« Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 17016
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44

« Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » 31 Ιαν 2020, 13:07

Η διατριβη του Λουκα Τσιπσιου ο οποιος προσπαθει για πρωτη φορα να φωτισει την ανυπαρκτη μεχρι τωρα ιστορια της συγκεκριμενης ομαδος
Παραθετω link εις την Γαλλικην
https://journals.openedition.org/ejts/pdf/5615
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ την 31 Ιαν 2020, 13:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 17016
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » 31 Ιαν 2020, 13:10

Ο ΠΑΟΚ, οι πρόσφυγες και ο βενιζελισμός στο Μεσοπόλεμο
Tου Λουκά Τσίπτσιου*



Ο ΠΑΟΚ θεωρείται προσφυγικό σωματείο. Ο ίδιος παράγει ένα λόγο που τον ταυτίζει με την προσφυγιά ή, μερικές φορές, με ένα ποντιακό στοιχείο, όπως μπορεί να το παρουσιάσει ο πρόεδρός του. Με διάφορους τρόπους, το αθλητικό σωματείο παράγει μια προσφυγική μνήμη και μια αφήγηση της ίδρυσής του, που συνδέεται με την Καταστροφή, το διωγμό και τις χαμένες πατρίδες. Ούτε η ειλικρίνεια, αλλά ούτε και το μάρκετινγκ των λόγων αυτών μπορούν να αμφισβητηθούν. Δεν υπάρχει δυνατότητα όμως, πέρα από την αφήγηση του ΠΑΟΚ και των οπαδών του, να γίνει κατανοητή η σημασία της ίδρυσης ενός αθλητικού σωματείου Κωνσταντινουπολιτών στη Θεσσαλονίκη του Μεσοπολέμου. Με απλοϊκό τρόπο, παρουσιάζεται μια ιστορία που μοιάζει με μύθο, στον οποίο κάποιοι πρωταγωνιστές, πρόσφυγες της Πόλης, αγωνίζονται ηρωικά και λίγο τυχαία, για να ιδρύσουν ένα σύλλογο που εκπροσωπεί όλους τους πρόσφυγες της Θεσσαλονίκης, με αξιοπρέπεια και παρά τις δυσκολίες της μοίρας τους. Δεν υπάρχουν εδώ ούτε πολιτικοί στόχοι ούτε προσφυγικές εσωτερικές συγκρούσεις ούτε μια βασική εξήγηση της κοινωνικής θέσης των ιδρυτών.

Αν η ελληνική ιστοριογραφία περί αθλητισμού είναι ακόμα περιορισμένη, για τον ΠΑΟΚ είναι ανύπαρκτη. Για διάφορους λόγους, που αφορούν τον ακαδημαϊκό χώρο, δεν θεωρήθηκε αρκετά σοβαρό αντικείμενο μέχρι τώρα. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει κανείς για να βρει το ανύπαρκτο αρχειακό υλικό του συλλόγου δεν βοηθά την έρευνα. Η μελέτη μου άρχισε με στόχο να καταλάβω τη διαμόρφωση της προσφυγικής ταυτότητας μέσα από τον ΠΑΟΚ, ακολουθώντας τα ίχνη των ιδρυτών του, σε μια προσωπογραφία που βασίζεται σε πολλαπλές περιφερειακές πηγές. Η πρώτη εντύπωση είναι πως οι πρωταγωνιστές του ΠΑΟΚ εμπλέκονται γρήγορα με την πολιτική, τόσο τοπικά όσο και εθνικά, και ειδικά με τα βενιζελικά κόμματα: έγιναν δημοτικοί σύμβουλοι, βουλευτές, υπουργοί. Η δεύτερη αφορά στη νομική κατάσταση των Κωνσταντινουπολιτών: πώς μπορούνε να είναι πρόσφυγες, εφόσον η συνθήκη της Λοζάνης τους θεωρεί μη-ανταλλάξιμους, αν είναι «établis», δηλαδή εγκατεστημένοι στην Πόλη πριν από τις 30 Οκτωβρίου 1918; Την απάντηση δίνει ο ιστορικός Δημήτρης Καμούζης, που αποκαλεί τους 40.000 φυγάδες Κωνσταντινουπολίτες του 1922 "απόντες". Είναι αυτή η ηγετική ομάδα των Ρωμιών αστών, εθνικιστών και βενιζελικών, με έντονη πολιτική δράση στην περίοδο της Κατοχής της Πόλης από τις δυνάμεις της Entente (1918-1923), που φεύγουν από την Κωνσταντινούπολη μετά την Καταστροφή, ώστε να γλυτώσουν από την ίδια μοίρα που γνώρισαν οι Σμυρνιοί με την επιστροφή των Κεμαλικών. Φεύγοντας, χάνουν τα δικαιώματα παραμονής που παραδίνονται στους «établis» από τη Συνθήκη της Λοζάνης, αλλά χωρίς να αποκτήσουν τα δικαιώματα και τις αποζημιώσεις των ανταλλάξιμων προσφύγων. Μια τρίτη παρατήρηση είναι ότι όσοι παρουσιάζονται ως Κωνσταντινουπολίτες δεν είναι απαραίτητα Κωνσταντινουπολίτες. Ο όρος δείχνει κυρίως μια κοινωνική θέση, δίνοντας μια συμβολική σημασία και μια πολιτιστική ανωτερότητα σε πολιτικούς πρωταγωνιστές όπως ο Θεοφύλακτος Θεοφύλακτος ή ο Λεωνίδας Ιασωνίδης, οι οποίοι σε άλλες περιπτώσεις, δηλώνουνε Πόντιοι.

Ο ΠΑΟΚ ως ερευνητικό αντικείμενο προκαλεί, έτσι, ερωτήματα που αφορούν την κοινωνική ιστορία της Θεσσαλονίκης, παρότι η έλλειψη μαζικών πηγών επιτρέπει μόνο μια ιστορία «από τα πάνω» της κωνσταντινουπολίτικης ελίτ. Από τα βασικότερα ερωτήματα ήταν αν ο ΠΑΟΚ χρησιμοποιήθηκε σαν εργαλείο δόμησης της βενιζελικής ψήφου από τους αστούς Κωνσταντινουπολίτες προς τις μάζες των προσφύγων. Μολονότι η αστική ιδεολογία προβάλλει την ουδετερότητα του αθλητισμού, η σύνθετη πραγματικότητα παρουσιάζει δυναμικές πολιτικοποίησης μέσα από τα αθλητικά σωματεία ήδη από το τέλος του 19ου αιώνα, που συνεχίζονται ακόμα πιο έντονα στο Μεσοπόλεμο, με τη μαζικοποίηση του ποδοσφαίρου κυρίως. Φαίνεται εδώ πως ο αθλητισμός είναι μια φιλελεύθερη απάντηση στο προσφυγικό ζήτημα και την κοινωνική ανομία που προκάλεσε η άφιξη των 117.000 προσφύγων στη Θεσσαλονίκη. Με την αστική ιδεολογική όψη των Κωνσταντινουπολιτών, ο αθλητισμός θα μπορούσε να καταπολεμήσει τους κινδύνους των ναρκωτικών και του κομμουνισμού, μεταδίδοντας αξίες της αστικής τάξης στις μάζες (ανταγωνισμός, αυτοσυγκράτηση, ορθολογισμός, fair play). Οι ηγέτες και ιδρυτές του ΠΑΟΚ, που μεταφέρουν πρακτικές και αναπαραστάσεις της πολίτικης ζωής τους, μεταφέρουν και μια αθλητική παράδοση των Ρωμιών, η οποία εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο του βενιζελικού αστικού εκσυγχρονισμού.

Είναι φανερό ότι η ένταξη των Κωνσταντινουπολιτών στο Ελληνικό Έθνος - Κράτος συνδέεται με την ένταξή τους στο πολιτικό και στο αθλητικό πεδίο της χώρας. Η μεταφορά των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και συμβολικών κεφαλαίων τους από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην Ελλάδα, και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, επέτρεψε την ένταξή τους, αλλά και ενίσχυσε τη θέληση κυριαρχίας στα πεδία αυτά. Μέσα από τους ιδρυτές του ΠΑΟΚ καταλαβαίνουμε ότι με τη μετακίνηση των Κωνσταντινουπολιτών και τη μεταφορά των πρακτικών, αναπαραστάσεων και κεφαλαίων, υπάρχει και μια μεταφορά της θέσης κυριαρχίας τους, από το οθωμανικό πλαίσιο στο ελληνικό. Αλλά οι νέες συνθήκες της Θεσσαλονίκης, μετά την Καταστροφή, αναγκάζουν τη νέα κωνσταντινουπολίτικη ελίτ να μεταμορφώσει ριζικά τους τρόπους πολιτικής κυριαρχίας που χρησιμοποιούσε στην Πόλη. Υιοθετείται μια νέα μορφή πολιτικής πρακτικής, η οποία έχει ως νέο στόχο την προσέγγιση του προσφυγικού πληθυσμού. Παραδοσιακά, ο προσφυγικός πληθυσμός ψήφιζε μαζικά τα βενιζελικά κόμματα, αλλά ο σκοπός των βενιζελικών Κωνσταντινουπολιτών ήταν να δομηθεί αυτή η ψήφος, ώστε να συγκροτηθεί μια προσφυγική ταυτότητα που θα ταίριαζε με το βενιζελισμό, αλλά και με την αναγνώριση της προστασίας και της φυσικής κυριαρχίας τους.

Με ένα σωματείο σαν τον ΠΑΟΚ, αυτοί οι Κωνσταντινουπολίτες εμφανίζονταν όχι μόνο σαν προστάτες των προσφύγων ή "προσφυγοπατέρες", αλλά και σαν παράγοντες της ομάδας. Έτσι θα αναδειχθούν και κοινά συμφέροντα, που υπερέβαιναν τις τεράστιες ταξικές διαφορές ανάμεσα στη μάζα των προσφύγων και την αστική κωνσταντινουπολίτικη ελίτ. Τα κοινά συμφέροντα μέσα από την ομάδα και οι κοινοί διαταξικοί χώροι που μοιράζονταν, όπως το γήπεδο για παράδειγμα, επέτρεπαν την αναγνώριση και την κατασκευή άμεσων δεσμών μεταξύ προσφύγων και Κωνσταντινουπολιτών, που δεν θα ήταν εφικτοί χωρίς τη μεσολάβηση του αθλητισμού. Αυτό επέτρεψε στον Πέτρο Λεβαντή, πρόεδρο του ΠΑΟΚ για τρία χρόνια από το 1929 και διευθυντή της εφημερίδας Μακεδονία, να γίνει βουλευτής και υπουργός του Βενιζέλου, ή τον χρηματιστή Παντελής Καλπακτσόγλου, πολλές φορές πρόεδρο κατά τη διάρκειά του μεσοπολέμου και της Κατοχής, να παραμείνει βουλευτής από το 1936 μέχρι το θάνατό του.

Στην ιστορία του ΠΑΟΚ εμφανίζονται τελικά τα περισσότερα ζητήματα της Θεσσαλονίκης του Μεσοπολέμου, στο πλαίσιο της παράτασης του Εθνικού Διχασμού, που επιτρέπουν τη διαμόρφωση μιας κοινωνικής ιστορίας της εγκατάστασης των προσφύγων, μέσα από τα δίκτυα και τις δράσεις της ελίτ τους. Έτσι, γίνεται κατανοητή η κατασκευή μιας προσφυγικής και ΠΑΟΚτσήδικης ταυτότητας, που μπορεί να κινητοποιηθεί για πολιτικούς σκοπούς, ειδικά μέσω των αντιπαλοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο καταρρίπτεται η αντίληψη περί ουδετερότητας των αθλημάτων και των σωματείων.



* Ιστορικός, φοιτητής στην Ecole Normale Superieure του Παρισιού. Το άρθρο βασίζεται σε διπλωματική διατριβή για το Μάστερ Ιστορίας των Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Παρίσι 1- Σορβόννη.
http://www.avgi.gr/article/10811/902339 ... mesopolemo
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες

Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 37762
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x » 31 Ιαν 2020, 13:18

Καλώς τον ρε.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

.

Άβαταρ μέλους
Οργισμένος
Δημοσιεύσεις: 14837
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:21

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Οργισμένος » 31 Ιαν 2020, 13:20

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
31 Ιαν 2020, 13:07
Η διατριβη του Λουκα Τσιπσιου ο οποιος προσπαθει για πρωτη φορα να φωτισει την ανυπαρκτη μεχρι τωρα ιστορια της συγκεκριμενης ομαδος
Παραθετω link εις την Γαλλικην
https://journals.openedition.org/ejts/pdf/5615
ΤΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ, ΜΑ ΤΟΥΣ ΧΙΛΙΟΥΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΕΣ!!!
ΤΟ βιβλίο μου:https://www.smashwords.com/books/view/412984
Η τραγελαφικά ωμή αλήθεια για την Ελλάδα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ!!!
Στηρίξτε με, η αλήθεια ΠΡΕΠΕΙ να λάμψει...

Άβαταρ μέλους
Arisvilla
Δημοσιεύσεις: 9242
Εγγραφή: 13 Μάιος 2019, 16:40

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Arisvilla » 31 Ιαν 2020, 13:34

Πολύ ενδιαφέρουσα εργασία. Σε μια σελίδα της εργασίας αναφέρεται οτι ο ΑΡΗΣ ήταν το 1930 η ομάδα των μικροαστών αυτοχθονων άλλα και προσφύγων (από τα επώνυμα των ιδρυτών το συμπεραίνει) και ο Ηρακλής της αριστοκρατίας. Επιβεβαιώνει αυτό που έχω ακούσει από παλιούς Θεσσαλονικείς οτι ο Παοκ ήταν η ομάδα των προσφύγων από την Πόλη, ο Ηρακλής η ομάδα των "μπαγιάτηδων" Σαλονικιών και ο ΑΡΗΣ η ομάδα όλων.

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 17016
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » 31 Ιαν 2020, 14:29

Ο ΠΑΟΚ ηταν δημιουργημα μιας ελιτ,Κωνσταντινουπολιτικης και Ελλαδιτικης
Η Ελιτ αυτη επιδοτηθηκε,δηλαδη ενισχυθηκε χρηματικα απο τον Ελ Βενιζελο ωστε να φτιαξει ενα αθλητικο σωματειο οχημα με το οποιο θα επειθαν τους προσφυγες να ψηφισουν Βενιζελο αλλα και να ταυτοχρονα να κερδισει η συγκεκριμενη ελιτ θεσεις ειτε ως βουλευτες ειτε ως δημαρχοι και δημοτικοι συμβουλοι ειτε ως γραναζια του κρατικου μηχανισμου


Χαρακτηριστικο παραδειγμα ηταν ο περιβοητος γιατρος Καραμαουνας ο πρωτος τους προεδρος
Ο Καραμαουνας ειχε μονιμα διαφημιση στην εφημεριδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ με την οποια προσφερε δωρεαν εξετασεις σε προσφυγες
Ο Καραμαουνας ομως ταυτοχρονα ως σημαινων στελεχος του Ιατρικου Συλλογου Θεσσαλονικης ηταν αντιθετος στην δημιουργια δημοσιων κλινικων για τους προσφυγες και τους φτωχους

Δηλαδη δεν τον ενδιεφερε να βοηθησει
Τον ενδιεφερε να εχει αποκλειστικοτητα στην και καλα "βοηθεια" ωστε να αποκτα ψηφοφορους αυτος και το συναφι του.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ την 31 Ιαν 2020, 14:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 17016
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » 31 Ιαν 2020, 14:30

sys3x έγραψε:
31 Ιαν 2020, 13:18
Καλώς τον ρε.
:wave::wave:
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες

mouzone
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 31 Ιαν 2020, 22:11

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mouzone » 01 Φεβ 2020, 16:49

υπαρχει πληθος στοιχειων για την ιδρυση του ΠΑΟΚ
εν αρχη ειναι ο πολιτιστικος συλλογος Ενωση Κων/ων ημερομηνια ιδρυση 15/1/1923
τα πρωτα γραφεια ειναι στην λεσχη των βενιζελικων και υπαρχει και αθλητικο τμημα

η ΕΠΣΜΘ δηλαδη η δικτακτορια του παγκαλου δεν επιτρεπει στην ΕΚ να κατεβασει ομαδα (1925) επειδη θεωρει την ΕΚ πολιτικη οργανωση
ετσι υπαρχει η αναγκη να γινει ενα αθλητικο σωματειο ανεξαρτητο
εκει υπαρχουν 2 παραταξεις η πρωτη ελεγε να γινει μια ομαδα αποκλειστικα με "πολιτακια" η δευτερη ηθελε και γηγενης
κερδισε η πρωτη τις εκλογες (ΑΕΚ) και η δευτερη παραταξη εφυγε και ιδρυσε τον ΠΑΟΚ

υπηρχαν πανω απο 100 προσφυγικα σωματεια
τα οποια και προφανως εγιναν απο την ανωτερη ταξη -οπως και καθε μεγαλη ομαδα- και προφανως ηταν βενιζελικοι σε καθε πολη της ελλαδας ελιτ και λαουτζικος αρα δεν στεκει το αφηγημα


το πλεον σημαντικο ομως ειναι οτι αν παιξουμε λιγακι με το αφηγημα του ερευνητη μιλαει για την ΑΕΚθ και οχι για τον ΠΑΟΚ
και παλι ομως το συμπερασμα δεν στεκει

δεν χρειαζεται να μπουμε στον κοπο να μιλησουμε για τον ΠΑΟΚ οταν το Π στα αρχικα της ομαδας διαψευδει αμεσα το αφηγημα

Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημοσιεύσεις: 17016
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » 01 Φεβ 2020, 22:13

Τα ιδρυτικά μέλη του συλλόγου ήταν οι: Α. Αγγελόπουλος, Α. Αθανασιάδης, Κ. Αναγνωστίδης, Μ. Βεντουρέλλης, Φ. Βυζάντιος (β΄ πρόεδρος), Α. Δημητριάδης, Δ. Δημητριάδης, Ν. Ζουμπουλίδης, Μ. Θεοδοσιάδης, Θ. Ιωακειμόπουλος, Π. Καλπακτσόγλου, Θ. Καρτσαμπέκης, Δ. Κοεμτζόπουλος, Κ. Κοεμτζόπουλος, Π. Κοντόπουλος, Κ. Κρητικός, Μ. Κωνσταντινίδης, Π. Μαλέτσκας, Ι Νικολαίδης, Λ. Παπαδόπουλος, Φ. Σαμαντζόπουλος, Θ. Τσούλκας, Μ. Τσούλκας, Σ. Τριανταφυλλίδης, Τ. Τριανταφυλλίδης (που ήταν και ο πρώτος πρόεδρος).

Ποιο απο αυτους ηταν προσφυγες;
Ποιοι απο αυτους ηταν Κωνσταντινουπολιτες;

Η Ενωση Κωνσταντινυπολιτων δεν επιδοτηθηκε με χρημα απο τον Ελ Βενιζελο;
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες

mouzone
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 31 Ιαν 2020, 22:11

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από mouzone » 01 Φεβ 2020, 23:06

αυτοι ειναι οι ιδρυτες του ΠΑΟΚ (οχι της ΕΚ) και ειναι ολοι προσφυγες αλλα δεν ειναι ολοι πολιτακια
αν γνωριζεις κατι διαφορετικο ευχαριστως να συμπληρωσεις
η ΕΚ εφυγε απο την συστεγαση με τους φιλελευθερους πριν την ιδρυση της ομαδας
ενοικιαζει την δικη της λεσχη (4/10/25) διπλα απο το σημερινο μακεδονια παλας που τοτε επισης ηταν ενα hotel με ονομα παλλας
οικονομικη ενισχυση δεν νομιζω να ειχε η ΕΚ εκτος αν εννοεις μετα το 1928

Άβαταρ μέλους
The_Eyes_Chico_They_Never_Lie
Δημοσιεύσεις: 257
Εγγραφή: 26 Νοέμ 2020, 13:55

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The_Eyes_Chico_They_Never_Lie » 28 Νοέμ 2020, 01:25

Στο topic θα προστεθεί σύντομα επιστολή Βενιζέλου η οποία θα προκαλέσει πάταγο

Άβαταρ μέλους
Λίνο Βεντούρα
Δημοσιεύσεις: 10299
Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

Re: « Bizim PAOK » : réfugiés, sport et vénizélisme dans la Thessalonique de l’entre-deux-guerres

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα » 28 Νοέμ 2020, 01:38

The_Eyes_Chico_They_Never_Lie έγραψε:
28 Νοέμ 2020, 01:25
Στο topic θα προστεθεί σύντομα επιστολή Βενιζέλου η οποία θα προκαλέσει πάταγο
Γεια σου Γιάννη
Fluffy έγραψε:
25 Αύγ 2021, 12:22
Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών