Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 1673
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 21 Νοέμ 2018, 18:08

:lol::lol:

αν υπηρχε tweet τοτε κανα χολωμενος διπλωματης θα του γραφε no καποδιστριας no παρτυ


τι διαβαζουν τα ματακια μου βαι βαι,αρειοι αρβανιτες ,μπακλαβαδες ,ΠΑΟΚ πρωταθλητης 2019 αχ αφεριμ
παντως και οι.. Αρειοι του βλαστου,οπως και ολες οι γενιες του ελληνισμου την Πολη θελαν,αυτην ειχαν ως ονειρο(και πρωταρχικο στοχο της επαναστασης αλλωστε) και παντως οχι για τους...μπακλαβαδες της. πως το εξηγουσε αραγε το μυαλο του αυτο;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Κόκκορας την 21 Νοέμ 2018, 18:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
«Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δέ χειρῶν αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα»

Ψαλμός 18,2

Άβαταρ μέλους
LOUROS
Δημοσιεύσεις: 629
Εγγραφή: 19 Απρ 2018, 23:31

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από LOUROS » 21 Νοέμ 2018, 18:25

Κόκκορας έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 18:08
:lol::lol:

αν υπηρχε tweet τοτε θα του γραφαν no καποδιστριας no παρτυ


τι διαβαζουν τα ματακια μου βαι βαι,αρειοι αρβανιτες ,μπακλαβαδες ,ΠΑΟΚ πρωταθλητης 2019 αχ αφεριμ
Καλά, αυτά τα εισαγόμενα φυλετικά στη Βαλκανική είναι για γέλια. Κατέβαιναν οι Ευρωπεοι να βρούνε νορδικούς άριους Σπαρτιάτες σε στυλ Dolf Lundgren ναουμε, γιατί έτσι είχαν διαβασει στις θεωρίες που αυτοί επινοήσαν... κι έμεναν με την όρεξη. Και ψαρώνανε οι δικοί μας Καλλέργηδες και Βλαστοί και το παίζανε πρωϊμα αυγά :lol:
We're on a mission from God

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 1673
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 21 Νοέμ 2018, 18:29

ε και στην αριστερα κατι αναλογο δεν εγινε; ειχε ποτε αξιο λογου αντικληρικαλισμο η χωρα; ουδεποτε
αλλα επρεπε να τον εφευρει! :lol:

καταστασεις τρατζικ τελειως
«Οἱ οὐρανοί διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δέ χειρῶν αὐτοῦ ἀναγγέλλει τό στερέωμα»

Ψαλμός 18,2

Άβαταρ μέλους
deCaritaine
Δημοσιεύσεις: 1083
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 15:56

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από deCaritaine » 21 Νοέμ 2018, 19:11

Οι πρώιμοι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Οχιτζήδες έδωσαν ρεσιτάλ κατά το μεγάλο Δημοψήφισμα του 15ου αιώνα.

Πρέπει να γίνει δεκτό το Μνημονιο Συνεργασίας με την Καθολική Εκκλησία εντ μπιγιοντ;
ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ / ΟΧΙ
ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ / ΝΑΙ


Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών:
«Έλλην ων την φωνήν, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ Έλληνες` αλλ’ από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης και ει τις έοιτο με τι είμι, αποκρίνομαι χριστιανός είναι»
Γεννάδιος Σχολάριος (1398-1472)
Και των πόλεων γαρ ημίν τοις αθέοις έθνεσιν αλουσών, η Εκκλησία το εαυτής αμετάβλητον αποσώζει σχήμα και αρχιερείς και ιερείς και διάκονοι εν μέσοις έθνεσι τα του βαθμού ακωλύτως ανύουσι και εκασταχού τα θεία ιερουργείται μυστήρια».
^
Και να παραδώσουμε τις πόλεις μας στους Τούρκους, δεν τρέχει και τίποτε η Εκκλησίας μας οι αρχιερεις, οι ιερείς και οι διακονοι να 'ναι καλα να ιερουργούν τα μυστήρια, αφού μας επιτρέπουν.


«Μην πιστεύετε, πως οι λαοί της Δύσης θα μας βοηθήσουν ποτέ` αν καμιά μέρα συνεννοηθούνε, λέγοντας πως έρχουνται να μας βοηθήσουν, θα οπλιστούνε για να αφανίσουν την Πόλη μας, τη ράτσα μας και το όνομά μας.»
Ιωσήφ Βρυέννιος (1350-1431)

Αλλά και οι απλοί Ζαίοι καλόγεροι έδωσαν τον αγωνα τους απο το δικό τους μετερίζι. Τα αποσπάσματα απο τον ιστορικό Δούκα:
Εικόνα
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
under
Δημοσιεύσεις: 7718
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 17:02

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από under » 21 Νοέμ 2018, 19:17

Απορω πως και δεν βαλατε μεσα τον Εφιαλτη.Ο προγονος του καθε ζαιου.

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 382
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 21 Νοέμ 2018, 19:31

Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 01:20
Μπροστά στον Ληξουριώτη βουλευτή Γεώργιο Τυπάλδο-Ιακωβάτο (1813-1882) οι ζαίοι είναι γατάκια.

Μία από τις πολλές αγορεύσεις του στη Βουλή που άφησαν εποχή:

«Το πάλαι η Θεσσαλία και η Μακεδονία ήσαν ηνωμέναι με τους Πέρσας˙ γνωρίζετε, ότι οι Θεσσαλοί ιδιοπράγουν και δεν ήθελον ουδεμίαν σχέσιν με τους Έλληνας, και η καλυτέρα ίππος των Περσών ήτο η Θεσσαλική˙ σήμερον, δόξα τω αγίω Θεώ!, μετεβλήθησαν τα πράγματα, αλλ’ οι Πέρσαι είναι εις την θέσιν των και μάθετε ότι οι Τούρκοι είναι αρχαίοι Πέρσαι, φυλετικώς είναι η αυτή φυλή, η αυτή γλώσσα [...]»

Πάρτε μια ανάσα, γιατί ακολουθεί το καλύτερο:

«πώς ανεφύησαν οι Έλληνες; εκ της γης; Όχι [...] Ήσαν ποιμένες ελθόντες εκ της Ταταρίας, εκ της Περσίας και οι αρχαίοι Έλληνες ήσαν και είναι Πέρσαι [...] Σας είπον, ότι η λέξις Θεσσαλία είναι τουρκική, είναι δε τουρκική, διότι είναι Ελληνική, και όχι εκ του ονόματος «Θεσσαλός», όπερ δεν έχει νόημα [...] είναι τουρκική λέξις θάς ήτοι πέτρα, έλι είναι περσική λέξις και τουρκική εξ ής έγειναν αι λέξεις Ελλάς, Ηλεία, ελαία και τόσα άλλα [...]. Ήπειρος δεν είναι άπειρος είναι Μπιρ Μπερείν, όπερ σημαίνει γη [...]»

Εικόνα
Άλλα γαμάτα αποσπάσματα από αγορεύσεις του χριστιανο-ζαίου Τυπάλδου-Ιακωβάτου aka Γεωργαντάρα.

«Μόνον στοιχείον του εθνισμού είναι η θρησκεία, αφαιρουμένου του οποίου, δεν υπάρχει πλέον έθνος, δεν υπάρχει πλέον γένος, δεν υπάρχει πλέον δεσμός, δεν υπάρχει πλέον ουδέν δια την Ελλάδα. Και εάν, ο μη γένοιτο, χριστιανοί, ήθελεν αφαιρεθή ο χαρακτήρ της θρησκείας από την εθνότητα των Ελλήνων, άλλο δεν βλέπω, ειμή Φράγκους, ειμή Αλβανούς, ειμή Βλάχους, ειμή Αθιγγάνους και Γύφτους, όχι ποτέ Έλληνας»

«Παρακαλώ, μας είπεν ‘είσαι μαθητής του Φαλμεράυερ’. Όχι, κ. Καλλιγά, εγώ δεν είμαι μαθητής του Φαλμεράυερ, διότι Γερμανικά αγνοώ˙ εγώ είμαι διδάσκαλος του Φαλμεράυερ. Γνωρίζω τα υπό του Φαλμεράυερ γραφέντα πολύ πρότερον ή ότε τα εσκέφθη ο Φαλμεράυερ [...] Εκείνο όμως όπερ λέγω εις τον κ. Καλλιγάν, είναι τούτο, ή κατεβαίνεις κατ΄ευθείαν γραμμήν από την οσφύν του Κόδρου και του Λυκούργου, ή είμεθα όλοι επείσακτοι˙ άμα είμεθα χριστιανοί, είμεθα γενναιότατοι Έλληνες»

«Όχι εις την Ακρόπολιν την σημερινήν, αλλ’ ουδέ των αρχαίων Ελλήνων υπήρξε ποτέ η ελευθερία η εθνική και η θρησκευτική˙ διότι το πάλαι υπήρχον εδώ εν Ελλάδι, οπού την σήμερον είσθε ελεύθεροι, υπήρχον τριάκοντα χιλιάδες πολίται και τετρακόσιαι χιλιάδες ειλώτων, δούλων, σκλάβων˙ και αν σεις είσθε ελεύθεροι, και εγώ μεθ’ υμών, δεν το χρεωστώ εις την Ακρόπολιν των Αθηνών, αλλ΄εις την Ακρόπολιν της Σιών, από την οποία προήλθε το πνεύμα της ελευθερίας»

Άβαταρ μέλους
Yochanan
Δημοσιεύσεις: 6624
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 13:44
Phorum.gr user: Yochanan

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Yochanan » 21 Νοέμ 2018, 19:33

:smt005::smt005::smt005: απολογητες vs. αρχαιογκαγκα VOLUME 1
O chestnut-tree, great-rooted blossomer,
Are you the leaf, the blossom or the bole?
O body swayed to music, O brightening glance,
How can we know the dancer from the dance?

Άβαταρ μέλους
Nero
Δημοσιεύσεις: 9674
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:20

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 21 Νοέμ 2018, 19:36

Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:31
Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 01:20
Μπροστά στον Ληξουριώτη βουλευτή Γεώργιο Τυπάλδο-Ιακωβάτο (1813-1882) οι ζαίοι είναι γατάκια.

Μία από τις πολλές αγορεύσεις του στη Βουλή που άφησαν εποχή:

«Το πάλαι η Θεσσαλία και η Μακεδονία ήσαν ηνωμέναι με τους Πέρσας˙ γνωρίζετε, ότι οι Θεσσαλοί ιδιοπράγουν και δεν ήθελον ουδεμίαν σχέσιν με τους Έλληνας, και η καλυτέρα ίππος των Περσών ήτο η Θεσσαλική˙ σήμερον, δόξα τω αγίω Θεώ!, μετεβλήθησαν τα πράγματα, αλλ’ οι Πέρσαι είναι εις την θέσιν των και μάθετε ότι οι Τούρκοι είναι αρχαίοι Πέρσαι, φυλετικώς είναι η αυτή φυλή, η αυτή γλώσσα [...]»

Πάρτε μια ανάσα, γιατί ακολουθεί το καλύτερο:

«πώς ανεφύησαν οι Έλληνες; εκ της γης; Όχι [...] Ήσαν ποιμένες ελθόντες εκ της Ταταρίας, εκ της Περσίας και οι αρχαίοι Έλληνες ήσαν και είναι Πέρσαι [...] Σας είπον, ότι η λέξις Θεσσαλία είναι τουρκική, είναι δε τουρκική, διότι είναι Ελληνική, και όχι εκ του ονόματος «Θεσσαλός», όπερ δεν έχει νόημα [...] είναι τουρκική λέξις θάς ήτοι πέτρα, έλι είναι περσική λέξις και τουρκική εξ ής έγειναν αι λέξεις Ελλάς, Ηλεία, ελαία και τόσα άλλα [...]. Ήπειρος δεν είναι άπειρος είναι Μπιρ Μπερείν, όπερ σημαίνει γη [...]»

Εικόνα
Άλλα γαμάτα αποσπάσματα από αγορεύσεις του χριστιανο-ζαίου Τυπάλδου-Ιακωβάτου aka Γεωργαντάρα.

«Μόνον στοιχείον του εθνισμού είναι η θρησκεία, αφαιρουμένου του οποίου, δεν υπάρχει πλέον έθνος, δεν υπάρχει πλέον γένος, δεν υπάρχει πλέον δεσμός, δεν υπάρχει πλέον ουδέν δια την Ελλάδα. Και εάν, ο μη γένοιτο, χριστιανοί, ήθελεν αφαιρεθή ο χαρακτήρ της θρησκείας από την εθνότητα των Ελλήνων, άλλο δεν βλέπω, ειμή Φράγκους, ειμή Αλβανούς, ειμή Βλάχους, ειμή Αθιγγάνους και Γύφτους, όχι ποτέ Έλληνας»

«Παρακαλώ, μας είπεν ‘είσαι μαθητής του Φαλμεράυερ’. Όχι, κ. Καλλιγά, εγώ δεν είμαι μαθητής του Φαλμεράυερ, διότι Γερμανικά αγνοώ˙ εγώ είμαι διδάσκαλος του Φαλμεράυερ. Γνωρίζω τα υπό του Φαλμεράυερ γραφέντα πολύ πρότερον ή ότε τα εσκέφθη ο Φαλμεράυερ [...] Εκείνο όμως όπερ λέγω εις τον κ. Καλλιγάν, είναι τούτο, ή κατεβαίνεις κατ΄ευθείαν γραμμήν από την οσφύν του Κόδρου και του Λυκούργου, ή είμεθα όλοι επείσακτοι˙ άμα είμεθα χριστιανοί, είμεθα γενναιότατοι Έλληνες»

«Όχι εις την Ακρόπολιν την σημερινήν, αλλ’ ουδέ των αρχαίων Ελλήνων υπήρξε ποτέ η ελευθερία η εθνική και η θρησκευτική˙ διότι το πάλαι υπήρχον εδώ εν Ελλάδι, οπού την σήμερον είσθε ελεύθεροι, υπήρχον τριάκοντα χιλιάδες πολίται και τετρακόσιαι χιλιάδες ειλώτων, δούλων, σκλάβων˙ και αν σεις είσθε ελεύθεροι, και εγώ μεθ’ υμών, δεν το χρεωστώ εις την Ακρόπολιν των Αθηνών, αλλ΄εις την Ακρόπολιν της Σιών, από την οποία προήλθε το πνεύμα της ελευθερίας»
Καλλιγάς είναι ο γνωστός γίγαντας του ελληνικού φιλελευθερισμού,ο Παύλος? :)

Άβαταρ μέλους
deCaritaine
Δημοσιεύσεις: 1083
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 15:56

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από deCaritaine » 21 Νοέμ 2018, 19:36

Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:31
«Μόνον στοιχείον του εθνισμού είναι η θρησκεία, αφαιρουμένου του οποίου, δεν υπάρχει πλέον έθνος, δεν υπάρχει πλέον γένος, δεν υπάρχει πλέον δεσμός, δεν υπάρχει πλέον ουδέν δια την Ελλάδα. Και εάν, ο μη γένοιτο, χριστιανοί, ήθελεν αφαιρεθή ο χαρακτήρ της θρησκείας από την εθνότητα των Ελλήνων, άλλο δεν βλέπω, ειμή Φράγκους, ειμή Αλβανούς, ειμή Βλάχους, ειμή Αθιγγάνους και Γύφτους, όχι ποτέ Έλληνας»
Δυνατός και ο αγριοχρίστιανος Τυπάλδος Ιακωβάτος, στις μέρες μας θα έπαιζε με καλές προοπτικές για συντάκτης Free Inquiry ή Jungle Report, Luben κλπ

Jolly Roger
Δημοσιεύσεις: 3165
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2018, 00:21
Phorum.gr user: Jolly Roger

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jolly Roger » 21 Νοέμ 2018, 19:39

deCaritaine έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:36
Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:31
«Μόνον στοιχείον του εθνισμού είναι η θρησκεία, αφαιρουμένου του οποίου, δεν υπάρχει πλέον έθνος, δεν υπάρχει πλέον γένος, δεν υπάρχει πλέον δεσμός, δεν υπάρχει πλέον ουδέν δια την Ελλάδα. Και εάν, ο μη γένοιτο, χριστιανοί, ήθελεν αφαιρεθή ο χαρακτήρ της θρησκείας από την εθνότητα των Ελλήνων, άλλο δεν βλέπω, ειμή Φράγκους, ειμή Αλβανούς, ειμή Βλάχους, ειμή Αθιγγάνους και Γύφτους, όχι ποτέ Έλληνας»
Δυνατός και ο αγριοχρίστιανος Τυπάλδος Ιακωβάτος, στις μέρες μας θα έπαιζε με καλές προοπτικές για συντάκτης Free Inquiry ή Jungle Report, Luben κλπ
Στο παλιό δεν έγραφε ως Τρίσμικρος πριν καμιά δεκαετία;

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 382
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 21 Νοέμ 2018, 19:44

Nero έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:36
Καλλιγάς είναι ο γνωστός γίγαντας του ελληνικού φιλελευθερισμού,ο Παύλος? :)
Πιθανόν.

Έχω κι άλλο του γίγαντα Γεωργαντάρα:

«Ο λογιότατος γεννιέται Ρωμαίος κι εκείνος, στρεβλώνοντας το είδος της σπουδής του, κατανταίνει Έλληνας. Αλησμονάει πλέον το γένος του, την πατρίδα του, τ΄όνομά του˙ αλησμονάει ότι όπου πατεί Τούρκος είναι Ρωμιοσύνη και θεωρεί την επαρχία της Ελλάδας σαν την μοναχή και καθαυτό πατρίδα του. Οι λογιότατοι των Ιωαννίνων και της Πόλης, της Σμύρνης και του Βοκορεστιού γυρίζουνε με το πρόσωπο κατά την Αθήνα, σαν οι μουσουλμάνοι κατά τη Μέκκα, και προσκυνούνε μεγαλειότητα που δεν υπήρξε. Με ιδέες και με αισθήματα που το γένος τους δεν γνωρίζει, αλαλάξαν οι λογιότατοι όταν ελευθερώθηκε το μικρό μέρος της Ρωμιοσύνης, η Ελλάδα, σα να εξεγνοιάσανε από τες μεγαλύτερες έγνοιες»

Άβαταρ μέλους
deCaritaine
Δημοσιεύσεις: 1083
Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 15:56

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από deCaritaine » 21 Νοέμ 2018, 19:45

Jolly Roger έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:39
deCaritaine έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:36
Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:31
«Μόνον στοιχείον του εθνισμού είναι η θρησκεία, αφαιρουμένου του οποίου, δεν υπάρχει πλέον έθνος, δεν υπάρχει πλέον γένος, δεν υπάρχει πλέον δεσμός, δεν υπάρχει πλέον ουδέν δια την Ελλάδα. Και εάν, ο μη γένοιτο, χριστιανοί, ήθελεν αφαιρεθή ο χαρακτήρ της θρησκείας από την εθνότητα των Ελλήνων, άλλο δεν βλέπω, ειμή Φράγκους, ειμή Αλβανούς, ειμή Βλάχους, ειμή Αθιγγάνους και Γύφτους, όχι ποτέ Έλληνας»
Δυνατός και ο αγριοχρίστιανος Τυπάλδος Ιακωβάτος, στις μέρες μας θα έπαιζε με καλές προοπτικές για συντάκτης Free Inquiry ή Jungle Report, Luben κλπ
Στο παλιό δεν έγραφε ως Τρίσμικρος πριν καμιά δεκαετία;
Ακριβώς ίδιο στυλ. :003:

Νομίζω ο Τυπάλδος Ιακωβάτος ήταν και από τους αγαπημένους του πατέρα Μεταλληνού (μπορεί να θυμάμαι και λάθος).

βοθρο-ΛΗΜΜΑ: Ελληνοτουρκισμός

Ο πιο ενθουσιώδης οπαδός ενός κοινού ελληνοτουρκικού κράτους υπήρξε ο Γεώργιος Τυπάλδος-Ιακωβάτος (1813-1882), ο οποίος ήταν βουλευτής στο κοινοβούλιο των Ιονίων νήσων και από το 1864 βουλευτής του Βασιλείου της Ελλάδος στην Αθήνα. Ήταν δε βαθιά θρησκευόμενος ορθόδοξος. Οι πολιτικοί του αντίπαλοι τον θεωρούσαν τουρκομανή. Εδήλωνε πως από καταβολής κόσμου στην ἱστορία της Ἀνατολικής Μεσογείου, όπου Τούρκος έβαζε το πόδι του εκεί ευρίσκετο και η Ρωμηοσύνη.Υπεστήριζε ότι Έλληνες και Τούρκοι ήσαν της ίδιας φυλετικής και θρησκευτικής προελεύσεως. Βυζαντινοί και Τούρκοι είχαν τα ίδια σύμβολα όπως την ημισέληνο. Από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων στην Αθήνα απαιτούσε την ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπό την μορφή ελληνοτουρκικής συνομοσπονδίας. Στις 25 Νοεμβρίου 1880 εδήλωνε στην Βουλή: "Θα μου ειπήτε πως έχω φιλοτουρκικά αισθήματα επειδή πιστεύω στην αναγκαιότητα μία ενώσεως με την Τουρκία. Εάν λοιπόν η Τουρκία ήθελε σκεφθή πιο σωστά, θα της συνιστούσα να συμπεριλάβη και να ενσωματώση στο τουρκικό κράτος όλους τούς λαούς που είναι μέρος της Τουρκίας"

...
Γεώργιος Μεταλληνός, Πολιτικὴ καὶ Θεολογία: Ἰδεολογια καὶ πράξη τοῦ ῥιζοσπάστη πολιτικοῦ Γεωργίου Τυπάλδου-'Ιακωβάτου, Κατερίνη, Τέρτιος, 1990.
Γεώργιος Μεταλληνός, "Η ρωμαίϊκη πλευρά του ελληνοτουρκισμού", Τότε, αρ.45, Νοέμβριος-Δεκέμβριος 1993.
Δημήτρης Κιτσίκης, Türk-Yunan İmparatorluğu. Arabölge gerçeği ışığında Osmanlı Tarihine bakış – İstanbul, İletişim Yayınları, 1996.
Δημήτρης Κιτσίκης, "Ἡ ἀνατολικὴ παράταξη στἢν Ἑλλάδα", Τότε, αρ. 27, August 1985.

Άβαταρ μέλους
Pertinax
Δημοσιεύσεις: 382
Εγγραφή: 20 Απρ 2018, 23:29

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Pertinax » 21 Νοέμ 2018, 19:52

Pertinax έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:44
Έχω κι άλλο του γίγαντα Γεωργαντάρα:

«Ο λογιότατος γεννιέται Ρωμαίος κι εκείνος, στρεβλώνοντας το είδος της σπουδής του, κατανταίνει Έλληνας. Αλησμονάει πλέον το γένος του, την πατρίδα του, τ΄όνομά του˙ αλησμονάει ότι όπου πατεί Τούρκος είναι Ρωμιοσύνη και θεωρεί την επαρχία της Ελλάδας σαν την μοναχή και καθαυτό πατρίδα του. Οι λογιότατοι των Ιωαννίνων και της Πόλης, της Σμύρνης και του Βοκορεστιού γυρίζουνε με το πρόσωπο κατά την Αθήνα, σαν οι μουσουλμάνοι κατά τη Μέκκα, και προσκυνούνε μεγαλειότητα που δεν υπήρξε. Με ιδέες και με αισθήματα που το γένος τους δεν γνωρίζει, αλαλάξαν οι λογιότατοι όταν ελευθερώθηκε το μικρό μέρος της Ρωμιοσύνης, η Ελλάδα, σα να εξεγνοιάσανε από τες μεγαλύτερες έγνοιες»
Στο ίδιο ύφος και ο αγαπημένος μου ο Δημητράκης ο Καταρτζής:

«όσοι διαβάζουν ελληνικά και την ελληνική παιδεία, φορτώνουν το μνημονικό τους με ιδέαις ελληνικαίς απ’ εδώ και δυό-τρεις χιλιάδες χρόνια κ’ εκείθες, πνέουνε τα ελληνικά, καταφρονούνε το έθνος τους [το ρωμαίικο], λέγοντάς το βάρβαρο κ΄αμαθές, και την τωρινή γλώσσα τους [τη ρωμαίικη] την έχουνε βδέλυγμα. Όλη τους η ζωή είναι μια λύπη κ’ αναξιοπάθεια, πώς τέτοιοι ουρανοκατέβατοι Έλληνες, άξιοι για τον αιώνα της συνεσπεισμένης Ελλάδας ή των Πτολεμαίων, να ζούνε μέσα στους βάρβαρους ομογενείς τους˙ κ΄όλο το λακιρδί τους είναι θρήνοι του Ιερεμία για τους αγαπημένους αιώνες τους».

Άβαταρ μέλους
Τρελός_του_Χωριού
Δημοσιεύσεις: 445
Εγγραφή: 22 Μάιος 2018, 14:54
Phorum.gr user: Τρελός_του_Χωριού
Τοποθεσία: Libertopia

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τρελός_του_Χωριού » 21 Νοέμ 2018, 23:27

Τρελός_του_Χωριού έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 01:12
Κατά την ταπεινή μου άποψη θα ήταν καλύτερα να εστιαστεί το ενδιαφέρον σε πράξεις, παρά σε δηλώσεις.
Αν και η σκιά του ur-pasokus πέφτει και καλύπτει τα πάντα... :)

Θα αφήσω εδώ ένα μικρό απόσπασμα. Και αργά αύριο θα δημοσιεύσω μεγαλύτερο κομμάτι και το όνομα του συγγραφέα.

Το κείμενο γράφτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα:
Ερχόμαστε τώρα στο ειδικό - στην Ελλάδα. Η Ρωμιοσύνη δίχως άλλο είναι το χειρότερο
φυλετικό ανακάτεμα που γίνηκε ποτές στην Ευρώπη ίσως και στον κόσμο. Δεν υπάρχει φυλή της
Ασίας, της Ευρώπης ή της βόρειας Αφρικής που να μην έσταζε μέσα της. Και γι΄αυτό παραδέρνει
τόσους αιώνες τώρα.
το υπόλοιπο απόσπασμα και η πηγήΕμφάνιση
Φυσικά δεν είναι ν’ απορήση κανείς γιατί να φανερώθηκε τέτοια χιλιόδιπλη ανακατωσούρα στην ελληνική χερσόνησο. Η γεωγραφική θέση το απαιτεί. Η Αθήνα και περισσότερο η Πόλη στέκουνε σα γέφυρα από την Ασία στην Ευρώπη, από τις Νορμανικές χώρες στο Νείλο. Και γι’ αυτό εισβολές και πειρατικές επιδρομές ποτέ δεν πάψανε. Κ’ η “κάθοδος των Ηρακλειδών” κι αυτή μίαν εισβολή. Για μια στιγμή το αίμα του Δευκαλίωνα στάθηκε κυρίαρχο· και τότε φώναζε η Ελλάδα, τ’ αξέχαστο θέμα. Μα οι ντόπιοι νικημένοι κ’ οι αρίφνητοι σκλάβοι γλήγορα ρίξανε το μέσο τον όρο. Κάποτε και πότε χυνότανε μέσα στον οργανισμό της Ρωμιοσύνης κανένα ποτάμι αίμα καθάριο. Αυτό – μαζί με κάτι άλλες αιτίες που δε θα ξετάσουμε τώρα – έκανε τη ζωή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Οι σταυροφόροι θα σώζανε ίσως τον Ελληνισμό α δεν είχε ξεπέσει το Βυζάντιο στα χέρια των Παλαιολόγων. Το γερμανικό αίμα θα είχε με τον καιρό γυρίσει ρωμαίϊκο και θα γινότανε το προζύμι της αναγέννησης. Μα δεν είτανε αρκετό. Καμιά κατάχτηση του βοριά δε βρέθηκε αρκετά δυνατή για να στερεώση μια κυβερνήτρα φυλή. Θυμίζω και τους Φράγκους του Χλαμουτσιού και της Κύπρος. Τους σάρωσε ο Τούρκος – δηλαδή μια καινούργια μορφή της Ρωμιοσύνης, πιο σημιτισμένης, και ανοργάνωτης μα πιο φανατικής.

Όμως υπάρχει μια φυλή συγγενική μας η αρχαία Ιλλυρική – που αυτή δεν ανακατέφτηκε όσο και μεις και που ένα κλαδί της έγινε Ρωμαίϊκο. Από τη φυλή αυτή ξαναβλάστησε η αντροσύνη της Ελλάδας γιατί αρβανίτες είταν οι Σπτσιώτες κ’ οι μεγάλοι κλέφτες – γιατί αρβανίτες κάνανε την επανάσταση και θεμελιώσανε το λεύτερο βασίλειο. Κι όμως σήμερα δε μας κυβερνάνε πια. Φταίνε σ’ αυτό πολλά. Οι Αρβανίτες είναι βουνήσιος λαός και δεν του είτανε τόσο εύκολο ν’ αφήση για μιας το καριοφύλλι του κλέφτη για την πέννα του καλαμαρά. Το κοινοβουλευτικό πολίτευμα έγινε σωστή σφηγκοφωλιά για τους φωνακλάδες τους Γραικύλους – τους αιώνιους Σημιτάκους – κι αφού ταμπουραθήκανε μέσα στη μάντρα της Βουλής φροντίσανε κιόλας να ξακουλουθήση στα σκολειά ο κακός βυζαντινισμός κ’ η σκολαστική γλώσσα κ’ η φουσκόμαθη ψευτιά. Μείναν έτσι δίχως μόρφωση κείνα ίσια ίσια τα στοιχεία που μπορούσανε να σταθούνε η δύναμη του τόπου· κι αν ακόμα μερικές Αρβανίτικες ή Ρουμελιώτικες οικογένειες κατορθώσανε ν’ αναδειχτούνε, όμως δεν ξεχωρίσανε από τα Ρωμαίϊκα συστήματα γιατί μη έχοντες οργανωμένη τάξη καμιά να βασιστούνε αναγκαστήκανε να χωθούνε κι αυτές μέσα στο βούρκο τον Ελλαδικό. Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν είναι και δω πως ν’ ανεβή ο μέσος όρος της φυλής. Όχι μόνο στη μικρή την Ελλάδα μέσα μα σ’ ολόκληρη τη Ρωμιοσύνη. Εδώ ίσως να μου παρατηρηθή πως οι Ρωμιοί δεν είναι όμοιοι παντού, πως αλλού έχουνε μέσα τους περισσότερο Σλάβικο αίμα, αλλού φράγκικο, αλλού αρμένικο, πως το κλίμα κ’ η γεωγραφία κ’ οι πολιτικοί όροι τους κάνουνε να είναι διαφορετικοί στην Αθήνα ή στην Κρήτη ή στα Γιάννινα. Κατά τη γνώμη μου όμως οι φυλετικές διαφορές δεν είναι τόσο σημαντικές κι αυτό είναι ίσια ίσια η σπουδαιότερη αιτία της αναρχίας και του ανοργάνωτου της εθνικής συνείδησης· οι φυλετικές διαφορές είναι αρκετές τώρα για να ξεχωρίζουνε τους Ρωμιούς και να προκαλούνε τους τοπικούς εγωϊσμούς και την έλλειψη πίστης, δεν είναι όμως αρκετά μεγάλες για να μπορέση ένα μέρος του έθνους να κυριαρχήση και να κυβερνήση και να συγκεντρώση τον εθνισμό μέσα του. Μα γενικά μπορούσε να πη κανείς προς τα βόρεια της Μακεδονίας και στα μέσα του Μωριά η Ρωμιοσύνη βάφηκε με περισσότερο σλάβικο αίμα, στη Ρούμελη και στην Αττική μ’ αρβανίτικο, στην Ανατολή και στα δωδεκάνησα με φραγκολεβαντίνικο στην Κρήτη και στα εφτάνησα μ’ αράπικο και βενετσιάνικο. Να μην ξεχνούμε ως τόσο πως η πολυκαίρινη ανακατεψιά έχει μπερδέψει τόσο αδεξιάλυτα τις φυλές που και τ’ αχνάρια που αφίσανε πίσω τους οι τελευταίοι καταχτητάδες λίγη πια έχουνε σημασία. Η χημική βάση θα γραφότανε:
Ρωμιός = Άριος πλημμυρισμένος [με] αίμα σημιτικό κι αρκετό σλαβικό, φράγκικο κι αρμένικο.


Επίσης , ανάμεσα στις πρακτικές, όπως τις αποκαλεί, προτάσεις:

Αρβανίτικη πολιτική. Το αρβανίτικο αίμα είναι σήμερα το πιο καθαρά Ελληνικό. Αυτούς λοιπόν τους βουνήσιους που δεν τους χάλασε ο σημίτης κι ο πολιτισμός, αυτούς που έχουν την αξία του βαρβάρου, αυτούς να φωνάξουμε να μας ξανανιώσουν. Ας μας δώσουνε το αίμα τους και μεις τους δίνουμε την παράδοση και τη γλώσσα και τις δοξάστρες πνευματικές κληρονομιές μας. Κείνοι τη δύναμη και μεις την τέχνη. Για να πετύχη όμως τέτοιο αδέρφωμα χρειάζεται πολιτική επιμονή και σταθερή. Θα αραδιάσω μερικά μόνο στοιχεία. α) να μαθαίνουνε τα ρωμιόπουλα τ’ αρβανίτικα κι όχι τα Γαλλικά ή Λατινικά. Πρέπει να συνεννοηθούμε πρώτα πρώτα με τους Αρβανίτες και δε μας στέκει να μάθουμε καλά τη γλώσσα τους. β) να κάνουμε σκολειά στην Ελλάδα για τους Αρβανίτες να έρχονται να σπουδάζουν. Έτσι θα μας γνωρίσουνε και μας και θ’ αγαπήσουμε τις ιδέες μας. γ) να τους στείλουμε δασκάλους και παπάδες και βιβλία γραμένα στη γλώσσα τους. δ) να κάνουμε στην Αρβανιτιά προπαγάντα μ’ ανθρώπους και με βιβλία και να τους ξηγήσουμε τι θέμε και τι μπορούμε να καταφέρουμε μαζί. Να τους δείξουμε τι κίντυνος φοβερίζει και κείνους και μας α δεν ενωθούμε. Να τους σπρώξουμε να μας βοηθήσουνε στη Μακεδονία και να καταλάβουνε πως ο Βούργαρος όσο δικός μας τόσο και δικός τους είναι οχτρός. ε) να ιδρύσουμε αρβανίτικα τάγματα στο στρατό και να παίρνουνε ρόγα. ζ) να οργανώσουμε τους Αρβανίτες που είναι κιόλας στην Ελλάδα, για να πείσουνε τους άλλους ότι συμφέρει τ’ αδέρφωμα με τη Ρωμιοσύνη.

Έρμονας [Πέτρος Βλαστός], Η Φυλή, Ο Νουμάς, τεύχος 279, 20/1/1908, σσ. 3-4

Εικόνα
Πέτρος Βλαστός
Τα παραπάνω αποσπάσματα μπήκαν με αφορμή τον αρχικό προβληματισμό μου. Από κει και πέρα δύο υποστηρίζουν πάντως ότι και αυτός
πρόκειται για περίπτωση πρώιμου ζαίου. Προσωπικά διαφωνώ.

Επίσης, διάβασα ότι έχει ήδη δημοσιευτεί το κείμενο αυτό, όλο ή μέρος αυτού, ήδη. Αν κάποιοι γνωρίζουν να μας πληροφορήσουν αν αυτό δημοσιεύτηκε σε λογοτεχνικό έντυπο, ή σε επιστημονική επιθεώρηση ή σε άλλο είδους έντυπο.

Καλό βράδυ σε όλους! :wave:
Et ipsa scientia potestas est

Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 9765
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Πρώιμοι Ζαιοι της Ελληνικής Ιστορίας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 08 Απρ 2019, 23:25

deCaritaine έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:11
Οι πρώιμοι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Οχιτζήδες έδωσαν ρεσιτάλ κατά το μεγάλο Δημοψήφισμα του 15ου αιώνα.

Πρέπει να γίνει δεκτό το Μνημονιο Συνεργασίας με την Καθολική Εκκλησία εντ μπιγιοντ;
ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ / ΟΧΙ
ΕΓΚΡΙΝΕΤΑΙ / ΝΑΙ


Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών:
«Έλλην ων την φωνήν, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ Έλληνες` αλλ’ από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης και ει τις έοιτο με τι είμι, αποκρίνομαι χριστιανός είναι»
Γεννάδιος Σχολάριος (1398-1472)
Και των πόλεων γαρ ημίν τοις αθέοις έθνεσιν αλουσών, η Εκκλησία το εαυτής αμετάβλητον αποσώζει σχήμα και αρχιερείς και ιερείς και διάκονοι εν μέσοις έθνεσι τα του βαθμού ακωλύτως ανύουσι και εκασταχού τα θεία ιερουργείται μυστήρια».
^
Και να παραδώσουμε τις πόλεις μας στους Τούρκους, δεν τρέχει και τίποτε η Εκκλησίας μας οι αρχιερεις, οι ιερείς και οι διακονοι να 'ναι καλα να ιερουργούν τα μυστήρια, αφού μας επιτρέπουν.


«Μην πιστεύετε, πως οι λαοί της Δύσης θα μας βοηθήσουν ποτέ` αν καμιά μέρα συνεννοηθούνε, λέγοντας πως έρχουνται να μας βοηθήσουν, θα οπλιστούνε για να αφανίσουν την Πόλη μας, τη ράτσα μας και το όνομά μας.»
Ιωσήφ Βρυέννιος (1350-1431)

Αλλά και οι απλοί Ζαίοι καλόγεροι έδωσαν τον αγωνα τους απο το δικό τους μετερίζι. Τα αποσπάσματα απο τον ιστορικό Δούκα:
Εικόνα
Εικόνα
Φαντάζομαι το ξέρεις οτι η καταστροφή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ουσιαστικά έγινε με την κατάληψη της Πόλης από τους Δυτικούς το 1204, ε?
under έγραψε:
21 Νοέμ 2018, 19:17
Απορω πως και δεν βαλατε μεσα τον Εφιαλτη.Ο προγονος του καθε ζαιου.
Και κάθε Μπουμπούκου.


wooded glade έγραψε:
02 Μάιος 2019, 20:10
Το 2007 ήμουνα έτοιμος για Πελοπόννησο να πάρω αγροτική αποζημίωση και με το που πάω να μπω στο γιωταχί του φίλου,λέει άκυρο,τους τσακώσανε τους γύφτους και τα επιστρέφουν

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών