Καλαβρία έγραψε: ↑08 Μάιος 2019, 18:39Χριστιανοι Αρβανιτες της Τσαμουριά η Ελληνοτσάμηδες...
μαρτυρίες
Nicholas Geoffrey Lemprière Hammond (1976). Migrations and invasions in Greece and adjacent areas. Noyes Press. f. 63.
“«Όταν παρέμεινα με τους αλβανοφωνους χωρικούς της Τσαμουρίας ... τη δεκαετία του 1930,
μίλησαν για τους εαυτούς τους ως Έλληνες και δεν είχαν κανένα συναίσθημα να είναι μειονότητα»..”
Baltsiotis. The Muslim Chams of Northwestern Greece. 2011.
«Ο αλβανόφωνος ορθόδοξος πλυθησμός
δεν συμμερίζονταιτις εθνικές ιδέες των μουσουλμάνων γείτονων τους και παρέμειναν προσανατολισμένοι στον ελληνισμό
, αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες.
Ως εκ τούτου, μετά την προσάρτηση της περιοχής από την Ελλάδα έσπασε οι ίδιοι τατιζονται με το ελληνικό κράτος
και, ταυτόχρονα, με το ελληνικό έθνος.'''
Thanassis Moraitis. "publications as a researcher". thanassis moraitis: official website. Lexuar më 26 mars 2015.
' Οι αλβανόφωνοι χριστιανοί θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες. Στα Ελληνικά αποκαλούν τη γλώσσα τους «Αρβανίτικα», όπως εξ άλλου όλοι οι Αρβανίτες της Ελλάδας, στα Αρβανίτικα όμως την ονομάζουν «Σκιπ»"..
Δηλαδή ενώ την γλώσσα την ονομάζουν σκιπ δεν αυτοπροσδιοριζοντε ως Σκιπεταρ αλλα ως Ελληνες - Ρωμιοί.
Αλβανοφωνοι και διγλωσσοι Ελληνες οπως αυτοι σε Βοιωτια, Αττική.
Οπως ακριβως οι Αρβανίτες της νοτιας Ελλάδας δηλαδή.
Μια επισημανση καιρια από τα οσα ειχε καποτε παραθέσει ο Μπούας που επιβεβαιωνει τα παραπάνω
Στις αρχές του 20ου αιώνα οι Αλβανοί εθνικιστές προσπαθούσαν απεγνωσμένα να επιτύχουν την προσάρτηση της Ηπείρου στο προτεινόμενο απ' αυτούς κράτος της Αλβανίας. Για τον σκοπό αυτό είχαν εκδώσει διάφορα προπαγανδιστικά κείμενα στα οποία ισχυρίζονταν πως σχεδόν όλη η Ηπειρος κατοικούνταν απο Αλβανούς. Ένα απο τα κείμενα αυτά ήταν η “Εκκληση της Αλβανίας” (The Plea of Albania) το οποίο δημοσιεύθηκε στην Μεγάλη Βρεταννία στα τέλη του 1912. Την εποχή εκείνη η Ηπειρος ήταν ακόμη υπο Οθωμανική κατοχή.
Το κείμενο που ακολουθεί προέρχεται από τα “στατιστικά” στοιχεία που συνόδευαν την “Εκκληση της Αλβανίας” όπως δημοσιεύθηκαν στο βιβλίο “Albania's Greatest Friend” το οποίο αναφέρεται στα έργα και τις ημέρες ενός σημαντικού φιλο-Αλβανού Βρεταννού πολιτικού, του Audrey Herbert. Το κείμενο δημοσιεύεται στην σελίδα 83 του παραπάνω βιβλίου κι αναφέρεται στα “στατιστικά” στοιχεία για την Θεσπρωτία (Τσαμουριά), όπως τα “έβλεπαν” οι Αλβανοί εθνικιστές συγγραφείς του κειμένου.
“The sanjak of Chameria has a population of 75,000 Albanians, of which 18,000 are Albanian “Grecisants” (pseudo Greeks).
The sanjak of Chameria is divided into different kazas, of which:-
Kaza of Reshadie (Chameria) has 16,000 Albanians.
Kaza of Margalitch has 26,000 Albanians.
Kaza of Filat has 20,000 Albanians
Kaza of Paramithia has 13,000 Albanians.”
Η μετάφραση είναι περίπου η ακόλουθη.
“Η περιοχή της Τσαμουριάς έχει έναν πληθυσμό απο 75,000 Αλβανούς, από τους οποίους 18,000 είναι Αλβανοί “Γραικομάνοι” (ψευδο-Γραικοί).
Η περιοχή της Τσαμουριάς διαιρείται σε διαφορετικά διαμερίσματα, απο τα οποία:-
Το διαμέρισμα Reshadie (Τσαμουριά) έχει 16,000 Αλβανούς.
Το διαμέρισμα Μαργαριτίου έχει 26,000 Αλβανούς.
Το διαμέρισμα Φιλιατών έχει 20,000 Αλβανούς
Το διαμέρισμα της Παραμυθιάς έχει 13,000 Αλβανούς.”
Όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει ακόμη κι οι ίδιοι οι Αλβανοί εθνικιστές ήταν αναγκασμένοι να παραδεχθούν, με κάποια δυσαρέσκεια βέβαια, πως ανάμεσα στους, πραγματικούς η και φανταστικούς, Αλβανούς της Θεσπρωτίας υπήρχε κι ένα σημαντικό κομμάτι το οποίο, αν και αρβανιτόφωνο, επέμενε για την Ελληνική καταγωγή του.
Κι αυτό σε μια εποχή κατά την οποία η Θεσπρωτία ήταν ακόμη υπό Οθωμανική (Τουρκική) κατοχή και η υποτιθέμενη “καταπίεση” του Ελληνικού κράτους δεν φόβιζαν κανέναν....'''