Tον καλοπιάνω μήπως και συνεννοηθούμε.Nandros έγραψε: ↑09 Αύγ 2019, 16:53Πας καλά; Ασχολείσαι στα σοβαρά με τον αλβανιάρη;Ζαποτέκος έγραψε: ↑09 Αύγ 2019, 14:47Εδώ δεν τα κατάφερε ο Αχμέτ Αγάς με τον Τζαβέλα και θα τα καταφέρουν οι σημερινοί Αλβανοί ;ADRIANO έγραψε: ↑08 Αύγ 2019, 17:38ΑλβανοπαπαριέςShowΚαποτε ειχα εναν φιλο στο Phorum.gr με το ονομα Πρωτεα .Πιστευω οτι το κειμενο ανοίγει σε αυτων
"Οι Αρβανίτες ή Arberor είναι τόσο καλοβολεμένοι στην Ελλάδα, που κάνουν ό,τι περνάει απ' το χέρι τους να μείνουν απαρατήρητοι.
Δυστυχώς και γι' αυτούς ισχύει το ρητό: τα ψέμματα έχουν κοντά ποδάρια.
Οι Αλβανοί, βλέποντας τους Αρμπερόρ να καλοπερνάνε, αισθάνονται την ανάγκη να τους χαλάσουν το όνειρο και τους θέτουν προ των ευθυνών τους, δηλαδή να τους κάνουν να παραδεχτούν ότι κι αυτοί είναι αλβανοί, κι ότι θα έπρεπε να αναζωπυρωθεί η Αλβανική τους Συνείδηση.
Δυστυχώς για τους Αλβανούς, οι Αρμπερόρ προτιμούν να παριστάνουν τους Έλληνες γιατί αυτό τούς συμφέρει περισσότερο.
Άλλοι κάνουν πόλεμο για να αρπάξουν κανένα κομμάτι Ελληνικής Γης ( γερμανοί, ιταλοί, τούρκοι, βενετσιάνοι, άγγλοι, γάλλοι, αρβανίτες ), οι Αρβανίτες, που είναι ήδη μέσα στο μέλι, γιατί να φύγουν;
Όπως έλεγε και ο κινηματογραφικός ήρωας, «το θέμα είναι, μιά φορά να τρουπώσουν».
Το μόνο που μένει για τους Αρμπερόρ είναι να αποθαρρύνουν τους Αλβανούς να τους χαλάνε τα σχέδια όσο μπορούν, για να μην τους χαλάνε τη «δουλειά»!
Στα μάτια των Ελλήνων, οι Αρμπερόρ, οι Τσάμι, οι Βλάχοι, οι Σκιπτάρ, οι Αλβανοί, οι τσιγγάνοι, οι τούρκοι, οι αρμένιοι, οι γερμανοί, οι γάλλοι, οι φράγκοι, οι σουηδοί, οι βενετσιάνοι, οι λατινοι, οι άραβες, οι σύριοι και οι σλάβοι, οι σκοπιανοί, οι βούλγαροι, οι γεωργιανοί, οι λάζοι, οι τσετσένοι, οι τσερκέζοι και οι αφρικανοί, οι κρετίνοι καθολικοί/ορτοντόκς, οι προτεστάντες, οι αγγλικανοί, και κόπτες, και ιουδαίοι/αιγύπτιοι, βυζαντινοί γενοβέζοι και πισάτες και λυκουρέζοι και γαλάτες και δάκες και θράκες και ιλλυριοί και τόσκοι, γκέγκηδες και χαλδαίοι και αμπχάζιοι και τάταροι...
και «αμερικανοί» και «αμερικανοεβραίοι» και γιάπηδες και μαφιόζοι και οφσορ- αλήτες,
ήταν και είναι ξένοι φυλετικά, και βάρβαροι.
Με την συνεχή τους εξέλιξη, μπορούν ίσως και στο εγγύς μέλλον να θεωρηθούν πολιτισμένοι ( και να μας αφήσουν ήσυχους ), αλλά Έλληνες δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ."
Αγαπητέ μοι Κίτζο Τζαβέλα,το γράμμα σου έλαβα τα γραφόμενα σου καλώς εκατάλαβα.Τζαβέλα. Ήξευρε ότι απο τον καιρόν οπού έβαλα το ντουφέκι εις τον ώμον στοχάζομαι τον εαυτόν μου τω όντι δια βασιλέα και τα εδικά σου τα ελληνοκορομπλίσματα να τα ειπείς εκεί οπου περνάνε ειδέ εις εμένα μένουν άκαιρα ορφανέ. Οτι αν θελης να δείξης το ελληνικόν σου έρχεσαι εδώ και τότε θέλεις καταλάβει δυστυχισμένε εκείνους οπου τρώγουν τα ψημένα κάστανα. Ορέ Κίτζο Τζαβέλα το να μου λέγεις οτι η Υψηλή Πόρτα της Ρωσσίας πολεμά εις τα κάστρα της Πόλεως,και τον βασιλέα μας έχουν κλεισμένον εις το ουτζκαλεση, το γνωρίζω καημένε, οτι μ’αυτά σας γελούν οι Φράγκοι, και σας στέλνουν εδώθε δια να σας σκοτώνωμεν σαν τα σκυλιά, και έχομεν ελπίδα εις τον Θεόν, όπου ο πολυχρονεμένος βασιλέας μας την Υψηλήν Πόρταν της Ρωσσίας σας θέλει την χαμηλώσει. Τζαβέλα περισσότερα δεν σου γράφω και θεόθεν υγίαν.
Τη 8 76ρ/ 1828, Λομπότινα
Ο του κραβάρου ντερβέναγας Αχμέτ Νεπρεβιστάνης”
Υ.Γ.
Λέγεις ότι είναι τόπος Ελληνικός, ήξευρε ότι εγώ όπου έχυσα τόσον αίμα ως καθώς λέγεις άλλον τόσον θέλεις χύσει και εσύ και τότε θα φας Κράβαρα και Λοιδορίκι, πλην μη στέλνεις και μαζώνεις καρβουναραίους ότι αυτοί δια κάρβουνα ηξεύρουν και όχι δια ντουφέκι. Πολλά λόγια δεν σου λέω σύρε από κει όπου ήλθες ορφανέ, ότι σας λυπούμαι όπου εμείνατε τρείς Σουλιώτες και θα χαθήτε όλοι. Και δια τόπον ελληνικόν όπου τον λέγεις εδώ, τόπος είμαι εγώ και νησάλα θέλεις με γνωρίσεις ογλίγορα. Μωρέ κίτζο εγώ σε ηξεύρω Αρβανίτην ωσάν εμένα, εσύ που στον διάβολον τα έμαθες αυτά τα ελληνικά και εγώ δεν τα ηξεύρω ;
Η απάντηση του Τζαβέλα όταν τους συνέλαβε : Τους στιγμάτισε με πυρωμένο σίδερο τον αναγεννώμενο φοίνικα.
Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Η συγκεκριμένη επιστολή μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Οι Σουλιώτες όπως φαίνεται και από από τα τραγούδια τους δεν αυτοπροσδιορίζονταν ως Αρβανίτες. Από που τον ήξερε τον Τουρκαλβανό ο Τζαβελλας; Επίσης τι τον ενόχλησε, οι απειλές ή το ότι τον είπε Αρβανίτη;Ζαποτέκος έγραψε: ↑09 Αύγ 2019, 14:47Εδώ δεν τα κατάφερε ο Αχμέτ Αγάς με τον Τζαβέλα και θα τα καταφέρουν οι σημερινοί Αλβανοί ;ADRIANO έγραψε: ↑08 Αύγ 2019, 17:38Καποτε ειχα εναν φιλο στο Phorum.gr με το ονομα Πρωτεα .Πιστευω οτι το κειμενο ανοίγει σε αυτων
"Οι Αρβανίτες ή Arberor είναι τόσο καλοβολεμένοι στην Ελλάδα, που κάνουν ό,τι περνάει απ' το χέρι τους να μείνουν απαρατήρητοι.
Δυστυχώς και γι' αυτούς ισχύει το ρητό: τα ψέμματα έχουν κοντά ποδάρια.
Οι Αλβανοί, βλέποντας τους Αρμπερόρ να καλοπερνάνε, αισθάνονται την ανάγκη να τους χαλάσουν το όνειρο και τους θέτουν προ των ευθυνών τους, δηλαδή να τους κάνουν να παραδεχτούν ότι κι αυτοί είναι αλβανοί, κι ότι θα έπρεπε να αναζωπυρωθεί η Αλβανική τους Συνείδηση.
Δυστυχώς για τους Αλβανούς, οι Αρμπερόρ προτιμούν να παριστάνουν τους Έλληνες γιατί αυτό τούς συμφέρει περισσότερο.
Άλλοι κάνουν πόλεμο για να αρπάξουν κανένα κομμάτι Ελληνικής Γης ( γερμανοί, ιταλοί, τούρκοι, βενετσιάνοι, άγγλοι, γάλλοι, αρβανίτες ), οι Αρβανίτες, που είναι ήδη μέσα στο μέλι, γιατί να φύγουν;
Όπως έλεγε και ο κινηματογραφικός ήρωας, «το θέμα είναι, μιά φορά να τρουπώσουν».
Το μόνο που μένει για τους Αρμπερόρ είναι να αποθαρρύνουν τους Αλβανούς να τους χαλάνε τα σχέδια όσο μπορούν, για να μην τους χαλάνε τη «δουλειά»!
Στα μάτια των Ελλήνων, οι Αρμπερόρ, οι Τσάμι, οι Βλάχοι, οι Σκιπτάρ, οι Αλβανοί, οι τσιγγάνοι, οι τούρκοι, οι αρμένιοι, οι γερμανοί, οι γάλλοι, οι φράγκοι, οι σουηδοί, οι βενετσιάνοι, οι λατινοι, οι άραβες, οι σύριοι και οι σλάβοι, οι σκοπιανοί, οι βούλγαροι, οι γεωργιανοί, οι λάζοι, οι τσετσένοι, οι τσερκέζοι και οι αφρικανοί, οι κρετίνοι καθολικοί/ορτοντόκς, οι προτεστάντες, οι αγγλικανοί, και κόπτες, και ιουδαίοι/αιγύπτιοι, βυζαντινοί γενοβέζοι και πισάτες και λυκουρέζοι και γαλάτες και δάκες και θράκες και ιλλυριοί και τόσκοι, γκέγκηδες και χαλδαίοι και αμπχάζιοι και τάταροι...
και «αμερικανοί» και «αμερικανοεβραίοι» και γιάπηδες και μαφιόζοι και οφσορ- αλήτες,
ήταν και είναι ξένοι φυλετικά, και βάρβαροι.
Με την συνεχή τους εξέλιξη, μπορούν ίσως και στο εγγύς μέλλον να θεωρηθούν πολιτισμένοι ( και να μας αφήσουν ήσυχους ), αλλά Έλληνες δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ."
Αγαπητέ μοι Κίτζο Τζαβέλα,το γράμμα σου έλαβα τα γραφόμενα σου καλώς εκατάλαβα.Τζαβέλα. Ήξευρε ότι απο τον καιρόν οπού έβαλα το ντουφέκι εις τον ώμον στοχάζομαι τον εαυτόν μου τω όντι δια βασιλέα και τα εδικά σου τα ελληνοκορομπλίσματα να τα ειπείς εκεί οπου περνάνε ειδέ εις εμένα μένουν άκαιρα ορφανέ. Οτι αν θελης να δείξης το ελληνικόν σου έρχεσαι εδώ και τότε θέλεις καταλάβει δυστυχισμένε εκείνους οπου τρώγουν τα ψημένα κάστανα. Ορέ Κίτζο Τζαβέλα το να μου λέγεις οτι η Υψηλή Πόρτα της Ρωσσίας πολεμά εις τα κάστρα της Πόλεως,και τον βασιλέα μας έχουν κλεισμένον εις το ουτζκαλεση, το γνωρίζω καημένε, οτι μ’αυτά σας γελούν οι Φράγκοι, και σας στέλνουν εδώθε δια να σας σκοτώνωμεν σαν τα σκυλιά, και έχομεν ελπίδα εις τον Θεόν, όπου ο πολυχρονεμένος βασιλέας μας την Υψηλήν Πόρταν της Ρωσσίας σας θέλει την χαμηλώσει. Τζαβέλα περισσότερα δεν σου γράφω και θεόθεν υγίαν.
Τη 8 76ρ/ 1828, Λομπότινα
Ο του κραβάρου ντερβέναγας Αχμέτ Νεπρεβιστάνης”
Υ.Γ.
Λέγεις ότι είναι τόπος Ελληνικός, ήξευρε ότι εγώ όπου έχυσα τόσον αίμα ως καθώς λέγεις άλλον τόσον θέλεις χύσει και εσύ και τότε θα φας Κράβαρα και Λοιδορίκι, πλην μη στέλνεις και μαζώνεις καρβουναραίους ότι αυτοί δια κάρβουνα ηξεύρουν και όχι δια ντουφέκι. Πολλά λόγια δεν σου λέω σύρε από κει όπου ήλθες ορφανέ, ότι σας λυπούμαι όπου εμείνατε τρείς Σουλιώτες και θα χαθήτε όλοι. Και δια τόπον ελληνικόν όπου τον λέγεις εδώ, τόπος είμαι εγώ και νησάλα θέλεις με γνωρίσεις ογλίγορα. Μωρέ κίτζο εγώ σε ηξεύρω Αρβανίτην ωσάν εμένα, εσύ που στον διάβολον τα έμαθες αυτά τα ελληνικά και εγώ δεν τα ηξεύρω ;
Η απάντηση του Τζαβέλα όταν τους συνέλαβε : Τους στιγμάτισε με πυρωμένο σίδερο τον αναγεννώμενο φοίνικα.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Την επιστολή λογικά θα την έγραψε κάποιος που γνώριζε ελληνικά, άρα θα χρησιμοποίησε και την ανάλογη ορολογία. Πρίν τον συγχρωτισμό τους με τους ελληνόφωνους σίγουρα θα αυτοαποκαλούνταν "Αρβανίτες" και οι Σουλιώτες. Εξάλλου το λεξικό που έγραψε ο Μπότσαρης λεγόταν Λεξικόν της Ρωμαϊκής και Αρβανητηκής Απλής.grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 14:37Η συγκεκριμένη επιστολή μου κάνει μεγάλη εντύπωση. Οι Σουλιώτες όπως φαίνεται και από από τα τραγούδια τους δεν αυτοπροσδιορίζονταν ως Αρβανίτες. Από που τον ήξερε τον Τουρκαλβανό ο Τζαβελλας; Επίσης τι τον ενόχλησε, οι απειλές ή το ότι τον είπε Αρβανίτη;Ζαποτέκος έγραψε: ↑09 Αύγ 2019, 14:47Εδώ δεν τα κατάφερε ο Αχμέτ Αγάς με τον Τζαβέλα και θα τα καταφέρουν οι σημερινοί Αλβανοί ;ADRIANO έγραψε: ↑08 Αύγ 2019, 17:38Καποτε ειχα εναν φιλο στο Phorum.gr με το ονομα Πρωτεα .Πιστευω οτι το κειμενο ανοίγει σε αυτων
"Οι Αρβανίτες ή Arberor είναι τόσο καλοβολεμένοι στην Ελλάδα, που κάνουν ό,τι περνάει απ' το χέρι τους να μείνουν απαρατήρητοι.
Δυστυχώς και γι' αυτούς ισχύει το ρητό: τα ψέμματα έχουν κοντά ποδάρια.
Οι Αλβανοί, βλέποντας τους Αρμπερόρ να καλοπερνάνε, αισθάνονται την ανάγκη να τους χαλάσουν το όνειρο και τους θέτουν προ των ευθυνών τους, δηλαδή να τους κάνουν να παραδεχτούν ότι κι αυτοί είναι αλβανοί, κι ότι θα έπρεπε να αναζωπυρωθεί η Αλβανική τους Συνείδηση.
Δυστυχώς για τους Αλβανούς, οι Αρμπερόρ προτιμούν να παριστάνουν τους Έλληνες γιατί αυτό τούς συμφέρει περισσότερο.
Άλλοι κάνουν πόλεμο για να αρπάξουν κανένα κομμάτι Ελληνικής Γης ( γερμανοί, ιταλοί, τούρκοι, βενετσιάνοι, άγγλοι, γάλλοι, αρβανίτες ), οι Αρβανίτες, που είναι ήδη μέσα στο μέλι, γιατί να φύγουν;
Όπως έλεγε και ο κινηματογραφικός ήρωας, «το θέμα είναι, μιά φορά να τρουπώσουν».
Το μόνο που μένει για τους Αρμπερόρ είναι να αποθαρρύνουν τους Αλβανούς να τους χαλάνε τα σχέδια όσο μπορούν, για να μην τους χαλάνε τη «δουλειά»!
Στα μάτια των Ελλήνων, οι Αρμπερόρ, οι Τσάμι, οι Βλάχοι, οι Σκιπτάρ, οι Αλβανοί, οι τσιγγάνοι, οι τούρκοι, οι αρμένιοι, οι γερμανοί, οι γάλλοι, οι φράγκοι, οι σουηδοί, οι βενετσιάνοι, οι λατινοι, οι άραβες, οι σύριοι και οι σλάβοι, οι σκοπιανοί, οι βούλγαροι, οι γεωργιανοί, οι λάζοι, οι τσετσένοι, οι τσερκέζοι και οι αφρικανοί, οι κρετίνοι καθολικοί/ορτοντόκς, οι προτεστάντες, οι αγγλικανοί, και κόπτες, και ιουδαίοι/αιγύπτιοι, βυζαντινοί γενοβέζοι και πισάτες και λυκουρέζοι και γαλάτες και δάκες και θράκες και ιλλυριοί και τόσκοι, γκέγκηδες και χαλδαίοι και αμπχάζιοι και τάταροι...
και «αμερικανοί» και «αμερικανοεβραίοι» και γιάπηδες και μαφιόζοι και οφσορ- αλήτες,
ήταν και είναι ξένοι φυλετικά, και βάρβαροι.
Με την συνεχή τους εξέλιξη, μπορούν ίσως και στο εγγύς μέλλον να θεωρηθούν πολιτισμένοι ( και να μας αφήσουν ήσυχους ), αλλά Έλληνες δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ."
Αγαπητέ μοι Κίτζο Τζαβέλα,το γράμμα σου έλαβα τα γραφόμενα σου καλώς εκατάλαβα.Τζαβέλα. Ήξευρε ότι απο τον καιρόν οπού έβαλα το ντουφέκι εις τον ώμον στοχάζομαι τον εαυτόν μου τω όντι δια βασιλέα και τα εδικά σου τα ελληνοκορομπλίσματα να τα ειπείς εκεί οπου περνάνε ειδέ εις εμένα μένουν άκαιρα ορφανέ. Οτι αν θελης να δείξης το ελληνικόν σου έρχεσαι εδώ και τότε θέλεις καταλάβει δυστυχισμένε εκείνους οπου τρώγουν τα ψημένα κάστανα. Ορέ Κίτζο Τζαβέλα το να μου λέγεις οτι η Υψηλή Πόρτα της Ρωσσίας πολεμά εις τα κάστρα της Πόλεως,και τον βασιλέα μας έχουν κλεισμένον εις το ουτζκαλεση, το γνωρίζω καημένε, οτι μ’αυτά σας γελούν οι Φράγκοι, και σας στέλνουν εδώθε δια να σας σκοτώνωμεν σαν τα σκυλιά, και έχομεν ελπίδα εις τον Θεόν, όπου ο πολυχρονεμένος βασιλέας μας την Υψηλήν Πόρταν της Ρωσσίας σας θέλει την χαμηλώσει. Τζαβέλα περισσότερα δεν σου γράφω και θεόθεν υγίαν.
Τη 8 76ρ/ 1828, Λομπότινα
Ο του κραβάρου ντερβέναγας Αχμέτ Νεπρεβιστάνης”
Υ.Γ.
Λέγεις ότι είναι τόπος Ελληνικός, ήξευρε ότι εγώ όπου έχυσα τόσον αίμα ως καθώς λέγεις άλλον τόσον θέλεις χύσει και εσύ και τότε θα φας Κράβαρα και Λοιδορίκι, πλην μη στέλνεις και μαζώνεις καρβουναραίους ότι αυτοί δια κάρβουνα ηξεύρουν και όχι δια ντουφέκι. Πολλά λόγια δεν σου λέω σύρε από κει όπου ήλθες ορφανέ, ότι σας λυπούμαι όπου εμείνατε τρείς Σουλιώτες και θα χαθήτε όλοι. Και δια τόπον ελληνικόν όπου τον λέγεις εδώ, τόπος είμαι εγώ και νησάλα θέλεις με γνωρίσεις ογλίγορα. Μωρέ κίτζο εγώ σε ηξεύρω Αρβανίτην ωσάν εμένα, εσύ που στον διάβολον τα έμαθες αυτά τα ελληνικά και εγώ δεν τα ηξεύρω ;
Η απάντηση του Τζαβέλα όταν τους συνέλαβε : Τους στιγμάτισε με πυρωμένο σίδερο τον αναγεννώμενο φοίνικα.
Οι απειλές μάλλον. Δες εδώ αυθεντικά το περιστατικό για να καταλήξεις στα δικά σου συμπεράσματα :
σελ. 123 - 124
https://books.google.gr/books?id=TnnzBg ... 9.&f=false
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Για τον αυτοπροσδιορισμό τους εννοούσα τα δημοτικά τους τραγούδια όπως πχ
“Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν.
Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι;
Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ' αγγόνια.
Αρβανιτιά την πλάκωσε στού Δημουλά τον πύργο:
"Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ τὸ Σούλι.
εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων”
ή την επιστολή του Μποτσαρη:
"Απόψε σκοπεύω κάτι να επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξ έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις το αυτό μέρος ..."
Το Αρβανιτης της επιστολής πάντως είναι σίγουρα μετάφραση του Σκιπτάρ από τα αλβανικά, αφού έτσι αυτοπροσδιορίζονταν οι Αλβανοί. Επομενως ο Τζαβελλας όταν γνωρίστηκε με τον τουρκαλβανο αυτοπροσδιορίστηκε ως Σκιπτάρ;
“Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν.
Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι;
Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ' αγγόνια.
Αρβανιτιά την πλάκωσε στού Δημουλά τον πύργο:
"Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ τὸ Σούλι.
εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων”
ή την επιστολή του Μποτσαρη:
"Απόψε σκοπεύω κάτι να επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξ έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις το αυτό μέρος ..."
Το Αρβανιτης της επιστολής πάντως είναι σίγουρα μετάφραση του Σκιπτάρ από τα αλβανικά, αφού έτσι αυτοπροσδιορίζονταν οι Αλβανοί. Επομενως ο Τζαβελλας όταν γνωρίστηκε με τον τουρκαλβανο αυτοπροσδιορίστηκε ως Σκιπτάρ;
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Το δημοτικό δεν ξέρουμε αν το δημιούργησαν οι ίδιοι οι Σουλιώτες ή άλλοι Έλληνες.grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 14:56Για τον αυτοπροσδιορισμό τους εννοούσα τα δημοτικά τους τραγούδια όπως πχ
“Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν.
Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι;
Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ' αγγόνια.
Αρβανιτιά την πλάκωσε στού Δημουλά τον πύργο:
"Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ τὸ Σούλι.
εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων”
ή την επιστολή του Μποτσαρη:
"Απόψε σκοπεύω κάτι να επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξ έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις το αυτό μέρος ..."
Το Αρβανιτης της επιστολής πάντως είναι σίγουρα μετάφραση του Σκιπτάρ από τα αλβανικά, αφού έτσι αυτοπροσδιορίζονταν οι Αλβανοί. Επομενως ο Τζαβελλας όταν γνωρίστηκε με τον τουρκαλβανο αυτοπροσδιορίστηκε ως Σκιπτάρ;
Σε ποιον απευθύνεται η επιστολή του Μπότσαρη ; Αν απευθύνεται σε Έλληνες δεν μου κάνει εντύπωση το "Αλβανός".
Το "Σκιπτάρ" δεν νομίζω πως χρησιμοποιήθηκε από τους αρβανιτόφωνους του ελλαδικού χώρου. Το "Αρβανίτης" είναι πιο παλιό απ' το "Σκιπτάρ" για τον αυτοπροσδιορισμό των Αλβανών.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Ο Τουρκαλβανος που έστειλε την επιστολή όμως Σκιπτάρ δεν αυτοπροσδιορίζονταν; Απλως ο γραμματεας που μετέφρασε τα λόγια του το αποδίδει στα ελληνικά ως Αρβανιτης. Στην επιστολή αναφέρει ότι δεν γνωρίζει ελληνικα. Αρα όταν γνώριζε τον Τζαβέλλα του μιλούσε στα αλβανικά και τον ήξερε ως "Σκιπτάρ" σαν τον ίδιο;Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:06Το δημοτικό δεν ξέρουμε αν το δημιούργησαν οι ίδιοι οι Σουλιώτες ή άλλοι Έλληνες.grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 14:56Για τον αυτοπροσδιορισμό τους εννοούσα τα δημοτικά τους τραγούδια όπως πχ
“Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν.
Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι;
Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ' αγγόνια.
Αρβανιτιά την πλάκωσε στού Δημουλά τον πύργο:
"Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ τὸ Σούλι.
εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων”
ή την επιστολή του Μποτσαρη:
"Απόψε σκοπεύω κάτι να επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξ έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις το αυτό μέρος ..."
Το Αρβανιτης της επιστολής πάντως είναι σίγουρα μετάφραση του Σκιπτάρ από τα αλβανικά, αφού έτσι αυτοπροσδιορίζονταν οι Αλβανοί. Επομενως ο Τζαβελλας όταν γνωρίστηκε με τον τουρκαλβανο αυτοπροσδιορίστηκε ως Σκιπτάρ;
Σε ποιον απευθύνεται η επιστολή του Μπότσαρη ; Αν απευθύνεται σε Έλληνες δεν μου κάνει εντύπωση το "Αλβανός".
Το "Σκιπτάρ" δεν νομίζω πως χρησιμοποιήθηκε από τους αρβανιτόφωνους του ελλαδικού χώρου. Το "Αρβανίτης" είναι πιο παλιό απ' το "Σκιπτάρ" για τον αυτοπροσδιορισμό των Αλβανών.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Giorgos 574 την 11 Αύγ 2019, 10:08, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Από που ήταν ο Αχμετ ; Αν ήταν απ' τον ελλαδικό χώρο ή τη Νότια Αλβανία μπορεί να αυτοπροσδιοριζόταν Αρμπερίστ. Αν ήταν Γκέκας σχεδόν σίγουρα Σκιπτάρ.grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:23Ο Τουρκαλβανος που έστειλε την επιστολή όμως Σκιπτάρ δεν αυτοπροσδιορίζονταν; Απλως ο γραμματεας που μετέφρασε τα λόγια του το αποδίδει στα ελληνικά ως Αρβανιτης. Επίσης στην επιστολή αναφέρει ότι δεν γνωρίζει ελληνικα. Αρα όταν γνώριζε τον Τζαβέλλα του μιλούσε στα αλβανικά και τον ήξερε ως "Σκιπτάρ" σαν τον ίδιο;Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:06Το δημοτικό δεν ξέρουμε αν το δημιούργησαν οι ίδιοι οι Σουλιώτες ή άλλοι Έλληνες.grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 14:56Για τον αυτοπροσδιορισμό τους εννοούσα τα δημοτικά τους τραγούδια όπως πχ
“Αχός βαρύς ακούεται, πολλά τουφέκια πέφτουν.
Μήνα σε γάμο ρίχνονται, μήνα σε χαροκόπι;
Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
η Δέσπω κάνει πόλεμο με νύφες και μ' αγγόνια.
Αρβανιτιά την πλάκωσε στού Δημουλά τον πύργο:
"Γιώργαινα, ρίξε τ’ άρματα, δεν είναι εδώ τὸ Σούλι.
εδώ είσαι σκλάβα του πασά, σκλάβα των Αρβανίτων”
ή την επιστολή του Μποτσαρη:
"Απόψε σκοπεύω κάτι να επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξ έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις το αυτό μέρος ..."
Το Αρβανιτης της επιστολής πάντως είναι σίγουρα μετάφραση του Σκιπτάρ από τα αλβανικά, αφού έτσι αυτοπροσδιορίζονταν οι Αλβανοί. Επομενως ο Τζαβελλας όταν γνωρίστηκε με τον τουρκαλβανο αυτοπροσδιορίστηκε ως Σκιπτάρ;
Σε ποιον απευθύνεται η επιστολή του Μπότσαρη ; Αν απευθύνεται σε Έλληνες δεν μου κάνει εντύπωση το "Αλβανός".
Το "Σκιπτάρ" δεν νομίζω πως χρησιμοποιήθηκε από τους αρβανιτόφωνους του ελλαδικού χώρου. Το "Αρβανίτης" είναι πιο παλιό απ' το "Σκιπτάρ" για τον αυτοπροσδιορισμό των Αλβανών.
Γενικά οι αλβανόφωνοι γνώριζαν πως αυτό που τους χώριζε ήταν η θρησκεία.
Απάντηση του Σουλιώτη οπλαρχηγού Λάμπρου Βέικου σε προσκλήσεις για συνθηκολόγηση του Αλβανού Ταχήρ Αμπάζη .
Ενδοξότατε Ταχήρ Αγά,
Ημείς είμασθε φίλοι και η υπεράσπισις της θρησκείας το έφερε να πολεμήσωμεν, όμως πάντοτε η φιλία μας να τρέχη. Φίλε μου, βλέπω ότι έχεις δύο φοραίς όπου ήλθες εις αντάμωσιν διά να μεσιτεύσης να παραδοθή το Μεσολόγγιον. Ακόμη βλέπω ότι ο Ρούμελης ( Βαλεσί ) μας ζητεί δύο Tάμπιες διά να βάλη ανθρώπους του. Ηξεύρετε πολύ καλά ότι τον Θεόν τον έχομεν μαζί και η ελπίδα μας κρεμάται από εκεί, όθεν ως φίλος σ’ αφήνω να στοχασθής ότι ένα Κάστρον με τζεμπιχανέδες, με ζαϊρέν, με νερό και καθεξής όλα τα χρειαζούμενα, εις αυτόν τον καιρόν και ημείς εδώ μέσα να το παραδόσωμεν, θα έχωμεν πρώτον την συνείδησιν του Θεού και δεύτερον την κατηγορίαν όλου του κόσμου και ξεχωριστά εσένα του φίλου μας, όπου και εις αυτό είμεθα βέβαιοι ότι όχι μόνον δεν θα εύρωμεν εις το εξής τόπον να ζήσωμεν, παρά ούτε διά το όνομά μας θα ερωτήση κανένας, τόσον μισητοί θα είμεθα, όσον από τον Θεόν και την ανθρωπότητα, μπιλέμ και από τους ιδικούς μας και φίλους μας.
Όθεν του Ρούμελη χώρισέ του το παστρικά, καθώς μας γνωρίζεις, ότι να ηξεύρη καλά, χωρίς να κάμη γιουρούσι να εμβή με το σπαθί, το Μεσολόγγι δεν παίρνει.
1825 Ιουλίου 20, Μεσολόγγι
Ταύτα και μένω ο φίλος σου
Λάμπρος Βέικος
Προς τούτοις λάβε και τέσσαρες μποτίλιες ρούμι να ταις δώσης τους Μπαίρακτάρηδές σου, όταν θα κάμουν το γιουρούσι
(Μίχου Αρτεμίου, Απομνημονεύματα )
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Από χωριο του Αργυρόκαστρου ήταν:
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αυτοί εδώ υπέγραψαν ως "Αλβανοί" .grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:35Από χωριο του Αργυρόκαστρου ήταν:
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 57&lang=en
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Για αυτό το λέω. Το Σκιπτάρ/Σκιπερία στα ελληνικά αποδιδόταν ως Αλβανος/Αρβανιτης ή Αλβανία/Αρβανιτιά.Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:55Αυτοί εδώ υπέγραψαν ως "Αλβανοί" .grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:35Από χωριο του Αργυρόκαστρου ήταν:
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 57&lang=en
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Επίσης στο διαδύκτιο υπάρχουν μόνο οι 2 επιστολές του τουρκαλβανού. Η αντίστοιχη του Τζαβέλλα δεν έχει διασωθεί;Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:55Αυτοί εδώ υπέγραψαν ως "Αλβανοί" .grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:35Από χωριο του Αργυρόκαστρου ήταν:
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 57&lang=en
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Δεν ξέρω αν έχει σωθεί. Υποψιάζομαι πως όχι.grtex 7381 έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 14:41Επίσης στο διαδύκτιο υπάρχουν μόνο οι 2 επιστολές του τουρκαλβανού. Η αντίστοιχη του Τζαβέλλα δεν έχει διασωθεί;Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:55Αυτοί εδώ υπέγραψαν ως "Αλβανοί" .grtex 7381 έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:35Από χωριο του Αργυρόκαστρου ήταν:
https://sq.m.wikipedia.org/wiki/Nepravishta
Ολοι οι μουσουλμάνοι αλβανόφωνοι της Νοτίου Αλβανίας είχαν υιοθετήσει τον αυτοπροσδιορισμό Σκιπτάρ εκείνη την εποχή.
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 57&lang=en
Ουσιαστικά μπορούμε να δούμε τι έγραφε ο Τζαβέλας απ' το περιεχόμενο της επιστολής του Αχμέτ.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Το ξερω αλλά ισως ανέφερε και κάτι περι κοινής καταγωγής που θα μας βοηθούσε να καταλάβουμε τον αυτοπροσδιορισμό του.Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 16:34Ουσιαστικά μπορούμε να δούμε τι έγραφε ο Τζαβέλας απ' το περιεχόμενο της επιστολής του Αχμέτ.grtex 7381 έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 14:41Επίσης στο διαδύκτιο υπάρχουν μόνο οι 2 επιστολές του τουρκαλβανού. Η αντίστοιχη του Τζαβέλλα δεν έχει διασωθεί;Ζαποτέκος έγραψε: ↑10 Αύγ 2019, 15:55
Αυτοί εδώ υπέγραψαν ως "Αλβανοί" .
https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager. ... 57&lang=en
Στο βιβλίο του λινκ που έστειλες πάντως αναφέρεται ότι παρατίθεται "μονάχα" η επιστολή του Αχμετ, υπονοώντας ότι στο αρχείο υπάρχει και η αντίστοιχη του Τζαβέλλα.
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Πιστεύω ότι δεν ανέφερε κάτι και γι' αυτό του λέει ο Αχμέτ πως εγώ σε ξέρω Αρβανίτη σαν και μένα.grtex 7381 έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 16:37Το ξερω αλλά ισως ανέφερε και κάτι περι κοινής καταγωγής που θα μας βοηθούσε να καταλάβουνε πως αυτοπροσδιορίζονταν.Ζαποτέκος έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 16:34Ουσιαστικά μπορούμε να δούμε τι έγραφε ο Τζαβέλας απ' το περιεχόμενο της επιστολής του Αχμέτ.grtex 7381 έγραψε: ↑12 Αύγ 2019, 14:41
Επίσης στο διαδύκτιο υπάρχουν μόνο οι 2 επιστολές του τουρκαλβανού. Η αντίστοιχη του Τζαβέλλα δεν έχει διασωθεί;
Στο βιβλίο του λινκ που έστειλες πάντως αναφέρεται ότι παρατίθεται "μονάχα" η επιστολή του Αχμετ, υπονοώντας ότι στο αρχείο υπάρχει και η αντίστοιχη του Τζαβέλλα.
Από ένα γρήγορο γκούγκλινγκ δεν κατάφερα να βρω κάτι για την επιστολή του Τζαβέλα.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;
Αυτό το κείμενο https://www.eens.org/wordpress/wp-conte ... Ελλάδα.pdf
ξέρει κάποιος φίλος σε ποιον ανήκει ;
Σε αυτόν εδώ ;
Ν. Βαγενάς
https://docplayer.gr/11245657-3-n-vagen ... _full_text
ξέρει κάποιος φίλος σε ποιον ανήκει ;
Σε αυτόν εδώ ;
Ν. Βαγενάς
https://docplayer.gr/11245657-3-n-vagen ... _full_text
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Η σφαγη των Ελλήνων από το Βυζάντιο και την Εκκλησία!(Μα η Βυζαντινη αυτοκρατορια ηταν Ελληνικη)
από Μαδουραίος » 18 Μαρ 2024, 12:08 » σε Ιστορία - 5 Απαντήσεις
- 161 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
18 Μαρ 2024, 12:39
-
-
- 18 Απαντήσεις
- 1178 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
24 Φεβ 2023, 07:06
-
-
Νέα δημοσίευση Byzantintales. Ιστοριες απο το Βυζαντιο σε Graphic Novels
από George_V » 07 Αύγ 2022, 13:38 » σε Eικαστικές τέχνες - 8 Απαντήσεις
- 1072 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
23 Ιαν 2023, 19:33
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί δεν κάνουμε κανένα σήριαλ με θέμα το Βυζάντιο;
από nikos p 2020 » 30 Αύγ 2022, 23:03 » σε 7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ - 250 Απαντήσεις
- 4155 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
04 Σεπ 2022, 02:31
-