Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Σεπ 2019, 17:02

Giorgos 574 έγραψε:
28 Σεπ 2019, 14:34
Ρουμ έγραψε:
28 Σεπ 2019, 14:10
Giorgos 574 έγραψε:
27 Σεπ 2019, 13:56
Εντάξει ολοι κάνουμε λάθη. Αλλά αυτό είναι συμπερασμα της έρευνας όχι δικό μου :102:

Το αστείο είναι ότι πολλές από τις ελληνικές ιστοσελίδες που αναδημοσίευσαν την έρευνα αναφέρουν το συμπερασμα της ότι οι Πελοποννήσιοι απέχουν από λαούς της εγγύς Ανατολής. Βέβαια, ξεχνάνε να αναφέρουν ότι ως τέτοιοι εννοούνται οι Πόντιοι και οι Καππαδόκες. :smt005:
Το θεμα δεν ειναι τα λαθη αλλα οι προσβολες του τυπου ''ποσα περνετε'''...
Πες το και στον Χρον αυτό που απομονώνει λίγα λάθη του Σμερδαλεου και τον κράζει με ύφος 1000 καρδιναλίων
TOSKERIA ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ :p3::rofl:
[ ΤΟ ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ ΠΟΥ ΒΓΆΛΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΣΕΣ]

Giorgos 574

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Giorgos 574 » 28 Σεπ 2019, 17:05

Ρουμ έγραψε:
28 Σεπ 2019, 17:02
Giorgos 574 έγραψε:
28 Σεπ 2019, 14:34
Ρουμ έγραψε:
28 Σεπ 2019, 14:10


Το θεμα δεν ειναι τα λαθη αλλα οι προσβολες του τυπου ''ποσα περνετε'''...
Πες το και στον Χρον αυτό που απομονώνει λίγα λάθη του Σμερδαλεου και τον κράζει με ύφος 1000 καρδιναλίων
TOSKERIA ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ :p3::rofl:
[ ΤΟ ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ ΠΟΥ ΒΓΆΛΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΣΕΣ]
Ασχετο

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Σεπ 2019, 17:06

Μ ε τοση τρελα που πουλας να πουλησουμε και μεις λιγια :D:D

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Σεπ 2019, 19:30

Ελληνας και σημασίες

Ελληνας ως γένος
Ελληνας ως θρησκεία
Ελληνας ως πολιστισμός
Παλαιοι και νεοι Ελληνες
[/b]

Λίγα στοιχεία

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Ὁμιλία πρὸς τοὺς Γυμνασιόπαιδες στὴν Πνύκα
ἐξεφωνήθη ὑπὸ τοῦ στρατηγοῦ τῇ 8ῃ Ὀκτωβρίου 1838 καὶ ἐδημοσιεύθη εἰς τὴν ἐφημερίδαν ΑΙΩΝ τῇ 13ῃ Νοεμβρίου 1838.

''''Εἰς τὸν τόπον, τὸν ὁποῖον κατοικοῦμε, ἐκατοικοῦσαν οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους καὶ ἡμεῖς καταγόμεθα'''
''''Οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, οἱ πρόγονοί μας, ἔπεσαν εἰς τὴν διχόνοια καὶ ἐτρώγονταν μεταξύ τους, '''''

'''Καὶ διὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, ὁποίας γνώσεις εἶχαν καὶ ποία δόξα καὶ τιμὴν ἔχαιραν κοντὰ εἰς τὰ ἄλλα ἔθνη τοῦ καιροῦ των,''''
Βλέπουμε την εννοια ''Παλαιων Ελλήνων''' που συναντουμε στα λογια του Κολοκοτρώνη..

Παμε παρακάτω...

Η επιστολή αγνώστου αγωνιστού που περιλαμβάνεται στα «Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας» και όσα γράφει θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα και για την ερμηνεία των μαρτυριών Κακριδή.
«Να έχωμεν προ οφθαλμών πόσα κακά και δυστυχίας επροξένησεν εις την ανθρωπότητα η διεφθαρμένη διδασκαλία των Ελλήνων, το ‘’πας μη Έλλην βάρβαρος’’ [...] οι Έλληνες ενοούσαν και επίστευαν ότι όλοι οι άλλοι άνθρωποι, έξω από τον εαυτόν τους, ήσαν τετράποδα [...]
Εις τα ανωτέρω άτοπα, εις τα οποία ήτον οι παλαιοί Έλληνες [...]»[18].
«Το δυστυχές έθνος των Ελλήνων [...] την ευαγγελικήν παραγγελίαν του θεανθρώπου Ιησού όστις των τωρινών Ελλήνων δεν την αισθανθή [...] Ο Θεός με έκαμεν … Έλληνα [...] το πλέον ιερόν όνομα, της Ελλάδος, εις το οποίον καυχάται εις όλην την Ευρώπην […]»[19].


Πάμε παρακάτω σε εναν πιο γνωστό τον Μακρυγιάννη
''''Όλοι οι προκομμένοι άντρες των παλαιών Ελλήνων, οι γοναίγοι όλης της ανθρωπότης, ο Λυκούργος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης, ο Αριστείδης, ο Θεμιστοκλής, ο Λεωνίδας, ο Θρασύβουλος, ο Δημοστένης και οι επίλοιποι πατέρες γενικώς της ανθρωπότης'''

Παλαιους Ελληνες βλέπουμε άλλωστε και πολυ παλιότερα , στα χρόνια του Πορφυρογένητου
Το χωρίο έχει έτσι :
''''Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται
διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
'''
Δηλαδή οι κάτοικοι της περιοχής αυτής καλούντε από τους εντοπίους ως Ελληνες εξ αιτίας της ειδολολατρείας τους
επειδη πιστεύουν στα είδωλα οπως οι Παλαιοι Ελληνες



Αρβανίτες Θεσπρωτίας και Σκιπεταροι νοτίου Αλβανίας....

http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27557
σελ 576 αναφέρει για τα αρχαια μνημεια της περιοχής Μαργαριτιου Θεσπρωτιας ....
'''''Κατά την παράδοση των γύρω αρβανιτόφωνων κατοίκων χτίστηκαν από τους Ελλήμες [Ελληνες] '''' ...
Συνεπως βλεπουμε οτι οτι ο μυθος των αρχαιων γιγαντων -ανδρειωμενων Γελλινων-Ελλήνων υπήρχε και στον αρβανιτοκοσμο της Ελλάδας.

Αλλά όχι μόνο σε αυτούς αλλά ακόμα και στη Νοτιο σημερινή Αλβανία...
Εικόνα
Η λέξη Γιελιν απανταται στη νοτια Αλβανια ,ετσι ονομαζονταν οι πρωτοι ανθρωποι για τους οποιους λεγεται οτι ηταν πανισχυροι και ψηλοι,
''Κυ εστε σι ε Γιελιν''-Αυτος ειναι σαν Ελληνας- [δηλαδη ανδριωμενος οπως ηταν οι Ελληνες] :8)
''Νε κοχε τε Γελλινεβε'''- Τον καιρο των Ελλήνων
'''Νε βαρετ ε Ελλινεβε γανε νε ραδε με γκουρε τε μεδενι''''-Στα μνηματα των Ελλήνων ειναι μια σειρα από πέτρες..
Κανε κλενε νιεριζ γιγαντε-Ατα μουκου νιχνι ασνιε φετ- Ηταν γίγαντες δεν γνωριζαν καμια πιστη'''
'''Πλεκα τε θοσιν σε κετο καλα κανε γιετουαρ νιερεζ σε μεδενι-
'''Οι γεροντες μας ελεγαν οτι στα καστρα αυτα ζουσαν ανθρωποι μεγαλοι στο αναστημα που τους ελεγαν Ελληνες''

'''Εδε να καχα σπορουα ε ελιμεβε κεμι'''-Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε.
.... :o:o:o

'’Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες» :g030:

[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]

Ας δούμε και ενα χαρακτηριστικο ΒΙΝΤΕΟ οπου ο Ενβερης μιλώντας στο Αργυρόκαστρο
και αναφέροντας τις κουλτουρες στα μέρη εκείνα στο παρελθόν αναφέρει
Ρομάκε [Ρωμαιων] :smt047
Γκρεκεβε ε Βγέτερ [ Παλαιων Ελλήνων] - αν και εδω μαλλον εννοεί τους Βυζαντινους :8)
Οτομάνε [Οθωμανών] :oops:
Στο 3 λεπτο και 10 δευτερολεπτα


Ηξερε ο Ενβέρης οτι οι Αλβανοι στο Τζιροκάστρα :wink θα γνωρίζανε την φράση ''Παλαιοί Ελληνες'''
και τι αυτη σημαινε
[ τους προγονους των σημερινων Γραικών -Γκρέκεβε]]


Αλλωστε η φράση Παλαιοι Ελληνες συναντάται και στην αρχαία γραμματεία -Θουκιδίδης και μάλιστα με τον εξης τρόπο
'''πολλὰ δ’ ἂν καὶ ἄλλα τις ἀποδείξειε τὸ παλαιὸν Ἑλληνικὸν ὁμοιότροπα τῷ νῦν βαρβαρικῷ διαιτώμενον.'''
Δηλαδή οτι οι '''Παλαιοι Ελληνες ''ηταν συμφωνα με τον Θουκιδδίδη ηταν ομοτροποι των βαρβάρων ....
Αυτο θυμιζει Κολοκοτρώνη που οπως ειδαμε παραπάνω μεμφοτανε και αυτός όπως ο Θουκιδίδης τους '''Παλαιους Ελληνες''''
[ της εποχης του Θουκιδιδη] για τη θρησκεία τους :smt047

Φοβερη Ανάλυση
http://www.oodegr.com/oode/istoria/newt ... smos_1.htm


Ο Ιουλιανός χρησιμοποιεί σε επιστολή που στέλνει στους κατοίκους της Αντιόχειας τη λεξη Ελλην
τόσο με το εθνικο περιεχόμενο όσο και με το θρησκευτικό-πολιτισμικό...
Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15:
« άλλα νομίσας υμάς μεν Ελλήνων παίδας, εμαυτόν δε, ει και το γένος εστί μοι Θράκιον, Έλληνα τοις επιτηδεύμασιν, υπελάμβανον ότι μάλιστα αλλήλους αγαπήσομεν».
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός, « Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή, και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής, νόμιζα ότι θα αγαπηθούμε μεταξύ μας πάρα πολύ»

Δηλαδή εσεις μεν ειστε Ελληνες στο γένος εγω στον τρόπο ζωής [ θρήσκευμα]


Καινή Διαθήκη 4 χαρακτηριστικές αναφορές...

'''η δε γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει·'''[(Μάρκος 7/ζ]

''ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ΄Ελλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος,'''[(Γαλάτας 3/γ΄).]

''' Ἕλλησί τε καὶ βαρβάροις, σοφοῖς τε καὶ ἀνοήτοις ὀφειλέτης εἰμί·''
[Ρωμ. 1,14 ]

Ησαν δέ τινες ῞Ελληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων, ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν, λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν. ''


Η πρώτη ειναι καθαρά θρησκευτική δηλ Ειδολολατρισσα συροφοινίκισσα το γένος
Η δευτερη επίσης θρησκευτική δηλ '''Ιουδαιος η Ειδολολάτρης[-Πολυθειστής]
δηλαδη διαχωρίζει τον κόσμο με βάση το θρήσκευμα - αρχαιιουδαικος διαχωρισμός

Η τρίτη όμως αφορά είναι εθνοπολιτισμική δηλ διαχωριζει τον κόσμο σε Ελληνες και Βαρβάρους [αρχαιοελληνικος διαχωρισμό]

Η τέταρτη αναφορά πρέπει να ειναι εθνοπολιτισμική αφου αποκλείεται να είναι
θρησκευτική αφού καποιος ειδολολάτρης δεν πηγαίνει να προσκυνήσει το εβραικό Πάσχα.
Ηταν προφανώς Ελληνες προσύλητοι

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Σεπ 2019, 20:01

Ρουμ έγραψε:
28 Σεπ 2019, 19:30
Ελληνας και σημασίες

Ελληνας ως γένος
Ελληνας ως θρησκεία
Ελληνας ως πολιστισμός
Παλαιοι και νεοι Ελληνες
[/b]

Λίγα στοιχεία

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης: Ὁμιλία πρὸς τοὺς Γυμνασιόπαιδες στὴν Πνύκα
ἐξεφωνήθη ὑπὸ τοῦ στρατηγοῦ τῇ 8ῃ Ὀκτωβρίου 1838 καὶ ἐδημοσιεύθη εἰς τὴν ἐφημερίδαν ΑΙΩΝ τῇ 13ῃ Νοεμβρίου 1838.

''''Εἰς τὸν τόπον, τὸν ὁποῖον κατοικοῦμε, ἐκατοικοῦσαν οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους καὶ ἡμεῖς καταγόμεθα'''
''''Οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, οἱ πρόγονοί μας, ἔπεσαν εἰς τὴν διχόνοια καὶ ἐτρώγονταν μεταξύ τους, '''''

'''Καὶ διὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, ὁποίας γνώσεις εἶχαν καὶ ποία δόξα καὶ τιμὴν ἔχαιραν κοντὰ εἰς τὰ ἄλλα ἔθνη τοῦ καιροῦ των,''''
Βλέπουμε την εννοια ''Παλαιων Ελλήνων''' που συναντουμε στα λογια του Κολοκοτρώνη..

Παμε παρακάτω...

Η επιστολή αγνώστου αγωνιστού που περιλαμβάνεται στα «Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας» και όσα γράφει θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα και για την ερμηνεία των μαρτυριών Κακριδή.
«Να έχωμεν προ οφθαλμών πόσα κακά και δυστυχίας επροξένησεν εις την ανθρωπότητα η διεφθαρμένη διδασκαλία των Ελλήνων, το ‘’πας μη Έλλην βάρβαρος’’ [...] οι Έλληνες ενοούσαν και επίστευαν ότι όλοι οι άλλοι άνθρωποι, έξω από τον εαυτόν τους, ήσαν τετράποδα [...]
Εις τα ανωτέρω άτοπα, εις τα οποία ήτον οι παλαιοί Έλληνες [...]»[18].
«Το δυστυχές έθνος των Ελλήνων [...] την ευαγγελικήν παραγγελίαν του θεανθρώπου Ιησού όστις των τωρινών Ελλήνων δεν την αισθανθή [...] Ο Θεός με έκαμεν … Έλληνα [...] το πλέον ιερόν όνομα, της Ελλάδος, εις το οποίον καυχάται εις όλην την Ευρώπην […]»[19].


Πάμε παρακάτω σε εναν πιο γνωστό τον Μακρυγιάννη
''''Όλοι οι προκομμένοι άντρες των παλαιών Ελλήνων, οι γοναίγοι όλης της ανθρωπότης, ο Λυκούργος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης, ο Αριστείδης, ο Θεμιστοκλής, ο Λεωνίδας, ο Θρασύβουλος, ο Δημοστένης και οι επίλοιποι πατέρες γενικώς της ανθρωπότης'''

Παλαιους Ελληνες βλέπουμε άλλωστε και πολυ παλιότερα , στα χρόνια του Πορφυρογένητου
Το χωρίο έχει έτσι :
''''Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται
διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.
'''
Δηλαδή οι κάτοικοι της περιοχής αυτής καλούντε από τους εντοπίους ως Ελληνες εξ αιτίας της ειδολολατρείας τους
επειδη πιστεύουν στα είδωλα οπως οι Παλαιοι Ελληνες



Αρβανίτες Θεσπρωτίας και Σκιπεταροι νοτίου Αλβανίας....

http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27557
σελ 576 αναφέρει για τα αρχαια μνημεια της περιοχής Μαργαριτιου Θεσπρωτιας ....
'''''Κατά την παράδοση των γύρω αρβανιτόφωνων κατοίκων χτίστηκαν από τους Ελλήμες [Ελληνες] '''' ...
Συνεπως βλεπουμε οτι οτι ο μυθος των αρχαιων γιγαντων -ανδρειωμενων Γελλινων-Ελλήνων υπήρχε και στον αρβανιτοκοσμο της Ελλάδας.

Αλλά όχι μόνο σε αυτούς αλλά ακόμα και στη Νοτιο σημερινή Αλβανία...
Εικόνα
Η λέξη Γιελιν απανταται στη νοτια Αλβανια ,ετσι ονομαζονταν οι πρωτοι ανθρωποι για τους οποιους λεγεται οτι ηταν πανισχυροι και ψηλοι,
''Κυ εστε σι ε Γιελιν''-Αυτος ειναι σαν Ελληνας- [δηλαδη ανδριωμενος οπως ηταν οι Ελληνες] :8)
''Νε κοχε τε Γελλινεβε'''- Τον καιρο των Ελλήνων
'''Νε βαρετ ε Ελλινεβε γανε νε ραδε με γκουρε τε μεδενι''''-Στα μνηματα των Ελλήνων ειναι μια σειρα από πέτρες..
Κανε κλενε νιεριζ γιγαντε-Ατα μουκου νιχνι ασνιε φετ- Ηταν γίγαντες δεν γνωριζαν καμια πιστη'''
'''Πλεκα τε θοσιν σε κετο καλα κανε γιετουαρ νιερεζ σε μεδενι-
'''Οι γεροντες μας ελεγαν οτι στα καστρα αυτα ζουσαν ανθρωποι μεγαλοι στο αναστημα που τους ελεγαν Ελληνες''

'''Εδε να καχα σπορουα ε ελιμεβε κεμι'''-Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε.
.... :o:o:o

'’Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες» :g030:

[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]

Ας δούμε και ενα χαρακτηριστικο ΒΙΝΤΕΟ οπου ο Ενβερης μιλώντας στο Αργυρόκαστρο
και αναφέροντας τις κουλτουρες στα μέρη εκείνα στο παρελθόν αναφέρει
Ρομάκε [Ρωμαιων] :smt047
Γκρεκεβε ε Βγέτερ [ Παλαιων Ελλήνων] - αν και εδω μαλλον εννοεί τους Βυζαντινους :8)
Οτομάνε [Οθωμανών] :oops:
Στο 3 λεπτο και 10 δευτερολεπτα


Ηξερε ο Ενβέρης οτι οι Αλβανοι στο Τζιροκάστρα :wink θα γνωρίζανε την φράση ''Παλαιοί Ελληνες'''
και τι αυτη σημαινε
[ τους προγονους των σημερινων Γραικών -Γκρέκεβε]]


Αλλωστε η φράση Παλαιοι Ελληνες συναντάται και στην αρχαία γραμματεία -Θουκιδίδης και μάλιστα με τον εξης τρόπο
'''πολλὰ δ’ ἂν καὶ ἄλλα τις ἀποδείξειε τὸ παλαιὸν Ἑλληνικὸν ὁμοιότροπα τῷ νῦν βαρβαρικῷ διαιτώμενον.'''
Δηλαδή οτι οι '''Παλαιοι Ελληνες ''ηταν συμφωνα με τον Θουκιδδίδη ηταν ομοτροποι των βαρβάρων ....
Αυτο θυμιζει Κολοκοτρώνη που οπως ειδαμε παραπάνω μεμφοτανε και αυτός όπως ο Θουκιδίδης τους '''Παλαιους Ελληνες''''
[ της εποχης του Θουκιδιδη] για τη θρησκεία τους :smt047


Ο Ιουλιανός χρησιμοποιεί σε επιστολή που στέλνει στους κατοίκους της Αντιόχειας τη λεξη Ελλην
τόσο με το εθνικο περιεχόμενο όσο και με το θρησκευτικό-πολιτισμικό...
Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15:
« άλλα νομίσας υμάς μεν Ελλήνων παίδας, εμαυτόν δε, ει και το γένος εστί μοι Θράκιον, Έλληνα τοις επιτηδεύμασιν, υπελάμβανον ότι μάλιστα αλλήλους αγαπήσομεν».
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός, « Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή, και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής, νόμιζα ότι θα αγαπηθούμε μεταξύ μας πάρα πολύ»

Δηλαδή εσεις μεν ειστε Ελληνες στο γένος εγω στον τρόπο ζωής [ θρήσκευμα]


Καινή Διαθήκη 4 χαρακτηριστικές αναφορές...

'''η δε γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει·'''[(Μάρκος 7/ζ]

''ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ΄Ελλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος,'''[(Γαλάτας 3/γ΄).]

''' Ἕλλησί τε καὶ βαρβάροις, σοφοῖς τε καὶ ἀνοήτοις ὀφειλέτης εἰμί·''
[Ρωμ. 1,14 ]

Ησαν δέ τινες ῞Ελληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων, ἵνα προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων αὐτὸν, λέγοντες· Κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν. ''


Η πρώτη ειναι καθαρά θρησκευτική δηλ Ειδολολατρισσα συροφοινίκισσα το γένος
Η δευτερη επίσης θρησκευτική δηλ '''Ιουδαιος η Ειδολολάτρης[-Πολυθειστής]
δηλαδη διαχωρίζει τον κόσμο με βάση το θρήσκευμα - αρχαιιουδαικος διαχωρισμός

Η τρίτη όμως αφορά είναι εθνοπολιτισμική δηλ διαχωριζει τον κόσμο σε Ελληνες και Βαρβάρους [αρχαιοελληνικος διαχωρισμό]

Η τέταρτη αναφορά πρέπει να ειναι εθνοπολιτισμική αφου αποκλείεται να είναι
θρησκευτική αφού καποιος ειδολολάτρης δεν πηγαίνει να προσκυνήσει το εβραικό Πάσχα.
Ηταν προφανώς Ελληνες προσύλητοι
:smt038

Δες κι ένα ωραίο απ' τον Γρηγόριο τον Θεολόγο. Έτσι δημιουργήθηκε ο "ελληνοχριστιανισμός" .

62.Τ ΑΜΦΙΛΟΧΙΩ
62.1 Οὐ βάρβαρον τὸ ἐπίταγμα τῆς ἀμιμήτου σου καλοκἀγαθίας, ἀλλ' ἑλληνικόν, μᾶλλον δὲ χριστιανικόν. Ὁ δὲ Ἀρμένιος, ἐφ' ᾧ πάνυ φιλοτιμῇ, βάρβαρος ἄντικρυς καὶ πόρρωθεν τῆς ἡμετέρας φιλοτιμίας.


ελληνικόν = χριστιανικόν και αντίθετα με το βαρβαρικόν
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Ρουμ
Δημοσιεύσεις: 2291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2019, 12:36
Phorum.gr user: Πιτερ

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ρουμ » 28 Σεπ 2019, 20:03

Οχι διαφωνω καθετως

Ο Παπαρηγοπουλος τα δημιουργησε ολα :a0452:

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Σεπ 2019, 20:05

Ρουμ έγραψε:
28 Σεπ 2019, 20:03
Οχι διαφωνω καθετως

Ο Παπαρηγοπουλος τα δημιουργησε ολα :a0452:
:smt023
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 13 Οκτ 2019, 20:31

Γρηγόριος ο Κύπριος ( 13ος αι. )
http://ikee.lib.auth.gr/record/269674/f ... -14624.pdf
Ο Γεώργιος Κύπριος γεννήθηκε στην Κύπρο, χωρίς να διευκρινίζει την πόλη ή την περιοχή. Οι πληροφορίες για την οικογένειά του είναι πενιχρές και περιορίζονται μόνο στο ότι οι γονείς του και η οικογένειά του καταγόταν από την Κύπρο και, όπως ο ίδιος μας πληροφορεί, ανήκε σε επιφανή οικογένεια που μετά από την κατάληψη του νησιού από τους Lousignan, εξέπεσε οικονομικά και κοινωνικά.

«Πατέρες δὲ καὶ πατέρων πατέρες καὶ ὅλως ἡ ἄνω τοῦ γένους σειρά, οἱ πλούτου τε τὰ πρῶτα καὶ τῆς πατρίδος ἔχοντες ἕως οὕπω βαρβάροις ἔλαχεν ἰταλοῖς τὸ ἐκεῖσε δουλεύειν ἑλληνικόν. Ἐπεὶ δ’ ἐδούλευσαν…, μέτρια καὶ ἔχοντες καὶ τιμώμενοι καὶ ὅσα μήτ’ εἰς πένητας αὐτοὺς καὶ τοὺς πολλοὺς καὶ ἀδόξους ἐνέγραφε, μήτ’ εἰς τοὺς ἀδροὺς καὶ βαθυπλούτους, συνέταττε»,
Στην Έφεσο πληροφορήθηκε τη διδακτική δραστηριότητα του Νικηφόρου Βλεμμύδη, του πιο σοφού ανθρώπου της εποχής του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Κάποιοι Εφέσιοι όμως τον απέτρεψαν λέγοντάς του ότι δεν θα γινόταν δεκτός από το Βλεμμύδη και τον κύκλο των μαθητών του, στο μονή που βρισκόταν, εξαιτίας αφενός της νεαρής ηλικίας του, της φτώχειας του και της ξένης καταγωγής του και αφετέρου του δύστροπου χαρακτήρα του Βλεμμύδη.

«Ἔνθα καὶ ὡς ἐν γειτόνων οἰκῶν εἴη ὁ Βλεμμύδης, πυθόμενος, ἀνὴρ ὡς ἐλέγετο οὐ μόνον Ἑλλήνων τῶν ἐφ’ ἡμῶν ἀλλὰ καὶ πάντων ἀνθρώπων σοφώτατος, πολὺς γίνεται πρὸς αὐτὸν κατὰ θέαν πορεύεσθαι τὴν αὐτοῦ. Ἐπέσχον δὲ ὅμως ἄνδρες Ἐφέσιοι τῆς ὁρμῆς, εἰρηκότες, ὅπερ καὶ ἦν ἀληθές, ὡς οὐ μόνον αὐτὸν ἀπαξιώσειεν ἰδεῖν ὁ φιλόσοφος, νέον ὄντα καὶ ξένον καὶ πένητα, ἀλλὰ καὶ ὁ περὶ αὐτὸν χορὸς τῷ σφῶν μοναστηρίῳ προσπελάσαι οὐκ ἂν συγχωρήσαιεν»
Μολονότι ο Γρηγόριος Κύπριος φοβόταν ότι η επιθυμία του αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσωπική φιλοδοξία που θα προκαλούσε αρνητικά σχόλια, το ενδιαφέρον των λογίων της πρώιμης παλαιολόγειας περιόδου να συγκεντρώσουν τα έργα τους σε ένα βιβλίο φαίνεται ότι ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη. Ο Κωνσταντίνος Ακροπολίτης συγκέντρωσε και εξέδωσε τα έργα του σε τρία βιβλία: τα δύο πρώτα βιβλία περιείχαν τα πεζά έργα του και το τρίτο τα ποιήματά του. Ο Νικηφόρος Χούμνος συγκέντρωσε και με επιμέλεια κατέταξε σε ένα βιβλίο τα φιλοσοφικά, τα ρητορικά και τα επιστολογραφικά του έργα. Ο Μανουήλ-Μάξιμος Πλανούδης αναφέρει σε επιστολή του προς τον Αλέξιο Δούκα Φιλανθρωπηνό την πρόθεσή του να δημοσιεύσει τις επιστολές εκείνες που κρίνει ότι αξίζουν, εγχείρημα που δεν γνωρίζουμε αν τελικά πραγματοποιήθηκε.

«μενοῦσιν αἱ ἐπιστολαί – τοῦτο γὰρ εὖ οἶδα – τὰς σὰς ἀρετὰς πανταχοῦ τῶν Ἑλλήνων κηρύττουσαι. νῦν μὲν γὰρ παρ’ ἐμοὶ καὶ σοὶ μόνοις ἀνέκδοτοι μένουσιν. ἡνίκα δ’ ἂν ἄμφω βελτίω κρίνωμεν καὶ δὴ καὶ τοσαῦται, ὅσας ἐγὼ βούλομαι γίγνωνται, πολλὰ δηλονότι τῶν σῶν κατορθωμάτων ὑμνήσασαι, τότε καὶ τοῖς ἔξω – πολλοὶ γὰρ εἰσὶν οἱ ζητοῦντες – ἐκδώσομεν
Αφορμή της επιστολής 38 ήταν το αίτημα του Ακροπολίτη να δανειστεί από τον Κύπριο ένα χειρόγραφο του Αίλιου Αριστείδη. Ο Κύπριος εκφράζει στον Ακροπολίτη την λύπη του για τη ζημιά που υπέστη το προσωπικό του αντίγραφο, καθώς το πρόσωπο που δανείστηκε από τον Κύπριο το βιβλίο επέδειξε καταφρόνηση που δεν θα ταίριαζε ούτε σε βάρβαρο άνθρωπο: το βιβλίο επεστράφη στον Κύπριο γεμάτο με σημάδια μελάνης και ἀσβόλης, ενώ σε πολλά σημεία φαινόταν ότι είχε πέσει λινέλαιο. Ο Κύπριος προσπάθησε να βελτιώσει την εικόνα του βιβλίου, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό και αποφάσισε να μην δανείσει ξανά κανένα βιβλίο. Αναγκάζεται, ωστόσο, να υποκύψει στις παρακλήσεις του Ακροπολίτη και να του δανείσει το βιβλίο, αφού πρώτα του ζητήσει να το προσέχει. Τον παρακαλεί, τέλος, να φροντίσει για την έγκαιρη επιστροφή του, καθώς ο Κύπριος μελετά τους λόγους του ρήτορα με ζήλο.

«Πολλὰ μὲν ἔσχον ἐγὼ πικρανθεὶς ἐκ τοῦ βιβλίου τοῖς βουλομένοις ἑτοίμως δανείζειν, τῶν λαμβανόντων οὐχ ὡς ἐχρῆν δηλαδή, ἀλλ’ ὡς ἔτυχεν ἢ ξύλοις χρησαμένων αὐτοῖς· οὐ μὴν ἠνίασεν οὐδὲν ἡμᾶς τοσοῦτον, ὅσον ἡ περὶ τὸν ἐμὸν Ἀριστείδην βλάβη καὶ καταφρόνησις, ἣν οὐ κατὰ κόσμον ἔναγχος ἄνθρωπος, βάρβαρος πάντως καὶ οὐχ ἕλλην τὸν τρόπον πρὸς αὐτὸν ἐπεδείξατο. Δανεισάμενος γάρ, εἰθ’ ὁρμήσας εἰς ἀντιγραφάς, ὅσου μὲν μέλανος καὶ ἀσβόλης ἐνέπλησεν ἐῶ, ἀλλὰ τελευτῶν δὴ καὶ λινελαίου ἐν πολλοῖς τοῦ βιβλίου κατέχεεν, ὡς ἀχρειῶσαι μὲν αὐτό, ἐμοὶ δ’ ὀδύνας καὶ πόνους πολλοὺς παρασχεῖν πειρωμένῳ τὸ ἀχρεῖον ἁπάσαις ταῖς μηχαναῖς ἀπελάσαι καὶ τὴν προτέραν ἀντεπάξαι εὐπρέπειαν, κἂν εἰς τέλος οὐκ ἴσχυσα, τοῦ βλάπτοντος δυναστεύσαντος»,
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 16 Οκτ 2019, 14:00

Ο Θεοφύλακτος Σιμοκάττης παραλληλίζει την γενναιότητα ενός Ρωμαίου στρατιώτη με αρχαίους Έλληνες :

ἐν δέ τινι μοίρᾳ τῆς ἀτραποῦ δυσθανατῶντα στρατιώτην ῾Ρωμαῖον περιεβλέψαντο, τέτρασι 2.6.2 βολαῖς τὸ σῶμα κοσμούμενον. εἰς μὲν γὰρ τὴν ὑπερῴαν χελύνην Μηδικὸς ὀϊστὸς ἐς βάθος ἐσδὺς ἀνὰ τὸ κράνος ἐρρίζωτο, ἕτερος δ' αὖ ἐπὶ θάτερον χεῖλος ἔνερθεν εἰσφρήσας ἀντιθέτως πως ἀνετείνετο, ὡς κατά τινας διαμέτρους κεραίας κεχιῶσθαι τὴν γλῶτταν ταῖς ἀντιτύποις συμβολαῖς τῶν ἀκίδων, 2.6.3 κἀντεῦθεν μὴ δύνασθαι τὸν ἀριστέα μύσαι τῷ χείλη. περιεφέρετο δὲ καὶ δόρατος εἰσπομπὴν ἐπὶ τοῦ εὐωνύμου βραχίονος, ἐπί τε τῇ λαπάρῃ ἑτέραν βολὴν Μηδικοῦ ἀκοντίου. 2.6.4 αὕτη τοι καὶ τῆς ἀρετῆς αὐτῷ τὸ ἐπιτάφιον ἦν. οἱ μὲν οὖν ἀμφὶ τὸν ῾Ηράκλειον τῷ γενναίῳ περιρρεόμενον τὸν ἀριστέα θεώμενοι αἵματι, ἀγάμενοι τῆς εὐψυχίας ἐποχοῦσι 2.6.5 τῇ ἵππῳ καὶ ὡς τὸν χάρακα διεκόμισαν. εἶτά οἱ ἐφέλκονται τὰ μὲν ἄλλα βέλη τὰ ἐμπεπηγότα τῷ σώματι καὶ παρεξάγουσιν, τὸ δ' ἀνὰ τὴν πλευρὰν ἐξελέσθαι οὐκ εἶχον· διεψιθύριζον γὰρ ὡς ἑαυτοὺς οἱ ταῦτα δὴ τὰ Χείρωνος καὶ Μαχάονος τεχνώμενοι μελετήματα, ὡς συνεκδημήσει αὐτῷ καὶ ἡ ψυχὴ 2.6.6 τῇ τοῦ βέλους ἐξόδῳ. ὁ δὲ Μακεδὼν ἐκεῖνος ἢ Λεωνίδας τὸ φρόνημα ἢ Καλλίμαχος ἢ Κυνέγειρος, ἀρκέσει δὲ τὸ ῾Ρωμαῖον ἀποκαλεῖν, ὡς τῶν λόγων τῶν ἰατρῶν ὑπῃσθάνετο, ἤρετο εἰ τὸ ῾Ρωμαϊκὸν εἴη νενικηκός. ὡς δ' οἱ περιεστῶτες αὐτὸν κατέφασκον καὶ ἄρασθαι Λατίνους τρόπαιον ἔλεξαν,
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 16 Οκτ 2019, 14:25

Ο Φιλοστόργιος ( 5ος αι. ) μας δείχνει ξεκάθαρα πως η λέξη Έλλην σήμαινε κυρίως τον ειδωλολάτρη και όχι την καταγωγή.

Φραυΐτας, Γότθος μὲν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, πιστὸς δ' οὖν Ῥωμαίοις καὶ τὰ πολέμια κράτιστος.

( Ας θυμηθούμε και τον Θεοφύλακτο Σιμοκάττη που αναφέρει τον Πέρση βασιλιά ως Έλληνα = παγανιστή, εθνικό , μη χριστιανό ).

Πώς λέει όμως κάποιον Έλληνα στο γένος ο Φιλοστόργιος όταν δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το Έλλην ;

Ἄτταλον αὐτοῖς ἀναγορεύει βασιλέα. οὗτος δὲ Ἴων μὲν ἦν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, τῆς αὐτῆς δὲ πόλεως ἔπαρχος

https://en.wikipedia.org/wiki/Priscus_Attalus
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Antigeist

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 16 Οκτ 2019, 15:08

Ζαποτέκος έγραψε:
16 Οκτ 2019, 14:25
Ο Φιλοστόργιος ( 5ος αι. ) μας δείχνει ξεκάθαρα πως η λέξη Έλλην σήμαινε κυρίως τον ειδωλολάτρη και όχι την καταγωγή.

Φραυΐτας, Γότθος μὲν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, πιστὸς δ' οὖν Ῥωμαίοις καὶ τὰ πολέμια κράτιστος.

( Ας θυμηθούμε και τον Θεοφύλακτο Σιμοκάττη που αναφέρει τον Πέρση βασιλιά ως Έλληνα = παγανιστή, εθνικό , μη χριστιανό ).

Πώς λέει όμως κάποιον Έλληνα στο γένος ο Φιλοστόργιος όταν δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το Έλλην ;

Ἄτταλον αὐτοῖς ἀναγορεύει βασιλέα. οὗτος δὲ Ἴων μὲν ἦν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, τῆς αὐτῆς δὲ πόλεως ἔπαρχος

https://en.wikipedia.org/wiki/Priscus_Attalus
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9002
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 16 Οκτ 2019, 15:26

Antigeist έγραψε:
16 Οκτ 2019, 15:08
Ζαποτέκος έγραψε:
16 Οκτ 2019, 14:25
Ο Φιλοστόργιος ( 5ος αι. ) μας δείχνει ξεκάθαρα πως η λέξη Έλλην σήμαινε κυρίως τον ειδωλολάτρη και όχι την καταγωγή.

Φραυΐτας, Γότθος μὲν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, πιστὸς δ' οὖν Ῥωμαίοις καὶ τὰ πολέμια κράτιστος.

( Ας θυμηθούμε και τον Θεοφύλακτο Σιμοκάττη που αναφέρει τον Πέρση βασιλιά ως Έλληνα = παγανιστή, εθνικό , μη χριστιανό ).

Πώς λέει όμως κάποιον Έλληνα στο γένος ο Φιλοστόργιος όταν δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το Έλλην ;

Ἄτταλον αὐτοῖς ἀναγορεύει βασιλέα. οὗτος δὲ Ἴων μὲν ἦν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, τῆς αὐτῆς δὲ πόλεως ἔπαρχος

https://en.wikipedia.org/wiki/Priscus_Attalus
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.
Νομίζω πως αποτελεί εθνοτική αναφορά . Γι' αυτό και έβαλα και το παράδειγμα με τον Γότθο. Είναι περίεργο να πούμε πως υπήρχαν Γότθοι αλλά όχι Έλληνες σε δύο εξαιρετικά όμοια χωρία. Το "Ίων' εδώ πρέπει να χρησιμοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιήθηκε αργότερα το "Γραικός". Δεν ήθελαν να τους πούν Έλληνες, γιατί έτσι είχε επικρατήσει να ονομάζονται οι ειδωλολάτρες.
Ο Άτταλος είχε καταγωγή ίσως από την Αντιόχεια γιατί ήταν συγγενής του Αμπελίου του Αντιοχέως ( Π-Λ-Μπ ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Antigeist

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 16 Οκτ 2019, 16:05

Ζαποτέκος έγραψε:
16 Οκτ 2019, 15:26
Antigeist έγραψε:
16 Οκτ 2019, 15:08
Ζαποτέκος έγραψε:
16 Οκτ 2019, 14:25
Ο Φιλοστόργιος ( 5ος αι. ) μας δείχνει ξεκάθαρα πως η λέξη Έλλην σήμαινε κυρίως τον ειδωλολάτρη και όχι την καταγωγή.

Φραυΐτας, Γότθος μὲν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, πιστὸς δ' οὖν Ῥωμαίοις καὶ τὰ πολέμια κράτιστος.

( Ας θυμηθούμε και τον Θεοφύλακτο Σιμοκάττη που αναφέρει τον Πέρση βασιλιά ως Έλληνα = παγανιστή, εθνικό , μη χριστιανό ).

Πώς λέει όμως κάποιον Έλληνα στο γένος ο Φιλοστόργιος όταν δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το Έλλην ;

Ἄτταλον αὐτοῖς ἀναγορεύει βασιλέα. οὗτος δὲ Ἴων μὲν ἦν τὸ γένος, Ἕλλην δὲ τὴν δόξαν, τῆς αὐτῆς δὲ πόλεως ἔπαρχος

https://en.wikipedia.org/wiki/Priscus_Attalus
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.
Νομίζω πως αποτελεί εθνοτική αναφορά . Γι' αυτό και έβαλα και το παράδειγμα με τον Γότθο. Είναι περίεργο να πούμε πως υπήρχαν Γότθοι αλλά όχι Έλληνες σε δύο εξαιρετικά όμοια χωρία. Το "Ίων' εδώ πρέπει να χρησιμοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιήθηκε αργότερα το "Γραικός". Δεν ήθελαν να τους πούν Έλληνες, γιατί έτσι είχε επικρατήσει να ονομάζονται οι ειδωλολάτρες.
Ο Άτταλος είχε καταγωγή ίσως από την Αντιόχεια γιατί ήταν συγγενής του Αμπελίου του Αντιοχέως ( Π-Λ-Μπ ).
Φυσικά και ήταν προσδιορισμός καταγωγής. (Αν και το Ίων είναι περίεργο αν ήθελε να πει "Γραικός" γιατί δεν ήταν όλοι οι Γραικοί Ίωνες) Η Ρωμανία ήταν τεράστια τότε και δεν γινόταν ο κόσμος να μην προσδιορίζεται και με βάση την επιμέρους καταγωγή του για αυτό βρίσκουμε και στις πηγές "Afer genere", "Achaivam" κτλ. Εθνικά όμως ήταν όλοι Ρωμαίοι. Οι Γότθοι βέβαια θεωρούνταν βάρβαροι δηλαδή εξ ορισμού μη Ρωμαίοι.

Georg Von Balkanen
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: 04 Σεπ 2019, 11:33

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Georg Von Balkanen » 16 Οκτ 2019, 16:23

Που εκτείνονταν τα σύνορα της αυτοκρατορίας;
Προφανώς όλοι αυτοί οι πληθυσμοί δεν ησαν Έλληνες.

Δεύτερον. Δεν έχει νόημα να μιλαμε για Έλληνες την μετά Χριστόν εποχή. Η κουλτούρα ενοποίηθηκε μεταξυ των λαών για αυτό και μεχρι σήμερα ένας χριστιανός Λιβυος, Συριος, Αιγύπτιος δεν ξεχωρίζουν απο τους νεοέλληνες. Η διαφορά βρίσκεται κυριως με τους τωρινούς πληθυσμους των Βαλκανίων που μοιάζουν περισσότερο με ευρωπαίους, εκτός ισως απο τους Αλβανούς.

Τριτον, ποιοί αυτοκράτορες ηταν αμιγώς ελληνικης καταγωγης; Κανεις φυσικά. Εδω μεταξυ τούς δεν θεωρούσε ο ενας τον αλλο Ρωμαίο, οχι Έλληνα, και εμεις σήμερα με το ζορι να τους βγαλουμε Έλληνες;

Τέταρτον αφετηρία για τους βυζαντινούς υπηρξε η Ρώμη, ενω πολιτισμικά την ιστορία τους χαραξε η εβραϊκή αίρεση του χριστιανισμού.

Τωρα τι το Ελληνικό υπαρχει σε ολα αυτα...

Georg Von Balkanen
Δημοσιεύσεις: 1646
Εγγραφή: 04 Σεπ 2019, 11:33

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Georg Von Balkanen » 16 Οκτ 2019, 16:23

Αυτές ηταν οι δικές μου δύο λίρες

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών