Σελίδα 5 από 6

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 13:52
από foscilis
Dwarven Blacksmith έγραψε:
08 Απρ 2024, 13:44
Είπε ότι δεν υπάρχει κοινωνία και προσπάθησε να το εφαρμόσει.
Θα είχε πάει διακοπές στην Ελλάδα.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:26
από AlienWay
H "κοινωνία" είναι μια έννοια που ορίζεται με μία σχετική αυθαιρεσία. Ενα κοινωνικό κατασκεύασμα για να περιγράψει ένα σύνολο ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Ο-Χο! Το ίδιο όμως συμβαίνει με την έννοια του "έθνους", στην οποία κάποιοι έχουν αλλεργία.

Το θέμα είναι ότι μας βολεύει να θυμόμαστε ότι τέτοιες έννοιες ορίζονται με μια κάποια αυθαιρεσία κατά το δοκούν. Λες και θα πάθει κάτι το σύμπαν από την επικράτησή τους.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:29
από Dwarven Blacksmith
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:26
H "κοινωνία" είναι μια έννοια που ορίζεται με μία σχετική αυθαιρεσία. Ενα κοινωνικό κατασκεύασμα για να περιγράψει ένα σύνολο ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Ο-Χο! Το ίδιο όμως συμβαίνει με την έννοια του "έθνους", στην οποία κάποιοι έχουν αλλεργία.

Το θέμα είναι ότι μας βολεύει να θυμόμαστε ότι τέτοιες έννοιες ορίζονται με μια κάποια αυθαιρεσία κατά το δοκούν. Λες και θα πάθει κάτι το σύμπαν από την επικράτησή τους.
Λάθος, η κοινωνία δεν είναι ένα σύνολο ατόμων αλλά ένας σχηματισμός με δικά του χαρακτηριστικά.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:32
από AlienWay
Dwarven Blacksmith έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:29
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:26
H "κοινωνία" είναι μια έννοια που ορίζεται με μία σχετική αυθαιρεσία. Ενα κοινωνικό κατασκεύασμα για να περιγράψει ένα σύνολο ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Ο-Χο! Το ίδιο όμως συμβαίνει με την έννοια του "έθνους", στην οποία κάποιοι έχουν αλλεργία.

Το θέμα είναι ότι μας βολεύει να θυμόμαστε ότι τέτοιες έννοιες ορίζονται με μια κάποια αυθαιρεσία κατά το δοκούν. Λες και θα πάθει κάτι το σύμπαν από την επικράτησή τους.
Λάθος, η κοινωνία δεν είναι ένα σύνολο ατόμων αλλά ένας σχηματισμός με δικά του χαρακτηριστικά.
Ο,τι και αν είναι, πρόκειται για μια μονάδα που έχει δημιουργηθεί από τους ανθρώπους για να περιγράψει (με σχετική σαφήνεια) κάτι το υπαρκτό.

Το ίδιο συμβαίνει με το έθνος. Get over it.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:37
από Dwarven Blacksmith
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:32
Dwarven Blacksmith έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:29
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:26
H "κοινωνία" είναι μια έννοια που ορίζεται με μία σχετική αυθαιρεσία. Ενα κοινωνικό κατασκεύασμα για να περιγράψει ένα σύνολο ατόμων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Ο-Χο! Το ίδιο όμως συμβαίνει με την έννοια του "έθνους", στην οποία κάποιοι έχουν αλλεργία.

Το θέμα είναι ότι μας βολεύει να θυμόμαστε ότι τέτοιες έννοιες ορίζονται με μια κάποια αυθαιρεσία κατά το δοκούν. Λες και θα πάθει κάτι το σύμπαν από την επικράτησή τους.
Λάθος, η κοινωνία δεν είναι ένα σύνολο ατόμων αλλά ένας σχηματισμός με δικά του χαρακτηριστικά.
Ο,τι και αν είναι, πρόκειται για μια μονάδα που έχει δημιουργηθεί από τους ανθρώπους για να περιγράψει (με σχετική σαφήνεια) κάτι το υπαρκτό.

Το ίδιο συμβαίνει με το έθνος. Get over it.
Οκ κουλ, δεν ρώτησα κάτι για το έθνος, δεν ξέρω πως σχετίζεται με το νήμα.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:40
από AlienWay
Dwarven Blacksmith έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:37
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:32
Dwarven Blacksmith έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:29

Λάθος, η κοινωνία δεν είναι ένα σύνολο ατόμων αλλά ένας σχηματισμός με δικά του χαρακτηριστικά.
Ο,τι και αν είναι, πρόκειται για μια μονάδα που έχει δημιουργηθεί από τους ανθρώπους για να περιγράψει (με σχετική σαφήνεια) κάτι το υπαρκτό.

Το ίδιο συμβαίνει με το έθνος. Get over it.
Οκ κουλ, δεν ρώτησα κάτι για το έθνος, δεν ξέρω πως σχετίζεται με το νήμα.
Ακόμη και κάτι εξωφρενικά συγκεκριμένο όπως π.χ. το εκατοστό, είναι ανθρώπινη επινόηση για να μπορούμε να συνεννοούμαστε μεταξύ μας σε μια κάποια κοινή βάση.

Οι έννοιες αυτές διευκολύνουν την συνεννόηση και την επικοινωνία μεταξύ των ατόμων του ανθρώπινου είδους.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:43
από Βίνγκιλοτ
Δεν έχει πολύ νόημα να θες να ορίσεις την κοινωνία χρησιμοποιώντας την ίδια την κοινωνία ως κομμάτι του ορισμού. «Η έννοια της κοινωνίας είναι μια κοινωνική κατασκευή»: αυτό δε σημαίνει τίποτα ουσιαστικά.

Πολύ χοντρικά, κοινωνία είναι ένα σύνολο ατόμων με κάποια κοινά ενοποιητικά χαρακτηριστικά μαζί με τις σχέσεις που διέπουν αυτά τα άτομα.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:49
από AlienWay
Βίνγκιλοτ έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:43
Δεν έχει πολύ νόημα να θες να ορίσεις την κοινωνία χρησιμοποιώντας την ίδια την κοινωνία ως κομμάτι του ορισμού. «Η έννοια της κοινωνίας είναι μια κοινωνική κατασκευή»: αυτό δε σημαίνει τίποτα ουσιαστικά.

Πολύ χοντρικά, κοινωνία είναι ένα σύνολο ατόμων με κάποια κοινά ενοποιητικά χαρακτηριστικά μαζί με τις σχέσεις που διέπουν αυτά τα άτομα.
Το ίδιο συμβαίνει με τα έθνη ή έθνεα.

Εντοπίζεις τα ενοποιητικά χαρακτηριστικά των ατόμων και διακρίνεις σύνολα.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 14:54
από Βίνγκιλοτ
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:49
Το ίδιο συμβαίνει με τα έθνη ή έθνεα.

Εντοπίζεις τα ενοποιητικά χαρακτηριστικά των ατόμων και διακρίνεις σύνολα.
Δεν ξέρω πού κολλάνε τα έθνη με τη συζήτηση, αλλά τα έθνη είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό συνειδητές κατασκευές.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:01
από AlienWay
Οργισμένος έγραψε:
08 Απρ 2024, 13:37

Αληθεια σε περιοδο μη ευημεριας ποιος ευημερει περισσοτερο;
Οποιος έχει το μεγαλύτερο ΑΕΠ, κατά κεφαλή εισόδημα και δείκτες αγοραστικής δύναμης.

Που σημαίνει ότι δεν αρκεί ένας γενικός χαρακτηρισμός (π.χ. καπιταλιστική χώρα) γιατί οι επιμέρους χώρες ακολουθούν διαφορετικό μείγμα πολιτικής, από σκληρό μονεταρισμό, μέχρι τη χαλαρότερη μορφή του κευσιανισμού.

Το σίγουρο είναι ότι αν έβαζες τον Φρήντμαν και τη Θάτσερ να αντιμετωπίσουν μια οικονομική χρήση σήμερα με βάση τις συνταγές των 80s, μάλλον θα τα έβρισκαν μπαστούνια. Εχει αλλάξει το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον από τότε. Ακόμη και το ενδοκαπιταλιστικό.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:02
από AlienWay
Βίνγκιλοτ έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:54
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 14:49
Το ίδιο συμβαίνει με τα έθνη ή έθνεα.

Εντοπίζεις τα ενοποιητικά χαρακτηριστικά των ατόμων και διακρίνεις σύνολα.
Δεν ξέρω πού κολλάνε τα έθνη με τη συζήτηση, αλλά τα έθνη είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό συνειδητές κατασκευές.
Και η κοινωνία συνειδητή κατασκευή είναι. Αυτό θα σου έλεγε η Θάτσερ.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:06
από Βίνγκιλοτ
AlienWay έγραψε:
08 Απρ 2024, 15:02
Και η κοινωνία συνειδητή κατασκευή είναι. Αυτό θα σου έλεγε η Θάτσερ.
Ούτε είναι, ούτε αυτό εννοούσε η Θάτσερ. Η Θάτσερ εκφράζει με αυτή τη φράση μια ιδεολογία ακραίου ατομισμού που βρίσκεται στον πυρήνα του νεοφιλελευθερισμού.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:10
από Green Dragon
Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι συνειδητές κατασκευές. Δημιουργούνται αυθόρμητα επειδή οι άνθρωποι έχουν την ιδιότητα να αθροίζονται, όπως όλα τα κοινωνικά είδη. Η φύση τα δημιουργεί και αυτοί που θέλουν να τα καταργήσουν είναι 'παρά φύσιν'.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:16
από Βίνγκιλοτ
Ο αρχεγονισμός θεωρείται αγυρτεία από τον ακαδημαϊκό κόσμο, ίσως διαφωνούν βέβαια οι διαβασμενοι από Γκουγκλ.

Re: Θάτσερ

Δημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2024, 15:17
από AlienWay
Green Dragon έγραψε:
08 Απρ 2024, 15:10
Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι συνειδητές κατασκευές. Δημιουργούνται αυθόρμητα επειδή οι άνθρωποι έχουν την ιδιότητα να αθροίζονται, όπως όλα τα κοινωνικά είδη. Η φύση τα δημιουργεί και αυτοί που θέλουν να τα καταργήσουν είναι 'παρά φύσιν'.
Και στη φύση ακόμη, υπάρχουν είδη φυτών που τα χαρακτηριστικά τους εμφανίζουν μια τόσο ομαλή μετάβαση από το ένα είδος στο άλλο, ώστε η γραμμή διαχωρισμού (δηλαδή το σημείο όπου σταματάει το ένα είδος και αρχίζει το άλλο) συμφωνήθηκε από τους επιστήμονες. Δηλαδή είπανε ότι "από αυτή τη μεταβλητότητα χαρακτηριστικών και πέρα, έχουμε το άλλο είδος".

Ολα αυτά είναι (σχεδόν) οικουμενικά αποδεκτές έννοιες για να συνεννοούμαστε σε μια κοινή βάση.

Αυτό που είπε η Θάτσερ για την κοινωνία, είναι μια απόπειρα να δώσει έμφαση στο άτομο. Αλλά εκτός από τα μεμονωμένα άτομα που διέκρινε, πρόσθεσε επίσης ότι "υπάρχουν και οι οικογένειες" (γιατί πώς αλλιώς θα μπορούσε να εξηγήσει/δικαιολογήσει το κεφάλαιο που κληρονομείται).

Σοβαρά, είπε ότι δεν υπάρχει κοινωνία, υπάρχουν μόνο μεμονωμένα άτομα και οικογένειες.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο καταργεί τη συνεργασία, την αλληλεγγύη, τους συνεταιρισμούς, την αγελαία συμπεριφορά και τόσα, μα τόσα άλλα ΥΠΑΡΚΤΑ φαινόμενα.