Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 09 Οκτ 2022, 17:32

taxalata xalasa έγραψε:
09 Οκτ 2022, 17:23
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:59
taxalata xalasa έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:52
Κανονικα, οποιος θελει να λεγεται δημοκρατης θα πρεπει να εχει αδριαντα του Ιουνιου Βρουτου για να προσκυνα και να ελπιζει στην ανασταση του... τόσο απλό...
Bασικα αυτο που εγινε η Ρωμη μετα την εξωση του Ταρκυνιου δεν ηταν ακριβως Δημοκρατια. Ηταν μια ολιγαρχια με Δημοκρατικο μανδυα. Μονο οι Πατρικιοι ειχαν δικαιωμα εκλογης σε δημοσια αξιωματα.

Σιγα σιγα βεβαια οι ιππεις και οι πληβειοι αρχισαν να αποκτουν και αυτοι δικαιωματα και η Ρωμη αρχισε να αποκτα πιο Δημοκρατικο χρωμα σε διαστημα 4 αιωνων.

Εν τουτοις ομως αυτη η πρωιμη Δημοκρατια (ελλιπης και αυτη οπως η Αθηναικη) πέθανε με τον Συλλα και τον Καισαρα.

Ο εμφυλιος που επακολουθησε θεωρητικα αποκατέστησε την Ρωμαικη Δημοκρατια αλλα πλεον ειχε μεταβληθει σε Δικτατορια με Δημοκρατικο μανδυα.

300 χρονια μετα ο Διοκλητιανος ενταφιάζει οτι απέμεινε απο το ονομα της Δημοκρατιας (μονο) επισημα και ανακηρυσσεται Dominus et Deus σε μια Ανατολικου τυπου Δεσποτεια.
Στοιχεία.
1. Ο ιδιος ο Ιουνιος ηταν αnepσιος του Σουπερβου... και πρωτος υπατος της Ρώμης. «Δημοκρατία» μόνο για αριστοκρατικές (πρωην βασιλικες) φάρες.

2. Αργοτερα, όπως λες, το 367 π.Χ. επιτρέπεται να αναλάβει την θέση του υπάτου ένας πλεμπέϊος, αφου οι πλεμπέγιοι έχουν απαιτήσει και κερδίσει άλλα ιερά αξιώματα που προστατεύονται δια ποινής θανάτου.

3. Οπτιματι vs Ποπουλαρι , ήταν και είναι η διαμάχη για την εξουσία.

4. Ο Σούλλας (θωρώ πως έτσι λέγεται και όχι με γιωτακισμό στο υ, όπως κάνουμε εμείς σήμερα) ήταν Optimatus και έγινε Dictator κυνηγώντας ακόμα και τον

5. Ιούλιο που, αν και ήταν «απόγονος» nepos του Ιουλου Ασκάνιου (κατα πως έλεγε ο ίδιος) και θα πρεπε να είναι με τους Optimati (όπως λέει η νεποτική λογική), παραυτά, ήταν Ποπουλάρος και πήρε την κόρη του Μάριου (αρχηγού των Ποπουλάρων)...

Την γλύτωσε από τον Σούλλα μετά από ενδοοικογενειακές πιέσεις του ευρυτερου συμπεθεριού προς τον Σούλλα να συγχωρησει το ατίθασο νιάτο... :003: ξες τώρα πως είναι αμά σ αρχίσει το σόί και το συμπεθεριό στην μουρμουρα και σου κρατάνε μουτρα στο τραπέζι.... :003: υπόκυψε στις πιέσεις ο Σούλλας και είπε ... « fuck it! ας είναι... μην σκοτώστε τον Ιουλιο, αλλα να ξετε ό,τι μέσα στον Ιούλιο υπάρχουν 100 Μάριοι..». :003:
.... έχει πολύ βάθος αυτή η ιστορία...

... συνεχιζεται... (οπως λες και εσυ στα σεντόνια που έχεις απλώσει ολούθε)
Ναι δεν καταλαβαινω που διαφωνουμε?

Θες να πεις κατι διαφορετικο?
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16621
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 09 Οκτ 2022, 18:30

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
09 Οκτ 2022, 14:55
Ε , μελέτησε ιστορία για να βρεις τις αιτίες
ενω εσυ που την μελέτησες, κατεληξες στο συμπερασμα «καφες, τσίπουρο ή κοκα-κολα με ποικιλια κρεατικων σεναν καφενε απαν στα βουνα της ρούμελης» εις υγείαν των κορόϊδων... :003:
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16621
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 09 Οκτ 2022, 19:17

George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 17:32
taxalata xalasa έγραψε:
09 Οκτ 2022, 17:23
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:59


Bασικα αυτο που εγινε η Ρωμη μετα την εξωση του Ταρκυνιου δεν ηταν ακριβως Δημοκρατια. Ηταν μια ολιγαρχια με Δημοκρατικο μανδυα. Μονο οι Πατρικιοι ειχαν δικαιωμα εκλογης σε δημοσια αξιωματα.

Σιγα σιγα βεβαια οι ιππεις και οι πληβειοι αρχισαν να αποκτουν και αυτοι δικαιωματα και η Ρωμη αρχισε να αποκτα πιο Δημοκρατικο χρωμα σε διαστημα 4 αιωνων.

Εν τουτοις ομως αυτη η πρωιμη Δημοκρατια (ελλιπης και αυτη οπως η Αθηναικη) πέθανε με τον Συλλα και τον Καισαρα.

Ο εμφυλιος που επακολουθησε θεωρητικα αποκατέστησε την Ρωμαικη Δημοκρατια αλλα πλεον ειχε μεταβληθει σε Δικτατορια με Δημοκρατικο μανδυα.

300 χρονια μετα ο Διοκλητιανος ενταφιάζει οτι απέμεινε απο το ονομα της Δημοκρατιας (μονο) επισημα και ανακηρυσσεται Dominus et Deus σε μια Ανατολικου τυπου Δεσποτεια.
Στοιχεία.
1. Ο ιδιος ο Ιουνιος ηταν αnepσιος του Σουπερβου... και πρωτος υπατος της Ρώμης. «Δημοκρατία» μόνο για αριστοκρατικές (πρωην βασιλικες) φάρες.

2. Αργοτερα, όπως λες, το 367 π.Χ. επιτρέπεται να αναλάβει την θέση του υπάτου ένας πλεμπέϊος, αφου οι πλεμπέγιοι έχουν απαιτήσει και κερδίσει άλλα ιερά αξιώματα που προστατεύονται δια ποινής θανάτου.

3. Οπτιματι vs Ποπουλαρι , ήταν και είναι η διαμάχη για την εξουσία.

4. Ο Σούλλας (θωρώ πως έτσι λέγεται και όχι με γιωτακισμό στο υ, όπως κάνουμε εμείς σήμερα) ήταν Optimatus και έγινε Dictator κυνηγώντας ακόμα και τον

5. Ιούλιο που, αν και ήταν «απόγονος» nepos του Ιουλου Ασκάνιου (κατα πως έλεγε ο ίδιος) και θα πρεπε να είναι με τους Optimati (όπως λέει η νεποτική λογική), παραυτά, ήταν Ποπουλάρος και πήρε την κόρη του Μάριου (αρχηγού των Ποπουλάρων)...

Την γλύτωσε από τον Σούλλα μετά από ενδοοικογενειακές πιέσεις του ευρυτερου συμπεθεριού προς τον Σούλλα να συγχωρησει το ατίθασο νιάτο... :003: ξες τώρα πως είναι αμά σ αρχίσει το σόί και το συμπεθεριό στην μουρμουρα και σου κρατάνε μουτρα στο τραπέζι.... :003: υπόκυψε στις πιέσεις ο Σούλλας και είπε ... « fuck it! ας είναι... μην σκοτώστε τον Ιουλιο, αλλα να ξετε ό,τι μέσα στον Ιούλιο υπάρχουν 100 Μάριοι..». :003:
.... έχει πολύ βάθος αυτή η ιστορία...

... συνεχιζεται... (οπως λες και εσυ στα σεντόνια που έχεις απλώσει ολούθε)
Ναι δεν καταλαβαινω που διαφωνουμε?

Θες να πεις κατι διαφορετικο?
ακομα δεν διαφωνουμε... για το μετα δεν ξερω ακομα... :lol:

Η δημοκρατια δεν καταλυθηκε από την δικτατορια του Ιουλιου, η οποία επιβληθηκε για να σωθει η ρεπουμπλικα, αλλα από την μετέπειτα τριανδρία που εξόντωσε τους συγκλητικούς και πραιτωρες που εισαν πιστοί στην ρεπούμπλικα, αν και όχι απαραίτητα συνοδοιπόροι του Ιούνιου στην δολοφονία του Ιούλιου.

Οι αυτόκλητοι διάδοχοι του Ιούλιου κατέλυσαν την δημοκρατία / ρεπούμπλικα που είχε κατατροπώσει όλα τα βασίλεια της μεσογείου και τους φοινίκες.

Οι επόμενοι αυτοκρατορικοί αιώνες ήταν στάσιμοι σε σχέση με την εδαφική εξάπλωση που είχε επιτύχει η δημοκρατική ρεπούμπλικα οπτιμάτων και πλεμπαίων.

Η δημοκρατία / ρεπούμπλικα καταλύθηκε από την βασιλεία.

Κύκλους κάνει η ιστορία.
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7077
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 09 Οκτ 2022, 19:24

Εξαρτάται τι εννοείς πως χάθηκε. Αν μιλάμε για την ύπαρξη πόλεων κρατών με δημοκρατικά εκλεγμένες
κυβερνήσεις αυτές δεν χάθηκαν ποτέ, απλώς έπαψαν να υπάρχουν στον ελληνικό χώρο από τα τέλη της
ρωμαικής περιόδου και έπειτα. Στη Δυτική Ευρώπη όμως, η πτώση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας παρότι
έχει θεωρηθεί ως αρνητικό γεγονός οδήγησε στη δημιουργία πολλών ανεξάρτητων πόλεων κρατών με
δημοκρατικές κυβερνήσεις που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία των σύγχρονων κοινοβουλευτικών
κρατών.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7077
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 09 Οκτ 2022, 19:32

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της ρωμαικής περιόδου, οι πόλεις της Ελλάδας και άλλων χωρών διατηρούσαν αυτόνομες διοικήσεις.
Οι Αθηναίοι πολέμησαν τους Γότθους τον 3ο αιώνα μ.χ με δική τους πρωτοβουλία, επειδή το αποφασίσαν αυτό, χωρίς να ζητούν
το ΟΚ του αυτοκράτορα. Γενικά όμως, η αυτονομία των πόλεων κατά τη ρωμαική περίοδο υπόκειντο στην προϋπόθεση αποδοχής
της αυτοκρατορικής εξουσίας και περιορίζονταν σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μόλις κατέρρευσε η Ρωμαική Αυτοκρατορία
στη Δύση, η αυτονομία των πόλεων εκεί μετατράπηκε εκ νέου σε ανεξαρτησία ή έστω σε ένα καθεστώς πιο διευρυμένης αυτονομίας
υπό τους βάρβαρους βασιλείς αυτή τη φορά. Στο Βυζάντιο, έγιναν επιτυχείς προσπάθειες για καταστολή της αυτονομίας των πόλεων
εκ μέρους των αυτοκρατόρων. Τα βαθύτερα αίτια γεγονότων όπως η Στάση του Νίκα ή η σφαγή των Θεσσαλονικέων από το Θεοδόσιο
υποκρύπτουυν αυτή τη προσπάθεια. Ο τελευταίος αυτοκράτορας που σεβάστηκε τις αυτόνομες πόλεις ήταν ο Ιουλιανός, αν δεν απατώμαι.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 09 Οκτ 2022, 19:33

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:24
Εξαρτάται τι εννοείς πως χάθηκε. Αν μιλάμε για την ύπαρξη πόλεων κρατών με δημοκρατικά εκλεγμένες
κυβερνήσεις αυτές δεν χάθηκαν ποτέ, απλώς έπαψαν να υπάρχουν στον ελληνικό χώρο από τα τέλη της
ρωμαικής περιόδου και έπειτα. Στη Δυτική Ευρώπη όμως, η πτώση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας παρότι
έχει θεωρηθεί ως αρνητικό γεγονός οδήγησε στη δημιουργία πολλών ανεξάρτητων πόλεων κρατών με
δημοκρατικές κυβερνήσεις που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία των σύγχρονων κοινοβουλευτικών
κρατών.
Αν αναφέρεσαι στην Ιταλια δεν ηταν δημοκρατιες ακριβως. Τουλαχιστον οχι με τον τροπο που αναφερομαστε σημερα. Η Βενετια π.χ. ηταν crowned republic δλδ μια ολιγαρχια οπου οι πλουσιες οικογένειες ηλεγχαν το κρατος. Οπως και η Φλωρεντια, η Πιζα, η Γαέτα, το Αμαλφι κτλ.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7077
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 09 Οκτ 2022, 19:51

George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:33
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:24
Εξαρτάται τι εννοείς πως χάθηκε. Αν μιλάμε για την ύπαρξη πόλεων κρατών με δημοκρατικά εκλεγμένες
κυβερνήσεις αυτές δεν χάθηκαν ποτέ, απλώς έπαψαν να υπάρχουν στον ελληνικό χώρο από τα τέλη της
ρωμαικής περιόδου και έπειτα. Στη Δυτική Ευρώπη όμως, η πτώση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας παρότι
έχει θεωρηθεί ως αρνητικό γεγονός οδήγησε στη δημιουργία πολλών ανεξάρτητων πόλεων κρατών με
δημοκρατικές κυβερνήσεις που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία των σύγχρονων κοινοβουλευτικών
κρατών.
Αν αναφέρεσαι στην Ιταλια δεν ηταν δημοκρατιες ακριβως. Τουλαχιστον οχι με τον τροπο που αναφερομαστε σημερα. Η Βενετια π.χ. ηταν crowned republic δλδ μια ολιγαρχια οπου οι πλουσιες οικογένειες ηλεγχαν το κρατος. Οπως και η Φλωρεντια, η Πιζα, η Γαέτα, το Αμαλφι κτλ.
Για αυτό ρωτάω να μάθω τι ακριβώς χάθηκε. Γιατί στην τελική και οοι σύγχρονες δημοκρατίες διαφέρουν από την Αθηναϊκή όχι μόνο
ως προς το μέγεθος και το περιεχόμενο της βάσης εκλογέων αλλά και ως προς τον τρόπο που αυτή τελικά εκφράζει(υποθετικά τουλάχιστον)
τη θέλησή της θεσμικά.

Τα πολιτεύματα των μεσαιωνικών πόλεων-κρατών δεν έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, η κοινή συνισταμένη τους όμως
ήταν η ύπαρξη δημοκρατικών διαδικασιών. Μπορεί το δικαίωμα ψήφου να ήταν και σε αυτές τις περιπτώσεις περιορισμένο,
αν κάτσει όμως κάποιος και διαβάσει τα νούμερα των εκλογέων στην Αθήνα και τη Βενετία δε θα δει μεγάλες διαφορές.

Επίσης, στην Αθήνα υπήρχαν πολιτικά σόγια-τζάκια που έβρισκαν τον τρόπο να χώνοναι για πολλά χρόνια στη διακυβέρνηση
της πόλης. Ο Περικλής ήταν μέρος ενός τέτοιου σογιού, ένας Καραμανλής/Μητσοτάκης/Παπανδρέου της Αρχαίας Αθήνας ήταν.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7077
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 09 Οκτ 2022, 19:59

Επίσης μιάς και αναφέρθηκε κάτι πάνω σε αυτό, στην Αρχαία Αθήνα δεν υπήρχαν τα κόμματα όπως τα ξέρουμε σήμερα
με τους προέδρους, τους γραμματείς, τα συνέδρια και τα προγράμματα αλλά υπήρχαν οι κλίκες των προσώπων που
κολλούσαν γύρω από συγκεκριμένα πρόσωπα. Διαβάζω ας πούμε πως οι Πέρσες αποβιβάστηκαν στον Μαραθώνα γιατί
άκουσον άκουσον εκεί εκτιμούσε ο οδηγός τους ο Ιππίας πρώην τύρρανος των Αθηνών πως το σόι του είχε οπαδούς.
Ο Περικλής που προανέφερα κόλλησε δίπλα στον Εφιάλτη(όχι αυτόν των Θερμοπυλών) για να πάρει τα πρώτα πολιτικά του αξιώματα
και οι δυό τους τα έβαλαν με τον Κίμωνα που ήταν ο αρχηγός της άλλης κλίκας. Οι Θεμιστοκλής και Αριστείδης για κάποιο διάστημα
ήταν το αντίστοιχο του Μητσοτάκη και του Τσίπρα για την Αθήνα.

Τέλος, υπάρχει και ένας αστικός μύθος που λέει ότι παραδοσιακά οι πολιτικές κλίκες της αρχαίας Αθήνας χωρίζονταν στις πιο δημοκρατικές-"προοδευτικές και στις πιο ολιγαρχικές-"συντηρητικές" κάτι που αν ισχύει δείχνει και ένα βαθμό ιδεολογικής διαφοροποίησης έστω και σε επίπεδο συνθημάτων ανάμεσα στους Αθηναίους πολιτευτές της αρχαίας εποχής. Ο ίδιος διαχωρισμός δε λέγεται πως ίσχυε και σε άλλες ελληνικές πόλεις με τους "δημοκρατικούς" να είναι κατά κανόνα φιλοαθηναίοι και τους "ολιγαρχικούς" φιλοσπαρτιάτες.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 09 Οκτ 2022, 20:06

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:51
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:33
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:24
Εξαρτάται τι εννοείς πως χάθηκε. Αν μιλάμε για την ύπαρξη πόλεων κρατών με δημοκρατικά εκλεγμένες
κυβερνήσεις αυτές δεν χάθηκαν ποτέ, απλώς έπαψαν να υπάρχουν στον ελληνικό χώρο από τα τέλη της
ρωμαικής περιόδου και έπειτα. Στη Δυτική Ευρώπη όμως, η πτώση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας παρότι
έχει θεωρηθεί ως αρνητικό γεγονός οδήγησε στη δημιουργία πολλών ανεξάρτητων πόλεων κρατών με
δημοκρατικές κυβερνήσεις που αποτέλεσαν τη βάση για τη δημιουργία των σύγχρονων κοινοβουλευτικών
κρατών.
Αν αναφέρεσαι στην Ιταλια δεν ηταν δημοκρατιες ακριβως. Τουλαχιστον οχι με τον τροπο που αναφερομαστε σημερα. Η Βενετια π.χ. ηταν crowned republic δλδ μια ολιγαρχια οπου οι πλουσιες οικογένειες ηλεγχαν το κρατος. Οπως και η Φλωρεντια, η Πιζα, η Γαέτα, το Αμαλφι κτλ.
Για αυτό ρωτάω να μάθω τι ακριβώς χάθηκε. Γιατί στην τελική και οοι σύγχρονες δημοκρατίες διαφέρουν από την Αθηναϊκή όχι μόνο
ως προς το μέγεθος και το περιεχόμενο της βάσης εκλογέων αλλά και ως προς τον τρόπο που αυτή τελικά εκφράζει(υποθετικά τουλάχιστον)
τη θέλησή της θεσμικά.

Τα πολιτεύματα των μεσαιωνικών πόλεων-κρατών δεν έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, η κοινή συνισταμένη τους όμως
ήταν η ύπαρξη δημοκρατικών διαδικασιών. Μπορεί το δικαίωμα ψήφου να ήταν και σε αυτές τις περιπτώσεις περιορισμένο,
αν κάτσει όμως κάποιος και διαβάσει τα νούμερα των εκλογέων στην Αθήνα και τη Βενετία δε θα δει μεγάλες διαφορές.

Επίσης, στην Αθήνα υπήρχαν πολιτικά σόγια-τζάκια που έβρισκαν τον τρόπο να χώνοναι για πολλά χρόνια στη διακυβέρνηση
της πόλης. Ο Περικλής ήταν μέρος ενός τέτοιου σογιού, ένας Καραμανλής/Μητσοτάκης/Παπανδρέου της Αρχαίας Αθήνας ήταν.
Oταν επεσε η Δυτικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια το 476 ενα απο τα πολλα επιτευγματα που χαθηκαν και επρεπε να "ξαναεφευρεθουν" ηταν και καποιες quasi-δημοκρατικες διαδικασιες.

Η Δυτικη Ευρωπη επεσε στους βαρβάρους οι οποιοι το μονο που ηξεραν ηταν η ενος ανδρος αρχη (βασικα ο τελευταιος που θα μεινει ορθιος αφου σφαχτουν ολοι αναμεταξυ τους) και αυτο επεβαλλαν.

Ετσι ολες οι μοναρχιες που αναδυθηκαν απο τις σταχτες της Δυτικης Ρωμαικης Αυτοκρατοριας ξεκινησαν ολες με αυτο το μοτιβο. 1 Βασιλιας ελεω Θεου.

Σιγα σιγα βεβαια αρχισαν να ξαναβρισκουν αυτα που ειχαν χάσει in conjunction παντα με τις δικες τους παραδοσεις. Ετσι βλεπουμε στην Αγγλια να αναδυεται σιγα σιγα το Witenagemot (το συμβουλιο που εξελεγε και συμβουλευε το Βασιλια) το οποιο μετα τον 11ο αιωνα εγινε η Curia Regis και τον 13ο αιωνα μετασχηματιστηκε σε Βουλη των Λορδων παράλληλα με τον αρχικο σχηματισμο της Βουλης των Κοινοτητων.

Αργοτερα στη Γαλλια τη μοναρχια να αποκεντρωνεται και να αποκτα δυναμη το Conseil du Roi και τον 14ο αιωνα να αναδυεται το Parlement και να αποκτα δυναμεις εναντι των ευγενων.

Στη Γερμανια ειχες τους Πριγκιπες-Εκλεκτορες και αργοτερα τη Διαιτα τον 14ο αιωνα

Και πολλα αλλα.


Αντιθετα στην Ανατολη διατηρηθηκαν καποιες quasi-Δημοκρατικες διαδικασιες (περιορισμενες) οπου π.χ. ας πουμε η Συγκλητος ειχε καποιες σημαντικες εξουσιες (οι οποιες ενισχυονταν οταν η δυναμη του θρονου ηταν εξασθενημενη σε καποιες περιοδους) παροτι δεν ηταν ενα εκλεγμενο σωμα. Ηταν ας πουμε μια Βουλη των Λορδων με τροποποιησεις. Και φυσικα διατηρηθηκαν καποιες αυτοδιοικησεις ως ενα βαθμο στην Ανατολη.

Εν τουτοις οι συνθηκες ηταν τετοιες στην Ανατολη που αναγκαστικα επρεπε να να κοψεις την πολυ Δημοκρατια γιατι αλλιως η Αυτοκρατορια θα ειχε πεσει προ πολλου (καθως οπου λαλουν πολλοι κοκοροι αργει να ξημερωσει) κατι το οποιο σημερα ακουγεται αιρετικο αλλα τοτε ηταν μονοδρομος για να επιβιωσει.

Ουσιαστικα η Δυση με την Ανατολη ακολουθησαν παραλληλες πορειες σε αυτο τον τομεα αλλα με αναστροφη φορα ο καθενας τους.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7077
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 09 Οκτ 2022, 20:22

George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:06
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:51
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:33


Αν αναφέρεσαι στην Ιταλια δεν ηταν δημοκρατιες ακριβως. Τουλαχιστον οχι με τον τροπο που αναφερομαστε σημερα. Η Βενετια π.χ. ηταν crowned republic δλδ μια ολιγαρχια οπου οι πλουσιες οικογένειες ηλεγχαν το κρατος. Οπως και η Φλωρεντια, η Πιζα, η Γαέτα, το Αμαλφι κτλ.
Για αυτό ρωτάω να μάθω τι ακριβώς χάθηκε. Γιατί στην τελική και οοι σύγχρονες δημοκρατίες διαφέρουν από την Αθηναϊκή όχι μόνο
ως προς το μέγεθος και το περιεχόμενο της βάσης εκλογέων αλλά και ως προς τον τρόπο που αυτή τελικά εκφράζει(υποθετικά τουλάχιστον)
τη θέλησή της θεσμικά.

Τα πολιτεύματα των μεσαιωνικών πόλεων-κρατών δεν έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, η κοινή συνισταμένη τους όμως
ήταν η ύπαρξη δημοκρατικών διαδικασιών. Μπορεί το δικαίωμα ψήφου να ήταν και σε αυτές τις περιπτώσεις περιορισμένο,
αν κάτσει όμως κάποιος και διαβάσει τα νούμερα των εκλογέων στην Αθήνα και τη Βενετία δε θα δει μεγάλες διαφορές.

Επίσης, στην Αθήνα υπήρχαν πολιτικά σόγια-τζάκια που έβρισκαν τον τρόπο να χώνοναι για πολλά χρόνια στη διακυβέρνηση
της πόλης. Ο Περικλής ήταν μέρος ενός τέτοιου σογιού, ένας Καραμανλής/Μητσοτάκης/Παπανδρέου της Αρχαίας Αθήνας ήταν.
Oταν επεσε η Δυτικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια το 476 ενα απο τα πολλα επιτευγματα που χαθηκαν και επρεπε να "ξαναεφευρεθουν" ηταν και καποιες quasi-δημοκρατικες διαδικασιες.

Η Δυτικη Ευρωπη επεσε στους βαρβάρους οι οποιοι το μονο που ηξεραν ηταν η ενος ανδρος αρχη (βασικα ο τελευταιος που θα μεινει ορθιος αφου σφαχτουν ολοι αναμεταξυ τους) και αυτο επεβαλλαν.

Ετσι ολες οι μοναρχιες που αναδυθηκαν απο τις σταχτες της Δυτικης Ρωμαικης Αυτοκρατοριας ξεκινησαν ολες με αυτο το μοτιβο. 1 Βασιλιας ελεω Θεου.

Σιγα σιγα βεβαια αρχισαν να ξαναβρισκουν αυτα που ειχαν χάσει in conjunction παντα με τις δικες τους παραδοσεις. Ετσι βλεπουμε στην Αγγλια να αναδυεται σιγα σιγα το Witenagemot (το συμβουλιο που εξελεγε και συμβουλευε το Βασιλια) το οποιο μετα τον 11ο αιωνα εγινε η Curia Regis και τον 13ο αιωνα μετασχηματιστηκε σε Βουλη των Λορδων παράλληλα με τον αρχικο σχηματισμο της Βουλης των Κοινοτητων.

Αργοτερα στη Γαλλια τη μοναρχια να αποκεντρωνεται και να αποκτα δυναμη το Conseil du Roi και τον 14ο αιωνα να αναδυεται το Parlement και να αποκτα δυναμεις εναντι των ευγενων.

Στη Γερμανια ειχες τους Πριγκιπες-Εκλεκτορες και αργοτερα τη Διαιτα τον 14ο αιωνα

Και πολλα αλλα.


Αντιθετα στην Ανατολη διατηρηθηκαν καποιες quasi-Δημοκρατικες διαδικασιες (περιορισμενες) οπου π.χ. ας πουμε η Συγκλητος ειχε καποιες σημαντικες εξουσιες (οι οποιες ενισχυονταν οταν η δυναμη του θρονου ηταν εξασθενημενη σε καποιες περιοδους) παροτι δεν ηταν ενα εκλεγμενο σωμα. Ηταν ας πουμε μια Βουλη των Λορδων με τροποποιησεις. Και φυσικα διατηρηθηκαν καποιες αυτοδιοικησεις ως ενα βαθμο στην Ανατολη.

Εν τουτοις οι συνθηκες ηταν τετοιες στην Ανατολη που αναγκαστικα επρεπε να να κοψεις την πολυ Δημοκρατια γιατι αλλιως η Αυτοκρατορια θα ειχε πεσει προ πολλου (καθως οπου λαλουν πολλοι κοκοροι αργει να ξημερωσει) κατι το οποιο σημερα ακουγεται αιρετικο αλλα τοτε ηταν μονοδρομος για να επιβιωσει.

Ουσιαστικα η Δυση με την Ανατολη ακολουθησαν παραλληλες πορειες σε αυτο τον τομεα αλλα με αναστροφη φορα ο καθενας τους.
Δεν το πιάνω το τελευταίο, τουλάχιστον όχι όπως το διαβάζω. Παράλληλες πορείες με ανάστροφη πορεία δε γίνεται να υπάρξουν.
Η παρατήρηση μου προφανώς δεν έχει λεξιλαγνικό χαρακτήρα, όυτε έχει στόχο να μετατοπίσει τη συζήτησή μας στα πεδία της
Γεωμετρίας και της Φυσικής, ιστορικά μιλώντας πάντα η έννοια της παράλληλης πορείας πρέπει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να οδηγεί
τη Δύση και την Ανατολή στο ίδιο σημείο. Πρακτικά, μπορεί να πει κανείς πως η σύγχρονη Ελλάδα μετά από πολλές παλινωδίες ακολούθησε
τα δυτικοευρωπαΙκά πρότυπα στο θέμα του πολιτευμάτος αλλά πριν φτάσουμε εκεί και για να μην μπλέξουμε ας μείνουμε στα χρόνια της
ύστερης ρωμαικής περιόδου.

Κατά τα χρόνια αυτά, το ανατολικό τμήμα της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας επιβίωσε ως κρατική οντότητα και σχετικά
με το θέμα που μιλάμε ακολούθησε μία πορεία που είχε προδιαγραφεί ήδη από την εποχή του Οκταβιανού Αυγούστου, της μεταφοράς εξουσιών
και αρμοδιοτήτων από τα όργανα των πόλεων προς το πρόσωπο του αυτοκράτορα.

Το δυτικό τμήμα της αυτοκρατορίας διαλύθηκε ως γνωστόν και μοιράστηκε στους βάρβαρους οι οποίοι όντως ακολουθούσαν την ενός αντρός
αρχή. Επειδή όμως οι βάρβαροι σφάζονταν μεταξύ τους μέχρι να μείνει ο τελευταίος εξ'αυτών όρθιος έφτιαξαν τελικά βασίλεια τα οποία δεν ήταν
τόσο συμπαγή όσο το ρωμαϊκό. Στις επαρχίες των βασιλείων αυτών αναδείχτηκαν οι τοπάρχες ως τρόπον τινά ανεξάρτητοι ηγεμόνες οι οποίοι είχαν διοριστεί από τους βασιλείς ως τοποτηρητές τους λαμβάνοντας και φαντεζί τίτλους όπως δούκας κλπ. Οι πόλεις που είχαν τείχη, χρήμα και κάποιους θεσμούς αυτοδιοίκησης αναδείχτηκαν και αυτές ως ανεξάρτητοι ή σχεδόν ανεξάρτητοι φορείς εξουσίας.

Όλοι αυτοί συνέχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους και ενίοτε να τα φτιάχνουν. Από κάποια φτιαξίματα μεταξύ όλων αυτών των μεσαιωνικών φορέων εξουσίας προέκυψαν και τα σύγχρονα δυτικοευρωπαϊκά κράτη και κάποιοι θεσμοί τους. Βέβαια, με την πάροδο του χρόνου, αυτοί
οι θεσμοί έχουν εμπλουτιστεί και έχουν εκδημοκρατιστεί σε κάποιο βαθμό αλλά γενικά ας μείνουμε στα ουσιώδη.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16621
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 09 Οκτ 2022, 20:24

Μην ξεχνα κανεις τουντο.

ο Αρβανίτης Μαρίνος το 301 μ.Χ., για να αποφύγει τον Διοκλητιανό πήγε και εγκατέστησε πάνω στα κατσάβραχα και δίπλα στο αρχαίο Αρίμινο, ένα κάστρο το οποίο είναι ανεξάρτητο και δημοκρατικό από τότε και ασταμάτητα μέχρι σήμερα.

η Γαληνοτάτη Δημοκρατία του Αγίου Μαρίνου.

3 Σεπτεμβρίου του έτους 310 και ως και σήμερα το 2022, ακόμα υπάρχει «ανεξάρτητο» αυτό το κράτος.

Μικρό, αλλά υπάρχει... Δεν σταμάτησε ποτέ να υπάρχει.

Ο Τζουζέπε Γκαριμπάλντι αποδέχθηκε την επιθυμία του κράτους του Αγίου Μαρίνου να μη συμπεριληφθεί στο νέο ιταλικό κράτος.

Ο Ναπολέων αρνήθηκε, μάλιστα, να καταλάβει τη χώρα. Ο ίδιος σχολίασε: «Μα γιατί είναι μια πρότυπη Δημοκρατία!»

Η κυβέρνηση του Αγίου Μαρίνου ονόμασε τον Αβραάμ Λίνκολν επίτιμο πολίτη της χώρας. Εκείνος απάντησε γραπτώς, λέγοντας ότι η Δημοκρατία αποδείκνυε πως «το κράτος το οποίο θεμελιώθηκε πάνω σε δημοκρατικές αρχές είναι σε θέση να διοικηθεί έτσι, ώστε να είναι ασφαλές και παντοτινό».

Η χώρα κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ της πρώτης δημοκρατικά εκλεγμένης κομμουνιστικής κυβέρνησης, η οποία διήρκεσε από το 1945 έως το 1957.

Αυτό το τελευταίο είναι σπέσιαλ αφιερωμένο στον κομμουνιστοκυνηγό νηματοθέτη... φάε τα λυσσακά σου Γουντι και Σκίσε τ' άμφια και τα ράσα σου, σαν άλλος Σανχετνρίνος... :003:
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70088
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 09 Οκτ 2022, 20:33

George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:32
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:18
taxalata xalasa έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:06

Αυτη ειναι η απλουστερη ερωτηση με την ακομα απλουστοτερη απαντηση.
Την Δημοκρατια την εφαγε ο Νεποτισμος.
Ο κομματισμός είναι η σύγχρονη εκδοχή του νεποτισμού.

Εκτός αν θεωρείς ότι διέπονται από βαθύτατο δημοκρατικό/αξιοκρατικό αίσθημα, τα κομματικά σόγια.
Απο τη στιγμη που μεσω των Ελληνιστικων Βασιλειων πέρασε η ανατολικη Δεσποτεια προς τα εδω και απο την ωρα που ο Συλλας με τον Καισαρα εδειξαν στον κοσμο πως μπορει να κατακτησει κανεις την απολυτη εξουσια ελεγχοντας τον στρατο ξεχάστε τη Δημοκρατια.

Ποιος θα μοιραστει την εξουσια με αλλους ή με το λαο οταν μπορει να την καταλαβει μονος του?
Μα ο λαός σήμερα δεν είναι κάτι ενιαίο. Γενικώς, η λέξη έχει καταντήσει ένας ευφημισμός που συνεπάγεται σύγκλιση απόψεων και συμφερόντων αλλά όλοι ξέρουμε όλοι ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.

Και εκ των πραγμάτων σημαίνει μοναρχική νοοτροπία. Στη δημοκρατία δεν υπάρχει λαός αλλά πολίτες.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 27236
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 09 Οκτ 2022, 20:37

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:22
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:06
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 19:51


Για αυτό ρωτάω να μάθω τι ακριβώς χάθηκε. Γιατί στην τελική και οοι σύγχρονες δημοκρατίες διαφέρουν από την Αθηναϊκή όχι μόνο
ως προς το μέγεθος και το περιεχόμενο της βάσης εκλογέων αλλά και ως προς τον τρόπο που αυτή τελικά εκφράζει(υποθετικά τουλάχιστον)
τη θέλησή της θεσμικά.

Τα πολιτεύματα των μεσαιωνικών πόλεων-κρατών δεν έμοιαζαν πάντα μεταξύ τους, η κοινή συνισταμένη τους όμως
ήταν η ύπαρξη δημοκρατικών διαδικασιών. Μπορεί το δικαίωμα ψήφου να ήταν και σε αυτές τις περιπτώσεις περιορισμένο,
αν κάτσει όμως κάποιος και διαβάσει τα νούμερα των εκλογέων στην Αθήνα και τη Βενετία δε θα δει μεγάλες διαφορές.

Επίσης, στην Αθήνα υπήρχαν πολιτικά σόγια-τζάκια που έβρισκαν τον τρόπο να χώνοναι για πολλά χρόνια στη διακυβέρνηση
της πόλης. Ο Περικλής ήταν μέρος ενός τέτοιου σογιού, ένας Καραμανλής/Μητσοτάκης/Παπανδρέου της Αρχαίας Αθήνας ήταν.
Oταν επεσε η Δυτικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια το 476 ενα απο τα πολλα επιτευγματα που χαθηκαν και επρεπε να "ξαναεφευρεθουν" ηταν και καποιες quasi-δημοκρατικες διαδικασιες.

Η Δυτικη Ευρωπη επεσε στους βαρβάρους οι οποιοι το μονο που ηξεραν ηταν η ενος ανδρος αρχη (βασικα ο τελευταιος που θα μεινει ορθιος αφου σφαχτουν ολοι αναμεταξυ τους) και αυτο επεβαλλαν.

Ετσι ολες οι μοναρχιες που αναδυθηκαν απο τις σταχτες της Δυτικης Ρωμαικης Αυτοκρατοριας ξεκινησαν ολες με αυτο το μοτιβο. 1 Βασιλιας ελεω Θεου.

Σιγα σιγα βεβαια αρχισαν να ξαναβρισκουν αυτα που ειχαν χάσει in conjunction παντα με τις δικες τους παραδοσεις. Ετσι βλεπουμε στην Αγγλια να αναδυεται σιγα σιγα το Witenagemot (το συμβουλιο που εξελεγε και συμβουλευε το Βασιλια) το οποιο μετα τον 11ο αιωνα εγινε η Curia Regis και τον 13ο αιωνα μετασχηματιστηκε σε Βουλη των Λορδων παράλληλα με τον αρχικο σχηματισμο της Βουλης των Κοινοτητων.

Αργοτερα στη Γαλλια τη μοναρχια να αποκεντρωνεται και να αποκτα δυναμη το Conseil du Roi και τον 14ο αιωνα να αναδυεται το Parlement και να αποκτα δυναμεις εναντι των ευγενων.

Στη Γερμανια ειχες τους Πριγκιπες-Εκλεκτορες και αργοτερα τη Διαιτα τον 14ο αιωνα

Και πολλα αλλα.


Αντιθετα στην Ανατολη διατηρηθηκαν καποιες quasi-Δημοκρατικες διαδικασιες (περιορισμενες) οπου π.χ. ας πουμε η Συγκλητος ειχε καποιες σημαντικες εξουσιες (οι οποιες ενισχυονταν οταν η δυναμη του θρονου ηταν εξασθενημενη σε καποιες περιοδους) παροτι δεν ηταν ενα εκλεγμενο σωμα. Ηταν ας πουμε μια Βουλη των Λορδων με τροποποιησεις. Και φυσικα διατηρηθηκαν καποιες αυτοδιοικησεις ως ενα βαθμο στην Ανατολη.

Εν τουτοις οι συνθηκες ηταν τετοιες στην Ανατολη που αναγκαστικα επρεπε να να κοψεις την πολυ Δημοκρατια γιατι αλλιως η Αυτοκρατορια θα ειχε πεσει προ πολλου (καθως οπου λαλουν πολλοι κοκοροι αργει να ξημερωσει) κατι το οποιο σημερα ακουγεται αιρετικο αλλα τοτε ηταν μονοδρομος για να επιβιωσει.

Ουσιαστικα η Δυση με την Ανατολη ακολουθησαν παραλληλες πορειες σε αυτο τον τομεα αλλα με αναστροφη φορα ο καθενας τους.
Δεν το πιάνω το τελευταίο, τουλάχιστον όχι όπως το διαβάζω. Παράλληλες πορείες με ανάστροφη πορεία δε γίνεται να υπάρξουν.
Θελω να πω πως η Δυση ξεκινησε απο την απολυταρχια που εφεραν οι βαρβαρικες φυλές και σιγα σιγα επανεφευρισκε τις οποιες δημοκρατικες διαδικασιες σε βαθος αιωνων ενω αντιθετα η Ανατολη που κληρονομησε καποιες δημοκρατικες διαδικασιες απο τους προκατοχους της αναγκαστηκε να τις άρει λογω των καταστάσεων σε βαθος αιωνων.
Original προταση:

ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.

Google translate Hebrew to Greek

ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16621
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 09 Οκτ 2022, 20:41

ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:33
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:32
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:18


Ο κομματισμός είναι η σύγχρονη εκδοχή του νεποτισμού.

Εκτός αν θεωρείς ότι διέπονται από βαθύτατο δημοκρατικό/αξιοκρατικό αίσθημα, τα κομματικά σόγια.
Απο τη στιγμη που μεσω των Ελληνιστικων Βασιλειων πέρασε η ανατολικη Δεσποτεια προς τα εδω και απο την ωρα που ο Συλλας με τον Καισαρα εδειξαν στον κοσμο πως μπορει να κατακτησει κανεις την απολυτη εξουσια ελεγχοντας τον στρατο ξεχάστε τη Δημοκρατια.

Ποιος θα μοιραστει την εξουσια με αλλους ή με το λαο οταν μπορει να την καταλαβει μονος του?
Μα ο λαός σήμερα δεν είναι κάτι ενιαίο. Γενικώς, η λέξη έχει καταντήσει ένας ευφημισμός που συνεπάγεται σύγκλιση απόψεων και συμφερόντων αλλά όλοι ξέρουμε όλοι ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.

Και εκ των πραγμάτων σημαίνει μοναρχική νοοτροπία. Στη δημοκρατία δεν υπάρχει λαός αλλά πολίτες.
κοιτα, κανονικά στην δημοκρατια υπαρχουν ποπλίτες, όπως και στη ρεπόπλικα... όχι απλά πολίτες... δεν είναι αρκετό... ελπίζω να το πιάσεις άνευ ετυμολόγησης...

edit, διο,τιάμα στο ξηγήσει ο taxalataxalasa θα ρίξουμ το γέλιο της μπολικής αρκούδας...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70088
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Δημοκρατία και Αθηναϊκή Δημοκρατία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 09 Οκτ 2022, 20:46

taxalata xalasa έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:41
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Οκτ 2022, 20:33
George_V έγραψε:
09 Οκτ 2022, 16:32


Απο τη στιγμη που μεσω των Ελληνιστικων Βασιλειων πέρασε η ανατολικη Δεσποτεια προς τα εδω και απο την ωρα που ο Συλλας με τον Καισαρα εδειξαν στον κοσμο πως μπορει να κατακτησει κανεις την απολυτη εξουσια ελεγχοντας τον στρατο ξεχάστε τη Δημοκρατια.

Ποιος θα μοιραστει την εξουσια με αλλους ή με το λαο οταν μπορει να την καταλαβει μονος του?
Μα ο λαός σήμερα δεν είναι κάτι ενιαίο. Γενικώς, η λέξη έχει καταντήσει ένας ευφημισμός που συνεπάγεται σύγκλιση απόψεων και συμφερόντων αλλά όλοι ξέρουμε όλοι ότι δεν είναι ακριβώς έτσι.

Και εκ των πραγμάτων σημαίνει μοναρχική νοοτροπία. Στη δημοκρατία δεν υπάρχει λαός αλλά πολίτες.
κοιτα, κανονικά στην δημοκρατια υπαρχουν ποπλίτες, όπως και στη ρεπόπλικα... όχι απλά πολίτες... δεν είναι αρκετό... ελπίζω να το πιάσεις άνευ ετυμολόγησης...

edit, διο,τιάμα στο ξηγήσει ο taxalataxalasa θα ρίξουμ το γέλιο της μπολικής αρκούδας...
Το σχόλιο μου αφορούσε στη συχνή χρήση του όρου "λαού".

Αυτό που έγραψες με παραπέμπει σε φέτα.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών