Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Τὶς ἑτοιμασίες τῶν ἀντιμάχων σας τὶς βλέπετε. Ας προλάβουµε τὰ σχέδιά τους κι ὅποιος πιάσει πάλι πρῶτος τ᾽ἅρματα θὰ εἶναι τὸ δίχως ἄλλο νικητής, τσακίζοντας τὸν ἐχθρὸ κι ἀνεβαίνοντας ψηλὰ ὁ ἴδιος: κι ἔτσι πολλοὶ ἀπὸ μᾶς θὰ γνωρίσουνε τιμὲς κι ὅλοι τὴ σιγουριά».
πηγή είναι οι φλωρεντινές ιστορίες σε μετάφραση Κονδύλη, σελίδες 161-164
context. Πρόκειται υποτίθεται για τον λόγο ενός προλετάριου, ενός εργάτη στη βιομηχανία του μαλλιού που επαναστάτησαν το 1378. Σ'εκείνο το σημείο η επανάσταση είχε διασπαστεί σε ριζοσπάστες που ήθελαν να συνεχίσουν και σε μερίδα πιο μετριοπαθή, που ζήταγε συμβιβασμό. Ο ήρωάς μας δεν ήθελε συμβιβασμό. Eat the rich
κάθε φορά που διαβάζω το συγκεκριμένο, φαντάζομαι τον επαναστάτη απέναντι σε 10 Γιαννόπουλους που προσπαθούν να του εξηγήσουν ότι όλα είναι μοιραία και δεν πρέπει να κάνουμε κριτική στη σινιορία γιατί η διαφθορά και οι κοινωνικές ανισότητες είναι νομοτέλεια
Re: Ο πύρινος λόγος του επαναστάτη προλετάριου
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2024, 10:05
από Βίνγκιλοτ
Αν η ηθική σε εμποδίζει από το να ξετινάξεις τον καταπιεστή σου, χρειάζεσαι καινούργια ηθική.
Re: Ο πύρινος λόγος του επαναστάτη προλετάριου
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2024, 10:08
από ΓΑΛΗ
Εγώ πάντως στο όντως ενδιαφέρον απόσπασμα που ανέβασε ο Σενέκας, δεν διέκρινα τίποτα περισσότερο από ένα λογίδριο τύπου "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη".
Αν η ηθική σε εμποδίζει από το να ξετινάξεις τον καταπιεστή σου, χρειάζεσαι καινούργια ηθική.
Ποιος σε καταπιέζει; προς το παρόν οι βανδαλισμοί και η παραβατικοτητα των αναρχικών καταπιέζουν τους κανονικούς ανθρώπους. Ο κόσμος δεν συμμερίζεται καμία "επαναστατική ανησυχία ".
Ποιος σε καταπιέζει; προς το παρόν οι βανδαλισμοί και η παραβατικοτητα των αναρχικών καταπιέζουν τους κανονικούς ανθρώπους. Ο κόσμος δεν συμμερίζεται καμία "επαναστατική ανησυχία ".
Ποιος σε καταπιέζει; προς το παρόν οι βανδαλισμοί και η παραβατικοτητα των αναρχικών καταπιέζουν τους κανονικούς ανθρώπους. Ο κόσμος δεν συμμερίζεται καμία "επαναστατική ανησυχία ".
Εγώ πάντως στο όντως ενδιαφέρον απόσπασμα που ανέβασε ο Σενέκας, δεν διέκρινα τίποτα περισσότερο από ένα λογίδριο τύπου "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη".
Εγώ πάντως στο όντως ενδιαφέρον απόσπασμα που ανέβασε ο Σενέκας, δεν διέκρινα τίποτα περισσότερο από ένα λογίδριο τύπου "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη".
Εγώ πάντως στο όντως ενδιαφέρον απόσπασμα που ανέβασε ο Σενέκας, δεν διέκρινα τίποτα περισσότερο από ένα λογίδριο τύπου "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη".
Εγώ πάντως στο όντως ενδιαφέρον απόσπασμα που ανέβασε ο Σενέκας, δεν διέκρινα τίποτα περισσότερο από ένα λογίδριο τύπου "θέλω να γίνω χαλίφης στη θέση του χαλίφη".
αυτή είναι η επιφάνεια. Απο κάτω είναι το ψωμί
Οκ, ας πούμε ότι εγώ είδα την κόρα του ψωμιού. Εσύ τι διακρίνεις ως ψίχα;
Ελπίζω να εννοείται, ότι δεν θα αφορά στη διαφορετική αντιμετώπιση της ηθικής στο α ή β πλαίσιο, έτσι;
Re: Ο πύρινος λόγος του επαναστάτη προλετάριου
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2024, 11:53
από Βίνγκιλοτ
Ο Μακιαβέλι ελπίζει ότι θα ανατραπούν ξανά οι Μέδικοι;
Ο Μακιαβέλι ελπίζει ότι θα ανατραπούν ξανά οι Μέδικοι;
Όχι, δεν τον ενδιέφερε ιδιαίτερα να ανατραπούν, περισσότερο τον ενδιέφερε όποιο καθεστώς και αν ήταν στην εξουσία, να λειτουργούσε σωστά, αλλά τον ενδιέφερε περισσότερο να καταλάβει πως ήρθαν στην εξουσία και πως τη διατηρούσαν. Η ιδιαιτερότητα που έχει το κείμενο παραπάνω είναι ότι ο αποδέκτης ήταν ο Πάπας, ο Κλήμης ο Ζ΄, ο οποίος ήταν επίσης Μέδικος, και de facto κεφαλή της οικογενείας. Στην επιφάνεια, ο επαναστατημένος προλετάριος, είναι ακριβώς αυτό που πιθανότατα είχε στο μυαλό του ο Κλήμης, ένας αχρείος που δεν τον νοιάζει τίποτα άλλο πέρα απο το πλιάτσικο. απο κάτω, είναι η αμφισβήτηση, αν όχι αποδόμηση της ηθικής του μεσαίωνα
σημείωσε ότι είχε μια έξτρα δυσκολία όταν έγραφε τα συγκεκριμένα γεγονότα, γιατί είναι παράλλη και οι απαρχές της εξουσίας των Μεδίκων. Οι Μέδικοι δεν ήταν παλιά αριστοκρατία, ήταν οι λεγόμενοι nuovi homini, νεόπλουτοι οι οποίοι κατάγονταν απο την επαρχία και οι οποίοι τότε συμμάχησαν με τους εργάτες της βιοτεχνίας του μαλλιού και υποστήριξαν την εξέγερση. Οι Μέδικοι ήταν οι κερδισμένοι απο την αναδιανομή της τράπουλας που έκανε το λαικό καθεστώς που περιγράφω εδώ:
ήταν αυτοί που είχαν κεφάλαια στο εξωτερικό, οπότε η αναδιάρθρωση της οικονομίας και η επαναδιαπραγμάστευση των κρατικών ομολόγων τους έκανε πλούσιους. Όποιος είχε κεφάλαιο αγόραζε κρατικό χρέος που είχε μπει στην αγορά για ψίχουλα και αν είχες κεφάλαια στο εξωτερικό που δεν τα επηρέαζε η κρίση ρευστότητας, έκανες την τύχη σου.
Ο ήρωάς μας ήταν πρακτικά σύμμαχος των Μεδίκων κατά της παλιάς αριστοκρατίας στην αρχή τουλάχιστον, γιατί η επανάσταση των ciompi σ'εκείνο το σημείο είχε χωριστεί στα δυο, ο αδίστακτος ποπολάνος ήταν ο ριζοσπάστης αλλά υπήρχε μια μετριοπαθής μερίδα που ήρθε σε συμβιβασμό με την αριστοκρατία και διατήρησε το λαϊκό καθεστώς στην εξουσία με αντάλλαγμα ορισμένες παραχωρήσεις. Οι ριζοσπάστες έχασαν και η συντεχνία των ανειδίκευτων εργατών διαλύθηκε-αυτό ήταν το πιο ριζοσπαστικό μέτρο γιατί συντεχνία= πολιτική εκπροσώπηση και συμμετοχή στην κυβέρνηση, οπότε συντεχνία ανειδίκευτων εργατών μαλλιού πάει να πει πολιτική συμμετοχή σχεδόν του συνόλου της πόλης, ή τουλάχιστον μέρος του κατώτατου στρώματος, της χειρότερης πλέμπας
Re: Ο πύρινος λόγος του επαναστάτη προλετάριου
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2024, 12:36
από Σενέκας
αυτός που έκανε τον συμβιβασμό ήταν ο φυσικός ηγέτης της εξέγερσης, ένας τύπους που χρίστηκε ηγέτης του κινήματος πρακτικά επι τόπου, και ο οποίος ήταν κυριολεκτικά ένας λαχαναγωρίτης. Λαχαναγορίτης γιος μια μανάβισσας, ο Michele Di Lando
Re: Ο πύρινος λόγος του επαναστάτη προλετάριου
Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2024, 12:48
από Σενέκας
στην πραγματικότητα, αυτός ο αδίστακτος ποπολάρος που ετοιμάζεται να φάει τους πλούσιους και καλείς τους αδικημένους να μην κιοτέψουν, είναι οι μέδικοι