Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Από ρωμαϊκή σκοπιά μιλώντας αξίζει να κρατήσεις (κάποια πράγματα από) τον ανώτερο πολιτισμό των τότε Ελλήνων για μόστρα γιατί και η μόστρα σημαντική είναι. Να κρατήσεις όμως μόνο το ελληνικό όνομα και να το θεωρείς ανώτερο από το ρωμαϊκό ούτε για αστείο δεν νοείται. Όσο και να ενώνουν ή μάλλον ευφραίνουν τα γράμματα το πολιτιστικό μεγαλείο οφείλει άπειρα περισσότερα σε ένα οδικό δίκτυο 120 χιλιάδων χιλιομέτρων και στην κατασκευή σχεδόν χιλίων γεφυρών. Στους Οθωμανούς η περσική κουλτούρα έπαιζε πολύ σπουδαιότερο ρόλο από την "τουρκική". Ήταν όμως εντελώς αναντικατάστατο γι αυτούς το όνομα του Οσμάν.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ένα παράδειγμα για να καταλάβεις τι γράφεις:
- Ψεκασμένος: Τα αεροπλάνα μας ψεκάζουν με κατασταλτικά χημικά και γι' αυτό δεν ξεσηκωνόμαστε με την κρίση.
- Απάντηση: Λέτε ηλιθιότητες,
- Ψεκασμένος: Σίγουρα τα αεροπλάνα μας ψεκάζουν με κατασταλτικά χημικά
- Απάντηση: Αν ήταν έτσι, οι κάφροι στα Εξάρχεια θα ήταν σε καταστολή και δεν θα έσπαγαν ό,τι βρουν.
- Ψεκασμένος: Είναι βέβαιο ότι τα αεροπλάνα μας ψεκάζουν με κατασταλτικά χημικά.
- Απάντηση: Δεν μπορείς να σκεφτείς ότι έτσι θα ψέκαζαν και τις οικογένειες τους που είναι από κάτω;
- Ψεκασμένος: Τα αεροπλάνα μας ψεκάζουν με κατασταλτικά χημικά
.........................................................
- Παρέμβαση τρίτου: Έχω την εντύπωση ότι, αν οντως δεν μας ψέκαζαν, αυτό θα ήταν θα ήταν οφθαλμοφανές και δε θα χρειάζοταν να τσακώνεστε σε τοσες σελίδες.
Ελπίζω έτσι να κατανοείς ότι πρέπει πρώτα να διαβάσεις περί τίνος πρόκειται και τι ακριβώς ισχυρίζεται ο ένας και τι απαντά ο άλλος, αλλιώς δεν μπορείς να μπεις στο νόημα της συζήτησης.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Εγώ λέω να διεκδικήσουμε το άγαλμα του Κωνσταντίνου τώρα που δεν το θέλουν οι Άγγλοι.
https://www.telegraph.co.uk/news/2020/0 ... omplaints/
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μια πολύ αξιόλογη μαρτυρία που προστίθεται στην έως τώρα διάψευση ότι, τα ονόματα των Θεμάτων και οι αντίστοιχες διοικητικές περιφέρειες ήταν δήθεν "αποσυνδεδεμένα" από την ελληνική αρχαιότητα.
Ο Θεόδωρος Πρόδρομος, σε αγιολογικό κείμενο του 12ου αι., δεν συνδέει τη βυζαντινή διοικητική περιφέρεια Πελοποννήσου με κάποια δήθεν αυτόνομη "νεορωμαϊκή" ή "αρχαιορωμαϊκή" εθνοτική μνήμη, αλλά με την πραγματική, αρχαιοελληνική της προέλευση:
Η υψηλή ιδέα του πατρίου εδάφους για τους Βυζαντινούς δεν επιτρέπει ουδεμία συσχέτιση των ονομάτων αυτών με δήθεν "τυχαίους" ή "ανούσιους" αρχαϊσμούς, αλλά αντιθέτως, αποτελούν συνειδητές και πλήρως αποδεκτές δηλώσεις σύνδεσης του Βυζαντίου με την αρχαιοελληνική πηγή, όπως είδαμε και στον Προκόπιο, στον Μαλάλα, το Πασχάλιο Χρονικό και πολλές άλλες μαρτυρίες, από τις εποχές της δήθεν "ελληνικής αμνησίας":
Ο Θεόδωρος Πρόδρομος, σε αγιολογικό κείμενο του 12ου αι., δεν συνδέει τη βυζαντινή διοικητική περιφέρεια Πελοποννήσου με κάποια δήθεν αυτόνομη "νεορωμαϊκή" ή "αρχαιορωμαϊκή" εθνοτική μνήμη, αλλά με την πραγματική, αρχαιοελληνική της προέλευση:
Η υψηλή ιδέα του πατρίου εδάφους για τους Βυζαντινούς δεν επιτρέπει ουδεμία συσχέτιση των ονομάτων αυτών με δήθεν "τυχαίους" ή "ανούσιους" αρχαϊσμούς, αλλά αντιθέτως, αποτελούν συνειδητές και πλήρως αποδεκτές δηλώσεις σύνδεσης του Βυζαντίου με την αρχαιοελληνική πηγή, όπως είδαμε και στον Προκόπιο, στον Μαλάλα, το Πασχάλιο Χρονικό και πολλές άλλες μαρτυρίες, από τις εποχές της δήθεν "ελληνικής αμνησίας":
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Και αλλού έχουμε αρχαιοπρέπεια και πατριδογνωσία .
