Λοιπόν Περτίνακα αν θέλεις να συνεχίσουμε την συζήτηση μην [συνεχίσεις να] διαστρέφεις τα λόγια μου γιατί έτσι θα καταλήξω στο συμπέρασμα ότι είσαι επαγγελματίας συκοφάντης.
Σαββάτιος έγραψε: ↑26 Νοέμ 2024, 23:14
Δεν απάντησες αυτό που σε ρώτησα. Έγραψες κάτι ΤΕΛΕΙΩΣ άσχετο! Οι Βούλγαροι πανεπιστημιακοί (που γνωρίζουν για Δραγουβίτες) θεωρούν ότι όλοι οι Βούλγαροι κατάγονται από τους Δραγουβίτες Σλάβους; Δηλαδή ότι όλοι οι Βούλγαροι έχουν βιολογικούς προγόνους άτομα που ήταν Δραγουβίτες Σλάβοι; Συλλογικοί πρόγονοι είναι το σύνολο των ανθρώπων που παρουσιάζονται ως άνθρωποι από τους οποίος κατάγονται όλα τα μέλη της εθνότητας. Τοπικοί πρόγονοι είναι το σύνολο ων ανθρώπων που παρουσιάζονται ως ως άνθρωποι από τους οποίους καταγονται τα μέλη της εθνότητας που έχουν τοπική αντιστοιχία. Μπορούν οι Δραγουβίτες Σλάβοι (μία από τις πολλές σλαβόφωνες εθνότητες που συναθροίστηκαν για να δημιουργηθούν οι Βούλγαροι) να παρουσιαστούν ως συλλογικοί πρόγονοι των Βουλγάρων; Ναι ή όχι;
Έχεις αρχίσει να τα χάνεις; Για συμβολική συλλογική καταγωγή δεν μιλάμε; Δεν συμφωνούμε ότι οι Αύσονες ήταν συμβολικοί και όχι βιολογικοί πρόγονοι των Ρωμιών; Με ανάλογο τρόπο είναι και οι Σλάβοι (και οι Πρωτοβούλγαροι και οι Θράκες) για τους Βούλγαρους.
Όχι! Δεν έχω αρχίσει να τα χάνω. Η όλη ουσία του πρώτου μέρους του σχολίου μου (που προφανώς δεν κατάλαβες, ίσως επειδή δεν ήθελες να καταλάβεις...) ήταν ότι ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι μίας εθνότητας μπορούν να παρουσιαστούν
μόνο οι πρόγονοι που έχουν εθνοσυμβολική αξία και εμφανίζονται στο εθνοσυμβολικό αφήγημα και συνεπώς έχουν θέση στην εθνοϊστορία. Για τους Ρωμιούς το παραδοσιακό εθνοσυμβολικό αφήγημα ήταν η ίδρυση της νέας Ρώμης στην οποία εγκαταστάθηκαν οι Αύσονες. Άρα, παραδοσιακά, εθνοσυμβολική αξία είχαν
μόνο οι Αύσονες καθώς
μόνο αυτοί εμφανίζονταν στο εθνοσυμβολικό αφήγημα και άρα
μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν
παραδοσιακά ως απώτεροι συλλογικοί πρόγονοι και
μόνο η ιστορία αυτών μπορούσε να εμφανιστεί στις χρονογραφίες ως προέκταση της ρωμαίικης ιστορίας στο παρελθόν (όπως και γινόταν). Στο ρωμελληνικό εθνοσυμβολικό αφήγημα εμφανίζονταν
μόνο οι Αύσονες και οι Έλληνες που εγκαταστάθηκαν στην νέα Ρώμη άρα
μόνο αυτοί είχαν σύμφωνα με αυτό το αφήγημα εθνοσυμβολική αξία και άρα
μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν ως απώτεροι συλλογικοί πρόγονοι και η ιστορία τους να παρουσιαστεί ως ρωμαίικη
προϊστορία. Οι άνθρωποι που επικαλούνται μια συλλογική απώτερη ελληνική καταγωγή κατά την «βυζαντινή» περίοδο, όχι τυχαία ταυτόχρονα υποστήριζαν ένα ρωμελληνικό εθνοσυμβολικό σχήμα.
Στη περίπτωση των Βουλγάρων στο παραδοσιακό εθνοσυμβολικό αφήγημα εμφανίζονταν
μόνο οι Πρωτοβούλγαροι που εγκαθίσταντο στα Βαλκάνια.
Μόνο αυτοί είχαν εθνοσυμβολική αξία και άρα
μόνο αυτοί μπορούσαν να παρουσιαστούν ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι των Βουλγάρων και
μόνο αυτών η ιστορία μπορούσε να εμφανιστεί
παραδοσιακά ως προϊστορία σύμπαντος του βουλγαρικού λαού. Στο νεωτερικό αφήγημα εμφανίζονται οι Πρωτοβούλγαροι, οι Θράκες και οι Σλάβοι οι οποίοι αναμιγνύονται στα βουλγαρικά εδάφη για να παραγάγουν τους Βουλγάρους και άρα τόσο οι Πρωτοβούλγαροι όσο και οι Θράκες και οι Βαλκάνιοι Σλάβοι έχουν εθνοσυμβολική αξία και άρα κάθε ένας από τους τρεις αυτούς λαούς
μόνο μπορεί να παρουσιαστεί ως συμβολικός απώτερος πρόγονος της σύνολης βουλγαρικής εθνότητας και η ιστορία του να παρουσιαστεί ως προϊστορία των Βουλγάρων. Ακριβώς για αυτό τον λόγο η βουλγαρική βικιπαίδεια όταν περιγράφει την ιστορία των Βουλγάρων αρχίζει από τους Θράκες, προσθέτει τους Βαλκάνιους Σλάβους και εν τέλει με τους Πρωτοβούλγαρους αρχίζει να αφηγείται την τωόντι βουλγαρική ιστορία.
Δεν είναι κάθε αρχαίος λαός των εδαφών της Ρωμανίας που μπορούσε να παρουσιαστεί ως συλλογικά προγονικός λαός των Ρωμιών καθώς δεν εμφανιζόταν κάθε λαός των εδαφών της Ρωμανίας στο ρωμαίικο εθνοσυμβολικό αφήγημα. Και αυτό καταρρίπτει την νέα σου θέση. Το ρωμελληνικό αφήγημα σύμφωνα με το οποίο εγκαθίσταντο [και] Έλληνες στη νέα Ρώμη κατά το πόλισμα της αποδεικνύει περίτρανα πως οι Έλληνες των διαφόρων ρωμαίικων περιοχών
ΔΕΝ μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση για μια εθνοσυμβολική απώτερη ελληνική συλλογική καταγωγή (εξού και η καινοτομία στο εθνοσυμβολικό αφήγημα από αυτούς που διεκδικούσαν μια συλλογική απώτερη ελληνική καταγωγή) όπως υποστηρίζεις τώρα και για αυτό παρά την όποια αναφορά στους Έλληνες, αυτοί ΔΕΝ παρουσιάζονταν ως συλλογικοί απώτεροι πρόγονοι
υπό κανονικές συνθήκες και δεν αναφέρονταν στις χρονογραφίες.
Ρεσιτάλ κενών επιχειρημάτων.
Καθόλου κενών. Δεν κατάλαβες τι έγραψα όπως φανερώνουν τα ερωτήματά σου.
Το ότι οι Βούλγαροι δεν έχουν "συμβολική κοιτίδα" είναι αδιάφορο.
Από μόνο του
παντελώς αδιάφορο. Αλλά όταν συγκρίνουμε εθνοσυμβολικά αφηγήματα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν τις ιδιαιτερότητες του κάθε λαού. Οι Ρωμιοί δημιουργήθηκαν από το ρωμαϊκό κράτος
μέσω της εβραιοποίησης και με βάση την ιδεολογία της νέας Ρώμης έτσι ώστε η
Κωνταντινούπολη ως νέα Ρώμη και νέα Ιερουσαλήμ να αποτελεί την
εθνοσυμβολική κοιτίδα αυτής της εθνότητας. Μόνο οι λαοί που εμφανίζονταν στο αφήγημα της ίδρυσης της νέας Ρώμης είχαν εθνοσυμβολική αξία για τους Ρωμιούς καθώς το όλο εθνοσυμβολικό αφήγημα αναφερόταν
ειδικά και μόνο στην νέα Ρώμη. Αντίθετα, οι Βούλγαροι δεν είχαν κοιτίδα και καμία πόλη δεν είχε κεντρικό ρόλο στην ταυτότητά τους.
Τι σημαίνει "έχει διαστραφεί το εθνοσυμβολικό τους αφήγημα";
Στο βικιλεξικό διαβάζω αυτό:
διαστρέφω (παθητική φωνή: διαστρέφομαι)
1) μεταβάλλω κάτι, ενίοτε με διαστροφικό τρόπο (κάνοντάς το μη φυσιολογικό ή αφύσικο)
2) διαστρεβλώνω
Εννοώ προφανώς ότι αλλοιώθηκε το εθνοσυμβολικό αφήγημα (προς κάτι λιγότερο ποιοτικό κατ' εμένα...). Άλλαξε; Χάλασε; Πώς το λένε;
Ακόμα και να ισχύει κάτι τέτοιο, νομίζεις ότι έχουν αλλοιωθεί ως εθνότητα; Ποιος αμολάει ουσιοκρατικές μπούρδες εδώ πέρα;
Λοιπόν ΑΠΑΙΤΩ να απολογηθείς
ΓΡΑΠΤΩΣ για συκοφαντία. Μίλησα για διαστροφή του
εθνοσυμβολικού αφηγήματος όχι για διαστροφή της
εθνότητας. Και ναι, ο πρωταθλητής στις ουσιοκρατικές μπούρδες είσαι εσύ...
Εσύ δεν εστιάζεις εκεί που σου αρέσει; Πάρε χαμπάρι τέλοσπάντων ότι οι χρονογραφίες δεν δίνουν ολόκληρη την εικόνα της εθνο-ιστορικής αντίληψης των Βυζαντινών. Υπάρχει τεράστια απόκλιση αναφορικά με την παρουσίαση των αρχαίων Ελλήνων ανάμεσα στις χρονογραφίες και στα υπόλοιπα βυζαντινά έργα (ιστορικά, ρητορικά κλπ). Οι χρονογραφίες δεν καθιερώθηκαν με σκοπό να αποτυπώσουν ένα εθνο-ιστορικό αφήγημα. Άλλος ήταν ο σκοπός τους. Και υπέστησαν πολύ μικρές αλλαγές εξαιτίας του ανίατου βυζαντινού συντηρητισμού.
Αλήθεια; Έίσαι σοβαρός; Ποιός ήταν ο σκοπός των χρονογραφιών; Ποιός είναι ο σκοπός των ιστορικών βιβλίων που διδάσκονται στο σχολείο σήμερα οι Νεοέλληνες; Δεν είναι «να αποτυπώσουν το εθνοϊστορικό» αφήγημα; Θέλεις να μου πεις ότι τα βιβλία της Ιστορίας που διδάσκονται στα σχολεία δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του τι πιστεύει ο μέσος Νεοέλληνας που τις διδάσκεται και το περιεχόμενό τους δεν αντικατοπτρίζει την ιδεολογία των μέσων Νεοελλήνων; Παρομοίως πραγματικά υποστηρίζεις ότι οι χρονογραφίες που διδάσκονταν [και] οι λόγιοι δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικά κείμενα της «βυζαντινής» ιδεολογίας αυτών; Αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις βάλει αυτογκόλ εδώ αφού κάτι το οποίο χαρακτηρίζεται από «συντηρητισμό» είναι κάτι το οποίο
αναπαράγεται σε μεγάλο επίπεδο ακρίβειας από πολύ ισχυρούς θεσμούς... Και βέβαια η ουσιοκρατία σου έχει κτυπήσει κόκκινο...
Τελικά όντως ρετάρεις. Συγκρίνεις τις χρονογραφίες με τα ιστορικά εγχειρίδια ενός επίσημου κρατικού θεσμού (σχολείου); Στη Ρωμανία οι χρονογραφίες διδάσκονταν στο πλαίσιο κάποιου επίσημου θεσμού ή διαβάζονταν περίπου... όπως οι καζαμίες (όπως σχολιάζει και ο Cyril Mango);
Με κοροϊδεύεις; Πάλι διαστρέφεις τα λόγια μου. Η λόγια ελίτ μάθαινε την εθνοϊστορία της από τις χρονογραφίες. Για αυτό το λόγο υπήρχαν οι χρονογραφίες. Όπως η νεοελληνική νεολαία μαθαίνει την ιστορία της από τα σχολικά εγχειρίδια με τα νεωτερικά δεδομένα, έτσι και οι «βυζαντινή» εγγράμματη ελίτ μάθαινε την εθνοϊστορία της από τις χρονογραφίες [βέβαια] με τα προνεωτερικά δεδομένα. Αν οι χρονογραφίες παρέμεναν «συντηρητικές» όπως υποστήριξες σημαίνει ότι και οι θεσμοί της Ρωμανίας (που σε τελική ανάλυση αυτοί τις παρήγαγαν) συνέχιζαν να αναπαράγουν την ίδια «συντηρητική» ταυτότητα στα διάφορα κοινωνικά στρώματα ανάλογα με το στρώμα.
Δεν είχα ξεκάθαρη άποψη, αλλά, ναι, το δεχόμουν και αυτό. Ένα τέτοιο εθνοτικό σχήμα όμως (εθνοτική αφομοίωση αλλόγλωσσων πληθυσμών) διαφέρει από τον καθαρό εθνοφυλετισμό (μύθος κοινής καταγωγής όλων των μελών της εθνότητας).
Βρήκες την νέα ανυπόστατη έωλη και ηλιθιώδη εξυπνάδα. Έλεος! Πώς ορίζεται η «εθνοτική αφομοίωση» που
δεν είναι επανεθνοτισμός των αλλόγλωσσσων πληθυσμών αλλά
έχει τις ίδιες συνέπειες στη λογική με τον επανεθνοτισμό; Πόσες σοφιστείες θα σκαρφιστείς ακόμη;
Ξαναγράψτο πιο ψύχραιμα, μήπως καταλάβω τι θέλεις να πεις.
Υποστηρίζεις πως έλαβε χώρα μια [«συμβολική» (!)] «εθνοτική αφομοίωση» των διαφόρων μη ελληνικών λαών από τους Έλληνες αλλά δεν επήλθε ελληνικός επανεθνοτισμός αυτών των μη ελληνικών λαών. Δηλαδή υποστηρίζεις ότι έλαβε χώρα επανεθνοτισμός που δεν ήταν επανεθνοτισμός.
Αυθαίρετες μαλακίες στο τετράγωνο...
Να και η έκρηξη
Με αυτά που γράφεις τί θέλεις να κάνω; Να κρατήσω την ψυχραιμία μου;
Ήταν ο Λουκιανός ο Σαμοσατέας και λοιποί λόγιοι της ελληνιστικής Ανατολής της ρωμαϊκής περιόδου που έδωσαν τις επιστήμες και τα γράμματα στην Λατινική Δύση «εθνοτικοί Έλληνες» Περτίνακα; Ο Aκροπολίτης μιλά για μεταλαμπάδευση επιστημών όχι για γέννηση της φιλοσοφίας. Είσαι σίγουρος ότι θα έγραφες αυτά τα πράγματα σε επιστημονικό άρθρο; Δεν ντρέπεσαι;
Ο Λουκιανός και οι λοιποί ελληνιστές της Ανατολής από ποιο λαό διδάχτηκαν τις επιστήμες; Μέχρι τουλάχιστον και τον 4ο αι. μ.Χ. υπήρχε ξεκάθαρα η ελληνική εθνότητα, οπότε είναι αστείο να νομίζεις ότι ο Ακροπολίτης δεν αναφέρεται σε αυτούς.
Δεν έχει σχέση από ποιόν διδάκτηκαν τις επιστήμες οι λόγιοι της ελληνιστικής Ανατολής κατά την ελληνιστική περίοδο. Ο Ακροπολίτης γράφει για μεταλαμπάδευση των επιστημών από τους «Γραικούς» στους «Ιταλούς» κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο ακριβώς πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης (δηλαδή αφότου οι μη ελληνογενείς είχαν αποκτήσει ελληνική παιδεία). Δεν έχει σχέση αν συνέχισαν να υπάρχουν οι Έλληνες [στο παρασκήνιο] τον 4ο αιώνα (αν ισχύει αυτό αλλά δεν συζητάμε αυτό εδώ). Ο Ακροπολίτης υποστηρίζει ότι οι «Γραικοί» (=ελληνόφωνοι)
σύνολοι αντικειμενικοί πρόγονοι των Ρωμαίων (δηλαδή αυτοί που παραδέχθηκες πως ήταν ελληνόφωνοι Έλληνες και μη Έλληνες σύμφωνα με τις αντιλήψεις των «βυζαντινών» λογίων) μεταλαμπάδευσαν τις επιστήμες στους «Ιταλούς» (όποιοι και αν ήταν αυτοί):
ἐκ Γραικῶν γὰρ τοῖς Ἰταλοῖς καὶ αἱ λογικαὶ ἐπιστῆμαι καὶ τὰ μαθήματα.
Ο Ακροπολίτης και κάθε Ακροπολίτης γνώριζε ένα σωρό μη Έλληνες ελληνιστές λογίους από εξ ολοκλήρου ελληνόφωνες εν τέλει μη αρχαίες ελληνικές περιοχές που υπήρξαν κατά την κλασική ρωμαϊκή περίοδο και συναναστρέφονταν/δίδασκαν τους «Ιταλούς» (όποιοι και αν ήταν αυτοί). Δεν ισχύει το επιχείρημά σου ότι από τη στιγμή που κάνει αναφορά σε επιστήμες τότε οι «Γραικοί» είναι οι Έλληνες γιατί σύμφωνα με τον Ακροπολίτη αυτοί οι «Γραικοί» ορίζονται ως αυτοί που
δίδαξαν τους «Ιταλούς» κατά την
κλασική ρωμαϊκή περίοδο πριν την ίδρυση της νέας Ρώμης
όχι αυτοί που
δημιούργησαν τις «λογικές επιστήμες» κατά την
ελληνική κλασική περίοδο. Οι «Γραικοί» δεν μπορούν εδώ να είναι [μόνο] οι Έλληνες γιατί επίσης πολύ απλά αν ήθελε ο Ακροπολίτης να αναφερθεί στους Έλληνες θα έγραφε «Έλληνες» και αυτοί οι «Γραικοί» είναι
όλοι οι αντικειμενικοί φυλετικοί πρόγονοι των Ρωμιών (πλην της νέας Ρώμης) [αφού σύμφωνα με τον Ακροπολίτη όλοι αυτοί οι «Γραικοί» έγιναν εθνοτικοί Ρωμαίοι μετά την ίδρυση της νέας Ρώμης] που παραδέχθηκες ότι οι «Βυζαντινοί» πίστευαν ότι ήταν ένα σύνολο ελληνοφώνων («Γραικών») διαφόρων εθνοτήτων:
Στην αρχαιότητα (και σύμφωνα με την αρχαϊστική βυζαντινή θεώρηση) υπήρχαν εθνοτικοί Έλληνες και λοιποί λαοί, οι οποίοι μπορεί να χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα.
Ο κάθε λόγιος εστίαζε συμβολικά στους προγόνους που γούσταρε αυτός, όχι σε αυτούς που γουστάρεις εσύ.
Στο συγκεκριμένο χωρίο, ο Ακροπολίτης δεν μπορεί να αναγάγει μια όποια καταγωγική συνιστώσα σε συλλογική γιατί αναφέρεται στους
σύνολους πραγματικούς πρόγονους των Ρωμαίων [αφού σύμφωνα με τον Ακροπολίτη όλοι αυτοί οι «Γραικοί» έγιναν εθνοτικοί Ρωμαίοι μετά την ίδρυση της νέας Ρώμης] κάνοντας επίκληση σε
αντικειμενική ιστορική αλήθεια: την
μεταλαμπάδευση επιστημών από την ελληνιστική Ανατολή στην λατινική Δύση κατά την
κλασική ρωμαϊκή περίοδο μέσω τον επαφών των δύο κόσμων σε ένα ρωμαϊκό πολιτικό πλαίσιο.
Το Γραικοί δεν αφορούσε την Εκκλησία. Αφορούσε τη γλώσσα της Εκκλησίας. Την οποία (ελληνική) γλώσσα οι Βυζαντινοί την αντιλαμβάνονταν και ως εθνοτικό τους στοιχείο. Δικά σου λόγια:
"η φυσική ελληνοφωνία ήταν βασικός εθνοτικός δείκτης των Ρωμαίων και στην ιδεολογία των λογίων η Ρωμαίοι μιλούσαν ελληνικά"
Ε, και;
Επιτέλους παραδέχθηκες ότι οι Εκκλησιαστικοί «Γραικοί» ονομάζονταν «Γραικοί» γιατί η Εκκλησιαστική τους έδρα ήταν «γραικική» (δηλαδή ελληνόφωνη). Όχι επειδή «το έπαιζαν Έλληνες». Υπενθυμίζω ότι η συζήτηση
για αυτούς τους «Γραικούς»/
«Έλληνες» άρχισε επειδή ακριβώς εσύ υποστήριξες ότι με το να αποκαλούνται «Γραικοί» πριν το 1204 μ.Χ. (και μετέπειτα προφανώς) σε Εκκλησιαστικό πλαίσιο «το έπαιζαν [εθνοτικοί] Έλληνες/ελληνογενείς». Εδώ συζητάμε το αν η
ειδικά Εκκλησιαστική ονομασία «Γραικοί» (=ελληνορθόδοξοι) σήμαινε εθνοτικά «Ρωμιοί» και όχι αν οι Ρωμιοί μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το εθνώνυμο «Γραικοί» ως εναλλακτικό εθνώνυμο για τον όποιο λόγο και ύπο όποιες συνθήκες σε άλλο συγκείμενο. Η Εκκλησιαστική ονομασία «Γραικοί» καθιερώθηκε υπό συγκεκριμένες συνθήκες και με συγκεκριμένη λογική και ως τέτοια παρέμενε σε ισχύη. Άρα δεν μπορείς να υποστηρίζεις ότι τα διαφόρων γλωσσικών και εθνοτικών ταυτοτήτων κατά περιόδους μέλη της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης (ξαναϋπενθυμίζω της «βυζαντινής» εποχής εδώ ειδικά δηλαδή αυτούς που εμείς αναχρονιστικά θα ονομάζαμε «Ορθόδοξους» όχι ειδικά το Οθωμανικό ρωμαϊκό μιλέτι) λέγονταν «Γραικοί» επειδή η Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης ήταν η Εκκλησία όπου «έκαναν κουμάντο οι «εθνοτικοί Γραικοί»» γιατί αυτό δεν ίσχυε. Πόσο δε μάλλον να υποστηρίζεις ότι αυτή η «γραικικότητα» αποτελούσε έμμεση επίκληση συλλογικής απώτερης ελληνικής καταγωγής. Το τελευταίο πράγμα που σκέφτονταν οι ιερείς όταν μιλούσαν για «Γραικούς» και για «Λατίνους» ήταν ότι εμείς είμαστε οι «Γραικοί» γιατί καταγόμαστε από τους [δυσσεβείς] Έλληνες... κατεξοχήν «Έλληνες» και αυτοί είναι «Λατίνοι» γιατί κατάγονται από τους αρχαίους εθνοτικούς Λατίνους.