Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Ενα απο τα ζητηματα που με προβληματιζαν ηταν ο ρολος και η μορφη που ειχε το ιερατειο στην αρχαια Ελλαδα.Απο τα αρχαια κειμενα εχω βγαλει το συμπερασμα οτι ισως να υπηρχε μια ας το πουμε ατοπα προτεσταντικη αντιληψη για το ιερατειο οτι ο καθε πολιτης της πολης-κρατους μπορουσε να μυηθει και να γινει ιερεας ενος θεου.Γιαυτο τον λογο δεν εγινε το ιερατειο στις Ελληνικες πολεις ξεχωριστη καστα με εξουσια.Εξαιρεση ισως να αποτελει το ιερατειο στο μαντειο των Δελφων.
Εδω βγαινει το συμπερασμα οτι οι αρχαιοι ελληνες ειχαν μια χαλαρη σχεση με την θρησκεια.Κατι που ομως δεν ισχυει απολυτα μιας και τα κειμενα μας δειχνουν οτι υπηρχαν θρησκευτικοι κανονες και μερικοι ηταν σκληροι μαλιστα.Το παραδοξο οτι οι δικες και η επιβλεψη εφαρμογης των θρησκευτικων κανονων γινεται απο τα πολιτικα οργανα της πολης-κρατους.Κατι τετοιο θα μπορουσε να αποδωσει τον χαρακτηρα θεοκρατιας στην αρχαια Ελλαδα κατι που σε καμια τον περιπτωσεων δεν ισχυει.
Απο εκει και περα διαβαζουμε για κοριτσια που προσφερονται να υπηρετησουν εναν Θεο ειτε ισοβια ειτε για συγκεκριμενο χρονικο διαστημα.Διαβαζουμε για του μαντεις και εδω δημιουργειτε το ερωτημα εαν ηταν κομματι του ιερατειου η οχι.
Τελικα ποιος ηταν ο ρολος,η μορφη του ιερατειου στην Αρχαια Ελλαδα?
Εδω βγαινει το συμπερασμα οτι οι αρχαιοι ελληνες ειχαν μια χαλαρη σχεση με την θρησκεια.Κατι που ομως δεν ισχυει απολυτα μιας και τα κειμενα μας δειχνουν οτι υπηρχαν θρησκευτικοι κανονες και μερικοι ηταν σκληροι μαλιστα.Το παραδοξο οτι οι δικες και η επιβλεψη εφαρμογης των θρησκευτικων κανονων γινεται απο τα πολιτικα οργανα της πολης-κρατους.Κατι τετοιο θα μπορουσε να αποδωσει τον χαρακτηρα θεοκρατιας στην αρχαια Ελλαδα κατι που σε καμια τον περιπτωσεων δεν ισχυει.
Απο εκει και περα διαβαζουμε για κοριτσια που προσφερονται να υπηρετησουν εναν Θεο ειτε ισοβια ειτε για συγκεκριμενο χρονικο διαστημα.Διαβαζουμε για του μαντεις και εδω δημιουργειτε το ερωτημα εαν ηταν κομματι του ιερατειου η οχι.
Τελικα ποιος ηταν ο ρολος,η μορφη του ιερατειου στην Αρχαια Ελλαδα?
Όποιος σπέρνει Τσιπρες και ραντίζει Ανδρουλακηδες θερίζει Μητσοτακιδες και μια γκέισα Παναγία.
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
zteo έγραψε: ↑26 Μάιος 2018, 20:15Ενα απο τα ζητηματα που με προβληματιζαν ηταν ο ρολος και η μορφη που ειχε το ιερατειο στην αρχαια Ελλαδα.Απο τα αρχαια κειμενα εχω βγαλει το συμπερασμα οτι ισως να υπηρχε μια ας το πουμε ατοπα προτεσταντικη αντιληψη για το ιερατειο οτι ο καθε πολιτης της πολης-κρατους μπορουσε να μυηθει και να γινει ιερεας ενος θεου.Γιαυτο τον λογο δεν εγινε το ιερατειο στις Ελληνικες πολεις ξεχωριστη καστα με εξουσια.Εξαιρεση ισως να αποτελει το ιερατειο στο μαντειο των Δελφων.
Εδω βγαινει το συμπερασμα οτι οι αρχαιοι ελληνες ειχαν μια χαλαρη σχεση με την θρησκεια.Κατι που ομως δεν ισχυει απολυτα μιας και τα κειμενα μας δειχνουν οτι υπηρχαν θρησκευτικοι κανονες και μερικοι ηταν σκληροι μαλιστα.Το παραδοξο οτι οι δικες και η επιβλεψη εφαρμογης των θρησκευτικων κανονων γινεται απο τα πολιτικα οργανα της πολης-κρατους.Κατι τετοιο θα μπορουσε να αποδωσει τον χαρακτηρα θεοκρατιας στην αρχαια Ελλαδα κατι που σε καμια τον περιπτωσεων δεν ισχυει.
Απο εκει και περα διαβαζουμε για κοριτσια που προσφερονται να υπηρετησουν εναν Θεο ειτε ισοβια ειτε για συγκεκριμενο χρονικο διαστημα.Διαβαζουμε για του μαντεις και εδω δημιουργειτε το ερωτημα εαν ηταν κομματι του ιερατειου η οχι.
Τελικα ποιος ηταν ο ρολος,η μορφη του ιερατειου στην Αρχαια Ελλαδα?
Θρησκεία και πολιτεία ήταν αξεδιάλυτα. Ήταν περίπου αδιανόητο κάποιος να μην πιστεύει και να μην υπηρετεί τους πατρώους θεούς, αν καλείτο από την πολιτεία να το κάνει.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Ουτις υπαρχει μια αντιφαση ομως.υπηρχαν φιλοσοφοι που δεν πιστευαν στους πατρωους θεους και δεν ειχαν καμια κυρωση,την ιδια στιγμη που τον Αλκιβιαδη τον καταδικασαν σε θανατο επειδη εσπασε αγαλματα θεων.
Όποιος σπέρνει Τσιπρες και ραντίζει Ανδρουλακηδες θερίζει Μητσοτακιδες και μια γκέισα Παναγία.
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Ίσως έχει σχέση και με τις παρατάξεις που κυβερνούσαν ενίοτε. Προοδευτικοί με χαλαρή σχέση με την θρησκεία εναντίον συντηρητικών.
Πάντως, αυτά είναι όσα γνωρίζουμε από την Αθήνα. Στις άλλες πόλεις δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
zteo έγραψε: ↑26 Μάιος 2018, 20:15Ενα απο τα ζητηματα που με προβληματιζαν ηταν ο ρολος και η μορφη που ειχε το ιερατειο στην αρχαια Ελλαδα.Απο τα αρχαια κειμενα εχω βγαλει το συμπερασμα οτι ισως να υπηρχε μια ας το πουμε ατοπα προτεσταντικη αντιληψη για το ιερατειο οτι ο καθε πολιτης της πολης-κρατους μπορουσε να μυηθει και να γινει ιερεας ενος θεου.Γιαυτο τον λογο δεν εγινε το ιερατειο στις Ελληνικες πολεις ξεχωριστη καστα με εξουσια.Εξαιρεση ισως να αποτελει το ιερατειο στο μαντειο των Δελφων.
Εδω βγαινει το συμπερασμα οτι οι αρχαιοι ελληνες ειχαν μια χαλαρη σχεση με την θρησκεια.Κατι που ομως δεν ισχυει απολυτα μιας και τα κειμενα μας δειχνουν οτι υπηρχαν θρησκευτικοι κανονες και μερικοι ηταν σκληροι μαλιστα.Το παραδοξο οτι οι δικες και η επιβλεψη εφαρμογης των θρησκευτικων κανονων γινεται απο τα πολιτικα οργανα της πολης-κρατους.Κατι τετοιο θα μπορουσε να αποδωσει τον χαρακτηρα θεοκρατιας στην αρχαια Ελλαδα κατι που σε καμια τον περιπτωσεων δεν ισχυει.
Απο εκει και περα διαβαζουμε για κοριτσια που προσφερονται να υπηρετησουν εναν Θεο ειτε ισοβια ειτε για συγκεκριμενο χρονικο διαστημα.Διαβαζουμε για του μαντεις και εδω δημιουργειτε το ερωτημα εαν ηταν κομματι του ιερατειου η οχι.
Τελικα ποιος ηταν ο ρολος,η μορφη του ιερατειου στην Αρχαια Ελλαδα?
Για κάποιο λόγο έχει δεδομένο στο μυαλό συ ότι επειδή δεν είχαν παπάδες δεν ήταν και θρησκευόμενοι,ευτυχώς καταλαβαίνεις ότι αυτό εκ των πραγμάτων δεν ισχύει Στην πραγματικότητα στην κλασική εποχή ήταν μάλλον περισσότερο θρησκευόμενοι από τους ανθρώπους στην Ελλάδα του 1050 μ.Χ,με την έννοια που σήμερα ονομάζουμε δεισιδαίμονες. Αυτό που σε μπερδεύει,και τον ΟΥΤΙΣ που γράφει παρακάτω είναι ότι δεν είχαν δόγμα. Δεν υπάρχει αντίφαση στο γεγονός ότι καταδίκασαν τον Αλκη και όχι φιλοσόφους που είχαν περίεργες αντιλήψεις για το θείο γιατί δεν υπήρχε θεολογία,δεν υπήρχαν παγιωμένες αντιλήψεις για το που είναι,που ζει κλπ,αυτό που υπήρχε ήταν ένας κοινά αποδεκτός τρόπος να το αντιμετωπίζεις αυτό το απροσδιόριστο και άμα ξεμάκρυνες από αυτό υπήρχε πρόβλημα. Επίσης,για να προσδιορίσεις αν ήταν θεοκρατία ή όχι θα πρέπει να φτιάξεις ένα τύπο,να προσδιορίσεις τέλςο πάντων τι θεωρείς θεοκρατία και μετά να δεις αν ταιριάζει και πόσο με τα δεδομένα της αρχαίας Ελλάδας
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Στο μυαλλο μου ΝΕΡΟ εχω τα ιερατεια των Ασιατικων πολιτισμων του τοτε.Τα οποια ηταν ψηλα στην πυραμιδα της εξουσιας και ηταν κλειστες καστες.Ουτε και εκει υπηρχε δογμα.
Οσο για τον ορο θεοκρατια απλα εχω στο μυαλλο μου το προτυπο ενος ιερατειου που επιβλεπει την εφαρμογη πολιτικων και θρησκευτικων κανονων.Στις Αρχαιες Ελληνικες πολεις την επιβλεψη της εφαρμογης πολιτικων και θρησκευτικων κανονων πηγαζει απο τους πολιτες.
Οσο για τον ορο θεοκρατια απλα εχω στο μυαλλο μου το προτυπο ενος ιερατειου που επιβλεπει την εφαρμογη πολιτικων και θρησκευτικων κανονων.Στις Αρχαιες Ελληνικες πολεις την επιβλεψη της εφαρμογης πολιτικων και θρησκευτικων κανονων πηγαζει απο τους πολιτες.
Όποιος σπέρνει Τσιπρες και ραντίζει Ανδρουλακηδες θερίζει Μητσοτακιδες και μια γκέισα Παναγία.
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Ναι,και τι νομίζεις αυτό τους έκανε πιο θρησκόληπτους? Ίσα ίσα το γεγονός ότι η θρησκεία ήταν κάτι με το οποίο ασχολούνταν μόνο μια κοινωνική ομάδα,και μάλιστα οι ελιτ μπορεί και να σήμαινε ότι οι υπόλοιποι είχαν λιγότερες θρησκευτικές υποχρεώσεις να τηρούν σε σχέση με μια κοινωνία που η θρησκευτική εμπειρία ήταν υπόθεση όλης της κοινότητας και όλοι έπρεπε να συμμετέχουν στις γιορτές πχ,ήταν υποχρεωμένοι
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 27027
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
'
Έχω την άποψη ότι τα μαντεία είχαν ισχυρή πολιτική δύναμη, αλλά έμμεση και μη φανερή/δεδηλωμένη.
Με τις πληροφορίες που μάζευαν από κάθε πιστό που πήγαινε εκεί για χρησμό, είχαν πολύ καλή εικόνα για τα πολιτικά/κοινωνικά/θρησκευτικά δεδομένα σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
Και επειδή η γνώση, μαζί με το χρήμα που είχαν άφθονο, είναι δύναμη, με τους χρησμούς τους επηρέαζαν τις εξελίξεις.
Κάπου είχα διαβάσει μια θεωρία ότι έσπρωξαν τους αρχαίους να κάνουν αποικίες για να εξαπλωθούν, ώστε να μην δημιουργηθεί κάποιο πολυπληθές και ισχυρό κέντρο/βασιλεία, που θα περιόριζε την δική τους ισχύ. Κράτησε μέχρι την εποχή του Φιλίππου.
.
Έχω την άποψη ότι τα μαντεία είχαν ισχυρή πολιτική δύναμη, αλλά έμμεση και μη φανερή/δεδηλωμένη.
Με τις πληροφορίες που μάζευαν από κάθε πιστό που πήγαινε εκεί για χρησμό, είχαν πολύ καλή εικόνα για τα πολιτικά/κοινωνικά/θρησκευτικά δεδομένα σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
Και επειδή η γνώση, μαζί με το χρήμα που είχαν άφθονο, είναι δύναμη, με τους χρησμούς τους επηρέαζαν τις εξελίξεις.
Κάπου είχα διαβάσει μια θεωρία ότι έσπρωξαν τους αρχαίους να κάνουν αποικίες για να εξαπλωθούν, ώστε να μην δημιουργηθεί κάποιο πολυπληθές και ισχυρό κέντρο/βασιλεία, που θα περιόριζε την δική τους ισχύ. Κράτησε μέχρι την εποχή του Φιλίππου.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
το 432πΧ η εκκλησια του δημου ψηφισε νομο με τον οποιο οποιος πολιτης δεν πιστευε στους θεους της πολης δικαζονταν από την ηλιαια
αν το δικαστηριο αποφασιζε πως ο κατηγορούμενος ηταν ενοχος καταδικαζονταν σε θανατο
ο διαγορας ο μιλησιος εγκατελειψε την αθηνα για να αποφυγει την καταδικη
κι με τον ιδιο νομο καταδικαστηκε σε θανατο ο σωκρατης
αν το δικαστηριο αποφασιζε πως ο κατηγορούμενος ηταν ενοχος καταδικαζονταν σε θανατο
ο διαγορας ο μιλησιος εγκατελειψε την αθηνα για να αποφυγει την καταδικη
κι με τον ιδιο νομο καταδικαστηκε σε θανατο ο σωκρατης
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
- Nandros
- Δημοσιεύσεις: 27027
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
- Phorum.gr user: Nandros
- Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Και λοιπόν;run έγραψε: ↑26 Ιουν 2018, 20:45το 432πΧ η εκκλησια του δημου ψηφισε νομο με τον οποιο οποιος πολιτης δεν πιστευε στους θεους της πολης δικαζονταν από την ηλιαια
αν το δικαστηριο αποφασιζε πως ο κατηγορούμενος ηταν ενοχος καταδικαζονταν σε θανατο
ο διαγορας ο μιλησιος εγκατελειψε την αθηνα για να αποφυγει την καταδικη
κι με τον ιδιο νομο καταδικαστηκε σε θανατο ο σωκρατης
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
ζοριζαν τα πραγματα για οσους δεν πιστευαν στους θεους της πολης
η εφευγαν ή δικαζονταν με ποινη τον θανατο
η εφευγαν ή δικαζονταν με ποινη τον θανατο
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
- nik_killthemall
- Δημοσιεύσεις: 6657
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
Οι θεοί της πόλης ήταν η ίδια η πόλη, η ασέβεια/εναντίωση σε αυτούς σήμαινε ασέβεια και εναντίωση στην πόλη. Τα μαντεία ήταν όντως εκμετάλλευση της δεισιδαιμονίας ως μέσον εξάσκησης πολιτικής αλλά αυτή η χρήση τους καταγραφόταν συνεχώς μειούμενη.
Το σημαντικό σε όλα αυτά ήταν η έλλειψη συγκεκριμένου δόγματος ! Η κατανόηση των θεών δεν ήταν αντικείμενο κάποιου ιερατείου που την αποκτούσε εξ αποκαλύψεως ή κάποιου μαντείου, αλλά ήταν αντικείμενο των φιλοσοφικών σχολών, δηλ. της επιστήμης.
Έτσι όταν ο Επίκουρος αρχές του 4ου αι. π.χ. υποστήριξε πως οι οιωνοί είναι δεισιδαιμονίες, οι δεισιδαίμονες είναι οι μιαρότεροι των ανθρώπων, πως οι θεοί δεν οργίζονται, ούτε χαρίζονται, ούτε και ασχολούνται με τους ανθρώπους, πως τα ουράνια σώματα δεν περιστρέφονται γιατί διατάχτηκαν από κάποιον θεό, δεν βρέθηκε κανείς να τον κυνηγήσει, να τον ελέγξει, να τον καταχωρήσει ως αιρετικό κλπ. αλλά αντίθετα ιδρυσε φιλοσοφική σχολή που κράτησε ως την εγκαθίδρυση του χριστιανισμού.
Η περίπτωση του Σωκράτη δεν ήταν καθαρά "θρησκευτική" υπέβοσκαν ξεκάθαρα πολιτικοκοινωνικές εχθρότητες.
Το σημαντικό σε όλα αυτά ήταν η έλλειψη συγκεκριμένου δόγματος ! Η κατανόηση των θεών δεν ήταν αντικείμενο κάποιου ιερατείου που την αποκτούσε εξ αποκαλύψεως ή κάποιου μαντείου, αλλά ήταν αντικείμενο των φιλοσοφικών σχολών, δηλ. της επιστήμης.
Έτσι όταν ο Επίκουρος αρχές του 4ου αι. π.χ. υποστήριξε πως οι οιωνοί είναι δεισιδαιμονίες, οι δεισιδαίμονες είναι οι μιαρότεροι των ανθρώπων, πως οι θεοί δεν οργίζονται, ούτε χαρίζονται, ούτε και ασχολούνται με τους ανθρώπους, πως τα ουράνια σώματα δεν περιστρέφονται γιατί διατάχτηκαν από κάποιον θεό, δεν βρέθηκε κανείς να τον κυνηγήσει, να τον ελέγξει, να τον καταχωρήσει ως αιρετικό κλπ. αλλά αντίθετα ιδρυσε φιλοσοφική σχολή που κράτησε ως την εγκαθίδρυση του χριστιανισμού.
Η περίπτωση του Σωκράτη δεν ήταν καθαρά "θρησκευτική" υπέβοσκαν ξεκάθαρα πολιτικοκοινωνικές εχθρότητες.
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !
Re: Αρχαια Ελλαδα και Ιερατειο
«ἀδικεῖ Σωκράτης, οὓς μὲν ἡ πόλις νομίζει θεοὺς οὐ νομίζων, ἕτερα δὲ δαιμόνια καινὰ εἰσηγούμενος· ἀδικεῖ δὲ καὶ τοὺς νέους διαφθείρων.
Τίμημα θάνατος.»
κι μονο με την πρωτη κατηγορια καταδικαζονταν σε θανατο, όμως πισω από την γραφη ασεβειας,κρυβονταν το μισος των δημοκρατικων εναντι των ολιγαρχικων κι δη των τριακοντα τυραννων. ο στρατηγος θρασυβουλος που πανεφερε την δημοκρατια στην πολη,για να παψουν οι ταραχες κι οι αντεκδικήσεις υπεγραψε νομο αμνηστιας(λεγεται πως για αυτό πιεσε ο λυσανδρος),ο σωκρατης ηταν μισητος εκτος αλλων γιατι μαθητης του ηταν ο χειρότερος των τριακοντα κριτιας,σκοτωθηκε στην μαχη του πειραια
Τίμημα θάνατος.»
κι μονο με την πρωτη κατηγορια καταδικαζονταν σε θανατο, όμως πισω από την γραφη ασεβειας,κρυβονταν το μισος των δημοκρατικων εναντι των ολιγαρχικων κι δη των τριακοντα τυραννων. ο στρατηγος θρασυβουλος που πανεφερε την δημοκρατια στην πολη,για να παψουν οι ταραχες κι οι αντεκδικήσεις υπεγραψε νομο αμνηστιας(λεγεται πως για αυτό πιεσε ο λυσανδρος),ο σωκρατης ηταν μισητος εκτος αλλων γιατι μαθητης του ηταν ο χειρότερος των τριακοντα κριτιας,σκοτωθηκε στην μαχη του πειραια
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
- Ηράκλειτος
- †
- Δημοσιεύσεις: 1349
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:35
- Τοποθεσία: Kavala City
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Αρχαία Ελλάδα ή Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία ;
από έργο_μακέτο » 24 Δεκ 2023, 15:43 » σε Εθνικά Θέματα - 77 Απαντήσεις
- 1323 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Orion22
26 Δεκ 2023, 00:43
-
-
-
Νέα δημοσίευση Διάφοροι «βάρβαροι» στην αρχαία Ελλάδα...
από taxalata xalasa » 18 Φεβ 2024, 20:44 » σε Ιστορία - 2 Απαντήσεις
- 212 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης
24 Φεβ 2024, 19:19
-
-
- 32 Απαντήσεις
- 1091 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από τίποτα
18 Σεπ 2023, 16:05
-
-
Νέα δημοσίευση Τὸ κρεββάτι τοῦ Τιμάρχου: ἡ ὁμοφυλοφιλία στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα.
από tanipteros » 24 Δεκ 2023, 20:45 » σε Ιστορία - 1 Απαντήσεις
- 160 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μπίστης
24 Δεκ 2023, 21:10
-