Π.χ. Στο Βίος καὶ πολιτεία καὶ μερικὴ θαυμάτων ἐξήγησις τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν καὶ θαυματουγοῦ Λουκᾶ τοῦ νέου τοῦ ἐν Ἑλλάδι κειμένου.
ὁ καλὸς τὰ πάντα καὶ μέγας Λουκᾶς, αὐτὸς μὲν τῆς Ἑλλάδος ἐστὶ βλάστημα, (...) οἱ δέ γε τούτου πρόγονοι ἐξ Αἰγίνης ὥρμηνται τῆς νήσου, Αἰγίνης ἥτις περὶ τὸν Αἰγαῖον διάκειται κόλπον· οἳ τὰς συνεχεῖς ἐφόδους τῶν ἐκ τῆς Ἄγαρ οὐ φορητὰς εἶναι νομίσαντες, αὐτοί τε καὶ οἰκήτορες πάντες, τὸ φίλον τῆς πατρίδος ἔδαφος πρὸς βίαν ἀπολιπόντες, μετανάσται γίνονται καὶ πρὸς διαφόρους ἕκαστοι διασπείρονται πόλεις, καθάπερ ἀντὶ μητρὸς ἐκεῖνοι ταῖς μητρυιαῖς χρησάμενοι. καὶ οἱ μὲν τὴν Κέκροπος, οἱ δὲ τὴν τοῦ Πέλοπος, ἕτεροι τὴν τοῦ Κάδμου καὶ ἄλλας ἄλλοι καταλαβόντες, ἐν αὐταῖς ἔχειν ἠναγκάζοντο τὰς οἰκήσεις. οἱ μέντοι τοῦ θείου Λουκᾶ πρόγονοι κατὰ τὴν τῆς Φωκίδος, εἴτ᾿ οὖν τοῦ Χρυσοῦ, μεταβάντες ἐπαρχίαν, πρός τι παράλιον ὄρος (Ἰωάννου καλούμενον ἦν) τὰς τῆς παροικίας σκηνὰς ἐπήξαντο.
Στα υπογραμμισμένα πρόκειται για τις Αθήνα, Πελοπόννησο και Θήβα που αλλού αναφέρει ο βιογράφος με το όνομά τους ( Θήβα , Αθήνα ) .
Άλλες περιοχές και πόλεις που αναφέρει ο βίος είναι η Θετταλία , η Λάρισα, η Αχαϊα , η Πάτρα , η Εύβοια και η Κόρινθος.
"Ελλάς" είναι η Ανατολική Στερεά Ελλάδα. Σε προφητεία του ο άγιος είχε πεί πως λόγω των βαρβαρικών ( σκυθικών = βουλγαρικών και τουρκικών = ουγγρικών [ τοῦ ἔθνους τῶν Τούρκων τὴν Ἑλλάδα κατατρεχόντων ] ) επιδρομών Ἑλλὰς ἐλαθήσεται καὶ Πελοπόννησος πολεμηθήσεται.
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/a ... es/064.htm
Και αργότερα.
Στον βίο των αγίων Συμεώνος , Θεοδώρου ( "της Πανελλάδος πολιούχοι" ) και Ευφροσύνης χρησιμοποιείται η βυζαντινή γεωγραφία.
- Ισθμός του Ξέρξη στον Άθω ( στίχοι 129 - 135 )
- Ιλλυρικά * μέρη ( στίχος 242 )
* "Ιλλυρίας, ήγουν Σκλαβουνίας" αναφέρεται αλλού και επεξηγεί ο επιμελητής .
- Ελλαδική τοπογραφία ( στίχοι 670 - 680 , 715, 769 - 774, 879 - 881 ) : πρώτη και δευτέρα Θετταλία, Ιλλυρικό, Αιτωλία, Ελλάδα , Κορίνθου Ισθμός, "σωτηρίαν όλης της Ελλάδος και της Αχαϊας" , Κόρινθος, Άργος, Επίδαυρα, "Ναύπλιον και απ' εκεί προς τους Αμυκλαίους και Λάκωνας και Δωριείς και Πατρείς και Ηλείους και Αρκάδας", "τόπους της Θράκης και Μακεδονίας και της Ελλάδος όλης, άμα δέ καί της Πελοποννήσου".
Παρατηρούμε πως οι ντόπιοι αναφέρονται με τα αρχαία ονόματά τους ( Λάκωνες, Αμυκλαίοι, Δωριείς, Πατρείς, Ηλείοι , Αρκάδες ).
"Δωριείς" αναφέρονται και στον βίο του οσίου Νίκωνος του Μετανοείτε ( 12ος αι. ) ( σελ. 47 του pdf , https://www.ascsa.edu.gr/datab/digital/ ... s/0561.pdf ) : ...Άργει ... Ναυπλίω ... Σπάρτης ... την Δωριέων χώρα... Μαϊνην ... Καλαμάταν ... Κορώνης ... Μεθώνης...Μεσσήνης, ήν καί Βουρκάνον εγχωρίως καλούσιν... Αρκάδας...
Π.χ. Στο Βίος καὶ πολιτεία καὶ μερικὴ θαυμάτων ἐξήγησις τοῦ ὁσίου πατρὸς ἡμῶν καὶ θαυματουγοῦ Λουκᾶ τοῦ νέου τοῦ ἐν Ἑλλάδι κειμένου.
ὁ καλὸς τὰ πάντα καὶ μέγας Λουκᾶς, αὐτὸς μὲν τῆς Ἑλλάδος ἐστὶ βλάστημα, (...) οἱ δέ γε τούτου πρόγονοι ἐξ Αἰγίνης ὥρμηνται τῆς νήσου, Αἰγίνης ἥτις περὶ τὸν Αἰγαῖον διάκειται κόλπον· οἳ τὰς συνεχεῖς ἐφόδους τῶν ἐκ τῆς Ἄγαρ οὐ φορητὰς εἶναι νομίσαντες, αὐτοί τε καὶ οἰκήτορες πάντες, τὸ φίλον τῆς πατρίδος ἔδαφος πρὸς βίαν ἀπολιπόντες, μετανάσται γίνονται καὶ πρὸς διαφόρους ἕκαστοι διασπείρονται πόλεις, καθάπερ ἀντὶ μητρὸς ἐκεῖνοι ταῖς μητρυιαῖς χρησάμενοι. καὶ οἱ μὲν τὴν Κέκροπος, οἱ δὲ τὴν τοῦ Πέλοπος, ἕτεροι τὴν τοῦ Κάδμου καὶ ἄλλας ἄλλοι καταλαβόντες, ἐν αὐταῖς ἔχειν ἠναγκάζοντο τὰς οἰκήσεις. οἱ μέντοι τοῦ θείου Λουκᾶ πρόγονοι κατὰ τὴν τῆς Φωκίδος, εἴτ᾿ οὖν τοῦ Χρυσοῦ, μεταβάντες ἐπαρχίαν, πρός τι παράλιον ὄρος (Ἰωάννου καλούμενον ἦν) τὰς τῆς παροικίας σκηνὰς ἐπήξαντο.
Στα υπογραμμισμένα πρόκειται για τις Αθήνα, Πελοπόννησο και Θήβα που αλλού αναφέρει ο βιογράφος με το όνομά τους ( Θήβα , Αθήνα ) .
Άλλες περιοχές και πόλεις που αναφέρει ο βίος είναι η Θετταλία , η Λάρισα, η Αχαϊα , η Πάτρα , η Εύβοια και η Κόρινθος.
"Ελλάς" είναι η Ανατολική Στερεά Ελλάδα. Σε προφητεία του ο άγιος είχε πεί πως λόγω των βαρβαρικών ( σκυθικών = βουλγαρικών και τουρκικών = ουγγρικών [ τοῦ ἔθνους τῶν Τούρκων τὴν Ἑλλάδα κατατρεχόντων ] ) επιδρομών Ἑλλὰς ἐλαθήσεται καὶ Πελοπόννησος πολεμηθήσεται.
http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/a ... es/064.htm
Και αργότερα.
Στον βίο των αγίων Συμεώνος , Θεοδώρου ( "της Πανελλάδος πολιούχοι" ) και Ευφροσύνης χρησιμοποιείται η βυζαντινή γεωγραφία.
- Ισθμός του Ξέρξη στον Άθω ( στίχοι 129 - 135 )
- Ιλλυρικά * μέρη ( στίχος 242 )
* "Ιλλυρίας, ήγουν Σκλαβουνίας" αναφέρεται αλλού και επεξηγεί ο επιμελητής .
- Ελλαδική τοπογραφία ( στίχοι 670 - 680 , 715, 769 - 774, 879 - 881 ) : πρώτη και δευτέρα Θετταλία, Ιλλυρικό, Αιτωλία, Ελλάδα , Κορίνθου Ισθμός, "σωτηρίαν όλης της Ελλάδος και της Αχαϊας" , Κόρινθος, Άργος, Επίδαυρα, "Ναύπλιον και απ' εκεί προς τους Αμυκλαίους και Λάκωνας και Δωριείς και Πατρείς και Ηλείους και Αρκάδας", "τόπους της Θράκης και Μακεδονίας και της Ελλάδος όλης, άμα δέ καί της Πελοποννήσου".
Παρατηρούμε πως οι ντόπιοι αναφέρονται με τα αρχαία ονόματά τους ( Λάκωνες, Αμυκλαίοι, Δωριείς, Πατρείς, Ηλείοι , Αρκάδες ).
"Δωριείς" αναφέρονται και στον βίο του οσίου Νίκωνος του Μετανοείτε ( 12ος αι. ) ( σελ. 47 του pdf , https://www.ascsa.edu.gr/datab/digital/ ... s/0561.pdf ) : ...Άργει ... Ναυπλίω ... Σπάρτης ... την Δωριέων χώρα... Μαϊνην ... Καλαμάταν ... Κορώνης ... Μεθώνης...Μεσσήνης, ήν καί Βουρκάνον εγχωρίως καλούσιν... Αρκάδας...
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
όπως και οτι η γή είναι σφαίρα
αν ήταν δεν θα τσακωνόταν κανένας
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ναι, γι' αυτό και λέω "αργότερα". Δεν θυμόμουν ακριβώς πότε ήταν. Αλλά ακολουθεί την βυζαντινή γεωγραφία και μιλάει για πρώτη και δευτέρα Θετταλία κ.λπ. Βλέπουμε εδώ δηλαδή την συνέχεια. Απ' την μεσοβυζαντινή περίοδο πάμε στην υστεροβυζντινή ( π.χ. Γεωργιλάς ) και μετά στην τουρκοκρατία και βλέπουμε τις πηγές να χρησιμοποιούν και να διασώζουν τα αρχαία ονόματα.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Μεγάλες πόλεις ( μητροπόλεις και επισκοπές ) αναφέρει ο Λέων ο Στ΄ο Σοφός ( 10ος αι. ) ( PG 107 ) :
Θρόνος Θεσσαλονίκης , πάσης Θετταλίας : Κίτρους, Δρουγουβιτίων , Σερβίων, Κασσανδρέας, Καμπανίας/Καστρίου, Πέτρας , Ερκουλίων/Αδαμάρεως, Ιερισσού/Αγίου Όρους, Λητής και Ρεντίνας , Βαρδαριωτών Τούρκων
Θρόνος Κορίνθου : Δαμαλάς, Άργους, Μονεμβασίας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Μάνης ( Μαϊνης ), Ζημε(ρ)νάς ,
Θρόνος Αθηνών : Ευρίπου , Διαυλείας, Κορωνείας, Άνδρου, Ωρεού, Σκύρου, Καρίστου, Πορθμού, Αυλώνος, Σύρας
Θρόνος Πατρών : Λακεδαιμονίας, Μεθώνης, Κορώνης, Ελούς, Βολαίνης
Θρόνος Λαρίσσης : Φαρσάλου , Δημητριάδος, Ζητονίου , Εζερού, Λοιδορικίου , Τρίκκης , Εχίνου, Κολύδρου, Στέγων, Δομενίκου , Κατρίας, Γαρδικίου , Περιστεράς, Ραδοβισδίου, Πατζουνάς, Βεσένης, Σκοπέλου , Καλλινδού, Μαρμαριτζίου, Λυτζάς, Χαρμένων , Βουνένεης , Αλμυρού, Οξυμοκόβου, Βιαίνης
Ναυπάκτου Αιτωλίας : Βουνδίτζης , Αετού, Αχελώου , Ρηγών, Ιωαννίνων , Φωτικής, Αδριανουπόλεως, Βουθρωτού
Τραϊανουπόλεως Ροδόπης : Διδυμοτείχου , Μάκρης , Μισινουπόλεως, Αναστασουπόλεως, Πόρων , Ξανθείας, περιθεωρίου , Θεοδωρίτου
Φιλίππων Μακεδονίας : Θεωρίου , Πολυστύλου, Βελικείας, Χριστουπόλεως , Σμολένων , Καισαρουπόλεως, Αλεκτρυοπόλεως
Νέων Πατρών : Γαλάζων , Κουτζιάγρων , Σιβίκτου , Βαριάνης
Όσαι των πόλεων μετωνομάσθησαν ες ύστερον
Επίδαμνος - Δυρράχιο
Πρέβελλις - Αχρίδα
Ηράκλεια - Πελαγονία
Σελάσφορος - Διάβολις
Ιλλυρική - Κάνινα/Ιάννινα
Έδεσσα - Μόγλαινα
Αξειός - Βαρδάριος
Άργος Θετταλικός - Λάρισσα
Έπεια - Κορώνη
Πήδασος - Μεθώνη
Χερρόνησος/Πύλος - Αβάρινος
Τρίκκη - Τρίκαλα
Θεούπολις - Προύσα
Απολλωνία - Ιερισσός
Αμφίπολις - Χρυσόπολις
Θεοδοσιούπολις - Άπρως
Ορθαγορία/Στάγειρα - Μάκρη
Τόπειρος - Ρούσιον
Πείρινθος - Ηράκλεια
Τιβεριούπολις - Στρούμιτζα
Βελεντιούπολις - Βέλος βούδιον
Δάρες - Ταύρες
Μαρτυρούπολις - Μαρφεκή
Βέρροια - Χαλέπε
Γερμανικία - Τελεσαύρα
( ... )
Γερμανοί - Φράγγοι
Ούγγροι - Γήπιδες
Δορύστολον - Δίστρα
Οδρυσός/Ορεστιάς - Αδριανούπολις
Ποτίδαια - Κασσάνδρεια
Αχαϊα - Πάτρα
Δαναοί - Έλληνες
Εύβοια - Εύριππος
Βοιωτία - Θήβαια
Φθία - Φαρσαλία
Νικόπολις - Πρέβεζα
Αιτωλία - Λεχώνια
Κέρκυρα - Φαιακία
Δωδώνη - Βόνδιτζα
Ήπειρος - Βοθρεντόν
Δελφοί - Χρυσός/Σόλων
Θέρμη/Ημαθία - θεσσαλονίκη
Ροδόπη - Φιλιππούπολις
Θρόνος Θεσσαλονίκης , πάσης Θετταλίας : Κίτρους, Δρουγουβιτίων , Σερβίων, Κασσανδρέας, Καμπανίας/Καστρίου, Πέτρας , Ερκουλίων/Αδαμάρεως, Ιερισσού/Αγίου Όρους, Λητής και Ρεντίνας , Βαρδαριωτών Τούρκων
Θρόνος Κορίνθου : Δαμαλάς, Άργους, Μονεμβασίας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Μάνης ( Μαϊνης ), Ζημε(ρ)νάς ,
Θρόνος Αθηνών : Ευρίπου , Διαυλείας, Κορωνείας, Άνδρου, Ωρεού, Σκύρου, Καρίστου, Πορθμού, Αυλώνος, Σύρας
Θρόνος Πατρών : Λακεδαιμονίας, Μεθώνης, Κορώνης, Ελούς, Βολαίνης
Θρόνος Λαρίσσης : Φαρσάλου , Δημητριάδος, Ζητονίου , Εζερού, Λοιδορικίου , Τρίκκης , Εχίνου, Κολύδρου, Στέγων, Δομενίκου , Κατρίας, Γαρδικίου , Περιστεράς, Ραδοβισδίου, Πατζουνάς, Βεσένης, Σκοπέλου , Καλλινδού, Μαρμαριτζίου, Λυτζάς, Χαρμένων , Βουνένεης , Αλμυρού, Οξυμοκόβου, Βιαίνης
Ναυπάκτου Αιτωλίας : Βουνδίτζης , Αετού, Αχελώου , Ρηγών, Ιωαννίνων , Φωτικής, Αδριανουπόλεως, Βουθρωτού
Τραϊανουπόλεως Ροδόπης : Διδυμοτείχου , Μάκρης , Μισινουπόλεως, Αναστασουπόλεως, Πόρων , Ξανθείας, περιθεωρίου , Θεοδωρίτου
Φιλίππων Μακεδονίας : Θεωρίου , Πολυστύλου, Βελικείας, Χριστουπόλεως , Σμολένων , Καισαρουπόλεως, Αλεκτρυοπόλεως
Νέων Πατρών : Γαλάζων , Κουτζιάγρων , Σιβίκτου , Βαριάνης
Όσαι των πόλεων μετωνομάσθησαν ες ύστερον
Επίδαμνος - Δυρράχιο
Πρέβελλις - Αχρίδα
Ηράκλεια - Πελαγονία
Σελάσφορος - Διάβολις
Ιλλυρική - Κάνινα/Ιάννινα
Έδεσσα - Μόγλαινα
Αξειός - Βαρδάριος
Άργος Θετταλικός - Λάρισσα
Έπεια - Κορώνη
Πήδασος - Μεθώνη
Χερρόνησος/Πύλος - Αβάρινος
Τρίκκη - Τρίκαλα
Θεούπολις - Προύσα
Απολλωνία - Ιερισσός
Αμφίπολις - Χρυσόπολις
Θεοδοσιούπολις - Άπρως
Ορθαγορία/Στάγειρα - Μάκρη
Τόπειρος - Ρούσιον
Πείρινθος - Ηράκλεια
Τιβεριούπολις - Στρούμιτζα
Βελεντιούπολις - Βέλος βούδιον
Δάρες - Ταύρες
Μαρτυρούπολις - Μαρφεκή
Βέρροια - Χαλέπε
Γερμανικία - Τελεσαύρα
( ... )
Γερμανοί - Φράγγοι
Ούγγροι - Γήπιδες
Δορύστολον - Δίστρα
Οδρυσός/Ορεστιάς - Αδριανούπολις
Ποτίδαια - Κασσάνδρεια
Αχαϊα - Πάτρα
Δαναοί - Έλληνες
Εύβοια - Εύριππος
Βοιωτία - Θήβαια
Φθία - Φαρσαλία
Νικόπολις - Πρέβεζα
Αιτωλία - Λεχώνια
Κέρκυρα - Φαιακία
Δωδώνη - Βόνδιτζα
Ήπειρος - Βοθρεντόν
Δελφοί - Χρυσός/Σόλων
Θέρμη/Ημαθία - θεσσαλονίκη
Ροδόπη - Φιλιππούπολις
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ο Βίος του οσίου Λουκά Στειριώτη είναι του 10ου αιώνα.
Η διατήρηση των τοπωνυμίων, ακόμα και σε επίπεδο μικρότερων πόλεων ή οικισμών, πολλά από τα οποία είναι ίδια ακόμα και από την αρχαϊκή ή κλασική εποχή, είναι σημαντική καθώς μαρτυρά επιβίωση μιας συλλογικής μνήμης που δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να τα αλλάξει. Ακόμα περισσότερο όταν η χρήση των αρχαιοελληνικών ονομάτων δείχνει οποιαδήποτε φόρτιση που συνδέεται ακριβώς με το συγκεκριμένο όνομα και δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην περίπτωση της πλήρους αμνησίας ή στην περίπτωση της ολοκληρωτικής εθνοτικής μετάλλαξης. Ακόμα και ο Καλδέλλης στο βιβλίο του για τον Παρθενώνα το παραδέχεται αυτό και αναγκάζεται να μιλήσει για "τοπικούς" "ελληνισμούς".
Η διατήρηση των τοπωνυμίων, ακόμα και σε επίπεδο μικρότερων πόλεων ή οικισμών, πολλά από τα οποία είναι ίδια ακόμα και από την αρχαϊκή ή κλασική εποχή, είναι σημαντική καθώς μαρτυρά επιβίωση μιας συλλογικής μνήμης που δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να τα αλλάξει. Ακόμα περισσότερο όταν η χρήση των αρχαιοελληνικών ονομάτων δείχνει οποιαδήποτε φόρτιση που συνδέεται ακριβώς με το συγκεκριμένο όνομα και δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην περίπτωση της πλήρους αμνησίας ή στην περίπτωση της ολοκληρωτικής εθνοτικής μετάλλαξης. Ακόμα και ο Καλδέλλης στο βιβλίο του για τον Παρθενώνα το παραδέχεται αυτό και αναγκάζεται να μιλήσει για "τοπικούς" "ελληνισμούς".
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Chronicle έγραψε: ↑14 Ιούλ 2020, 19:06Ο Βίος του οσίου Λουκά Στειριώτη είναι του 10ου αιώνα.
Η διατήρηση των τοπωνυμίων, ακόμα και σε επίπεδο μικρότερων πόλεων ή οικισμών, πολλά από τα οποία είναι ίδια ακόμα και από την αρχαϊκή ή κλασική εποχή, είναι σημαντική καθώς μαρτυρά επιβίωση μιας συλλογικής μνήμης που δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να τα αλλάξει. Ακόμα περισσότερο όταν η χρήση των αρχαιοελληνικών ονομάτων δείχνει οποιαδήποτε φόρτιση που συνδέεται ακριβώς με το συγκεκριμένο όνομα και δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην περίπτωση της πλήρους αμνησίας ή στην περίπτωση της ολοκληρωτικής εθνοτικής μετάλλαξης. Ακόμα και ο Καλδέλλης στο βιβλίο του για τον Παρθενώνα το παραδέχεται αυτό και αναγκάζεται να μιλήσει για "τοπικούς" "ελληνισμούς".
Παλιά ο φίλος αρχικλέφταρος που διατηρεί το κλεφτουριά.μπλογκσποτ είχε δώσει σχετικό κατάλογο :
Αραϊνός-Αγερανός στη Μάνη,
Αλμυρός-Αλμυρός Μεσσηνίας,
Ασίνη-Ασίνι Αργολίδας,
Άστρον-Άστρος Κυνουρίας,
Ασωπός-Ασωπό-κάστρο στη Λακωνία,
Γλύππια-Τα Λύμπια,
Διδύμους χωρίον-Δίδυμο στην Αργολίδα,
Δυρράχιον-Δυρράχι Αρκαδίας,
Έλος-Έλος Λακωνίας,
Επίδαυρος-Πιδαύρα,
Ζάραξ(Ζάρακας)-Γέρακας Λακωνίας,
Ηλίς-Παλαιόπολη,
Θερμασία-Θερμήσι,
Καρδαμύλη(εθν. Σκαρμαμυλίτες)-Καρδαμύλη(Σκαρδαμούλα, σημείωσε την προφορά που επιβίωσε ),
Κεχριαί-Κεχριές,
Κλείτωρ-Κλείτορας Αχαΐας,
Κλεωναί-Κλενιές,
Κόρινθος-Κόρινθος(Κόρθος),
Λακεδαίμονα/Σπάρτη τουλάχιστον μέχρι την μετακίνηση στο λόφο του Μυστρά τον 13ο αιώνα, το όνομα επιβίωσε και αργότερα),
Λεύκτρα-Λευκτρό Μάνη,
Λυκουρία-Λυκούρι Αχαΐας,
Μαλέα Αρκαδίας-Μαλί(και Μαλιόκαμπος),
Μαντίνεια-Μαντίνειες (Μικρή και Μεγάλη αρκετά νοτιότερα),
Μαριός-Μαρί Κυνουρίας,
Μέθανα-Μέθανα,
Μεθώνη-Μεθώνη,
Ναύπλιον-Ναύπλιο(Ανάπλι),
Οίτυλον-Βίτυλο,
Ορχομενός Αρκαδίας ( τουλάχιστον μέχρι την πρώτη οθωμανική απογραφή που αναφέρεται), και μέχρι τον 19ο αιώνα τουλάχιστον, σαν όνομα θεσης και περιοχής εκεί που βρίσκονταν τα ερείπια της αρχαίας πόλης.),
Παρώρια-Παρόρι Αρκαδίας,
Πάτραι-Πάτρα,
Πελλήνη-Γελλήνη(;),
Πολίχνη-Πουλίθρα Τσακωνιάς,
Πτελέος-Φτελιά Μεσσηνίας,
Πύλος-Πύλα-χωριό δίπλα απο την αρχαία πόλη,
Σαμικόν-Σαμικό Ηλείας-ως όνομα κάστρου τουλάχιστον μέχρι τον 15ο αιώνα,
Τρικόλωνα-αναφέρεται στις πρώτες οθωμανικές απογραφές ως όνομα χωριού της Αρκαδίας,
Τρινασός-Τρίνησα Λακωνίας,
Τυρός-Τύρος,
Φενεός-Φονέας,
Χιππούλα-Κίπουλα Μάνης,
Ώλενα-Ώλενα Γαστούνης,
Ανδάνια-Σανδάνη Μεσσηνίας,
Ηραία-Ιρί Ηλείας(παλαιότερο χωριό),
Φρίξα-Φραξιό(;),
Περαία Χώρα-Περαχώρα Κορινθίας.
Αλλά και ονόματα ποταμών, βουνών και άλλων όπως
Ερασινός-Ερασινό ποτάμι της Αργολίδας,
Λάδων-Λαδοπόταμος,
Αστερίων-Αστράς όρος,
Παρθένιον όρος-Παρθένι,
Άκρος-Μάκρος(;) Αργολίδας,
Ωλονός-Ωλονός(Ερύμανθος στη δημώδη),
Μαλέας-κάβο Μαλιάς,
Λύρκειο όρος-Λυρείσιο όρος,
Ευρώτας/Ίρις-Νίρις ή Βασιλοπόταμο κτλ.
Αλλά και αν συνεχίσουμε πέραν του Ισθμού, βλέπουμε
Ελευσίνα-Λεσίνι,
Αθήναι-Αθήνα,
Ωροπός-Ωροπός,
Κηφισία-Κηφισιά,
Θήβαι-Θήβα,
Λιβαδεία-Λιβαδιά,
Θαυμακός-Δομοκός,
Λάρισα-Λάρισα(Λάρσα…),
Τρίκκα-Τρίκαλα,
Κύμη-Κύμη(Κούμα),
Αιδηψό-Ληψώ,
Κρίσσα-Χρισσό Φωκίδας,
Αταλάντη-Ταλάντι,
Δαυλίς-Δαύλια,
Ολλοσών-Ελλασόνα,
Χίμαιρα-Χιμάρα,
Στύρα-Στούρα Ευβοίας,
Φάρσαλα-Φάρσαλα
κτλ κτλ…
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η συγγραφή του Βίου Νίκωνος τοποθετείται στα 1150.
Από την πληρέστερη έως τώρα έκδοση των σχετικών κειμένων από τον Οδυσσέα Λαμψίδη, παραθέτω την ενότητα με τα αρχαιογνωστικά:
(για πλήρη μεγέθυνση της εικόνας, καλύτερα με δεξί κλικ => άνοιγμα σε νέο tab)
Από την πληρέστερη έως τώρα έκδοση των σχετικών κειμένων από τον Οδυσσέα Λαμψίδη, παραθέτω την ενότητα με τα αρχαιογνωστικά:
(για πλήρη μεγέθυνση της εικόνας, καλύτερα με δεξί κλικ => άνοιγμα σε νέο tab)
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Και ο Όσιος, μεγάλη η χάρη του, "κρυφο-Έλληνας"?
Το έχετε "τερματίσει"!
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Όχι ο ο Όσιος ( 10ος αι. ). Ο βιογράφος του ( 12ος αι. ). Μπορεί βέβαια και ο Όσιος ...Hector Buas έγραψε: ↑15 Ιούλ 2020, 08:55Και ο Όσιος, μεγάλη η χάρη του, "κρυφο-Έλληνας"?
Το έχετε "τερματίσει"!
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αν μπορούσε να αναστηθεί ο Όσιος θα σας έσπαζε το κεφάλι για αυτά που γράφετε. Με την μαγκούρα του και όχι με το ρόπαλο του Ηρακλή...
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 159 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 18 Απαντήσεις
- 1176 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
24 Φεβ 2023, 07:06
-
-
Νέα δημοσίευση Byzantintales. Ιστοριες απο το Βυζαντιο σε Graphic Novels
από George_V » 07 Αύγ 2022, 13:38 » σε Eικαστικές τέχνες - 8 Απαντήσεις
- 1071 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
23 Ιαν 2023, 19:33
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί δεν κάνουμε κανένα σήριαλ με θέμα το Βυζάντιο;
από nikos p 2020 » 30 Αύγ 2022, 23:03 » σε 7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ - 250 Απαντήσεις
- 4155 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
04 Σεπ 2022, 02:31
-