Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25917
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 20 Ιουν 2023, 11:42

Beria έγραψε:
20 Ιουν 2023, 11:38
Αγις έγραψε:
20 Ιουν 2023, 11:35
Beria έγραψε:
20 Ιουν 2023, 11:17
Για σκέψου ότι η ελλαδική μουσική φτιάχτηκε πέριξ ενός οργάνου που ονομάζεται Μποζούκ Σαζ, χτίστηκε πάνω σε μακάμ της Ανατολής, στην τραγουδιστική παράδοση των Ασίκηδων, αλλά είναι εντελώς μοναδική στην πρωτοτυπία της

Καλά λέει ο Οττο ότι έχει πολλά κοινά με το Χιπχοπ
σιγουρα - γιατι δεν ειχαμε τροπους κ ηχους απο χιλιετιες ουτε τριχορδα κ πανδουριδες ουτε τραγουδια (το χειρογραφο της Βιεννης δεν υπαρχει )
περιμεναμε τους αραβες με τα μακαμια κ τα σαζια :003:
Τι κάν'ς Γιάνν'
Κκουκιά σπέρνω


Άλλο είπα, αυτό που είχες έτοιμο απάντησες
ε πες το αλλο :003:
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 20 Ιουν 2023, 16:25

Αγις έγραψε:
20 Ιουν 2023, 11:04


Του Χαλικια δεν ηταν τραγουδι - ηταν μουσικο θεμα
Ηταν παλαιοελλαδιτης - κ το μπουζουκι του κατασκευης Γκρετση με καταγωγη απο το Αργος καμια σχεση με Μικρασια


Παλαιοελλαδιτης ηταν, Πειραιωτης δεν ηταν.

Οποτε το ολα τα οφειλουμε στον Πειραια δεν ισχυει.

Βολος, Θεσσαλονικη, Κωνσταντινουπολη, Σμυρνη, ομογενεια της Αμερικης (με πολλους Πελοποννησιους) ηταν εξισου στο κολπο του ρεμπετικου.

.

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 20 Ιουν 2023, 16:47

Δυο λογια και για το ρεμπετικο στο Βολο και στο Πηλιο (!), εκει καποιοι ηταν δεξιοτεχνες του μπουζουκιου απο το 19ο αιωνα.

http://local.e-history.gr/pages/viewpag ... d=18318319

.

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25917
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 20 Ιουν 2023, 19:21

μην ξεχασεις την σαλλλονικη - δωστους το κατι τις τους να μην κλαινε
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 20 Ιουν 2023, 19:31

Μπα μονο οι Πειραιωτες κλαιτε μη χασετε την ταχα μου αποκλειστικοτητα.

.

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25917
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 20 Ιουν 2023, 19:34

Αρίστος έγραψε:
20 Ιουν 2023, 16:25
Αγις έγραψε:
20 Ιουν 2023, 11:04


Του Χαλικια δεν ηταν τραγουδι - ηταν μουσικο θεμα
Ηταν παλαιοελλαδιτης - κ το μπουζουκι του κατασκευης Γκρετση με καταγωγη απο το Αργος καμια σχεση με Μικρασια


Παλαιοελλαδιτης ηταν, Πειραιωτης δεν ηταν.

Οποτε το ολα τα οφειλουμε στον Πειραια δεν ισχυει.

Βολος, Θεσσαλονικη, Κωνσταντινουπολη, Σμυρνη, ομογενεια της Αμερικης (με πολλους Πελοποννησιους) ηταν εξισου στο κολπο του ρεμπετικου.

.
αυτο το διαβασες κατι σελιδες πισω ;

''Ρεμπετικο κ μπουζουκι ισον Πειραιας κ παλαια Ελλαδα''

συνεχισε τη γυρα τωρα μοιραζοντας ρεμπετοσυνη :003:
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 20 Ιουν 2023, 19:38

Παλαια Ελλαδα ειναι Σμυρνη και Κωνσταντινουπολη που επισης εβαλα;

.

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25917
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 20 Ιουν 2023, 19:43

Αρίστος έγραψε:
20 Ιουν 2023, 19:38
Παλαια Ελλαδα ειναι Σμυρνη και Κωνσταντινουπολη που επισης εβαλα;

.
εισαι στοκος ;

ρητορικη ερωτηση
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 20 Ιουν 2023, 20:54

5 περιοχες εβαλα, οι 2 ειναι μικρασιατικες πολεις, οι 2 ελλαδιτικες και μια χωρα οι ΗΠΑ.

Δεν χρειαζεται να παω σε σελιδες πισω, ολοι ξερουν οτι σε αυτες ολες ανθησε το ρεμπετικο.

.

Άβαταρ μέλους
Αγις
Δημοσιεύσεις: 25917
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αγις » 20 Ιουν 2023, 21:28

Αρίστος έγραψε:
20 Ιουν 2023, 20:54
5 περιοχες εβαλα, οι 2 ειναι μικρασιατικες πολεις, οι 2 ελλαδιτικες και μια χωρα οι ΗΠΑ.

Δεν χρειαζεται να παω σε σελιδες πισω, ολοι ξερουν οτι σε αυτες ολες ανθησε το ρεμπετικο.

.
συγκεντρωσουυυυυυυυ

''οι εποχες που εδιναν γενικα σε πολλες περιπτωσεις το κατι τις στους Μικρασιατες κ στους Σαλλλονικιους για προφανεις λογους τελειωσαν - το επιχειρησες κ ειδες τα αποτελεσματα
Ρεμπετικο κ μπουζουκι ισον Πειραιας κ παλαια Ελλαδα''

Αγις @ Ρεμπέτικο και Σμύρνη
ΖΗΝΗΔΕΩΣ

Άβαταρ μέλους
Αρίστος
Δημοσιεύσεις: 39818
Εγγραφή: 13 Ιαν 2019, 16:44

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αρίστος » 21 Ιουν 2023, 04:23

Ο καθενας λοιπον ας μεινει με τις αποψεις του.

.

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8174
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 22 Ιουν 2023, 19:49

Αγις έγραψε:
19 Ιουν 2023, 17:12
Αρίστος έγραψε:
19 Ιουν 2023, 16:16
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε:
19 Ιουν 2023, 11:15


Μία πρόχειρη απόδειξη αυτού είναι ότι ουδείς Μικρασιάτης έφερε ισοσυγκερασμένο μπουζούκι στην Ελλάδα με την Καταστροφή.
Του κόσμου τα όργανα παίζανε στη Μικρασία αλλά αυτό όχι.


Αν οι Πειραιωτες ηταν αυτοι που κατεληγαν στη Σμυρνη τοτε το ρεμπετικο θα ειχε βασιστει στο ουτι και στα σαντουροβιολα, παντως θα ειχε κυριαρχησει κι εκει.

.
Ρεμπετικο κ τριχορδα ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα - σταματα να γραφεις παπαριες

.


Με τα Μονόχορδα τι έπαιζε ρε ;;; . : :smt017


.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16633
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 23 Ιουν 2023, 08:49

ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
22 Ιουν 2023, 19:49
Αγις έγραψε:
19 Ιουν 2023, 17:12
Αρίστος έγραψε:
19 Ιουν 2023, 16:16




Αν οι Πειραιωτες ηταν αυτοι που κατεληγαν στη Σμυρνη τοτε το ρεμπετικο θα ειχε βασιστει στο ουτι και στα σαντουροβιολα, παντως θα ειχε κυριαρχησει κι εκει.

.
Ρεμπετικο κ τριχορδα ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα - σταματα να γραφεις παπαριες

.


Με τα Μονόχορδα τι έπαιζε ρε ;;; . : :smt017


.
Σ'αυτό είναι μαέστρος!
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29274
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 23 Ιουν 2023, 20:04

Αγις έγραψε:
20 Ιουν 2023, 19:43
Αρίστος έγραψε:
20 Ιουν 2023, 19:38
Παλαια Ελλαδα ειναι Σμυρνη και Κωνσταντινουπολη που επισης εβαλα;

.
εισαι στοκος ;

ρητορικη ερωτηση
https://www.facebook.com/groups/4518658 ... 7828399902

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 29274
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Ρεμπέτικο και Σμύρνη

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 13 Σεπ 2023, 21:32

12/09/2023
Οι Έλληνες Ζεϊμπέκηδες (Φρύγες) και ο χορός των αετών της Μικράς Ασίας.

Εικόνα

Το ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη.


Ο Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι χορευόταν στη Μαγνησία και το Αϊδίνιο σε τοπικές γιορτές. Όντας αρχικά αντικριστός χορός δύο ατόμων που έφεραν οπλισμό, εξελίχθηκε σε «μονήρη αυτοσχεδιαστικό ανδρικό χορό».

Ο ζεϊμπέκικος ως παλιός χορός είναι αυστηρά αντρικός γι αυτό και ορισμένες φορές αποκαλείται εξαιτίας των χορευτικών του κινήσεων από άνδρες, ως «χορός του αετού». Είναι χορός που δεν έχει βήματα αλλά μόνο φιγούρες και μία συγκεκριμένη κυκλική κίνηση.

Ο ρυθμός ακολουθεί το βυζαντινό μέτρο που είναι στα 9/8, ενώ η συνηθισμένη ρυθμική του διάταξη είναι: 2/4+2/4+2/4+3/4 ή 4/4+2/4+3/4. Ο Τούρκος περιηγητής και συγγραφέας Εβλιά Τσελεμπί (Evliya Çelebi) υποστηρίζει πως ο «ζειμπέκικος είναι χορός σύνθετος που συνδυάζει στοιχεία και από άλλους χορούς το τσάμικο και ιδίως με τον καλαματιανό που φαίνεται να έχει και τον ίδιο ρυθμό αλλά ανάποδα».

Ο χορός αντλεί την καταγωγή του από εξισλαμισμένους Ζεϊμπέκους. Οι Ζεϊμπέκοι ως ιδιαίτερη μειονότητα του πληθυσμού της Προύσας, του Αϊδινίου και της Ερυθραίας της Μικράς Ασίας, επονομαζόμενοι και «ιππότες των όρεων», ήσαν υπό διωγμό εξαιτίας της παραβατικής συμπεριφοράς τους.

Κατά τον Ηρόδοτο, η λέξη Ζεμπέκος παράγεται από την αρχαία Θρακική λέξη μπούκο που προερχόμενη από την φρυγική λέξη βέκος σημαίνει βούκα=μπουκιά η οποία με πρώτο συνθετικό την κλητική του Ζεύς, Ζευ, παράγει τη λέξη Ζεϊμπέκηδες, επίσης θεωρεί ότι συμβολίζει κατά κάποιο τρόπο μια αναζήτηση για την ένωση του πνεύματος με το σώμα, του θεού με τον άνθρωπο και χορευόταν στην απώτερη αρχαιότητα προς τιμήν της Κυβέλης της μητέρας θεάς.

Κατά τον λαογράφο και συγγραφέα Θάνο Βελλούδιο η λέξη Ζεϊμπέκικος προέρχεται κατά το πρώτο συνθετικό από την φρυγική λέξη Ζεϋ εκ του Ζευς που συμβολίζει το πνεύμα και κατά το δεύτερο από τη λέξη μπέκος ήβέκος που σημαίνει άρτος και συμβολίζει το σώμα.

Ο ζωγράφος Γιάννης Τσαρούχης σε μια συνομιλία του με τον ρεμπέτη Τάκη Μπίνη έχει υποστηρίξει ότι «οι Ζεϊμπέκηδες ήταν Έλληνες κυρίως από την Μακεδονία και αλλού και Θρακιώτες, που ακολούθησαν τον Μέγα Αλέξανδρο στην εκστρατεία του στα βάθη της Ασίας. Τους ονόμαζαν Ζεϊμπέκια δηλαδή ζωέμπορους και Μακελάρηδες γιατί έσφαζαν ζώα και τα πουλούσαν. Στο πέρασμα των χρόνων θέλησαν να απαθανατίσουν τον ηρωισμό τους και να διατηρήσουν τις τους παραδόσεις και έτσι δημιούργησαν αυτόν το χορό το ζεϊμπέκικο, που τον χόρευαν ένας ένας με σπαθιά στα χέρια και πότε πότε και στο στόμα: βγάζοντας μουγκρητά ή αλαλαγμούς, σαν τα σημερινά όπα, άλα, γιάλα και διάφορα άλλα.

Σύμφωνα με άλλες θεωρίες ο χορός πρόκειται για κατεξοχήν αρχαίο ελληνικό – θρακικό που τον μετέφεραν και τον διέδωσαν στην Ασία οι αρχαίοι Αργείοι-Θράκες, όταν ίδρυσαν αποικία στις Τράλλεις (Αϊδίνιο) της Μικράς Ασίας (σημερινό Αϊδίνιο).

Ο Σίμων Καράς υποστήριζε πως ο χορός είχε κληρονομιά αρχαιοελληνική (ρυθμική – χορευτική) αφού το ρυθμικό τους σχήμα των 9 χρόνων διαφαίνεται στις ωδές της Λεσβίας Σαπφούς. Κατά τον Θ. Μουρράη-Βελλούδιο, η προέλευση του χορού ανάγεται στον αρχαίο χορό «Αρτο-ζήν». Η λέξη «Ζεϋ» (από το Ζευς) συμβολίζει κατ’ αυτόν το πνεύμα, ενώ το «μπέκος», το ψωμί δηλαδή, το σώμα. Έτσι, με το ζεϊμπέκικο κερδίζει ο άνδρας «την απαλλαγή του από κάθε καταθλιπτικό σύμπλεγμα που μπορεί να τον καταπιέζει» κι αποκτά την σύνθεση της δωρικής και της φρυγικής αρμονίας, μέσα από την κατανυκτική ορχηστική περισυλλογή του στον χώρο που εντοπίζεται μεταξύ του χρόνου και του διαστήματος (και μακριά απ’ το Καλό και το Κακό), δηλαδή στο «χάος – φάος».

Στη Μικρά Ασία, εμφανίζονται οι λησταντάρτες, γνωστοί ως ζεϊμπεκοι, οι οποίοι αντιστέκονται με ζήλο στην κεντρική οθωμανική εξουσία. Είναι ριψοκίνδυνοι, γενναίοι, βοηθούν τους φτωχούς ( ο ληστής Τσακιτζής έμεινε γνωστός ως Ρομπέν της Ανατολής). Οι ζεϊμπέκοι συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική ζωή, χτίζουν τεμένη, γέφυρες, σχολεία, επισκευάζουν βρύσες και κρήνες, ανοίγουν πηγάδια, τιμωρούν τους χαφιέδες και τους αυταρχικούς τοπικούς ηγέτες, ληστεύουν κρατικές χρηματαποστολές και εύπορους έμπορους, παίρνουν λύτρα από γαιοκτήμονες.

Η σύγχρονη αντίληψη για τους ζεϊμπέκους είναι ότι στην πλειονότητά τους διακρίνονται από αντικρατική και αντιεξουσιαστική συμπεριφορά, στρέφονται εναντίον των προεστών, οι οποίοι φέρονται άδικα κι απάνθρωπα, και εναντίον της κρατικής βίας και καταπίεσης καθώς και της κακής διοίκησης και διεκδικούν τη δικαίωση των λαϊκών τάξεων. Στην πλειονότητά τους παίρνουν ενεργό μέρος στους κοινωνικούς και μπορεί, ίσως, να θεωρηθεί ότι είναι τυπικά δείγματα επαναστατών…

Η αντιεξουσιαστική και αντικρατική δράση τους ορίζεται ως πραγμάτωση συγκεκριμένων αξιών- απονομή δικαιοσύνης, προάσπιση του δικαίου των καταπιεζομένων και φτωχών, διαρκής αγώνας εναντίον της απανθρωπιάς και της τυραννίας. Είναι ιδεολόγοι επαναστάτες με αδιαμόρφωτη, από θεωρητικής άποψης, πρωτογενούς μορφής, αντικαταπιεστική-αντικρατική αντίληψη, οι οποίοι προσδοκούν μια κοινωνία ισότητας, κοινωνικής ελευθερίας και οικονομικής άνεσης.

Η δράση των κοινωνικών ληστών στη Μικρασία ξεκινά το 16ο αιώνα, όπου η λαϊκή απήχηση είναι τόσο έντονη, ώστε ο έλεγχος χάθηκε από την κυβέρνηση και δημιουργήθηκε « ατύπως ανεξέλεγκτη κοινωνική ατμόσφαιρα, καθώς οι ποικίλες συμμορίες ληστών αποκτούν μεγάλη δύναμη και επεμβαίνουν στη ζωή του λαού της περιοχής».

Το 1624 ο ληστής Τζεννέτογλου μαζεύει πλήθος χωρικών και επαναστατεί ανοιχτά κατά της κρατικής αδικίας. Η λαϊκή εξέγερση πνίγεται στο αίμα και ο Τζεννέτογλου δολοφονείται- το 1658 ο Μπουλούμπακση οργανώνει συμμορία, αλλά δολοφονείται απ΄ το διώκτη τωβ ανταρτών Σερντάρ Αλή Πασά. Οι «μπουλουμπακσήδες» αντεπιτίθενται στα 1672 και ως το 1699 κάνουν επιθέσεις κατά της κεντρικής διοίκησης του Αϊδινίου και των διπλανών κωμοπόλεων. Ο ληστής Μουσταφά τρομοκρατούσε από το 1735 ως το 1739 τους κοτζαμπάσηδες της δυτικής Μ. Ασίας .

Ως τις αρχές του 20ου αιώνα οι εξεγέρσεις και οι ληστείες ήταν πάμπολλες (μόνο στο βιλαέτι της Σμύρνης στις αρχές του 20ου αιώνα υπήρχαν 39800 ζεϊμπέκοι!). Η αντίστοιχη όμως κρατική καταστολή είναι τεράστια : «Στο Αϊδίνι έσφαξαν τους ζεϊμπέκηδες κατά ένα τρόπο που η ανείπωτη θηριωδία του θυμίζει τις άγριες σφαγές των αρμενίων… Ούτε αιχμαλώτους έκαναν ούτε πληγωμένοι υπήρχαν: κάθε ζεϊμπέκης που έπεφτε στα χέρια των Τούρκων, σφάζονταν.» «Αφού έκοψαν τα κεφάλια των σκοτωμένων τα πέρασαν στα κάγκελα του κονακιού σαν παράδειγμα προς αποτροπήν.»

Όμως, δεν ήταν μόνο η έντονη καταστολή. Πολλοί ζεϊμπέκοι πέρασαν στην αντίπερα όχθη και γίναν διώκτες ληστών για να εξασφαλίσουν αμνηστία και άλλα προνόμια (όπως ακριβώς έγινε και με τους κοινωνικούς ληστές του ελλαδικού χώρου). Τελευταία αναλαμπή ήταν ο Τσακιτζής, που στα 1899 οργάνωσε λησταντάρτικη συμμορία με έντονη φιλολαϊκη και αντιεξουσιαστίκη δράση. Ο Τσακιτζής σκοτώθηκε έπειτα από πεισματική μάχη 48 ωρών στην περιοχή Ναζιλλί το 1912. Η φήμη του απέκτησε και διατηρεί διαστάσεις θρύλου. Ο θάνατος του Τσακιτζη οριοθετεί και την λήξη της κοινωνικής ληστείας με πρωταγωνιστές τους ζεϊμπέκους στη σύγχρονη Τουρκία».

Εκτός από τους ζεϊμπέκους, στην περιοχή της Σμύρνης έδρασαν και αρκετοί Έλληνες ληστές. Γνωστότερος ήταν ο Κατιρτζίγιαννης: «Με τη συμμορία του επιτίθεται κυρίως εναντίον καραβανιών και ταχυδρομείων. Αιχμαλωτίζει εμπόρους, τους απαγάγει στο βουνό και απαιτεί λύτρα για την απελευθέρωση τους». Το 1852 ένας Γερμανός τυχοδιώκτης έγραψε στις σημειώσεις του « στην Σμύρνη και στα περίχωρα κυβερνούν ουσιαστικά οι αντάρτες, οι οποιοί κυκλοφορούν με μαχαίρια και όπλα και τρομοκρατούν τον πληθυσμό».

Το δίκτυο επικοινωνίας του Καρτιτζίγιαννη ήταν τόσο οργανωμένο ώστε ήταν σχεδόν αδύνατο να διερευνηθεί από τις αρχές και να διαλυθεί. Η εξόντωσή του έγινε κατορθωτή με τεράστιους κόπους γιατί ο Καρτιτζίγιαννης είχε συνεργάτες ξενοδόχους, ,παντοπώλες,, καφετζήδες ,πολλούς ξένους ακόμα και προξένους ξένων κρατών στη Σμύρνη. Οι Έλληνες ληστές του δυτικού Αιγαίου ληστεύουν πλούσιους λεβαντίνους της Σμύρνης , απαγάγουν εισαγωγείς , αιχμαλωτίζουν γνωστούς εμπόρους και παίρνουν λύτρα απ το κράτος. Η έξαρση του εθνικισμού, όμως, στην περιοχή οδήγησε τους Έλληνες αντάρτες στην προσχώρηση της Μεγάλης Ιδέας και τους ζεϊμπέκους στον Κεμαλικό επεκτατισμό.

Έτσι, με τον συνδυασμό της καταστολής, της προδοσίας από μέσα και του εθνικισμού το φαινόμενο της κοινωνικής ληστείας μαράθηκε σταδιακά στο Βαλκανικό και μικρασιατικό χώρο.
https://www.olympia.gr/1560329/viral/oi ... s-asias-2/

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών