Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 04:54

...το μελάνι των λογίων είναι πολυτιμότερο από το αίμα των μαρτύρων (Μωάμεθ) [Al-Jāmi' as Saghīr, Hadith 14582]


Αλλάχ και Άλγεβρα

«Αυτή η εύνοια προς την επιστήμη...αυτή η ευπροσηγορία και η συγκαταβατικότητα που δείχνει ο Θεός στους μορφωμένους, αυτή η προθυμία με την οποία τους προστατεύει και τους υποστηρίζει στη διαλεύκανση ανεξήγητων φαινομένων και στην αντιμετώπιση των δυσκολιών ώθησε και εμένα να συνθέσω ένα σύντομο έργο για τη μέτρηση με αλ-ζαμπρ* και αλ-μπουκαμπάλα, περιοριζόμενος σε ό,τι πιο εύκολο και χρήσιμο στην αριθμητική» (Μουχάμαντ ιμπν Μούσα αλ-Κβαράζμι, περίπου 780-850, Άραβας μαθηματικός που έγραψε το πρώτο βιβλίο για την άλγεβρα)

[*Αλ-ζαμπρ (αποκατάσταση) σημαίνει τη μεταφορά του υπολοίπου στο άλλο μέλος μιας εξίσωσης. Ο όρος αλ-μπουκαμπάλα (σύγκριση) αναφέρεται στην αφαίρεση ίσων ποσοτήτων και από τα δύο μέλη μιας εξίσωσης]


Γράμματα-Φιλοσοφία-Επιστήμη:

Η μάθηση ακολουθούσε κατά πόδας την επέκταση του Ισλάμ. Άνθρωποι των γραμμάτων -μουσουλμάνοι, χριστιανοί, Εβραίοι- συγκεντρώνονταν σε κέντρα μάθησης, μετέφραζαν κλασικά κείμενα στην αραβική γλώσσα, συζητούσαν, έκαναν πειράματα και συνέλεγαν πληροφορίες για την ιατρική, τις φυσικές επιστήμες και την αστρονομία. Τα ευρήματά τους τα κατέγραφαν σε εικονογραφημένα βιβλία. Ο Αβικκένας (Ιμπν Σινά) της Μπουκάρα έγραψε τον Κανόνα του, που ήταν το σπουδαιότερο ιατρικό βιβλίο στην Ευρώπη τα επόμενα 500 χρόνια. Η φιλοσοφία του Μαυριτανού Αβερρόη (Ιμπν Ρουσντ) επηρέασε εξέχοντες Ευρωπαίους στοχαστές όπως ο Θωμάς Ακινάτης και ο Ρότζερ Μπέικον.
Εικόνα
Οι Άραβες μαθηματικοί υιοθέτησαν το ινδικό αριθμητικό σύστημα που συμπεριλάμβανε το μηδέν. Με αυτό συνέβαλλαν ουσιαστικά στην ανάπτυξη των μαθηματικών. Ο λόγιος του 9ου αιώνα Μουχάμαντ ιμπν Μούσα αλ-Κβαράζμι ήταν ο πρώτος που έγραψε για την άλγεβρα και έδωσε το όνομά του στον όρο «αλγόριθμος».
Εικόνα
Άραβες θαλασσοπόροι και αστρονόμοι έφεραν την πυξίδα από την Κίνα και τελειοποίησαν τον αστρολάβο. Στην Κόρδοβα της Ισπανίας εξασφαλίστηκαν από τους μουσουλμάνους ηγέτες πόροι για τη χρηματοδότηση ελεύθερων σχολείων, 70 βιβλιοθηκών και 700 τζαμιών. Στις μεγάλες μουσουλμανικές πόλεις υπήρχαν βιβλιοθήκες για το ευρύ κοινό.

Ο Οίκος της Σοφίας ήταν βιβλιοθήκη, πανεπιστήμιο και ερευνητικό κέντρο στη Βαγδάτη. Ιδρύθηκε τον 9ο αιώνα από τον χαλίφη Χαρούν αλ Ρασίντ και τον γιο του Αλ Μαμούν και λειτούργησε ως τον 13ο αιώνα. Ήταν ένα ασυναγώνιστο κέντρο μελέτης ανθρωπιστικών σπουδών, μαθηματικών, αστρονομίας, ιατρικής, χημείας, ζωολογίας και γεωγραφίας. Είχε πολύ σημαντικό ρόλο στο κίνημα μεταφράσεων αρχαίων ελληνικών και περσικών κειμένων στα αραβικά, και θεωρείται ότι ήταν ένα από τα σπουδαιότερα κέντρα διανόησης κατά τη χρυσή εποχή του Ισλάμ. Η Βαγδάτη ήταν γνωστή ως η πιο πλούσια πόλη του κόσμου και το σπουδαιότερο κέντρο πνευματικής δραστηριότητας της εποχής, με πληθυσμό πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπους, τον μεγαλύτερο στον κόσμο.
Εικόνα

Στην ποίηση ο ισλαμικός μεσαιωνικός κόσμος ανέδειξε εκλεπτυσμένους λυρικούς ποιητές, όπως ο Μουσούρι, ο Φαρούχι, ο Μαντσέχρι, ο Φιρντουσί και, κυρίως, ο Ομάρ Καγιάμ, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες μορφές της νεοπερσικής λογοτεχνίας. Να προσθέσουμε τους Πέρσες ποιητές Σααντί, Κεχαφίζ και τον Τζελαλεντίν Ρουμ, συγγραφέα ενός μακροσκελέστατου ποιήματος, του «Μασναβί - ιΜα νάβι» («Πνευματικού Ποιήματος»).

Χερσαίο και υπερπόντιο εμπόριο:

Οι Άραβες έμποροι συνέρρεαν με καμήλες ή ιστιοφόρα φέρνοντας κοσμήματα από την Ινδία, λινά από την Αίγυπτο, μετάξι από την Κίνα και γούνες από την Σκανδιναβία. Νέα εδέσματα από τον κόσμο του Ισλάμ βρήκαν τη θέση τους στα ευρωπαϊκά τραπέζια: βερίκοκα, ρύζι και ζάχαρη. Το 756 ένας άρχοντας της δυναστείας των Ουμαγιάδων ξέφυγε από τον έλεγχο των Αββασίδων και αυτοανακηρύχθηκε ηγεμόνας, εμίρης, της Κόρδοβα στην Ισπανία. Όταν και άλλοι στην Ισπανία ακολούθησαν το παράδειγμά του, το ισλαμικό κομμάτι της χώρας, γνωστό ως αλ-Ανταλούς, συνέχισε να δέχεται το Ισλάμ ως θρησκεία αλλά όσον αφορά την πολιτική χάραξε την δική του πορεία. Η περιοχή πλούτισε από το εμπόριο και την παραγωγή κεραμικών, κοσμημάτων και κρυστάλλων.

Λεξιλόγιο

Πολλές αραβικές λέξεις όπως «άλγεβρα», «αλμανάκ», «αζιμούθιο», «σόδα», «αμιράς», «μελιτζάνα», «δραγουμάνος», «ριζικόν», «παπαγάλος», «λεμόνι», «μούμια», «μουσώνας», «ελιξήριο» (αντιδάνειο), «καφές», «χασίς», «αλκοόλ», «σιρόπι», «μαγαζί», «ρακέτα», «ναδίρ» και «ζενίθ» ενσωματώθηκαν στην ελληνική και στις λατινογενείς γλώσσες.

Διακόσμηση/Αρχιτεκτονική:

Επειδή η απεικόνιση ανθρώπινων μορφών και ζώων σε θρησκευτικό χώρο απαγορευόταν από το ισλάμ, οι διακοσμήσεις στα ψηφιδωτά περιορίζονται σε αναπαραστάσεις πόλεων και οικιών, βουνων και ποταμιών, δέντρων και πανέμορφων κήπων, αντλώντας τη θεματολογία τους από τις περιγραφές της «Πόλης του Θεού» στο Κοράνι, δηλαδή του ουράνιου παραδείσου.

Οι αραβικές ταπισερί, οι επιστρωμένοι με πλακίδια θόλοι και τα ζωγραφικά έργα διαδόθηκαν παντού. Η αραβική τέχνη έγινε γνωστή για τα περίπλοκα γεωμετρικά μοτίβα αλλά και τα έξοχα καλλιγραφημένα χειρόγραφα. Μπροκάρ υφάσματα από τους αργαλειούς της μουσουλμανικής Σικελίας έντυναν τις εύπορες τάξεις της Ευρώπης. Η μυτερή αψίδα που πρωτοεμφανίστηκε στην Περσία, χρησιμοποιήθηκε και στους επιβλητικούς καθεδρικούς της Ευρώπης. Η υπό αραβική διοίκηση Κόρδοβα στην Ισπανία είχε φωτισμένους και πλακόστρωτους δρόμους ενώ διέθετε μέχρι και τρεχούμενο νερό.

Το Τέμενος ή Μεσκίτα της Κόρδοβα χτίστηκε το 785, δέχτηκε όμως μεταγενέστερες προσθήκες τον 10ο αιώνα, ενώ τον 13ο αιώνα, μετά την κατάκτηση της πόλης από τους Χριστιανούς μεταβλήθηκε σε χριστιανικό καθεδρικό ναό. Είναι το μεγαλύτερο ισλαμικό τέμενος της Ευρώπης και παγκοσμίως: έχει 19 νάρθηκες και μια μεγάλη υπόστηλη αίθουσα με 856 κίονες, οι οποίοι έχουν κατασκευαστεί βάσει διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρυθμών και από διαφορετικά υλικά (ίασπη, όνυχα, μάρμαρο, γρανίτη). Θεωρείται Mνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.
ΕικόναΕικόνα

Πηγές:
(Επίτομο Χρονικό-Παγκόσμια Ιστορία, National Geographic)
https://kelliteacher.weebly.com/alpharh ... sigma.html
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 05:06

Παλιό άρθρο από ΤΑ ΝΕΑ (2006) που αναφερόταν σε μια έκθεση στο Μάντσεστερ όπου παρουσιάζονταν μεγάλα επιτεύγματα του ισλαμικού πολιτισμού.

https://www.tanea.gr/2006/03/18/world/m ... n-anatoli/

Mεσαίωνας στη Δύση, Aναγέννηση στην Aνατολή...
Βρανάς Ρούσσος, 18 Μαρτίου 2006 |

Oι Δυτικοί πιστεύουν ότι στα «σκοτεινά χρόνια» ο πολιτισμός σταμάτησε. Όμως το Iσλάμ τότε γνώριζε την ακμή του. Kαι η ανθρωπότητα του χρωστάει πολλά...

Χίλια χρόνια Ιστορίας, από το 500 έως το 1500 μ.X., που ωστόσο έμειναν στο
σκοτάδι. Κι όμως, αυτά τα χρόνια έκρυβαν έναν κόσμο επιστημόνων και εφευρετών,
στους οποίους χρωστάμε από τον καφέ μέχρι το σαπούνι.


Πώς να φωτίσουμε εκείνα τα «σκοτεινά χρόνια»; Σε αυτό το ερώτημα φαίνεται να
απαντάει η έκθεση που εγκαινιάστηκε στο Μουσείο Επιστημών του Μάντσεστερ, με
τίτλο «1.001 εφευρέσεις για να γνωρίσουμε τη μουσουλμανική μας κληρονομιά».

Πρόκειται για εφευρέσεις και ανακαλύψεις που επηρέασαν και συνετέλεσαν στην
πρόοδο του δυτικού κόσμου.
Μια τεράστια συλλογή, που περιλαμβάνει από τον καφέ
μέχρι το σαπούνι, από χειρουργικά όργανα μέχρι τους αριθμούς, από την πένα
γραφής μέχρι τους ανεμόμυλους, από τις ενέσεις μέχρι το σκάκι.


H έκθεση. Όλα αυτά θεωρούμε σήμερα δεδομένο πως ανήκουν στον δικό μας
πολιτισμό, όμως προέρχονται από ένα Ισλάμ που δεν μοιάζει με το σημερινό.
«Πολλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί πιστεύουν πως ο Μεσαίωνας υπήρξε μια μακρά
περίοδος στασιμότητας, στην οποία ο πολιτισμός, οι επιστήμες και η πρόοδος
επιβραδύνθηκαν ή ανακόπηκαν, γι' αυτό μιλάνε για "σκοτεινά χρόνια"»
, λέει στην
εφημερίδα «Ρεπούμπλικα» ο Σαλίμ Αλ Χασάνι, καθηγητής της Ισλαμικής Ιστορίας
και ένας από τους εφόρους της έκθεσης. «Όμως, εκείνη την εποχή, από το 500 έως
το 1500 μ.X., ο ισλαμικός κόσμος έδωσε έναν τεράστιο όγκο ανακαλύψεων, οι
οποίες έκαναν πιο πλούσια ολόκληρη την ανθρωπότητα. Με αυτή την έκθεση
ελπίζουμε να αναδείξουμε τον πλούτο εκείνων των χιλίων ετών που θεωρούνται
χαμένα και να γνωστοποιήσουμε τη συμβολή των μουσουλμάνων στην κοινή μας
εξέλιξη, με την ελπίδα πως αυτό θα μπορέσει να γίνει μια γέφυρα για να
κατανοήσουμε πόσο στενά είναι δεμένοι μεταξύ τους οι διαφορετικοί πολιτισμοί
και οι κουλτούρες στην Ιστορία».
Με την υποστήριξη του βρετανικού υπουργείου
Παιδείας, η έκθεση συνοδεύεται από ένα βιβλίο, μια ιστοσελίδα στο Ίντερνετ
όπου μπορεί όποιος θέλει να στείλει τα σχόλιά του και ένα επιμορφωτικό
πρόγραμμα, που οι δάσκαλοι μπορούν να «κατεβάσουν» δωρεάν από την ιστοσελίδα.

Απάντηση στην κρίση με τα σκίτσα του Μωάμεθ

H έκθεση, που θα μείνει στο Μάντσεστερ μέχρι τις 6 Ιουνίου, πριν αρχίσει να
περιοδεύει σε άλλες περιοχές της Βρετανίας, υποδιαιρείται σε διάφορες
θεματικές ενότητες: σπίτι, σχολείο, αγορά, νοσοκομείο, πόλη, κόσμος, σύμπαν.
Σε καθεμιά από αυτές τις ενότητες μπορεί κανείς να δει εφευρέσεις και
ανακαλύψεις που γεννήθηκαν σε ισλαμικές χώρες ή τελειοποιήθηκαν σε αυτές.
Τον
καφέ, ας πούμε, που σύμφωνα με την παράδοση ανακαλύφθηκε τυχαία από Αιθίοπες
αιγοβοσκούς - όταν παρατήρησαν πως τα κατσίκια τους έμειναν ξάγρυπνα μια
ολόκληρη νύχτα αφού βόσκησαν από ένα φυτό -, τον έπιναν περίπου όπως τον
πίνουμε εμείς σήμερα οι σουφιστές της Υεμένης για να παρατείνουν τη διάρκεια
της προσευχής τους και τον δέκατο πέμπτο αιώνα έφτασε στη Μέκκα και την
Τουρκία, από όπου το 1645 εξήχθη στη Βενετία. Ή τον πρώτο σκοτεινό θάλαμο,
πρόδρομο της φωτογραφικής μηχανής, που κατασκευάστηκε τον δέκατο αιώνα από τον Άραβα μαθηματικό, αστρονόμο και φυσικό Ιμπν Αλ Χαϊτάμ.
Ή ακόμη το σκάκι, που πρωτοεμφανίστηκε στην Περσία. Και το σαπούνι και το σαμπουάν, τα οποία
χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι και κατόπιν ολόκληρος ο αραβικός κόσμος.

Κάτι που ενοχλούσε ιδιαίτερα τους μουσουλμάνους όταν ήρθαν για πρώτη φορά σε
επαφή με τους σταυροφόρους, ήταν πως βρωμούσαν πολύ, επειδή δεν πλένονταν όπως αυτοί.


Μολονότι η έκθεση του Μάντσεστερ είχε προγραμματιστεί πολύ πριν ξεσπάσει η
κρίση με τα «βλάσφημα σκίτσα» του προφήτη Μωάμεθ, λέει ο καθηγητής Αλ Χασάνι,
θα μπορούσε να θεωρηθεί μια απάντηση σε αυτή την κρίση: «Ο λόγος, που όποτε
ξεσπάει μια διαμάχη με το Ισλάμ, χειραγωγείται τόσο εύκολα από τους
εξτρεμιστές της μιας και της άλλης πλευράς, είναι η γενική άγνοια. Αν μάθουμε
πόσο στενά είμαστε δεμένοι μεταξύ μας μέσα από την Ιστορία, αυτό θα είναι η
μεγαλύτερη ανακάλυψη που θα έχει γίνει εφικτή μέσα από αυτή την έκθεση».


LINK:
https://www.1001inventions.com/

Εικόνα
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 05:17

O ρόλος των Αράβων στην Αναγέννηση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού

Τα έργα που έγραψε ο Αριστοτέλης ανήκουν σε δυο αρκετά διαφορετικά είδη ως προς την φιλοσοφική τους έμπνευση, τον προορισμό και την απήχησή τους. Κατά την πρώτη περίοδο της σταδιοδρομίας του, όντας ακόμα υπό την επίδραση του Πλάτωνα, ο φιλόσοφος είχε εκδόσει πολυάριθμα έργα, πολλά απο αυτά σε μορφή διαλόγου και γραμμένα με λαμπρό ύφος για να διαβαστούν απο ένα πλατύ κοινό· συγκροτούσαν αυτό που ονομάζουμε “εξωτερικό” έργο. Αργότερα, έχοντας αναπτύξει μια προσωπική σκέψη που σε μεγάλο μέρος της ήταν εχθρική προς τον πλατωνισμό, κι αφού έγινε με τη σειρά του σχολάρχης, συνέγραψε τις λεγόμενες “ακροαματικές” πραγματείες. Όντας στενά συνδεδεμένα με τη διδασκαλία του, την οποία προετοίμαζαν ή απο την οποία απέρρεαν, αυτά τα αυστηρά και τεχνικά γραφτά απευθύνονταν σε μαθητές που ήταν κι αυτοί επαγγελματίες φιλόσοφοι και δεν προορίζονταν για ευρύτερη δημοσίευση. Για διάφορους λόγους, αυτά τα έργα δεν έγιναν γνωστά πριν απο τον πρώτο αιώνα π.Χ.· είναι οι μεγάλες πραγματείες που διαβάζονται ακόμα και σήμερα, τα Φυσικά, τα Μεταφυσικά, τα διάφορα Ηθικά κτλ. Αντίθετα, τα εξωτερικά γραφτά δεν διασώθηκαν, γι’αυτό γνωρίζουμε μόνο ισχνά αποσπάσματα και έμμεσες μαρτυρίες· αλλά η Αρχαιότητα τα είχε για μεγάλο διάστημα στη διάθεσή της, και μάλιστα ως τον πρώτο αιώνα π.Χ. αποτελούσαν το μόνο μέρος του αριστοτελικού έργου που ήταν γενικά γνωστό. Τούτο σημαίνει ότι είχαν ασκήσει μεγάλη επίδραση στην αρχαία σκέψη, προτού αυτή η τελευταία κατορθώσει να προσπελάσει τις “ακροαματικές” πραγματείες.

Αυτή η δυαδικότητα του αριστοτελικού έργου αντανακλάται επαρκώς στην αρχαία χριστιανική θεολογία. Οι Πατέρες, οι νικητές της θεολογικής μάχης για το κανονιστικό πλαίσιο της νέας θρησκείας, στέκονται στους πλατωνίζοντες διαλόγους του Αριστοτέλη, ενώ “αιρετικοί” όπως ο Άρειος, χρησιμοποιούν τις “ακροαματικές” πραγματείες ως εργαλείο ερμηνείας και κανονικοποίησης του Χριστιανισμού.

Η Εκκλησία θα θάψει τον ακροαματικό Αριστοτέλη, κάτι που πραγματεύεται αριστουργηματικά ο Ουμπέρτο Έκο στο Όνομα του Ρόδου, και θα είναι οι άραβες λόγιοι εκείνοι που θα τον επαναφέρουν με ορμή στην επιφάνεια. Ο Ιμπν Ρούσντ, ο πιο επιφανής ίσως από τους άραβες λόγιους της Χρυσής Εποχής του Ισλάμ (8ος με 14ο αιώνα), γνωστός ως Αβερρόης στη Δύση, θα αφιερωθεί στην ανάδειξη, σχολιασμό και ερμηνεία του πραγματικού αριστοτελικού έργου. Οι άραβες λόγιοι και θεολόγοι επιδώθηκαν στη συστηματική μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας κάθε είδους, μέσα στην προσπάθειά τους να θεμελιώσουν θεολογικά τη νεόκοπη θρησκεία του Μωάμεθ, που αποκαλείτο από τους χριστιανούς θεολόγους της εποχής ως Αρειανική αίρεση, ακριβώς επειδή ενσωματώνει στοιχεία του “ακροαματικού” Αριστοτέλη.

Αν ενσκύψουμε στην αραβική γραμματεία της εποχής, θα διαπιστώσουμε πως όντως αυτή η ιστορική περίοδος δικαιούται να ονομάζεται Χρυσή εποχή του Ισλάμ, με τον αραβικό πολιτισμό να εισαγάγει στη Δύση την ελληνική γραμματεία, οδηγώντας την έξω από τον Μεσαίωνα και προς στην Αναγέννηση.

Ο Αβερρόης λόγου χάρη, στα προσωπικά του έργα, αγγίζει ακόμα και τον υπαρξισμό μέσω του υλιστή, “ακροαματικό”, Αριστοτέλη, 1000 χρόνια πριν τον Ζαν Πωλ Σαρτρ. Θεωρώντας πως η ύπαρξη προηγείται της ουσίας, το υποκείμενο δεν έχει επίγνωση του Λόγου εξαρχής, είναι στο χέρι του αν θα οδηγηθεί στην αναζήτησή του. Η θρησκεία, μας λέει ο Αβερρόης, μας ωθεί στη γνώση του αληθινού. Αλλά το αληθινό δεν αντιτίθεται στο αληθινό, παρά το υποστηρίζει και μαρτυρεί υπέρ αυτού. Ο φιλόσοφος γυρεύει το αληθινό. Άρα η φιλοσοφία και η θρησκεία οφείλουν να συμφωνούν. Αν το γράμμα του θρησκευτικού κειμένου φαίνεται να έρχεται σε αντίφαση με εκείνο που απαιτεί ο Λόγος, πρέπει τότε να ερμηνεύσουμε το θρησκευτικό κείμενο με την έννοια που απαιτεί ο Λόγος.

Εικόνα

Η Αναγεννησιακή Δύση αναγνώρισε αυτή την τεράστια συνεισφορά του αραβικού πολιτισμού στον δυτικό, με τον Ραφαέλο να συμπεριλαμβάνει τον Αβερρόη στο εμβληματικό έργο του “Η Σχολή των Αθηνών” (αριθμός 5 στον πίνακα), δίνοντας του τη θέση ενός εκ των σκαπανέων της Αναγέννησης του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, τοποθετώντας τον ισότιμο των μεγάλων αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων.

Το αληθές για τον Αβερρόη είναι ο Λόγος αλλά με την αριστοτελική εννοια: η επιστήμη. Το άκτιστο δεν έχει εμφανιστεί πλήρως, η δική μας αναζήτηση της αλήθειας είναι που μας το αποκαλύπτει σταδιακά μέσα στον ιστορικό χρόνο. Εφόσον ο Λόγος αποκαλύπτεται δυναμικά στον άνθρωπο, η θρησκεία δεν μπορεί να είναι στατική αλλιώς δεν είναι αληθής.

Η ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού είναι μια αλληλουχία διαλεκτικών συνθέσεων επιμέρους πολιτισμών. Η πορεία του έργου του Αριστοτέλη μέσα στον ιστορικό χρόνο αποτελεί ίσως το πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτή της διαλεκτικής σύνθεσης: από την αποσιωπήση του, ουσιαστικά το θάψιμο του ακροαματικού Αριστοτελικού έργου από τους χριστιανούς θεολόγους του Μεσαίωνα, στην εκ νέου ανάδειξη και σχολιασμό του από τους μουσουλμάνους λόγιους και η κατόπιν μεταγγισή του στη Δυτική Ευρώπη, μέσω της Αλ Ανταλούς κυρίως, της αραβικής Ανδαλουσίας.

Εφόσον αντιληφθούμε το γεγονός πως πολιτισμός αποτελεί ένα δυναμικό Γίγνεσθαι και όχι ένα στατικό Είναι, ένα Γίγνεσθαι που συνεχώς μπολιάζει και μπολιάζεται, παίρνοντας από τον κάθε επιμέρους πολιτισμό τα καλύτερα στοιχεία του, δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε από την επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετικές δηλαδή κοσμοθεάσεις των κοινών πανανθρώπινων ζητημάτων της προσωπικής και κοινωνικής συγκρότησης.

Πηγή:
https://mera25.gr/o-%CF%81%CF%8C%CE%BB% ... 85-%CE%B5/
του Αλέξη Σμυρλή, Συντονιστή Πολιτικού Προγράμματος ΜέΡΑ25, Υπεύθυνου Τομέα Μεταναστευτικής Πολιτικής ΜέΡΑ25
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Bipsco
Δημοσιεύσεις: 3148
Εγγραφή: 15 Δεκ 2018, 14:25

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bipsco » 22 Οκτ 2023, 05:48

Δες πως κατάντησαν σήμερα!!!

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 05:59

ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΑ

Εικόνα
(Χάρτης του Κόσμου από τον Al-Masudi, 10ος αιώνας)

Στον Μεσαίωνα η Χαρτογραφία είχε μείνει στάσιμη στις δυτικές χώρες, στην Ανατολή, όμως, οι Άραβες μελέτησαν τους χάρτες των Ελλήνων και κατάφεραν να τους διατηρήσουν. Η «Γεωγραφία» του Πτολεµαίου είχε µεταφραστεί στα αραβικά τον 8ο µ.Χ. αιώνα, σε µια περίοδο που στη Δύση είχε χαθεί. Οι Άραβες, που διακρίνονταν στην Αστρονομία, στα Μαθηματικά και τη Γεωμετρία, διόρθωσαν τον χάρτη του Πτολεμαίου και προσδιόρισαν τη Μεσόγειο θάλασσα με τις σωστές διαστάσεις της, καθώς ο Πτολεμαίος ήταν ανακριβής, κυρίως ως προς το μήκος της Μεσογείου. Επίσης, οι Άραβες προχώρησαν ιδιαίτερα στις μετρήσεις και τον προσδιορισμό των γεωγραφικών συντεταγμένων, κάνοντας αστρονομικές παρατηρήσεις, μελέτησαν το μεγάλο πρόβλημα της χαρτογραφίας, το πρόβλημα των προβολών, ενώ δημιούργησαν και πολλούς θρησκευτικούς χάρτες, όπως έκαναν, άλλωστε, και οι δυτικοί εκείνης της περιόδου. Η διαφορά ανάμεσα στους χάρτες της Δύσης και της Ανατολής είναι ότι για τους πρώτους στο κέντρο του χάρτη βρίσκεται η Ιερουσαλήμ, ενώ για τους Άραβες η Μέκκα.

Εικόνα
(Χάρτης της επαρχίας Fars του Ιράν από το έργο του μουσουλμάνου γεωγράφου al-Istakhri, "Βιβλίο των ταχυδρομικών διαδρομών και βασιλείων", 10ος αιώνας)

Ένας από τους πιο σημαντικούς Άραβες γεωγράφους και χαρτογράφους ήταν ο Al Idrisi. Γεννήθηκε στο Sabtah, ισπανική αποικία στο Μαρόκο. Σπούδασε στην Κόρδοβα της Ισπανίας και κάποια χρόνια έζησε στο Μαράκες. Τα ταξίδια του τον πήγαν σε πολλά μέρη της δυτικής Ευρώπης, όπως στην Πορτογαλία, τη Βόρειο Ισπανία, τη Γάλλο-Ατλαντική ακτή και τη νότιο Αγγλία. Ο Al-Idrisi συνδύασε υλικό από άλλες αραβικές και ελληνικές γεωγραφικές εκδόσεις και χάρτες, με παρατηρήσεις ή και αναφορές αυτοπτών μαρτύρων για την ολοκλήρωση τριών μεγάλων γεωγραφικών έργων: Το πρώτο ήταν ένα ασημένιο επιπεδοσφαίριο, πάνω στο οποίο ήταν σχεδιασμένος ένας χάρτης του κόσμου. Για το επιπεδόσφαιριο δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα, αφού δεν έχει ανακαλυφθεί. Μπορεί να έχει καταστραφεί ή να βρίσκεται σε κάποια παράνομη ιδιωτική συλλογή. Το δεύτερο ήταν ένας παγκόσμιος χάρτης αποτελούμενος από 70 ίσα τμήματα. Ο χωρισμός έγινε ως εξής : από το Βορρά ως τον Ισημερινό σε 7 κλιματικές ζώνες ίσου πλάτους και η καθεμιά χωρίστηκε σε 10 ίσα μέρη από γραμμές γεωγραφικού μήκους. Το τρίτο ήταν ένα γεωγραφικό κείμενο, το οποίο ήταν το κλειδί για το επιπεδοσφαίριο. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο έργο του και η μεγάλη προσφορά του στη Γεωγραφία.
Εικόνα
(Αναποδογυρισμένος Χάρτης του Κόσμου του Al-Idrisi το 1154. Μερικές φορές οι Άραβες χαρτογράφοι σχεδιάζαν τους χάρτες ανάποδα, με το νότο στη θέση του βορρά είτε επειδή ακολουθούσαν μια προϋπάρχουσα κινέζικη παράδοση, είτε επειδή ήθελαν να ευνοήσουν την Μέκκα στα μάτια των πιστών)

Εικόνα
(Χάρτης του Οθωμανού ναύαρχου και χαρτογράφου Πίρι Ρέις που δείχνει και τμήματα της Αμερικής)

Εικόνα
(Χάρτης του Περσικού κόλπου, Άτλας του Ισλάμ, 8ος-9ος αιώνας)

Πηγές:
http://www.pagkritio.gr/files/items/1/1 ... rafias.pdf
https://en.wikipedia.org/wiki/Geography ... amic_world
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 06:28

Σημαντικές προσωπικότητες του ισλαμικού κόσμου στην ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας

Εικόνα

Ο Αμπού Αμπντουλάχ Μοχάμεντ Ιμπν Μουσά Αλ Χουαρίζμι ήταν Πέρσης μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος, του 9ου αιώνα, κορυφαίος λόγιος στον Οίκο της Σοφίας στην Βαγδάτη.
Η συστηματική του προσέγγιση στην επίλυση γραμμικών και δευτεροβάθμιων εξισώσεων οδήγησε στην λέξη άλγεβρα η οποία προέρχεται από τον τίτλο του βιβλίου του «Συνοπτικό Βιβλίο για τον Υπολογισμό με Μεταφορά και Απλοποίηση» (Αλ-Κιταμπ Αλ-γκιαμπρ)
Το βιβλίο του Υπολογισμός με Ινδικούς Αριθμούς, γραμμένο περίπου το 825, ήταν υπεύθυνο για την διάδοση του Ινδικού αριθμητικού συστήματος σε όλη την Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Το βιβλίο μεταφράστηκε στα Λατινικά ως Algoritmi de numero Indorum. To Αλ Χουαρίζμι αποδόθηκε στα Λατινικά ως Algoritmi το οποίο οδήγησε στο Αλγόριθμος. Στην τριγωνομετρία, ο Αλ Χουαρίζμι έφτιαξε πίνακες ημίτονων και συνημίτονων για τις τριγωνομετρικές συναρτήσεις, μαζί με τον πρώτο πίνακα για την εφαπτομένη. Υπήρξε, επίσης, πρωτοπόρος στη σφαιρική τριγωνομετρία και έγραψε μια πραγματεία σχετικά με το θέμα.
Το τρίτο μεγάλο έργο του Αλ Χουaρίζμι (833) ήταν το Kitāb Surat του al-Ard, «Βιβλίο σχετικά με την εμφάνιση της Γης» ή «Η εικόνα της Γης», το οποίο μεταφράστηκε ως Γεωγραφία. Πρόκειται για μια αναθεωρημένη και ολοκληρωμένη έκδοση της «Γεωγραφίας» του Πτολεμαίου, το οποίο αποτελείται από έναν κατάλογο συντεταγμένων 2402 πόλεων και άλλων γεωγραφιων χαρακτηριστικών. Βοήθησε επίσης στον καθορισμό της περιμέτρου της Γης και στη σύνταξη ενός παγκόσμιου χάρτη για τoν χαλίφη al-Ma'mun, επιβλέποντας 70 γεωγράφους.
Εικόνα
.........................................................................................

Η ιατρική αναπτύχθηκε ιδιαίτερα στον μεσαιωνικό ισλαμικό κόσμο, ως θεωρία και ως πρακτική εφαρμογή.
Η οφθαλμολογία έχει περιγραφεί ως ο πιο επιτυχημένος κλάδος της ιατρικής αυτής της εποχής, με τα έργα του Ιμπν Αλ Χαϊδάμ (ή Αλχάζεν) να έχουν κύρος μέχρι την πρώιμη σύγχρονη εποχή. Ο Ibn al-Nafis το 1242, σε ηλικία 29 περίπου ετών, δημοσίευσε το πλέον διάσημο έργο του, το ‘’Σχολιασμός της Ανατομίας του Αβικέννα’’, το οποίο περιείχε πολλές νέες ανακαλύψεις, κυρίως αυτή της πνευμονικής και της στεφανιαίας κυκλοφορίας. Ο μεγάλος Ανδαλουσιανός χειρουργός AI-Zahrawi έζησε μεταξύ του τέλους του 10ου και της αρχής του 11ου αιώνα, στην πόλη της al-Zahra, λίγα μίλια μακριά από την Κόρδοβα. Η εγκυκλοπαίδειά του, το ‘’Al-Tasrif’’, αποτελείται από τριάντα βιβλία (30), το τελευταίο αποκλειστικά για τις χειρουργικές επεμβάσεις.
ΕικόναΕικόνα
(Απόσπασμα από βιβλίο του AI-Zahrawi όπου περιγράφονται και απεικονίζονται χειρουργικά εργαλεία)
........................................................................................

Αλ Γιαζαρί (Al-Jazari). Εφευρέτης, σπουδαίος μηχανικός και μαθηματικός (12ος-13ος αιώνας). Πειραματίστηκε πολύ στην υδροδυναμική και στην κατασκευή και λειτουργία αυτόματων συσκευών που να διευκολύνουν την καθημερινότητα.
Το σημαντικότερο βιβλίο του όπου βρίσκουμε και σχέδια όλων των εξαιρετικών του ΄μηχανών΄είναι 'Το βιβλίο της γνώσης ιδιοφυών μηχανικών επινοήσεων' που γράφτηκε το 1206. Περιέχει σχέδια περισσότερων από 100 μηχανικών, αυτόματων συσκευών και οδηγίες για την κατασκευή τους.
Εκτός από ρολόγια, αντλίες νερού και άλλες ιδιοφυείς εφευρέσεις περιγράφει και την κατασκευή ανθρωπόμορφων 'αυτόματων' (όπως θα λέγαμε σήμερα ρομπότ), όπως μια μηχανική αυτόματη υπηρέτρια που κερνούσε ποτά, ή μία άλλη που πρόσφερε νερό για να πλύνεις τα χέρια σου!...
Εικόνα
ΕικόναΕικόνα
(Υδραυλικές αντλίες και το περίφημο ρολόι-ελέφαντας)
.......................................................................................

Η μεγαλύτερη προσφορά όμως των Αράβων είναι αναμφίβολα η εφεύρεση και εξέλιξη της ίδιας της επιστημονικής μεθόδου. Ο Ιμπν Αλ-Χαϊδάμ (ή Αλχάζεν) εξέδωσε το βιβλίο του «Οπτική» το 1021, όπου μελετάει τη φύση του φωτός και απέδειξε ότι οι ακτίνες ταξιδεύουν σε ευθείες, εξήγησε πώς δουλεύουν οι καθρέπτες και περιέγραψε πώς οι ακτίνες φωτός κάμπτονται όταν διαπερνούν διαφορετικά υλικά, όπως το νερό. Δεν αρκέστηκε όμως στο να καταδείξει τις θεωρίες του αλλά θέλησε να δείξει πώς έφτασε στα συμπεράσματά του. Όποιος διάβαζε το βιβλίο του θα έβρισκε σε αυτό οδηγίες για να επαναλάβει κάθε ένα από τα πειράματά του. Ήταν σαν να λέει «Μη με πιστεύεις. Δες το και μόνος σου». Πρόδρομος του σκεπτικισμού και της κριτικής σκέψης, θεωρούσε τη δυσπιστία οδηγό για την αναζήτηση της γνώσης και την ομότιμη αναθεώρηση αναγκαία συνθήκη για την αναγνώριση της εγκυρότητας κάθε επιστημονικής θέσης.
ΕικόναΕικόνα

Πηγή:
https://kelliteacher.weebly.com/alpharh ... sigma.html
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Rakomelofronas
Δημοσιεύσεις: 4622
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:00
Phorum.gr user: Pegasus - erkebrad

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Rakomelofronas » 22 Οκτ 2023, 06:38

Κοίτα να δεις πόσα φώτα και λάμπες έφεραν οι μουσουλμάνοι στον κόσμο, κυρίως Πέρσες και κάτοικοι πρώην ελληνορωμαϊκών περιοχών! Ευχαριστήθηκα ιδιαιτέρως το σημείο που λέει ότι οι μουσουλμάνοι εφηύραν την επιστημονική μέθοδο επειδή κάποιος κατέγραψε τα πειράματά του! Κάτι ξέρουν οι διανοούμενοί τους και, ενώ θαυμάζουν τους Ρουμ και τους Γιουνάν, δεν θέλουν να ακούνε για τη σκοταδιστική Οθωμανική αυτοκρατορία.

Μπόνους στην αναφορά στα ΝΕΑ του 2006, στην εφημερίδα που γκρέμισε τον νεοκαραμανλισμό αλλά πού είχε την ταπεινότητα να μην το γράφει στο εξώφυλλο.
Ο κόσμος που θυμάσαι δεν υπάρχει πια.
Τargetnews

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6351
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 22 Οκτ 2023, 06:48

Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
southern
Δημοσιεύσεις: 14032
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 15:23
Phorum.gr user: southern

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από southern » 22 Οκτ 2023, 06:48

H ιστορία της άλγεβρας
https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_algebra
Ήταν το αγαπημένο μου μάθημα στο γυμνάσιο και το λύκειο. Ότι δεν έχει να κάνει με αποδείξεις στα μαθηματικά είναι εύκολο
Δελτίο τύπου της Δράσης υπερ της στεγης ψευτομακεδονικου πολιτισμου το 2012, αναδημοσιευμενο στην επισημη σελίδα του Ουρανιου Τοξου http://www.florina.org/news/2012/october06_g.asp
Γενικός Γραμματέας υπουργείου προέρχεται από κόμμα που υποστηρίζει την ψευδομειονότητα στη Μακεδονία

Άβαταρ μέλους
Feindflug
Δημοσιεύσεις: 14691
Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Feindflug » 22 Οκτ 2023, 06:55

southern έγραψε:
22 Οκτ 2023, 06:48
H ιστορία της άλγεβρας
https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_algebra
Ήταν το αγαπημένο μου μάθημα στο γυμνάσιο και το λύκειο. Ότι δεν έχει να κάνει με αποδείξεις στα μαθηματικά είναι εύκολο
Πολύ εύκολο, τύπε.

Όποτε δεν μας βγαίνει μια εξίσωση, υποθέτουμε ότι Χ=3, δημιουργούμε φανταστικούς αριθμούς και έννοιες ξέρω γω και όλα λύνονται.

Αρκεί να βρεις την κατάλληλη υπόθεση που θέλεις να ισχύει.
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 9963
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 22 Οκτ 2023, 06:57

Nαι, ήταν επιστημονικά η κορυφή του κόσμου για 3 με 4 αιώνες αλλά κάπου εκεί στο 13ο αιώνα (αν θυμάμαι καλά) σταμάτησαν να ασχολούνται και βάλανε την όπισθεν, μέχρι να φτάσουν στο σήμερα όπου τους έχουν ξεπεράσει ουσιαστικά όλοι. Τι τους βρήκε και το πάθανε αυτό; Πολλά, από Μογγόλους και Σταυροφορίες μέχρι φυσικές καταστροφές και εσωτερικές αλλαγές που είχαν σαν αποτέλεσμα τη στροφή της χρηματοδότησης από επιστημονικές σε θεολογικές σχολές. Τι συνετέλεσε περισσότερο και τι λιγότερο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα, πάντως σήμερα 10εκ Εβραίοι έχουν περισσότερα νόμπελ από 1800εκ Μουσουλμάνους
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

Ντρές
Δημοσιεύσεις: 559
Εγγραφή: 12 Μαρ 2020, 03:16

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ντρές » 22 Οκτ 2023, 14:28

Chilloutbuddy έγραψε:
22 Οκτ 2023, 06:57
Nαι, ήταν επιστημονικά η κορυφή του κόσμου για 3 με 4 αιώνες αλλά κάπου εκεί στο 13ο αιώνα (αν θυμάμαι καλά) σταμάτησαν να ασχολούνται και βάλανε την όπισθεν, μέχρι να φτάσουν στο σήμερα όπου τους έχουν ξεπεράσει ουσιαστικά όλοι. Τι τους βρήκε και το πάθανε αυτό; Πολλά, από Μογγόλους και Σταυροφορίες μέχρι φυσικές καταστροφές και εσωτερικές αλλαγές που είχαν σαν αποτέλεσμα τη στροφή της χρηματοδότησης από επιστημονικές σε θεολογικές σχολές. Τι συνετέλεσε περισσότερο και τι λιγότερο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα, πάντως σήμερα 10εκ Εβραίοι έχουν περισσότερα νόμπελ από 1800εκ Μουσουλμάνους
Το ισλαμ ενώ ξεκίνησε πιο φιλελευθερο και πιο απλό απο τον χριστιανισμό σταδιακά έγινε αρτηριοσκληρωτικο και τα πάντα πήραν θεολογική χροιά πουκανονιζονταν από τη σαρία, στο δυτικό κόσμο συναιβεί το ανάποδο. σταδιακά από έναν χριστιανισμό που τάσσονταν ενάντια σε οτιδήποτε επιστημονικό και συνέβαλε στη βύθιση του ελληνορωμαικου κόσμου στην άγνοια για αιωνες η επιστήμη πήρε κεφάλι μετά από αιώνες.
Πάντως χωρίς τα πρώιμα πνευματικά κέντρα του ισλαμικού κόσμου. Θα ταν απίστευτα δύσκολο να υπάρξει αναγγενηση

sharp
Δημοσιεύσεις: 21212
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 21:47

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sharp » 22 Οκτ 2023, 14:32

Eεεεεεδδδδδδωωωωωω είμαστε.... :smt005:

Άβαταρ μέλους
Exodus
Δημοσιεύσεις: 2100
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2022, 12:59

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Exodus » 22 Οκτ 2023, 14:36

Σέβομαι το Ισλάμ και σέβομαι όλους τους μουσουλμάνους και σέβομαι τα θρησκευτικά τους δικαιώματα. Ως πρόσωπο, έχω όμως αποκομίσει και όχι τόσο ανεκτικές συμπεριφορές εκ μέρους των στη διαφορετικότητα. Αυτό. Τα ιστορικά κ.λπ. είναι θαυμάσια, για τα συνέδρια. Στην καθημερινότητα ούτε Άλγεβρα βλέπεις, ούτε ποίηση, αλλά καταπίεση και τρομοκρατία.
ΕΙΔΟΝ ΕΓΩ ΤΑΣ ΠΑΓΙΔΑΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ HΠΛΩΜΕΝΑΣ ΕΠΙ ΠΑΣΑΝ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΑΙ ΗΡΩΤΗΘΗΝ : ΑΡΑ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΑΙ ΕΚΦΥΓΕΙΝ ΤΑΥΤΑΣ; ΚΑΙ ΗΚΟΥΣΑ ΦΩΝΗΝ ΛΕΓΟΥΣΑΝ ΜΟΙ : "Ο ΤΑΠΕΙΝΟΣ".

Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 27037
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Η κληρονομιά του Ισλαμικού Πολιτισμού στην ανθρωπότητα

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 22 Οκτ 2023, 14:56

Ντρές έγραψε:
22 Οκτ 2023, 14:28
Chilloutbuddy έγραψε:
22 Οκτ 2023, 06:57
Nαι, ήταν επιστημονικά η κορυφή του κόσμου για 3 με 4 αιώνες αλλά κάπου εκεί στο 13ο αιώνα (αν θυμάμαι καλά) σταμάτησαν να ασχολούνται και βάλανε την όπισθεν, μέχρι να φτάσουν στο σήμερα όπου τους έχουν ξεπεράσει ουσιαστικά όλοι. Τι τους βρήκε και το πάθανε αυτό; Πολλά, από Μογγόλους και Σταυροφορίες μέχρι φυσικές καταστροφές και εσωτερικές αλλαγές που είχαν σαν αποτέλεσμα τη στροφή της χρηματοδότησης από επιστημονικές σε θεολογικές σχολές. Τι συνετέλεσε περισσότερο και τι λιγότερο δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα, πάντως σήμερα 10εκ Εβραίοι έχουν περισσότερα νόμπελ από 1800εκ Μουσουλμάνους
Το ισλαμ ενώ ξεκίνησε πιο φιλελευθερο και πιο απλό απο τον χριστιανισμό σταδιακά έγινε αρτηριοσκληρωτικο και τα πάντα πήραν θεολογική χροιά πουκανονιζονταν από τη σαρία, στο δυτικό κόσμο συναιβεί το ανάποδο. σταδιακά από έναν χριστιανισμό που τάσσονταν ενάντια σε οτιδήποτε επιστημονικό και συνέβαλε στη βύθιση του ελληνορωμαικου κόσμου στην άγνοια για αιωνες η επιστήμη πήρε κεφάλι μετά από αιώνες.
Πάντως χωρίς τα πρώιμα πνευματικά κέντρα του ισλαμικού κόσμου. Θα ταν απίστευτα δύσκολο να υπάρξει αναγγενηση
Με τις κατακτήσεις τους οι Άραβες βρήκαν τα Ελληνικά συγγράμματα που είχαν "εξαφανίσει" οι χριστιανοί, τα μετέφρασαν και έγιναν η βάση του πολιτισμού που ανέπτυξαν.
Δεν είχαν άμεση αντιπαλότητα με τον Ελληνικό πολιτισμό, όπως οι χριστιανοί που οι "Έλληνες" ήταν ο μέγιστος εχθρός τους.
Αυτά τα μεταφρασμένα κείμενα βρήκε μετά η Δύση και ξεκίνησε η Αναγέννηση.


ΥΓ. Πολλή περίεργη η επιλογή του χρόνου από τον ΟΡ για την ανάρτηση τέτοιου νήματος.
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών