Εντάξει ολοι κάνουμε λάθη. Αλλά αυτό είναι συμπερασμα της έρευνας όχι δικό μου
Το αστείο είναι ότι πολλές από τις ελληνικές ιστοσελίδες που αναδημοσίευσαν την έρευνα αναφέρουν το συμπερασμα της ότι οι Πελοποννήσιοι απέχουν από λαούς της εγγύς Ανατολής. Βέβαια, ξεχνάνε να αναφέρουν ότι ως τέτοιοι εννοούνται οι Πόντιοι και οι Καππαδόκες.
Το θεμα δεν ειναι τα λαθη αλλα οι προσβολες του τυπου ''ποσα περνετε'''...
Πες το και στον Χρον αυτό που απομονώνει λίγα λάθη του Σμερδαλεου και τον κράζει με ύφος 1000 καρδιναλίων
TOSKERIA ΓΗ ΣΛΑΒΙΚΗ
[ ΤΟ ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ ΠΟΥ ΒΓΆΛΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΣΕΣ]
'''Καὶ διὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, ὁποίας γνώσεις εἶχαν καὶ ποία δόξα καὶ τιμὴν ἔχαιραν κοντὰ εἰς τὰ ἄλλα ἔθνη τοῦ καιροῦ των,''''
Βλέπουμε την εννοια ''Παλαιων Ελλήνων''' που συναντουμε στα λογια του Κολοκοτρώνη..
Παμε παρακάτω...
Η επιστολή αγνώστου αγωνιστού που περιλαμβάνεται στα «Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας» και όσα γράφει θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα και για την ερμηνεία των μαρτυριών Κακριδή.
«Να έχωμεν προ οφθαλμών πόσα κακά και δυστυχίας επροξένησεν εις την ανθρωπότητα η διεφθαρμένη διδασκαλία των Ελλήνων, το ‘’πας μη Έλλην βάρβαρος’’ [...] οι Έλληνες ενοούσαν και επίστευαν ότι όλοι οι άλλοι άνθρωποι, έξω από τον εαυτόν τους, ήσαν τετράποδα [...] Εις τα ανωτέρω άτοπα, εις τα οποία ήτον οι παλαιοί Έλληνες [...]»[18].
«Το δυστυχές έθνος των Ελλήνων [...] την ευαγγελικήν παραγγελίαν του θεανθρώπου Ιησού όστις των τωρινών Ελλήνων δεν την αισθανθή [...] Ο Θεός με έκαμεν … Έλληνα [...] το πλέον ιερόν όνομα, της Ελλάδος, εις το οποίον καυχάται εις όλην την Ευρώπην […]»[19].
Πάμε παρακάτω σε εναν πιο γνωστό τον Μακρυγιάννη
''''Όλοι οι προκομμένοι άντρες των παλαιών Ελλήνων, οι γοναίγοι όλης της ανθρωπότης, ο Λυκούργος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης, ο Αριστείδης, ο Θεμιστοκλής, ο Λεωνίδας, ο Θρασύβουλος, ο Δημοστένης και οι επίλοιποι πατέρες γενικώς της ανθρωπότης'''
Παλαιους Ελληνες βλέπουμε άλλωστε και πολυ παλιότερα , στα χρόνια του Πορφυρογένητου
Το χωρίο έχει έτσι :
''''Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται
διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.''' Δηλαδή οι κάτοικοι της περιοχής αυτής καλούντε από τους εντοπίους ως Ελληνες εξ αιτίας της ειδολολατρείας τους
επειδη πιστεύουν στα είδωλα οπως οι Παλαιοι Ελληνες
Αρβανίτες Θεσπρωτίας και Σκιπεταροι νοτίου Αλβανίας....
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27557
σελ 576 αναφέρει για τα αρχαια μνημεια της περιοχής Μαργαριτιου Θεσπρωτιας ....
'''''Κατά την παράδοση των γύρω αρβανιτόφωνων κατοίκων χτίστηκαν από τους Ελλήμες [Ελληνες] '''' ...
