ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑27 Ιουν 2022, 19:03
Το θέμα είναι ακριβώς πως ο ΚΚ αν κρίνω από το απόσπασμα που σχολίασα δε φαίνεται να μας λέει ποιο σύστημα θα καταρρεύσει, τι σημαίνει η λέξη "κατάρρευση" και τι μπορεί να την ακολουθήσει. Επίσης το "ξεθώριασμα των αξιών" πολύ γενικόλογο μου φαίνεται. Ίσως στα βιβλία, να τα
αναλύει όλα αυτά επαρκώς, αλλά αν το συγγραφικό του ύφος ακολουθεί την πεπατημένη του αποσπάσματος στο οποίο αναφέρομαι, πολύ φοβάμαι πως ο ΚΚ είναι ένας ακόμη υπερεκτιμημένος διανοούμενος.
Για την καταρρευση που ρωτας ...αναφερεται σε μια σειρα ανθρωπολογικων τυπων που "κληρονομησε" απο προγενεστερες ιστορικες περιοδους ο καπιταλισμος και οι οποιοι κινδυνευουν υπο εξαφανιση και που ειναι ειναι αναγκαιοι για την υπαρξη και λειτουργια του.Δεν ειναι ο μονος βεβαια που εχει μιλησει για αυτο.
ενα αποσπασμα
Ακόμη και ο ανθρωπολογικός τύπος που αποτέλεσε ιστορικό δημιούργημα του ίδιου του καπιταλισμού, ο τύπος του επιχειρηματία -που συνδύαζε την τεχνική επινοητικότητα, την ικανότητα να συγκεντρώνει κεφάλαια, να οργανώνει μια επιχείρηση, να δημιουργεί αγορές- είναι και αυτός υπό εξαφάνιση. Αντικαθίσταται από διευθυντικές γραφειοκρατίες και από κερδοσκόπους, που εγκαταλείπουν τις παραγωγικές δραστηριότητες για να στραφούν προς το χρηματιστηριακό κέρδος. Το ίδιο το σύστημα καταστρέφει βαθμιαία όλους τους ανθρωπολογικούς τύπους που είναι αναγκαίοι για την ύπαρξη και τη λειτουργία του.
εδω μπορεις να δεις περισσοτερα περι αυτου
https://tvxs.gr/news/%CE%B1%CF%80%CF%8C ... F%83%CE%B7
Για το ξεθωριασμα των αξιων υπαρχει πληρης αναλυση στο βιβλιο Η ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΝΤΟΤΗΤΑΣ.Καλυπτει πολλες σελιδες.
https://www.politeianet.gr/books/978960 ... tas-183797ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑27 Ιουν 2022, 19:03
Πράγματι, οι πολίτες όλων των χωρών επιδρούν τα μάλα στη διαμόρφωση των κοινωνικών συστημάτων. Άρα τι έπεται? Οργάνωση των πολιτών
για να αλλάξουν την κοινωνία σύμφωνα με τα θέλω και τα πιστεύω του Καστοριάδη?
Καστοριαδης
" Από την άποψη της πολιτικής πραγματικά νομίζω ότι κάθε προσπάθεια βασικής μεταμόρφωσης της σημερινής κοινωνίας δεν μπορεί να στηρίζεται πουθενά αλλού παρά στις δημιουργικές δυνάμεις του λαού και όλων των ανθρώπων που απαρτίζουν την κοινωνία. Την αθηναϊκή δημοκρατία την παλιά δεν τη δημιούργησε ένας άνθρωπος, τη δημιούργησε ένα ολόκληρο λαϊκό κίνημα, και τις σύγχρονες δημοκρατίες, στο μέτρο που είναι δημοκρατίες, δεν τις δημιούργησε ένας άνθρωπος· στην αμερικάνικη επανάσταση και στην εγγλέζικη και στη γαλλική οι άνθρωποι έδρασαν συλλογικά, δημιούργησαν καινούριες μορφές και έτσι υπάρχουν αυτά τα δημοκρατικά απομεινάρια στη σημερινή κοινωνία. Αν πρόκειται να υπάρξει κάποιο καινούριο ξεκίνημα της κοινωνίας, ασφαλώς αυτό το καινούριο ξεκίνημα θα συμβαδίσει με μια αφύπνιση των ανθρώπων, οι οποίοι θα πάψουν να είναι καταναλωτικά ζώα και θα ξαναγίνουν πολιτικά ζώα, δηλαδή άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τα κοινά, γιατί όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης «είναι ικανοί να άρχουν και να άρχονται»."
"Η επανάσταση δε σημαίνει χείμαρρους αίματος, την κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων κοκ. Η επανάσταση σημαίνει τον ριζικό μετασχηματισμό των θεσμών της κοινωνίας. Με αυτή την έννοια, φυσικά είμαι επαναστάτης. Αλλά για να υπάρξει μια επανάσταση με αυτή την έννοια, προφανείς αλλαγές πρέπει να λάβουν χώρα στην ψυχο-κοινωνική οργάνωση του δυτικού ανθρώπου, στη στάση που έχει για τη ζωή, εν συντομία, στο φαντασιακό του. Η ιδέα ότι ο μόνος σκοπός στη ζωή μας είναι να παράγουμε και να καταναλώνουμε περισσότερο – μια ιδέα που είναι και παράλογη και εξευτελιστική – πρέπει να εγκαταλειφθεί. Το καπιταλιστικό φαντασιακό της ψευτο-ορθολογικής ψευδο-κυριαρχίας, της άνευ ορίων επέκτασης, πρέπει να εγκαταλειφθεί. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να γίνει μόνο από όλους τους άνδρες και τις γυναίκες. Ένα άτομο, ή μια οργάνωση μόνο, μπορούν – στην καλύτερη περίπτωση – να προετοιμάσουν, να ασκήσουν κριτική, να διεγείρουν, να σκιαγραφήσουν πιθανές κατευθύνσει"
https://www.doctv.gr/page.aspx?itemID=SPG16565https://eranistis.net/wordpress/2017/09 ... n-th-lysh/