Γιατί κινουνται σε ιστορικο πλαίσιο;Jimmy81 έγραψε: ↑26 Ιαν 2024, 03:09Το μόνο μυθικό είναι το παρατσούκλι Ηρακλείδες και κάποια ονόματα αρχηγών. Οι μετακινήσεις των πληθυσμών κινούνται σε ιστορικό πλαίσιο. Γι’ αυτό και αναφέρονται από πολλούς ανεξάρτητους συγγραφείς, από δωρικές και μη δωρικές πηγές. Γι΄ αυτό τις αναφέρει π.χ. ο Θουκυδίδης μαζί με άλλες ιστορικές μετακινήσεις Θεσσαλών, Βοιωτών και άλλων φύλων, μαζί με τις μετακινήσεις στα νησιά (και δεν αναφέρει λόγου χάρη τις μυθικές Αμαζόνες). Οι ανακατατάξεις που έγιναν μετά τα Τρωικά ήταν τόσο δραματικές γι’ αυτό και έχουν μείνει στην μνήμη των αρχαίων συγγραφέων. Δεν γίνεται να τις απορρίψουμε τόσο εύκολα ως μύθο.Theseus έγραψε: ↑24 Ιαν 2024, 16:14Μα δεν έχουμε ιστορικά στοιχεία. Δεν έχουμε ιστορικές αναφορές, έχουμε μόνο μυθικές αφηγήσεις, τις οποίες και χρησιμοποιείς για να στηρίξεις ότι υπάρχει μια ιστορική βάση.
Αυτό δεν μπορείς να το κανείς. Ένας μύθος δε συνεπάγεται ιστορική αλήθεια. Κι αν η υπάρχουν όντως κάποιοι μύθοι για ιστορικά γεγονότα, υπάρχουν πολλοί περισσότεροι μύθοι χωρίς ιστορικό υπόβαθρο.
Αν βρεις κάποια ιστορική αφήγηση τότε το συζητάμε, αλλά μέχρι τότε ο κατασκευασμένος τον 6ο αιώνα μύθος των Ηρακλειδών δεν προσφέρει τίποτα στην υπόθεση σου.
Ποιες ειναι οι αποδειξεις οτι ο μυθος βασιζεται σε ιστορικα γεγονοτα;
Ο Θουκυδίδης ειναι αξιοπιστος για τα γεγονοτα της εποχης του, τα οποια εζησε ο ιδιος ή διασταυρωσε πρωτογενεις μαρτυριες.
Οταν αναφερει ιστοριες για αγριους που συνεβησαν 700 χρόνια πριν αυτον δεν εχουμε ιστορική αναφορα.
Μια χαρα μπορουμε να απορριψουμε μια ιστορια ως μυθο αν δεν υπαρχουν αποδειξεις οτι πραγματι συνεβη (οι αποδειξεις μαλιστα δειχνουν οτι δε συνεβη)