Συνεπως βλεπουμε οτι οτι ο μυθος των αρχαιων γιγαντων -ανδρειωμενων Γελλινων-Ελλήνων υπήρχε και στον αρβανιτοκοσμο της Ελλάδας.
Αλλά όχι μόνο σε αυτούς αλλά ακόμα και στη Νοτιο σημερινή Αλβανία...
Η λέξη Γιελιν απανταται στη νοτια Αλβανια ,ετσι ονομαζονταν οι πρωτοι ανθρωποι για τους οποιους λεγεται οτι ηταν πανισχυροι και ψηλοι, ''Κυ εστε σι ε Γιελιν''-Αυτος ειναι σαν Ελληνας- [δηλαδη ανδριωμενος οπως ηταν οι Ελληνες]
''Νε κοχε τε Γελλινεβε'''- Τον καιρο των Ελλήνων
'''Νε βαρετ ε Ελλινεβε γανε νε ραδε με γκουρε τε μεδενι''''-Στα μνηματα των Ελλήνων ειναι μια σειρα από πέτρες..
Κανε κλενε νιεριζ γιγαντε-Ατα μουκου νιχνι ασνιε φετ- Ηταν γίγαντες δεν γνωριζαν καμια πιστη'''
'''Πλεκα τε θοσιν σε κετο καλα κανε γιετουαρ νιερεζ σε μεδενι-
'''Οι γεροντες μας ελεγαν οτι στα καστρα αυτα ζουσαν ανθρωποι μεγαλοι στο αναστημα που τους ελεγαν Ελληνες''
'''Εδε να καχα σπορουα ε ελιμεβε κεμι'''-Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε.....
'’Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες» ’
[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]
Ας δούμε και ενα χαρακτηριστικο ΒΙΝΤΕΟ οπου ο Ενβερης μιλώντας στο Αργυρόκαστρο
και αναφέροντας τις κουλτουρες στα μέρη εκείνα στο παρελθόν αναφέρει
Ρομάκε [Ρωμαιων] Γκρεκεβε ε Βγέτερ [ Παλαιων Ελλήνων] - αν και εδω μαλλον εννοεί τους Βυζαντινους
Οτομάνε [Οθωμανών]
Στο 3 λεπτο και 10 δευτερολεπτα
Ηξερε ο Ενβέρης οτι οι Αλβανοι στο Τζιροκάστρα θα γνωρίζανε την φράση ''Παλαιοί Ελληνες'''
και τι αυτη σημαινε [ τους προγονους των σημερινων Γραικών -Γκρέκεβε]]
Αλλωστε η φράση Παλαιοι Ελληνες συναντάται και στην αρχαία γραμματεία -Θουκιδίδης και μάλιστα με τον εξης τρόπο
'''πολλὰ δ’ ἂν καὶ ἄλλα τις ἀποδείξειε τὸ παλαιὸν Ἑλληνικὸν ὁμοιότροπα τῷ νῦν βαρβαρικῷ διαιτώμενον.'''
Δηλαδή οτι οι '''Παλαιοι Ελληνες ''ηταν συμφωνα με τον Θουκιδδίδη ηταν ομοτροποι των βαρβάρων ....
Αυτο θυμιζει Κολοκοτρώνη που οπως ειδαμε παραπάνω μεμφοτανε και αυτός όπως ο Θουκιδίδης τους '''Παλαιους Ελληνες''''
[ της εποχης του Θουκιδιδη] για τη θρησκεία τους
Ο Ιουλιανός χρησιμοποιεί σε επιστολή που στέλνει στους κατοίκους της Αντιόχειας τη λεξη Ελλην τόσο με το εθνικο περιεχόμενο όσο και με το θρησκευτικό-πολιτισμικό...
Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15:
« άλλα νομίσας υμάς μεν Ελλήνων παίδας, εμαυτόν δε, ει και το γένος εστί μοι Θράκιον, Έλληνα τοις επιτηδεύμασιν, υπελάμβανον ότι μάλιστα αλλήλους αγαπήσομεν».
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός, « Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή, και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής, νόμιζα ότι θα αγαπηθούμε μεταξύ μας πάρα πολύ»
Δηλαδή εσεις μεν ειστε Ελληνες στο γένος εγω στον τρόπο ζωής [ θρήσκευμα]
Καινή Διαθήκη 4 χαρακτηριστικές αναφορές...
'''η δε γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει·'''[(Μάρκος 7/ζ]
Η πρώτη ειναι καθαρά θρησκευτική δηλ Ειδολολατρισσα συροφοινίκισσα το γένος
Η δευτερη επίσης θρησκευτική δηλ '''Ιουδαιος η Ειδολολάτρης[-Πολυθειστής]
δηλαδη διαχωρίζει τον κόσμο με βάση το θρήσκευμα - αρχαιιουδαικος διαχωρισμός
Η τρίτη όμως αφορά είναι εθνοπολιτισμική δηλ διαχωριζει τον κόσμο σε Ελληνες και Βαρβάρους [αρχαιοελληνικος διαχωρισμό]
Η τέταρτη αναφορά πρέπει να ειναι εθνοπολιτισμική αφου αποκλείεται να είναι
θρησκευτική αφού καποιος ειδολολάτρης δεν πηγαίνει να προσκυνήσει το εβραικό Πάσχα.
Ηταν προφανώς Ελληνες προσύλητοι
'''Καὶ διὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, ὁποίας γνώσεις εἶχαν καὶ ποία δόξα καὶ τιμὴν ἔχαιραν κοντὰ εἰς τὰ ἄλλα ἔθνη τοῦ καιροῦ των,''''
Βλέπουμε την εννοια ''Παλαιων Ελλήνων''' που συναντουμε στα λογια του Κολοκοτρώνη..
Παμε παρακάτω...
Η επιστολή αγνώστου αγωνιστού που περιλαμβάνεται στα «Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας» και όσα γράφει θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα και για την ερμηνεία των μαρτυριών Κακριδή.
«Να έχωμεν προ οφθαλμών πόσα κακά και δυστυχίας επροξένησεν εις την ανθρωπότητα η διεφθαρμένη διδασκαλία των Ελλήνων, το ‘’πας μη Έλλην βάρβαρος’’ [...] οι Έλληνες ενοούσαν και επίστευαν ότι όλοι οι άλλοι άνθρωποι, έξω από τον εαυτόν τους, ήσαν τετράποδα [...] Εις τα ανωτέρω άτοπα, εις τα οποία ήτον οι παλαιοί Έλληνες [...]»[18].
«Το δυστυχές έθνος των Ελλήνων [...] την ευαγγελικήν παραγγελίαν του θεανθρώπου Ιησού όστις των τωρινών Ελλήνων δεν την αισθανθή [...] Ο Θεός με έκαμεν … Έλληνα [...] το πλέον ιερόν όνομα, της Ελλάδος, εις το οποίον καυχάται εις όλην την Ευρώπην […]»[19].
Πάμε παρακάτω σε εναν πιο γνωστό τον Μακρυγιάννη
''''Όλοι οι προκομμένοι άντρες των παλαιών Ελλήνων, οι γοναίγοι όλης της ανθρωπότης, ο Λυκούργος, ο Πλάτων, ο Σωκράτης, ο Αριστείδης, ο Θεμιστοκλής, ο Λεωνίδας, ο Θρασύβουλος, ο Δημοστένης και οι επίλοιποι πατέρες γενικώς της ανθρωπότης'''
Παλαιους Ελληνες βλέπουμε άλλωστε και πολυ παλιότερα , στα χρόνια του Πορφυρογένητου
Το χωρίο έχει έτσι :
''''Ἰστέον, ὅτι οἱ τοῦ κάστρου Μαΐνης οἰκήτορες οὐκ εἰσὶν ἀπὸ τῆς γενεᾶς τῶν προρρηθέντων Σκλάβων, ἀλλ΄ἐκ τῶν παλαιοτέρων Ῥωμαίων, οἱ καὶ μέχρι τοῦ νῦν παρὰ τῶν ἐντοπίωνἝλληνες προσαγορεύονται
διὰ τὸ ἐν τοῖς προπάλαιοις χρόνοις εἰδωλολάτρας εἶναι καὶ προσκυνητὰς τῶν εἰδώλων κατὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, οἵτινες ἐπὶ τῆς βασιλείας του ἀοιδίμου Βασιλείου βαπτισθέντες Χριστιανοὶ γεγόνασιν.''' Δηλαδή οι κάτοικοι της περιοχής αυτής καλούντε από τους εντοπίους ως Ελληνες εξ αιτίας της ειδολολατρείας τους
επειδη πιστεύουν στα είδωλα οπως οι Παλαιοι Ελληνες
Αρβανίτες Θεσπρωτίας και Σκιπεταροι νοτίου Αλβανίας....
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/27557
σελ 576 αναφέρει για τα αρχαια μνημεια της περιοχής Μαργαριτιου Θεσπρωτιας ....
'''''Κατά την παράδοση των γύρω αρβανιτόφωνων κατοίκων χτίστηκαν από τους Ελλήμες [Ελληνες] '''' ...
Συνεπως βλεπουμε οτι οτι ο μυθος των αρχαιων γιγαντων -ανδρειωμενων Γελλινων-Ελλήνων υπήρχε και στον αρβανιτοκοσμο της Ελλάδας.
Αλλά όχι μόνο σε αυτούς αλλά ακόμα και στη Νοτιο σημερινή Αλβανία...
Η λέξη Γιελιν απανταται στη νοτια Αλβανια ,ετσι ονομαζονταν οι πρωτοι ανθρωποι για τους οποιους λεγεται οτι ηταν πανισχυροι και ψηλοι, ''Κυ εστε σι ε Γιελιν''-Αυτος ειναι σαν Ελληνας- [δηλαδη ανδριωμενος οπως ηταν οι Ελληνες]
''Νε κοχε τε Γελλινεβε'''- Τον καιρο των Ελλήνων
'''Νε βαρετ ε Ελλινεβε γανε νε ραδε με γκουρε τε μεδενι''''-Στα μνηματα των Ελλήνων ειναι μια σειρα από πέτρες..
Κανε κλενε νιεριζ γιγαντε-Ατα μουκου νιχνι ασνιε φετ- Ηταν γίγαντες δεν γνωριζαν καμια πιστη'''
'''Πλεκα τε θοσιν σε κετο καλα κανε γιετουαρ νιερεζ σε μεδενι-
'''Οι γεροντες μας ελεγαν οτι στα καστρα αυτα ζουσαν ανθρωποι μεγαλοι στο αναστημα που τους ελεγαν Ελληνες''
'''Εδε να καχα σπορουα ε ελιμεβε κεμι'''-Και μεις απο το σπορο των Ελληνων είμαστε.....
'’Oi Τσάμηδες του νότιου μερους της Τσαμουριάς πιστεύουν ότι προέρχονται από τους θρυλικούς «jelims»,
γίγαντες από τη μυθολογία του αλβανικού νότου ,
ονομασία η οποία σημαίνει «Ελληνες» ’
[Elsie, Robert (2000). Λεξικό της αλβανικής θρησκείας, της μυθολογίας και του λαϊκού πολιτισμού . London, UK: Εκδόσεις C. Hurst & Co., 2001. σελ. 131]
Ας δούμε και ενα χαρακτηριστικο ΒΙΝΤΕΟ οπου ο Ενβερης μιλώντας στο Αργυρόκαστρο
και αναφέροντας τις κουλτουρες στα μέρη εκείνα στο παρελθόν αναφέρει
Ρομάκε [Ρωμαιων] Γκρεκεβε ε Βγέτερ [ Παλαιων Ελλήνων] - αν και εδω μαλλον εννοεί τους Βυζαντινους
Οτομάνε [Οθωμανών]
Στο 3 λεπτο και 10 δευτερολεπτα
Ηξερε ο Ενβέρης οτι οι Αλβανοι στο Τζιροκάστρα θα γνωρίζανε την φράση ''Παλαιοί Ελληνες'''
και τι αυτη σημαινε [ τους προγονους των σημερινων Γραικών -Γκρέκεβε]]
Αλλωστε η φράση Παλαιοι Ελληνες συναντάται και στην αρχαία γραμματεία -Θουκιδίδης και μάλιστα με τον εξης τρόπο
'''πολλὰ δ’ ἂν καὶ ἄλλα τις ἀποδείξειε τὸ παλαιὸν Ἑλληνικὸν ὁμοιότροπα τῷ νῦν βαρβαρικῷ διαιτώμενον.'''
Δηλαδή οτι οι '''Παλαιοι Ελληνες ''ηταν συμφωνα με τον Θουκιδδίδη ηταν ομοτροποι των βαρβάρων ....
Αυτο θυμιζει Κολοκοτρώνη που οπως ειδαμε παραπάνω μεμφοτανε και αυτός όπως ο Θουκιδίδης τους '''Παλαιους Ελληνες''''
[ της εποχης του Θουκιδιδη] για τη θρησκεία τους
Ο Ιουλιανός χρησιμοποιεί σε επιστολή που στέλνει στους κατοίκους της Αντιόχειας τη λεξη Ελλην τόσο με το εθνικο περιεχόμενο όσο και με το θρησκευτικό-πολιτισμικό...
Ιουλιανού, ό.π., 40.10-15:
« άλλα νομίσας υμάς μεν Ελλήνων παίδας, εμαυτόν δε, ει και το γένος εστί μοι Θράκιον, Έλληνα τοις επιτηδεύμασιν, υπελάμβανον ότι μάλιστα αλλήλους αγαπήσομεν».
«Και βέβαια», γράφει εκεί ο Ιουλιανός, « Αλλά, επειδή θεώρησα ότι εσείς μεν είστε Έλληνες στην καταγωγή, και εγώ, αν και είμαι Θράκας στο γένος, είμαι Έλληνας στον τρόπο ζωής, νόμιζα ότι θα αγαπηθούμε μεταξύ μας πάρα πολύ»
Δηλαδή εσεις μεν ειστε Ελληνες στο γένος εγω στον τρόπο ζωής [ θρήσκευμα]
Καινή Διαθήκη 4 χαρακτηριστικές αναφορές...
'''η δε γυνή ην Ελληνίς, Συροφοινίκισσα τω γένει·'''[(Μάρκος 7/ζ]
Η πρώτη ειναι καθαρά θρησκευτική δηλ Ειδολολατρισσα συροφοινίκισσα το γένος
Η δευτερη επίσης θρησκευτική δηλ '''Ιουδαιος η Ειδολολάτρης[-Πολυθειστής]
δηλαδη διαχωρίζει τον κόσμο με βάση το θρήσκευμα - αρχαιιουδαικος διαχωρισμός
Η τρίτη όμως αφορά είναι εθνοπολιτισμική δηλ διαχωριζει τον κόσμο σε Ελληνες και Βαρβάρους [αρχαιοελληνικος διαχωρισμό]
Η τέταρτη αναφορά πρέπει να ειναι εθνοπολιτισμική αφου αποκλείεται να είναι
θρησκευτική αφού καποιος ειδολολάτρης δεν πηγαίνει να προσκυνήσει το εβραικό Πάσχα.
Ηταν προφανώς Ελληνες προσύλητοι
Δες κι ένα ωραίο απ' τον Γρηγόριο τον Θεολόγο. Έτσι δημιουργήθηκε ο "ελληνοχριστιανισμός" .
Ο Γεώργιος Κύπριος γεννήθηκε στην Κύπρο, χωρίς να διευκρινίζει την πόλη ή την περιοχή. Οι πληροφορίες για την οικογένειά του είναι πενιχρές και περιορίζονται μόνο στο ότι οι γονείς του και η οικογένειά του καταγόταν από την Κύπρο και, όπως ο ίδιος μας πληροφορεί, ανήκε σε επιφανή οικογένεια που μετά από την κατάληψη του νησιού από τους Lousignan, εξέπεσε οικονομικά και κοινωνικά.
Στην Έφεσο πληροφορήθηκε τη διδακτική δραστηριότητα του Νικηφόρου Βλεμμύδη, του πιο σοφού ανθρώπου της εποχής του, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Κάποιοι Εφέσιοι όμως τον απέτρεψαν λέγοντάς του ότι δεν θα γινόταν δεκτός από το Βλεμμύδη και τον κύκλο των μαθητών του, στο μονή που βρισκόταν, εξαιτίας αφενός της νεαρής ηλικίας του, της φτώχειας του και της ξένης καταγωγής του και αφετέρου του δύστροπου χαρακτήρα του Βλεμμύδη.
Μολονότι ο Γρηγόριος Κύπριος φοβόταν ότι η επιθυμία του αυτή μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσωπική φιλοδοξία που θα προκαλούσε αρνητικά σχόλια, το ενδιαφέρον των λογίων της πρώιμης παλαιολόγειας περιόδου να συγκεντρώσουν τα έργα τους σε ένα βιβλίο φαίνεται ότι ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη. Ο Κωνσταντίνος Ακροπολίτης συγκέντρωσε και εξέδωσε τα έργα του σε τρία βιβλία: τα δύο πρώτα βιβλία περιείχαν τα πεζά έργα του και το τρίτο τα ποιήματά του. Ο Νικηφόρος Χούμνος συγκέντρωσε και με επιμέλεια κατέταξε σε ένα βιβλίο τα φιλοσοφικά, τα ρητορικά και τα επιστολογραφικά του έργα. Ο Μανουήλ-Μάξιμος Πλανούδης αναφέρει σε επιστολή του προς τον Αλέξιο Δούκα Φιλανθρωπηνό την πρόθεσή του να δημοσιεύσει τις επιστολές εκείνες που κρίνει ότι αξίζουν, εγχείρημα που δεν γνωρίζουμε αν τελικά πραγματοποιήθηκε.
Αφορμή της επιστολής 38 ήταν το αίτημα του Ακροπολίτη να δανειστεί από τον Κύπριο ένα χειρόγραφο του Αίλιου Αριστείδη. Ο Κύπριος εκφράζει στον Ακροπολίτη την λύπη του για τη ζημιά που υπέστη το προσωπικό του αντίγραφο, καθώς το πρόσωπο που δανείστηκε από τον Κύπριο το βιβλίο επέδειξε καταφρόνηση που δεν θα ταίριαζε ούτε σε βάρβαρο άνθρωπο: το βιβλίο επεστράφη στον Κύπριο γεμάτο με σημάδια μελάνης και ἀσβόλης, ενώ σε πολλά σημεία φαινόταν ότι είχε πέσει λινέλαιο. Ο Κύπριος προσπάθησε να βελτιώσει την εικόνα του βιβλίου, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό και αποφάσισε να μην δανείσει ξανά κανένα βιβλίο. Αναγκάζεται, ωστόσο, να υποκύψει στις παρακλήσεις του Ακροπολίτη και να του δανείσει το βιβλίο, αφού πρώτα του ζητήσει να το προσέχει. Τον παρακαλεί, τέλος, να φροντίσει για την έγκαιρη επιστροφή του, καθώς ο Κύπριος μελετά τους λόγους του ρήτορα με ζήλο.
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.
Νομίζω πως αποτελεί εθνοτική αναφορά . Γι' αυτό και έβαλα και το παράδειγμα με τον Γότθο. Είναι περίεργο να πούμε πως υπήρχαν Γότθοι αλλά όχι Έλληνες σε δύο εξαιρετικά όμοια χωρία. Το "Ίων' εδώ πρέπει να χρησιμοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιήθηκε αργότερα το "Γραικός". Δεν ήθελαν να τους πούν Έλληνες, γιατί έτσι είχε επικρατήσει να ονομάζονται οι ειδωλολάτρες.
Ο Άτταλος είχε καταγωγή ίσως από την Αντιόχεια γιατί ήταν συγγενής του Αμπελίου του Αντιοχέως ( Π-Λ-Μπ ).
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Αυτός είναι περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, προϊόν ιστοριογνωσίας. Κατάγονταν δηλαδή από τα μέρη της Ασίας που παραδοσιακά καλούνται έτσι. Δεν σημαίνει ότι υπήρχαν Έλληνες στην εποχή του που ήταν εθνοτικά διακριτοί από άλλους Έλληνες διότι όταν παύει πάσα πολιτική ή ταξική διάκριση παύει και η εθνοτική. Η ρωμαϊκή κατάκτηση έβαλε τέλος στον πολιτικό κατακερματισμό του ελληνικού. Και αργότερα η παροχή ρωμαϊκής πολιτείας σε όλους τους ελεύθερους επαρχιώτες έβαλε τέλος και στην ταξική διάκριση Ρωμαίος-εθνικός (δούλος). Επομένως ο Άτταλος ήταν Ρωμαίος ιωνικής καταγωγής δίπλα σε τόσους άλλους επιφανέστατους Ρωμαίους μη ιταλικής καταγωγής.
Νομίζω πως αποτελεί εθνοτική αναφορά . Γι' αυτό και έβαλα και το παράδειγμα με τον Γότθο. Είναι περίεργο να πούμε πως υπήρχαν Γότθοι αλλά όχι Έλληνες σε δύο εξαιρετικά όμοια χωρία. Το "Ίων' εδώ πρέπει να χρησιμοποιήθηκε με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιήθηκε αργότερα το "Γραικός". Δεν ήθελαν να τους πούν Έλληνες, γιατί έτσι είχε επικρατήσει να ονομάζονται οι ειδωλολάτρες.
Ο Άτταλος είχε καταγωγή ίσως από την Αντιόχεια γιατί ήταν συγγενής του Αμπελίου του Αντιοχέως ( Π-Λ-Μπ ).
Φυσικά και ήταν προσδιορισμός καταγωγής. (Αν και το Ίων είναι περίεργο αν ήθελε να πει "Γραικός" γιατί δεν ήταν όλοι οι Γραικοί Ίωνες) Η Ρωμανία ήταν τεράστια τότε και δεν γινόταν ο κόσμος να μην προσδιορίζεται και με βάση την επιμέρους καταγωγή του για αυτό βρίσκουμε και στις πηγές "Afer genere", "Achaivam" κτλ. Εθνικά όμως ήταν όλοι Ρωμαίοι. Οι Γότθοι βέβαια θεωρούνταν βάρβαροι δηλαδή εξ ορισμού μη Ρωμαίοι.
Που εκτείνονταν τα σύνορα της αυτοκρατορίας;
Προφανώς όλοι αυτοί οι πληθυσμοί δεν ησαν Έλληνες.
Δεύτερον. Δεν έχει νόημα να μιλαμε για Έλληνες την μετά Χριστόν εποχή. Η κουλτούρα ενοποίηθηκε μεταξυ των λαών για αυτό και μεχρι σήμερα ένας χριστιανός Λιβυος, Συριος, Αιγύπτιος δεν ξεχωρίζουν απο τους νεοέλληνες. Η διαφορά βρίσκεται κυριως με τους τωρινούς πληθυσμους των Βαλκανίων που μοιάζουν περισσότερο με ευρωπαίους, εκτός ισως απο τους Αλβανούς.
Τριτον, ποιοί αυτοκράτορες ηταν αμιγώς ελληνικης καταγωγης; Κανεις φυσικά. Εδω μεταξυ τούς δεν θεωρούσε ο ενας τον αλλο Ρωμαίο, οχι Έλληνα, και εμεις σήμερα με το ζορι να τους βγαλουμε Έλληνες;
Τέταρτον αφετηρία για τους βυζαντινούς υπηρξε η Ρώμη, ενω πολιτισμικά την ιστορία τους χαραξε η εβραϊκή αίρεση του χριστιανισμού.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.