deCaritaine έγραψε: ↑30 Νοέμ 2019, 17:17
Ζαποτέκος έγραψε: ↑30 Νοέμ 2019, 17:09
Μιλάμε για αρχές του 19ου αι. Η Κρήτη είχε 40% μουσουλμάνους και δεν έμεινε μουσουλμανικό ρουθούνι. Στην Πελοπόννησο τους μουσουλμάνους "τους έφαγε το φεγγάρι". Μέχρι και το 1922 είχαμε υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών. Το 1974 δεν έμεινε ούτε για δείγμα Έλληνας στην Βόρεια Κύπρο ( με εξαίρεση την χερσόνησο της Καρπασίας ).
Οταν μιλάς για Πελοποννησο, Κρητη, Θεσσαλία, Ηπειρο ακόμα και νότιες περιοχές της Μακεδονίας μιλάς για συνεχείς και συμπαγείς ελληνικούς αστικούς και αγροτικούς πληθυσμούς καμία σχέση με τη Μαγνησία, το Αιδίνι, την Προύσα, την Αδριανούπολη εκεί θα έπρεπε να εκδιώξεις κόσμο και να εγκαταστήσεις εκατοντάδες χιλιάδες (αγρότες) απο το πλεόνασμά των αλλων περιοχών σου. Πράγμα αδύνατο.
Αλλά για να μην φεύγουμε απο το αρχικό ποστ. Το όλο θέμα της αναβίωσης της βυζαντινής αυτοκρατορίας τον 19ο αιώνα και κατά την επανάσταση δεν ήταν κανένα λαϊκό αίτημα αλλά ήρθε απο πάνω, τεχνητά από αστοιχείωτους πολιτικούς και μάλλον διαδόθηκε ευρέως στις μάζες μετά απο καμιά 50ρια χρόνια.
Τον 19ο αι. δεν ήταν πρόβλημα να εκδιωχθούν πληθυσμοί και να αντικατασταθούν με άλλους. Ο Ιμπραήμ θα αντικαθιστούσε τους Πελοποννήσιους με φελάχους . Όπως λοιπόν σταμάτησαν να υπάρχουν Τούρκοι στις υπόλοιπες απελευθερωμένες περιοχές την περίοδο 1830 - 1922 έτσι θα γινόταν και τότε. Τα εργαλεία γνωστά : διωγμοί , εθνοκάθαρση ,ανταλλαγές πληθυσμών . Φυσικά δεν πιστεύω προσωπικά πως οι Έλληνες θα κατόρθωναν να επεκταθούν ως την Σμύρνη ή τον Πόντο και σίγουρα οι Τούρκοι δεν θα εξαφανίζονταν ούτε θα έφευγαν για την Κόκκινη Μηλιά. Αλλά η Θράκη και η Πόλη ήταν εφικτός στόχος. Ή τουλάχιστον αυτό πίστευαν.
Πώς όχι βρε αδελφέ ; Θα σου βάλω την επιστολή του Κυβελάκου που σου αρέσει :
Απ. Δασκαλάκη, Αρχ. Τζωρτζάκη-Γρηγοράκη, Αθήναι 1976, σ. 99-100
(Δραματική περιγραφή του Μανιάτη Τζανέτου Κυβελάκου στον καπετάν Γιωργάκη Γρηγοράκη των γεγονότων της Μολδοβλαχίας.)
Την ευγενίαν σου καπετάν Γιωργάκη ασπάζομαι. .
Την σήμερον πήρα το γράμμα της αφεντιάς σου και με αυχαρίστησε η καλή σας υγεία σας. Είδα να γράφης διά τον πρίτζιπα και να με εξουσιάζης να νιτεριαστώ γιά λόγου σου με την αφεντιά του. Αυτά μηνεύονται για το πολυκαιρινό που μου γράφης αλλέως μάθε ότι φωτιά χιούθη στη φυλή μας και χάθημε. Οι Μοσκόβοι πατήσανε τις υποσκέσες τους και κάμασι ψυχαδερφοσύνη με τους απίστους. Το λοιπόν τις προάλλες, ο Υψηλότατος πρίντζιπάς μας θ’ αγροικηθή από την αφεντιά σου σήκωσε παντιέρα και ξέγραψε τη Πόρτα από τη Βασιλεύουσα και από την Ελλαδική Γρεκιά. Από το κάμωμα του πρίντζιπα πολύς κακοφανισμός του Σουλτάνου και του Οφικιάλουνε και λοβοφέρσιμο και κινήσασι λεφούσια να πιούσι γρεκικό αίμα και να μας ερημάξουσι. Κάνασι γραφή και στο Μοσκόβι. Τις προ άλλες βαρέθημε στη Βλαχία. Κείνοι μερμήγκια, μας φάγασι, τα παιδιά του ιερού ορδίου (1) ξεκληρήθηνα, τα πλειότερα χαντακωμένα και ψυχομαχητό, πόνος καρδιάς. Ο κπ Γιωργακης και κπ. Θανάσης χάθηκαν. Το κπ Φαρμάκη τον εφάγασι με χωσία, του ποσκέθηνα λευτεριά, πίστεψε, βγήκε και τον εφάγασι άτιμα. Χάθηνα στο στέκο του τόπου και ο Αναγνώστης ο Μπεηζαντάκος Παναγιωτάκης. Τρεις λαβωμιές στο κεφάλι ο δάσκαλος. Βολίμι στη γκαρδιά ο Θοδωρής Ξαρχάκος, και λαβώθηνα ο κπ. Τζωρτζάκης Γρηγοριάνος από το ιερό ορδί του πρίντζιπα. Λαβώθη με βολίμι πέρα περού στα νεφρά κατάψαχνα και έναι στα ρούχα. Ο Καβαλιεράκης τον έκοψε ζαλωτά μέχρι το σταυρί γιατ' ήτανε αμετασάλευτος. Ο καλόγερος του ΄βαλε αλοιφή και πάει καλλιώτερα η λαβωμιά. Αν δεν τον εσήκωνε ο Κωνσταντής, πήγαινε μαγκουφιασμένος. Οι λυσσάρηδες άπιστοι σκιούζανε τους λαβωμένους και πατούσασι στα κορμία τους. Κατάκαψέ τους Άγιε Χριστέ με φωτιά και πύρι. Ο Παπαχρήστος είχενε φαγωμένους πολλούς κι’ ένα οφφικιάλο. λαβώθη ξόπετσα. Ο Δημητράκης Ντερεβάκος λαβώθη. Τον εφέραμε κουβαλητά με το Γιώργη Θωμιάκο, δε βάσταξε ξεψύχησε οχτές, μούγκριζε από τα κοψίματα. Τον εθάψαμε. Είχε βολίμια δύο στη κιουλιά και το ΄να έπιασε μπόχα. Του ΄βαλε ο καλόγερος φασκιά. μαζεύτηνα χαημός σκουλίκια, δε σώθη, εκάηνα τα σωτικά του. Μ’ άφησε μια πιστόλα , δύο ασημοπάτρονα κ΄ ένα χατζάρι τούρκικο ναν το δώκω στο(ρφανό) του για ναν τονέ δικιώση(2). Ο Δημητράκης Καπετανάκος βάρεσε, βαρέθη βερέμικα, έφαγε Τουρκόπαπα, βαρέθη από γύφτο Οβραίο. Ο πρίντζιπας μέχρι τελευταία ωρμήνευε απέ έγινε άοικος, λέει ο Καλόγερος πάει στο Μόσκοβι, ένας λαβωμένος του ορδίου λέει πάει στη Φράντζα. Οι Μόσκοβοι έναι κερατάδες, ξέκαρδοι, αντίχριστοι και θα πληρώσουνε τες ζευγαρωτές ατιμίες τους. Αυτά αδελφέ και άμποτες βολευτούνε οι λαβωματιές, ερχόμαστε. Ταύτα μένω.
Τη φαμελία σας προσκυνώ
Της ευγενίας σου δούλος
Τζανέτος Κυβελάκος
Από Άγιον Γεώργιον Ιουλίου 2 1821
1. Ιερός λόχος.
2. Να εκδικηθεί τους Τούρκους για το χαμό του.