Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Νοέμ 2024, 16:59

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:51
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:50
Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:40

Έναν λαό αναφέρει ως οικιστές. Τους Μεγαρείς, δηλαδή Έλληνες. Τους οποίους βρήκε λίγους σε σχέση με την πόλη που ήθελε να φτιάξει και έφερε τους αξιολογότερους απ' την Ρώμη ( άρα όχι πολλούς ) και από άλλα μέρη. Οι οποίοι όλοι ελληνοφώνησαν , άρα αφομοιώθηκαν απ' τους Έλληνες.
:sal9:
Ναι, τι ; :xena:
να πας στον ψυχογιατρό...
εισαι ανιατη περίπτωση...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 27 Νοέμ 2024, 18:48

taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:59
Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:51
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:50

:sal9:
Ναι, τι ; :xena:
να πας στον ψυχογιατρό...
εισαι ανιατη περίπτωση...
Καθόλου. Εσύ είσαι για τα μπάζα. Οι Ρωμαίοι που ήλθαν ήταν ελάχιστοι πληθυσμιακά και αποτελούν την πολιτική συνιστώσα η οποία νομιμοποιούσε την ονομασία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Δεν ήταν εθνικά ισοδύναμοι με τους Έλληνες. Γι' αυτό και ελληνοφώνησαν. Εξάλλου το Αύσονες σημαίνει Ιταλοί και βασιλείς. Όμως τους Ιταλούς τους απεχθάνονταν οι Βυζαντινοί. Άρα κρατούσαν μόνο την δεύτερη σημασία.

Τα Πάτρια Κωνσταντινουπόλεως λένε ξεκάθαρα ποιοι ήταν οι Ρωμαίοι που έφερε στο Βυζάντιο ο Μέγας Κωνσταντίνος.

Ησύχιος (46ος αι.): καὶ τοῖς ἀκολουθήσασιν αὐτῷ ἀπὸ τῆς μεγάλης Ῥώμης συγκλητικοῖς ἐφιλοτιμήσατο οἴκους, οὓς αὐτὸς κατεσκεύασεν ἐκ χρημάτων ἰδίων... Ἐπὶ δὲ τούτοις καὶ τοὺς τῆς συγκλήτου βουλῆς ἀνῳκοδόμησεν οἴκους, Σενᾶτα τούτους ὀνομάσας καὶ τὴν τῶν βασιλείων αὐλήν

( Μάλιστα άλλοι συγγραφείς δεν αναφέρουν καθόλου μεταφορά Ρωμαίων απ' την Ρώμη , αλλά ότι η Κωνσταντινούπολη απέκτησε την δική της σύγκλητο σαν την Ρώμη. http://constantinople.ehw.gr/forms/fLem ... aia_State= )

Ο δε Ψευδο-Κωδινός ( 15ος αι. ) τους αναφέρει ονομαστικά :
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Μιλάμε για 4 μάγιστρους και 8 πατρικίους. :smt005:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Νοέμ 2024, 18:59

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 18:48
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:59
Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 16:51

Ναι, τι ; :xena:
να πας στον ψυχογιατρό...
εισαι ανιατη περίπτωση...
για δέσιμο...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Νοέμ 2024, 19:15

η ελληνστικοφωνία των ρωμαίων και ιουδαίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... ξεκίνησε 6 αιώνες πριν την ίδρυση της νέας ρώμης...

η ελληνιστικοφωνία των πρωτοχριστιανών ιουδαίων που διασπορά-στηκαν πέριξ του αιγαίου είναι ιστορικά τεκμηριωμένη...

η ελληνιστικοφωνία ήταν κοινή για όλα τα έθνη πούχαν έρθει λαθρομετανάστες στα πέριξ του αιγαιου και σόλη την ανατολικιά μεσόγειο...


ο ζαποτέκος βλέπει μόνο απογόνους αρχαίων ελλήνων...


μιλάμε για 100μύργια ανθρώπων πούσαντε αλλογενείς / αλλεθνοτικοί πληβυσμοί, αλλήσαντ' ελληνιστικόφωνοι, όπως είναι αγγλόφωνοι σήμερα οι ηπανοι...

ο ζαποτέκος νομίζει πως οι ηπανοί είναι απόγονοι αρχαίων άγγλων... επειδή μιλάνε αγγλικά...


για τέτοιο βλήμα μιλάμε...


ζαποτέκιο βλήμα....
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 27 Νοέμ 2024, 19:47

taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:15
η ελληνστικοφωνία των ρωμαίων και ιουδαίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... ξεκίνησε 6 αιώνες πριν την ίδρυση της νέας ρώμης...

η ελληνιστικοφωνία των πρωτοχριστιανών ιουδαίων που διασπορά-στηκαν πέριξ του αιγαίου είναι ιστορικά τεκμηριωμένη...

η ελληνιστικοφωνία ήταν κοινή για όλα τα έθνη πούχαν έρθει λαθρομετανάστες στα πέριξ του αιγαιου και σόλη την ανατολικιά μεσόγειο...


ο ζαποτέκος βλέπει μόνο απογόνους αρχαίων ελλήνων...


μιλάμε για 100μύργια ανθρώπων πούσαντε αλλογενείς / αλλεθνοτικοί πληβυσμοί, αλλήσαντ' ελληνιστικόφωνοι, όπως είναι αγγλόφωνοι σήμερα οι ηπανοι...

ο ζαποτέκος νομίζει πως οι ηπανοί είναι απόγονοι αρχαίων άγγλων... επειδή μιλάνε αγγλικά...


για τέτοιο βλήμα μιλάμε...


ζαποτέκιο βλήμα....
Το θέμα είναι τι αισθάνονταν πως είναι. Βλέπεις τους Βυζαντινούς να αυτοπροσδιορίζονται συλλογικά ως Ιουδαίοι ή Λατίνοι ; Όχι . Βλέπεις όμως Ρωμαίους/Έλληνες/Γραικούς.
Όσο για τους ΗΠΑνούς μια χαρά γνωρίζουν τις καταγωγές τους και ο Λευκός Προτεστάντης είναι ο κυρίαρχος. Οι υπόλοιποι έρχονται μετά.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1047
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος » 27 Νοέμ 2024, 21:41

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 18:48
Καθόλου. Εσύ είσαι για τα μπάζα. Οι Ρωμαίοι που ήλθαν ήταν ελάχιστοι πληθυσμιακά και αποτελούν την πολιτική συνιστώσα η οποία νομιμοποιούσε την ονομασία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Δεν ήταν εθνικά ισοδύναμοι με τους Έλληνες. Γι' αυτό και ελληνοφώνησαν.
Μιλάμε για 4 μάγιστρους και 8 πατρικίους. :smt005:
Πριν την Constitutio Antoniana οι κάτοικοι των πόλεων που [επαν]ιδρύονταν ως ρωμαϊκές αποικίες/κολωνείες είχαν το [κοινωνικά σημαίνον] δικαίωμα ανεξάρτητα από την πραγματική τους καταγωγή να υποστηρίζουν ότι κατάγονταν από την πόλη της Ρώμης. Για παράδειγμα στη Συρία:
Despite not being of Italian origin or necessarily veterans, Syrian citizens of such coloniae could claim that their cities were collectively as Roman as Italian polities, especially (but not necessarily) if their cities possessed ius Italicum.29 As such, some Greek citizens presented themselves as Roman colonists in Greek. In Dura-Europos, three members of the boulē with Aramaic or Persian names, Goras, Orthonobazos, and Zebidadados described themselves as kolōnes in an inscription that they erected in the temple of Artemis. Likewise, the successful athlete Aurelios Septimios Eireneios emphasized in his career inscription that he, a Laodicean, was a metropolitēs and a kolōn.
(Syrian identity in the Greco-Roman world). Σκέψου τι ίσχυε για την Κωνσταντινούπολη που ΔΕΝ ιδρύθηκε ως νέα πρωτεύουσα όπως λανθασμένα είναι κοινώς διαδεδομένο αλλά ως προέκταση της Ρώμης στην Ανατολή... Κάθε Κωνσταντινουπολίτης ήταν 100000% αυσονογενής όχι μόνο οι πατρίκιοι που πραγματικά μετακόμισαν στην νέα Ρώμη! Άρα μιλάμε για ~0,5 εκατομμύριο ανθρώπων που κατάγονταν από την πρεσβυτέρα Ρώμη! :sal9:
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 28 Νοέμ 2024, 00:34, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1047
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος » 27 Νοέμ 2024, 21:47

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:47
Το θέμα είναι τι αισθάνονταν πως είναι. Βλέπεις τους Βυζαντινούς να αυτοπροσδιορίζονται συλλογικά ως Ιουδαίοι ή Λατίνοι ; Όχι . Βλέπεις όμως Ρωμαίους/Έλληνες/Γραικούς.
Όχι βλέπεις 91% Ρωμαίοι, 4% Αύσονες (+ Λατίνοι + Ιταλοί του Σιμοκάττη) (ως εθνοτικός αρχαϊσμός), 4% Γραικοί και 1% Έλληνες αν λάβουμε υπόψιν όλα τα χωρία στα οποία απαντόνται «Γραικοί» ανεξάρτητα με το αν εκεί το «Γραικοί» είναι πραγματικό εθνώνυμο και όλα τα χωρία με τους «Έλληνες» είτε αυτός ο προσδιορισμός είναι γενικά ρητορισμός (και όχι ειδικά εθνοτικός αρχαϊσμός), είτε είναι αμφίβολης σημασίας ευρέσεις...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 28 Νοέμ 2024, 00:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 27 Νοέμ 2024, 22:41

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:47
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:15
η ελληνστικοφωνία των ρωμαίων και ιουδαίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... ξεκίνησε 6 αιώνες πριν την ίδρυση της νέας ρώμης...

η ελληνιστικοφωνία των πρωτοχριστιανών ιουδαίων που διασπορά-στηκαν πέριξ του αιγαίου είναι ιστορικά τεκμηριωμένη...

η ελληνιστικοφωνία ήταν κοινή για όλα τα έθνη πούχαν έρθει λαθρομετανάστες στα πέριξ του αιγαιου και σόλη την ανατολικιά μεσόγειο...


ο ζαποτέκος βλέπει μόνο απογόνους αρχαίων ελλήνων...


μιλάμε για 100μύργια ανθρώπων πούσαντε αλλογενείς / αλλεθνοτικοί πληβυσμοί, αλλήσαντ' ελληνιστικόφωνοι, όπως είναι αγγλόφωνοι σήμερα οι ηπανοι...

ο ζαποτέκος νομίζει πως οι ηπανοί είναι απόγονοι αρχαίων άγγλων... επειδή μιλάνε αγγλικά...


για τέτοιο βλήμα μιλάμε...


ζαποτέκιο βλήμα....
Το θέμα είναι τι αισθάνονταν πως είναι. Βλέπεις τους Βυζαντινούς να αυτοπροσδιορίζονται συλλογικά ως Ιουδαίοι ή Λατίνοι ; Όχι . Βλέπεις όμως Ρωμαίους/Έλληνες/Γραικούς.
Όσο για τους ΗΠΑνούς μια χαρά γνωρίζουν τις καταγωγές τους και ο Λευκός Προτεστάντης είναι ο κυρίαρχος. Οι υπόλοιποι έρχονται μετά.
αυτοπροσδιορίζονταν ως Ρωμαίοι που φαίνονταν έλληνες γιατί μιλάγανε την ελληνιστική κοινή πούτανε η διεθνής γλώσσα της ανατολικής μεσογείου λόγω τ'αλέκου κι όχι λόγω ελληνογενούς πλειονότητας πληβυσμού και προς κυν άγανε τον ελληνιστικόφωνο εβραίο μεσσιανό άποικο λαθρομετανάστη σαν κι εσένα...

όσο για τις ηπα, μπορείς να μας ποια εθνοτικη ομαδα είναι ο λευκός προτεστάντης; :smt017

δεν ήξερα πως υπάρχει τέτοια εθνοτική ομάδα...

τι ποσοστό είναι η αγγλογενης εθνοτική ομάδα; το πολύ νάναι 7-8% ... πιο πολλοί είναι οι γερμανοί στις ηπα παρά οι άγγλοι... κι όμως μιλάνε όλοι αγγλικά...

τόσοι περίπου θάτανε κι οι ελληνογενείς ρωμαίοι χριστιανοί... το πολύ νάμασταν 10% του πληβυσμού...

οι υπόλοιποι ήσαντε αλλογενείς ελληνιστικόφωνοι... φιλέλληνες...
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 1390
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 27 Νοέμ 2024, 22:55

Σαββάτιος έγραψε:
26 Νοέμ 2024, 23:14
Δεν απάντησες αυτό που σε ρώτησα. Έγραψες κάτι ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετο! Οι Βούλγαροι πανεπιστημιακοί (που γνωρίζουν για Δραγουβίτες) θεωρούν ότι όλοι οι Βούλγαροι κατάγονται από τους Δραγουβίτες Σλάβους; Δηλαδή ότι όλοι οι Βούλγαροι έχουν βιολογικούς προγόνους άτομα που ήταν Δραγουβίτες Σλάβοι; Συλλογικοί πρόγονοι είναι το σύνολο των ανθρώπων που παρουσιάζονται ως άνθρωποι από τους οποίος κατάγονται όλα τα μέλη της εθνότητας. Τοπικοί πρόγονοι είναι το σύνολο ων ανθρώπων που παρουσιάζονται ως ως άνθρωποι από τους οποίους καταγονται τα μέλη της εθνότητας που έχουν τοπική αντιστοιχία. Μπορούν οι Δραγουβίτες Σλάβοι (μία από τις πολλές σλαβόφωνες εθνότητες που συναθροίστηκαν για να δημιουργηθούν οι Βούλγαροι) να παρουσιαστούν ως συλλογικοί πρόγονοι των Βουλγάρων; Ναι ή όχι;
Έχεις αρχίσει να τα χάνεις; Για συμβολική συλλογική καταγωγή δεν μιλάμε; Δεν συμφωνούμε ότι οι Αύσονες ήταν συμβολικοί και όχι βιολογικοί πρόγονοι των Ρωμιών; Με ανάλογο τρόπο είναι και οι Σλάβοι (και οι Πρωτοβούλγαροι και οι Θράκες) για τους Βούλγαρους.
Τώρα για τα «βουλγαρικά ιστορικά αφηγήματα»: Αυτό που περιέγραψες είναι το ΣΥΓΧΡΟΝΟ βουλγαρικό ΕΘΝΟΣΥΜΒΟΛΙΚΟ αφήγημα και αντιστοιχεί με το ρωμελληνικό αφήγημα των ιδιόρρυθμων λογίων της ύστερης Παλαιολόγειας περιόδου. Οι Βούλγαροι δεν έχουν κοιτίδα του γένους τους όπως οι Ρωμαίοι. Το παραδοσιακό αρχικό αφήγημα ήταν ότι ήρθαν οι [Πρωτο]Βούλγαροι στα αντιληπτά από αυτούς ως ιστορικά βουλγαρικά εδάφη και δημιουργήθηκαν οι Βούλγαροι. Σήμερα το ΕΘΝΟΣΥΜΒΟΛΙΚΟ αφήγημα έχει διαστραφεί (σε σχέση με το αρχικό)
Ρεσιτάλ κενών επιχειρημάτων. Το ότι οι Βούλγαροι δεν έχουν "συμβολική κοιτίδα" είναι αδιάφορο. Τι σημαίνει "έχει διαστραφεί το εθνοσυμβολικό τους αφήγημα"; Ακόμα και να ισχύει κάτι τέτοιο, νομίζεις ότι έχουν αλλοιωθεί ως εθνότητα; Ποιος αμολάει ουσιοκρατικές μπούρδες εδώ πέρα;
Εσύ δεν εστιάζεις εκεί που σου αρέσει; Πάρε χαμπάρι τέλοσπάντων ότι οι χρονογραφίες δεν δίνουν ολόκληρη την εικόνα της εθνο-ιστορικής αντίληψης των Βυζαντινών. Υπάρχει τεράστια απόκλιση αναφορικά με την παρουσίαση των αρχαίων Ελλήνων ανάμεσα στις χρονογραφίες και στα υπόλοιπα βυζαντινά έργα (ιστορικά, ρητορικά κλπ). Οι χρονογραφίες δεν καθιερώθηκαν με σκοπό να αποτυπώσουν ένα εθνο-ιστορικό αφήγημα. Άλλος ήταν ο σκοπός τους. Και υπέστησαν πολύ μικρές αλλαγές εξαιτίας του ανίατου βυζαντινού συντηρητισμού.
Αλήθεια; Έίσαι σοβαρός; Ποιός ήταν ο σκοπός των χρονογραφιών; Ποιός είναι ο σκοπός των ιστορικών βιβλίων που διδάσκονται στο σχολείο σήμερα οι Νεοέλληνες; Δεν είναι «να αποτυπώσουν το εθνοϊστορικό» αφήγημα; Θέλεις να μου πεις ότι τα βιβλία της Ιστορίας που διδάσκονται στα σχολεία δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του τι πιστεύει ο μέσος Νεοέλληνας που τις διδάσκεται και το περιεχόμενό τους δεν αντικατοπτρίζει την ιδεολογία των μέσων Νεοελλήνων; Παρομοίως πραγματικά υποστηρίζεις ότι οι χρονογραφίες που διδάσκονταν [και] οι λόγιοι δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικά κείμενα της «βυζαντινής» ιδεολογίας αυτών; Αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις βάλει αυτογκόλ εδώ αφού κάτι το οποίο χαρακτηρίζεται από «συντηρητισμό» είναι κάτι το οποίο αναπαράγεται σε μεγάλο επίπεδο ακρίβειας από πολύ ισχυρούς θεσμούς... Και βέβαια η ουσιοκρατία σου έχει κτυπήσει κόκκινο...
Τελικά όντως ρετάρεις. Συγκρίνεις τις χρονογραφίες με τα ιστορικά εγχειρίδια ενός επίσημου κρατικού θεσμού (σχολείου); Στη Ρωμανία οι χρονογραφίες διδάσκονταν στο πλαίσιο κάποιου επίσημου θεσμού ή διαβάζονταν περίπου... όπως οι καζαμίες (όπως σχολιάζει και ο Cyril Mango);
Δεν είχα ξεκάθαρη άποψη, αλλά, ναι, το δεχόμουν και αυτό. Ένα τέτοιο εθνοτικό σχήμα όμως (εθνοτική αφομοίωση αλλόγλωσσων πληθυσμών) διαφέρει από τον καθαρό εθνοφυλετισμό (μύθος κοινής καταγωγής όλων των μελών της εθνότητας).
Βρήκες την νέα ανυπόστατη έωλη και ηλιθιώδη εξυπνάδα. Έλεος! Πώς ορίζεται η «εθνοτική αφομοίωση» που δεν είναι επανεθνοτισμός των αλλόγλωσσσων πληθυσμών αλλά έχει τις ίδιες συνέπειες στη λογική με τον επανεθνοτισμό; Πόσες σοφιστείες θα σκαρφιστείς ακόμη;
Ξαναγράψτο πιο ψύχραιμα, μήπως καταλάβω τι θέλεις να πεις.
Αυθαίρετες μαλακίες στο τετράγωνο...
Να και η έκρηξη :smt005:
Ήταν ο Λουκιανός ο Σαμοσατέας και λοιποί λόγιοι της ελληνιστικής Ανατολής της ρωμαϊκής περιόδου που έδωσαν τις επιστήμες και τα γράμματα στην Λατινική Δύση «εθνοτικοί Έλληνες» Περτίνακα; Ο Aκροπολίτης μιλά για μεταλαμπάδευση επιστημών όχι για γέννηση της φιλοσοφίας. Είσαι σίγουρος ότι θα έγραφες αυτά τα πράγματα σε επιστημονικό άρθρο; Δεν ντρέπεσαι;
Ο Λουκιανός και οι λοιποί ελληνιστές της Ανατολής από ποιο λαό διδάχτηκαν τις επιστήμες; Μέχρι τουλάχιστον και τον 4ο αι. μ.Χ. υπήρχε ξεκάθαρα η ελληνική εθνότητα, οπότε είναι αστείο να νομίζεις ότι ο Ακροπολίτης δεν αναφέρεται σε αυτούς.
Παραδέχεσαι ότι οι «Βυζαντινοί» πίστευαν ότι οι πρόγονοί τους ήταν ένα σύνολο Ελλήνων και μη ελληνικών εθνοτήτων που ελληνοφώνησαν (άρα όλοι έγιναν ελληνόφωνοι αλλά δεν έγιναν εθνοτικοί Έλληνες) και μετά λες ότι οι «Γραικοί» που σύμφωνα με τον Ακροπολίτη ήταν οι πρόγονοι των «Βυζαντινών» ακριβώς πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης δεν είναι οι ελληνόφωνοι πρόγονοι των «Βυζαντινών» διαφόρων εθνοτήτων αλλά είναι οι εθνοτικοί αρχαίοι Έλληνες; Και προσθέτεις και το έωλο, ανούσιο και ανυπόστατο επίρρημα «συμβολικά» και νομίζεις ότι ξεμπέρδεψες;
Ο κάθε λόγιος εστίαζε συμβολικά στους προγόνους που γούσταρε αυτός, όχι σε αυτούς που γουστάρεις εσύ.
Τους Δυτικούς οι Βυζαντινοί δεν τους έβλεπαν ως μία εθνότητα. Τους εαυτούς τους όμως τους έβλεπαν και είχαν κάθε λόγο να το παίζουν "κηδεμόνες" των λοιπών ορθοδόξων.
Η ορολογία όμως καθιερώθηκε πριν οι «Βυζαντινοί» αρχίσουν να το παίζουν «κηδεμόνες των λοιπών Ορθοδόξων» όταν ίσχυαν οι κατανομές που περιέγραψα τις οποίες παρέβλεψες ετσιθελικά γιατί καταρρίπτουν το αφήγημά σου. Υπενθυμίζω ότι εδώ συζητάμε αν η Εκκλησιαστική ονομασία «Γραικοί» των «Βυζαντινών» ήταν εθνώνυμο τους επειδή ήταν η Εκκλησιαστική τους ονομασία
Το Γραικοί δεν αφορούσε την Εκκλησία. Αφορούσε τη γλώσσα της Εκκλησίας. Την οποία (ελληνική) γλώσσα οι Βυζαντινοί την αντιλαμβάνονταν και ως εθνοτικό τους στοιχείο. Δικά σου λόγια:

"η φυσική ελληνοφωνία ήταν βασικός εθνοτικός δείκτης των Ρωμαίων και στην ιδεολογία των λογίων η Ρωμαίοι μιλούσαν ελληνικά"

:003::003:

Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1047
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος » 28 Νοέμ 2024, 00:24

Pertinax έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 22:55
Λοιπόν Περτίνακα αν θέλεις να συνεχίσουμε την συζήτηση μην [συνεχίσεις να] διαστρέφεις τα λόγια μου γιατί έτσι θα καταλήξω στο συμπέρασμα ότι είσαι επαγγελματίας συκοφάντης.
Σαββάτιος έγραψε:
26 Νοέμ 2024, 23:14
Δεν απάντησες αυτό που σε ρώτησα. Έγραψες κάτι ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετο! Οι Βούλγαροι πανεπιστημιακοί (που γνωρίζουν για Δραγουβίτες) θεωρούν ότι όλοι οι Βούλγαροι κατάγονται από τους Δραγουβίτες Σλάβους; Δηλαδή ότι όλοι οι Βούλγαροι έχουν βιολογικούς προγόνους άτομα που ήταν Δραγουβίτες Σλάβοι; Συλλογικοί πρόγονοι είναι το σύνολο των ανθρώπων που παρουσιάζονται ως άνθρωποι από τους οποίος κατάγονται όλα τα μέλη της εθνότητας. Τοπικοί πρόγονοι είναι το σύνολο ων ανθρώπων που παρουσιάζονται ως ως άνθρωποι από τους οποίους καταγονται τα μέλη της εθνότητας που έχουν τοπική αντιστοιχία. Μπορούν οι Δραγουβίτες Σλάβοι (μία από τις πολλές σλαβόφωνες εθνότητες που συναθροίστηκαν για να δημιουργηθούν οι Βούλγαροι) να παρουσιαστούν ως συλλογικοί πρόγονοι των Βουλγάρων; Ναι ή όχι;
Έχεις αρχίσει να τα χάνεις; Για συμβολική συλλογική καταγωγή δεν μιλάμε; Δεν συμφωνούμε ότι οι Αύσονες ήταν συμβολικοί και όχι βιολογικοί πρόγονοι των Ρωμιών; Με ανάλογο τρόπο είναι και οι Σλάβοι (και οι Πρωτοβούλγαροι και οι Θράκες) για τους Βούλγαρους.
Όχι! Δεν έχω αρχίσει να τα χάνω. Η όλη ουσία του πρώτου μέρους του σχολίου μου (που προφανώς δεν κατάλαβες, ίσως επειδή δεν ήθελες να καταλάβεις...) ήταν ότι ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι μίας εθνότητας μπορούν να παρουσιαστούν μόνο οι πρόγονοι που έχουν εθνοσυμβολική αξία και εμφανίζονται στο εθνοσυμβολικό αφήγημα και συνεπώς έχουν θέση στην εθνοϊστορία. Για τους Ρωμιούς το παραδοσιακό εθνοσυμβολικό αφήγημα ήταν η ίδρυση της νέας Ρώμης στην οποία εγκαταστάθηκαν οι Αύσονες. Άρα, παραδοσιακά, εθνοσυμβολική αξία είχαν μόνο οι Αύσονες καθώς μόνο αυτοί εμφανίζονταν στο εθνοσυμβολικό αφήγημα και άρα μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν παραδοσιακά ως απώτεροι συλλογικοί πρόγονοι και μόνο η ιστορία αυτών μπορούσε να εμφανιστεί στις χρονογραφίες ως προέκταση της ρωμαίικης ιστορίας στο παρελθόν (όπως και γινόταν). Στο ρωμελληνικό εθνοσυμβολικό αφήγημα εμφανίζονταν μόνο οι Αύσονες και οι Έλληνες που εγκαταστάθηκαν στην νέα Ρώμη άρα μόνο αυτοί είχαν σύμφωνα με αυτό το αφήγημα εθνοσυμβολική αξία και άρα μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν ως απώτεροι συλλογικοί πρόγονοι και η ιστορία τους να παρουσιαστεί ως ρωμαίικη προϊστορία. Οι άνθρωποι που επικαλούνται μια συλλογική απώτερη ελληνική καταγωγή κατά την «βυζαντινή» περίοδο, όχι τυχαία ταυτόχρονα υποστήριζαν ένα ρωμελληνικό εθνοσυμβολικό σχήμα.
Στη περίπτωση των Βουλγάρων στο παραδοσιακό εθνοσυμβολικό αφήγημα εμφανίζονταν μόνο οι Πρωτοβούλγαροι που εγκαθίσταντο στα Βαλκάνια. Μόνο αυτοί είχαν εθνοσυμβολική αξία και άρα μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι των Βουλγάρων και μόνο αυτών η ιστορία μπορούσε να εμφανιστεί παραδοσιακά ως προϊστορία σύμπαντος του βουλγαρικού λαού. Στο νεωτερικό αφήγημα εμφανίζονται οι Πρωτοβούλγαροι, οι Θράκες και οι Σλάβοι οι οποίοι αναμιγνύονται στα βουλγαρικά εδάφη για να παραγάγουν τους Βουλγάρους και άρα τόσο οι Πρωτοβούλγαροι όσο και οι Θράκες και οι Βαλκάνιοι Σλάβοι έχουν εθνοσυμβολική αξία και άρα κάθε ένας από τους τρεις αυτούς λαούς μόνο μπορεί να παρουσιαστεί ως συμβολικός απώτερος πρόγονος της σύνολης βουλγαρικής εθνότητας και η ιστορία του να παρουσιαστεί ως προϊστορία των Βουλγάρων. Ακριβώς για αυτό τον λόγο η βουλγαρική βικιπαίδεια όταν περιγράφει την ιστορία των Βουλγάρων αρχίζει από τους Θράκες, προσθέτει τους Βαλκάνιους Σλάβους και εν τέλει με τους Πρωτοβούλγαρους αρχίζει να αφηγείται την τωόντι βουλγαρική ιστορία.
Δεν είναι κάθε αρχαίος λαός των εδαφών της Ρωμανίας που μπορούσε να παρουσιαστεί ως συλλογικά προγονικός λαός των Ρωμιών καθώς δεν εμφανιζόταν κάθε λαός των εδαφών της Ρωμανίας στο ρωμαίικο εθνοσυμβολικό αφήγημα. Και αυτό καταρρίπτει την νέα σου θέση. Το ρωμελληνικό αφήγημα σύμφωνα με το οποίο εγκαθίσταντο [και] Έλληνες στη νέα Ρώμη κατά το πόλισμα της αποδεικνύει περίτρανα πως οι Έλληνες των διαφόρων ρωμαίικων περιοχών ΔΕΝ μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για μια εθνοσυμβολική απώτερη ελληνική συλλογική καταγωγή (εξού και η καινοτομία στο εθνοσυμβολικό αφήγημα από αυτούς που διεκδικούσαν μια συλλογική απώτερη ελληνική καταγωγή) όπως υποστηρίζεις τώρα και για αυτό παρά την όποια αναφορά στους Έλληνες, αυτοί ΔΕΝ παρουσιάζονταν ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι υπό κανονικές συνθήκες και δεν αναφέρονταν στις χρονογραφίες.
Ρεσιτάλ κενών επιχειρημάτων.
Καθόλου κενών. Δεν κατάλαβες τι έγραψα όπως φανερώνουν τα ερωτήματά σου.
Το ότι οι Βούλγαροι δεν έχουν "συμβολική κοιτίδα" είναι αδιάφορο.
Από μόνο του παντελώς αδιάφορο. Αλλά όταν συγκρίνουμε εθνοσυμβολικά αφηγήματα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις ιδιαιτερότητες του κάθε λαού. Οι Ρωμιοί δημιουργήθηκαν από το ρωμαϊκό κράτος μέσω της εβραιοποίησης και με βάση την ιδεολογία της νέας Ρώμης έτσι ώστε η Κωνταντινούπολη ως νέα Ρώμη και νέα Ιερουσαλήμ να αποτελεί την εθνοσυμβολική κοιτίδα αυτής της εθνότητας. Μόνο οι λαοί που εμφανίζονταν στο αφήγημα της ίδρυσης της νέας Ρώμης είχαν εθνοσυμβολική αξία για τους Ρωμιούς καθώς το όλο εθνοσυμβολικό αφήγημα αναφερόταν ειδικά και μόνο στην νέα Ρώμη. Αντίθετα, οι Βούλγαροι δεν είχαν κοιτίδα και καμία πόλη δεν είχε κεντρικό ρόλο στην ταυτότητά τους.
Τι σημαίνει "έχει διαστραφεί το εθνοσυμβολικό τους αφήγημα";
Στο βικιλεξικό διαβάζω αυτό:
διαστρέφω (παθητική φωνή: διαστρέφομαι)
1) μεταβάλλω κάτι, ενίοτε με διαστροφικό τρόπο (κάνοντάς το μη φυσιολογικό ή αφύσικο)
2) διαστρεβλώνω
Εννοώ προφανώς ότι αλλοιώθηκε το εθνοσυμβολικό αφήγημα (προς κάτι λιγότερο ποιοτικό κατ' εμένα...). Άλλαξε; Χάλασε; Πώς το λένε;
Ακόμα και να ισχύει κάτι τέτοιο, νομίζεις ότι έχουν αλλοιωθεί ως εθνότητα; Ποιος αμολάει ουσιοκρατικές μπούρδες εδώ πέρα;
Λοιπόν ΑΠΑΙΤΩ να απολογηθείς ΓΡΑΠΤΩΣ για συκοφαντία. Μίλησα για διαστροφή του εθνοσυμβολικού αφηγήματος όχι για διαστροφή της εθνότητας. Και ναι, ο πρωταθλητής στις ουσιοκρατικές μπούρδες είσαι εσύ...
Εσύ δεν εστιάζεις εκεί που σου αρέσει; Πάρε χαμπάρι τέλοσπάντων ότι οι χρονογραφίες δεν δίνουν ολόκληρη την εικόνα της εθνο-ιστορικής αντίληψης των Βυζαντινών. Υπάρχει τεράστια απόκλιση αναφορικά με την παρουσίαση των αρχαίων Ελλήνων ανάμεσα στις χρονογραφίες και στα υπόλοιπα βυζαντινά έργα (ιστορικά, ρητορικά κλπ). Οι χρονογραφίες δεν καθιερώθηκαν με σκοπό να αποτυπώσουν ένα εθνο-ιστορικό αφήγημα. Άλλος ήταν ο σκοπός τους. Και υπέστησαν πολύ μικρές αλλαγές εξαιτίας του ανίατου βυζαντινού συντηρητισμού.
Αλήθεια; Έίσαι σοβαρός; Ποιός ήταν ο σκοπός των χρονογραφιών; Ποιός είναι ο σκοπός των ιστορικών βιβλίων που διδάσκονται στο σχολείο σήμερα οι Νεοέλληνες; Δεν είναι «να αποτυπώσουν το εθνοϊστορικό» αφήγημα; Θέλεις να μου πεις ότι τα βιβλία της Ιστορίας που διδάσκονται στα σχολεία δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του τι πιστεύει ο μέσος Νεοέλληνας που τις διδάσκεται και το περιεχόμενό τους δεν αντικατοπτρίζει την ιδεολογία των μέσων Νεοελλήνων; Παρομοίως πραγματικά υποστηρίζεις ότι οι χρονογραφίες που διδάσκονταν [και] οι λόγιοι δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικά κείμενα της «βυζαντινής» ιδεολογίας αυτών; Αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις βάλει αυτογκόλ εδώ αφού κάτι το οποίο χαρακτηρίζεται από «συντηρητισμό» είναι κάτι το οποίο αναπαράγεται σε μεγάλο επίπεδο ακρίβειας από πολύ ισχυρούς θεσμούς... Και βέβαια η ουσιοκρατία σου έχει κτυπήσει κόκκινο...
Τελικά όντως ρετάρεις. Συγκρίνεις τις χρονογραφίες με τα ιστορικά εγχειρίδια ενός επίσημου κρατικού θεσμού (σχολείου); Στη Ρωμανία οι χρονογραφίες διδάσκονταν στο πλαίσιο κάποιου επίσημου θεσμού ή διαβάζονταν περίπου... όπως οι καζαμίες (όπως σχολιάζει και ο Cyril Mango);
Με κοροϊδεύεις; Πάλι διαστρέφεις τα λόγια μου. Η λόγια ελίτ μάθαινε την εθνοϊστορία της από τις χρονογραφίες. Για αυτό το λόγο υπήρχαν οι χρονογραφίες. Όπως η νεοελληνική νεολαία μαθαίνει την ιστορία της από τα σχολικά εγχειρίδια με τα νεωτερικά δεδομένα, έτσι και οι «βυζαντινή» εγγράμματη ελίτ μάθαινε την εθνοϊστορία της από τις χρονογραφίες [βέβαια] με τα προνεωτερικά δεδομένα. Αν οι χρονογραφίες παρέμεναν «συντηρητικές» όπως υποστήριξες σημαίνει ότι και οι θεσμοί της Ρωμανίας (που σε τελική ανάλυση αυτοί τις παρήγαγαν) συνέχιζαν να αναπαράγουν την ίδια «συντηρητική» ταυτότητα στα διάφορα κοινωνικά στρώματα ανάλογα με το στρώμα.
Δεν είχα ξεκάθαρη άποψη, αλλά, ναι, το δεχόμουν και αυτό. Ένα τέτοιο εθνοτικό σχήμα όμως (εθνοτική αφομοίωση αλλόγλωσσων πληθυσμών) διαφέρει από τον καθαρό εθνοφυλετισμό (μύθος κοινής καταγωγής όλων των μελών της εθνότητας).
Βρήκες την νέα ανυπόστατη έωλη και ηλιθιώδη εξυπνάδα. Έλεος! Πώς ορίζεται η «εθνοτική αφομοίωση» που δεν είναι επανεθνοτισμός των αλλόγλωσσσων πληθυσμών αλλά έχει τις ίδιες συνέπειες στη λογική με τον επανεθνοτισμό; Πόσες σοφιστείες θα σκαρφιστείς ακόμη;
Ξαναγράψτο πιο ψύχραιμα, μήπως καταλάβω τι θέλεις να πεις.
Υποστηρίζεις πως έλαβε χώρα μια [«συμβολική» (!)] «εθνοτική αφομοίωση» των διαφόρων μη ελληνικών λαών από τους Έλληνες αλλά δεν επήλθε ελληνικός επανεθνοτισμός αυτών των μη ελληνικών λαών. Δηλαδή υποστηρίζεις ότι έλαβε χώρα επανεθνοτισμός που δεν ήταν επανεθνοτισμός. :roll::fp:
Αυθαίρετες μαλακίες στο τετράγωνο...
Να και η έκρηξη :smt005:
Με αυτά που γράφεις τί θέλεις να κάνω; Να κρατήσω την ψυχραιμία μου; :011:
Ήταν ο Λουκιανός ο Σαμοσατέας και λοιποί λόγιοι της ελληνιστικής Ανατολής της ρωμαϊκής περιόδου που έδωσαν τις επιστήμες και τα γράμματα στην Λατινική Δύση «εθνοτικοί Έλληνες» Περτίνακα; Ο Aκροπολίτης μιλά για μεταλαμπάδευση επιστημών όχι για γέννηση της φιλοσοφίας. Είσαι σίγουρος ότι θα έγραφες αυτά τα πράγματα σε επιστημονικό άρθρο; Δεν ντρέπεσαι;
Ο Λουκιανός και οι λοιποί ελληνιστές της Ανατολής από ποιο λαό διδάχτηκαν τις επιστήμες; Μέχρι τουλάχιστον και τον 4ο αι. μ.Χ. υπήρχε ξεκάθαρα η ελληνική εθνότητα, οπότε είναι αστείο να νομίζεις ότι ο Ακροπολίτης δεν αναφέρεται σε αυτούς.
Δεν έχει σχέση από ποιόν διδάκτηκαν τις επιστήμες οι λόγιοι της ελληνιστικής Ανατολής κατά την ελληνιστική περίοδο. Ο Ακροπολίτης γράφει για μεταλαμπάδευση των επιστημών από τους «Γραικούς» στους «Ιταλούς» κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο ακριβώς πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης (δηλαδή αφότου οι μη ελληνογενείς είχαν αποκτήσει ελληνική παιδεία). Δεν έχει σχέση αν συνέχισαν να υπάρχουν οι Έλληνες [στο παρασκήνιο] τον 4ο αιώνα (αν ισχύει αυτό αλλά δεν συζητάμε αυτό εδώ). Ο Ακροπολίτης υποστηρίζει ότι οι «Γραικοί» (=ελληνόφωνοι) σύνολοι αντικειμενικοί πρόγονοι των Ρωμαίων (δηλαδή αυτοί που παραδέχθηκες πως ήταν ελληνόφωνοι Έλληνες και μη Έλληνες σύμφωνα με τις αντιλήψεις των «βυζαντινών» λογίων) μεταλαμπάδευσαν τις επιστήμες στους «Ιταλούς» (όποιοι και αν ήταν αυτοί):
ἐκ Γραικῶν γὰρ τοῖς Ἰταλοῖς καὶ αἱ λογικαὶ ἐπιστῆμαι καὶ τὰ μαθήματα.
Ο Ακροπολίτης και κάθε Ακροπολίτης γνώριζε ένα σωρό μη Έλληνες ελληνιστές λογίους από εξ ολοκλήρου ελληνόφωνες εν τέλει μη αρχαίες ελληνικές περιοχές που υπήρξαν κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο και συναναστρέφονταν/δίδασκαν τους «Ιταλούς» (όποιοι και αν ήταν αυτοί). Δεν ισχύει το επιχείρημά σου ότι από τη στιγμή που κάνει αναφορά σε επιστήμες τότε οι «Γραικοί» είναι οι Έλληνες γιατί σύμφωνα με τον Ακροπολίτη αυτοί οι «Γραικοί» ορίζονται ως αυτοί που δίδαξαν τους «Ιταλούς» κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης όχι αυτοί που δημιούργησαν τις «λογικές επιστήμες» κατά την ελληνική κλασική περίοδο. Οι «Γραικοί» δεν μπορούν εδώ να είναι [μόνο] οι Έλληνες γιατί επίσης πολύ απλά αν ήθελε ο Ακροπολίτης να αναφερθεί στους Έλληνες θα έγραφε «Έλληνες» και αυτοί οι «Γραικοί» είναι όλοι οι αντικειμενικοί φυλετικοί πρόγονοι των Ρωμιών (πλην της νέας Ρώμης) [αφού σύμφωνα με τον Ακροπολίτη όλοι αυτοί οι «Γραικοί» έγιναν εθνοτικοί Ρωμαίοι μετά την ίδρυση της νέας Ρώμης] που παραδέχθηκες ότι οι «Βυζαντινοί» πίστευαν ότι ήταν ένα σύνολο ελληνοφώνων («Γραικών») διαφόρων εθνοτήτων:
Στην αρχαιότητα (και σύμφωνα με την αρχαϊστική βυζαντινή θεώρηση) υπήρχαν εθνοτικοί Έλληνες και λοιποί λαοί, οι οποίοι μπορεί να χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα.

Ο κάθε λόγιος εστίαζε συμβολικά στους προγόνους που γούσταρε αυτός, όχι σε αυτούς που γουστάρεις εσύ.
Στο συγκεκριμένο χωρίο, ο Ακροπολίτης δεν μπορεί να αναγάγει μια όποια καταγωγική συνιστώσα σε συλλογική γιατί αναφέρεται στους σύνολους πραγματικούς πρόγονους των Ρωμαίων [αφού σύμφωνα με τον Ακροπολίτη όλοι αυτοί οι «Γραικοί» έγιναν εθνοτικοί Ρωμαίοι μετά την ίδρυση της νέας Ρώμης] κάνοντας επίκληση σε αντικειμενική ιστορική αλήθεια: την μεταλαμπάδευση επιστημών από την ελληνιστική Ανατολή στην λατινική Δύση κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο μέσω τον επαφών των δύο κόσμων σε ένα ρωμαϊκό πολιτικό πλαίσιο.
Το Γραικοί δεν αφορούσε την Εκκλησία. Αφορούσε τη γλώσσα της Εκκλησίας. Την οποία (ελληνική) γλώσσα οι Βυζαντινοί την αντιλαμβάνονταν και ως εθνοτικό τους στοιχείο. Δικά σου λόγια:

"η φυσική ελληνοφωνία ήταν βασικός εθνοτικός δείκτης των Ρωμαίων και στην ιδεολογία των λογίων η Ρωμαίοι μιλούσαν ελληνικά"

:003::003:
Ε, και; Επιτέλους παραδέχθηκες ότι οι Εκκλησιαστικοί «Γραικοί» ονομάζονταν «Γραικοί» γιατί η Εκκλησιαστική τους έδρα ήταν «γραικική» (δηλαδή ελληνόφωνη). Όχι επειδή «το έπαιζαν Έλληνες». Υπενθυμίζω ότι η συζήτηση για αυτούς τους «Γραικούς»/«Έλληνες» άρχισε επειδή ακριβώς εσύ υποστήριξες ότι με το να αποκαλούνται «Γραικοί» πριν το 1204 μ.Χ. (και μετέπειτα προφανώς) σε Εκκλησιαστικό πλαίσιο «το έπαιζαν [εθνοτικοί] Έλληνες/ελληνογενείς». Εδώ συζητάμε το αν η ειδικά Εκκλησιαστική ονομασία «Γραικοί» (=ελληνορθόδοξοι) σήμαινε εθνοτικά «Ρωμιοί» και όχι αν οι Ρωμιοί μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το εθνώνυμο «Γραικοί» ως εναλλακτικό εθνώνυμο για τον όποιο λόγο και ύπο όποιες συνθήκες σε άλλο συγκείμενο. Η Εκκλησιαστική ονομασία «Γραικοί» καθιερώθηκε υπό συγκεκριμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη λογική και ως τέτοια παρέμενε σε ισχύη. Άρα δεν μπορείς να υποστηρίζεις ότι τα διαφόρων γλωσσικών και εθνοτικών ταυτοτήτων κατά περιόδους μέλη της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης (ξαναϋπενθυμίζω της «βυζαντινής» εποχής εδώ ειδικά δηλαδή αυτούς που εμείς αναχρονιστικά θα ονομάζαμε «Ορθόδοξους» όχι ειδικά το Οθωμανικό ρωμαϊκό μιλέτι) λέγονταν «Γραικοί» επειδή η Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης ήταν η Εκκλησία όπου «έκαναν κουμάντο οι «εθνοτικοί Γραικοί»» γιατί αυτό δεν ίσχυε. Πόσο δε μάλλον να υποστηρίζεις ότι αυτή η «γραικικότητα» αποτελούσε έμμεση επίκληση συλλογικής απώτερης ελληνικής καταγωγής. Το τελευταίο πράγμα που σκέφτονταν οι ιερείς όταν μιλούσαν για «Γραικούς» και για «Λατίνους» ήταν ότι εμείς είμαστε οι «Γραικοί» γιατί καταγόμαστε από τους [δυσσεβείς] Έλληνες... κατεξοχήν «Έλληνες» και αυτοί είναι «Λατίνοι» γιατί κατάγονται από τους αρχαίους εθνοτικούς Λατίνους.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Σαββάτιος την 28 Νοέμ 2024, 22:42, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Mitharadir
Δημοσιεύσεις: 4229
Εγγραφή: 09 Νοέμ 2020, 22:21

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mitharadir » 28 Νοέμ 2024, 10:14

Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:47
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:15
η ελληνστικοφωνία των ρωμαίων και ιουδαίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... ξεκίνησε 6 αιώνες πριν την ίδρυση της νέας ρώμης...

η ελληνιστικοφωνία των πρωτοχριστιανών ιουδαίων που διασπορά-στηκαν πέριξ του αιγαίου είναι ιστορικά τεκμηριωμένη...

η ελληνιστικοφωνία ήταν κοινή για όλα τα έθνη πούχαν έρθει λαθρομετανάστες στα πέριξ του αιγαιου και σόλη την ανατολικιά μεσόγειο...


ο ζαποτέκος βλέπει μόνο απογόνους αρχαίων ελλήνων...


μιλάμε για 100μύργια ανθρώπων πούσαντε αλλογενείς / αλλεθνοτικοί πληβυσμοί, αλλήσαντ' ελληνιστικόφωνοι, όπως είναι αγγλόφωνοι σήμερα οι ηπανοι...

ο ζαποτέκος νομίζει πως οι ηπανοί είναι απόγονοι αρχαίων άγγλων... επειδή μιλάνε αγγλικά...


για τέτοιο βλήμα μιλάμε...


ζαποτέκιο βλήμα....
Το θέμα είναι τι αισθάνονταν πως είναι. Βλέπεις τους Βυζαντινούς να αυτοπροσδιορίζονται συλλογικά ως Ιουδαίοι ή Λατίνοι ; Όχι . Βλέπεις όμως Ρωμαίους/Έλληνες/Γραικούς.
Όσο για τους ΗΠΑνούς μια χαρά γνωρίζουν τις καταγωγές τους και ο Λευκός Προτεστάντης είναι ο κυρίαρχος. Οι υπόλοιποι έρχονται μετά.
Μπορεί ιστορικά να είναι ο κυρίαρχος ο Λευκός Προτεστάντης στις ΗΠΑ αλλά αυτό μειώνεται όσο πάει.Μαυροι Προτεστάντες, Λατίνοι Καθολικοί και Προτεστάντες κτλ έχουν παίξει και αυτοί σημαντικό ρόλο ιστορικά για να γίνουν οι ΗΠΑ ότι είναι σήμερα και διεκδικούν αυξανόμενη επιρροή στο εσωτερικό των ΗΠΑ.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Νοέμ 2024, 17:35

Σαββάτιος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 21:41
Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 18:48
Καθόλου. Εσύ είσαι για τα μπάζα. Οι Ρωμαίοι που ήλθαν ήταν ελάχιστοι πληθυσμιακά και αποτελούν την πολιτική συνιστώσα η οποία νομιμοποιούσε την ονομασία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Δεν ήταν εθνικά ισοδύναμοι με τους Έλληνες. Γι' αυτό και ελληνοφώνησαν.
Μιλάμε για 4 μάγιστρους και 8 πατρικίους. :smt005:
Πριν την Constitutio Antoniana οι κάτοικοι των πόλεων που [επαν]ιδρύονταν ως ρωμαϊκές αποικίες/κολωνείες είχαν το [κοινωνικά σημαίνον] δικαίωμα ανεξάρτητα από την πραγματική τους καταγωγή να υποστηρίζουν ότι κατάγονταν από την πόλη της Ρώμης. Για παράδειγμα στη Συρία:
Despite not being of Italian origin or necessarily veterans, Syrian citizens of such coloniae could claim that their cities were collectively as Roman as Italian polities, especially (but not necessarily) if their cities possessed ius Italicum.29 As such, some Greek citizens presented themselves as Roman colonists in Greek. In Dura-Europos, three members of the boulē with Aramaic or Persian names, Goras, Orthonobazos, and Zebidadados described themselves as kolōnes in an inscription that they erected in the temple of Artemis. Likewise, the successful athlete Aurelios Septimios Eireneios emphasized in his career inscription that he, a Laodicean, was a metropolitēs and a kolōn.
(Syrian identity in the Greco-Roman world). Σκέψου τι ίσχυε για την Κωνσταντινούπολη που ΔΕΝ ιδρύθηκε ως νέα πρωτεύουσα όπως λανθασμένα είναι κοινώς διαδεδομένο αλλά ως προέκταση της Ρώμης στην Ανατολή... Κάθε Κωνσταντινουπολίτης ήταν 100000% αυσονογενής όχι μόνο οι πατρίκιοι που πραγματικά μετακόμισαν στην νέα Ρώμη! Άρα μιλάμε για ~0,5 εκατομμύριο ανθρώπων που κατάγονταν από την πρεσβυτέρα Ρώμη! :sal9:
Καλά, και ο απόστολος Παύλος Ρωμαίος ήταν. Το πως πέρασε το εθνικό όνομα Ρωμαίος στον λαό της αυτοκρατορίας το εξηγούν οι ίδιοι οι Βυζαντινοί, έτσι όπως το αντιλαμβάνονταν αυτοί , χωρίς να γνωρίζουν όλα αυτά που αναφέρεις.

Μάξιμος ο Ομολογητής : Οἱ κατὰ πᾶσαν χώραν, ὡς δή τι μέγα τὸ Ῥωμαῖοι καλεῖσθαι νομίζοντες, παρέχοντες δόσεις ἀπεγράφοντο Ῥωμαῖοι καὶ ἔτρεχεν εἰς τὸ γένος τὸ ὄνομα.

Θεοφύλακτος Αχρίδας : Έθος γάρ τοις υπηκόοις από των κρατούντων καλείσθαι. Ούτω και από Βαβυλώνος Βαβυλώνιοι , και από Κύρου του Πέρσου, Πέρσαι , από Αλεξάνδρου Μακεδόνος , Μακεδόνες. Και από Ρώμης Ρωμαίοι . Κατά τούτον τον λόγον και Παύλος Ρωμαίος ην.
Όχι βλέπεις 91% Ρωμαίοι, 4% Αύσονες (+ Λατίνοι + Ιταλοί του Σιμοκάττη) (ως εθνοτικός αρχαϊσμός), 4% Γραικοί και 1% Έλληνες αν λάβουμε υπόψιν όλα τα χωρία στα οποία απαντόνται «Γραικοί» ανεξάρτητα με το αν εκεί το «Γραικοί» είναι πραγματικό εθνώνυμο και όλα τα χωρία με τους «Έλληνες» είτε αυτός ο προσδιορισμός είναι γενικά ρητορισμός (και όχι ειδικά εθνοτικός αρχαϊσμός), είτε είναι αμφίβολης σημασίας ευρέσεις...
Το Ρωμαίοι και το Αύσονες αφορούσε το κυρίαρχο έθνος της ρωμαϊκής πολιτείας που απ' τον 7ο αι. και μετά κατέληξε να είναι αποκλειστικά οι ελληνόφωνοι , δηλαδή οι Γραικοί/Έλληνες.
Και φυσικά το Αύσονες δεν το χρησιμοποιούσε ο λαός , αλλά οι λόγιοι. Άλλοι λόγιοι όμως διαφωνούσαν με αυτό. Π.χ. Αύσονες αποκαλεί τους Νορμανδούς της Ιταλίας ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ( 12ος αι. ) , ο οποίος ταυτόχρονα χρησιμοποιεί το Ρωμαίοι ως το κύριο εθνικό όνομα των Βυζαντινών. ( Δεν είναι δηλαδή περίπτωση Τζέτζη. )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9764
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Νοέμ 2024, 17:53

taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 22:41
τόσοι περίπου θάτανε κι οι ελληνογενείς ρωμαίοι χριστιανοί... το πολύ νάμασταν 10% του πληβυσμού...
Οι Έλληνες , άσχετε , αποίκισαν πολλές πόλεις στα ελληνιστικά χρόνια. Όχι μόνο στην Κυρηναϊκή , στην Αίγυπτο και στη Συροπαλαιστίνη , αλλά και στην Μεσοποταμία ακόμη.

Οι Κάρρες, στις οποίες κοντά έχασε ο Κράσσος από τους Πάρθους , είχαν αποικισθεί από Μακεδόνες : Καρραῖοι, Μακεδόνων τε ἄποικοι ὄντες ( Δίων Κάσσιος : http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D5 )

Oi Bάτνες , επίσης πόλη της Συρίας, ιδρύθηκε και αποικίσθηκε από Μακεδόνες : Batnae municipium in Anthemusia conditum Macedonum manu priscorum... ( Αμμιανός Μαρκελλίνος : http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D3 )
SpoilerShow
  • Οἱ Σελευκίδες ἵδρυσαν ἢ ἐπανίδρυσαν πάμπολλες πόλεις στὴν εὐρύτερη περιοχή, ἀπὸ Παλαιστίνη ἕως σημερινὴ βόρεια Συρία. Ἐντύπωση κάνουν τὰ μακεδονικὰ καὶ λοιπὰ ἑλληνικὰ ὀνόματα ἄλλων ελληνιστικῶν πόλεων: Βέροια (μὲ πληθυσμὸ φερμένο ἀπὸ τὴν ὁμώνυμη μακεδονικὴ πόλη), Πέλλα, Δίων, Κύρρος, Ἡράκλεια, Ἀνθηδών, Μέγαρα, Λάρισα, Ἀπολλωνία, Φιλαδέλφεια (σημερ. Ἀμμάν) κ.λπ. Σώζονται συνολικὰ περίπου 100 ὀνόματα πόλεων μὲ ἑλληνικὰ ὀνόματα στὴν περιοχή. Ὁ Ὀρόντης, ποὺ διασχίζει τὴν Ἀντιόχεια, μετονομάστηκε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες ἀποίκους τῆς Ἀπάμειας σὲ Ἀξιό .

Ζαποτέκος @ Ελληνορωμαϊκός (Rûm) εθνικισμός σε Συρία & Λίβανο
Όσοι δηλαδή εξελληνίζονταν , ήταν γιατί δίπλα τους υπήρχαν Έλληνες και τους αφομοίωναν . Στην Περσία, στην Αρμενία, στην Πενταποταμία ( Ινδία ) δεν υπήρχαν Έλληνες και γι' αυτό δεν υπήρχε κάποιος που θα μπορούσε να του πει η αυτοκράτειρα Αθηναϊς Ευδοκία το ομηρικό Ὑμετέρης γενεῆς τε καὶ αἵματος εὔχομαι εἶναι , ούτε να σχολιάσει ο Ευάγριος τὰς ἐκ τῆς Ἑλλάδος ἐνταῦθα σταλείσας ἀποικίας αἰνιττομένη.
το πολύ νάμασταν 10% του πληβυσμού...
Ποιοι νασασταν ω ρε Λιάπη ; :smt005:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 28 Νοέμ 2024, 18:18

Mitharadir έγραψε:
28 Νοέμ 2024, 10:14
Ζαποτέκος έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:47
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 19:15
η ελληνστικοφωνία των ρωμαίων και ιουδαίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... ξεκίνησε 6 αιώνες πριν την ίδρυση της νέας ρώμης...

η ελληνιστικοφωνία των πρωτοχριστιανών ιουδαίων που διασπορά-στηκαν πέριξ του αιγαίου είναι ιστορικά τεκμηριωμένη...

η ελληνιστικοφωνία ήταν κοινή για όλα τα έθνη πούχαν έρθει λαθρομετανάστες στα πέριξ του αιγαιου και σόλη την ανατολικιά μεσόγειο...


ο ζαποτέκος βλέπει μόνο απογόνους αρχαίων ελλήνων...


μιλάμε για 100μύργια ανθρώπων πούσαντε αλλογενείς / αλλεθνοτικοί πληβυσμοί, αλλήσαντ' ελληνιστικόφωνοι, όπως είναι αγγλόφωνοι σήμερα οι ηπανοι...

ο ζαποτέκος νομίζει πως οι ηπανοί είναι απόγονοι αρχαίων άγγλων... επειδή μιλάνε αγγλικά...


για τέτοιο βλήμα μιλάμε...


ζαποτέκιο βλήμα....
Το θέμα είναι τι αισθάνονταν πως είναι. Βλέπεις τους Βυζαντινούς να αυτοπροσδιορίζονται συλλογικά ως Ιουδαίοι ή Λατίνοι ; Όχι . Βλέπεις όμως Ρωμαίους/Έλληνες/Γραικούς.
Όσο για τους ΗΠΑνούς μια χαρά γνωρίζουν τις καταγωγές τους και ο Λευκός Προτεστάντης είναι ο κυρίαρχος. Οι υπόλοιποι έρχονται μετά.
Μπορεί ιστορικά να είναι ο κυρίαρχος ο Λευκός Προτεστάντης στις ΗΠΑ αλλά αυτό μειώνεται όσο πάει.Μαυροι Προτεστάντες, Λατίνοι Καθολικοί και Προτεστάντες κτλ έχουν παίξει και αυτοί σημαντικό ρόλο ιστορικά για να γίνουν οι ΗΠΑ ότι είναι σήμερα και διεκδικούν αυξανόμενη επιρροή στο εσωτερικό των ΗΠΑ.
να άλλος ένας μορφωμένος....

μπορείς να μας πεις ποια Εθνοτική ομάδα είναι ο Λευκος Προτεστάντης;

διό,τι μιλάμε για εθνοτικές ομάδες των ΗΠΑ που είναι αγγλόφωνες ανεξαρτήτου εθνοτικής προέλευσης (όπως ήταν η αυτοκρατορια της ρωμης και νεας ρωμης.... λατινοφωνη / ελληνόφωνη ανεξαρτήτου εθνοτικής προέλευσης)
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 19557
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 28 Νοέμ 2024, 18:21

Ζαποτέκος έγραψε:
28 Νοέμ 2024, 17:53
taxalata xalasa έγραψε:
27 Νοέμ 2024, 22:41
τόσοι περίπου θάτανε κι οι ελληνογενείς ρωμαίοι χριστιανοί... το πολύ νάμασταν 10% του πληβυσμού...
Οι Έλληνες , άσχετε , αποίκισαν πολλές πόλεις στα ελληνιστικά χρόνια. Όχι μόνο στην Κυρηναϊκή , στην Αίγυπτο και στη Συροπαλαιστίνη , αλλά και στην Μεσοποταμία ακόμη.

Οι Κάρρες, στις οποίες κοντά έχασε ο Κράσσος από τους Πάρθους , είχαν αποικισθεί από Μακεδόνες : Καρραῖοι, Μακεδόνων τε ἄποικοι ὄντες ( Δίων Κάσσιος : http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D5 )

Oi Bάτνες , επίσης πόλη της Συρίας, ιδρύθηκε και αποικίσθηκε από Μακεδόνες : Batnae municipium in Anthemusia conditum Macedonum manu priscorum... ( Αμμιανός Μαρκελλίνος : http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D3 )
SpoilerShow
  • Οἱ Σελευκίδες ἵδρυσαν ἢ ἐπανίδρυσαν πάμπολλες πόλεις στὴν εὐρύτερη περιοχή, ἀπὸ Παλαιστίνη ἕως σημερινὴ βόρεια Συρία. Ἐντύπωση κάνουν τὰ μακεδονικὰ καὶ λοιπὰ ἑλληνικὰ ὀνόματα ἄλλων ελληνιστικῶν πόλεων: Βέροια (μὲ πληθυσμὸ φερμένο ἀπὸ τὴν ὁμώνυμη μακεδονικὴ πόλη), Πέλλα, Δίων, Κύρρος, Ἡράκλεια, Ἀνθηδών, Μέγαρα, Λάρισα, Ἀπολλωνία, Φιλαδέλφεια (σημερ. Ἀμμάν) κ.λπ. Σώζονται συνολικὰ περίπου 100 ὀνόματα πόλεων μὲ ἑλληνικὰ ὀνόματα στὴν περιοχή. Ὁ Ὀρόντης, ποὺ διασχίζει τὴν Ἀντιόχεια, μετονομάστηκε ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες ἀποίκους τῆς Ἀπάμειας σὲ Ἀξιό .

Ζαποτέκος @ Ελληνορωμαϊκός (Rûm) εθνικισμός σε Συρία & Λίβανο
Όσοι δηλαδή εξελληνίζονταν , ήταν γιατί δίπλα τους υπήρχαν Έλληνες και τους αφομοίωναν . Στην Περσία, στην Αρμενία, στην Πενταποταμία ( Ινδία ) δεν υπήρχαν Έλληνες και γι' αυτό δεν υπήρχε κάποιος που θα μπορούσε να του πει η αυτοκράτειρα Αθηναϊς Ευδοκία το ομηρικό Ὑμετέρης γενεῆς τε καὶ αἵματος εὔχομαι εἶναι , ούτε να σχολιάσει ο Ευάγριος τὰς ἐκ τῆς Ἑλλάδος ἐνταῦθα σταλείσας ἀποικίας αἰνιττομένη.
το πολύ νάμασταν 10% του πληβυσμού...
Ποιοι νασασταν ω ρε Λιάπη ; :smt005:
ηλίθιε σαπιοτέκε...

πρώτα να μας εξηγήσεις ποια εθνοτική ομάδα ειναι οι λευκοι προτεστάντες που είναι κυρίαρχοι στις ΗΠΑ και μετα θα ασχοληθώ με τις μαλακιες που γραφεις....
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών