Αυτό το οι μεν καταπιέζουν και οι δε καταπιέζονται είναι εξαιρετικά πρωτόλειο. Σίγουρα πάντως καλύτερο από την ιστορία των μεγάλων ανδρών ή τα αφηγήματα ηθικοπλαστικού χαρακτήρα. Επίσης, τουλάχιστον εδώ μιλάει για διαφορετικές απόψεις που παράγουν τους νόμους της Ρωμαϊκής Πολιτείας. Αυτό είναι ιδεαλισμός.Σενέκας έγραψε: ↑05 Απρ 2024, 20:47Δεν είναι καθόλου Σωκρατικού τύπου, καθαρά υλιστική προσέγγιση είναι. Οι διαφορές προκύπτουν πρώτα απ'όλα για πραγματιστικούς λόγους. Είναι ξεκάθαρο στη δημηγορία του ανώνυμου προλετάριου που είναι σε σε άλλο βιβλίο. Οι μεν τείνουν να καταπιέζουν τους δε, οι δε επιζητούν(κυρίως) να μην καταπιέζονται. Δεν υπάρχει δεν υπάρχει καμιά σωκρατικού τύπου φιλοσοφική μπαρούφα απο πίσω
Δεν έχω δει πάντως τον Μακιαβέλι ν' αναφέρεται κάπου ως μια από τις επιρροές της επιστημονικής ιστοριογραφίας. Θα το κοιτάξω όπως και να έχει πάντως, ευχαριστώ.