντοπίτες τους
''γιάστε νγκα Μπέσα Γεμι Βλεζερ'''
τουτέστιν '''Εξω από τη πίστη είμαστε αδέρφια'''


Από που ήρθαν οι Ελληνες Αρβανίτες;;;

Μα από τα πιο ''ελληνικά μερη της σημερινής Τοσκαριάς''''....


Πάμε στα σοβαρα....

Από που ήρθε η πλειοψηφεία των Ελληνων Αρβανιτων;;;

Το σημαντικό είναι οι παραδόσεις των ιδιων των Αρβανίτων όπως κάποτε είχε παρουσιάσει ο Μπουας.
¨Το κείμενο που ακολουθεί είναι απ' το βιβλίο “Athenes, Ancienne et Nouvelle” του Guillet de la Guilletiere, 1676, σελίδα 89.
'''Ils sont en par....... Magnottes sont sur mer...”

Μτφ
''''Ενα μέρος τους [δηλ των Αρβανιτων της Αττικής ] προέρχεται ...
απ' τα μέρη που είναι κοντά στην Απολιμένα και την Σαπόζα
κι ένα άλλο απ' την περιοχή της Ηπείρου κοντά στα βουνά της Χειμάρας'
'''.

Τα μερη αυτα ειναι η Μουζακιά και εν μερει Μαλακάστρα και Λιαπουριά
Οπου ω τι συμπτωση έχουμε τα παρακάτω αξιοσημείωτα...


ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ Κουτσονίκας Λάμπρος σελ 94 Τόμος Α.
''Oι της Ηπειρου Αλβανοί διδουν ως κυριοτέρα ονομασία της φυλής τους τη του Σκιπεταρη..
Μονο οικάτοικοι της Αρμπαρίας ονομάζοντε εξαιρέτως Αρμπαρ
''''


Σαμι Φράσερι
Η Αλβανία: τι ήταν, τι είναι και τι θα απογίνει) σελ 1
'''''Αλλά εμείς από μόνοι μας
με τη λέξη “Arbërë” έχουμε συμπεριλάβει μόνο μια φυλή του έθνους μας, την οποία
ονομάζουμε και “Lap
, ''''

Travels in northern Greece / by William Martin Leake.
σελ257
''Η Λιαπουριά κάποιες φορές καλείτε από τους Αλβανούς ως Αρμπερία'''
σελ252
''Αλλά αυτό το όνομα δεν είναι γνωστο η τουλαχιστον ποτε δεν χρησιμοποιηται από τους ιθαγενείς
οι οποίοι ονομάζουν τη χώρα Σιπερια και τον Αλβανο ως Σκιπεταρ
'''

ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΚΆΤΩ
Në Berat, për shembull, arbër është quajtur banori i Muzaqesë'
''Μεχρι πριν λίγα χρόνια ο κατοικος του Μπερατιου αποκαλούσε ως Αρμπερ τον κατοικο της Μουζακιάς '''

Με λίγα λόγια οι Τοσκηδες καλούσανε ως Αρμπερεσους τους κατοικους της Παράλιας Αλβανίας νοτίως του Δυρραχίου ως τα βουνά της χειμάρας


Kurse në Gjirokastër është shënuar kjo këngë popullore:
Στο Αργυρόκαστρο [ Λουντζερία ] είναι γνωστό το παρακάτω παραδοσιακό τραγούδι .
Nusja jonë arbërore Arbërore;
E bardha si qumështore Arbërore
E kuqe si kokërr molle Arbërore.[25] [26]

[25]V. edhe shembuj të tjerë te: Ç abej, Studime etimologjike, II, p. 64.
[26]Cituar sipas: Çabej, Studime etim., II, 64.



Βλέπουμε δηλαδή ότι το ονομα Αρμπερ-Αρμπερες
έχει ως σημερα επιβιωσει μεταξυ των Σκιπεταρων

και με αυτό αυτοί δεν προσδιορίζουν τον εαυτο τους ούτε τους προγόνους τους g030:
αλλά μονάχα τους κατοικους μιας συγκεκριμένης περοχής , της σημερινής παράλιας Τοσκερίας

δηλ, απο Μουζακιά ως Λαμπερία.
Και είναι ακριβώς τα μέρη από τα οποία οπω είδαμε παραπάνω προήλθαν οι περισσοτεροι Ελληνες Αρβανίτες
:grfl:


Τι στοιχεία έχουμε για αυτή τη περιοχή;
Συνταρακτικα στοιχεια

Mιχάλης Κοκκολάκης
Κάνει αναφορά στη Σελίδα 51 '''το ύστερο Γιαννιώτικο Πασαλίκι : χώρος, διοίκηση και πληθυσμός στην τουρκοκρατούμενη Ηπειρο (1820-1913),]'''
''''ελληνικό τοπωνυμικό υπόστρωμα των αλβανόφωνων περιοχών
στις παράλιες πεδινές ζώνες
Φαναριού, Πλαταριάς και Μουζακιάς :
o:o
Δηλαδή στις παράλιες περιοχές Φαναρίου και Μουζακιάς
έχουμε ....ελληνικο τοπονυμιακό υπόστρωμα :grfl:

''''Με δεδομένο το
ελληνικό υπόστρωμα του αλβανικού ιδιώματος της Μουζακιάς :):) (Tzitzilis 1997),''''
παρατηρούνται αξιοσημείωτα γλωσσοπολιτισμικά ισόγλωσσα με την Κ. Ιταλία και τα Επτάνησα
''''Kυριαζής 2012
Δηλαδή στη μονόγλωσση-αλβανόφωνη Μουζακιά
η αλβανικη γλώσσα που ως σήμερα μιλιέται εκεί
έχει ..ελληνικο γλωσσικό υπόστρωμα.




Μια αλλη μαρτυρία απο το 1570 αυτή τη φορά για την ιδια περιοχή και εξηγεί εν μέρει τα παραπάνω
'Da Dulcino finno alla Valona si usa anco ligua Greka''' :grfl:
Δηλαδη απο το Δουλτσινο ως την Αυλωνα ομιλειτε ακομα η ελληνικη γλωσσα

Εικόνα
Ιδου λοιπόν τα [τότε] έρημα σχεδόν μέρη από τα οποία κατήλθε η πλειοψηφεία των Ελλήωνν Αρβανιτών


Ολα αυτά βεβαια δεν έχουν καμία σχέση με τους Γκέκηδες της κεντρικής και Βόρειας Αλβανίας .

Υπάρχουν Αλβανοι που ισχυρίζοντε οτι μόνο αυτοί είναι οι '''γνήσιοι''' και αυτοί φυσικά βρίσκοντε
όχι στον νότο αλλά στον απώτατο βορρά[/b]
Ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του «Οι λαοί των Βαλκανίων» εκδόσεις '''ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ''' Αθήνα 1994 σελ181 γράφει:
«…………..οι Κοσσυφοπεδίτες Αλβανοί ισχυρίζονται πως αυτοί είναι οι ‘γνήσιοι’ Αλβανοί!»

Και είναι λογικό αφού οι Κοσσοβάροι και οι βορειοαλβανοί Γκέκηδες κατοικούσαν εκτος Νεας Ηπειρου..
είχαν ερθει από τις περιοχες της Βοσνίας....


Οι Γκέγκηδες κατοικούν σήμερα, στην πλειοψηφία τους, την περιοχή της βόρειας Αλβανίας και του Κοσόβου. Ομως, σύμφωνα με τις δικές τους παραδόσεις, οι Γκέγκηδες δεν είναι αυτόχθονες των περιοχών που ακτοικούν σήμερα αλλά ήρθαν στα μέρη εκείνα απο διάφορες άλλες περιοχές αλλά κυρίως απ' την Βοσνία. Ας το δούμε αυτό.

Το 1908 η (Αλβανόφιλη) Βρετανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Mary Edith Durham επισκέφθηκε την βόρεια Αλβανία κι, ανάμεσα σε άλλους, τις “φυλές” των Γκέγκηδων. Κι οι Γκέγκηδες της είπαν πως, σύμφωνα με τις δικές τους (προφορικές) παραδόσεις, δεν κατοικούσαν πάντα σ’ εκείνα τα μέρη, αλλά πως είχαν έλθει εκεί προερχόμενοι κυρίως απο την Βοσνία η την Ερζεγοβίνη. Κι η Durham κατέγραψε αυτές τις (προφορικές) παραδόσεις στα βιβλία της “High Albania and its Customs in 1908”, “High Albania” και “Some Tribal Origins, Laws and Customs of the Balkans”.

Παρ' όλο που, για την υπόθεση που εξετάζουμε, το βιβλίο που ίσως θα ταίριαζε καλύτερα θα ήταν το “Some Tribal Origins, Laws and Customs of the Balkans” το οποίο αναφέρεται πιο αναλυτικά απ' τα υπόλοιπα στην καταγωγή των Γκέγκηδων αλλά κι άλλων πληθυσμών της ίδιας περιοχής, θα χρησιμοποιήσουμε εδώ κείμενα απ' το πιο “λιτό” και συνοπτικό βιβλίο της M.E. Durham το οποίο είναι το “High Albania and its Customs in 1908”.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απ' το βιβλίο της Mary Edith Durham “High Albania and its Customs in 1908”, σελίδα 454. Στο κείμενο αυτό η M.E. Durham καταγράφει τις (προφορικές) παραδόσεις των Γκέγκηδων της Maltsia e Madhe σχετικά με την καταγωγή τους.

“These tribes are divided into several marked groups. The first group Ι visited was Maltsia e madhe,......... precise district unknown.”

Ας το μεταφράσουμε...

"Αυτές οι “φυλές” διαιρούνται σε αρκετές “ξεχωριστές” ομάδες. Η πρώτη ομάδα που επισκέφθηκα ήταν της Maltsia e Madhe , της Μεγάλης Ορεινής Γής. Αυτή αποτελείται από πέντε μεγάλες “φυλές” και τρείς μικρές. Κάθε μία απο τις τέσσερεις απο τις πέντε μεγάλες [“φυλές”], διηγείται πως οι πρόγονοι της ήρθαν απο τον βορρά με τις οικογένειες τους δεκατρείς η δεκατέσσερες γενιές πριν, υποχωρώντας απο τους Τούρκους που προέλαυναν. Σε μερικές περιπτώσεις βρήκαν έρημη γη και εγκαταστάθηκαν σ’ αυτή. Σε άλλες, πολέμησαν με τους ανθρώπους που κατοικούσαν ήδη την γη και τελικά εγκαταστάθηκαν ανάμεσα τους. Αυτούς, τους προηγούμενους κατοίκους, τους αποκαλούν Άνα, το οποίο, στο σύγχρονο Αλβανικό Λεξικό ερμηνέυεται ως “αυτόχθονες...”

Παντρεύτηκαν με τους Άνα. Λίγες οικογένειες στους Hoti εξιστορούν ακόμη την απ’ ευθείας καταγωγή τους απο τους Άνα, από την πατρογονική γραμμή. Και οι τεσσέρεις αυτές “φυλές” (Skreli, Hoti, Gruda, Kilmeni) διηγούνται πως ήλθαν απ' την Βοσνία ή την Ερζεγοβίνη, χωρίς να γνωρίζουν την ακριβή περιοχή...”''

Σε σχέση με τον χρόνο “άφιξης” τους στην βόρεια Αλβανία, η αλήθεια είναι πως όλες οι φυλές των Γκέγκηδων δεν έφτασαν ταυτοχρονα σ' εκείνα τα μέρη. Μία απ' αυτές τις φυλές έφθασε πολύ νωρίτερα απ' τις υπόλοιπες, γύρω στα 1350, κι “άνοιξε” τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Αυτή η “φυλή” ήταν οι “Κράσνικι” η οποία “ήλθε” σ' εκείνα τα μέρη για να “βοηθήσει” την οικογένεια/δυναστεία των Δουκατζίνη. Κι επειδή αυτή η ομάδα “υπηρέτησε” εκείνη την δυναστεία, πήρε και το όνομα Δουκατζίνη.

Επιβαιωση της καθοδου τους μεσα πο πολιτισμικα στοιχεια.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι απ' το βιβλίο “Albanian Folk Verse: Structure and Genre” του Σκυπετάρου (πατριώτη) διανοούμενου Arsi Pipa, σελίδες 126-127. Αναφέρεται στα επικά τραγούδια των Γκέγκηδων.

“An area in northern Albania including Malci e Madhe, Dukagjin, and Kosove, cultivates a particular genre of epic songs sung .........he same with minor modifications...”.

Ας το μεταφράσουμε...

“Σε μία περιοχή της βόρειας Αλβανίας που περιλαμβάνει την Maltsia e Madhe, την [περιοχή του] Δουκατζίνη και το Κόσοβο “καλλιεργείται' ένα ιδιαίτερο είδος “επικών τραγουδιών” τα οποία τραγουδιούνται με την χρήση της lahute, ενός [μουσικού] οργάνου που είναι το ίδιο με την Σερβο-Κροατική gusla. Ενα συνηθισμένο όνομα γι' αυτά τα τραγούδια είναι “ kange kreshnikesh”, [δηλαδή] “ηρωϊκά τραγούδια”. Η λέξη kreshnik προέρχεται απ' την [λέξη] “krajisnik” (Σερβο-Κροατικά “krajina”, σύνορο) που αντιστοιχεί στην Ελληνική “ακρίτης”, “στρατιώτης των συνόρων”, “miles limitaneus” (=στρατιώτης των συνόρων). Αυτά τα τραγούδια είναι όντως τραγούδια των συνόρων, ακριβώς όπως εκείνα που αποτελούν τον “κύκλο” του Διγενή Ακρίτα. Σύμφωνα με τον Stavro Skendi, τα Αλβανικά “ηρωϊκά τραγούδια” (kreshnike) προέρχονται απ' τα Βοσνιακά “επικά τραγούδια”. Τα περισσότερα απ' τα “θέματα” είναι τα ίδια, αν κι η “ανάπτυξη” τους συχνά αποκλίνει, αντικατοπτρίζοντας ηθικές και εθνικές διαφορές. Όταν οι Τούρκοι κατέλαβαν την Κροατία στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα), δύο απ' τις περιοχές της, η Lika και η Krbva, έγιναν μία συνοριακή ζώνη στην οποία οι Τούρκοι κι οι Σλάβοι έδωσαν αιματηρές μάχες. Ο Mujo κι ο Alil (Αλβανικά: Muji και Halili), οι γιοί ένος Τούρκου “ιππότη” που κυριαρχούσε σ' εκείνη την περιοχή, ξεχώρισαν σ' εκείνες τις μάχες, και “ξεκίνησαν” την δημιουργία πολλών “επικών τραγουδιών”.

Σαν αποτέλεσμα της Αλβανικής επέκτασης στα Μετόχια, το Κόσοβο και το Σαντζάκ προς τα τέλη του 17ου αιώνα οι Γκέγκηδες ήλθαν σ' επαφή με τους Ερζεγοβίνιους και τους Βόσνιους οι οποίοι είχαν ήδη μεταστραφεί στον Μωαμεθανισμό. Εφόσον κι οι ίδιοι οι Γκέγκηδες ήταν ήδη Μουσουλμάνοι κι αφού τα Βοσνιακά τραγούδια “επαινούν” τους Μουσουλμάνους που μάχονται ενάντια σε Ορθόδοξους Σλάβους, τους παραδοσιακούς εχθρούς των Γκέγκηδων, Μουσουλμάνων και Καθολικών, οι Γκέγκηδες υιοθέτησαν και “καλλιέργησαν” αυτά τα τραγούδια. Οι πιο όμορφες ραψωδίες μπορούν πραγματικά να βρεθούν ανάμεσα στους Καθολικούς Γκέγκηδες, μια απόδειξη πως η εθνικότητα, κι όχι η θρησκεία, είναι αυτό που έχει διαχρονική αξία για τους Αλβανούς. Υιοθετώντας τον “κύκλο” Muji-Halil, οι Γκέγκηδες διατήρησαν ανέπαφο το γεωγραφικό υπόβαθρο. Οι δύο ήρωες δίνουν τις μάχες τους πολύ μακριά απ' την Αλβανία: η [πόλη] Jutbine (Udbine) κι η (Velika) Kladusha, δύο κύριες “ηρωικές τοποθεσίες” βρίσκονται στην “καρδιά” της Κροατίας, νότια και βόρεια απ' το Bihac αντίστοιχα, ενώ ακόμη ένα “κέντρο” το Sinje (Sinj) βρίσκεται βόρεια απ' το Σπαλάτο (Spilt). Οι ήρωες κι οι ηρωίδες είναι επίσης ίδιοι με μικρές τροποποιήσεις...”

Ας το αναλύσουμε...

Στις περιοχές που κατοικούν οι Γκέγκηδες, λέει ο (Σκυπετάρος πατριώτης διανοούμενος) Arshi Pipa τραγουδιέται ένα “ιδιαίτερο” είδος επικών τραγουδιών, που έχουν αντίστοιχίες με τα Ελληνικά ακριτικά τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα. Όπως και τα τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα, αυτά τα επικά τραγούδια εξυμνούν τα ηρωϊκά κατορθώματα μιας ομάδας ανθρώπων που ζεί σε κάποια συνοριακή περιοχή και μάχεται εναντίον “εχθρικών” πληθυσμών που ζούν στις γειτονικές περιοχές.

Αυτό βέβαια δεν είναι παράξενο. Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαϊκοί λαοί έχουν αντίστοιχα επικά τραγούδια. Κι αυτά τα επικά τραγούδια έχουν μία χρησιμότητα για τους ερευνητές. Απ΄τα τοπωνύμια που αναφέρονται σ' αυτά τα τραγούδια μπορεί κάποιος να προσδιορίσει την συνοριακή περιοχή στην οποία έζησε ο λαός που τα πρωτοδημιούργησε. Ετσι, για παράδειγμα, τα τραγούδια του κύκλου του Διγενή Ακρίτα μας “οδηγούν” στα σύνορα του Βυζαντινού κόσμου με τον Αραβικό. Θα περίμενε λοιπόν κανείς κάτι αντίστοιχο και για τα επικά τραγούδια των Γκέγκηδων. Όμως αυτό δεν συμβαίνει. Αντί τα τοπωνύμια των επικών τραγουδιών των Γκέγκηδων να βρίσκονται στην βόρεια Αλβανία ή ακόμη και το Κόσοβο, όπως θα περίμενε κανείς, τα τοπωνύμια αυτά εντοπίζονται σε περιοχές που είτε βρίσκονται σήμερα στην Κροατία, είτε στην Βοσνία. Με άλλα λόγια οι ήρωες των επικών τραγουδιών των Γκεγκηδων δεν ζούσαν στην βόρεια Αλβανία αλλά στην Βοσνία.

Ποια είναι η εξήγηση γι' αυτην την “παραδοξότητα”; Οι Σκυπετάροι διανοούμενοι δεν μπορούν βέβαια να αρνηθούν την Βοσνιακή καταγωγή αυτών των επικών τραγουδιών. Όμως ταυτόχρονα δεν μπορούν να αποδεχθούν και μία συνύπαρξη των Γκέγκηδων με τους Βόσνιους στην περιοχή της Βοσνίας αφού κάτι τέτοιο θα κατέρριπτε τον “μύθο” της “αυτοχθονίας” των Γκεκηδων Σκυπετάρων στην βόρεια Αλβανία και στο Κόσοβο, έναν καθαρά πολιτικό μύθο.

Για να “ξεπεράσουν” αυτό το πρόβλημα οι Σκυπετάροι διανοούμενοι “ανακάλυψαν” τον “δανεισμό” των επικών τραγουδιών απ' τους Βόσνιους και τους Ερζεγοβίνιους στα τέλη του 17ου αιώνα, όταν οι πρόγονοι των Σκυπετάρων του Κοσόβου “εισήλθαν” υποθετικά απ' την βόρεια Αλβανία στο Κόσοβο, στα Μετόχια και στο Σαντζάκ. Όμως η αλήθεια είναι πως οι Σκυπετάροι του Κοσόβου, οι οποίοι όντως εισήλθαν στις περιοχές εκείνες στα τέλη του 17ου και στις αρχές του 18ου αιώνα, δεν δανείστηκαν τα επικά τραγούδια απ' τους Βόσνιους, όπως υποθέτουν οι Σκυπετάροι διανοούμενοι, αλλά τα έφεραν μαζί τους, απ' την Βοσνία, απ' όπου κι αυτοί προέρχονταν.
Οι Σκυπετάροι του Κοσόβου προέρχονται, κατά κύριο λόγο, απ΄την “φυλή” των Χότι. Κι όπως οι “αυθεντικοί” Χότι, προέρχονταν κι αυτοί απ' την Βοσνία. Κι αυτό δικαιολογεί την “σίγουρη” Βοσνιακή προέλευση των Σκυπετάρικων επικών τραγουδιών.

Ετσι εξηγουντε τα επικα τραγουδια των Κοσσοβάρων για τους μουσουλμάνους




και τον Αρβανιτων για τον Μικροκωνσταντίνο
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ρουμ την 21 Ιαν 2020, 20:50, έχει επεξεργασθεί 8 φορές συνολικά.

Giorgos 574

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 21 Ιαν 2020, 19:50

Ρουμ έγραψε:
21 Ιαν 2020, 18:56
Και είναι λογικό αφού οι Κοσσοβάροι και οι βορειοαλβανοί Γκέκηδες κατοικούσαν εκτος Νεας Ηπειρου..
είχαν ερθει από τις περιοχες της Βοσνίας....

Το 1908 η (Αλβανόφιλη) Βρετανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Mary Edith Durham επισκέφθηκε την βόρεια Αλβανία κι, ανάμεσα σε άλλους, τις “φυλές” των Γκέγκηδων. Κι οι Γκέγκηδες της είπαν πως, σύμφωνα με τις δικές τους (προφορικές) παραδόσεις, δεν κατοικούσαν πάντα σ’ εκείνα τα μέρη, αλλά πως είχαν έλθει εκεί προερχόμενοι κυρίως απο την Βοσνία η την Ερζεγοβίνη.

Σε σχέση με τον χρόνο “άφιξης” τους στην βόρεια Αλβανία, η αλήθεια είναι πως όλες οι φυλές των Γκέγκηδων δεν έφτασαν ταυτοχρονα σ' εκείνα τα μέρη. Μία απ' αυτές τις φυλές έφθασε πολύ νωρίτερα απ' τις υπόλοιπες, γύρω στα 1350
Όταν λες ότι οι Γκέγκηδες κατέβηκαν από τη Βοσνία το 14ο αιώνα εννοεις όλοι ή ένα μέρος τους;
Αν προήλθαν ολοι από εκει πως μιλάνε αλβανικά σήμερα;

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 21 Ιαν 2020, 19:54

Giorgos 574 έγραψε:
21 Ιαν 2020, 19:50


Όταν λες ότι οι Γκέγκηδες κατέβηκαν από τη Βοσνία το 14ο αιώνα εννοεις όλοι ή ένα μέρος τους;
Αν προήλθαν ολοι από εκει πως μιλάνε αλβανικά σήμερα;
Βρε Γιωργη δεν ξερω αν ηταν ολοι...δεν είπα αλλωστε ολοι
Αλβανικα γιατί να μην μιλάγανε στη Βοσνία τοτέ;;;

Giorgos 574

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 21 Ιαν 2020, 20:00

Ρουμ έγραψε:
21 Ιαν 2020, 19:54
Giorgos 574 έγραψε:
21 Ιαν 2020, 19:50


Όταν λες ότι οι Γκέγκηδες κατέβηκαν από τη Βοσνία το 14ο αιώνα εννοεις όλοι ή ένα μέρος τους;
Αν προήλθαν ολοι από εκει πως μιλάνε αλβανικά σήμερα;
Βρε Γιωργη δεν ξερω αν ηταν ολοι...δεν είπα αλλωστε ολοι
Αλβανικα γιατί να μην μιλάγανε στη Βοσνία τοτέ;;;
Γιατί η κοιτιδα στην οποία κατέληξαν οι γλωσσικοι πρόγονοι των αλβανόφωνων θεωρείται η περιοχή γύρω από το Δυραχιο. Επίσης σήμερα η αλβανοφωνια φτάνει μέχρι το νότιο Μαυροβούνιο.
Δεν υπάρχουν πηγές που να αναφέρουν αλβανόφωνους στη Βοσνία το μεσαίωνα.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 21 Ιαν 2020, 20:02

Giorgos 574 έγραψε:
21 Ιαν 2020, 20:00

Γιατί η κοιτιδα στην οποία κατέληξαν οι γλωσσικοι πρόγονοι των αλβανόφωνων θεωρείται η περιοχή γύρω από το Δυραχιο. Επίσης σήμερα η αλβανοφωνια φτάνει μέχρι το νότιο Μαυροβούνιο.
Δεν υπάρχουν πηγές που να αναφέρουν αλβανόφωνους στη Βοσνία το μεσαίωνα.
Λαθευεις ... ασε που με το σκεπτικο σου γενικα δεν υπαρχουν αναφορες..
αυτο όμως δεν σημαινει οτι δεν υπηρχαν αλβανοφωνοι

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 25 Ιαν 2020, 14:13

Giorgos 574 έγραψε:
21 Ιαν 2020, 19:50


Όταν λες ότι οι Γκέγκηδες κατέβηκαν από τη Βοσνία το 14ο αιώνα εννοεις όλοι ή ένα μέρος τους;
Αν προήλθαν ολοι από εκει πως μιλάνε αλβανικά σήμερα;
Αν εγραψα ''ολοι'' γραψε ..λαθος... θα το διορθωσω

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 14:27

Σημερα θα ασχοληθούμε με τη Χειμάρα και τη προπαγάνδα των Φασιστων της Σιπερίας

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 25189
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 14 Φεβ 2020, 14:32

Ρουμ έγραψε:
30 Δεκ 2019, 19:35
Ρουμ έγραψε:
30 Δεκ 2019, 15:56
Ρουμ έγραψε:
30 Δεκ 2019, 15:35


:vp5::vp6:

Παραμύθια που ακούγοντε στο παραπάνω βίντεο από ..καθηγητρια παρακαλώ :o:o
Αφου ταυτιζει Αλβανους και Αρβανιτες :o αναφέρει τα ..ακόλουθα

''Ολα τα νησια του Σαρωνικου είναι Αρβανιτονήσια'' :o
'''Απο το Εξαμίλια ,μέχρι κάτω ,τον Πόρο είναι Αρβανίτες ''' :o
'''Κοντα στην Αρτα και το Μεσσολόγγι κατοικόύσανε οι Λιάπηδες ''' :o
''Σε ολη την Αττικη μιλούσαμε μία γλωσσα, εκτος από το Ελληνικο το οποίο ονομάστηκε έτσι επείδη καποιοι μιλούσανε λίγα ελληνικά'
' :o
''»’Ο Αρης Βελουχιώτης ηταν Αρβανιτης »»'''
''Ο Καραισκάκης ηταν αρβανιτόφωνος'''
''Η Τσάμηδες κατοικούσανε στην Ηπειρο , όχι σε όλη ''

'''Η επιτομη του Αλβανου είναι η εξης »’λεπτος , ευέλικτο, ψηλο μετωπο, γαμψη μυτη , τα μαλλια πλουσια προς τα πισω »»'''

Τι κανει νιαου νιου στα κεραμυδια ;;;;;
Σχεδον ολοι οι αγωνιστες του 1821 ακριβως ετσι απεικονιζοντε στις προσωπογραφιες '''''


:str8jack:
Ολα αυτά διδάσκοντε ακόμη και μέσα σε ελληνικά πανεπιστήμια :smt017
Τι γίνετε στην Ελλάδα ρε παιδιά ;;
Άστα φίλε, πού να στα λέω :003:
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 14:35

Beria έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:32


Άστα φίλε, πού να στα λέω :003:
Οταν τα κολληματα σου ειναι υπεράνω και της αλήθειας τοτε εισαι ακόμα στο ''να Λόλα ενα μήλο''
Πήξε :c020:

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 25189
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 14 Φεβ 2020, 14:38

Ρουμ έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:35
Beria έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:32


Άστα φίλε, πού να στα λέω :003:
Οταν τα κολληματα σου ειναι υπεράνω και της αλήθειας τοτε εισαι ακόμα στο ''να Λόλα ενα μήλο''
Πήξε :c020:
Ελα τώρα, παραδέξου, είναι πετυχημένο
Ελεεινολογείς (εσύ και ο από πάνω) τα ελληνικά πανεπιστήμια για την λανθασμένη γνώση που προσφέρουν και είστε κι οι δύο ανορθόγραφοι! :smt005:

Ο Νόμος του Μέφρι
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 14:41

Beria έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:38
Ρουμ έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:35
Beria έγραψε:
14 Φεβ 2020, 14:32


Άστα φίλε, πού να στα λέω :003:
Οταν τα κολληματα σου ειναι υπεράνω και της αλήθειας τοτε εισαι ακόμα στο ''να Λόλα ενα μήλο''
Πήξε :c020:
Ελα τώρα, παραδέξου, είναι πετυχημένο
Ελεεινολογείς (εσύ και ο από πάνω) τα ελληνικά πανεπιστήμια για την λανθασμένη γνώση που προσφέρουν και είστε κι οι δύο ανορθόγραφοι! :smt005:

Ο Νόμος του Μέφρι
Πηξε :c020::c020:
Το να βαζεις την μη σωστη ορθογραφια στο ιδιο επιπεδο
με τα κατα συρροη ψευδη και μισες αληθειες δειχνει '''ελιτιστη''' .. :g030:
Με γεια σου.. :g030:
Επιλογες ειναι αυτά :g030:

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 15:00

Λενε οι φασίστες της Σιπερίας
''''Οι Χιμαριότες είναι δίγλωσσοι, και όχι αποκλειστικά ελληνόφωνοι, για αυτό η περιοχή τους δεν συμπεριλαμβάνεται στην λεγόμενη μειονοτική ζώνη.
Οι Αλβανοί της Χιμάρας την ελληνική γλώσσα την έμαθαν κυρίως χάρη της εντατικής επικοινωνίας και θρησκευτικής-στρατιωτικής συμμαχίας με την Ελλάδα και ξεχωριστά με το νησί της Κέρκυρας (και όχι μόνο)''''
:hammer::hammer:

Σαν πηγές χρησιμοποιούν ως συνήθως οτι να ναι...
Ας δούμε δυο χαρακτηριστικές

J.Millingen (Memoirs of the affairs of Greece,London,1831,σελ.208) «....ο Σπυρομίλιος ενεφανίσθη προ τού Μαυροκορδάτου μετά διακοσίων Χειμαριωτών,ανδρών ..Η ενδυμασία καί η γλώσσα των είναι τελείως αλβανικαι :o
αν καί ορθόδοξοι δε κατά το θρήσκευμα ουδέ λέξιν ελληνικήν εννόουν :003: .'''''

'''Εις Μεσολογγιο οι παίδες ελεηνολογούντες :a040: την αθλιότητα :e040: του νέου αρχηγού Σπυρομήλιου αδουσι εις τας οδους τους εξης στοίχους
''ΣπυροΜηλιο με το πένα
Ζαχο Μηλιο με το Πάλα
Λευτερώσαν το Ελλάδα
Και το κάνανε Χειμάρα
'''



Βεβαια πριν δουμε τι σοι πηγες ειναι αυτες :oops:
θα αναλυσουμε γιατι
οι εθνομηδενιστες και οι Αλβανοι εθνικιστες [ αν και πολλές φορές αυτά τα δύο ταυτίζοντε]
εχουν πάρει διαζύγιο με τη κοινή λογική

:g030:

Ας αρχίσουμε με τη δεύτερη πηγή.

Καλα βρε αλογα οντα :003:
Ειναι δυνατόν να πήγε ο Σπυρομήλιος στο Μεσολογγί να το ελευθερώσει
και τα Μεσολογγόπουλα αντι να τον ευχαριστουσανε
αντίθετα να κοροιδευανε τα ελληνικα του ;;


Καλα βρε άλογα όντα :003:
είναι δυνατον στα 1826 τα Μεσολογγοτοπουλα να λέγανε ότι ο Σπυρομηλιος και ο Ζαχο Μηλιος
'''λευτερώσαν το Ελλαντα''' οταν η έρημη η Ελλάδα ακόμα ηταν υπο τουρκικη κατοχή και άρα δεν έίχε ελευθερωθει;;;


Καλα βρε αλογα οντα για ποσο άλογα οντα μας περνατε;;;

Βεβαια τα πάσης φυσεως εθνικια δεν μας λενετην πρωτογενη πηγη γιατι απλα θα τους παρυν με τις πετρες

Η πρωτη πηγη δεν χρειάζεται συστάσεις,
αφού αναφερει οτι οι Χειμαριώτες ηταν '''ιδιοι στο ντύσιμο με τους Αλβανούς'''
λες και οι υπολοιποι Ελληνες ηταν διαφορετικο
ι :c020:

Επίσης αναφέρει οτι δεν ξέρανε λέξη ελληνικα , πραγμα που δεν θελει περισσότερη ανάλυση αν σκεφτεόι κανείς ότι οι μουσουλμάνοι Αλβανοτσάμηδες μιλάγανε μια γλωσσα που ήταν μισά ελληνικλά μισά αλβανικά :smt047

Να θυμίσουμε οτι ο Μιλλιγκεν [ αυτό ςπου έγραψε την πρώτη πηγή ]
πέρασε με το μέρος των Τούρκων ,εξισλαμίστηκε και έζησε μια ζωή με τους Τούρκους σύμφωνα και με τον Μακρυγιάννη

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 15:46

Αφού είδαμε δυο πηγές που έχουν μεγάλη πέραση στη Σιπερία ας δούμε την αλήθεια

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 14 Φεβ 2020, 21:34

Ρουμ έγραψε:
24 Δεκ 2019, 17:12
Ας αρχίσουμε με τον ''Τσάμικο χορό'''

Ακουγεται συχνά από τα στοματα των Αλβανών εθνικιστών και της πολιτικής τους ηγεσίας
'''Οι Ελληνες κλέψανε τον χορο των Τσάμηδων''' :smt005:
''Ο Τσαμικος χορος ειναι αντιγραφη από τον χορο των Τσάμηδων'''


Τωρα πως γίνετε να κατάφερανε οι Αλβανοτσάμηδες να διαδώσανε τον χορό τους στα ορεινά και απάτητα Αγραφα
αλλά και ως την ορεινή και μακρινή Αρκαδία

αλλά να μην μπορέσουν να το διαδώσουν στην ορείνη αλλά γειτονική Λαμπερία ειναι μιά ...λογική απορία :c020:


Στοιχεία...

1) «Το καλοκαίρι του 1989, ο Βασίλης Λιαζός ή Τσιαμάτης, που εθεωρείτο και θεωρείται το καλύτερο κλαρίνο στην Αλβανία (ζει στα Τίρανα) και ο Σταύρος Ντέρος, από το Γεωργουτσάτι, δεν εγνώριζαν τον τσάμικο, στη μελωδική και ρυθμική μορφή που το γνωρίζουμε εμείς. Στον γάμο του κ. Τσώνη στην Ελλάδα, ενώ του παρήγγειλαν Τσάμικο, δεν ήξερε να το παίξει»
3) «Όλα τα χορευτικά συγκροτήματα της Αλβανίας, στις περιοδείες τους στην Ελλάδα, δεν χόρεψαν Τσάμικο,
εκτός από κάποιο γύρισμα ελάχιστων δευτερολέπτων, στο τέλος τραγουδιού, που θύμιζε τσάμικο.''''

Συμπέρασμα....
Στην Τσαμουριά και τη νότιο Αλβανία και ΜΟΝΟ εκεί
χορευότανε-εται από τους Σκιπετάρους
ενας χορός
που εμοιαζε με τον '''ελληνικό'''' τσάμικο κυρίως στο τέλος του χορού [ στα τελειώματα με τις φιγούρες δηλαδή ]
Ο χορός αυτός ονομάζεται από τους Σκιπετάρους ως '''Valle e burrave''' δηλαδή '''αντρικός χορός'''
και χορευεται μόνο στη ΝΟΤΙΟ ΑΛΒΑΝΙΑ και την Τσαμουριά ..

Να ενα δείγμα από Κορυτσά και επειτα από Τσαμουριά





Βορειότερα της νοτιου Αλβανίας αλλάζουν οι χοροί τελείως
Αντίθετα νοτιοτερα ,στον ελλάδικό χώρο ,φτάνουν ως τη Μεσσηνία :grfl:

Στην Ελλάδα χορευότανε σε όλη τη στεριανη Ελλάδα πλην Θράκης και Ανατολικής Μακεδονίας
Δηλαδή σε Μωριά Ρουμελη ,Θεσσαλια, Ηπειρο , μεγαλο μερος της Μακεδονίας





Τελικά πως μπορεί ένας χορός να είναι ''''Αλβανικός''''
οταν χορευεται σε μικρό μέρος της Σκιπεριας [ και μάλιστα μόνο στο νότιο τμήμα της ο νοων νοείτω]
αλλά αντίθετα στο μεγαλυτερο μέρος της Ελλάδας


Ασφαλώς και αυτά είναι άλματα στη λογική ..


Πόθεν όμως η ονομασία ''τσάμικος''';

Μα η λαόγραφια μας δειχνει οτι η λέξη τσάμης- τσάμικο είχε πάρει διάφορες σημασίες στο στόμα του λαού την εποχή εκείνη ...
'''Ο όρος «τσάμικο» δεν αναφέρεται στη περίπτωση αυτή σε στοιχεία καταγωγής αλλά σε εξωτερικό εκφραστικό περίγραμμα (κατηγόρημα-προσδιορισμός). Αναφέρουμε παρακάτω συνήθεις φράσεις που σχετίζονται με τον όρο του χορού, και που λέγονται με μεταφορική έννοια, όπως:
«Τσαμ’ς είσαι σήμερα», δηλαδή η ενδυμασία σου είναι πολύ ωραία, πολύ προσεγμένη.
Μη του γυρνάς στου τσάμκου», δηλαδή μη γυρνάς τη συζήτηση σε κατεύθυνση που σε βολεύει,....
Τσάμη λέγοντας στη Ρούμελη , νοούμε τον λεβέντη με το λεβέντικο παράστημα, τον άψογο σε εμφάνιση....
Στην Ηπειρο λένε ως σήμερα για κάποιον που τσαντίζετα ''''Σαν Τσάμης κάνεις''' , :8)
ενω υπαρχει και η φράση '''τσαμικο μουλάρι''',''''τσάμικο ζαγάρι'',''τσάμικο γομάρι'''
δηλαδη το ζώο που φαινεται ''''πιστό''' αλλα τελικά θα τη .....φέρει στο αφεντικό του :wink


Πχ το Ηπειρωτικο τραγούδι ''Τσάμηδες καμαρωμένοι''''



Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και ιστορικές αναφορές όπως οι παρακάτω
'''Ντύνονται [σ.σ οι Αλβανοτσάμηδες] με μεγαλοπρεπές τρόπο, τα ρούχα τους είναι καλυμμένα με χρυσές δαντέλες και κεντήματα....'''
[Henry Skene, The Albanians, Edinburgh New Philosophical Journal (1849), p. 307-329;]

[b'']Δεν φυλάτουσιν τας συμφωνίας..[u]ευφημιζοντε δε παρά πάντων ως επιτιδιότεροι χορευταί...τους αρέσει ο πολυτιμος ιματισμός[/u]'''[/b]
[Περαιβος,Απομνημονεύματα πολεμικά διφόρων μαχών σελ 125]

O Valentine Chirol επισκέφτηκε τη γειτονική Μαζαρακιά..
'''....η τάξη και το κύρος θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό μόνο από τα έξοχα πουκάμισα, από τα λαμπερά σακάκια ή από τις μεγάλες τους ζώνες απ’ όπου κρέμονταν πιστόλια και στιλέτα σε αριθμούς δύσκολο να υπολογιστούν.» (Valentine Chirol, Twixt Greek and Turk, Edinburgh and London, (W. Blackwood & sons), 1881, p. 237;)


Δημοτικό τραγούδι όπου η ονομσία τσαμοπουλα εχει παρομοια σημασία...
''Κίνησαν τα τσαμόπουλα και τα καπετανόπουλα
και παν στην πέρα γειτονιά πούν' τα κορίτσια τα καλά.
Κι έπιασε μια ψιλή βροχή και μια μεγάλη ταραχή
μουσκέψαν τα τσαμόπουλα και τα καπετανόπουλα...".

Ετσι προέκυψε στη νέα ελληνική το παρατσούκλι ''''Τσάμης''' με τις έννοιες
Καλοντυμένος [ ενδυμασία]
Καμαρωτός-Λεβέντης [παράστημα]
Τσαντισμένος [συμπεριφορά]
Διπρόσωπος-Υπουλος-Παμπέσης [συμπεριφορά]


και ετσι έχουμε και το παρατσούκλι αυτό ,που έμεινε και σε πολλές περιπτώσεις ως επώνυμο,
όπως του Μακεδόνα αγωνιστή του 1821 Δημήτριος ή Τσάμης Καρατάσος....γνωστότερος ως Τσαμης Καρατάσος :grfl:



Ετσι ,
ούτε ο Τσάμικος χορός εχει καταγωγή από τους ....Τσάμηδες ,
όπως ούτε ο Καλαματιανός χορός έχει καταγωγή από τους... Καλαματιανούς :smt047


Τελικά ποια η καταγωγή του ;;;

Σε οτι αφορά την καταγωγή του ....

Τσαμικος [χορός σχεδόν πανελλήνιος]
'''Σχετικά με το ρυθμό του τσάμικου ο S. Baud Bovy, διάσημος εθνικομουσικολόγος,
παρατηρεί πως είναι όμοιος με το ρυθμό που έχει το τραγούδι του Σείκιλου.
:grfl:
Η επιτύμβια στήλη του Σεικίλου (1ος αι.μ.Χ.) είναι το πιο σημαντικό μνημείο που έχουμε στην αρχαία ελληνική μουσική. :grfl:
Στην επιγραφή της στήλης πάνω από τα γράμματα που αποδίδουν το ύψος των φθόγγων υπάρχουν σημεία που καθορίζουν και τη διάρκειά τους.
Οι στίχοι της επιγραφής είναι οι εξής:
''''' Όσον ζης φαίνου, μηδέν όλως λυπού. Προς ολίγον εστί το ζην, το τέλος ο χρόνος απαιτεί''''. :grfl:
Κάθε νεοέλληνας μπορεί άνετα να μεταφράσει την παραπάνω αρχαία επιγραφή :grfl::grfl:
Ρουμελιωτικος Τσαμικος

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8172
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: ΑΛΒΑΝΙΚΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 15 Φεβ 2020, 21:57

Ρουμ έγραψε:
27 Δεκ 2019, 19:30
Ο Hobhouse παρατηρούσε
πως πλησιάζοντας στο Αργυρόκαστρο άλλαζε η ενδυμασία των χωρικών και
τη φαρδιά μάλλινη φουστανέλα των Ελλήνων αντικαθιστούσε η βαμβακερή των Αλβανών.
.... (John Cam Hobhouse, “A journey through Albania and other provinces of Turkey in Europe and Asia, to Constantinople, during the years 1809 and 1810”, James Cawthorn, London 1813)

Και εδώ βλέπουμε οτι οι πηγές που αναφέρουν οτι υοθετήθηκε η φουστανέλα
''''μετά το 1830 ως προιον κλοπής ''' :smt005::smt005:
ειτε ''''κατα τη διαρκεια της επαναστασης του 1821''' :smt005::smt005:
ειτε κατά τη διαρκεια της αλβανοκρατίας του Βελη Πασα στην Πελοπόνησσο το 1806
ειναι μπαρουφολογίκες εικασίες :g030::g030:
αφου στην Ηπειρο ηδη στα 1810 την φορουσανε ως κοινη κυριαρχουσα ενδυμασια οι χωρικοι . :grfl::grfl:


.
Μήπως μπορείς νά εξηγήσεις γιατί η λέξη Φουστανέλλα είναι Ιταλίζουσα ;;;..... :102:

Νομίζω τό....."νέλλα" τής λέξης.....είναι η μικρή....η κοντή.....Φούστα.....

Οπως καί πουτα--νέλλα είναι η μικρή πουτάνα.....

Αλλά κανένας πίνακας της εποχής δέν έχει κοντές Φούστες νομίζω.....τί παίζει τελικά ;;;

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών