Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 07 Ιουν 2021, 07:30

Νήμα αφιερωμένο στην εργατική τάξη. Διεκδικήσεις, αγώνες, νίκες-ήττες, λάθη κ.α.

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 07 Ιουν 2021, 07:32

07/06/1914

Μαζικές εξεγέρσεις εργατών και αγροτών ξεσπούν στην Ιταλία («Κόκκινη Εβδομάδα», 7 - 14/6/1914). Αφορμή υπήρξε η ένοπλη καταστολή εργατικής διαδήλωσης στην Αγκώνα στις 7/6.

Στις 8/6 το Σοσιαλιστικό Κόμμα και η Συνομοσπονδία της Εργασίας της Ιταλίας κήρυξαν γενική απεργία διαμαρτυρίας. Σε πολλές πόλεις η απεργία μετεξελίχθηκε σε ένοπλη σύγκρουση, με τους εργάτες να στήνουν οδοφράγματα και να συγκρούονται με το στρατό. Σε πολλά μέρη της χώρας η αστική εξουσία καταλύθηκε.

Όμως η ρεφορμιστική ηγεσία της Συνομοσπονδίας και του Σοσιαλιστικού Κόμματος υποχώρησαν κηρύσσοντας τη λήξη της απεργίας. Τα γεγονότα της 7-14/6 έδειξαν πόσο ισχυρή ήταν η επαναστατική διάθεση του ιταλικού προλεταριάτου και πόσο αδύνατη ταυτόχρονα υπήρξε η πολιτική του οργάνωση.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 07:32

ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Naranjita
Δημοσιεύσεις: 4326
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 10:18

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naranjita » 07 Ιουν 2021, 07:50

η μάνα του το ξέρει οτι πηρε το καλο σεντονι και το εκανε παντιερα?
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ....
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΘΙΟΙ.....
ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ....
ΕΙΝΑΙ: ΠΡΟΔΟΤΕΣ

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 08:00

Naranjita έγραψε:
07 Ιουν 2021, 07:50
η μάνα του το ξέρει οτι πηρε το καλο σεντονι και το εκανε παντιερα?
θα σέβεσε το πρώτο πετυχημένο μεγάλο εργατικό κίνημα στην Ευρώπη και τον γιο της μανάβισσας που έριξε την κυβέρνηση και έφτιαξε λαϊκό κράτος
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 07 Ιουν 2021, 08:01

Αρκετά ενδιαφέρουσα η υπόθεση των τσιόμπι(;) που είχε παρατεθεί.
Δεν είναι τυχαίο τα ισχυρά καπιταλιστικά στοιχεία σε ιταλικές πόλεις της προκαπιταλιστικής εποχή και τα σκιρτήματα του προλεταριάτου και των ενδιάμεσων λαϊκών στρωμάτων στις πόλεις.

Αυτό λειτουργεί και αντίστροφα εν μέρει, εννοώ τις αγροτικές εξεγέρσεις σε καπιταλιστικές χώρες με ισχυρά φεουδαρχικά κατάλοιπα.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 08:14

Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 08:01
Αρκετά ενδιαφέρουσα η υπόθεση των τσιόμπι(;) που είχε παρατεθεί.
Δεν είναι τυχαίο τα ισχυρά καπιταλιστικά στοιχεία σε ιταλικές πόλεις της προκαπιταλιστικής εποχή και τα σκιρτήματα του προλεταριάτου και των ενδιάμεσων λαϊκών στρωμάτων στις πόλεις.

Αυτό λειτουργεί και αντίστροφα εν μέρει, εννοώ τις αγροτικές εξεγέρσεις σε καπιταλιστικές χώρες με ισχυρά φεουδαρχικά κατάλοιπα.
Για να καταλάβεις για πόσο μεγάλη επανάσταση μιλάμε, το καθεστώς των τσιομπι τρόμαζε τους αστούς ακόμα και 200 χρόνια μετά, όταν είχαν ξαναπάρει για τα καλά την εξουσία. Όταν το ρεπουμπλικάνικο-ολιγαρχικό καθεστώς των τραπεζο-εμπόρων απειλούνταν απο την επιστροφή αριστοκρατικών Μεδίκων, ο Μακιαβέλλι προσπαθούσε να τους παρακαλέσει, "δώστε όπλα στο λαό να υπερασπιστεί την πόλη", του έλεγαν όχι, γιατί είχαν ακόμα στο μυαλό την εξέγερση των τσιομπι. Πίστευαν ότι ένα αρματωμένο προλεταριάτο είναι πιο επικίνδυνο απο τους Μεδίκους, και έτσι επικράτησαν οι τελευταίοι και γίνανε μονάρχες, λόγω των φοβικών αστών :a040:

#Jolly Roger
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 07 Ιουν 2021, 14:54

Σενέκας έγραψε:
07 Ιουν 2021, 08:14
Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 08:01
Σενέκας έγραψε:
07 Ιουν 2021, 07:32
Αρκετά ενδιαφέρουσα η υπόθεση των τσιόμπι(;) που είχε παρατεθεί.
Δεν είναι τυχαίο τα ισχυρά καπιταλιστικά στοιχεία σε ιταλικές πόλεις της προκαπιταλιστικής εποχή και τα σκιρτήματα του προλεταριάτου και των ενδιάμεσων λαϊκών στρωμάτων στις πόλεις.

Αυτό λειτουργεί και αντίστροφα εν μέρει, εννοώ τις αγροτικές εξεγέρσεις σε καπιταλιστικές χώρες με ισχυρά φεουδαρχικά κατάλοιπα.
Για να καταλάβεις για πόσο μεγάλη επανάσταση μιλάμε, το καθεστώς των τσιομπι τρόμαζε τους αστούς ακόμα και 200 χρόνια μετά, όταν είχαν ξαναπάρει για τα καλά την εξουσία. Όταν το ρεπουμπλικάνικο-ολιγαρχικό καθεστώς των τραπεζο-εμπόρων απειλούνταν απο την επιστροφή αριστοκρατικών Μεδίκων, ο Μακιαβέλλι προσπαθούσε να τους παρακαλέσει, "δώστε όπλα στο λαό να υπερασπιστεί την πόλη", του έλεγαν όχι, γιατί είχαν ακόμα στο μυαλό την εξέγερση των τσιομπι. Πίστευαν ότι ένα αρματωμένο προλεταριάτο είναι πιο επικίνδυνο απο τους Μεδίκους, και έτσι επικράτησαν οι τελευταίοι και γίνανε μονάρχες, λόγω των φοβικών αστών :a040:

#Jolly Roger
συζητιόταν και στις επόμενες γενιές δηλαδή;

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 15:20

Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 14:54
Σενέκας έγραψε:
07 Ιουν 2021, 08:14
Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 08:01

Αρκετά ενδιαφέρουσα η υπόθεση των τσιόμπι(;) που είχε παρατεθεί.
Δεν είναι τυχαίο τα ισχυρά καπιταλιστικά στοιχεία σε ιταλικές πόλεις της προκαπιταλιστικής εποχή και τα σκιρτήματα του προλεταριάτου και των ενδιάμεσων λαϊκών στρωμάτων στις πόλεις.

Αυτό λειτουργεί και αντίστροφα εν μέρει, εννοώ τις αγροτικές εξεγέρσεις σε καπιταλιστικές χώρες με ισχυρά φεουδαρχικά κατάλοιπα.
Για να καταλάβεις για πόσο μεγάλη επανάσταση μιλάμε, το καθεστώς των τσιομπι τρόμαζε τους αστούς ακόμα και 200 χρόνια μετά, όταν είχαν ξαναπάρει για τα καλά την εξουσία. Όταν το ρεπουμπλικάνικο-ολιγαρχικό καθεστώς των τραπεζο-εμπόρων απειλούνταν απο την επιστροφή αριστοκρατικών Μεδίκων, ο Μακιαβέλλι προσπαθούσε να τους παρακαλέσει, "δώστε όπλα στο λαό να υπερασπιστεί την πόλη", του έλεγαν όχι, γιατί είχαν ακόμα στο μυαλό την εξέγερση των τσιομπι. Πίστευαν ότι ένα αρματωμένο προλεταριάτο είναι πιο επικίνδυνο απο τους Μεδίκους, και έτσι επικράτησαν οι τελευταίοι και γίνανε μονάρχες, λόγω των φοβικών αστών :a040:

#Jolly Roger
συζητιόταν και στις επόμενες γενιές δηλαδή;
σου λέω, δε συζητιόταν απλά, αλλά καθόριζε πολιτικές αποφάσεις. Η άποψη που κυριάρχησε στην ελιτ μετά την παλινόρθωση, ήταν τον λαό πρέπει να τον κρατάμε δεμένο με κοντό λουράκι γιατί έτσι και πάρει κεφάλι, θα έχουμε καινούργιους τσιόμπιδες και αυτή τη φορά δεν την γλιτώνουμε. Αυτή ήταν η κυρίαρχη άποψη όταν 130 χρόνια μετά ο Μακιαβέλλι τους έγραφε ότι δεν πρέπει να φοβάστε τον λαό, γιατί ο λαός έχει μόνο μια φιλοδοξία: να μην καταπιέζεται. Δεν πρέπει να φοβάστε να του δώσετε ελευθερίες και πολιτική εκπροσώπηση(στρατιωτική κυρίως), γιατί ο λαός με τα αγνά του κίνητρα μπορεί να γίνει ο προστάτης της ελευθερίας.

Μάλλον δεν το πολυ πίστευε ότι τα κίνητρα του λαού ήταν αγνά, ρητορικό σχήμα ήταν, αλλά τέλος πάντων προσπάθησε να απαντήσει στον φόβο της ελιτ για τον λαό που παρέμενε ισχυρός, ακόμα και 130 χρόνια μετά :D
WHERE THE GUARDING OF LIBERTY IS MORE SECURELY PLACED, EITHER IN THE PEOPLE OR IN THE NOBLES; AND WHICH HAVE THE GREATER REASON TO BECOME TUMULTUOUS EITHER HE WHO WANTS TO ACQUIRE OR HE WHO WANTS TO MAINTAIN

Among the more necessary things instituted by those who have prudently established a Republic, was to establish a guard to liberty, and according as this was well or badly place, that freedom endured a greater or less (period of time). And because in every Republic there exists the Nobles and the Populace, it may be a matter of doubt in whose hands the guard is better placed. And the Lacedemonians, and in our times the Venetians, placed it in the hands of the Nobles, but that of Rome was placed in the hands of the Plebs. It is necessary therefore to examine which of the Republics had made the better selection. And if we go past the causes and examine every part, and if their results should be examined, the side of the Nobles would be preferred since the liberty of Sparta and Venice had a much longer life than that of Rome: And to come to the reasons, I say (taking up first the part of the Romans) that thing (liberty) which is to be guarded ought to be done by those who have the least desire of usurping it. And without doubt, if the object of the Nobles and of the Ignobles (populace) is considered, it will be seen that the former have a great desire to dominate, and the latter a desire not to be dominated and consequently a greater desire to live free, being less hopeful of usurping it (liberty) than are the Nobles: so that the People placed in charge to guard the liberty of anyone, reasonably will take better care of it; for not being able to take it away themselves, they do not permit others to take it away.

On the other hand, he who defends the Spartan and Venetian arrangement, says that those who placed that guardianship in the hands of the Powerful (Nobles), made two good points: The one, that they satisfy more the ambitions of those who playing a greater part in the Republic, (and) having this club in their hands, have more reason to be content; the other, that they take away a kind of authority from the restless spirit of the People which is the cause of infinite discussions and troubles in a Republic, and apt to bring the Nobility to some (act of) desperation which in times may result in some bad effects. And they give for an example this selfsame Rome, where the Tribunes of the Plebs having this authority in their hands, (and) the having of one Consul from the Plebs was not enough for them (the People), but that they wanted to have both (the Consuls from the Plebs). From this they afterward wanted the Censure, the Praetorship, and all the other ranks of the Empire (Government) of the Republic. Nor was this enough for them, but urged on by the same fury they began in time to idolize those men whom they saw adept at beating down the Nobility: whence arose the power of Marius and the ruin of Rome.

And truly whoever should discuss well both of these things could be in doubt as to what kind of men may be more harmful to the Republic, either those who desire to acquire that which they do not have, or those who desire to maintain the honors already acquired. And in the end whoever examines everything skillfully will come to this conclusion: The discussion is either of a Republic which wants to create an Empire, as Rome, or of one which is satisfied to maintain itself. In the first case it is necessary for it to do everything as Rome did; in the second, it can imitate Venice and Sparta, for those reasons why and how as will be described in the succeeding chapter.

But to return to the discussion as to which men are more harmful in a Republic, either those who desire to acquire, or those who fear to lose that which they have acquired, I say that when Marcus Menenius had been made Dictator, and Marcus Fulvius Master of the cavalry, both plebeians, in order to investigate certain conspiracies that had been formed in Capua against Rome, they were also given authority by the people to be able to search out who in Rome from ambition and by extraordinary means should endeavor to attain the Consulate and other houses (offices) of the City. And it appearing to the Nobility that such authority given to the Dictator was directed against them, they spread the word throughout Rome that it was not the Nobles who were seeking the honors for ambition, or by extraordinary means, but the Ignobles (Plebeians) who, trusting neither to their blood (birth) nor in their own virtu, sought to attain those dignities, and they particularly accused the Dictator: And so powerful was this accusation, that Menenius having made a harangue (speech) and complaining of the calumnies spread against him by the Nobles, he deposed the Dictatorship, and submitted himself to that judgement (of himself) which should be made by the People: And then the cause having been pleaded, he was absolved; at which time there was much discussion as to who was the more ambitious, he who wanted to maintain (his power) or he who wanted to acquire it, since the desires of either the one or the other could be the cause of the greatest tumults. But none the less more frequently they are caused by those who possess (power), for the fear of losing it generates in them the same desires that are in those who want to acquire it, because it does not seem to men to possess securely that which they have, unless they acquire more from others. And, moreover, those who possess much, can make changes with greater power and facility. And what is yet worse, is that their breaking out and ambitious conduct arouses in the breasts of those who do not possess (power) the desire to possess it, either to avenge themselves against them (the former) by despoiling them, or in order to make it possible also for them to partake of those riches and honors which they see are so badly used by the others.

CHAPTER VI
WHETHER IT WAS POSSIBLE TO ESTABLISH A GOVERNMENT IN ROME WHICH COULD ELIMINATE THE ENMITY BETWEEN THE POPULACE AND THE SENATE
We have discussed above the effects which were caused by the controversies between the People and the Senate. Now these having continued up to the time of the Gracchi, where they were the cause of the loss of liberty, some might wish that Rome had done the great things that she did without there being that enmity within her. It seems to me therefore a thing worthy of consideration to see whether in Rome there could have been a government (state) established that could have eliminated the aforementioned controversies. And to desire to examine this it is necessary to have recourse to those Republics which have had their liberty for a long time without such enmities and tumults, and to see what (form) of government theirs was, and if it could have been introduced in Rome.

For example, there is Sparta among the ancients, Venice among the modern, (both) having been previously mentioned by me. Sparta created a King with a small Senate which should govern her. Venice did not divide its government by these distinctions, but gave all those who could have a part in the administration (of its government) the name of Gentlemen: In this manner, chance more than prudence gave them (the Venetians) the laws (form of Government), for having taken refuge on those rocks where the City now is, for the reasons mentioned above many of the inhabitants, as they had increased to so great a number, with the desire to live together, so that needing to make laws for themselves, they established a government, (and) came together often in councils to discuss the affairs of the City; when it appeared to them that they had become numerous enough for existing as a commonwealth, they closed the path to all the others who should newly come to live there to take part in their government: And in time finding in that place many inhabitants outside the government, in order to give reputation to those who were governing, they called them Gentlemen, and the others Popolari. This form (of Government) could establish and maintain itself without tumult, because when it was born, whoever then lived in Venice participated in that government, with which no one could complain: Those who came to live there later, finding the State firm and established did not have cause or opportunity to create a tumult. The cause was not there because nothing had been taken from them. The opportunity was not there because those who ruled kept them in check and did not employ them in affairs where they could pick up authority. In addition to this, those who came to inhabit Venice later were not very many, or of such a great number that these would be a disproportion between those who governed and those who were governed, for the number of Gentlemen were either equal to or greater than the others: so that for these reasons Venice could establish that State and maintain it united.

Sparta, as I have said, being governed by a King and limited Senate could thus maintain itself for a long time because there being few inhabitants in Sparta, and the path having been closed to those who should want to live there, and the laws of Lycurgus having acquired such reputation that their observance removed all the causes for tumults. They were able to live united for a long time, for Lycurgus had established in Sparta more equality of substance and less equality in rank, because equal poverty existed here and the Plebs were lacking ambitious men, as the offices of the City were extended to few Citizens, and were kept distant from the Plebs, nor did the Nobles by not treating them badly ever create in them the desire to want them. This resulted from the Spartan Kings, who, being placed in that Principate and living in the midst of that Nobility, did not have may better means of maintaining their office, than to keep the Plebs defended from every injury: which caused the Plebs neither to fear nor to desire authority, and not having the dominion, nor fear of it, there was eliminated the competition which they might have had with the Nobility, and the cause of tumults, and thus they could live united for a long time. But two things principally caused this union: The one, the inhabitants of Sparta were few, and because of this were able to be governed by a few: The other, that not accepting outsiders in their Republic, they did not have the opportunity either of becoming corrupt or of increasing so much that they should become unsupportable to those few who governed her.

Considering all these things, therefore, it is seen that it was necessary that the legislators of Rome do one of two things in desiring that Rome be as quiet as the above mentioned Republic, either not to employ the Plebs in war like the Venetians, or not to open the door to outsiders like the Spartans, But they did the one and the other, which gave the Plebs strength and increased power and infinite opportunities for tumults. And if the Roman State had come to be more tranquil, it would have resulted that she would have become even more feeble, because there would have been cut off from her the means of being able to attain that greatness which she achieved. So that Rome wanting to remove the causes for tumults, would also take away the causes for expansion. And as in all human affairs, those who examine them will indeed see that it is never possible to avoid one inconvenience but that another one will spring up. If therefore, you want to make a people numerous and armed in order to create a great Empire, you will make it of a kind that you are not able afterward to manage it in your own way: if you keep them either small or disarmed in order to be able to manage them, (and), if you acquire other dominion, you will not be able to hold them, or you will become so mean that you will become prey to whoever assaults you. And therefore, in every one of our decisions, there ought to be considered where the inconveniences are less, and then take up the better proceeding, for there will never be formed anything entirely clear of suspicion. Rome could therefore, like Sparta, have created a Prince for life, and established a limited Senate; but desiring to build a great Empire, she could not, like Sparta, limit the number of her Citizens: which, in creating a King for life and a small number in the Senate, would have been of little benefit in connection with her unity. If anyone therefore should want to establish a new Republic, he should have to consider if he should want it to expand in dominion and power as did Rome, or whether it should remain within narrow limits. In the first case, it is necessary to establish it as Rome, and to give place to tumults and general dissensions as best he can; for without a great number of men, and (those) well armed, no Republic can ever increase, or if it did increase, to maintain itself. In thy second case he may establish her as Sparta and Venice: but because expansion is the poison of such Republics, he ought in every way he can prevent her from making acquisitions, for such acquisitions, based on a weak Republic, are entirely their ruin, as happened to Sparta and Venice, the first of which having subjected almost all of Greece, showed the weakness of its foundation with the slightest accident; for when there ensued the rebellion of Thebes caused by Pelopidas, the other cities also rebelling, ruined that Republic entirely.

Similarly Venice having occupied a great part of Italy, and the greater part (obtained) not by war but by money and astuteness, when it came to make a test of her strength everything was lost in one engagement. I believe then that to create a Republic which should endure a long time, the better way would be to organize internally like Sparta, or like Venice locate it in a strong place, and of such power that no one should believe he could quickly oppress her: and on the other hand, it should not be so powerful that she should be formidable to her neighbors, and thus she could enjoy its state (independence) for a long time. For there are two reasons why war is made against a Republic: The one, to become lord over her: the other, the fear of being occupied by her. These two means in the above mentioned manner almost entirely removed (the reasons for war), for it is difficult to destroy her, being well organized for her defense, as I presuppose, it will rarely or never happen that one can design to conquer her. If she remains within her limits, and from experience it is seen that there is no ambition in her, it will never happen that someone for fear of her will make war against her: and this would be so much more so if there should be in her constitution or laws (restrictions) that should prohibit her expansion. And without doubt I believe that things could be kept balanced in this way, that there would be the best political existence, and real tranquillity to a City. But all affairs of men being (continually) in motion and never being able to remain stable, it happens that (States) either remain stable or decline: and necessity leads you to do many things which reason will not lead you to do; so that having established a Republic adept at maintaining itself without expanding, and necessity should induce her to expand, her foundations would be taken away and her ruin accomplished more readily. Thus, on the other hand, if Heaven should be so kind that she would never have to make war, the languidness that should arise would make her either effeminate or divided: which two together, or each one by itself, would be cause of her ruin. Not being able, therefore, (as I believe) to balance these things, and to maintain this middle course, it is necessary in organizing a Republic to think of the more honorable side, and organize her in a way that if necessity should induce her to expand, she may be able to preserve that which she should have acquired. And to return to the first discussion, I believe it is necessary to follow the Roman order and not that of any other Republic (because I do not believe it is possible to find a middle way between one and the other) and to tolerate that enmity that should arise between the People and the Senate, accepting it as an inconvenient necessity in attaining the Roman greatness. Because in addition to the other reasons alleged, where the authority of the Tribunes is shown to be necessary for the guarding of liberty, it is easy to consider the benefit that will come to the Republic from this authority of accusing (judiciary), which among others was committed to the Tribunes, as will be discussed in the following chapter.
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 17:02

Η πλεμπάγια λοιπόν, καθώς κι εκείνοι που βρίσκονταν κάτω απ' τη Συντεχνία του μαλλιού και τις άλλες, ήσαν απ'αυτές τις αιτίες γιομάτοι οργή κι όταν κοντά σ'αυτήν μπήκε κι ο φόβος για τους εμπρησμούς και τις κλεψιές που κάμανε, συνάζονταν πολλές φορές τη νύχτα ζυγιάζοντας τα όσα γίνανε και δείχνοντας ο ένας στον άλλον τον κίνδυνο που τους έζωνε. Τότε κάποιος από τους πιο θαρραλέους και έμπειρους, για να εγκαρδιώσει τους άλλους, μίλησεμε τούτα τα λόγια:

«Aν είχαμε τώρα μπροστά μας για ν'αποφασίσουμε, αν πρέπει να σηκώσουμε τ ' άρματα, να κάψουμε και να κλέψουμε τα σπίτια και να γυμνώσουμε τις εκκλησιές, εγώ θάμουν ένας από κείνους που θα 'κριναν ότι αυτό χρειάζεται πρώτα να το ζυγιάσουμε καλά, και μπορεί
κιόλας να 'βλεπα καλό να προτείνω την ήσυχη φτώχεια αντί για το επικίνδυνο κέρδος μιας όμως που τα πιάσαμε τ' άρματα και γινήκανε πολλά κακά, μου φαίνεται ότι έχουμε χρέος να κουβεντιάσουμε πως θα γίνει να μην τ' αφήσουμε απ' το χέρι μας και πώς μπορούμε ν ' ασφαλιστούμε από τα κακά που γινήκανε.

Πέρα για πέρα πιστεύω ότι, αν αλλιώς δε διδαχτούμε, η ανάγκη θα μας διδάξει. Όλάκερη τούτη την πόλη τη βλέπετε, πώς είναι γιομάτη παράπονα και μισος ενάντια μας : οι πολίτες συνασπίζονται κι η Σινιορία έχει πάντα το ένα της με τους άρχοντες. Βάλτε καλά στο μυαλό σας ότι μας στήνουνε παγίδες κι ότι ετοιμάζουνε καινούργιες δυνάμεις για να τις ρίξουνε καταπάνω μας. Γι' αυτό, δυο πράματα πρέπει να ζητήσουμε και δυό σκοπούς να'χουμε στη σκέψη μας: ο ένας, να τα καταφέρουμε και να μη τιμωρηθούμε για τα όσα κάμαμε τούτες τις μέρες κι ο άλλος, να μπορέσουμε να ζήσουμε πιο λεύτεροι κι ικανοποιημένοι απ' όσο πρώτα. Πρέπει λοιπόν, καταπώς εμένα μου φαίνεται, αν θέλουμε να μας συχωρεθούνε τα παλιά σφάλματα, να κάμουμε καινούργια, φέρνοντας τα διπλά κακά και πολλαίνοντας τους εμπρησμούς και τις αρπαγές και να τα κανονίσουμε να'χουμε και πολλούς συντρόφους σε τούτο, γιατί όπου σφάλλουνε πολλοί κανένας δεν τιμωρείται, μόνο τιμωρούνται τα μικρά σφάλματα, ενώ τα μεγάλα και σοβαρά βραβεύονται κι όπου πολλοί πάσχουνε, λίγοι ζητούν εκδίκηση, γιατί οι γενικές συφορές υποφέρονται με πιότερη υπομονή από τις ατομικές . Αν φέρουμε λοιπόν περσότερα κακά, πιο εύκολα θα βρούμε τη συχώρεση και θα βρεθεί κι ο τρόπος ν' αποχτήσουμε και κείνα που λαχταρούμε γιά να'μαστε λεύτεροι.

Μου φαίνεται δα ότι βαδίζουμε σε σίγουρη νίκη, γιατί όσοι θα μπορούσαν να σταθούν εμπόδιο είναι διαιρεμένοι και πλούσιοι, κι έτσι η διχόνοια τους θα μας δώκει τη νίκη, ενώ τα πλούτη τους, μόλις γίνουνε δικά μας, θα την στηρίξουν. Κι'ούτε να σας τρομάζει εκείνη η αρχαιότητα της γενιάς τους,
που μας την πετάνε κατάμουτρα, γιατί όλοι οι άνθρωποι αφού την ίδια αρχή λάβανε, είναι το ίδιο παλιοί και σ ' ένα καλούπι τους έκοψε η φύση. Ας γδυθούμε όλοι και θα δείτε που είμαστε όμοιοι τους κι ύστερα ας φορέσουμε μείς τα ρούχα τους και κείνοι τα δικά μας, χωρίς άλλο εμείς θα φανούμε ευγενείς κι εκείνοι λαουτζίκος γιατί μονάχα η φτώχεια και τα πλούτη μας ξεχωρίζουνε.


Θλίβομαι βλέποντας ότι πολλοί από σας μέσ'στη συνείδησή σας μετανιώνετε για τα όσα γινήκανε και θέλετε να κρατηθείτε μακριά απ'τα όσα θα γίνουν και σίγουρα , αν τούτο είν'αλήθεια, δεν είσαστε οι άντρες εκείνοι, που πίστευα: γιατι ούτε η συνείδηση ούτε το κακό όνομα πρέπει να σας φοβίζει, αφού όσους νικούν, όπως κι αν νικούν, ντροπή δεν τους βαραίνει. Και τη συνείδηση δεν πρέπει να τη λογαριάζουμε γιατί όπου στέκει , καθώς στέκει μέσα μας , ο φόβος της πείνας και της φυλακής, εκεί δε μπορεί ούτε και πρέπει να πιάνει και φόβος της κόλασης. Κι αν παρατηρείστε το πώς βαδίζουν οι άνθρωποι, θα δείτε ότι όλοι εκείνοι, που αποχτούνε μεγάλα πλούτη ή μεγάλη δύναμη, τ'αποχτήσανε και με δόλο ή με βία: και στερνά, τα όσα βάλανε στο χέρι ή με την απάτη ή με το ζόρι, τα κολάζουν με ψεύτικο όνομα και τα λένε κέρδος, για να κρύψουν την αισχρότητα του αποχτήματός τους. Κι όσοι πάλι ή από το λίγο τους το μυαλό και από την πολλή τους βλακεία αποφεύγουν τέτοιες μεθόδους, ολοένα ρέβουνε στη δουλεία και στη φτώχεια: γιατ’ οι πιστοί δούλοι πάντα δούλοι είναι κι οικαλοί άνθρωποι πάντα είναι φτωχοί» κι από τη δουλεία μονάχαοι άπιστοι κι οι τολμηροί γλυτώνουν κι από τη φτώχεια οι αρπαχτικοί κι οι δολεροί.

Γιατί ο Θεός κι η φύση όλα τα πλούτη των ανθρώπων τα σωρέψανε καταμεσίς τους και τα'χουν αφημένα πιο πολύ στις αρπαγές παρά στη φιλοπονία, πιο πολύ στα κακά παρά στα καλά τεχνάσματα: απ' αυτό οι άνθρωποι αλληλοτρώγονται κι από κάτω βρίσκονται οι πιο αδύνατοι. Πρέπει λοιπόν να χρησιμοποιούμε βία, όταν δίνεται ευκαιρία και δε μπορεί να μας τη δώσει η τύχη μεγαλύτερη απ'όσο τώρα, που ακόμα οι πολίτες είναι διαιρεμένοι, η Σινιορία ταλαντεύεται και οι άρχοντες φοβούνται: με τρόπο που εύκολα μπορούμε να τους γονατίσουμε προτού ενωθούν κι εγκαρδιωθούνε κι έτσι και θα μείνουμε μονάχοι αφεντικά της πόλης ή θα'χουμε τόσο μέρος της, που όχι μονάχα τα περασμένα σφάλματα θα μας συχωρεθούνε, παρά θάχουμε και τη δύναμη να τους απειλήσουμε με καινούργιες καταστροφές.

Δέχoμαι πώς η απόφαση τούτη είναι τολμηρή κι επικίνδυνη μα όπου σφίγγει η ανάγκη, εκεί η τόλμη περνάει για σωφροσύνη κι οι θαρρετοί άνθρωποι ποτέ δε λογαριάζουνε τον κίνδυνο στα μεγάλα πράγματα γιατί πάντα οι δουλειές, που αρχίζουνε με κίνδυνο, τελειώνουνε μ ' ανταμοιβή, κι από τον κίνδυνο ποτέ δε βγαίνεις, αν δεν περάσεις κι άλλο κίνδυνο: πιστεύω ακόμα πώς, όπου βλέπεις να ετοιμάζονται φυλακές, βασανιστήρια και θάνατοι, εκεί πιο επίφοβο είναι να στέκεις με τα χέρια σταυρωμένα, παρά να ζητάς ν'ασφαλιστείς γιατί αν κάνεις το πρώτο, οι συφορές είναι σίγουρες, ενώ με το δεύτερο αμφίβολες.

Πόσες φορές δε σας άκουσα να παραπονιέστε για την απληστία των ανώτερων και την αδικία των αρχόντων! Τώρα είναι καιρός όχι μονάχα ν'απελευτερωθείτε από δαύτους, μα να γίνετε και τόσο ανώτεροί τους, που πιότερο να φοβούνται και να παραπονιούνται εκείνοι για σας παρά σείς 'για κείνους. Η ευκαιρία, που φέρνει η συντυχιά, πετάει και φεύγει και του κάκου ζητάς να την αδράξεις ξανά, μόλις σου φύγει. Τις ετοιμασίες των αντιμάχων σας τις βλέπετε. Ας προλάβουμε τα σχέδιά τους κι όποιος πιάσει πάλι πρώτος το άρματα θα είναι το δίχως άλλο νικητής, τσακίζοντας τον εχθρό κι ανεβαίνοντας ψηλά ο ίδιος: κι έτσι πολλοί από μας θα γνωρίσουνε τιμές κι όλοι τη σιγουριά».

Οι συμβουλές τούτες ανάψανε για τα καλά τις ψυχές τους, που από μόνοι τους τις είχαν κιόλας ζεστάνει για να κάμουν το κακό, κι αποφασίσανε να πιάσουνε τ'άρματα, αμέσως μόλις παρασύρουνε με το δικό τους θέλημα πιότερους συντρόφους και δεθήκανε μ'όρκο να βοηθιούνται, αν κανένας τους ποτέ καταδιωκόταν από τους άρχοντες.
:sal13: non passarant :sal13:
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία


Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 17:36

Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 17:27
Από ποιον είναι;
Φλωρεντινή ιστορία, σε μετάφραση Κονδύλη. Δεν είναι πραγματική απομαγνητοφώνηση βέβαια :lol: δημηγορία είναι, ρητορική τέχνασμα, ωστόσο υπάρχουν μαρτυρίες ότι όντως είχαν γίνει τέτοιες μυστικές συνελεύσεις προλετάριων επαναστατών, και υπάρχει και μια ιστορία της εξέγερσης γραμμένη απο μικρο-μαγαζάτορα που συμμετείχε στις διαδηλώσεις, και εκφράζει απόψεις παρόμοιες με τις παραπάνω.

δεν είναι καταπληκτικό όμως; :')
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 07 Ιουν 2021, 17:47

Καλά, το ύφος φαίνεται πως είναι κάπως. Το περιεχόμενο όμως είναι αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 14627
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Το παγκόσμιο προλεταριάτο (χρονικά)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 07 Ιουν 2021, 17:49

Fluffy έγραψε:
07 Ιουν 2021, 17:47
Καλά, το ύφος φαίνεται πως είναι κάπως. Το περιεχόμενο όμως είναι αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει.
τι έχει το ύφος; :102: Το δε περιεχόμενο είναι εξόχως προλεταριακο
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία


Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών