Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38768
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 06 Δεκ 2021, 17:05

Ας δουμε τωρα τι λεει η συγχρονη επιστημονικη ερευνα για τη σχεση των Φιλισταιων με τη μινωικη Κρητη.

Εφοσον λοιπον οι Φιλισταιοι ηταν Κρητες οπως ολα δειχνουν τοτε το νησι του Μινωα δεν εκανε απλα αποικιες αλλα καταλαμβανε ολοκληρες παραθαλασσιες ζωνες στεριας σε ξενες χωρες.



"Σύμφωνα πάντα με την Παλαιά Διαθήκη, οι σημίτες γείτονες των Φιλισταίων τούς αποκαλούσαν Καφθωρίμ, επειδή προέρχονταν από τη νήσο Καφθώρ. Σε κείμενο της Βίβλου αναφέρεται η Κρήτη ως Kaftor, αλλά και οι μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρουν ότι η νήσος Καφθώρ είναι η Κρήτη. Αντιστοίχως, σε άλλες γλώσσες της Μ. Ανατολής τούς συναντούμε ως Καπτάρα (Kaptara), ενώ οι Αιγύπτιοι αποκαλούσαν την Κρήτη με το παρόμοιο όνομα «Κεφτιού» (Keftiu). Εκφράσεις όπως «η χώρα Κεφτιού», «πλοία της χώρας Κεφτιού» και «έργα της χώρας Κεφτιού» αναφέρονται σε κείμενα που βρέθηκαν σε αιγυπτιακούς τάφους. Η ονομασία Κεφτιού μάλλον προέρχεται από την ονομασία keptor (κέπτωρ) που στα βαβυλωνιακά σημαίνει τοξότης. Η λέξη keptor έχει την ίδια ρίζα με τις λέξεις Κεφτιού και Καφθώρ. Η προσφώνηση Keftiu ίσως δηλώνει τη διαχρονική φήμη των Κρητών ως των καλύτερων τοξευτών, οπότε το όνομα της χώρας τους πιθανόν να δήλωνε τη «χώρα των τοξοτών». Εμμέσως στο κείμενο του Σαμουήλ (Α’ 13.20) υπάρχει επίσης αναφορά στην ειδίκευση των Φιλισταίων στη μεταλλουργία. Αλλά και σε αυτή την περιγραφή της αρματωσιάς του Γολιάθ (17:4-8, 17) βλέπουμε στοιχεία καθαρά μυκηναϊκά (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον 12ο αιώνα π.Χ., όπου οι Μυκηναίοι έχουν επικρατήσει επί δύο αιώνες στην Κρήτη): κράνος από ορείχαλκο (Koba), αλυσιδωτή πανοπλία (siryon), κοπίδα (kidon), ακόντιο με ορειχάλκινη αιχμή (hanit), δακτύλιο και κορδόνι σφεντόνας.

Προσφάτως ανακοινώθηκαν τα ευρήματα των ανασκαφών της τελευταίας δεκαετίας στον Ασκάλωνα (Ashkelon), την παραθαλάσσια πόλη των Φιλισταίων στην περιοχή της Γάζας, νότια του Τελ Αβίβ. Τα ενεπίγραφα κεραμικά με χρώμα κόκκινο που βρέθηκαν ήταν αποτέλεσμα μιας καταστροφής της πόλης κατά τον 16ο αι. π.Χ. Οι ανασκαφές αυτές αποκάλυψαν ότι οι Φιλισταίοι είχαν αναπτύξει αξιόλογη αγγειοπλαστική τέχνη (ασκαλωναία κεράμια) και αξιόλογη αρχιτεκτονική κατασκευών. Στον Ασκάλωνα οι ανασκαφείς εντόπισαν 19 ενεπίγραφα χρωματισμένα κεραμικά κομμάτια τα οποία αντιπροσωπεύουν μια μορφή αιγαιακής γραφής. Οι ανασκαφείς υποστηρίζουν ότι μερικά από τα ευρήματα είναι δοχεία αποθήκευσης τα οποία έχουν μεταφερθεί πιθανόν από την Κύπρο και την Κρήτη και τα οποία έφθασαν στην αποικία του Ασκάλωνα με τους πρώτους κατοίκους γύρω στο 2000 π.Χ. Οι δε σημάνσεις και χαράγματα που υπάρχουν στα δοχεία αυτά μαρτυρούν ότι χαράχτηκαν αλλού, όχι στον Ασκάλωνα. Από αναλύσεις που έγιναν προκύπτει όμως ότι ένα από τα 19 ενεπίγραφα κεραμικά ευρήματα κατασκευάστηκε από τοπικό άργιλο, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι Φιλισταίοι πιθανόν μετέφεραν την προγενέστερη ικανότητα γραφής στη νέα τους αποικία.

Τα ενεπίγραφα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο τεύχος του Μαρτίου του 2007 του αρχαιολογικού περιοδικού «The Israel Exploration Journal», από δύο καθηγητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, τον Φρανκ Μουρ Κρος και τον Λόρενς Ε. Στέιτζ. Ο δρ Κρος, ως ειδικός στις γλώσσες και στις διαλέκτους της Μέσης Ανατολής, αναφέρει ότι η γραφή στα ευρήματα είναι αιγαιακής προέλευσης και τη χαρακτήρισε κράμα κυπρο-μινωικής και Γραμμικής Α γραφής. Στη θέση αυτή συμφωνεί και ο επικεφαλής της ανασκαφής αρχαιολόγος δρ Στέιτζ. Οι δύο αρχαιολόγοι επισημαίνουν ακόμη ότι τα ενεπίγραφα ευρήματα «αποκαλύπτουν για πρώτη φορά ότι οι πρώτοι φιλισταίοι κάτοικοι του Ασκάλωνα ήξεραν να γράφουν και να διαβάζουν, σε μη σημιτική γλώσσα, που δεν έχει ακόμη αποκρυπτογραφηθεί. Ισως να μην ήταν υπερβολικό να πούμε ότι οι επιγραφές είναι γραμμένες σε μια γραφή που η βάση της είναι η κυπρο-μινωική γραφή την οποία χρησιμοποίησαν και αλλοίωσαν οι Φιλισταίοι. Εξετάζοντας τις επιγραφές αυτές, μάλλον εξετάζουμε το παλαιότερο χειρόγραφο των Φιλισταίων».

https://www.tovima.gr/2008/11/25/scienc ... mesogeioy/

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38768
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 06 Δεκ 2021, 17:08

Ενδιαφερον εχει οτι οι Φιλισταιοι βρισκονται ηδη στο αρχαιο Ισραηλ απο το 2000 π.Χ. Συνεπως ισχυει οτι η Κρητη θαλασσοκρατουσε στο Αιγαιο και την Ανατολικη Μεσογειο (και οχι μονο) ΠΡΙΝ τη δημιουργια των λαμπρων ανακτορων της Κνωσου οπως ισχυριστηκα. Και πως τα λαμπρα Παλατια (που υπηρχαν σε ολη την Κρητη) δεν θα κτιζοντουσαν αν δεν υπηρχε απειρο χρημα απο το θαλασσιο εμποριο.

.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16511
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 07 Δεκ 2021, 03:02

Αρίστος έγραψε:
06 Δεκ 2021, 17:08
Ενδιαφερον εχει οτι οι Φιλισταιοι βρισκονται ηδη στο αρχαιο Ισραηλ απο το 2000 π.Χ. Συνεπως ισχυει οτι η Κρητη θαλασσοκρατουσε στο Αιγαιο και την Ανατολικη Μεσογειο (και οχι μονο) ΠΡΙΝ τη δημιουργια των λαμπρων ανακτορων της Κνωσου οπως ισχυριστηκα. Και πως τα λαμπρα Παλατια (που υπηρχαν σε ολη την Κρητη) δεν θα κτιζοντουσαν αν δεν υπηρχε απειρο χρημα απο το θαλασσιο εμποριο.

.
ενδιαφερον οτι το καπτωρ ειναι χαφτωρ, "αυτος που καταπινει τους αλλους"

κάπτω (Α) χάφτω
1. καταβροχθίζω (α. «ἡ ἄρκτος οὐδὲ σπάσει οὐδὲ λάψει ἀλλὰ κάψει», Αριστοτ.)
2. καταπίνω.
[ΕΤΥΜΟΛ. Ο τ. κάπτω ανάγεται στην ΙΕ ρίζα kap- «λαμβάνω, πιάνω» και συνδέεται με λατ. capio,...].

αν δεν ειναι βαβυλωνιακο για το τοξοτης βεβαια.
αν...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6237
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 08 Δεκ 2021, 05:03

Αρίστος έγραψε:Mην λεμε παλι τα ιδια και τα ιδια, η θρησκεια των Μινωιτων τους ακολουθουσε στις αποικιες που δημιουργουσαν και προφανως επηρεαζε τους λαους με τους οποιους ερχονταν σε επαφη.
Η θρησκεία μπορεί να ακολουθεί τους εμπόρους ή αποίκους χωρίς να υιοθετείται απαραίτητα από τους ντόπιους στη χώρα υποδοχής. Οι Αιγύπτιοι δεν εγκατέλειψαν τη θρησκεία τους επειδή κάποτε αποδέχτηκαν Μινωίτες εμπόρους ή αποίκους στη χώρα τους.
Αρίστος έγραψε:"Ο Γάλλος ερευνητής της Ουγκαρίτ, C.F. Schaeffer, ορθά αναγνώρισε την εγκατάσταση του Μινωϊκού στοιχείου και μίλησε για μεταφύτευση πολλών μορφών Μινωϊκής και ταφικής αρχιτεκτονικής στην περιοχή της σημαντικής αυτής Φοινικικής πόλης. Τα ιερά κείμενα, κυρίως ύμνοι, που βρέθηκαν στην Ουγκαρίτ αφήνουν καθαρά να διαφανεί η διείσδυση του κρητικού στοιχείου".
Το ίδιο ισχύει και γι’αυτό λοιπόν. Οι κάτοικοι της Ουγκαρίτ λάτρευαν παραδοσιακές θεότητες της Μεσοποταμίας (Βάαλ, Ελ, Αστάρτη, Δαγων κλπ)
https://historyandarchaeologyonline.com ... nt-ugarit/
Αρίστος έγραψε: Τις μυθολογικές αφηγήσεις ενισχύει και, σε ορισμένες περιπτώσεις επαληθεύει, η αρχαιολογική έρευνα. Στη Μήλο, ο λεγόμενος δεύτερος οικισμός της Φυλακωπής, με στοιχεία που θυμίζουν έντονα την κρητική αρχιτεκτονική, συμπίπτει με τη δεύτερη νεοανακτορική φάση. Την ίδια εποχή άκμασε, στην Αγία Ειρήνη της Κέας, παρόμοιος οικισμός, προστατευμένος προς το εσωτερικό με τείχος που είχε πύλες και πύργους. Σε ιερό που ανακαλύφθηκε κοντά στην ανατολική πύλη, βρέθηκαν τα μεγαλύτερα γνωστά πήλινα ειδώλια της μινωικής θεάς.
Ο δεύτερος οικισμός της Μήλου χρονολογείται την περίοδο 2000-1600 π.Χ. άρα τότε υπολογίζεται και αυτός της Κέας. Εποχή του Χαλκού όπως είπαμε είναι από το 3000 π.Χ.
Και τώρα ποιο πρέπει να είναι το συμπέρασμα από αυτά; Προφανώς η μινωική θεά δεν αντιπροσωπεύει ολόκληρη τη θρησκεία των Μινωιτών. Είναι σα να εισήγαγαν κάποιοι πολυθεϊστές μια ξένη θεότητα στο υπάρχον πάνθεό τους όπως γινόταν την ρωμαϊκή περίοδο στην Ελλάδα για παράδειγμα.
Αρίστος έγραψε:Στη Θήρα, στο Ακρωτήρι, ανακαλύφθηκε, κάτω από παχύ στρώμα ελαφρόπετρας και ηφαιστειακής τέφρας, ολόκληρη πόλη, ένας από τους σημαντικότερους και καλύτερα διατηρημένους μινωικούς οικισμούς στο Αιγαίο. Ο πλούτος των σπιτιών του, με δύο ή τρεις ορόφους, τις ωραίες τοιχογραφίες και τις μεγάλες αποθήκες, δείχνει εκλεπτυσμένη ζωή, ανάλογη με την ανακτορική της Κρήτης. Στα Κύθηρα επίσης, ανασκάφηκε κρητική αποικία. Στη Ρόδο, στη θέση Τριάντα, υπήρχε μινωικός οικισμός, ενώ μινωικοί λαξευτοί τάφοι βρέθηκαν στην Κω και στην Κάρπαθο.
Εδώ περιγράφεις γνωστά πράγματα, δηλαδή τους εμπορικούς οικισμούς που έκαναν οι Μινωίτες κατά την εξάπλωσή τους στο Αιγαίο μετά το 2000 π.Χ. Πουθενά αποδείξεις για κοινή θρησκεία στον Αιγιακό χώρο.
Αρίστος έγραψε:Δεν υποθετω, σου ανεβασα παραπανω οτι αναπαρασταση ταυροκαθαψιων βρεθηκε σε οχυρωμενο μινωικο παλατι στο Δελτα του Νειλου. Στην Ελλαδα εχουμε στοιχεια οτι ταυροκαθαψια εκτος της Κρητης ειχαν διαδοθει στην Πυλο, στην Τιρυνθα, στην Ασινη, στο Αργος, στη Θεσσαλια και βεβαια σε διαφορα μερη της Ιωνιας.
Όχι όμως στο βόρειο Αιγαίο ή στις Κυκλάδες; Στα Δωδεκάνησα; Και προφανώς όχι από το 3000 π.Χ.
Αρίστος έγραψε: Ας δουμε τωρα και πως η μινωικη θρησκεια και οι τελετουργιες της επηρεασαν τους ιδιους τους Μυκηναιους:


Ένα από τα τέσσερα χρυσά δακτυλίδια στον τάφο δείχνει κάποιον που εκτελεί ταυροκαθάψια, «απηχώντας» το κεφάλι ενός ταύρου που κάποτε είχε τοποθετηθεί επάνω σε ένα σκήπτρο το οποίο θάφτηκε εκεί κοντά. Σε έναν άλλον σφραγιδόλιθο, ένας ήλιος με 16 ακτίνες κρέμεται στον ουρανό, πάνω από δυο απόκοσμες φιγούρες με χαρακτηριστικά εντόμου (μινωικοί δαίμονες ή Minoan genius). Πρόσφατες ακτινογραφίες σε θώρακα μιας πολύ διαβρωμένης χάλκινης πανοπλίας που βρέθηκε στα πόδια του πολεμιστή δείχνουν ότι το ίδιο 16άκτινο αστέρι διακοσμούσε κάποτε την πανοπλία του. «Υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι οι Μυκηναίοι κατανόησαν τις μινωικές τελετουργικές έννοιες της εξουσίας», λέει ο κ. Ντέιβις. «Μας φαίνεται πιθανό ότι ορισμένες πεποιθήσεις που προέρχονταν από την Κρήτη είχαν μεταφερθεί άθικτα στην Πύλο, αν όχι από μινωικούς ιεραποστόλους, τότε από ''προσηλυτισμένους'' ανθρώπους της ενδοχώρας», τόνισε.
Πάλι γνωστά πράγματα που όμως τα υπερεκτιμάς. Το ξέρουμε ότι οι Μυκηναίοι πήραν κάποια πολιτιστικά και θρησκευτικά στοιχεία (εικονογραφίες, σύμβολα, ίσως ορισμένες θεότητες κλπ) από τους Μινωίτες. Αυτό δεν συνεπάγεται κοινή θρησκεία την Εποχή του Χαλκού. Συνεπάγεται θρησκευτική επιρροή και θρησκευτικές ομοιότητες.
Αρίστος έγραψε: Ενδιαφερον εχει οτι οι Φιλισταιοι βρισκονται ηδη στο αρχαιο Ισραηλ απο το 2000 π.Χ. Συνεπως ισχυει οτι η Κρητη θαλασσοκρατουσε στο Αιγαιο και την Ανατολικη Μεσογειο (και οχι μονο) ΠΡΙΝ τη δημιουργια των λαμπρων ανακτορων της Κνωσου οπως ισχυριστηκα. Και πως τα λαμπρα Παλατια (που υπηρχαν σε ολη την Κρητη) δεν θα κτιζοντουσαν αν δεν υπηρχε απειρο χρημα απο το θαλασσιο εμποριο.
Κατ’ αρχήν η ίδια η καταγωγή των Φιλισταίων είναι αμφιλεγόμενη. Η Κρήτη είναι ένα από τα μέρη καταγωγής τους και πιθανόν να είχαν ποικίλη καταγωγή και από τη νότια Μικρά Ασία μαζί με νησιά του νότιου Αιγαίου και της Μεσογείου. Επίσης η έλευσή τους στο Λεβάντε τοποθετείται σύμφωνα με πιο πρόσφατες έρευνες τον 12ο αιώνα π.Χ. (dna της εποχής του Σιδήρου)
https://www.nationalgeographic.com/cult ... ne-origins

Το μοναδικό εύρημα με κυπρο-μινωική γραφή χρονολογείται στο 1150 – 1000 π.Χ.

https://www.haaretz.com/archaeology/MAG ... -1.5407835
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38768
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 08 Δεκ 2021, 10:45

Να διευκρινισω οτι εγω δεν ειπα για κοινη θρησκεια στην Ελλαδα απο την αρχη της εποχης του χαλκου αλλα στη μεση της. Οποτε αυτο που μου αποδιδεις δεν ισχυει.

Τα υπολοιπα θα τα απαντησω αναλυτικα.

.

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 08 Δεκ 2021, 10:56

Αρίστος έγραψε:
08 Δεκ 2021, 10:45
Να διευκρινισω οτι εγω δεν ειπα για κοινη θρησκεια στην Ελλαδα απο την αρχη της εποχης του χαλκου αλλα στη μεση της. Οποτε αυτο που μου αποδιδεις δεν ισχυει.

Τα υπολοιπα θα τα απαντησω αναλυτικα.

.
Φυσικά υπήρχε κοινή θρησκεία στην Ελλάδα από την αρχή της εποχής του χαλκού αλλά και πιο πριν
Και ο Δίας ήταν πελασγικος θεός και οι υπόλοιποι θεοί
Μας το ξεκαθάρισαν αυτό τόσο ο όμηρος όσο και ο Ηρόδοτος
Για να καταλάβεις στην γραμμική α έχει διαβαστεί τουλάχιστον σε τρία διαφορετικά ευρήματα η δαματε δηλαδή η Δήμητρα

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 08 Δεκ 2021, 11:06

Γράφει ο Ηρόδοτος


Παλιά, όπως άκουσα στη Δωδώνη, σε όλες τους τις θυσίες οι Πελασγοί προσεύχονταν στους θεούς, χωρίς όμως να προφέρουν για κανέναν τους όνομα ή επωνυμία: αυτά τα πράγματα δεν τα είχαν ακούσει ακόμη· και ονόμασαν τους θεούς τους έτσι για τον λόγο ότι αυτοί είχαν βάλει τάξη σε όλα και τα είχαν μοιρασμένα όπως πρέπει. [2.52.2] Αφού όμως πέρασε πολύς καιρός, έμαθαν οι Πελασγοί τα ονόματα των θεών, τα οποία ήρθαν από την Αίγυπτο, τόσο των άλλων όσο και του Διόνυσου, που όμως το έμαθαν πολύ αργότερα· και αφού πέρασε κι άλλος καιρός, ζήτησαν από το μαντείο της Δωδώνης χρησμό για τα ονόματα: γιατί το μαντείο αυτό θεωρείται ότι είναι το αρχαιότερο στην Ελλάδα, και την εποχή εκείνη ήταν το μόνο. [2.52.3] Όταν λοιπόν ρώτησαν οι Πελασγοί τη Δωδώνη, να πάρουν ή όχι τα ονόματα αυτά που προέρχονταν από τους βαρβάρους, το μαντείο τούς απάντησε να τα χρησιμοποιήσουν. Και από την εποχή εκείνη οι Πελασγοί χρησιμοποιούσαν πια στις θυσίες τους τα ονόματα των θεών.

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 08 Δεκ 2021, 11:07

Φαντάσου τώρα για ποια εποχή μιλάει ο Ηρόδοτος, όταν λέει ότι το όνομα του Διονύσου ήρθε πολύ αργότερα από όλα αυτά και εμείς το διαβάζουμε ήδη το 1400 π. Χ

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6237
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 09 Δεκ 2021, 02:14

Εγώ πάλι νομίζω ότι ο Ηρόδοτος δεν γνώριζε ότι υπήρχε η θεότητα του Διόνυσου στις πινακίδες της Γραμμικής Β όπως αγνοούσε και την ίδια την ύπαρξη τέτοιων κειμένων από τους Μυκηναίους. Επηρεασμένος πιθανώς από τη λατρεία των βακχικών οργίων που εμοιαζε με μια παρόμοια θρακοφρυγική νόμιζε ότι ο Διόνυσος ήταν θεότητα που εισήχθη αργότερα στην Ελλάδα όπως υπονοείται και σε άλλα ελληνικά κείμενα (π.χ. στις Βάκχες του Ευρυπίδη).
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38768
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 09 Δεκ 2021, 03:41

Λοιπον Τζιμη υπαρχουν καποια δεδομενα που παρα τις πηγες που σου εφερα συνεχιζεις να τα αγνοεις.

Δεδομενο πρωτο: Ταυτιση του μινωικου Ταυρου με το Διονυσο (εχω φερει 500 πηγες απο συγχρονους και απο αρχαιους Ελληνες). Ακομη και ορφικο υμνο σου εφερα που αναφερει το Διονυσο ως ταυρομορφο!

Δεδομενο δευτερο: Η λατρεια του Διονυσου στην Κρητη υπαρχει τουλαχιστον απο το 2200 π.Χ. (δηλαδη μεσα της εποχης του Χαλκου) γιατι απο τοτε εχουμε την αρχαιοτερη αναπαρασταση Ταυροκαθαψιων.

Δεδομενο τριτο: Οι Μινωιτες οπου δημιουργουσαν αποικιες πηγαιναν και τα Ταυροκαθαψια ητοι το Διονυσο. Το πιθανοτερο ειναι οτι αυτοι γνωρισαν στους Μυκηναιους το Διονυσο και οχι το αντιστροφο. Το σιγουρο ειναι οτι αυτοι εμαθαν τους Μυκηναιους να κανουν τα Ταυροκαθαψια (ανεφερα οτι εχουμε αναπαραστασεις τους σε τρεις μυκηναικες πολεις: Πυλο, Τιρυνθα και Ασινη).

Δεδομενο τεταρτο: Η θρησκεια του Δια ειναι παμπαλαιη τοσο στην ηπειρωτικη Ελλαδα (μαντειο της Δωδωνης απο την εποχη του Χαλκου) οσο και στην μινωικη Κρητη. Αποδειξη για την Κρητη πως οταν οι Κρητικοι θεωρουσαν πως ο Διας γεννηθηκε στα βουνα τους, η συγκεκριμενη παραδοση δεν αμφισβητηθηκε απο τους υπολοιπους Ελληνες αλλα ενταχθηκε στη βασικη ελληνικη μυθολογια.

Δεδομενο πεμπτο: Ο Διονυσος Ζαγρεας σαν ταυρος των Ταυροκαθαψιων ειναι γιος του Δια. Συνεπως Διας και Διονυσος πηγαιναν πακετο στους Μινωιτες τουλαχιστον απο τα μεσα της εποχης του Χαλκου που υπαρχουν αναπαραστασεις των Ταυροκαθαψιων.

Δεδομενο εκτο: Μεγαλοι επιστημονες οπως πιχι ο Martin P. Nilsson θεωρουν πως η αρχαιοελληνικη θρησκεια της πρωτης π.Χ. χιλιετιας ειναι πανομοιοτυπη με τη θρησκεια της 2ης χιλιετιας που ανηκει στην εποχη του Χαλκου. Κατι πολυ λογικο οταν πιχι ο Διας κυριαρχει απο την πελασγικη Δωδωνη μεχρι την Κρητη.

Δεδομενο εβδομο: Σημερα γνωριζουμε οτι ιερα της εποχης του Χαλκου συνεχισαν να λειτουργουν και στους αιωνες της εποχης του Σιδηρου, κατι που αποδεικνυει τη συνεχεια της θρησκευτικης λατρειας.

Δεδομενο ογδοο: Ακομη και ο Νετανιαχου παραδεχθηκε πως οι Φιλισταιοι προηλθαν απο την Κρητη. :D Μαλλον εσυ θα απομεινεις ο τελευταιος που θα το δεχθει γιατι σου χαλαει την εικονα του περιορισμενοι αποικισμου των Μινωιτων που εχεις πλασει. Μας λες επισης πως η θρησκεια των Μινωιτων ως αποικιστων δεν επηρεαζε τους λαους που ερχοντουσαν σε επαφη. Μα οι Φιλισταιοι επεβαλαν τη θρησκεια τους σε εδαφος που αντιστοιχουσε σε μεγαλυτερο κομματι απο τη σημερινη Λωριδα της Γαζας. Επιπλεον η ιδια η Παλαια Διαθηκη αναφερει πως οι Εβραιοι σε καποιες περιοδους ασκουσαν ειδωλολατρικες πρακτικες επηρεασμενοι απο τους Φιλισταιους. Αρα να ποσο δυναμικα επηρεαζαν οι Μινωιτες τους λαους με τους οποιους ερχοντουσαν σε επαφη μεσω του αποικισμου τους. Επηρεασαν τους Μυκηναιους, επηρεασαν την Ουγκαριτ, επηρεασαν τους Εβραιους ενω διεδοσαν τα Ταυροκαθαψια σε πληθος λαων. Η παραδοση τους φερει και σαν πρωτους ιερεις στο Μαντειο των Δελφων!!!!! Θα ελεγε κανεις μαλιστα πως η θρησκευτικη τους επιρροη ηταν τοσο δυναμικη που θα πρεπει να υπηρχαν κολλεγια Μινωιτων ιερεων που θα ακολουθουσαν Μινωιτες εμπορους, πολεμιστες και αποικιστες, με την αποστολη να διαδοσουν τη θρησκεια τους οπου πηγαιναν δικην ιεραποστολων.

.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16511
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 09 Δεκ 2021, 07:39

Λαβρυάδες.
Λάβρυς.
Η λάβρυς είναι το συμμετρικά δίκοπο τσεκούρι/πέλεκυς το οποίο αρχικά εμφανίστηκε στην Κρήτη και μετέπειτα στον κυρίως ελλαδικό χώρο. Οι ιερείς του μαντείου των Δελφών κατά την κλασική περίοδο ονομαζόταν λαβυάδες ή λαβρυάδες......από ιστορική μαρτυρία του Πλουτάρχου ο οποίος ανέφερε πως οι Λύδιοι ονόμαζαν το τσεκούρι ως λάβρυ (Λυδοὶ γὰρ ‘λάβρυν’ τὸν πέλεκυν ὀνομάζουσι).
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 09 Δεκ 2021, 08:37

Jimmy81 έγραψε:
09 Δεκ 2021, 02:14
Εγώ πάλι νομίζω ότι ο Ηρόδοτος δεν γνώριζε ότι υπήρχε η θεότητα του Διόνυσου στις πινακίδες της Γραμμικής Β όπως αγνοούσε και την ίδια την ύπαρξη τέτοιων κειμένων από τους Μυκηναίους. Επηρεασμένος πιθανώς από τη λατρεία των βακχικών οργίων που εμοιαζε με μια παρόμοια θρακοφρυγική νόμιζε ότι ο Διόνυσος ήταν θεότητα που εισήχθη αργότερα στην Ελλάδα όπως υπονοείται και σε άλλα ελληνικά κείμενα (π.χ. στις Βάκχες του Ευρυπίδη).
Όλο μαλακιες γράφεις πλέον, γιαυτό σταμάτησα να σε απαντω
Ο Ηρόδοτος γνώριζε από τους ιερείς του μαντειου της Δωδώνης ότι η λατρεία του Διονύσου ήρθε αργότερα στην Ελλάδα
Αργότερα από τους άλλους θεούς
Το ότι βρέθηκε το όνομα του Διονύσου το 1400 π. Χ, απλά δείχνει το πόσο παλιά έγιναν όλα αυτά.
Τι σχέση έχει αυτό που λες;
Έγραψε κανείς ότι γνώριζε ο Ηρόδοτος το πότε γράφτηκε το όνομα του θεού στην γραμμική β;

Όσο για το αν γνώριζε ο Ηρόδοτος για την γραφή που υπήρχε την μυκηναικη εποχή, φυσικά και γνώριζε
Για αυτό μιλάει για τον καδμο(μυκηναικη εποχή) και τα γράμματα

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38768
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 09 Δεκ 2021, 10:30

Και μιας και πιασαμε την κουβεντα για Φιλισταιους ας εχουμε υποψιν μας οτι αυτοι πιθανοτατα εμαθαν τα γραμματα στους Φοινικες.


Ο Εβανς στο έργο του Scripta Minoa διετύπωσε, πρώτος αυτός, αμφιβολίες για την αλήθεια της θεωρίας ότι οι Ελληνες έλαβαν τη γραφή από τους Φοίνικες, εκφράζοντας ταυτόχρονα την επιστημονική υποψία ότι μάλλον συνέβη το αντίθετο: Οι Φοίνικες παρέλαβαν τη γραφή από τους Κρήτες αποίκους κατά τον 13ο αιώνα π.Χ. όταν αποίκησαν τις ακτές της Παλαιστίνης, ως Φιλισταίοι.

Περίπου την ίδια εποχή ο Ρενέ Ντυσσώ διατύπωσε μία ανάλογη άποψη: «Οι Φοίνικες είχον παραλάβει πρωϊμότατα το αλφάβητον παρά των Ελλήνων, οίτινες είχον διαμορφώσει τούτο εκ της Κρητομυκηναϊκής γραφής».

Όλοι οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς που αναφέρονται στο Αλφάβητο (“Γράμματα”, όπως το έλεγαν), το θεωρούν πανάρχαια ελληνική εφεύρεση (του Προμηθέα, του Παλαμήδη, του Λίνου κλπ.). Η θεωρία του “Φοινικικού” Αλφαβήτου πάντοτε στηριζόταν και στηρίζεται ακόμη από τους υποστηρικτές της σε μία εξαίρεση του κανόνα αυτού. Την εξαίρεση αυτή αποτελεί ένα απόσπασμα του Ηροδότου, που ο ίδιος παρουσιάζει ως προσωπική γνώμη του («ως εμοί δοκέει» = όπως μου φαίνεται…), την οποία σχημάτισε, όπως αναφέρει σε προηγούμενη παράγραφο, «αναπυνθανόμενος» (=παίρνοντας πληροφορίες από άλλους).

https://ellas2.wordpress.com/2012/12/17 ... %89%CF%81/

.

Άβαταρ μέλους
Chainis
Δημοσιεύσεις: 21282
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:39
Phorum.gr user: Chainis

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chainis » 09 Δεκ 2021, 11:28

Από δημοσίευση στο πρώτο θεμα:

Οι Έλληνες στη Μεγάλη Βρετανία.

Οι σχέσεις Ελλάδας και Βρετανίας είναι πανάρχαιες. Ο Π. Μόργκαν στο βιβλίο του “Η Βρετανική Κάμπρια” (1857), γράφει “Η καταγωγή του βρετανικού λαού από τους Έλληνες Τρώες δεν αμφισβητήθηκε ποτέ εδώ και 1.500 χρόνια”. Ο καθηγητής Ρ.Κ. Ουίλιαμσον, σε ανασκαφές που έκανε σε διάφορα μέρη τηςΑγγλίας, βρήκε όπλα, σκεύη και κοσμήματα ελληνικής προέλευσης.

Στο Wiltshire κοντά στο Έσεξ, ανακαλύφθηκε θολωτός μυκηναϊκός τάφος του1600-1400 π.Χ.Τουλάχιστον 360 ορειχάλκινα σκεύη ανελκύστηκαν από τη θαλάσσια περιοχή του Langdon Bay στη Μάγχη. Τα σκεύη αυτά ήταν παρόμοια με εκείνα τωνμυκηναϊκών βασιλικών τάφων.

Στο αρχαίο ιρλανδικό βιβλίο “Leadhar Cadhal” γράφονται τα εξής: «Το 2640 π.Χ. έφτασαν στη χώρα της Ίριδας από τα νησιά της Δύσης οι πρώτοι Έλληνες έποικοι με αρχηγό τους τον πρίγκιπα Παρθόλων. Πέθαναν όμως από αρρώστια και τάφηκαν ομαδικά σε τύμβο στο Tallaght, έξω από το Δουβλίνο.

Ύστερα από αυτούς, προερχόμενοι από τα ίδια νησιά, έφτασαν άνδρες της φυλής Tuatha de Danan. Ήταν άνδρες θείας καταγωγής. Αφού πολέμησαν εναντίον των Fomure, των τερατωδών γιγάντων που ζούσαν εκεί,τους εξόντωσαν και αναδείχθηκαν νικητές. Τότε χάθηκε και η ηγεμονία των Γιγάντων στην Ιρλανδία».

Οι άνδρες της φυλής των Danan ήταν οι Δαναοί, οι Έλληνες άποικοι τηςεποχής του Χαλκού. Ο Άγγλος αρχαιολόγος και ιστορικός St. Casson, τοποθετεί τον ερχομό των Ελλήνων στη Μ. Βρετανία γύρω στο 2000 π.Χ. Ο συγγραφέας Jaeques Ranin αναφέρει πως οι Έλληνες ταξίδευαν στην Κορνουάλη, δυτικά του Ντεβονσάιρ, και στο Έσεξ. Οι πρόγονοί μας φαίνεται ότι ήταν οι πρώτοι που αξιοποίησαν τον κασσίτερο της Κορνουάλης και των νησιών Σέτλαντ, Εβρίδων, Σίλι και Σορλίνγκ και ονόμαζαν τα βρετανικά νησιά Κασσιτερίδες Νήσους.

Ο Διονύσιος ο Περιηγητής στο έργο του “Οικουμένης Περιήγησις” αναφέρει ότι στην Αγγλία υπήρχαν ακόμη και στην εποχή του αυτοκράτορα Αδριανού (117-138) κατάλοιπα ελληνικών εγκαταστάσεων, καθώς και απόγονοι των Ελλήνων που εξακολουθούσαν να λατρεύουν τον Βάκχο. Και ας μην ξεχνάμε τον Πυθέα τον Μασσαλιώτη, τον τολμηρό θαλασσοπόρο, που έφτασε στη Θούλη (πιθανότατα τη σημερινή Ισλανδία) και κοντά στον αρκτικό κύκλο και τη σημερινή Γροιλανδία. Και όλα αυτά τον 6ο π.Χ. αιώνα.

Η ελληνική γενετική συνεισφορά στη Γαλλία-Μυκηναίοι στη Σουηδία

Σύμφωνα με τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη, η γενετική συνεισφορά των Ελλήνων από τη Φώκαια και την Προβηγκία στη Νότια Γαλλία, φτάνει στο 17% των χρωμοσωμάτων Υ. Στη Μασσαλία η DNA συμβολή των Ελλήνων υπολογίζεται στο 17%. Στην Κορσική η γενετική σύσταση Ε-V13 κυρίως, έδειξε ποσοστό 4,6% στο ανατολικό τμήμα, όπου υπήρχε και η Αλαλία και ποσοστό 1,6% στο δυτικό.

Τέλος, ο Κ. Τριανταφυλλίδης γράφει ότι οι πολιτιστικά και τεχνολογικά εξοπλισμένοι Μυκηναίοι, χρησιμοποιώντας μεγάλα πλοία έφτασαν μέχρι τις ΝΑ ακτές της Σουηδίας, στην περιοχή Ravlunda-Vitemolla-Kivik στην οποία δημιούργησαν εμπορικό σταθμό.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας

Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων

Γκουερινο 4
Δημοσιεύσεις: 2302
Εγγραφή: 12 Αύγ 2021, 12:44
Phorum.gr user: Gouerino

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γκουερινο 4 » 09 Δεκ 2021, 11:29

Αρίστος έγραψε:
09 Δεκ 2021, 10:30
Και μιας και πιασαμε την κουβεντα για Φιλισταιους ας εχουμε υποψιν μας οτι αυτοι πιθανοτατα εμαθαν τα γραμματα στους Φοινικες.


Ο Εβανς στο έργο του Scripta Minoa διετύπωσε, πρώτος αυτός, αμφιβολίες για την αλήθεια της θεωρίας ότι οι Ελληνες έλαβαν τη γραφή από τους Φοίνικες, εκφράζοντας ταυτόχρονα την επιστημονική υποψία ότι μάλλον συνέβη το αντίθετο: Οι Φοίνικες παρέλαβαν τη γραφή από τους Κρήτες αποίκους κατά τον 13ο αιώνα π.Χ. όταν αποίκησαν τις ακτές της Παλαιστίνης, ως Φιλισταίοι.

Περίπου την ίδια εποχή ο Ρενέ Ντυσσώ διατύπωσε μία ανάλογη άποψη: «Οι Φοίνικες είχον παραλάβει πρωϊμότατα το αλφάβητον παρά των Ελλήνων, οίτινες είχον διαμορφώσει τούτο εκ της Κρητομυκηναϊκής γραφής».

Όλοι οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς που αναφέρονται στο Αλφάβητο (“Γράμματα”, όπως το έλεγαν), το θεωρούν πανάρχαια ελληνική εφεύρεση (του Προμηθέα, του Παλαμήδη, του Λίνου κλπ.). Η θεωρία του “Φοινικικού” Αλφαβήτου πάντοτε στηριζόταν και στηρίζεται ακόμη από τους υποστηρικτές της σε μία εξαίρεση του κανόνα αυτού. Την εξαίρεση αυτή αποτελεί ένα απόσπασμα του Ηροδότου, που ο ίδιος παρουσιάζει ως προσωπική γνώμη του («ως εμοί δοκέει» = όπως μου φαίνεται…), την οποία σχημάτισε, όπως αναφέρει σε προηγούμενη παράγραφο, «αναπυνθανόμενος» (=παίρνοντας πληροφορίες από άλλους).

https://ellas2.wordpress.com/2012/12/17 ... %89%CF%81/

.
Οι φιλισταιοι, η αλλιώς Παλαιστίνιοι ήταν κατά όνομα μόνο κρητες, όπως οι Γάλλοι είναι κατά όνομα φραγκοι, κάποιοι Σλάβοι κατά όνομα Ρώσοι Βίκινγκς κτλ
Πιστεύω δηλαδή ότι ναι μεν κάποια στιγμή έφτασε στις ακτές της Παλαιστίνης μια μινωική ελίτ, μπορεί να έδωσε το όνομα πελασγος,αλλα ο λαός που έκανε κουμάντο ήταν ντόπιος και γρήγορα απορροφηθηκε από αυτον
Τι δουλειά έχουν οι μπαστουνοβλαχοι φιλισταιοι με τους θαλασσοκρατορες Κρητικούς;
Στα Σημιτικα η λέξη πελασγος προφεροταν ως πελεστε ,Πιλιστι ,η κάπως έτσι, εξου και το φιλισταιοι Παλαιστίνιοι

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών