Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 01 Δεκ 2021, 03:30

Μα δεν αμφισβητώ ότι ο Διόνυσος έχει κάποια σχέση με τον ταύρο αλλά ότι όλη αυτή η αφήγηση υπήρχε στον πολιτισμό των Μινωιτών. Και εξήγησα γιατί - έλλειψη διαβασμένων μινωικών κειμένων. Το άλλο που αμφισβητώ είναι η κοινή θρησκεία που υποτίθεται είχε το Αιγαίο και η ηπειρωτική Ελλάδα την εποχή του Χαλκού για το οποίο δεν έφερες κανένα στοιχείο.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 01 Δεκ 2021, 06:45

Πληθος επιστημονες εχουν μιλησει ακριβως για τα μυστηρια της λατρειας του Διονυσου ως ταυρου στην Κρητη βασισμενοι σε κειμενα οχι φυσικα Μινωιτων αλλα παντως αρχαιων Ελληνων που μαρτυρουν και τα δρωμενα αυτης της λατρειας:


Ή Ζαγρεϊκή Ώμοφαγία Ενα άπόσπασμα άπό τή χαμένη τραγωδία τοϋ Εύριπίδη 'Κρήτες' χύνει άξαφνο φώς στήν καταγωγή τής ώμοφαγικής στήν 'Ελλάδα πράξης. Ή γυναίκα τοϋ Μίνωα Πασιφάη έχει γεννήσει ένα τέρας, τόν Μινώταυρο, βρέφος μέ μοσχαρίσιο κεφάλι. 'Αναστατωμένος ό Μίνως καλεί τούς «προφήτας τοϋ Διός», τούς Κούρητες πού ταυτίζουνται μέ τούς Ίδαίους Δακτύλους. 'Εκείνοι έρχουνται ντυμένοι στά κάτασπρα είναι ό Χορός τής Τραγωδίας άφήνοντας τόν πανάγιο ναό τους πού ή σκεπή του δέν έχει καρφιά, κ' ίστοροϋν τή μυητική τελετή πού τούς έκανε μύστες τοϋ Ίδαίου Διός καί 'βουκόλους* τής άλλης του μορφής: τοϋ Ζαγρέα. Μαζί μέ τό νυχτοπλάνητο τοϋτο θεό δρομίσανε νύχτα στά βουνά, τελέσαν τήν ώμοφαγική τους μετάληψη, ύψώσαν τις λαμπάδες τής κουρητικής λατρείας τής Μεγάλης Θεάς, σά θεάς τών Βουνών, καί, όσιωμένοι, πήραν τόν τίτλο τών "Βάκχων*: «Ζήση άμόλευτη ξετυλίγοντας άφόντας γίνηκα μύστης τοϋ Ίδαίου Διός καί 'βούκουλας' ( = 46) τοϋ νυχτοπλάνητου Ζαγρέα, έχοντας συντροφικά τελέσει τοϋ ώμοϋ κρεάτου τά φαγώματα καί τις λαμπάδες άψηλοσηκώσει τής Βουνίσιας Μάνας, τις λαμπάδες τών Κουρήτων, (ερώθηκα καί πήρα νά μέ λένε 'βάκχο': άγνόν δέ β ίο ν τείνων έξ οϋ / Διος 'Ιδαίον μνστης

27 γενβμην/χάΐ ννχτιπόλου Ζαγρέως βουτάς (βροντάς Χ/φα' διόρθωση Dieb)/ τάς τ'ώμρφάγους δαίτας τελέσας/μητρί τ'όρείο» δψδας άνασχών/ xal Κουρητών/, βάχχος έχλήθην όσιωθείς. Μ'δλο πού ot ποιητές άληθεύουνται σταθερά στα ζητήματα τών Ιερουργιών, τά κομμάτι θά ξηγιόνταν σαν ποιητική μετάθεση τής μαιναδικής 'όρειβασίας* κι ώμοφαγίας σέ κρητικά πλαίσια πάνου άπό τή γέφυρα τοϋ 'Ορφισμού, αν ή ζαγρεγκή ώμοφαγία δέν κρατιόνταν ζωντανή κάπου όχτακόσια άκόμη χρόνια. Γράφοντας γύρω στό 358 μχρ. ό φανατικός πολέμιος τής άρχαίας θρησκείας και πολύτιμος πληροφορητής γιά τά απόκρυφα τών μυστηριακών λατρειών, ό Firmicus Maternus, ιστορεί σ'εύημεριστικό τύπο τό μύθο τοΰ παιδικού θεοΰ Ζαγρέα πού σπαράζεται άπό τούς Τιτάνες ( = 25), καΐ συνεχίζει: «Οί Κρητικοί καθιερώσαν όρισμένες μέρες σά νεκρογιορτή και καταστήσανε μιά χρονιάτικη τελετή μέ ξεχωριστή ίερότητα τήν κάθε δεύτερη χρονιά (et annum sacrum trieterica consecratione componuns), δπου τά όσα Επραξε ή έπαθε πεθαίνοντας τό παιδί τά παρασταίνουν όλα μέ τή σειρά τους. Ζωντανό ταύρο κομματιάζουνε μέ τά δόντια τους (mvurn laniant dentibus taurum) και δρομίζοντας μέσα στα βάθη τών δασών μέ παράφωνες κραυγές, καμώνουνται πώς φρενοκρούστηκαν, γιά νά κάμουν νά πιστευτεί πώς τό κακούργημα δέν είταν δολερό μά γίνηκε άπό τρέλα. Μπροστά τους πάνε τό κουτί πού μέσα του είχε κρύψει ή άδερφή του τήν κλεμένη του καρδιά, και μέ τόν άχό τών αύλών και τό χτύπο τών κυμβάλων παρασταίνουνε τούς ήχους τών κροτάλων πού μ'αύτά ξεγελάσαν τό παιδί οί Τιτάνες.» Νυκτιπολική όρειβασία, λαμπηδοφορία, 'ιερή μανία*, ώμοφαγία, άφομοίωση μέ τό μαινόμενο θεό και τριετή ρική τέλεση τών όργίων (άγκαλά και τό κείμενο τοΰ Φίρμικου δέν είναι έδώ ζηλευτά καθαρό) μαρτυρούν πώς ή ζαγρεΐκή λατρεία πού ξετυλίγουν οί δυό μας πηγές είναι ή ίδια μέ τή διονυσιακή στήν 'Ελλάδα. "Οτι στή ζαγρεΐκή παρουσιάζουνται άντρες και στή διονυσιακή γυναίκες νά τήν τελούν, δέν έχει αποφασιστική σημασία. "Αν ή μαιναδική πλευρά τής διονυσιακής λατρείας τονίζεται τόσο πολύ, είναι γιατί ή αναβίωση τής λατρείας αύτής στους άρχαΐκούς αιώνες ( = 5 2 ) παίρνει τό χαραχτήρα γυναικείου κινήματος και δέ λείπει ή ένδειξη πώς μέ τούς γυναικείους θιάσους συνιερουργοον κι άνδρικοί ( = 37)» δίπλα στις 'βάκχες' οί *βάκχοι\ πού δίνουνται στήν ώμοφαγία κι αύτοί (ωμά γαρ εϊσθιον χρέα οί μυούμενοι Διονύσω) και πού οί θίασοι τους δέν είναι, στήν τελική λειτουργία τους, άσυγγένευτοι μέ τούς Κούρητες τοΰ κρητικού Διός και τοο Ζαγρέα ( = 34) "Ενας άρσενικός, έπικεφαλής τοΰ ΜαιναδικοΟ θιάσου, παρουσιάζεται στήν 'πάροδον' τών Βακχών και πέφτει καταγής άπό τήν παραζάλη τοΰ κυνηγητοΰ, άγρεύων αίμα τραγοχτόνον, ώμοφάγον χάριν

https://docplayer.gr/55669610-Ta-vivlia ... ehtra.html

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 01 Δεκ 2021, 06:58

Ποιοι ηταν οι θεοι των Μυκηναιων στην εποχη του Χαλκου μεσα απο τις γραπτες τους μαρτυριες. :D



di-we

Δίας


e-ra

Ήρα


e-ma-a

Ερμής


a-re

Άρης


a-pe-ro2

Απόλλων


po-se-da-o-ne

Ποσειδών


di-wo-nu-so

Διόνυσος


a-ta-na-po-ti-ni-ja

Ποτνία Αθηνά


a-ti-mi-te

Άρτεμις


e-nu-wa-ri-jo

Ενυάλιος


pa-ja-wo-ne

Παιήων


e-ri-nu-we

Ερινύς


da-pu2-ri-to-jo po-ti-ni-ja

Λαβυρίνθου Ποτνία


si-to po-ti-ni-ja

Σίτου Ποτνία


e-re-u-ti-ja

Ειλείθυια


te-o-i

θεοί

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 02 Δεκ 2021, 02:55

Γνωστά όλα αυτά. Άντε όμως να τα βρούμε στους Κυκλαδίτες που δεν άφησαν γραφή ή στην ηπειρωτική Ελλάδα της προ-μυκηναϊκής περιόδου (αλλά εντός της εποχής του Χαλκού) που δεν έχει αφήσει τίποτα γραπτό ή αναγνώσιμο και σχεδόν τίποτα από ναούς, ιερά κλπ.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 03 Δεκ 2021, 04:59

Εφοσον η Κρητη κυριαρχησε στο Αιγαιο κατα την Ανακτορικη Περιοδο, δηλαδη στα μεσα της εποχης του Χαλκου, και εφοσον στην Κρητη λατρευονταν ο Διονυσος και ο Διας, τοτε ακομη και στην απιθανη περιπτωση που οι Κυκλαδιτες ειχαν αλλους θεους θα δεχτηκαν τους θεους της Κρητης.

Ο μυθος βεβαια οτι η Αριαδνη, η κορη του Μινωα παντρευεται το Διονυσο στη Ναξο ειναι ενδειξη οτι η διονυσιακη λατρεια δεν ελειπε απο το μεγαλυτερο νησι των Κυκλαδων.

Αλλο στοιχειο για την υπαρξη κοινης θρησκειας στον ελλαδικο χωρο και στο Αιγαιο απο την εποχη του Χαλκου ειναι φυσικα το Μαντειο της Δωδωνης, που θεωρειται πως υπηρχε απο την εποχη του Χαλκου ενω παραλληλα το αναφερουν ο Ομηρος αλλα και τα Αργοναυτικα. Στην Ιλιαδα ο Αχιλλέας προσεύχεται στον Δωδωναίο Δία για να νικήσουν οι Αχαιοί και να γυρίσει πίσω σώος ο Πάτροκλος και στην Οδυσσεια ο Οδυσσέας φτάνει στο μαντείο της Δωδώνης και ρωτάει τον Δωδωναίο Δία για την επιστροφή του στην Ιθάκη. Ο Διας μαζι με την Περσεφονη και τη νυμφη Διωνη λατρευονταν στη Δωδωνη απο τις αρχες της δευτερης χιλιετιας π.Χ. (δηλαδη απο τα μεσα της εποχης του Χαλκου) ενω πιο πριν λατρευοταν εκει η Γαια.

.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρίστος την 03 Δεκ 2021, 05:29, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 03 Δεκ 2021, 05:24

Ο διακεκριμενος φιλολογος, μυθογραφος και θρησκειολογος Martin P. Nilsson που αφησε πλουσιο εργο για τις θρησκευτικες λατρειες Ελλαδας και Ρωμης θεωρουσε οτι η αρχαια ελληνικη θρησκεια της πρωτης χιλιετιας π.Χ. ειχε τις ριζες της στη θρησκεια των Μυκηναιων και ΜΙνωιτων που ειχε κυριαρχησει τη 2η χιλιετια. Και πως οι αρχαιοι ελληνικοι μυθοι καταγονται απο τις μυκηναικες παραδοσεις σε ενα μεγαλο ποσοστο.

https://www.politeianet.gr/books/978960 ... ias-121257
https://www.politeianet.gr/books/978960 ... ias-135194

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 03 Δεκ 2021, 06:07

Η Κρητη επισης στην εποχη του Χαλκου δεν λατρευε μονο το Δια (μην ξεχναμε πως η ελληνικη μυθολογια υποστηριζει πως γεννηθηκε στην Κρητη!!!) και το Διονυσο αλλα και τον Απολλωνα, του οποιου τη λατρεια συμφωνα με τις παραδοσεις εγκαθιδρυσαν Κρητες ιερεις στους Δελφους.

Ας δουμε τι λεει η παραδοση που διασωζει ο ομηρικος υμνος Εις τον Απολλωνα:


Καί μέσα του σκεφτότανε

ὁ Φοῖβος ὁ ̓Απόλλων
σάν ποιούς ἀνθρώπους ἱερεῖς

στή λατρεία να προσλάβει

πού στήν πετρόσπαρτη Πυθώ

μέλλουν νά διακονεύσουν.
391 Αὐτά σάν λογιζότανε

μές στόν μαβί τόν πόντο
καράβι βλέπει γρήγορο
γεμᾶτο ἄντρες γενναίους

κρῆτες πολλούς ἀπ ̓ τήν Κνωσσό
τή μινωϊκή φερμένους.
Τοῦτοι ̓ναι πού στόν ἄνακτα

θυσίες θά τελοῦνε

καί τούς χρησμούς θά δίνουνε

τοῦ χρυσότοξου ̓Απόλλωνα, τοῦ Φοίβου
γιά ὅσα αὐτός θέλει νά πεῖ
μέ δάφνη κοιλάδων μαντεύοντας
στόν Παρνασσό ἀπό κάτου

http://www.tritsibidas.gr/pdfs/ESAPOLLO ... 1-2021.pdf


Ο Ὕμνος εἰς Ἀπόλλωνα ανήκει στους αρχαιότερους (τέλος του 7ου ή αρχές του 6ου αιώνα π.Χ.) και στους εκτενέστερους (546 στίχοι). Αποτελείται από δύο σαφώς διακριτά μέρη: το πρώτο (1-178) περιστρέφεται γύρω από τη γέννηση του τοξοφόρου Απόλλωνα από τη Λητώ στη Δήλο και την εόρτια σύναξη των Ιώνων· στο δεύτερο μέρος κυριαρχεί ο Πύθιος Απόλλων με τη λύρα, ο οποίος αναζητώντας τόπο για το μαντείο, καταλήγει στους νότιους πρόποδες του Παρνασσού (δηλ. στους Δελφούς). Εκεί ιδρύει το ιερό του θεού και σκοτώνει τη δράκαινα δίπλα στην πηγή, ενώ στη συνέχεια μεταμορφωμένος σε δελφίνι πέφτει μέσα στο καράβι Κρητών που πλέουν για την Πύλο, το οδηγεί στο λιμάνι των Δελφών Κρίσα και, αφού φανερώνεται στους Κρήτες, τους πείθει να τον υπηρετήσουν στο ιερό του.

https://www.greek-language.gr/digitalRe ... text_id=28

.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αρίστος την 03 Δεκ 2021, 06:26, έχει επεξεργασθεί 6 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 03 Δεκ 2021, 06:17

Ιερα της θρησκειας τους φαινεται οτι οι Μινωιτες δημιουργησαν σε διαφορα μερη του ελλαδικου χωρου και του Αιγαιου. πιχι εκτος απο την παραδοση που συνδεεει τους Δελφους με Κρητες ιερεις απο την Κνωσσο, εχουμε μια ακομη ενδιαφερουσα παραδοση για τη Ροδο. Στο νησι της Ροδου ο γιος του Μινωα Αλθαιμενης ιδρυσε ναο του Αταβυριου Διος.


"Εξαιρετικό ενδιαφέρον για τις απαρχές της ίδρυσης του ιερού έχουν τα προϊστορικά κινητά ευρήματα, όπως λίθινοι πελέκεις, οψιανοί και πυριτόλιθοι που ανάγονται στην Τελική Νεολιθική (ύστερη 3η π. Χ. χιλιετία) και πιθανώς συνδέονται με τη χρήση του χώρου ως ιερού κορυφής, αλλά και με το γνωστό μύθο της ίδρυσης του ιερού του Αταβυρίου Διός από τον κρητικό βασιλέα Αλθαιμένη".

https://www.el.gr/ethnos/istoria/otan-m ... do-binteo/

.

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 04 Δεκ 2021, 02:59

Αρίστος έγραψε:
03 Δεκ 2021, 04:59
Εφοσον η Κρητη κυριαρχησε στο Αιγαιο κατα την Ανακτορικη Περιοδο, δηλαδη στα μεσα της εποχης του Χαλκου, και εφοσον στην Κρητη λατρευονταν ο Διονυσος και ο Διας, τοτε ακομη και στην απιθανη περιπτωση που οι Κυκλαδιτες ειχαν αλλους θεους θα δεχτηκαν τους θεους της Κρητης.

Ο μυθος βεβαια οτι η Αριαδνη, η κορη του Μινωα παντρευεται το Διονυσο στη Ναξο ειναι ενδειξη οτι η διονυσιακη λατρεια δεν ελειπε απο το μεγαλυτερο νησι των Κυκλαδων.

Αλλο στοιχειο για την υπαρξη κοινης θρησκειας στον ελλαδικο χωρο και στο Αιγαιο απο την εποχη του Χαλκου ειναι φυσικα το Μαντειο της Δωδωνης, που θεωρειται πως υπηρχε απο την εποχη του Χαλκου ενω παραλληλα το αναφερουν ο Ομηρος αλλα και τα Αργοναυτικα. Στην Ιλιαδα ο Αχιλλέας προσεύχεται στον Δωδωναίο Δία για να νικήσουν οι Αχαιοί και να γυρίσει πίσω σώος ο Πάτροκλος και στην Οδυσσεια ο Οδυσσέας φτάνει στο μαντείο της Δωδώνης και ρωτάει τον Δωδωναίο Δία για την επιστροφή του στην Ιθάκη. Ο Διας μαζι με την Περσεφονη και τη νυμφη Διωνη λατρευονταν στη Δωδωνη απο τις αρχες της δευτερης χιλιετιας π.Χ. (δηλαδη απο τα μεσα της εποχης του Χαλκου) ενω πιο πριν λατρευοταν εκει η Γαια.

.
Οι Μυκηναίοι λάτρευαν Διόνυσο και Δία. Στις δικές τους πινακίδες έχει διαβαστεί με βεβαιότητα. Οι Μινωίτες δεν ξέρουμε αν τους λάτρευαν. Επίσης το να κυριαρχεί ένας πολιτισμός εμπορικά δεν συνεπάγεται μετάδοση της θρησκείας του συνολικά στους αποδέκτες/πελάτες του. Πολύ ωραίοι όλοι οι μύθοι και εδώ και στα άλλα posts αλλά κανένας δεν χρονολογείται πριν τον 8ο αιώνα π.Χ. Θυμίζω επίσης ότι οι πραγματικοί Μινωίτες συμβατικά πήραν το όνομά τους από τον μυθικό Μίνωα. Αν αυτός ο άνθρωπος δεν είναι εντελώς φανταστικό πρόσωπο και αποτελεί ανάμνηση πραγματικού βασιλιά, θα μπορούσε να αφορά Μυκηναίο/Αχαιό ηγεμόνα όταν οι Μυκηναίοι είχαν πια επικρατήσει στην Κρήτη και όχι γνήσιο Μινωίτη.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 04 Δεκ 2021, 08:58

Jimmy81 έγραψε:
04 Δεκ 2021, 02:59
Οι Μυκηναίοι λάτρευαν Διόνυσο και Δία. Στις δικές τους πινακίδες έχει διαβαστεί με βεβαιότητα. Οι Μινωίτες δεν ξέρουμε αν τους λάτρευαν. Επίσης το να κυριαρχεί ένας πολιτισμός εμπορικά δεν συνεπάγεται μετάδοση της θρησκείας του συνολικά στους αποδέκτες/πελάτες του. Πολύ ωραίοι όλοι οι μύθοι και εδώ και στα άλλα posts αλλά κανένας δεν χρονολογείται πριν τον 8ο αιώνα π.Χ.
Αρίστος έγραψε:
03 Δεκ 2021, 05:24
Ο διακεκριμενος φιλολογος, μυθογραφος και θρησκειολογος Martin P. Nilsson που αφησε πλουσιο εργο για τις θρησκευτικες λατρειες Ελλαδας και Ρωμης θεωρουσε οτι η αρχαια ελληνικη θρησκεια της πρωτης χιλιετιας π.Χ. ειχε τις ριζες της στη θρησκεια των Μυκηναιων και ΜΙνωιτων που ειχε κυριαρχησει τη 2η χιλιετια. Και πως οι αρχαιοι ελληνικοι μυθοι καταγονται απο τις μυκηναικες παραδοσεις σε ενα μεγαλο ποσοστο.

https://www.politeianet.gr/books/978960 ... ias-121257
https://www.politeianet.gr/books/978960 ... ias-135194

.

Οτι δηλαδη ειπα κι εγω.

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 04 Δεκ 2021, 09:22

Jimmy81 έγραψε:
04 Δεκ 2021, 02:59
Οι Μυκηναίοι λάτρευαν Διόνυσο και Δία. Στις δικές τους πινακίδες έχει διαβαστεί με βεβαιότητα. Οι Μινωίτες δεν ξέρουμε αν τους λάτρευαν.

Σου εδωσα στοιχεια για την ταυτιση του μινωικου ταυρου με τον Διονυσο τοσο μεσω κειμενων της αρχαιας γραμματειας ενω σου υπεδειξα και τα σχετικα βιβλια του Παναγη Λεκατσα και του Καρλ Κερενυι. Οσον αφορα μαλιστα το Δια, η Κρητη ειναι η κυρια περιοχη της Ελλαδας που εχει πλουσιοτατη παραδοση οτι γεννηθηκε σε αυτην.

Επίσης το να κυριαρχεί ένας πολιτισμός εμπορικά δεν συνεπάγεται μετάδοση της θρησκείας του συνολικά στους αποδέκτες/πελάτες του.

Η νεοτερη ερευνα των τελευταιων δεκαετιων απεκαλυψε μινωικες αποικιες σε Κυκλαδες, νησια Βορειου Αιγαιου, Μικρα Ασια, Συρια, Ισραηλ και Αιγυπτο. Συνεπως σε ολα αυτα τα μερη οι Μινωιτες μεσω των αποικιων τους διεδιδαν τη θρησκεια τους (εχει πολυ ενδιαφερον οτι ακριβως στις ιδιες ξενες χωρες που ιδρυσαν αποικιες οι Μινωιτες εχουμε και την εμφανιση των Ταυροκαθαψιων στη Μεσογειο). Εκτος απο αυτονομες αποικιες γνωριζουμε σημερα οτι οι Μινωιτες ειχαν δημιουργησει συνοικιες-εμπορικες ζωνες σε μεγαλες πολεις ξενων λαων πιχι στην Ουγκαριτ μεσα απο τις οποιες αποδειχθηκε οτι ασκουσαν και πολιτιστικη-θρησκευτικη επιρροη. Ξερουμε επιπλεον οτι οι Μινωιτες δεν ηταν μονο εμπορικη δυναμη αλλα και στρατιωτικη, οπως ακριβως οι Μυκηναιοι δηλαδη που τους διαδεχτηκαν. Καποιες απο τις αποικιες τους μαλιστα ηταν στρατιωτικα φυλακια ενω ειδικα τις Κυκλαδες τις ειχαν κατακτησει στρατιωτικα οπως αναφερει ο Θουκυδιδης.

Θυμιζω και τι εγραψε ο Θουκυδιδης:

"Ο Μίνως, εξ όσων κατά παράδοσιν γνωρίζομεν, πρώτος απέκτησε πολεμικόν ναυτικόν, και εκυριάρχησεν επί του μεγαλυτέρου μέρους της θαλάσσης, η οποία ονομάζεται σήμερον Ελληνική. Κατακτήσας τας Κυκλάδας νήσους, ίδρυσεν αποικίας εις τας περισσοτέρας από αυτάς, αφού εξεδίωξε τους Κάρας και εγκατέστησε τους υιούς του ως κυβερνήτας. Ως εκ τούτου και την πειρατείαν φυσικά κατεδίωκεν όσον ημπορούσεν από την θάλασσαν αυτήν, διά να περιέρχωνται εις αυτόν ασφαλέστερον τα εισοδήματα των νήσων".

Ο Εβανς ισχυριστηκε οτι η μινωικη Κρητη ηταν ειρηνικη δυναμη και αυτο πιστευαν ιστορικοι και αρχαιολογοι για μεγαλο διαστημα, πλεον η θεωρια αυτη εχει καταρριφθει και αποδειχθηκε οτι ειχε δικιο ο Θουκυδιδης!

.

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 05 Δεκ 2021, 04:31

Αδυνατείς να καταλάβεις κάτι βασικό. Ο μινωικός πολιτισμός συμβατικά πήρε το όνομά του από το Μίνωα. Δεν έχουμε στοιχεία από τους πραγματικούς Μινωίτες -δηλαδή τον ανακτορικό πολιτισμό που συμβατικά αποκαλούμε μινωικό- ότι υπήρξε τέτοιος βασιλιάς στον πολιτισμό τους. Και οι Μυκηναίοι υπήρξαν κυρίαρχοι του Αιγαίου μετά την πτώση των Μινωιτών. Οι παραδόσεις μπορεί να έχουν ανακατέψει και τους δύο πολιτισμούς. Επιπλέον η εποχή του Χαλκού αρχίζει από το 3000 π.Χ. ενώ η μυκηναϊκή θρησκεία είναι γνωστή μετά από 1500 χρόνια. Μας είναι άγνωστη η θρησκεία της ηπειρωτικής Ελλάδας για 1500 χρόνια τουλάχιστον. Την θρησκεία των Κυκλαδιτών ελάχιστα την γνωρίζουμε. Επίσης ούτε οι Μινωίτες είχαν κυριαρχήσει σε μεγάλο τμήμα του Αιγαίου πριν τη νεοανακτορική περίοδο. Ακόμα και όταν γνώρισαν τη θαλασσοκρατορία τους δεν έχει κυριαρχήσει καμιά μινωική θρησκεία σε όλη την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν σε κανένα αρχαιολογικό βιβλίο αυτά που γράφεις.

Υποθέτεις ότι μετέδωσαν οι Μινωίτες τα ταυροκαθάψια σε ξένες χώρες. Στην Ελλάδα σε ποιες περιοχές τα μετέδωσαν με αποδείξεις; Τέλος ακόμα κι αν οι Μινωίτες ήταν κατακτητική δύναμη δεν συνεπάγεται ότι θα επέβαλλαν και τη θρησκεία τους. Δεν το κάνουν όλοι οι κατακτητές αυτό. Μπορεί κάποιοι να προσηλυτίζονταν αλλά οι υπάρχουσες θρησκείες να διατηρούσαν τη δυναμική τους όπως έγινε π.χ. με τις κατακτήσεις των Γότθων, Οθωμανών, Μογγόλων κλπ.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 05 Δεκ 2021, 05:24

Mην λεμε παλι τα ιδια και τα ιδια, η θρησκεια των Μινωιτων τους ακολουθουσε στις αποικιες που δημιουργουσαν και προφανως επηρεαζε τους λαους με τους οποιους ερχονταν σε επαφη.



With Miletus recognized as a Minoan colony, preparations are now being made by an Anglo-Italian expedition to reinvestigate Iasos, another site in Turkey where substantial quantities of Minoan material has been found. A German expedition from Tübingen University has unearthed the remains of a Minoan fresco inside a seventeenth-century Minoan palace at Qatna, Syria, the fourth such fresco to be discovered in mainland Asia and Africa in recent years. Back in the early 1990s, a fortified palace at Tel el Dab'a in the Nile Delta yielded a Minoan fresco complete with a Cretan religious "bull leaping" scene, while in Tel Kabri, Israel, archaeologists found frescoes of a Cretan religious nature in a great ceremonial hall.

https://archive.archaeology.org/0405/ne ... etans.html


"Ο Γάλλος ερευνητής της Ουγκαρίτ, C.F. Schaeffer, ορθά αναγνώρισε την εγκατάσταση του Μινωϊκού στοιχείου και μίλησε για μεταφύτευση πολλών μορφών Μινωϊκής και ταφικής αρχιτεκτονικής στην περιοχή της σημαντικής αυτής Φοινικικής πόλης. Τα ιερά κείμενα, κυρίως ύμνοι, που βρέθηκαν στην Ουγκαρίτ αφήνουν καθαρά να διαφανεί η διείσδυση του κρητικού στοιχείου".


Τις μυθολογικές αφηγήσεις ενισχύει και, σε ορισμένες περιπτώσεις επαληθεύει, η αρχαιολογική έρευνα. Στη Μήλο, ο λεγόμενος δεύτερος οικισμός της Φυλακωπής, με στοιχεία που θυμίζουν έντονα την κρητική αρχιτεκτονική, συμπίπτει με τη δεύτερη νεοανακτορική φάση. Την ίδια εποχή άκμασε, στην Αγία Ειρήνη της Κέας, παρόμοιος οικισμός, προστατευμένος προς το εσωτερικό με τείχος που είχε πύλες και πύργους. Σε ιερό που ανακαλύφθηκε κοντά στην ανατολική πύλη, βρέθηκαν τα μεγαλύτερα γνωστά πήλινα ειδώλια της μινωικής θεάς.


Στη Θήρα, στο Ακρωτήρι, ανακαλύφθηκε, κάτω από παχύ στρώμα ελαφρόπετρας και ηφαιστειακής τέφρας, ολόκληρη πόλη, ένας από τους σημαντικότερους και καλύτερα διατηρημένους μινωικούς οικισμούς στο Αιγαίο. Ο πλούτος των σπιτιών του, με δύο ή τρεις ορόφους, τις ωραίες τοιχογραφίες και τις μεγάλες αποθήκες, δείχνει εκλεπτυσμένη ζωή, ανάλογη με την ανακτορική της Κρήτης. Στα Κύθηρα επίσης, ανασκάφηκε κρητική αποικία. Στη Ρόδο, στη θέση Τριάντα, υπήρχε μινωικός οικισμός, ενώ μινωικοί λαξευτοί τάφοι βρέθηκαν στην Κω και στην Κάρπαθο.

https://drakopouliada.gr/%CE%BF%CE%B9-% ... 80-%CF%87/

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 05 Δεκ 2021, 05:41

Jimmy81 έγραψε:
05 Δεκ 2021, 04:31


Υποθέτεις ότι μετέδωσαν οι Μινωίτες τα ταυροκαθάψια σε ξένες χώρες. Στην Ελλάδα σε ποιες περιοχές τα μετέδωσαν με αποδείξεις;



Δεν υποθετω, σου ανεβασα παραπανω οτι αναπαρασταση ταυροκαθαψιων βρεθηκε σε οχυρωμενο μινωικο παλατι στο Δελτα του Νειλου. Στην Ελλαδα εχουμε στοιχεια οτι ταυροκαθαψια εκτος της Κρητης ειχαν διαδοθει στην Πυλο, στην Τιρυνθα, στην Ασινη, στο Αργος, στη Θεσσαλια και βεβαια σε διαφορα μερη της Ιωνιας.


Εικόνα

Πυλος, ανακτορο Νεστορα.


Εικόνα

Ασινη.



Εικόνα

Τιρυνθα.



Στη Θεσσαλια αναπαραστασεις Ταυροκαθαψιων βρεθηκαν σε αγγεια, η τελετη τους επιβιωσε μαλιστα και στους ιστορικους χρονους, ακομη και επι Ρωμης οταν ο Ιουλιος Καισαρας παρακολουθησε αγωνα Ταυροκαθαψιων στη Θεσσαλια και εντυπωσιαστηκε τοσο που ζητησε να μεταφερθουν τετοιοι αγωνες και στη Ρωμη.

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 38763
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Αιθίοπες της Άπω ανατολής

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 05 Δεκ 2021, 06:12

Ας δουμε τωρα και πως η μινωικη θρησκεια και οι τελετουργιες της επηρεασαν τους ιδιους τους Μυκηναιους:


Ένα από τα τέσσερα χρυσά δακτυλίδια στον τάφο δείχνει κάποιον που εκτελεί ταυροκαθάψια, «απηχώντας» το κεφάλι ενός ταύρου που κάποτε είχε τοποθετηθεί επάνω σε ένα σκήπτρο το οποίο θάφτηκε εκεί κοντά. Σε έναν άλλον σφραγιδόλιθο, ένας ήλιος με 16 ακτίνες κρέμεται στον ουρανό, πάνω από δυο απόκοσμες φιγούρες με χαρακτηριστικά εντόμου (μινωικοί δαίμονες ή Minoan genius). Πρόσφατες ακτινογραφίες σε θώρακα μιας πολύ διαβρωμένης χάλκινης πανοπλίας που βρέθηκε στα πόδια του πολεμιστή δείχνουν ότι το ίδιο 16άκτινο αστέρι διακοσμούσε κάποτε την πανοπλία του. «Υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι οι Μυκηναίοι κατανόησαν τις μινωικές τελετουργικές έννοιες της εξουσίας», λέει ο κ. Ντέιβις. «Μας φαίνεται πιθανό ότι ορισμένες πεποιθήσεις που προέρχονταν από την Κρήτη είχαν μεταφερθεί άθικτα στην Πύλο, αν όχι από μινωικούς ιεραποστόλους, τότε από ''προσηλυτισμένους'' ανθρώπους της ενδοχώρας», τόνισε.

https://m.naftemporiki.gr/story/1509377

.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών