Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 19 Φεβ 2023, 10:41

1. Η Κόρινθος δεν περίμενε τη Νεαίρα, ήταν μπουρδέλο πάντα.
2. Πάλι καλά που ήρθε ο χριστιανισμός και άλλαξε την ηθική.

Άβαταρ μέλους
Naida
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 60843
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 12:12

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naida » 19 Φεβ 2023, 10:42

Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:24
Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:19
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 09:55
στο μεταξύ, πόσο γαμάτα πάρτι πρέπει να έκανε ο τύπος που τα θυμούνταν οι καλεσμένοι 30 χρόνια αργότερα :sal13:
Να γιατί οι αρχαίοι μεγαλουργούσαν :lol:
Μεγαλουργούσαν, αλλά η πατριαρχεία ήταν τότες σκληρή. Βλέπεις ότι ήταν υποχρεωμένη να ζει με δυο, και όταν την υποχρέωσαν να πληρώσει αν θέλει να γλιτώσει, έπρεπε να βάλει ρεφενέ στους πελάτες, τα κατάφερε, και πάλι έπεσε θύμα ενός καθάρματος που την κακομεταχειρίζονταν. Αργοτερα έλεγε στον γκόμενό της στα Μέγαρα ότι δεν μπορεί να γυρίσει στην Αθήνα, γιατί ο Φρυνίωνας(το αχαλίνωτο κάθαρμα) θα τη σκότωνε αν την έβλεπε, και γι'αυτό χρειαζόταν άντρα προστάτη αν ήθελε να γυρίσει πίσω :a040:
Στους αρνητές της πατριαρχίας πες τα.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...

I didn't do it, but If I did, I was drunk.

Que Sera, Sera...

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 19 Φεβ 2023, 10:48

Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:42
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:24
Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:19


Να γιατί οι αρχαίοι μεγαλουργούσαν :lol:
Μεγαλουργούσαν, αλλά η πατριαρχεία ήταν τότες σκληρή. Βλέπεις ότι ήταν υποχρεωμένη να ζει με δυο, και όταν την υποχρέωσαν να πληρώσει αν θέλει να γλιτώσει, έπρεπε να βάλει ρεφενέ στους πελάτες, τα κατάφερε, και πάλι έπεσε θύμα ενός καθάρματος που την κακομεταχειρίζονταν. Αργοτερα έλεγε στον γκόμενό της στα Μέγαρα ότι δεν μπορεί να γυρίσει στην Αθήνα, γιατί ο Φρυνίωνας(το αχαλίνωτο κάθαρμα) θα τη σκότωνε αν την έβλεπε, και γι'αυτό χρειαζόταν άντρα προστάτη αν ήθελε να γυρίσει πίσω :a040:
Στους αρνητές της πατριαρχίας πες τα.
Μην πιστεύεις πούστη λόγια και πουτάνας μοιρολόγια, λέει ο σοφός λαός, ποια πατριαρχία;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος aljawn την 19 Φεβ 2023, 10:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15269
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 19 Φεβ 2023, 10:49

aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:41
1. Η Κόρινθος δεν περίμενε τη Νεαίρα, ήταν μπουρδέλο πάντα.
Φυσικά, γι'αυτό ειπώθηκε στη δίκη ότι όταν υποχρεώθηκε νομικά να φύγει απο την Κόρινθο, και υποχρεώθηκε να φύγει απο την Αθήνα λόγω του μαλάκα, έχασε τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες, γιατί κατέληξε στα Μέγαρα, αλλά οι μεγαρείς ήταν τσιγκούνηδες και επιπλέον η πόλη δεν είχε μεγάλη πελατεία :a040:
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70524
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2023, 10:52

ΓΑΛΗ έγραψε:
02 Δεκ 2022, 09:58
Εικόνα

Πολύ καλό, με πλούσια βιβλιογραφία.

Με αφορμή ένα πραγματικό γεγονός παρουσιάζεται όχι μόνον η θέση της γυναίκας στην Αθήνα του 4ου αιώνα π.Χ. αλλά και όλο το κοινωνικοπολιτικό και νομικό πλαίσιο της πόλης.
ΓΑΛΗ @ Τι διαβάζετε αυτό τον καιρό;

:P
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 19 Φεβ 2023, 10:53

Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:49
aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:41
1. Η Κόρινθος δεν περίμενε τη Νεαίρα, ήταν μπουρδέλο πάντα.
Φυσικά, γι'αυτό ειπώθηκε στη δίκη ότι όταν υποχρεώθηκε νομικά να φύγει απο την Κόρινθο, και υποχρεώθηκε να φύγει απο την Αθήνα λόγω του μαλάκα, έχασε τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες, γιατί κατέληξε στα Μέγαρα, αλλά οι μεγαρείς ήταν τσιγκούνηδες και επιπλέον η πόλη δεν είχε μεγάλη πελατεία :a040:
Βασικά η Κόρινθος ήταν η Ταϊλάνδη της ανατολικής Μεσογείου. Δεν ήταν μόνο λιμάνι και κέντρο εμπορίου, οι ίδιες οι κορίνθιες εκπορεύονταν "τελετουργικά".

Άβαταρ μέλους
Naida
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 60843
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 12:12

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naida » 19 Φεβ 2023, 10:53

aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:48
Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:42
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:24


Μεγαλουργούσαν, αλλά η πατριαρχεία ήταν τότες σκληρή. Βλέπεις ότι ήταν υποχρεωμένη να ζει με δυο, και όταν την υποχρέωσαν να πληρώσει αν θέλει να γλιτώσει, έπρεπε να βάλει ρεφενέ στους πελάτες, τα κατάφερε, και πάλι έπεσε θύμα ενός καθάρματος που την κακομεταχειρίζονταν. Αργοτερα έλεγε στον γκόμενό της στα Μέγαρα ότι δεν μπορεί να γυρίσει στην Αθήνα, γιατί ο Φρυνίωνας(το αχαλίνωτο κάθαρμα) θα τη σκότωνε αν την έβλεπε, και γι'αυτό χρειαζόταν άντρα προστάτη αν ήθελε να γυρίσει πίσω :a040:
Στους αρνητές της πατριαρχίας πες τα.
Μην πιστεύεις πούστη λόγια και πουτάνας μοιρολόγια, λέει ο σοφός λαός, ποια πατριαρχεία;
Για σοφός λαός,πολύ τριμπούρδελο τα έχουμε κάνει.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...

I didn't do it, but If I did, I was drunk.

Que Sera, Sera...

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15269
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 19 Φεβ 2023, 11:05

Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:42
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:24
Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:19


Να γιατί οι αρχαίοι μεγαλουργούσαν :lol:
Μεγαλουργούσαν, αλλά η πατριαρχεία ήταν τότες σκληρή. Βλέπεις ότι ήταν υποχρεωμένη να ζει με δυο, και όταν την υποχρέωσαν να πληρώσει αν θέλει να γλιτώσει, έπρεπε να βάλει ρεφενέ στους πελάτες, τα κατάφερε, και πάλι έπεσε θύμα ενός καθάρματος που την κακομεταχειρίζονταν. Αργοτερα έλεγε στον γκόμενό της στα Μέγαρα ότι δεν μπορεί να γυρίσει στην Αθήνα, γιατί ο Φρυνίωνας(το αχαλίνωτο κάθαρμα) θα τη σκότωνε αν την έβλεπε, και γι'αυτό χρειαζόταν άντρα προστάτη αν ήθελε να γυρίσει πίσω :a040:
Στους αρνητές της πατριαρχίας πες τα.
για να τα λέμε όλα, και οι γυναίκες τη ιστορίας δεν είναι και αγίες: η τσατσά ανέτρεφε μωρά για να τα εκμεταλλευτεί αργότερα οικονομικά μέσω πορνείας, η δε Νεαίρα, εκτός απο πουτάνα, ήταν και ελαφροχέρα και απατεώνισσα: με τον Στέφανο είχαν στήσει αργότερα κομπίνα για να παγιδεύουν πλούσιους αθηναίους και να τους εκβιάζουν για χρήματα: τους προσέφερε σεκς και μετά εμφανιζόταν ο Στέφανος ως "νομιμος σύζυγος" και τους έλεγε ότι πήγες με τη γυναίκα μου, ή πέσε τα λεφτά ή σε τρέχω στα δικαστήρια(βασικά, νομικά αν είχαν πάει με τη γυναίκα του είχε νόμιμο δικαίωμα να τους σκοτώσει επι τόπου), αλλά θα μου πεις, έκαναν ότι ήταν απαραίτητο για να επιβιώσουν μέσα στην πατριαρχεία :102:
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Naida
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 60843
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 12:12

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Naida » 19 Φεβ 2023, 11:13

Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 11:05
Naida έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:42
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:24


Μεγαλουργούσαν, αλλά η πατριαρχεία ήταν τότες σκληρή. Βλέπεις ότι ήταν υποχρεωμένη να ζει με δυο, και όταν την υποχρέωσαν να πληρώσει αν θέλει να γλιτώσει, έπρεπε να βάλει ρεφενέ στους πελάτες, τα κατάφερε, και πάλι έπεσε θύμα ενός καθάρματος που την κακομεταχειρίζονταν. Αργοτερα έλεγε στον γκόμενό της στα Μέγαρα ότι δεν μπορεί να γυρίσει στην Αθήνα, γιατί ο Φρυνίωνας(το αχαλίνωτο κάθαρμα) θα τη σκότωνε αν την έβλεπε, και γι'αυτό χρειαζόταν άντρα προστάτη αν ήθελε να γυρίσει πίσω :a040:
Στους αρνητές της πατριαρχίας πες τα.
για να τα λέμε όλα, και οι γυναίκες τη ιστορίας δεν είναι και αγίες: η τσατσά ανέτρεφε μωρά για να τα εκμεταλλευτεί αργότερα οικονομικά μέσω πορνείας, η δε Νεαίρα, εκτός απο πουτάνα, ήταν και ελαφροχέρα και απατεώνισσα: με τον Στέφανο είχαν στήσει αργότερα κομπίνα για να παγιδεύουν πλούσιους αθηναίους και να τους εκβιάζουν για χρήματα: τους προσέφερε σεκς και μετά εμφανιζόταν ο Στέφανος ως "νομιμος σύζυγος" και τους έλεγε ότι πήγες με τη γυναίκα μου, ή πέσε τα λεφτά ή σε τρέχω στα δικαστήρια(βασικά, νομικά αν είχαν πάει με τη γυναίκα του είχε νόμιμο δικαίωμα να τους σκοτώσει επι τόπου), αλλά θα μου πεις, έκαναν ότι ήταν απαραίτητο για να επιβιώσουν μέσα στην πατριαρχεία :102:
Κανείς δεν είπε ότι οι γυναίκες είναι άγιες. Ελεύθερες δεν ήταν. Και όχι μόνο δεν ήταν ελεύθερες, τις είχαν για ζώα, για αντικείμενα. Οπότε μην περιμένεις καλες συμπεριφορές. Ότι τις έμαθαν, έπρατταν.
Η απάντηση σε όλα είναι νιάου...

I didn't do it, but If I did, I was drunk.

Que Sera, Sera...

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15269
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 19 Φεβ 2023, 11:18

ισχύει
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70524
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2023, 11:18

aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:53
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:49
aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:41
1. Η Κόρινθος δεν περίμενε τη Νεαίρα, ήταν μπουρδέλο πάντα.
Φυσικά, γι'αυτό ειπώθηκε στη δίκη ότι όταν υποχρεώθηκε νομικά να φύγει απο την Κόρινθο, και υποχρεώθηκε να φύγει απο την Αθήνα λόγω του μαλάκα, έχασε τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες, γιατί κατέληξε στα Μέγαρα, αλλά οι μεγαρείς ήταν τσιγκούνηδες και επιπλέον η πόλη δεν είχε μεγάλη πελατεία :a040:
Βασικά η Κόρινθος ήταν η Ταϊλάνδη της ανατολικής Μεσογείου. Δεν ήταν μόνο λιμάνι και κέντρο εμπορίου, οι ίδιες οι κορίνθιες εκπορεύονταν "τελετουργικά".
Το ενδιαφέρον του βιβλίου δεν αφορά τόσο στον ερωτικό τουρισμό αλλά στο τι έπαιζε στα δικαστήρια της Αθήνας και όχι μόνον.

Κατά τα άλλα, σε περιπτώσεις μοιχείας, ο εραστής ήταν στη διάθεση του απατημένου συζύγου.
Εικόνα
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15269
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 19 Φεβ 2023, 11:25

ΓΑΛΗ έγραψε:
19 Φεβ 2023, 11:18
SpoilerShow
aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:53
Σενέκας έγραψε:
19 Φεβ 2023, 10:49


Φυσικά, γι'αυτό ειπώθηκε στη δίκη ότι όταν υποχρεώθηκε νομικά να φύγει απο την Κόρινθο, και υποχρεώθηκε να φύγει απο την Αθήνα λόγω του μαλάκα, έχασε τεράστιες οικονομικές ευκαιρίες, γιατί κατέληξε στα Μέγαρα, αλλά οι μεγαρείς ήταν τσιγκούνηδες και επιπλέον η πόλη δεν είχε μεγάλη πελατεία :a040:
Βασικά η Κόρινθος ήταν η Ταϊλάνδη της ανατολικής Μεσογείου. Δεν ήταν μόνο λιμάνι και κέντρο εμπορίου, οι ίδιες οι κορίνθιες εκπορεύονταν "τελετουργικά".
Το ενδιαφέρον του βιβλίου δεν αφορά τόσο στον ερωτικό τουρισμό αλλά στο τι έπαιζε στα δικαστήρια της Αθήνας και όχι μόνον.

Κατά τα άλλα, σε περιπτώσεις μοιχείας, ο εραστής ήταν στη διάθεση του απατημένου συζύγου.
Εικόνα
αυτό φαίνεται καλύτερα στο υπερ ερατοσθένους φόνου, όπου οι συγγενείς του δολοφονηθέντα τον πήγαν δικαστικά για φόνο, και τους απάντησε ότι τον εκτέλεσε νόμιμα, παρουσία μαρτύρων, γιατί τον έπιασε στα πράσα με τη γυναίκα του
Anonymous @ Υπερ του Ερατοσθένους φόνου


[6] Εγώ, που λέτε, Αθηναίοι, αφού πήρα την απόφαση να παντρευτώ και τελικά παντρεύτηκα, τον πρώτο καιρό τηρούσα τέτοια στάση απέναντι στη γυναίκα μου, ώστε μήτε να την δυσαρεστώ μήτε όμως και να παραείναι ελεύθερη να κάνει ό,τι θέλει· την παρακολουθούσα, όσο ήταν δυνατό, και επαγρυπνούσα, όπως ήταν φυσικό. Από τότε όμως που γεννήθηκε το παιδί, της είχα πλέον εμπιστοσύνη και της παρέδωσα ό,τι είχα και δεν είχα, επειδή πίστευα ότι το παιδί αποτελεί τον πιο ισχυρό δεσμό. [7] Τον πρώτο καιρό λοιπόν, Αθηναίοι, ήταν όντως η καλύτερη απ᾽ όλες· νοικοκυρά φοβερή και μετρημένη στα έξοδα, διαχειριζόταν τα πάντα με μέτρο. Όταν όμως είχα την ατυχία να χάσω τη μητέρα μου -ο θάνατός της στάθηκε η αιτία για όλα τα δεινά που με βρήκαν.1 Συγκεκριμένα στην κηδεία της συνόδεψε και η γυναίκα μου την νεκρή· [8] εκεί την είδε ο άνθρωπος αυτός και με τον καιρό την παρέσυρε.2 Παρακολουθούσε δηλ. έκτοτε την υπηρέτρια που πηγαίνει στην αγορά, έκανε μέσω αυτής προτάσεις στη γυναίκα μου και τελικά την κατέστρεψε.3

[9] Κατ᾽ αρχήν, συμπολίτες, -είμαι, βλέπετε, υποχρεωμένος να σας διηγηθώ και αυτά- έχω ένα σπιτάκι δίπατο, πάνω και κάτω όμοιο ως προς τον γυναικωνίτη4 και τον ανδρωνίτη. Όταν αποχτήσαμε το παιδί, η μητέρα του το θήλαζε· για να μην κινδυνεύει λοιπόν κατεβαίνοντας τη σκάλα, όποτε χρειαζόταν να το πλύνει, έμενα εγώ πάνω και οι γυναίκες5 κάτω. [10] Και είχαμε ήδη συνηθίσει τόσο, ώστε πολλές φορές η γυναίκα μου έφευγε και πήγαινε να κοιμηθεί κάτω με το παιδί, για να του δίνει το στήθος και να μην κλαίει. Αυτά γίνονταν όπως σας τα λέω πολύν καιρό· και εγώ ποτέ δεν έβαλα κακό με τον νου μου, αλλά με έδερνε τέτοια αφέλεια, ώστε νόμιζα πως η γυναίκα μου ήταν υπόδειγμα ηθικής στην πόλη.

[11] Ο καιρός περνούσε, συμπολίτες, ώσπου κάποτε γύρισα από τα χτήματα χωρίς να με περιμένουν. Μετά το δείπνο το παιδί έκλαιγε και είχε γκρίνια -το ενοχλούσε επίτηδες η υπηρέτρια, για να αντιδρά όπως αντιδρούσε· ο λόγος ήταν ότι βρισκόταν μέσα το συγκεκριμένο πρόσωπο· αργότερα έμαθα τα πάντα. [12] Εγώ τότε έλεγα στη γυναίκα μου να κατεβεί κάτω και να δώσει το στήθος στο παιδί, για να σταματήσει να κλαίει. Εκείνη στην αρχή δεν ήθελε -περιχαρής, υποτίθεται, που μ᾽ έβλεπε στο σπίτι έπειτα από τόσον καιρό. Όταν όμως εγώ άρχισα να εκνευρίζομαι και επέμενα να πάει, «για να ερωτοτροπείς», είπε, «του λόγου σου εδώ με τη μικρή·6 και την άλλη φορά, όταν είχες μεθύσει, της επιτέθηκες». [13] Εγώ τότε γελούσα· εκείνη σηκώνεται, κλείνει βγαίνοντας την πόρτα -αστειευόμενη δήθεν- και κατεβάζει τον μοχλό.7 Εγώ, χωρίς να με προβληματίσει κάτι απ᾽ αυτά και χωρίς να βάλω κακό με τον νου μου, κοιμήθηκα με ευχαρίστηση -είχα έρθει, είπα, από τα χτήματα. [14] Την ώρα που έπαιρνε να ξημερώσει, ήρθε εκείνη και άνοιξε την πόρτα. Όταν τη ρώτησα γιατί χτυπούσαν νυχτιάτικα οι πόρτες,8 έλεγε ότι έσβησε το λυχνάρι του παιδιού και έπειτα έστειλε και πήρε φωτιά από τους γείτονες. Εγώ δεν μίλησα και πίστευα ότι έτσι είχαν τα πράγματα. Μου φάνηκε όμως, συμπολίτες, ότι είχε βάλει ψιμύθιο9 στο πρόσωπο της, ενώ ο αδελφός της δεν είχε καλά καλά τριάντα10 ημέρες πεθαμένος. Ωστόσο, ακόμα και τότε, χωρίς να πω τίποτα για το θέμα, βγήκα έξω και έφυγα αμίλητος.

[15] Πέρασε από τότε καιρός, συμπολίτες, και εγώ είχα βαθιά μεσάνυχτα για το κακό που με είχε βρει, ώσπου έρχεται και με συναντάει μια γριά υπηρέτρια·11 όπως έμαθα εκ των υστέρων, την είχε στείλει κρυφά κάποια παντρεμένη με την οποία εκείνος διατηρούσε σχέσεις· η γυναίκα αυτή πίστευε ότι την παραμελούσε, επειδή δεν πήγαινε πλέον μαζί της όπως πρώτα, και έπνεε μένεα εναντίον του· έτσι, τον παρακολούθησε, έως ότου ανακάλυψε ποιος ήταν ο λόγος. [16] Αφού ήρθε λοιπόν και με συνάντησε η γερόντισσα, που παραφύλαγε κοντά στο σπίτι μου, «Ευφίλητε», είπε, «μη φανταστείς πως ήρθα να σε συναντήσω, επειδή μου αρέσει να αναμειγνύομαι στις υποθέσεις άλλων· ήρθα γιατί ο άντρας που ατιμάζει τη γυναίκα σου και εσένα συμβαίνει να είναι εχθρός μας. Εάν λοιπόν πιάσεις την υπηρέτρια που πάει στην αγορά και σας υπηρετεί και την ανακρίνεις υποβάλλοντάς την σε βασανιστήρια, θα μάθεις τα πάντα. Ο δράστης», είπε, «είναι ο Ερατοσθένης12από τον δήμο της Όης·13 και δεν έχει παρασύρει μόνο τη δική σου γυναίκα, παρέσυρε και άλλες πολλές· το έχει βλέπεις επάγγελμα». [17] Αφού είπε αυτά, συμπολίτες, εκείνη απομακρύνθηκε, ενώ εγώ αμέσως συγκλονίστηκα. Ένα ένα περνούσαν τα πάντα από τη σκέψη μου και ήμουν εξαιρετικά καχύποπτος· από τη μια συνδύαζα το γεγονός ότι με κλείδωσε στον κοιτώνα, από την άλλη θυμόμουν ότι εκείνη τη νύχτα χτυπούσε η πόρτα του σπιτιού και της αυλής, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει, και ότι μου φάνηκε πως η γυναίκα μου είχε βάλει ψιμύθιο. Όλα αυτά περνούσαν ένα ένα από τη σκέψη μου και ήμουν εξαιρετικά καχύποπτος. [18] Πήγα έπειτα στο σπίτι μου και ζήτησα από την υπηρέτρια να με ακολουθήσει στην αγορά· αντ᾽ αυτού την οδήγησα στο σπίτι κάποιου γνωστού μου και άρχισα να της λέω ότι εγώ τα είχα μάθει όλα όσα συνέβαιναν στο σπίτι μου· «εσύ λοιπόν», είπα, «έχεις να διαλέξεις ένα από τα δύο: ή να σε μαστιγώσω και έπειτα να σε κατεβάσω στον μύλο14 και να μην έχει τελειωμό το μαρτύριό σου αυτό, ή να πεις όλη την αλήθεια και όχι μόνο να μην πάθεις τίποτα απολύτως, αλλάκαι να σε συγχωρήσω από πάνω για ό,τι έχεις κάνει ως τώρα. Μην πεις ψέματα, λέγε όλη την αλήθεια». [19] Εκείνη στην αρχή αρνιόταν· ας της έκανα, λέει, ό,τι ήθελα -δεν είχε, υποτίθεται, ιδέα. Όταν όμως εγώ της ανέφερα το όνομα Ερατοσθένης και είπα ότι αυτός επισκεπτόταν τη γυναίκα μου, τα έχασε, επειδή νόμισε ότι εγώ γνώριζα λεπτομερώς τα πάντα. Τότε πλέον, αφού έπεσε στα γόνατά μου και έλαβε από εμένα τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να πάθει απολύτως τίποτα, ομολόγησε αρχικά πώς την πλησίασε μετά την κηδεία, [20] έπειτα πώς η ίδια με τα πολλά μετέφερε το μήνυμα και πώς η γυναίκα μου με τον καιρό ενέδωσε και με ποιους και ποιους τρόπους δεχόταν τις επισκέψεις και ότι στη γιορτή των Θεσμοφορίων,15 ενώ εγώ απουσίαζα στα χτήματα, η γυναίκα μου σηκώθηκε και πήγε στο ιερό με την μητέρα εκείνου. Τελικά διηγήθηκε λεπτομερώς και ό,τι άλλο είχε συμβεί. [21] Αφού εκείνη είχε ομολογήσει τα πάντα, της λέω εγώ: «πρόσεξε τώρα να μην τα μάθει άνθρωπος· ειδάλλως, δεν ισχύει καμία από τις διαβεβαιώσεις μου. Απαιτώ μάλιστα να μου τα παρουσιάσεις επ᾽ αυτοφώρω· γιατί εμένα ποσώς με ενδιαφέρουν τα λόγια· θέλω γεγονότα αποδεδειγμένα, αν όντως έτσι έχουν τα πράγματα». Με διαβεβαίωσε ότι θα κάνει ό,τι της ζήτησα.

[22] Πέρασαν από τότε τέσσερις ή πέντε ημέρες,16 ¬¬¬ όπως θα σας αποδείξω εγώ με στοιχεία αδιάσειστα. Προηγουμένως όμως θέλω να σας διηγηθώ τι έγινε την τελευταία ημέρα. Υπάρχει κάποιος Σώστρατος17 που είναι επιστήθιος φίλος μου· τον συνάντησα την ώρα που γύριζε από τα χτήματα, όταν ο ήλιος είχε ήδη δύσει. Επειδή γνώριζα εγώ ότι τόσο αργά18 που είχε έρθει δεν θα έβρισκε τίποτα για φαγητό στο σπίτι του, του πρότεινα να δειπνήσουμε μαζί. Πήγαμε λοιπόν στο σπίτι μου, ανεβήκαμε πάνω και καθίσαμε και τρώγαμε. [23] Αφού έφαγε με την ευχαρίστησή του, εκείνος σηκώθηκε κι έφυγε, και εγώ έπεσα και κοιμήθηκα. Κάποια στιγμή, συμπολίτες, έρχεται ο Ερατοσθένης και μπαίνει μέσα· με ξυπνάει γρήγορα γρήγορα η υπηρέτρια και με ειδοποιεί ότι βρίσκεται μέσα. Της είπα να αναλάβει την πόρτα, κατεβαίνω αθόρυβα, βγαίνω έξω και πάω στους τάδε και τους τάδε· κάποιους δεν τους βρήκα στο σπίτι τους, και κάποιους άλλους ούτε καν στην πόλη· [24] υπό τις περιστάσεις αυτές πήρα μαζί μου όσο πιο πολλούς μπορούσα και προχώρησα. Και αφού προμηθευτήκαμε δαδιά από το πλησιέστερο καπηλείο,19 μπαίνουμε μέσα -την πόρτα την είχε ανοίξει η υπηρέτρια που ήταν δασκαλεμένη. Σπρώξαμε την πόρτα του κοιτώνα και εμείς που μπήκαμε πρώτοι τον είδαμε ακόμη ξαπλωμένο με τη γυναίκα, ενώ εκείνοι που ακολούθησαν τον είδαν όρθιο επάνω στο κρεβάτι, γυμνό.20 [25] Εγώ τότε, συμπολίτες, τον χτύπησα, τον ρίχνω κάτω και, αφού του γύρισα τα χέρια και του τα έδεσα πισθάγκωνα, τον ρωτούσα γιατί μπαίνει μέσα στο σπίτι μου και το ατιμάζει. Εκείνος παραδέχθηκε φυσικά την ενοχή του, και απλώς με εκλιπαρούσε και με ικέτευε να δεχθώ χρήματα και να μην τον σκοτώσω. [26] Εγώ τότε του είπα: «δεν θα σε σκοτώσω εγώ, θα σε σκοτώσει ο νόμος της πόλης, που εσύ τον αγνόησες και τον έθεσες σε κατώτερη μοίρα από την ικανοποίηση των ορέξεών σου, αφού προτίμησες, αντί να είσαι νομοταγής και φιλήσυχος, να διαπράξεις ένα τέτοιο έγκλημα εις βάρος της γυναίκας μου και των παιδιών μου».

[27] Έτσι, συμπολίτες, εκείνος είχε την αντιμετώπιση που επιφυλάσσουν οι νόμοι σ᾽ αυτούς που κάνουν τέτοιες πράξεις· ούτε τον έσυρε κανείς διά της βίας από τον δρόμο μέσα στο σπίτι, ούτε κατέφυγε στην εστία, όπως ισχυρίζονται οι αντίδικοι. Άλλωστε, πώς θα μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο, τη στιγμή που αυτός, μόλις χτυπήθηκε στον κοιτώνα, σωριάστηκε επί τόπου, του γύρισα τα χέρια και τον έδεσα πισθάγκωνα και μέσα υπήρχαν τόσοι άνθρωποι, από τους οποίους δεν θα μπορούσε να ξεφύγει, καθώς μάλιστα δεν είχε ούτε σίδερο ούτε ξύλο ούτε οτιδήποτε άλλο για να τους αντιμετωπίσει
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70524
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2023, 11:34

Και το συμπέρασμα που προκύπτει ποιο είναι;

Ότι την πλήρωναν μόνον οι γυναίκες και οι άντρες την έβγαζαν αβρόχοις ποσί;

Η ίδια διαχρονική ιστορία παίζει πάντα, με μικρές παραλλαγές.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 19 Φεβ 2023, 12:01

Φαρμακομούνα δηλαδή η γυναίκα του Ευφίλητου.

Εντάξει, μόνο μετά την ταυτοποίηση της πατρότητας με DNA, έπαψε η μοιχεία να είναι σημαντικό θέμα.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70524
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Κατά Νεαίρας aka η ιστορία μιας πόρνης, σεκς, απάτες και πατριαρχία στην αρχαία Αθήνα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2023, 12:17

aljawn έγραψε:
19 Φεβ 2023, 12:01
Φαρμακομούνα δηλαδή η γυναίκα του Ευφίλητου.

Εντάξει, μόνο μετά την ταυτοποίηση της πατρότητας με DNA, έπαψε η μοιχεία να είναι σημαντικό θέμα.
Στο νομικό πλαίσιο, ναι. Στο κοινωνικό, όχι. Το πόσο θα σαλτάρει ο καθένας από τη συζυγική ή συντροφική απιστία και οι αντιδράσεις που θα έχει, δεν καθορίζονται από τον νόμο. Αυτή είναι η μόνη διαφορά του χθες με το σήμερα.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών